کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

با توجه به داغ تر شدن بازار ارزهای دیجیتال و افزایش قیمت های بی سابقه بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال و همین طور کلاهبرداری ها و هک حساب ها و کیف پول های مجازی ، نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری برای هر شخص سرمایه گذار در این حوزه، بیشتر احساس می شود. کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری به صورتی طراحی شده است که امنیت کیف پول مجازی تا حدود بسیار زیادی بالاست و امکان هک کردن و یا کلاهبرداری از آن نزدیک به صفر است و تنها در صورتی که خود دستگاه را گم کنید و عبارات بازیابی آن را به خاطر نیاورید، امکان از دست دادن داراییتان وجود دارد. حال این که کیف پول سخت افزاری چیست و کیف پول سخت افزاری چگونه کار میکند و یا حتی این که نحوه استفاده از کیف پول سخت افزاری به چه صورت را در این مطلب آموزشی رایگان تحت عنوان کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری یاد خواهید گرفت.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

امنیت کیف پول سخت افزاری بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را بر آن داشته است تا از کیف پول های گرم و کیف پول های سرد روی بیاورند. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بدون شک کیف پول های سخت افزاری به حساب می آیند که امنیت بسیار بالا و محیط کاربری آسانی دارد و جالب است بدانید که برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری به هیچ گونه تخصص و آموزش خاصی نیاز ندارید و به راحتی می توانید برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال از آن استفاده کنید. احتمالا تا به حال اسم کیف پول های سخت افزاری را شنیده اید و برایتان سوال شده است که منظور از کیف پول ها سخت افزاری چیست؟ ما در این مطلب ابتدا توضیح کوتاهی درباره اینکه کیف پول سخت افزاری چیست و چطور کار می کند خواهیم داد و سپس به سراغ معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری خواهیم رفت.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به این منظور که بتوانید ارز های دیجیتال خودتان را ذخیره نمایید، روش های بسیاری وجود دارد، یکی از مطمئن ترین و بهترین این روش ها، استفاده از کیف پول سخت افزاری است. شاید قیمت کیف پول های سخت افزاری خیلی پایین نباشد و بیشتر افراد توانایی تهیه آن را نداشته باشند، ولی امنیت و کارایی آن ها بسیار بالاست و معمولا افراد به دلیل این که هزینه ای برای خرید این محصولات نکنند، به سراغ کیف پول های نرم افزاری می روند. البته که این کیف پول ها نیز مناسب ذخیره هر نوع ارزی هستند، ولی کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالاتری دارند. از این ‌جهت که کلیدهای خصوصی افراد را در بستری سخت ‌افزاری نگه می دارند و با نمونه ‌های نرم ‌افزاری متفاوت هستند.

این کیف پول ها با داشتن قطعه سخت افزاری که دارند، تنها با اجازه و تایید شما، می توانند دارایی هایتان را ارسال و یا دریافت نمایند. البته که این کیف پول ها رایگان نیستند و باید برای تهیه این دستگاه ها هزینه ای را بپردازید. این کیف پول‌ ها اطلاعات تراکنش ‌ها را به‌ صورت آنلاین دریافت می‌ کنند، اما ذخیره اطلاعات به‌ صورت آفلاین انجام می شود که باعث افزایش ایمنی آن ها می‌ شود. کیف پول های سخت افزاری از بسیاری از ارزهای دیجیتالی پشتیبانی به عمل می آورند و تمامی ارزهایی که در نرم افزارهایی مانند بلاکچین می توانید نگهداری کنید، در کیف پول های سخت افزاری نیز قابلیت ذخیره دارند. برخلاف کیف پول‌ های کاغذی که باید برای انتقال وجوه آن ها، باید آنرا وارد یک والت نرم‌ افزاری کرد، کیف پول ‌های سخت ‌افزاری را می ‌توان به صورت امن برای انجام تراکنش‌ ها مورد استفاده قرار داد.

کیف پول سخت افزاری چیست ؟

کیف پول های سخت افزاری فیزیکی هستند و شما می توانید آن را با خود حمل نمایید. آن ها سایز کوچکی دارند و در همه جا می توانید آن را بگذارید. آن ها را می توان به صورت فلش و یا ریموت تشبیه کرد. شما می توانید انواع ارز هایتان را در این کیف پول وارد کنید و از آن ها استفاده نمایید. کلید های خصوصی شما در این دستگاه به طور امن و آفلاین نگهداری می شود و در دسترس هیچ فردی قرار نمی گیرد.

شما به راحتی می توانید به کلید های خصوصی تان دسترسی داشته باشید و از آن در مواقع لازم استفاده نمایید. خوشبختانه امنیت در کیف پول های سخت افزاری بالاست و تقریبا می توان گفت که هکری نمی تواند به کیف پول سخت افزاری شما حمله نماید. شاید برای شما این سوال باشد که این کیف پول ها چگونه کار می کند و یا به چه صورتی می توان ارز به این کیف پول ها انتقال داد.

این پرسشی است که اکثر کسانیکه اخیرا با کیف پول سخت افزاری آشنا شده اند می پرسند. کار با این کیف پول به حدی آسان است که قطعا برایتان مشکلی به وجود نمی آورد. به این منظور که بتوانید از کیف پول سخت افزاری خود استفاده کنید، ابتدا باید نرم افزار مخصوص به آن کیف پول را در داخل سیستمتان نصب نمایید. هر کیف پول سخت افزاری یک نرم افزار مخصوص به خود را داراست، بعد از نصب نرم افزار مخصوص و ست کردن کیف پول، می توانید مثل کیف پول های دیگر از این نرم افزار استفاده نمایید. 

کیف پول سخت افزاری چگونه کار میکند ؟

کیف پول های سخت افزاری، نوعی دستگاه ایمن و آفلاین به حساب می آیند که کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می کنند تا امکان هک کردن آن وجود نداشته باشد، لذا حتی میتوانید از کیف پول سخت افزاری، روی کامپیوترهای آلوده به بدافزار هم استفاده کرد. این کیف دیجیتال، امنیت کافی برای کیف پول از طریق رمز عبور دو مرحله ‌ای را فراهم می ‌کند.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

به بیانی دیگر در این روش برای این که کاربر به ارز مجازی ‌خود دسترسی داشته باشد، باید از دو مرحله تائید هویت عبور کند. این دو مرحله شامل دو سؤال مختلف است که کاربر با پاسخ دادن به آن‌ها می‌تواند به ارز موجود در کیف پولش دسترسی داشته باشد. انجام این کار دقیقا مشابه با زمانی است که قصد برداشت وجه از دستگاه‌ های خودپرداز را با استفاده از یک پین کد دارید، لذا چنانچه برای سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال مانند بیت کوین ، اتریوم و … جدی هستید، بهتر است که در مورد محل نگهداری ‌شان نیز جدی باشید.

مزایای والت های سخت افزاری

  • 1) داشتن امنیت بسیار بالا : به لطف آن ‌ها، با وجود ایمن نبودن کامپیوتر یا گوشی هوشمند، امنیت ارزهای دیجیتال خود را تضمین می کنید. این ویژگی مدیون لایه‌ های امنیتی اضافی است که یک والت سخت افزاری به دور دارایی شما می‌ کشد، لذا رمز ارزهایتان در برابر انواع حملات سایبری، وب سایت‌ های فیشینگ و بدافزارها مصون می مانند.
  • 2) نگهداری ارزهای متعدد در یک مکان : یک کیف پول سخت افزاری می تواند به صورت همزمان با بلاک چین های متعددی کار کند. بنابراین توانایی خرید اتریوم یا دیگر آلت کوین‌ ها و سپس مدیریت آن‌ ها در داخل یک دستگاه را خواهید داشت. خوشبختانه می ‌توان از کل دارایی خود، صرف نظر از تعدد ارزهای دیجیتال تشکیل ‌دهنده آن، با یک عبارت بازیابی نسخه پشتیبان تهیه نمود.
  • 3) عدم ویروسی شدن : از آنجایی که ویروس‌ ها به صورتی طراحی شده ‌اند که نرم ‌افزار یک سیستم را تخریب نمایند، به این کیف پول‌ ها نمی ‌توانند آسیبی برسانند، چرا که آن ‌ها از نوع سخت ‌افزاری محسوب می شوند.
  • 4) آسودگی در استفاده از کیف پول های فیزیکی : یک والت سخت افزاری که معمولا به صورت دستگاهی با خروجی یو اس بی ساخته می‌ شود، یک کلید قابل حمل برای دسترسی به ارزهای دیجیتال شما در هر جای دنیا است. به لطف یک والت فیزیکی می ‌توانید بدون نیاز به ایجاد حساب ‌های کاربری جدید، به دی‌ اپ‌ های متعددی لاگین کرده و با آن ‌ها کار کنید. همچنین حتی قادرید به اپلیکیشن ‌های عادی مانند گوگل و فیس بوک نیز لاگین کنید.
  • 5) معامله والت به والت : پلتفرم ‌هایی مانند Radar Relay به کاربران اجازه می‌ دهند به صورت مستقیم از والت فیزیکی خود ترید کنند. این ایمن ‌ترین راه برای معامله ارزهای دیجیتال به حساب می آید، به خاطر این که همیشه حضانت توکن‌ های خود را حفظ می ‌کنید. دارایی ‌تان در این شرایط به جای سپرده شدن در والت متعلق به یک صرافی، از داخل والت معامله می ‌شود. این موضوع با حذف زمان تاخیر سپرده ‌گذاری موجب صرفه ‌جویی در زمان شده و کارمزدها را صفر می ‌کند یا به کمترین میزان خود می رساند.

مقایسه کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری

شبیه یک برنامه کیف پول برای موبایل، دسکتاپ یا وب، حین استفاده از یک والت فیزیکی نیز قادر به ارسال، دریافت، ذخیره‌سازی و ردیابی تراکنش‌ها و موجودی خود هستید. فرق اصلی در اینجا، ذخیره شدن داده به صورت آفلاین به جای قرارگیری آن‌ها در یک پایگاه داده آنلاین است. به این صورت از گزند مشکلات بعد از هک شدن سرورهای ذخیره‌سازی، در امان می مانید. امروزه بسیاری از معامله گرها، کیف پول سخت افزاری را بهترین راهکار برای نگهداری از ارزهای دیجیتال می ‌شناسند. امنیت به وسیله آن ‌ها به روش‌ های گوناگونی تضمین می ‌شود.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران

دستگاه، دسترسی به کوین‌ ها را رمزنگاری کرده و یک لایه امنیتی اضافی حین استفاده از والت سخت افزاری در حالت آنلاین به دور دارایی ‌تان می ‌کشد. یک کیف پول نرم افزاری به صورت پیش ‌فرض فاقد چنین لایه‌ محافظی است. از طرف دیگر سایر افراد با سرقت کردن والت فیزیکی شما قادر به دستبرد زدن به دارایی ‌‌تان نخواهند بود. استفاده از بیشتر والت های سخت افزاری نیازمند وارد کردن یک پین کد بوده و دسترسی به ارزهای دیجیتال بدون وارد کردن آن، با وجود در اختیار داشتن والت، امکان ‌پذیر نیست. این موضوع یک لایه امنیتی دیگر محسوب می شود، ولی چنانچه گوشی هوشمندتان به سرقت رفته و رمز عبوری برای آن تعیین نکرده باشید، سارق با ورود به اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال شما قادر به انجام هر تراکنشی خواهد بود.

ولی گزینه‌ های نرم افزاری نیز برتری‌ هایی نسبت به رقبای خود دارند. سهولت و سرعت در استفاده، برگ برنده آن ‌ها به حساب می آید. کافی است شبیه به هر نرم افزار موبایل، دسکتاپ یا وب اپلیکیشن دیگر، وارد اپلیکیشن والت شده و اعمال مورد نظر مثل خرید تتر یا فروش هر رمز ارز دیگری را انجام دهید. فیزیکی بودن کیف پول سخت افزاری خطر گم شدن یا به سرقت رفتن آن را افزایش می ‌دهد. نباید به صرف بیشتر بودن امنیت، در نگهداری از دستگاه کوتاهی کنید، در غیر این صورت باید دردسرهای بازیابی اطلاعات کیف پول مفقود شده را به جان بخرید.

نکاتی برای تامین امنیت کیف پول سخت افزاری

  • ** نخستین نکته مهم همیشه تامین امنیت فیزیکی کیف پول سخت افزاری است. در صورتی که منزلتان آتش گرفته و والت همراه عبارت بازیابی با هم آتش بگیرند، هیچ راه برگشتی نخواهید داشت. با در نظر گرفتن احتمال بروز چنین حوادثی، نباید Seed Phrase و والت را در یک مکان قرار داد. از طرفی نباید به خاطر بالا بودن امنیت والت فیزیکی در نگهداری از آن سهل انگاری کرد.
  • ** به‌ روزرسانی کردن سخت افزار والت را فراموش نکنید. با وجود امنیت زیاد کیف پول های فیزیکی، آن ها عاری از ایراد و کاملا به دور از خطر نیستند، از همین روی شرکت ‌های سازنده این دستگاه‌ ها، پس از پی بردن به مشکلات، یک سری پچ امنیتی انتشار می دهند. در صورت بی ‌توجهی و عدم دریافت آن ‌ها، در معرض خطر هک شدن به دست هکرهای آشنا به رخنه‌ های کیف پول سخت افزاری خود قرار می گیرید.
  • ** یک اشتباه فاحش بعد از خرید چنین والتی، متصل نگه داشتن دائمی آن به اینترنت است. این کار با فلسفه ذاتی و برتری اساسی کیف پول های فیزیکی در تضاد است.
  • ** عدم خرید کیف پول سخت افزاری کارکرده؛ با توجه به اهمیت کیف پول فیزیکی در سرمایه گذاری بلاک چینی شما، توصیه شده از خرید و استفاده از دستگاه‌ های کارکرده خودداری کنید، به خاطر این که احتمال دست‌ کاری یا هک شدن از قبل آن‌ ها وجود دارد. علاوه بر این نکته، خرید محصولی از برندهای نام آشنا نیز بسیار مهم خواهد بود.
  • ** حملات سایبری از نوع فیشینگ؛ مرسوم ترین نوع سرقت دارایی کاربران، حملات فیشینگ است. هرگز نباید عبارت بازیابی والت سخت افزاری خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهید. هکرها معمولا در لباس پشتیبان شرکت سازنده کیف پول ظاهر شده و به بهانه قفل شدن دارایی یا نیاز به دریافت اطلاعاتی خاص برای ارائه کمک، Seed Phrase را از شما دریافت می ‌کنند. در اختیار داشتن کلمات بازیابی، مساوی گرفتن کنترل کل دارایی دیجیتالی کاربر است.
  • ** توجه ویژه به پلمپ والت فیزیکی؛ روش دیگر کلاهبرداری، فروش آنلاین دستگاه‌ های کارکرده است. افراد سودجو جعبه والت های سخت افزاری را باز کرده و بعد از نوشتن عبارت بازیابی، آن ‌ها را مجددا بسته‌ بندی می‌ کنند. چنین اتفاقی برای برخی خریداران کیف پول های سخت افزاری از eBay رخ داده است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال 2021

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S : کیف پول لجر نانو اس از سال 2014 میلادی وارد بازار شد. دلیل محبوبیت زیاد این کیف پول امنیت بالا و تعداد ارزهایی است که پشتیبانی می کند. این کیف پول آفلاین بیش از 1250 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند. این کیف پول در سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده می باشد. این کیف پول به صورت آفلاین کار می کند، از همین روی نیازی به اینترنت ندارد. قابلیت بروزرسانی و عدم نیاز به باتری از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. بیشتر افرادی که قصد خرید کیف پول سخت افزاری را دارند، اولین و بهترین و درعین حال به صرفه ترین کیف پول مجازی را لجر نانو اس می دانند.

کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano X : کیف پول لجر نانو ایکس بعد از لجر نانو اس در سال 2019 وارد بازار شد. این کیف پول علاوه بر مزایای لجر نانو اس، نقاط قوت بیشتری هم دارد. افزایش ظرفیت کوین ها و اتصال با بلوتوث موجب محبوبیت افزون این کیف پول سخت افزاری شده است. پشتیبانی از بیش از 1250 ارز دیجیتال، قابلیت اضافه شدن ارزهای جدید از طریق Ledger Live، اتصال USB-C برای دسکتاپ و تلفن های همراه و همچنین اتصال بلوتوث برای دستگاه های تلفن همراه از طریق برنامه Live Ledger از دیگر مزایای این کیف پول کاربردی به حساب می آید. اگر از افرادی که از کیف پول های الکترونیکی استفاده می کنند، سوال کنید بهترین کیف پول مجازی کدام است، احتمالا همین کیف پول را به شما معرفی خواهند کرد.

کیف پول ترزور وان Trezor One : ترزور نزدیکترین و جدی ترین رقیب لجر به شمار می رود. این شرکت فعالیت خود را در سال 2014  با شرکت SatoshiLabs شروع کرد. از مزایای این کیف پول علاوه بر امنیت بالایی که دارد می توان به پشتیبانی بیش از 1000 ارز دیجیتال، قابلیت تبدیل ارز و عدم نیاز به اینترنت اشاره کرد. این کیف پول در سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS قابل دسترس است.

حتما برایتان جالب است : بیت کوین صفر تا صد | همه چیزی که باییید راجب بیت کوین بدانیم

کیف پول ترزور تی Trezor T : کیف پول ترزور T نیز مثل ترزور وان قابلیت های بسیاری دارد. در حقیقت این کیف پول برای رفع کیفیت پایین بدنه ترزور وان وارد بازار شد. نکته حائز اهمیت کیف پول Trezor T همچنین دارای یک مهر بر روی درگاه یو اس بی است تا کاربران بتوانند مطمئن باشند که در هنگام خرید این دستگاه دستکاری نشده است. تنظیم Trezor T بسیار ساده است و فقط کاربران نیاز به بارگیری نرم افزار Trezor Bridge و بروزرسانی سیستم عامل دستگاه دارند.

کیف پول الیپال Ellipal : کیف پول سخت افزاری الیپال یک کیف پول سرد و آفلاین است که در سال 2017 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. نحوه اتصال این کیف پول با دیگر کیف پول های سخت افزاری دیگر متفاوت است و از طریق اسکن QR کد ارتباط برقرار می کند. همین راه ارتباطی موجب شده که از هرگونه اتصالی به شبکه جلوگیری نماید. برای استفاده از این کیف پول ابتدا باید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود نصب کرده و در ادامه با دوربین کیف پول QR کد آن را اسکن نمایید.

کیف پول کیپ کی Keep key : کیف پول سخت افزاری کیپ کی در سال 2015 برای نگهداری ایمن بیت کوین طراحی و به بازار عرضه شد. این کیف پول سخت افزاری ظاهری زیباتر از دیگر کیف پول های سخت افزاری دیگر دارد، از همین روی اغلب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. امنیت این کیف پول مثل دیگر کیف پول های سخت افزاری دیگر قابل قبول است. نحوه اتصال این کیف پول به سیستم از طریق کابل است. این کیف پول هم در لیست بهترین کیف پول دیجیتال قطعا جای می گیرد.


آیا در صورت گم شدن و یا دزدیده شدن کیف پول سخت افزاری تمام سرمایه ذخیره شده در آن از بین خواهد رفت؟

خیر، این سوالیست که امکان دارد برای خیلی از کاربران پیش بیاید. با دزدیده شدن و یا گم شدن کیف پولتان سرمایه شما از بین نخواهد رفت. افرادی که تا به حال اقدام به راه اندازی کیف پول های سخت افزاری کرده اند می دانند که در زمان راه اندازی باید یک عبارت امنیتی 12 یا 24 کارکتری را یادداشت کنند. این عبارات امنیتی یادداشت شده همان عبارت بازیابی حساب شما به حساب می آید. در صورت مفقود شدن دستگاه به هر دلیل قادرید با وارد نمودن در برنامه دوباره به کیف پول و سرمایه تان دسترسی داشته باشید.

نظر شما راجب بهترین کیف پول سخت افزاری چیست؟

به نظر شما خرید کیف پول سخت افزاری ارزان مناسب است؟

هر سوال یا تجربه ای در مورد نحوه کار با کیف پول سخت افزاری و یا قیمت کیف پول سخت افزاری داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *