همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

همه چیز درباره دوج کوین

ارز دوج کوین رو میشناسی؟ اخیرا دوج کوین خیلی سروصدا بپا کرده است و افراد بسیاری به دنبال خرید و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال عجیب هستند! همان طور که احتمالا می دانید دوج کوین تحت حمایت ثروتمندترین آدم جهان، ایلان ماسک می باشد و با گفته های این آقا راجب آینده دوج کوین شاهد افزایش قیمت شدید این ارز بوده ایم. همیشه برای سرمایه گذاری در یک دارایی باید همه چیز راجب آن را بدانید و تجربه کرده باشید تا بتوانید با خیالی آسوده برای سرمایه گذاری اقدام کنید، لذا در این خصوص نیز باید همه چیز درباره دوج کوین را بلد باشید. به عنوان مثال شناخت کیف پول های دوج کوین که معتبر هم هستند یکی از مواردی است که باید قبل از سرمایه گذاری و خرید دوج کوین در نظر داشته باشید. اگر شما هم مثل من به ارزهای دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید همه چیز درباره دوج کوین را به صورت رایگان یاد بگیرید، این مطلب به من کمک زیادی کرده است و مطمئنا می تواند در راستای آموزش همه چیز درباره دوج کوین به شما نیز کمک نماید.

همه چیز درباره ارز دیجیتال دوج کوین

جالب است بدانید که کل این ایده با یک شوخی شروع شد و نماد این ارز دیجیتال از نژاد یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو الهام گرفته شده است. پیش از خلق دوج کوین، کلمه Doge و تصویر این سگ به عنوان یک استیکر طنز در اینترنت استفاده می‌ شد. دوج کوین سکه‌ ای است که چهره یک سگ روی آن حک شده است! با این وجود که این ارز با هدف خاصی به وجود نیامد، چند ماه بعد از شروع کار از این ارز دیجیتال برای کمک به خیریه‌ ها مورد استفاده قرار گرفت. 


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


دوج کوین که بعضی از افراد آن را دوژ کوین هم تلفظ می ‌کنند، یک رمز ارز پایه است که یکی از آلت‌ های کوین در حال رشد به حساب می آید. در ابتدای خلق شدن دوج کوین قرار بود این رمزارز تنها محض فان و سرگرمی ایجاد شود، ولی بعد از گذشت مدتی از محبوبیت بالایی در انجمن‌ های گوناگون در دنیا و برخی از شبکه های اجتماعی دست یافت. از نکات مهم کمک‌ های انسان دوستانه و خیرخواهانه زیادی است که از دوران استخراج ‌اش در پیش گرفته است. شاید برای شما رقم 60 میلیون دلار ارزش یک کوین فقط در طی گذشت یک ماه پس از ایجاد بسیار شگفت‌آور باشد، ولی این رمز ارز بامزه توانست آن را به واقعیت تبدیل نماید.

ارزش بالای بیت کوین موجب شد که مردم دنیا آن‌ قدر درگیرش شوند که کم تر کسی به خاطر آورد که دوج کوین در برهه ‌ای از حکمرانی خود از بسیاری از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین در حجم معاملات پیشی گرفته بود. افرادی که خود را به‌ عنوان طرفداران دوج کوین معرفی می ‌کنند به نام shibes شهرت دارند و همان ‌طور که گفتیم حائز اهمیت ‌ترین کاری که با این رمز ارز انجام می‌دهند، انجام امور خیرخواهانه و انسان دوستانه است.

دوج‌ کوین چه استفاده ‌ای دارد؟

کاربران دوج‌ کوین توانسته ‌اند به وسیله اهرم ساختن فراوانی کاربران دوج ‌کوین، فعالیت‌ های خیرخواهانه ‌ای در کل جهان انجام دهند. در سال 2014، کاربران دوج‌ کوین توانستند 50 هزار دلار آمریکا برای فرستادن تیم سورتمه جامائیکایی به المپیک زمستانی سوچی جمع‌ آوری نمایند. در روز جهانی آب، 30 هزار دلار آمریکا از طریق دوج ‌کوین گرد‌آوری شد تا آب تمیز برای یک دهکده در کنیا فراهم آید. در مارس 2014، کاربران دوج‌ کوین توانستند 55 هزار دلار جمع ‌آوری کنند و آن را به راننده‌‌ مسابقات NASCAR بپردازند تا اسپانسر خودرویی شوند که با تصویر دوج ‌کوین رانندگی می ‌کرد.

صفحات دوج ‌کوین در شبکه ‌های اجتماعی دنبال‌ کنندگان زیادی دارد، تعداد دنبال کنندگان دوج ‌کوین در صفحه Reddit بیش از 130 هزار نفر و در صفحه رسمی توئیتر 130 هزار نفر است. علاوه بر استفاده‌ های خیرخواهانه‌ ای که از دوج ‌کوین می ‌شود، طبیعتا افرادی نیز وجود دارند که از آن برای نقل و انتقال پول، معامله ‌گری استفاده می ‌کنند اما استفاده اصلی دوج‌ کوین به عنوان یک ارز سرگرم‌ کننده و برای مقاصد خیرخواهانه است، از همین روی بسیاری از افراد بر این باورند که دوج ‌کوین را نباید به عنوان یک ارز جدی برای سرمایه ‌گذاری قلمداد کرد.

راه‌های به‌دست‌آوردن دوج کوین

انعام‌ گرفتن : کاربران زمانی که در رسانه ‌ا‌ی اجتماعی پست محتوایی خاصی منتشر می ‌کنند، با این ارز انعام دریافت می کنند. انعام ‌ها به والت کاربر اضافه خواهند شد و می ‎‌توان بعدها از آن برای خرید یا فروش کالا و خدمات استفاده نمود.

خرید دو‌ج‌ کوین و ترید‌کردن : مثل سهام و دیگر ارزها، کاربران می‌ توانند دوج کوین را خریداری کنند و انتظار افزایش قیمت آن را داشته باشند.

خرید و فروش محصولات و خدمات : کاربران قادرند با خرید کالا یا سرویس در ازای دوج کوین معامله نمایند. اکثر پلتفرم ‌های اینترنتی پلاگین‌ هایی فراهم آورده اند که با آن می ‌توان از دوج کوین به‌ جای دلار یا یورو برای مبادله‌ کالا و خدمات استفاده نمود.

استخراج دوج کوین : استخراج دوج کوین پروسه جایزه‌ گرفتن دوج کوین برای بررسی تراکنش‌ های بلاک‌چین دوج کوین است. از آنجاکه دوج کوین از لایت‌ کوین ریشه گرفته است، استخراج‌ کنندگان لایت ‌کوین از ماینر‌های اسکریپت اسیک برای استخراج دوج کوین می ‌توان استفاده نمود. با GPU نیز می ‌توان دوج کوین استخراج کرد، ولی این روش مقرون‌ به‌ صرفه نیست، مگر آن که از ریگ ‌های قدرتمند استفاده گردد.

همه چیز راجب دوج کوین

نحوه استخراج دوج کوین

نودها برای خدماتی که انجام می‌ دهند به عنوان پاداش دوج کوین دریافت می ‌کنند که به این فرآیند به اصطلاح ماینینگ دوج کوین یا استخراج می گویند. استخراج دوج کوین عملیاتی است که افراد برای چک کردن تراکنش ‌های شبکه و تایید آن ‌ها به عنوان پاداش DOGE دریافت می‌ کنند، امروزه پاداش استخراج شبکه دوج کوین برای هر بلوک 10,000 DOGE است.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ریپل | راهنمای خرید و فروش ریپل

این کار طبق الگوریتم گواهی اثبات کار صورت می پذیرد و این بدین معنی است که شما برای انجام این کار باید مقداری کار انجام دهید که هر سال سختی آن افزایش می یابد. در حقیقت می بایست مسئله ریاضی سختی را حل کنید. این عملیات به وسیله انسان قابل انجام نیست، لذا می بایست از دستگاه‌ های استخراج استفاده نمود. برای استخراج ارز دیجیتال Dogecoin دو گزینه پیش روی خود دارد که هم می توانید به صورت انفرادی و هم به صورت مشارکتی با استفاده از استخرهای استخراج برای این کار اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که منظور از استخر استخراج ماینرهایی می باشند که قدرت پردازشی کامپیوتر و دستگاه ‌‌های استخراج خود را با هم به اشتراک می ‌گذارند تا شانس حدش زدن هش بلاک بیشتر شده و در نهایت در مدت زمان کم تری به پاداش شبکه دسترسی پیدا کنند. به منظور استخراج دوج کوین از دستگاه‌ های گوناگونی می ‌توانید استفاده کنید. از جمله این دستگاه‌ ها به مواردی مثل پردازشگر کامپیوتر که همان CPU است یا کارت گرافیک مثل؛ RX 580 – Nvidia GeForce GTX – ASUS RX Vega 64 و یا استفاده از دستگاه‌ های استخراج ASIC مثل؛ Bitmain Antminer L3 – BW L21 Scrypt Miner و مواردی از این دست اشاره داشت.

روش نگهداری دوج کوین

پس از خرید یا استخراج دوج کوین باید کوین ‌های خود را در جایی امن نگهداری نمایید. مثل پول نقد که در کیف پول خود می ‌گذارید و همواره از آن مراقبت می کنید، برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال هم باید از کیف پول ‌های دیجیتال مناسب استفاده نمایید.

مثل ارزهای دیجیتال که هر روز به تعداد آن ‌ها افزوده می‌ شود، کیف پول ‌های دیجیتالی زیادی هم وارد بازار شده که همه آن ها از میزان امنیت یکسانی برخوردار نیستند، از همین روی بایستی بهترین کیف پول دیجیتال را برای نگهداری دوج کوین و دیگر رمزارزها انتخاب نمایید. بر این اساس بهترین کیف پول ‌ها برای نگهداری DOGE به شرح زیر می باشند :

  • ** کیف پول نرم افزاری Jaxx
  • ** کیف پول موبایل Coinomi
  • ** کیف پول نرم افزاری Dogecoin Wallet
  • ** کیف پول سخت افزاری کیپ کی KeepKey
  • ** کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S

در نظر داشته باشید که کیف پول Dogecoin Wallet یکی از بهترین پیشنهاداتی که در لیست کیف پول های دوج کوین وجود دارد، استفاده از کیف پول رایگان دوج کوین می باشد. این کیف پول برای سیستم های عاملی مثل؛ ویندوز، مک و پلتفرم های لینوکس و تلفن های هوشمند اندروید موجود می باشد. همچنین طراحی خوب آن امکان استفاده آسان، امن و راحت را برایتان به فراهم می کند.

مزایای دوج کوین

هرچند دوج کوین طبق پروتکل اسکریپت لایت‌ کوین ساخته شده است، سرعت بلاک آن یک دقیقه است و این در حالی است ‌که سرعت بلاک لایت ‌کوین 2.5 دقیقه است. این یعنی تراکنش‌ ها و تأییدهای دوج کوین سریع‌ تر است. علاوه ‌بر سرعت تراکنش سریع عنوان شده، کارمزدهای تراکنش دوج کوین ناچیز و 0.01 دلار است، به همین خاطر برای کاربران جذاب ‌تر می باشد.

حتما برایتان جالب است : مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

اختلاف اصلی دوج با دیگر ارزهای دیجیتال در تورم ‌زایی آنهاست. کوین ‌های تورم ‌زدا حد بالا دارند؛ یعنی تعداد آن ‌ها محدود است. این کوین ‌ها مردم را برای هجوم به ‌منظور کسب سود در طول زمان تشویق می‌ کنند. وقتی حد بالا به‌ دست آمد، استخراج این نوع کوین ‌ها دیگر صرفه اقتصادی نخواهد داشت. افزون ‌بر این، کوین‌ های تورم‌ زا از استخراج همیشگی و جایگزینی کوین ‌های از‌دست ‌رفته مطمئن می ‌شوند.

آینده دوج‌ کوین چه خواهد شد؟

توسعه‌ دهندگان دوج ‌کوین از سال 2015، تغییرات عمده ‌ای در دوج‌ کوین به وجود نیاورده اند. این امر بدین معنی است که احتمالا دوج‌ کوین از سایرین عقب بماند و دلیلی شود تا جامعه کاربران این ارز به سمت پلتفرم ‌های پیشرفته ‌تری مثل اتریوم و EOS روی بیاورند. دلیل عدم ایجاد تغییرات در دوج کوین، این است که تنها 3 نفر توسعه‌ دهنده روی این کوین کار می‌ کنند، آنهم به صورت داوطلبانه! دوج ‌کوین یک کوین تفننی است اما این موضوع یک نقطه ضعف نیز به حساب می آید، چرا که سایر ارزها به صورت مداوم در حال پیشرفت و ترقی و اضافه کردن امکانات جدید هستند اما دوج ‌کوین مدت ‌هاست درجا می ‌زند.

افزایش قیمت دوج ‌کوین در اواخر سال 2017 و اوایل 2018 نیز صرفا به این دلیل بود که یک خوش ‌بینی کلی به بازار ارزهای رمزنگاری ‌شده ایجاد شده بود و تقریبا تمامی ارزها رشد کردند! به عبارت دیگر دوج ‌کوین تنها به دلیل جو بازار رشد کرده و توسعه، قابلیت جدید یا پیشرفت چشم ‌گیری از نظر تعداد کاربرانش نداشته است. حتی جکسون پالمر یکی از ایجاد کنندگان دوج‌ کوین گفته یک تکنولوژی که در سه سال هیچ بروزرسانی نداشته باشد، چندصد میلیون دلار ارزش ندارد.

با این حال یکی از توسعه ‌دهندگان دوج‌ کوین با نام Ross Nicoll در این پست ردیت گفته روی یک بروزرسانی جدید برای دوج ‌کوین کار می‌ کند. این بروزرسانی، دوج‌ کوین 1.14 نام دارد و گفته شده طی چندماه آینده به طور نهایی آماده می شود. صحبت‌ هایی نیز از ارتباط بین اتریوم و دوج‌ کوین با نام DOGE/ETH bridge وجود دارد که Ross Nicoll در توئیتر خود گفته یک تیم دیگر در حال کار کردن روی آن می باشد.

رقبا و چالش های دوج کوین

اگر بخواهید همه چیز درباره دوج کوین را بدانید، باید رقبای این ارز به همراه چالش هایی که در پیش روی دارد را نیز بشناسید. جالب است بدانید که رقبای دوج کوین شامل تمام ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و ریپل هستند. این نکته نیز شایان ذکر است که هدف ایجاد این توکن، هیچگاه تبدیل شدن به با ارزش ‌ترین ارز دیجیتال بازار نبوده است. موسسان این کوین قصد داشتند که قیمت دوج ‌کوین پایین بماند تا به عنوان پاداش‌ های کوچک و کم قیمت استفاده شوند.

حتما برایتان جالب است : مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده

پالمر نه تنها به وسیله مسیری که دوج کوین به آن کشیده شده، بلکه به وسیله کل فضای ارز دیجیتال به شدت به مشکل برخورده است و این در حالی است که جامعه این توکن و توسعه دهندگان آن در سال 2017 افزایش قیمت این ارز دیجیتال را جشن می‌ گرفتند، پالمر بر این باور بود که همگی آن ها هدف اولیه این ارز دیجیتال را فراموش کرده ‌اند.

پالمر در این خصوص این طور توضیح داد که:

این نکته که بیشت صحبت رسانه‌ ها و افراد بر موضوع پتانسیل سرمایه گذاری دوج کوین تمرکز دارد، نگران کننده است چرا که توجه همگان را از فناوری مورد نظر و هدفی که این جنبش بر روی آن بنا نهاده شده است دور می‌ کند. هرچند موسس دوج کوین این طور احساس می ‌کند، ولی بیشتر اعضای جامعه دوج‌ کوین درباره آینده این ارز دیجیتال خوش بین هستند.


نتیجه گیری و کلام آخر

در حال حاضر چنانچه کسی این سوال را بپرسد که دوج کوین چیست؟ شاید بتوان این گونه جواب او را داد که دوج کوین ارز دیجیتالی است که مثل صد ها ارز دیجیتال دیگر، دنباله روی بیت کوین نیست. این کوین موفق شده جامعه ای را برای خود بسازد که کاربران آن با ساختن میم های بامزه و فعالیت های شاد و سرگرم کننده مشغول هستند و در کنار شادی، به فعالیت های خیر خواهانه نیز مشغول هستند.

با تمام صحبت های گفته شده و سابقه دوج کوین می توان اینطور برداشت کرد که دوج کوین در نهایت ارزی است که برای سرگرمی ساخته شده و برای یک سرمایه گذاری بلند مدت شاید بهتر باشد به سراغ ارز های جدی تر بروید. در حال حاضر تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارند که بروز رسانی های بیشتری دریافت کرده و بسیار پیشرفته تر هستند و برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند. حتی بسیاری از کاربران قدیمی دوج کوین هم از این ارز تنها برای سرگرمی استفاده می کنند و فعالیت های جدی خود را بر روی ارز های دیگر انجام می دهند.

امروزه صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگ ترین اکسچنج های بین المللی ارز دیجیتال دوج کوین را پشتیبانی می کند. همچنین Poloniex، Upbit، Bittrex، و CoinEx از جمله مهم ترین اکسچنج های بین المللی هستند که می توانید برای انجام معاملات استفاده کنید. توجه داشته باشید که به علت مشکلات تحریم، استفاده از اکسچنج های خارجی نیازمند استفاده از vps و تغییر آی پی است.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، همه چیز درباره دوج کوین را بررسی کردیم و یاد گرفتیم سرمایه گذاری در ارز دوج کوین چگونه است.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام است این مقاله را مطالعه کنید.

چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی در باره سرمایه گذاری در دوج کوین داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *