سرمایه گذاری در ریپل | راهنمای خرید و فروش ریپل

سرمایه گذاری در ریپل

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و به ویژه رمزارزهای معتبر و مشهوری مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و … در حال حاضر بیشتری طرفدار را در کل دنیا به خود اختصاص داده است و بیشتر سرمایه گذاران و نوسان گیران هم اکنون در حال استفاده از ظرفیت های این بازار برای تحقق سودهای بسیار بالای خود در بازه های زمانی مختلف هستند. سرمایه گذاری در ریپل نیز مثل سایر ارزهای معروف بسیار پرطرفداران است و نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص با سرمایه گذاری در ریپل می تواند نوسان های بسیار بالای این ارز در بازه های زمانی کوتاه مدت باشد که نوسان گیران حرفه ای را به سود بسیار بالایی خواهد رساند. اگر شما هم دوست دارید همه چیز درباره سرمایه گذاری در ریپل را بدانید، این مطلب تحت عنوان راهنمای خرید و فروش ریپل به شما عزیزان کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ریپل

ریپل یا به‌ صورت دقیق‌ تر XRP، یکی از بزرگ ‌ترین ارزهای دیجیتال است که شرکت ریپل آن را ارائه کرده است. هدف ریپل، تسهیل پرداخت ‌های بین‌ المللی برای موسسات و نهادهای بانکی و مالی است و یکی از روش‌ های ریپل برای تسهیل این کار، ارز دیجیتال XRP است. ریپل در واقع یک شرکت آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکو است که هدف آن تولید محصولات مالی غیرمتمرکز برای بانک‌ ها و موسسات مالی و کمک به نقل و انتقال بین‌ المللی پول بین این موسسات با سرعت بالا و کارمزد پایین می باشد. می ‌توان گفت ریپل به نوعی رقیب سوئیفت و سایر سیستم‌ های انتقال پول جهانی به حساب می آید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ریپل برای رسیدن به این اهداف، محصولات گوناگونی را ارائه داده است؛ به عنوان مثال ایکس کارنت، ایکس رپید و ایکس ویا سه محصول اصلی این شرکت بزرگ به حساب می آیند. XRP ارز دیجیتالی است که در شبکه ایکس رپید قابل استفاده است. در حقیقت ریپل یک شرکت و XRP یک ارز دیجیتال است، ولی استفاده از این دو کلمه به‌ جای یکدیگر تبدیل به یک اشتباه رایج در دنیای رمزارزها شده است. عملکرد شبکه ایکس رپید بدین شکل است که چنانچه یک بانک یا مؤسسه مالی بخواهد برای انتقال بین ‌المللی اقدام کند، با استفاده از این شبکه ارز فیات خود را به XRP تبدیل می کند و آن را در سیستم غیرمتمرکز ایکس رپید به آدرس مقصد ارسال می کند.

در ادامه نیز گیرنده پس از دریافت توکن‌ های XRP، دوباره آن ها را به ارز فیات تبدیل می ‌کند. XRP بر بستر یک بلاک چین تقریبا خصوصی پیاده شده است و تراکنش ‌های آن در یک دفترکل توزیع ‌شده به نام ایکس ‌آرپی لجر ثبت می‌ شود. این توکن قابلیت استخراج ندارد و همه 100 میلیارد واحد آن از پیش تولید شده‌ و به ‌تدریج روانه بازار خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل با نحوه خرید و فروش ریپل آشنا شویم.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ریپل

پس یاد گرفتیم که ریپل با واحد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال است و برای خرید آن نیاز به مراجعه حضوری به جایی نیست، بلکه به سادگی می توان از طریق اینترنت برای خرید آن اقدام کرد. نخستین روش برای خرید XRP، خرید بدون ‌واسطه از شخصی است که ریپل در اختیار دارد. جالب است بدانید که از مزایای این روش این است که هیچ کارمزدی ندارد، ولی میزان نقدینگی موجود در خرید بدون‌ واسطه بسیار پایین است. علاوه بر این، در خرید مستقیم این امکان وجود دارد که فروشنده کلاهبردار باشد، لذا به هیچ وجه توصیه نمی ‌کنیم که از افراد ناشناس در شبکه‌ های اجتماعی ریپل خریداری کنید.

روش دوم، خرید ریپل از طریق سایت ‌های صرافی‌ سطح یک است. صرافی سطح یک به صرافی‌ هایی می گویند که می ‌توان با استفاده از آن ها، پول رایج را به ارز دیجیتال تبدیل نمود، لذا به سادگی می ‌توانید از طریق سایت ‌های صرافی با کارت بانکی ریپل خریداری کنید و برای این کار تنها کافی است کلمه “خرید ریپل” را در گوگل جستجو نمایید تا تعداد زیادی سایت ایرانی که ریپل به فروش می رسانند را ملاحظه کنید و بعد از بررسی اعتبار صرافی و مقایسه قیمت های آن با سایر سایت ها، به سادگی قادر خواهید بود ریال بپردازید و ریپل دریافت نمایید.

نحوه خرید و فروش ریپل

روش آخر و اصلی ‌ترین روش برای خرید XRP، خرید ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و تتر از صرافی ‌های داخلی و تبدیل آن به ریپل در صرافی ‌های سطح دو است. در نظر داشته باشید که صرافی ‌های سطح دو به صرافی‌ های که در آن یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری قابل تبدیل است گفته می شود. چنانچه صرافی‌ ایرانی که در آن ثبت ‌نام کرده ‌اید، از معاملات ریپل پشتیبانی نمی کرد یا نقدینگی آن پایین بود و یا هزینه تمام‌ شده شما را افزایش می ‌داد، می توانید از آن صرافی با کارت بانکی بیت کوین، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری را بخرید و آن را به یک صرافی بین ‌المللی انتقال داده و به ریپل تبدیل نمایید. امروزه بیشتر کاربران ایرانی از صرافی بایننس برای این کار بهره می برند.

حتما برایتان جالب است : مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده

در واقع می ‌توانید پس از خرید XRP، آن را در کیف پول صرافی نگهداری نمایید ولی این کار از امنیت بالایی ندارد ولی این خوبی را دارد که دیگر نیازی به پرداخت 20 ریپل برای انتقال ریپل های خریداری شده به کیف پول شخصی خود نخواهید داشت. همچنین برای فروش رمز ارز خود هم می توانید همانطور که خرید کرده اید، رمزارز خود را به فروش برسانید. به منظور فروش به صرافی باید اول با پرسیدن این سوال از صرافی “که آیا شما خرید ریپل را دارید” و در صورت تایید صرافی می توانید ریپل خود را از درون کیف پول خود به آن آدرس دیجیتالی صرافی ارسال کنید و در ادامه آن صرافی پول را به حساب بانکی شما داخل ایران می فرستد.

نکته مهم : توصیه داریم پیش از اقدام به خرید، یک کیف پول ریپل روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب نمایید. کیف پول‌ های نرم‌ افزاری XRP به صورت کامل رایگان هستند. چنانچه به‌ دنبال امنیت بیشتر هستید، می ‌توانید کیف پول سخت ‌افزاری خریداری کنید. البته اکثر صرافی ‌ها روی خود سایت به کاربر کیف پول ارائه می ‌دهند، ولی چنانچه اتریوم‌ ها را روی کیف پول شخصی داشته باشید، به دارایی ‌های خود دسترسی کامل دارید و این حریم خصوصی و امنیت را افزایش خواهد داد.

کیف پول ‌های ریپل

بر خلاف سایر رمزارزهای مطرح بازار، ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، تعداد کیف پول‌ هایی که از ریپل پشتیبانی می ‌کنند زیاد نیست، اما با این وجود چند کیف پول برای نگهداری ریپل در پلتفرم‌ های گوناگون وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و در ادامه 6 مورد از این کیف پول‌ ها به اختصار معرفی می کنیم؛

1) کیف پول های لجر : کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس از محصولات شرکت فرانسوی لجر به حساب می آیند و از بهترین کیف پول‌ های سخت ‌افزاری موجود در بازار رمزارزها به شمار می روند. لجر نانو اس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و از قیمت مناسب تری برخوردار است، ولی لجر نانو ایکس جدیدتر است و از قابلیت ‌ها و امکانات بیشتری پشتیبانی می کند. این را در نظر داشته باشید که نگهداری سرد ارزهای دیجیتال در کیف پول ‌های سخت ‌افزاری، از امن ‌ترین روش ‌ها برای حفظ دارایی ‌های دیجیتال شما محسوب می شود. همه چیز راجب خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده را اینجا رایگان آموزش ببینید.

2) ترزور مدل تی : اولین نسخه از کیف پول‌ های ترزور که ترزور وان نامیده می ‌شود، از ریپل پشتیبانی نمی ‌کند، ولی با ورود ترزور مدل تی به بازار، ریپل نیز به ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌ شده به وسیله این کیف پول اضافه شد. همه چیز راجب خرید کیف پول ترزور + راهنمای رایگان نصب و راه اندازی را اینجا بخوانید.

3) توست والت : توست یک کیف پول متن ‌باز و کاربرپسند می باشد که از امنیت بالایی نیز برخوردار است. کیف پول توست کنترل کلیدهای خصوصی را کاملا در اختیار کاربر قرار داده است و از همه پلتفرم‌ های موبایلی و دسکتاپ پشتیبانی می ‌کند.

4) اکسودوس : کیف پول اکسودوس یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ‌ترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال به حساب می آید که برای همه پلتفرم ‌های موبایلی و دسکتاپ در دسترس است. شایان ذکر است که این کیف پول برای افراد کم ‌تجربه که به تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌اند، بهترین گزینه ممکن است.

حتما برایتان جالب است : کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل

5) اتمیک : کیف پول اتمیک یک کیف پول چندارزی است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و یکی از برترین ویژگی ‌های اتمیک، Atomic Swaps این است که امکان مبادله ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است، بدون این که کاربر به انتقال دارایی‌ه ای خود به صرافی احتیاج پیدا کنید.

6) تراست والت : تراست یک کیف پول چندارزی وابسته به صرافی ارز دیجیتال بایننس می باشد که برای پلتفرم‌ های موبایلی اندروید و iOS طراحی شده است، رابط کاربری بسیار جذابی دارد و گزینه مناسبی برای ذخیره ارز XRP به شمار می رود.

آینده ارز دیجیتالی ریپل

امروزه ارزهای دیجیتال در حال توسعه و افزایش مقبولیت در دنیا هستند و می توان گفت برخلاف عموم مردم در سراسر دنیا، تنها سیاستمداران و بانکداران از آن روی ‌گردانند. هرچند این رویگردانی به علت برچیدن انحصارهای موجود در دنیا و ایجاد تحول بنیادین در سیستم‌ های متمرکز فسادزا امری طبیعی است ولی با گذشت زمان و همچنین با ایجاد فشار افکار عمومی دنیا و افزایش سطح آگاهی‌ ها از این تکنولوژی، پذیرش ارزهای دیجیتال در بین دولت‌ ها و حاکمیت ‌ها افزایش یافته و این رسمی ‌تر شدن بیش از هر ارزی، Ripple را منتفع خواهد کرد، به خاطر این که ریپل از ابتدا با هویتی روشن و مشخص قصد همکاری با سیستم‌ های بانکی دنیا را داشته و این امر در راستای رسمی ‌تر شدن و افزایش مقبولیت آن بین حاکمیت‌ ها بیش از هر ارز دیگری کمک‌ کننده است.

مزایای ارز دیجیتالی ریپل

  • ** نقدشوندگی بسیار بالا
  • ** سیستم متن باز پرداخت
  • ** سخت بودن جعل ‌XRP
  • ** سرعت بسیار بالای تراکنش‌ ها
  • ** امکان وام گرفتن در پروتکل ریپل
  • ** راحتی کاربر برای اتصال به شبکه‌ های پرداخت
  • ** عدم تاثیر تورم روی XRP به دلیل استخراج تمامی ریپل ها در همان ابتدا

معایب ارز دیجیتال ریپل

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، توکن XRP امکان ماین شدن ندارد، چرا که از ابتدا تمامی آنها استخراج شده و در بازار وجود دارد. البته شرکت ریپل پیش از این عنوان کرده بود که حجم زیادی از توکن‌ ها را به شبکه تزریق می کند، ولی این روند به آن صورت که کاربران انتظار داشتند انجام نشد. شرکت Ripple در واقع پنجاه درصد از تمامی توکن‌ های XRP را برای خود نگه داشته است و از آنجایی که این نوع توکن، متن ‌باز است، هکرها می ‌توانند با نفوذ به سیستم امنیتی ریپل ‌نت، برای سرقت توکن ‌ها اقدام نمایند، لذا مطمئنا این موضوع از نظر امنیتی می‌ تواند یک چالش و دغدغه بسیار مهم برای معامله ‌گران در این شبکه به حساب آید.

حتما برایتان جالب است : مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

این موضوع ‌که چرا قیمت ریپل پایین است را نیز می ‌توان به همین دلیل ذخیره ارزی شرکت ریپل ارتباط داد. رویه‌ دست‌ اندرکاران این پلتفرم با آنکه مزایای بسیاری دارد، چالش‌ های این چنینی را رقم زده است. کسانی که به دنبال تجارت و ترید در بازار ارزهای دیجیتال هستند، قیمت به نسبت پایین ریپل در کنار رویه شرکت برای عدم تزریق بیشتر توکن‌ها به بازار می ‌تواند این دسته از افراد را برای سرمایه ‌گذاری دلسرد نماید.

آیا آلان زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال ریپل است؟

به این خاطر که ریپل فراز و نشیب های قیمتی بسیاری دارد، شما می توانید سودهای بسیار زیادی را کسب کنید، البته در صورتی که شما بتوانید تحلیل خوبی برای رمز ارز ریپل داشته باشید. ولی چنانچه تحلیل خوبی نداشته باشید نیز ضررهای سنگینی را تجربه خواهید کرد و همچنین ترجیحا برای ورود اولیه به بازار ارزهای دیجیتال سرمایه زیادی را وارد نکنید و اصلا از وام برای ورود به این بازار استفاده نکنید، ولی با همه این گفته ها بازار رمز ارز ها همیشه به شما اجازه ورود می دهد و شما در هر زمانی با تحلیل مناسب می توانید سود های خوبی را به دست آورید.


سوالات متداول درباره ریپل

آیا ریپل قابل استخراج است؟ خیر؛ در مجموع 100  میلیارد توکن ریپل وجود دارد که تمام آن ‌ها از پیش استخراج شده‌ اند و قرار است رفته رفته به بازار تزریق شوند.

مناسب ترین روش خریدن ریپل در ایران کدام است؟ بهترین روش برای خریدن XRP در ایران، خرید از صرافی ‌های ایرانی با پرداخت از کارت بانکی است و روش دیگر، خرید بیت کوین یا تتر از صرافی‌های داخلی و مبادله آن با ریپل در صرافی‌های بین‌ المللی می باشد.

دلیل پرداخت ۲۰ ریپل برای ساختن کیف پول چیست؟ سیاست ریپل جلوگیری از اسپم و ایجاد کیف پول‌ های زیاد و خالی از دارایی به وسیله کاربران است، از همین روی به منظور ایجاد هر کیف پول ریپل می بایست 20 توکن ارز ریپل بپردازید و باید در نظر داشته باشید که این توکن ‌هایی که می پردازید، غیر قابل‌ بازگشت خواهند بود.

در تراکنش ‌های ریپل، تگ چه نقشی دارد؟ برخلاف رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم که برای ارسال و دریافت آن ها تنها به آدرس عمومی کیف پول نیاز دارد، برای ارسال و دریافت ریپل در صرافی، علاوه بر آدرس باید عبارتی به نام تگ را نیز وارد نمایید.

خرید ریپل از صرافی ‌ها محدودیت عددی دارد؟ در برخی از صرافی ‌های اندازه حداقلی برای خرید ریپل وجود دارد. به عنوان مثال، حداقل تعداد توکن XRP که می‌توان در صرافی کوین ‌بیس خرید، 22 واحد می باشد.

در صورت نگهداری ریپل در حساب صرافی، باز هم باید 20 ریپل را پرداخت کنیم؟ خیر؛ در صورتی که شما ارز ریپل را در حساب صرافی نگهداری کنید و آن را به کیف پول ریپل انتقال ندهید، نیاز به پرداخت 20 واحد ریپل به عنوان کارمزد انتقال ریپل به کیف پول نخواهد بود.

بهترین ویژگی ریپل نسبت به دیگر ارزها چیست؟ ریپل کارمزد بسیار پایینی دارد که این کارمزدها به ‌صورت اتوماتیک نابود می ‌شوند و در اصل در جیب کسی نخواهند رفت.

سرعت تراکنش ریپل چقدر است؟ جالب است بدانید سرعت انجام تراکنش با استفاده از بیت کوین کمتر از یک ساعت، با استفاده از اتریوم کمتر از دو دقیقه و با استفاده از ریپل کمتر از چهار ثانیه است. روی ‌هم ‌رفته سرعت ‌بالای تراکنش ریپل نیز از دیگر دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال میان کاربران است.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، همه چیز راجب ریپل را بررسی کردیم و یاد گرفتیم سرمایه گذاری در ریپل چگونه است.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام است این مقاله را مطالعه نمایید.

اگرهم هر گونه سوال یا ابهامی در باره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ریپل داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *