ارز دیجیتال سیاکوین چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال سیاکوین

اگر فعال حوزه ارزهای دیجیتال باشید، احتمالا نام ارز دیجیتال سیاکوین را تا به حال شنیده اید. ارز دیجیتال سیاکوین یک آلت کوین بسیار جذاب در دنیای کرپتوکارنسی به حساب می آید که اخیرا توجهات بسیار زیادی را به خودش جلب کرده است و با افزایش سرمایه و ارزش بازار، در حال حرکت به سمت بهترین های دنیای ارزهای دیجیتال است. اگر شما هم مثل من شیفته این رمزارز جذاب برای سرمایه گذاری و ترید شدید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال سیاکوین چیست و چطور کار می کند و آیا برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر، این مطلب برای شما نوشته شده و بهتر است همین الان آن را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی ارز دیجیتال سیاکوین

ارز دیجیتال سیاکوین یک پلتفرم ابری ذخیره اطلاعات مثل گوگل درایو و درآپ‌ باکس و آمازون کلود به حساب می آید ولی معیاری که رمزارز سیا را از سایر رقبای قدرتمند و مشهور آن مجزا می کند، متن‌ باز بودن آن در کنار بر پایه بلاک‌ چین بودن آن است. به زبان ساده تر سیا کوین یک پلتفرم ابری غیرمتمرکز به شمار می رود که داده‌ ها را می‌ توان روی آن نگهداری نمود. جالب است بدانید که در سرویس‌ های ذخیره ابری متمرکز مثل گوگل درایو، احتمال و تمایل به سواستفاده از اطلاعات در راستای دستیابی به سود بسیار دیده می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در مقابل این سرویس‌ ها، پلتفرم سیاکوین مقادیر فضای استفاده نشده در هارد دیسک‌ ها و فضاهای خالی ذخیره‌ سازی را از طریق تکنولوژی بلاک‌ چین به هم وصل کرده و با رمزنگاری کردن، از آن یک سرویس ابری غیرمتمرکز می‌ سازد! شایان ذکر است که این فضای خالی هارد دیسک، می‌ تواند به یک دیتاسنتر، کامپیوتر شخصی یک نفر، یا هر دستگاه دیگر با فضای خالی تعلق داشته باشد که به شبکه سیاکوین متصل می‌ شود و کاربران قادرند از این فضا بهره مند شود، پس میتوان گفت که این تکنولوژی قادر است نیاز به اعتماد به دیتاسنترهای فعلی را از میان بردارد.

رمزارز سیاکوین چه کاربردهایی دارد؟

پروژه ارز دیجیتال سیا یکی از نمونه های عینی تفکر کاربرد محوری در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین به حساب می آید که شما می توانید با استفاده از ابتکار جالب سازندگان پروژه سیاکوین، از فضای ذخیره سازی سایرین استفاده کنید نمایید یا این که فضای ذخیره سازی خودتان را در اختیار دیگران قرار دهید. جالب است بدانید که این امکان در جهانی که عطش ذخیره سازی انواع اطلاعات به غلط یا درست در حال افزایش است می‌ تواند بسیار کاربردی باشد. از دیگر ویژگی های پلتفرم بلاک چینی سیاکوین شبکه سازی بین گروهی از افراد به حساب می آید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سلر چیست؟

این گروه می‌ توانند انواع فایل های محرمانه و حساسی که قصد ندارند به وسیله سیستم های ذخیره سازی ابری مانند آمازون، گوگل درایو، دراپ باکس و … تحت نظارت احتمالی قرار گیرد را در پلتفرم ذخیره سازی غیرمتمرکز سیا قرار دهند. همچنین بررسی نقشه راه این پروژه به ما ثابت می کند که کاربران آن در آینده قادر خواهند بود تنها با داشتن مشخصات کیف پول الکترونیکی خود، از هر رایانه ای به فایل های خود دسترسی پیدا کنند.

ارز دیجیتال سیاکوین قابل استخراج است؟

ارز دیجیتال سیاکوین مبتنی بر الگوریتم PoW یا همان اثبات کار است. برای این که یک ارز دیجیتال از امکان استخراج برخوردار باشد، در ابتدا باید از این الگورییتم پیروی نماید. بنابراین به صورت کلی این ارز دیجیتال امکان استخراج را داراست و پاسخ به سوال در ارتباط با این که آیا ارز دیجیتال سیاکوین استخراج می گردد یا خیر مثبت است.

نحوه خرید ارز سیاکوین Siacoin

چنانچه دوست دارید برای خرید ارز دیجیتال سیاکوین اقدام کنید، باید برای این کار از صرافی های معتبر خارجی یا داخلی استفاده کنید. امروزه صرافی های بسیاری وجود دارند که از ارز دیجیتال سیاکوین پشتیبانی به عمل می آورند و شما می توانید بعد از احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال مورد نظر ارز خود را خریداریی کنید. البته توصیه این است که برای خرید این ارز دیجیتال از صرافی های خارجی معتبر استفاده نمایید، چرا که نسبت به صرافی های داخل کشور کارمزد به مراتب کم تری دریافت می کنند. صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال Siacoin به شرح زیر می باشند :

  • ** صرافی Binance : صرافی بایننس حجم معاملات بسیار بالایی دارد و بین کاربران طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این صرافی از دیگر ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی به عمل می آورد و به صورت کلی یک صرافی کامل و معتبر در دنیا به حساب می آید که البته خیلی روی خوشی به کاربران ایرانی نشان نمی دهد!
  • ** صرافی Bittrex : در صرافی بیترکس شما عزیزان قادرید عللاوه بر معامله ارز دیجیتال سیاکوین، رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و بسیاری رمزارز دیگر را مورد معامله قرار دهید.
  • ** صرافی Upbit : این صرافی در کنار ارز دیجیتال سیاکوین از رمزارزهای دیگری مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و … پشتیبانی می نماید.
  • ** صرافی DigiFinex : این صرافی در سنگاپور فعالیت خود را آغاز کرده است و از رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، پولکادات و … نیز پشتیبانی می کند.
  • ** صرافی Kraken : این صراففی در سال 2011 میلادی در میان کاربران راه اندازی شد. در این صرافی شما کاربران قادر هستید مثل سایر صرافی ها به انجام معاملات بپردازید و این ارز دیجیتال را خرید و فروش نمایید. 

ارز دیجیتال سیاکوین چیست

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سیاکوین

  • 1) کیف پول لجر نانو اس : یکی از بهترین کیف پول های سرد می باشد که از بیشتر رمزارزهای مهم دنیا پشتیبانی به عمل می آورد و امکان ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال را روی دستگاه جداگانه ای فراهم می نماید که این امر از هک این دستگاه جلوگیری به عمل می آورد و روی هم رفته به نسبت هزینه ای که برای خرید این کیف پول سخت افزاری پرداخت می کنید، امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد.
  • 2) کیف پول Sia : کیف پول سیا برای سیستم عامل های اندرویدی تعبیه شده است، لذا شما می توانید به صورت مستقیم این اپلیکیشن را از گوگل پلی دانلود، نصب و استفاده نمایید.
  • 3) Sia Cold Storage : این کیف پول بدون اتصال به شبکه، قابلیت تولید آدرس ها را فراهم می آورد. این روش ذخیره سازی به شما در ذخیره ایمن توکن ها کمک شایانی می نماید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آخرین نسخه این کیف پول را برای سیستم عامل خود بارگیری کنید.
  • 4) کیف پول Sia.UI : این کیف پول از بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی ارز سیاکوین به صورت آنلاین محسوب می شود. این اپلیکیشن تنها برنامه رسمی است که به وسیله Nebulous طراحی شده است و گزینه مناسبی برای ذخیره ارز دیجیتال سیاکوین به حساب می آید.

ارز دیجیتال سیاکوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

رمزارز سیاکوین در گروه ارزهای ددیجیتالی قرار دارد که این امکان را دارد که تا سال‌ ها به رشد خود را در بازار کریپتورکانسی ادامه دهد و در ادامه با قیمت های بسیار بیشتری مورد معامله قرار گیرد. چیزی که به صورت قطعی در این خصوص می توان گفت این است که با توجه به تحلیل بازار کریپتو، توسعه دهندگان ارز دیجیتال سیاکوین برنامه های بسیاری برای آینده در نظر دارند که با پیاده ‌سازی آن ها و رفع ایرادات فعلی سیاکوین و شبکه آن، شاهد رشد بیش از پیش سیاکوین خواهیم بود.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال هولو چیست و چطور کار میکند؟

اگر نقشه راه ارز Sia را کامل مورد مطالعه قرار دهید، متوجه خواهید شد که سیاکوین هنوز راه زیادی را در پیش دارد و می توان جای پیشرفت زیادی برای این ارز دیجیتال متصور شد. به علاوه در مقایسه با سایر ارائه دهندگان خدمات ذخیره سازی ابری، شبکه سیا از امکانات به مراتب انعطاف پذیرتری برای کاربران برخوردار است و این امر به خودی خود موجب شده تا طرفداران سیاکوین میان کاربران حوزه بلاکچین افزایش چشمگیری یابد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

تیم رمزارز سیاکوین در نظر دارد که جانشین شرکت‌ه ای ذخیره‌سازی سنتی مثل دراپ‌ باکس، اپل، گوگل و ددیگر شرکت‌ های خصوصی ثالث شود! نکته ای که درباره این ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید این است که سیاکوین به دست هیچ سازمان واحدی کنترل نمی‌ شود و شبکه‌ ای غیرمتمرکز به حساب می آید که در ساختار میانی آن کسی نمی‌ تواند نظارت داشته باشد.

امنیت همیشه در تکنولوژی‌ های ذخیر ه‌سازی فضای ابری حائز اهمیت بوده است و سیاکوین موفق شده این موضوع مهم را با استفاده از ساختار بلاکچین تامین نماید و ریسک مربوط به هک شدن شبکه را تا حد زیادی کاهش دهد، حال باید دید آینده ارز دیجیتال سیاکوین با توجه به طرح های توسعه ای که دارد، به چه صورت رقم خواهد خورد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم، به معرفی ارز دیجیتال سیاکوین پرداختیم.

چنانچه به دنیای رمزارزها علاقه دارید، مطلب آموزش کار با صرافی کوکوین مطمئنا برای شما جذاب است. 

در پایان هرگونه سوالی در مورد خرید و فروش ارز دیجیتالی سیاکوین داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *