مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین

افزایش قیمت نجومی ارزهای دیجیتال و شکستن پیاپی سقف های قیمتی بیت کوین و دیگر رمزارزها، موجب شد بسیاری از مردم در سراسر دنیا و مخصوصا ایران برای سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام نمایند ولی بعضا برخی از افراد مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین را بلد نبودند و همین امر موجب شد تا افراد زیادی متضرر شوند، از همین روی سعی کردیم در این مطلب آموزشی مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین را به صورت گام به گام عنوان کنیم تا کسانی که اطلاعات کافی ندارند استفاده کنند و افرادی که اطلاعات لازم را دارند نیز، دانش خود را در این زمینه تقویت کنند تا سودآری آن ها نیز در این بازار پررسیک و پر نوسان افزایش یابد. اگر شما هم دوست دارید مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید، این مطلب راهنمای رایگان به شما کمک خواهد کرد.

مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین

امروزه بیت کوین محبوب ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال در بین سرمایه گذاران بازار رمزارزهاست. از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بیت کوین بوده ایم، افراد بسیاری برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال و کسب سود از این راه ترغیب شده اند. بازار بیت کوین پتانسیل بسیار زیادی در سود دهی به سرمایه گذاران خود دارد، ولی با این حال فعالیت در این بازار به علت نو ظهور بودن و نوسانات قیمتی بالای این ارز دیجیتالی با ریسک بسیار زیاد همراه است، این ریسک به خصوص برای افرادی که اخیرا با این ارز آشنا شده و تجربه کافی در رابطه با سرمایه گذاری در بازار دیجیتال ندارند مشهود تر خواهد بود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به همین خاطر نیاز است تا افراد پیش از ورود به بازار و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به خوبی در مورد آن تحقیق کنند و هنگام سرمایه گذاری به مواردی از جمله انواع کارگزاری ها، انواع کیف پول ، روش های گوناگون تحلیل، روش های گوناگون خرید بیت کوین و مسائلی از این دست توجه داشته باشند و با رعایت تمامی نکات مربوطه اقدام به خرید و فروش آن نمایند.

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

بعد از این که یک سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین گرفت، برای انجام این کار احتیاج است تا تمامی مراحلی که در ادامه مقاله بیان شده اند را جهت تحمیل حداقل ریسک و خطر از دست دادن سرمایه خود انجام دهد و پشت سر بذارد. این مراحل به شرح زیر می باشد؛

1) کسب اطلاعات کافی : از آنجایی که بازار ارز های دیجیتال به خصوص بیت کوین از نوسانات قیمتی زیادی برخوردار است و روند خاصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت، بنابراین سرمایه گذاری در این بازار و بر روی این نوع ارز ها ریسک بالایی به همراه خواهد داشت. 

از همین روی بسیار مهم است که پیش از اقدام به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین حتما مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین را دریافت نمایید و به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات کافی در رابطه با مفاهیم پایه ای و تحلیل های گوناگون انواع روش سرمایه گذاری بر روی بیت کوین کسب شود. این را باید در نظر داشته باشید که در این نوع سرمایه گذاری به هیچ وجه نباید طبق راهنمایی و پیش بینی دیگران تصمیم گیری کرد و تنها طبق دانش فردی و اطلاعاتی که شخصا به دست آورده اید باید برای پیش بینی و سرمایه گذاری در این حوزه اقدام نمایید.

2) انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب : همانطور که در دنیای واقعی برای نگهداری پول از انواع کیف پول ها استفاده می شود، برای نگهداری رمزارزها نیز از انواع کیف پول ارز دیجیتال بهره گرفته می شود. این کیف پول ها از انواع گوناگونی تشکیل شده اند که هر کدام قابلیت هایی دارند و برای شرایط خاص کارایی خواهند داشت. نکته ای که در خصوص با انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین باید در نظر داشته باشید، لزوم انتخاب امن ترین نوع آنها با توجه به شیوه استفاده از بیت کوین است.

حتما برایتان جالب است : کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل

در صورت نگه داری حجم بالای ارز استفاده از کیف پول های سخت افزاری توصیه می شود ولی در صورت مقدور نبودن تامین هزینه نگهداری آن ها، استفاده از کیف پول های کاغذی می تواند گزینه مناسب تری باشد و همین طور برای نگهداری حجم های پایین تر بیت کوین استفاده از کیف پول های آنلاین بهترین گزینه به حساب می آید. به منظور خریداری این نوع کیف پول ها کافی است تا با انتخاب یک کیف پول آنلاین مناسب اقدام به دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نمایید.

مراحل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

3) انتخاب روش خرید و فروش بیت کوین : به صورت کلی دو روش برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که به شرح زیر می باشند؛

  • ** به صورت مستقیم : در این روش افراد بدون واسطه و به صورت مستقیم از طریق کارگزاری ها اقدام به معامله بیت کوین یا دیگر ارز های دیجیتال می کنند.
  • ** از طریق صرافی ها : صرافی ها وب سایت هایی هستند که به عنوان واسطه عمل کرده و طرفین معاملات را به یکدیگر وصل می کنند. به منظور خرید بیت کوین از صرافی ها به دو طریق مراجعه به صرافی های ایرانی و صرافی های خارجی می توان اقدام کرد. توجه داشته باشید که در انتخاب صرافی برای خرید و فروش بیت کوین بسیار جوانب احتیاط را رعایت کنید و تنها از طریق صرافی های معتبر و مورد تایید برای انجام معاملات دیجیتال اقدام نمایید.

پیش از خرید بیت کوین از طریق صرافی های خارجی به این نکته توجه داشته باشید که برخی از صرافی های خارجی کشور ایران را تحریم کرده اند و با انجام معاملات از طریق آن ها امکان بلوکه شدن پول کاربران ایرانی وجود خواهد داشت. صرافی بایننس معتبر ترین و مشهورترین صرافی دنیا در همین لیست قرار می گیرد و در انجام معاملات و ورود به حساب کاربری خود باید همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید تا احتمال بلوکه شدن حساب صرافی شما تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

4) یادگیری روش های گوناگون تحلیل روند و کلیت بازار : انجام معاملات موفقیت آمیز و کسب سود از ارزهای دیجیتال به داشتن دید مناسب و پیش بینی دقیق در خصوص آینده بازار و روند قیمت ها نیاز دارد. به این منظور همه افرادی که قصد خرید بیت کوین و انجام معامله بر روی آن را دارند، بایستی به صورت کامل با انواع روش های تحلیل بازار آشنایی داشته باشند. دو روش اصلی برای تحلیل بازار وجود دارد که عبارتند از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال، سرمایه گذاران با توجه به این تحلیل ها می توانند به پیش بینی روند قیمتی بیت کوین در آینده بپردازند و با توجه به آن تحلیل ها برای خرید و یا فروش ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین اقدام نمایند.

روش های سرمایه گذاری در بیت کوین

به صورت کلی 3 روش اصلی برای کسب درآمد از طریق بیت کوین وجود دارد که به نسبت دیگر روش های موجود برای کسب درآمد در بین افراد فعال در بازار ارز دیجیتال مرسوم تر بوده و بیشتر کارایی خواهند داشت. این سه روش به شرح زیر می باشند؛

ترید بیت کوین : در این روش بیت کوین را با قیمت پایین می خریم و در قیمت بالاتر برای فروش آن اقدام می کنیم. استفاده از این روش برای نگهداری بیت کوین در دوره های کوتاه مدت مرسوم است و ریسک بالایی به همراه خواهد داشت و به همین خاطر به دید باز نسبت به آینده بازار و تسلط کامل بر روش های تحلیل بازار وابسته خواهد بود. این را هم باید در نظر داشت که در صورت بیش بینی اشتباه قیمت آینده بیت کوین امکان تحمیل زیان های بسیار بزرگ به سرمایه گذار وجود دارد، از همین روی سرمایه گذاران باید از خرید مقدار زیاد بیت کوین در این روش خودداری کنند، به همین خاطر استفاده از این روش برای افراد تازه وارد که به بازار و نحوه تحلیل آن تسلط کافی ندارند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

استخراج بیت کوین : در این روش شخص با استفاده از دستگاه هایی به نام ماینر و کامپیتر شخصی برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و کسب درآمد از این طریق اقدام می نماید. استفاده از این روش به چند دلیل به عزیزان توصیه نمی شود که این دلایل به شرح زیر هستند؛

  • ** نیاز به صرف زمان زیاد برای استخراج رمز ارز ها
  • ** مصرف برق بسیار بالا و نیاز به در اختیار داشتن منبع برق ارزان قیمت
  • ** به علت سرعت پایین استخراج بیت کوین استخراج این ارزهای دیجیتال تنها در صورت در اختیار داشتن تعداد زیاد کامپیوتر به صرفه بوده که این خود نیاز به صرف هزینه بسیار بالا برای تهیه سیستم استخراج خواهد داشت.

سرمایه گذاری بلندمدت روی بیت کوین : در این روش افراد بیت کوین را برای نگهداری بلند مدت خریداری خواهند کرد، در حقیقت در این روش افراد قصدی برای خرید و فروش بیت کوین در کوتاه مدت و کسب سود از این طریق ندارند، بلکه با نگه داری بلندمدت این ارز دیجیتال از افزایش قیمت دوره ای این ارز استفاده کرده و با عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه می کنند. نکاتی که سرمایه گذاران برای استفاده از روش سرمایه گذاری بلندمدت بیت کوین باید آن ها را در نظر داشته باشند به شرح زیر می باشد؛

  • 1) به خوبی در مورد بازار تحقیق کنید و روند آن را جهت پیش بینی دقیق تر دنبال فرمایید.
  • 2) به توصیه دیگران در مورد روند بازار نداشته باشید و تنها به دانسته ها و پیش بینی شخصی خود اتکا کنید.
  • 3) پس از خرید بیت کوین برای نگهداری آن ها از کیف پول شخصی خود استفاده نمایید و آن ها را نزد صرافی ها نگهداری نکنید.
  • 4) در صورت نگهداری تعداد بالای بیت کوین از قرار دادن آن ها در کیف پول های آنلاین اکیدا خودداری نمایید و از کیف پول های سخت افزاری استفاده نمایید.

بهترین زمان خرید بیت کوین چه زمانی است؟

جالب است بدانید که هیچ قانون عمومی برای این که زمان مناسب خرید رمزارزها را تشخیص دهیم وجود ندارد. قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به عرضه و تقاضا با افزایش یا کاهش روبرو می شود، ولی نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتیکه بازار هیجانی است و قیمت ارز در اوج خود قرار دارد برای خرید اقدامی انجام ندهید و همینطور هنگامی که قیمت یک ارز به شدت در حال افت قیمت شدید است، شاید خرید آن ارز خیلی منطقی نباشد. می توان گفت که بهترین زمان برای خرید، وقتی است که قیمت در سطح پایین ‌تر‌ تثبیت شده است. هنر معامله ‌گر است که تعیین کند چه زمانی ارز در وضعیت حبابی قرار دارد و چه زمانی قیمت به کف خود رسیده است.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران

هرچند خرید ارز در کف قیمت خیلی آسان نیست و نمی ‌توان کف ‌ها و سقف ‌های قیمت را به سادگی تعیین کرد، بعضی مواقع یک ارز فراتر از تصور رشد می ‌کند و همه فکر می ‌کنند که در سقف قیمت قرار دارد اما باز هم ارز رشد بیشتری را تجربه می ‌کند و به قیمت‌ های بالاتر خواهد رسید، لذا نباید با یک پیش ‌زمینه فکری ثابت به بازار نگاه کرد و امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد. به عنوان مثال وقتی قیمت بیت‌ کوین به 30000 دلار رسید، همه تصور می‌ کردند قیمت به شدت افزایش یافته و بعید است که رشد بیشتری داشته باشد اما در ادامه دیدیم که قیمت حتی به 55 هزار دلار هم رسید. بعد از این بود که همه متوجه شدند قیمت 30 هزار دلار در حقیقت فرصت خوبی برای خرید بوده است.

کارمزد خرید و فروش بیت کوین

به همان صورت که برای خرید سهام بورسی از طریق کارگزاری‌ ها اقدام می‌ کنیم و کارگزاری ‌ها یک مبلغ اضافی به عنوان کارمزد به مبلغ معامله اضافه می ‌کنند، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال نیز به همین شکل کارمزد دریافت می ‌نمایند.

صرافی ‌ها برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک نرخ تعرفه ‌ای را اعلام می ‌کنند که امکان دارد تعرفه هر صرافی متفاوت باشد. نرخ تعرفه به صورت درصدی است، لذا هرچه میزان مبلغی که معامله می شود بیشتر باشد، میزان کارمزد نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در بیت کوین

  • ** از کارگزاری های معتبر و مورد تایید برای انجام معاملات خود استفاده نمایید.
  • ** روند بازار را مداوم دنبال کنید و با استفاده از روش های گوناگون تحلیل کنید تا به دیدی باز از بازار برای پیش بینی های خود برسید.
  • ** تنها بر روی ارز های دیجیتال معتبر و شناخته شده مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و … سرمایه گذاری کنید و از خرید ارز های ناشناخته و تازه وارد که اعتبار بالایی ندارند، خودداری کنید.
  • ** بسیاری از افراد و گروه های سود جو با هدف کلاهبرداری از تازه واردان و کسانی که تجربه ای در حوزه ارز های دیجیتال ندارند اقدام به راه اندازی سایت هایی با عنوان کسب سود های بالا در مدت زمان کوتاه می کنند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغاتی از این دست و سرمایه گذاری در این گونه سایت ها قرار نگیرید.
  • ** در انتخاب کیف پول خود دقت به خرج دهید و تنها از کیف پول های با امنیت بالا برای نگهداری بیت کوین و یا انواع ارز های دیجیتال خود استفاده کرده، چرا که امکان هک شدن کیف پول های دیجیتال به خصوص کیف پول های آنلاین وجود خواهد داشت.
  • ** به منظور خرید یک ارز و پیش بینی قیمت آن از مقایسه ارزش بازار آن ارز استفاده کنید، توجه کنید صرف این که قیمت یک ارز پایین است، دلیل بر این نیست که در آینده افزایش قیمت را تجربه می کند.
  • ** در صورتی که میخواهید برای خرید تعداد بالای بیت کوین اقدام کنید، بهتر است که این کار را در چند مرحله و طی چند دوره انجام دهید و از خرید یک مرحله ای بیت کوین اجتناب کنید.

چگونه بیت کوین خود را به فروش برسانیم؟

همه مراحلی که برای خرید بیت کوین شرح داده شد برای فروش آن نیز صادق است. این بدین معنی است که چنانچه شما دارای هر چند واحد بیت کوین باشید، از طریق همان کیف پول دیجیتالی می ‌تواند اقدام به ثبت سفارش فروش کنید. چنانچه خریداری با قیمت پیشنهادی فروش شما موافقت کرد، از طریق همان سامانه آنلاین وجه مورد معامله به حساب کاربری شما واریز می ‌شود و بیت کوین ‌ها به کیف پول خریدار انتقال می یابد. همچنین در روش خرید و فروش از طریق صرافی‌ های داخل ایران نیز شما به صرافی مورد اعتماد اعلام می‌ کنید که قصد فروش بیت کوین دارید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

صرافی با بررسی معتبر بودن حساب کاربری‌ تان اقدام به خرید بیت‌ کوین‌ های شما کرده و مبلغ مورد معامله را به حساب شما واریز می ‌کند. همچنین برای خرید و فروش بیت کوین قادرید با اشخاص حقیقی وارد معامله شوید. چنانچه فرد خاصی را برای خرید یا فروش بیت کوین در نظر دارید، می ‌توانید با گرفتن اطلاعات یکدیگر، با هم ملاقات کنید و به قیمت و حجم مورد نظر به توافق برسید. بنابراین از توافق اگر قصد خرید بیت کوین را دارید آدرس کیف پول خود را به فرد فروشنده می ‌دهید و او بیت کوین را به کیف شما منتقل می ‌کند. شایان ذکر است اگر با این روش قصد خرید بیت کوین را دارید، جوانب احتیاط را رعایت کنید و به هر فردی اعتماد نکنید.


در این مطلب تلاش داشتیم به صورت مفصل به مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین بپردازیم تا با نحوه معاملات این ارز دیجیتال آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که به صورت کلی روند سرمایه گذاری در بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم، بیت کوین کش، ریپل و … تقریبا یکسان است.

در پایان امیدوارم مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین را به صورت کامل یاد گرفته باشید.

هر سوال یا ابهامی در مورد سرمایه گذاری در بیتکوین دارید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *