مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده

مراحل ثبت نام بایننس

معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال در کل دنیا بدون شک صرافی مشهور بایننس است که معمولا از همه جای دنیا، سرمایه گذاران و علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال از این پلتفرم برای نگهداری و یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود اقدام می کنند، اما خب در ایران و با شرایط تحریم، استفاده از خدمات بسیار عالی بایننس مثل سایر کشورهای دنیا خیلی آسان نیست ولی خیلی سخت هم نیست، اما بسیاری از افراد به دلیل آموزش های بسیار کم و گمراه کننده در زمینه مراحل ثبت نام بایننس سوالات بسیاری دارند و به صورت دقیق مراحل ثبت نام بایننس را بلد نیستند. اما باید عرض کنم که جای هیچ گونه نگرانی نیست و در این مطلب قصد داریم تا نگاهی جامع و با زبان ساده و قابل فهم به مراحل ثبت نام بایننس داشته باشیم و همه چیزی که درباره صرافی بایننس باید بدانید را برایتان عنوان کنییم، پس تا انتها همراه ما بمانید.

مراحل ثبت نام در صرافی بایننس

همانطور که می دانید کار با بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، به ایجاد حساب معاملاتی نیاز دارد، ولی سوال اینجاست که چگونه حساب بایننس بسازیم؟ همه صرافی بایننس را به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان می ‌شناسند. برای بسیاری از کاربران در کل دنیا، صرافی بایننس تنها مکان برای ترید انواع ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین و اتریوم به حساب می آید. نخستین سرمایه گذاران در این صرافی، بهترین تصمیم عمرشان را گرفتند، به خاطر این که توانستند طی مدت زمانی کوتاه، ارزش دارایی خود را 260 برابر کنند! در ابتدا ارزش هر واحد توکن بایننس کوین، که این صرافی برای جذب سرمایه به افراد اعطا می ‌کرد، 0.1 دلار بود، ولی قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر با رشد بسیار زیادی روبرو شده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


چنانچه شما نیز به استفاده از سرویس ‌های این پلتفرم موفق علاقه دارید، باید ابتدا برای ساخت حساب بایننس اقدام کنید. با در نظر گرفتن تاریخچه کوتاه شرکت و راه اندازی آن در سال 2017، سرعت رشد صرافی Binance بسیار جالب بوده است. به صورت میانگین روزانه 1 میلیارد دلار معامله بر بستر این پلتفرم انجام می شود و از نظر حجم تبادلات، در حال حاضر این صرافی بزرگترین مبادلات آلت کوین ‌ها را دارا می باشد. در این مطلب قصد داریم بگوییم صرافی بایننس چیست و مراحل ثبت نام بایننس چگونه است و روند انجام معاملات در این صرافی معتبر را بررسی کنیم و همچنین نکات امنیتی برای حساب معاملاتی بایننس را نیز بیان کنیم، پس همچنان همراه ما بمانید.

صرافی ارز دیجیتال بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که بستری برای مبادلات ارزهای دیجیتال گوناگون ترتیب داده است. این صرافی از سال 2018 میلادی به دلیل حجم معاملاتی که داشت به عنوان بزرگترین صرافی ارز دجیتال دنیا شناخته شد. جالب است بدانید که صرافی بایننس به وسیله چانگ‌پنگ ژائو که پیش از این سیستم های فیوژن را در سال 2005 در شانگ های راه اندازی کرده بود تاسیس شد. وی در سال 2013 به عنوان سومین عضو تیم کیف پول ارز دیجیتال به Blockchain.info پیوست.

او همچنین کم تر از یک سال در OKCoin به عنوان CTO کار کرد. Binance قبل از ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در چین راه اندازی شد، ولی در سپتامبر 2017 سرورها و دفتر مرکزی خود را از چین به ژاپن انتقال داد. تا مارس سال 2018 این شرکت دفاتری را در تایوان نیز راه اندازی کرده بود. سایت بایننس قابلیت های منحصر به فردی دارد که بدون تردید در هیچ یک از صرافی های رقیب نمی توانید آن را مشاهده کنید. موضوع امنیت بسیار بالا و تضمین دارایی مشتریان، سرعت بالا و کارمزدهای پایین از جمله این امکانات شاخص این صرافی معتبر می باشد.

نحوه ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

پیش از توضیح دادن مراحل ثبت نام بایننس بهتر است به نکته بسیار مهمی درباره ایجاد حساب کاربری بایننس برای کاربران ایرانی اشاره کنیم؛ متاسفانه به دلیل وجود تحریم ‌ها، ما به صورت عادی نمی توانیم از سرویس ‌های این صرافی استفاده کنیم و باید برای ثبت نام و همچنین استفاده، آی پی خود را به سایر کشورها تغییر دهیم، از همین روی در ابتدای ایجاد اکانت و همیشه حین بهره بردن از خدمات، حتما از نرم افزارهای تغییر آی پی نظیر VPN استفاده نمایید. این را در خاطر داشته باشید که عدم توجه به این کار، ریسک بلوکه شدن دارایی دیجیتالی شما را در پی دارد.

پس از ساخت حساب کاربری در بایننس همیشه از آی پی همان کشوری که با آن عملیات ثبت نام را انجام داده‌ اید، استفاده نمایید و به هیچ عنوان آی پی ورود خود به حساب شخصیتان را تغییر ندهید. برای مثال چنانچه در زمان ثبت نام آی پی اتصال شما به اینترنت مربوط به کشور آلمان بوده است، از آن به بعد نیز همیشه از یک آدرس IP متعلق به همین کشور استفاده کنید. بهترین راهکار، خرید یک آی پی خارجی ثابت و اتصال همیشگی به آن است که در ادامه همین مطلب توضیح دقیقی راجب این موضوع داده ایم.

1) ابتدا وارد صفحه نخست وب سایت این صرافی به آدرس binance.com شده و در ادامه از گوشه بالا سمت راست، روی گزینه Register کلیک نمایید.

2) در صفحه بعدی بایستی اطلاعات ضروری برای ایجاد حساب کاربری را وارد نمایید که شامل ایمیل، پسورد و یک آیدی می شود. البته گزینه آیدی انتخابی است و می‌ توانید از همان آدرس ایمیل خود به عنوان نام کاربری‌ خود در بایننس استفاده نمایید.

3) گزینه دیگری نیز، در تب Mobile، به منظور ایجاد حساب بایننس توسط شماره موبایل وجود دارد، ولی این گزینه برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. پس از وارد کردن رمز عبور و ایمیل، تیک گزینه I Agree To Binance’s Terms Of use را بزنید و سپس روی Create Account کلیک فرمایید. در نظر داشته باشید که از وارد کردن ایمیلی نامعتبر که دسترسی سریع به آن نداشته و امنیتش به وسیله راهکارهایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ ای به صورت کامل تامین نشده است، اجتناب نمایید. همچنین در نظر بگیرید که باید پسوردتان را نیز پیچیده تعیین کنید و آن را در یک پسورد منیجر ایمن ذخیره نمایید تا احتمال کلاهبرداری از حساب خود را کاهش دهید.

حتما برایتان جالب است : صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟

4) قبل از انجام ادامه فرآیند ثبت نام، باید یک پازل خیلی ساده را برای اثبات واقعی بودن خود به سرور، حل نمایید. این پازل را حل کرده و به مرحله بعد بروید.

5) در گام بعدی تصویری با پیغام موفقیت ‌آمیز بودن فرآیند مشاهده می کنید. البته کار هنوز تمام نشده و تا زمان عدم کلیک روی لینکی که به ایمیل شما ارسال شده است، پروسه ساخت حساب کاربری بایننس به اتمام نمی رسد.

6) پیش از شروع کار و ترید در بایننس، توصیه داریم امنیت اکانت خود را افزایش دهید. بعد از اولین مرتبه لاگین، از شما خواسته می شود تا احراز هویت دو مرحله ‌ای  را برای آن فعال نمایید. البته می‌ توان این فرآیند را به زمان دیگری موکول کرد، ولی با توجه به زمان ‌بر نبودن آن، بهتر است بلافاصله بعد از ساخت حساب Binance احراز هویت دو مرحله ‌ای را نیز برای حساب خود فعال نمایید.

حال دیگر مراحل ثبت نام بایننس به پایان رسیده است و می ‌توانید به خرید و فروش انواع ارز دیجیتال بپردازید و از سرویس ‌های بایننس مثل استیکینگ ارز دیجیتال نیز استفاده کنید. 

نکته بسیار مهم : به منظور جلوگیری از لاگین‌ های متعدد در هر مرتبه ورود به صرافی، بهتر است از اپلیکیشن بایننس استفاده نمایید. در اینجا بعد از ساخت حساب کاربری و یک مرتبه لاگین، در هر مرتبه وارد شدن به ورود مجدد رمز عبور و پسورد احتیاجی نخواهد بود. البته نباید از یاد ببرید که پیش از ورود باید آی پی خود را تغییر دهید و با آی پی کشوری که از آنجا حساب کاربری‌ خود را ساخته ‌اید، هماهنگ کنید. جالب است بدانید که ساخت حساب بایننس از طریق اپلیکیشن نیز امکان ‌پذیر می باشد.

vpn مناسب برای استفاده از سایت بایننس

برای ورود به سایت بایننس شما نیاز به یک فیلتر شکنی دارید که آی پی آن ثابت باشد که به اصطلاح به آن vps میگویند؛ یعنی اگر آی پی شما فرانسه بود، برای ورود مجدد با آی پی انگلیس وارد نشوید. با vpn هم میتوانید وارد شوید ولی حتما آی پی مربوط به یک کشور باشد و دوم اینکه سعی کنید آی پی همان کشور هم مدام تغییر نکند.

اموزش ثبت نام در صرافی بایننس

توصیه می کنیم از nord vpn استفاده کنید، این شرکت سالهاست در زمینه vpn فعالیت دارد و یکی از معتبر ترین آی پی های دنیا را در اختیار کاربرانش قرار میدهد و هزینه اکانت های اصلی نورد vpn سالانه بالای 600 هزار تومان است که احتیاجی به این مقدار هزینه نیست و مثلا میتوانید به راحتی با سالانه 100 هزار تومان اکانت های هکی را خریداری کنید که 2 الی 3 ساله هستند و حتی 1 سال گارانتی دارند، از هر سایتی هم به هیچ عنوان نخرید، به خاطر این که این گونه سایت ها کلاهبردار هستند و پس از دریافت مبلغ خدماتی به شما ارائه نخواهند کرد.

نحوه واریز ارز به صرافی Binance

با ورود به بخش Deposit پنل کاربری میتوانید آدرس کیف پول های مختلف خود را مشاهده کنید. دقت کنید که برخی آدرس ها جهت واریز دارای تگ یا اصطلاحا MEMO هستند که باید حتما آنها را هنگام ارسال وجه وارد کنید. شما میتوانید از دکمه Copy Address به منظور کپی کردن آدرس کیف پول ارز موردنظر و یا دکمه Show QR Code جهت نمایش کد QR آن استفاده نمایید.

نحوه برداشت ارز از صرافی Binance

بعد از ورود به بخش برداشت در فیلدهای مربوطه موارد لازم را وارد کنید و در ادامه روی Submit کلیک کنید. از شما کد موجود در نرم افزار Google Authenticator که بصورت 60 ثانیه ای تولید می شود را می خواهد.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

بعد از آن یک ایمیل برای شما فرستاده می شود که باید روی Confirm Withdraw در آن کلیک نمایید. بعد از طی مدت زمان کوتاهی ارز موردنظر به آدرس کیف پول گیرنده فرستاده می شود. حتما توجه داشته باشید که برخی آدرس ها جهت برداشت دارای تگ یا در اصطلاح MEMO هستند که یک عدد بوده و باید حتما آن را هنگام ارسال وجه وارد نمایید.

آموزش معامله ارزهای دیجیتال در Binance

افرادی که برای نخستین بار از سایت بایننس بازدید می کنند، سریعا متوجه می شوند که این پلتفرم برای ترید ارزهای دیجیتال دو نسخه پایه یا Basic و پیشرفته یا Advanced ارائه شده است. بدین منظور چنانچه هنوز در بازار ارزهای دیجیتال در سطح مبتدی قرار دارید، می توانید از نسخه Basic استفاده کنید، با این وجود هر کس با پیشینه ترید در بازار ارزهای دیجیتال و با کمی آگاهی در مورد شیوه کار مبادلات می تواند از این بستر معاملاتی و خدمات پرداخت مختلف آن استفاده نماید.

آموزش معامله ارزهای دیجیتال در Binance

فرق اصلی میان نسخه پایه و پیشرفته در وب سایت بایننس این است که نسخه پیشرفته، تجزیه و تحلیل فنی عمیق تری از ارز دیجیتال های مختلف در اختیارتان قرار می دهد و نمودارهای تکنیکال بسیار کاربردی در دسترس خواهند بود. بخش 1 مطابق تصویر بالا شامل دفترچه ثبت معاملات جفت ارزی موردنظر می باشد که تمامی معاملات در آن همراه با قیمت ثبت می شود. بخش 2 شامل نمودار قیمت ارز دیجیتال موردنظر در تایم فریم دلخواه شماست که به نمودار TradingView نیز مجهز است و میتوان با استفاده از آن به تحلیل تکنیکال جفت ارز دلخواه خود پرداخت. بخش 3 شامل تمامی جفت ارزهای موجود در صرافی بایننس است که میتوانید از این لیست برای انجام معاملات ارز دلخواه خود استفاده کنید.

کارمزد معاملات در صرافی بایننس

در صرافی بایننس انجام هر معامله شامل خرید یا فروش کارمزدی معادل 0.1 درصد از کل هزینه معامله دارد، برای مثال چنانچه میزان ارزی که خرید یا فروش می کنید برابر با هزار دلار باشد، کارمزد آن یک دلار خواهد بود و تحت شرایطی که در حساب خود بایننس کوین، ارز دیجیتال محلی پلتفرم بایننس، را نگهداری کرده باشید این کارمزد شامل 25 درصد تخفیف می شود و کارمزد تراکنش ها به 0.075 درصد ارزش معاملات می رسد. واریز به صرافی بایننس کارمزد ندارد و کارمزد برداشت از آن برای ارزهای گوناگون متفاوت است که از جدول کارمزدها در سایت Binance و همچنین هنگام برداشت ارز قابل مشاهده است. کارمزد برداشت همیشه ثابت نیست و با توجه به شرایط شبکه بلاک چین ارز دیجیتال مورد نظر تغییر خواهد کرد.

چطور احتمال مسدود شدن حساب بایننس رو کاهش دهیم؟

آی‌ پی ایران هرگز : هرگز با آی‌ پی ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتما با نرم ‌افزارهایی مثل V.P.N آی‌ پی خود را تغییر دهید. به‌ دلیل شرایط قانون‌ گذاری آمریکا، از کشوری به ‌جز آمریکا وصل شوید و تلاش کنید از نرم‌افزارها و اشتراک ‌هایی استفاده نمایید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. به عنوان مثال چنانچه با آی ‌پی کشور فرانسه در بایننس ثبت نام کردید، همیشه با آی ‌پی‌ فرانسه به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اکیدا خودداری نمایید.

حتما برایتان جالب است : روش های کسب درآمد دلاری در ایران | 100% واقعی

توصیه معامله ‌گران حرفه ‌ای استفاده از یک سرور مجازی است. سرور مجازی را مثل یک کامپیوتر بدانید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما عزیزان قادرید با گوشی یا کامپیوتر از راه دور به آن دسترسی یابید و از طریق آن وارد سایت بایننس شوید.

شماره موبایل ایران وارد نکنید : بعد از ثبت ‌نام در بایننس، از شما می خواهند که برای امنیت بیشتر، تأیید دو عاملی را فعال کنید. با فعال‌ سازی تایید دو عاملی، برای ورود به حساب علاوه بر وارد کردن گذرواژه، بایستی از طریق یک عامل دیگر هویت خود را تایید نمایید. برای این کار دو روش پیش روی شما خواهد بود :

  • ** وارد کردن شماره موبایل برای ارسال کد تایید پیامکی در هر بار ورود
  • ** استفاده از نرم افزار Google Authenticator و واردکردن کد داخل آن در هر بار ورود

توصیه می شود از گزینه دوم استفاده کنید تا نیاز به افشای شماره موبایل نداشته باشید.


وضعیت امنیت صرافی بایننس چگونه است؟ صرافی بایننس را می ‌توان یکی از مطمئن ترین ‌صرافی‌ های حال حاضر جهان به حساب آورد. این صرافی تا به امروز تنها یک بار هک شده است و بعد از هک پول تمام مشتریان خود را پرداخه است.

آیا امکان استفاده از بایننس برای کاربران ایرانی فراهم است؟ بایننس در شرایط خود اعلام کرده است کاربران کشورهای تحت‌ تحریم از جمله ایران حق استفاده از خدمات این صرافی را ندارند، با این وجود هزاران کاربر ایرانی همچنان با تغییر آی ‌پی خود در این سایت فعالیت می‌ نمایند.

آیا امکان کسب درآمد دلاری از بایننس وجود دارد؟ به ‌جز معامله ارزهای دیجیتال و شرکت در اثبات سهام می‌ توان از طریق لینک بازاریابی و دعوت دوستان خود از صرافی بایننس کسب درآمد نمود. قادرید کد معرفی خود را از داخل حساب خود دریافت نمایید و از کمیسیون معاملات افرادی که دعوت کرده‌ اید به کسب سود بپردازید.

صرافی بایننس در کدام کشور واقع شده است؟ صرافی بایننس در بسیاری از کشورها مثل ژاپن، سنگاپور و چین دفتر رسمی دارد، ولی دفتر اصلی آن در کشور مالت قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که بنیان‌ گذاران بایننس ملیت چینی دارند.

در پایان امیدوارم مراحل ثبت نام در صرافی بایننس را به صورت کامل یاد گرفته باشید.

هر سوال یا ابهامی در خصوص ثبت نام و احراز هویت در صرافی بایننس دارید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *