خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده

خرید کیف پول لجر

با توجه به افزایش گرایش عموم دنیا و به ویژه مردم ایران به خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در حقیقت نیاز به کیف پول سخت افزاری امن برای نگهداری مناسب از انواع رمزارزها در حال حاضر یک امر ضروری است و در آینده نیز نیاز به آن بیشتر احساس خواهد شد. خرید کیف پول لجر نانو اس به دلیل این که امنیت بسیار بالا و قیمت مناسبی دارد و از ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند و همچنین راه اندازی و کار کردن با آن ساده و امن است، بسیار مورد استقبال عموم واقع شده است. برای خرید کیف پول لجر مراکز معتبر زیادی در ایران وجود دارد که می توانید از آن ها برای خرید کیف پول لجر اقدام کنید، ولی در این مطلب آموزشی ما قصد داریم همه چیز را راجب کیف پول لجر نانو اس ledger nano s مطرح کنیم و کیف پول سخت افزاری لجر را به صورت کاملا رایگان و به زبان ساده شرح بدیم، پس حتما تا انتها همراه ما باشید.

خرید کیف پول لجر

چنانچه به دنبال خرید یک کیف پول سخت افزاری با قابلیت های امنیتی مناسب و پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال هستید، یکی از گزینه‌ های جذابی که پیش روی شما قرار دارد، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس نام دارد. در پشت توسعه‌ کیف پول سخت افزاری که با نام Ledger Nano S شناخته شده است، یک شرکت فعال در حوزه امنیت بیت کوین قرار دارد. این کیف پول برای اولین بار در سال 2014 معرفی و در بازار عرضه شد. لجر نانو اس یکی از پرطرفدارترین کیف پول ‌های سخت افزاری با بیش از 1.4 میلیون نسخه فروش به حساب می آید. نانو اس گزینه‌ بسیار امن و مقرون به صرفه برای نگهداری از ارزهای دیجیتال شماست.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


والت Leger Nano S مثل سایر کیف پول‌ های سخت افزاری بسیار امن و آفلاین است، لذا می ‌تواند بدون هرگونه نگرانی از هک شدن، دارایی‌ هایتان را در آن ذخیره نمایید. یک کیف پول سخت افزاری شبیه یک حساب بانکی است. یک والت موبایل که شما روی گوشی خود نصب می‌ کنید نیز می ‌تواند کارت عابربانک شما محسوب شود. این را در خاطر داشته باشید که همیشه برای ذخیره‌ بیشتر دارایی ‌های خود باید از والت های سخت افزاری استفاده نمایید. سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال روشی برای ایمن کردن دارایی‌ های خود هستند و چنانچه شما هم جزو همین دسته از کاربران هستید، لجر نانو اس یکی از ساده ترین و ارزان ‌ترین روش ها برای انجام همین کار به شمار می آید.

مدیریت ارزها در لجر نانو اس

هر فردی می تواند همه ارزها و توکن هایی که لجر پشتیبانی می کند را به وسیله یک عدد لجر ذخیره داشته باشد، ولی تمامی آن ها را همزمان نمی تواند مدیریت کند. در لجر نانو اس دو رمزارز قابل مدیریت است و لجر بیش از این فضا جهت مدیریت همزمان ارزها ندارد. چنانچه احتیاج باشد تا شما ارز های دیگری را برای مدیریت در دریافت ارزهایتان داشته باشید باید در نرم افزار Ledger Live و بخش Manager ارزهایی که در ولت سخت افزاری دارید، Uninstall کرده و ارزهای جدیدتان را Install نمایید. البته اصلا نگران نباشید با Uninstall کردن آیکن ارزها، دارایی های  شما حذف نخواهد شد و در اصل ارزهای شما در شبکه بلاکچین در امنیت کامل هستند. در اصل شما با 24 عبارت اختصاصی که لجر در اختیارتان قرار داده است در شبکه بلاکچین مشخص است که از هر ارزی چه مقدار دارید و حذف آیکن آن از روی ولت سخت افزاری هیچ مشکلی در مقدار دارایی هایتان به وجود نخواهد آمد.

به عنوان مثال چنانچه شما بر روی ولت سخت افزاری لجرتان ارزهای بیتکوین، اتریوم داشته باشید و در هر کدام از آن ها نیز موجودی داشته باشید و حالا بخواهید به عنوان مثال ارزهای ریپل، استلار و دوج کوین را اضافه نمایید، باید از طریق نرم افزار Ledger Live یکی از ارزهای قبلی مثلا اتریوم را Uninstall کرده و ارز جدید مثلا ریپل را نصب و Install کنید و در آن ها هم مقداری موجودی واریز نمایید. حال چنانچه به عنوان مثال بخواهید مقداری اتریوم به آدرس ولت دیگری انتقال دهید باید دوباره ریپل را Uninstall کرده و اتریوم را install کنید تا بتوانید دوباره اتریوم را مدیریت نمایید. در اصل کم شدن موجودی در لجر تنها با انتقال و تایید صاحب لجر به وسیله فشردن دکمه سخت افزاری به آدرس مورد نظرتان صورت می پذیرد و با Uninstall آیکن آن ارز از لجر دارایی شما از بین نخواهد رفت.

بررسی کیف پول سخت افزاری لجر نانو s

نمایشگر روی دستگاه : اول از هر چیزی باید به نمایشگری اشاره داشت که برای آسودگی خاطر بیشتر روی بدنه‌ دیوایس نقش بسته است. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس به یک نمایشگر روی بدنه‌ خود مجهز است و این یعنی بدون نیاز به استفاده از یک کامپیوتر و نگرانی از بدافزارها، شما می ‌توانید به صورت مستقیم این کیف پول را به وسیله نمایشگر خودش کنترل نمایید.

دکمه‌ های فیزیکی : درست مثل ترزور، روی این دستگاه نیز دو دکمه‌ فیزیکی برای ارتقا امنیت آن به چشم می خورد. شما قادرید به منظور تایید یک پرداخت، به صورت همزمان دو کلید فیزیکی روی بدنه‌ این دیوایس را فشار دهید و این کار موجب می شود تا هکرها نتوانند بدون اجازه‌ شما به دستگاه نفوذ کرده و دکمه‌ تأیید را فشار دهند.

قطعه امن +CC EAL : کیف پول‌ های سخت افزاری لجر تنها کیف پول‌ هایی به حساب می آیند که از تأییدیه کامل ANSSI در بازار برخوردار هستند.

پین کد : به منظور راه اندازی و استفاده از این کیف پول، کاربران ملزم به ساخت یک پین کد می باشند. این پین کد به شما اجازه خواهد داد تا اگر دستگاهتان را گم کردید یا آن دزدیده شد، بتوانید مجددا به دارایی ‌های خود دسترسی پیدا کنید. هیچ کسی به جز خود شما که پین کد 4 رقمی این دستگاه را می ‌دانید، نمی ‌تواند از آن برای انجام یک معامله استفاده نماید. چنانچه 3 مرتبه این پین کد به اشتباه وارد شود، دستگاه به صورت خودکار خودش را تخریب می کند و اطلاعات آن پاک خواهد شد.

مهر و موم امنیتی : بخش بالا و پایین جعبه‌ این دستگاه به وسیله استیکرهای ضد دستکاری پلمپ شده است. این روشی برای تشخیص استفاده یا عدم استفاده شدن از دستگاه پیش از خرید خواهد بود. توصیه داریم هرگز یک کیف پول سخت افزاری دست دوم و یا کیف پول نو از فروشنده‌ای نامعتبر را نخرید.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

پشتیبانی از معاملات چند امضایی : بعضی از معامله‌ گران حرفه ‌ای رمزارزها از بیش از یک کیف پول سخت افزاری برای عقد معاملات خود استفاده می‌ نمایند. این می ‌تواند از دارایی ‌هایشان محافظت نماید، چرا که هر کسی به یکی از کیف پول‌ های آن‌ ها دسترسی پیدا کند، آن‌ها تمام سرمایه‌ خودشان را از دست نمی دهد. لجر نانو اس می‌ تواند یکی از این دستگاه‌ های مورد استفاده‌ حرفه ‌ای‌ ها باشد که بر خلاف بیشتر کیف پول‌ های سخت افزاری، می‌ت واند با پشتیبانی از معاملات چند امضایی،‌ امنیت کاربر را چندین برابر نماید.

حافظه آفلاین و بکاپ‌ ها : بار دیگر می بایست به دلیلی که در پشت طراحی کیف پول ‌های سخت افزاری وجود دارد اشاره داشته باشیم. آن ‌ها می‌ توانند از کلیدهای خصوصی شما در فضایی امن و به صورت آفلاین محافظت نمایند. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که در یک کامپیوتر آنلاین ذخیره می ‌شوند، به سادگی می ‌توانند به وسیله هکرها مورد حمله واقع شوند، به ویژه چنانچه از سیستم عامل ویندوز استفاده می ‌کنید، ولی زمانی که از یک کیف پول سخت افزاری استفاده می ‌کنید که به صورت آفلاین از بیت کوین‌ های شما محافظت می ‌کنید، بنابراین عملا آن ‌ها را از دست هکرها در امان نگه می دارید.

خرید کیف پول لجر نانو s

همچنین در نظر داشته باشید که کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس به شما اجازه‌ بکاپ گرفتن از کیف پول با نوشتن یک عبارت 24 کلمه‌ ای را خواهد داد. سازنده این دستگاه همچنین یک کاغذ را نیز در داخل جعبه گوشی قرار داده تا در صورت دلخواه بتوانید عبارت سید بازیابی خود را روی آن بنویسید. باید مثل جانتان از این کیف پول سخت افزاری محافظت نمایید، چرا که آن کلیدی برای بازیابی کیف پول شما در هنگام دزدیده شدن یا گم شدن دستگاه است. وقتی که کیف پول خود را راه اندازی می ‌کنید و بیت کوین ‌ها را به آن منتقل می کنید، هر کسی که به عبارت سید شما دسترسی داشته باشد، می ‌تواند کنترل بیت کوین‌ های شما را نیز به دست بگیرد، بنابراین به هیچ وجه این کدها را با شخصی دیگر به اشتراک نگذارید و در جای امنی از آن محافظت کنید.

نحوه استفاده از والت لجر نانو اس

به منظور استفاده از دستگاه، ‌ابتدا باید نرم افزار Ledger Live‌ را روی کامپیوتر یا گوشی موبایل خود نصب نمایید. شایان ذکر است که نصب این نرم افزار برای تایید دستگاه، مدیریت اپلیکیشن ‌ها ساخت کیف پول،‌ حساب‌ های کاربری و تراکنش‌ ها الزامی می باشد. استفاده از یک نرم افزار مستقل حس خیلی بهتری نسبت به یک افزونه‌ کروم می ‌دهد. بعد از راه اندازی دستگاه، شما باید یک رمزعبور را برای محافظت از Nano S تعیین فرمایید. هنگامی که این رمزعبور را وارد کنید، یک عبارت 24 کلمه‌ ای را دریافت خواهید کرد. این عبارت اهمیت بسیاری دارد و توصیه داریم آن را به صورت فیزیکی یادداشت کرده و در مکان امنی نگهدارید.

اپلیکیشن ‌ها و حساب‌ های کاربری : وقتی که عبارت سید را تایید کردید، شما قادرید با نصب نرم افزار Ledger Live، دارایی‌ های خود را مدیریت نمایید. برای هر ارز دیجیتال باید یک اپلیکیشن منحصر به فرد را نصب کنید. البته پروسه دانلود و نصب آن‌ ها خیلی زمان‌ گیر نخواهد بود. حساب‌ های کاربری، پرتفوی، ارسال/دریافت و مدیریت تمامی کیف پول‌ ها به وسیله منوی کناری نرم افزار Ledger Live انحام می‌شود. شما قادرید برای امنیت بیشتر، اسم حساب ‌های کاربری کیف پول خود را به دلخواه خود تغییر دهید. با این کار شما قادر خواهید بود حساب ‌های کیف پول خود را از دسترس دیگران پنهان نمایید.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 کدام است؟

عدم خریداری کیف پول های سخت افزاری دست دوم : روش این کلاه ‌برداری به‌ شکلی می باشد که کلاه‌ بردار ابتدا مراحل اولیه‌ نصب کیف پول را انجام داده و در ادامه آن را برای فروش در سایت‌ های دست‌ دوم ‌فروشی مانند دیوار یا eBay قرار می‌ دهد، بعد از دریافت دستگاه به وسیله خریدار و واریز دارایی‌ های دیجیتالی خود به درون کیف پول، کلاه‌ بردار که قبل ‌تر دستگاه را نصب ‌کرده است و کدهای بازیابی را در اختیار دارد، از این کدها برای بازیابی و منتقل کردن دارایی‌ های خریدار به یک کیف پول دیگر استفاده می کند، لذا توصیه داریم که این دستگاه را تنها از مبانی رسمی و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

لجر نانو اس از چه ارزهایی پشتیبانی می کند ؟

این کیف پول سخت افزاری از بیش از 1100 رمزارز شامل پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال و تمام توکن ‌های ERC20 پشتیبانی می ‌کند. از اصلی ترین آن‌ ها می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • * بیت کوین – BTC
  • * اتریوم – ETH
  • * بیت کوین کش – BCH
  • * ایاس – EOS
  • * دوج کوین – DOGE
  • * اتریوم کلاسیک – ETC
  • * استلار – XLM
  • * لایت کوین – LTC
  • * تتر – USDT
  • * ترون – TRX
  • * زی کش – ZEC
  • * بیت کوین گلد – BTG
  • * کاردانو – ADA
  • * آیوتا – IOTA
  • * بایننس کوین – BNB
  • * مونرو – XMR
  • * دش – DASH
  • * نئو – NEO

قیمت کیف پول لجر نانو اس

قیمت کیف پول Ledger Nano S در حدود ۹۸ دلار است و این در حالی است که برای خرید کیف پول KeepKey و یا Trezor T باید به ترتیب ۱۲۹ و ۱۷۰ دلار بپردازید، لذا قیمت ۹۸ دلاری مدل S لجر آن را به ارزان ‌ترین گزینه دارای صفحه‌ نمایش نسبت به دیگر رقبا تبدیل کرده است.

محتویات بسته لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو

  • 1) کابل Micro USB
  • 2) دستگاه Ledger Nano S
  • 3) حلقه جاسوئیچی و یک بند کوچک
  • 4) برگه برای بازنویسی کلمات بازیابی
  • 5) بند برای استفاده از دستگاه به‌عنوان گردنبند

کیف پول لجر نانو اس از چه دستگاه‌ هایی پشتیبانی می ‌کند؟

شما می ‌توانید از این کیف پول سخت افزاری در پلتفرم‌ های موبایل و کامپیوتر گوناگونی استفاده نمایید که به شرح زیر هستند :

  • ** ویندوز
  • ** آی او اس
  • ** لینوکس
  • ** اندروید
  • ** مک او اس
  • ** ترزور

نحوه راه اندازی لجر نانو اس

بعد از آن که نرم افزار Ledger Live را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کردید، دستگاه را روشن کنید و به صورت همزمان روی دو دکمه‌ فیزیکی که کنار دستگاه تعبیه شده اند آن کلیک نمایید. در حال حاضر دستگاه از شما می‌ خواهد دیوایس جدید متصل شده را تایید نمایید. در مرحله‌ بعد شما باید یک رمزعبور برای کیف پول سخت افزاری خود تایید نمایید. امنیت شما با تعیین یک عبارت سید 24 ساعته تکمیل خواهد شد. این اعداد را روی کاغذ‌های چاپی ارائه شده همراه دستگاه بنویسید و در جایی امن قرار دهید.

نحوه ارسال و دریافت سکه در لجر نانو اس

  • 1) پس از نصب برنامه‌ ها و ایجاد کیف پول‌ های دلخواه خود، در حال حاضر می ‌توانید به وسیله این کیف پول سخت افزاری به ارسال و دریافت ارز مجازی بپردازید. تراکنش ‌ها در نرم افزار Ledger Live انجام می ‌شود و در ادامه می بایست از روی خود دستگاه، آن‌ها را تایید نمایید.
  • 2) جهت ارسال ارز دیجیتال کافیست به قسمت Send بروید و در ادامه در جدول به نمایش درآمده مقدار ارز ارسالی مد نظرتان را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. در حال حاضر روی نمایشگر سخت افزاری شما مقدار این تراکنش نمایان خواهد شد. ابتدا باید آن را تایید کنید. سپس در مرحله‌ بعد آدرسی که قرار است ارز مجازی به آن ارسال شود را نیز باید تایید نمایید.
  • 3) بعد از پایان فرآیند ارسال، جزئیات آن در اختیار شما قرار می گیرد. دستگاه نیز به شکل خودکار پس از اتمام تراکنش قطع خواهد شد تا امنیت خود را حفظ نماید.

مزایا و معایب کیف پول ledger nano s

هر کیف پول سخت افزاری، لجر نانو اس نیز از مزایا و معایبی برخوردار است. با این وجود می ‌توان آن را یکی از بهترین و امن ‌ترین والت ‌های سرد در دنیا به حساب آورد که با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد.

مزایا

  • ** پشتیبانی از پین کد
  • ** رابط کاربری کاربرپسند
  • ** پشتیبانی از معاملات چندامضایی
  • ** قابلیت اتصال به تمام دستگاه ‌های شما
  • ** یکی از امن ‌ترین کیف پول ‌های سخت افزاری

معایب

  • ** متن باز نبودن
  • ** نمایشگر بی‌کیفیت
  • ** ظرفیت محدود اپلیکیشن‌ ها

تفاوت لجر نانو اس و ایکس

ظرفیت حافظه : لجر نانو ایکس ظرفیتی بیش از 11 برابر حافظه داخلی کیف پول لجر نانو اس برای نصب همزمان اپلیکیشن ارزهای دیجیتال گوناگون را دارد. به این صورت که در لجر نانو اس برای نصب نرم افزار بیش از حجم فضای داخلی لجر نان اس، بایستی اپلیکیشن های قبلی را به صورت دستی و به صورت موقت از کیف پول خود حذف کنید تا فضا برای نصب اپلیکیشن جدید باز شود. شایان ذکر است که حذف نصب اپلیکیشن ها اثری بر ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما ندارد و با نصب مجدد اپلیکیشن حذف شده، به کوین های مربوطه دسترسی دارید. در کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس به دلیل حجم فضای داخلی بالا، برای نصب اپلیکیشن های جدید، به حذف اپلیکیشن های قبلی احتیاجی ندارید.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید ارز دیجیتال + راهنمای گام به گام خرید

امتیاز بلوتوث و باتری در لجر نانو ایکس : کیف پول لجر نانو ایکس به علت داشتن باتری داخلی و بلوتوث، امکان اتصال بی سیم به گوشی موبایل را دارد و بدون نیاز به کامپیوتر برای روشن شدن قابلیت استفاده دارد.

پشتیبانی سیستم عامل گوشی موبایل : بر خلاف لجر نانو اس که به علت امکان اتصال تنها از طریق کابل USB فقط از طریق تلفن همراه با سیستم عامل اندروید قابل مدیریت است، کیف پول لجر نانو ایکس را از طریق اتصال بلوتوث، می توان با هر گوشی موبایلی از جمله آیفون مدیریت نمود.

ظاهر : به علت وجود باتری در لجر نانو ایکس، این دستگاه از وزن بیشتر و اندازه بزرگتری نسبت به لجر نانو اس برخوردار است. همچنین صفحه نمایشگر لجر نانو ایکس به صورت یک سطح شیشه ای یکپارچه در بخش روی کیف است، در حالی که نانو اس یک صفحه نمایشگر کوچک در بخش رویی دارد.

قیمت : به علت داشتن امکانات اضافه تری که در بالا اشاره شد، خرید کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس حدود دو برابر لجر نانو اس برای شما هزینه خواهد داشت.

سوالات متداول در مورد کیف پول لجر نانو

اگر Ledger Nano S را گم کنیم چه می ‌شود ؟ چنانچه شما این کیف پول را گم کنید، وقتی عبارت سید 24 رقمی ریکاوری را داشته باشید، هیچ نگرانی وجود ندارد. این کد به شما اجازه خواهد داد تا در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کیف پول، بتوانید آن را بازیابی نمایید. شما فرصت کافی را در اختیار دارید با این کار سکه‌ های داخل کیف پولتان را به یک کیف پول جدید منتقل کنید.

آیا کیف پول لجر را می ‌توان هک کرد ؟ به سادگی ممکن نیست، ولی در گذشته‌ سابقه‌ هک شدن را دارد. لجر با بروزرسانی های به خوبی حفره‌ های امنیتی خود را پوشانده است و در حال حاضر هک کردن آن تقریبا غیرممکن شده است.

چگونه لجر نانو اس را خاموش کنیم ؟ در طراحی و ساخت این کیف پول از باتری استفاده‌ نشده است، لذا با اتصال آن به هر کامپیوتر یا کیف پول دیگری روشن‌ شده و پس از قطع اتصال کابل، این دستگاه نیز خاموش خواهد شد.

کیف پول لجر نانو اس چه مقدار سکه را در خودش ذخیره می ‌کند ؟ لجر نانو اس می‌ تواند سکه ‌های گوناگونی را در عین واحد در خودش ذخیره نماید. البته مقدار این سکه ‌ها به میزان حافظه داخلی دستگاه شما بستگی دارد، ولی خود آن هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

کیف پول ‌های سخت افزاری به شما اجازه‌ ذخیره‌ سکه‌هایتان را در محیطی امن می ‌دهند و به آن ‌ها فضای ذخیره‌ سازی سرد نیز می گویند. فضای ذخیره‌ سازی سرد روشی است که می ‌تواند کلیدهای خصوصی شما و یا دیگر اطلاعات مهم را به دور از اینترنت ذخیره کند. Ledger Nano S نیز یک کیف پول سخت افزاری از نوع سرد است که به عنوان یک سخت افزار چند ارزی در سال 2016 معرفی شد.

این کیف پول HD در حال حاضر از بیش از 1000 سکه مختلف پشتیبانی می ‌کند و ترکیبی از قابلیت های امنیتی و سهولت در استفاده را در اختیار کاربرانش می‌ گذارد. این کیف پول رمزارز از یک نمایشگر روی خودش برخوردار است که قادرید از آن برای مشاهده‌ عبارت سید ریکاوری و تأیید معاملات از آن استفاده نمایید. همچنین برای استفاده از کیف پول لازم است که یک پین کد را روی آن وارد کنید که می ‌تواند امنیت آن را تا حدود زیادی افزایش دهد. در مجموع اگر قصد دارید دارایی‌ های خود را در یک مکان امن ذخیره کنید، لجر نانو اس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

در انتها امیدوارم به صورت کامل متوجه شده باشید که نکات مهم برای خرید کیف پول لجر چیست.

شما تا به فکر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بوده اید؟ (لطفا تجربیات شخصی خودتون رو با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *