بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت

بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت قطعا می تواند وضعیت مالی و میزان دارایی شما را تا چند سال آینده به طرز بسیار زیادی افزایش دهد. ارز های دیجیتال و به خصوص بیت کوین و اتریوم توانسته اند با سقف های قیمتی جدیدی که از خود به ثبت رسانده اند، جذابیت بازار رمزارزها را برای عموم مردم و سرمایه داران دنیا و ایران بیشتر کنند. بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام ارزهای هستند و چرا آینده بهتری برای آن ها متصور هستیم را در این مطلب به صورت رایگان و با زبان ساده به شما آموزش داده ایم و امیدواریم که از این مقاله راهنما برای گرفتن دید بسیار منطقی و طولانی مدت نسبت به ارزهای دیجیتال استفاده کنید و با شناسایی و سرمایه گذاری در بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت بتوانید سرمایه خود را در این بازار چندین برابر کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت

با آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 امکان تصمیم گیری بهتر برای خرید آن وجود دارد و هر فعالی در بازار ارزهای دیجیتال بایستی تلاش کند تا بررسی دقیق هر یک از این ارزها برایانتخاب و خرید آن ها اقدام کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


چنانچه می خواهید برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی اقدام کنید، بهتر است با سایت سرمایه گذاری آنلاین در این مطلب راهنما همراه باشید تا شما را با مشخصات بهترین ارزهای دیجیتالی شناخته شده آشنا کنیم و محبوبیت آن ها را در سال 2021 بررسی نماییم تا بهتر بتوانید برای سرمایه گذاری و خرید هر یک از آن ها تصمیم بگیرید.

در زمان خرید ارز دیجیتال باید به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

در حال حاضر ارزهای بسیار زیادی در بازار هستند که تعداد آن ها بیش تر از چند هزار ارز تخمین زده شده است. با توجه به تعداد بسیار بالای این ارزها تصمیم گیری برای بسیاری از مردم سخت شده است. شاید شما با نگاهی به لیست بهترین ارزهایی که در بازار وجود دارند قصد سرمایه گذاری بر روی یکی از آن ها را داشته باشید. سایت ها و افراد بسیاری وجود دارند که هر یک لیستی را انتشار داده اند که در آن ها تعدادی از ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین ارزها معرفی شده اند. این سایت و یا اشخاص با توجه به بررسی های خود و نیز پیش بینی که از آینده بازار دارند، این لیست ها را به افرادی که به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 1400 هستند پیشنهاد می کنند.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید ارز دیجیتال + راهنمای گام به گام خرید

ولی سوال این است که آیا استفاده از این لیست ها بهترین روش برای یافتن بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 است یا روش های مناسب تر دیگری هم برای انتخاب این ارزها وجود دارد؟ از نظر ما بهتر است شما خودتان سعی کنید و با تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، تلاش در انتخاب بهترین ارزها برای سرمایه گذاری داشته باشید. مطمئنا با این کار دیگر شما دیگر به استفاده از لیست های متنوعی که به وسیله سایت های گوناگون ارائه شده اند احتیاج نخواهید داشت، ولی سوال حائز اهمیت دیگر این است که در صورتی که قصد انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال آینده را داشته باشیم، چه ویژگی هایی را باید مد نظر خود قرار دهیم؟

تاریخچه ارزهای دیجیتال : جالب است بدانید که از بهترین ویژگی ها و مشخصاتی که بهترین ارز دیجیتال بایستی داشته باشد، داشتن سابقه خوب و تاریخچه ای طولانی با عملکردی مناسب در بازار است. شما هم باید مطمئنا در زمان تحلیل ارزهای دیجیتال برای خرید به این نکته توجه نمایید. در سال جاری یعنی سال 2021 میلادی مثل سال های پیش، یکی از بهترین روش ها برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری نگاهی به تاریخچه آن است.

به عنوان مثال ارز بیت کوین قدیمی ترین ارزی است که در بازار وجود داشته است. این ارز کارنامه درخشانی در سال های گذشته و به خصوص در چند ماه اخیر داشته است که می تواند آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای شما تبدیل نماید، همچنین در نظر داشته باشید که در صورت شکست پروژه بیت کوین، ارزهای دیگر شانسی برای بقا نخواهند داشت ولی چیزی که رفته رفته در حال اثبات است این است که ارزش بیت کوین فقط افزایش پیدا می کند و از کاهش خبری نیست!

منحنی رشد قیمت ارزها : نگاهی به منحنی رشد قیمتی یک ارز که در طول فعالیت آن در بازار به دست آمده است از بهترین روش ها به منظور پی بردن به عملکرد آن در بازار ارزهای دیجیتال است. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 باید بهترین منحنی رشد را در کارنامه خود داشته باشد تا با احتمال بیشتری  بتواند برای شما در آینده سوداوری به همراه آورد. البته در نظر داشته باشید که هیچ گاه نمی توان بازار را به صورت قطعی پیش بینی کرد، ولی حتما این یکی از بهترین روش ها برای یافتن بهترین ارزها برای انتخاب و سرمایه گذاری به شمار می رود.

جریان نقدینگی رمزارز : یکی از حائز اهمیت ترین مواردی که باید در زمان انتخاب ارز دیجیتال برای خرید در سال 2021 به آن توجه کنید، مطمئنا میزان نقدینگی رمزارز است. در زمان فروش ارز در صورت عدم وجود نقدینگی این امکان وجود دارد که کمی با مشکل مواجه شوید. ارزهای ناشناخته در بازار خریداران به مراتب کم تری خواهند داشت، از همین روی امکان خرید و فروش آن ها به سادگی فراهم نخواهد بود.

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد 2021

نقدینگی یک ارز با در نظر گرفتن تعداد خریداران و فروشنده های آن در بازار و نیز میزان سرمایه ای که از بازار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است قابل اندازه گیری می باشد. چنانچه یک ارز دارای نقدینگی محدودی باشد، فروش آن در آینده خیلی ساده نخواهد بود، از همین روی بیت کوین به این دلیل که خریداران و فروشنده های زیادی در بازار دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در زمان انتخاب به وسیله بسیاری به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 شناخته می شود.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارز دیجیتال با توجه به نوسانات بسیار زیادی که دارد، می تواند بازاری باشد که شما را به آرزوهاتون برساند و هم می تواند پله ای لرزان باشد که با قدم گذاشتن روی آن، فرو بریزد و شما را زمین بزند، بنابراین در سرمایه گذاری و پیدا کردن ارزهای دیجیتال آینده دار که به شکل بلند مدت بتوانید بر روی آن ها سرمایه گذاری نمایید، بسیار مهم خواهد بود. تجربه نشان داده است که بیش از 75 درصد از ارزهای دیجیتال که در جهان وجود دارند، دنباله روی قیمت بیت کوین هستند و با رشد بیت کوین، قیمت آن ها افزایش پیدا می کند و با کاهش قیمت بیت کوین، ارزش آن ها هم کم می شود، لذا چنانچه آینده بیت کوین روشن باشد، آینده بسیاری از رمزارزهای دیگر هم سرانجام خوبی به همراه دارد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

با توجه به این موضوع و این که بیش تر تحلیلگران بازارهای مالی و بازار ارز دیجیتال، آینده قیمت بیت کوین را بسیار مناسب می دانند، می توان ارزهای دیجیتال آینده دار را در میان رمزارزها یافت و روی آن ها به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کرد. امروزه و با گسترش گرایشات مردم به سمت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، کلاهبرداران هم به این حوزه بیشتر از گذشته روی آورده اند و با معرفی و تبلیغ ارزهای دیجیتالی خاص، سعی در جمع آوری پول از مردم و کلاهبرداری دارند، پس در مسیر یافتن بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت حتما به این موضوع توجه کنید که نباید روی هر ارز دیجیتالی حتی به صورت بلند مدت سرمایه گذاری نمایید و باید ارزهای دیجیتال شناخته شده که ارزش بازار و حجم معاملات قابل قبولی دارند، سرمایه گذاری انجام دهید تا سرمایه شما در ابتدای امر حفظ و در ادامه افزایش یابد.

1) ریپل

ریپل به عنوان پرطرفدارترین رمز ارز بین بانک ‌های جهانی خود را مطرح کرده است، به همین خاطر می‌ توان آن را یکی از بهترین انواع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفت. سیستم پرداخت ریپل از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در ژانویه ۲۰۱۸ با رسیدن به ۳/۵ دلار به بالاترین حد خود رسید. بر اساس گزارش‌ های کوین مارکت کپ ریپل سومین رمز ارز با ارزش بالای جهانی است که بر اساس سقف بازار ساخته شده است.

2) آیوتا

آیوتا نوعی توکن غیرمتمرکز اینترنت اشیا به حساب می آید که به وسیله توسعه دهندگان آلمانی به وجود آمده است. این توکن طبق یک فناوری دفتر توزیع و اساسا برای استفاده در اینترنت اشیا ساخته شده است. این سیستم به جای استفاده از بلاک چین از فناوری گراف جهت ‌دار غیر مدور استفاده می‌ نماید. اینترنت اشیا سیستمی متشکل از دستگاه‌ های محاسباتی به هم پیوسته، ماشین ‌آلات مکانیکی و دیجیتالی، اشیا، حیوانات یا افراد است که از شناسه ‌های منحصر به فرد و توانایی انتقال اطلاعات از طریق شبکه بدون نیاز به نیروی انسانی برخوردار است.

3) نئو

نئو با نماد معاملاتی NEO، یکی از پیشروترین ارزهای دیجیتال در دنیا محسوب می شود. نئو اولین ارز دیجیتال چینی است که به‌ صورت کدباز عرضه شده است. نئو یک ارز دیجیتال نسل سوم می باشد که سرعت معاملات آن بسیار بالا می باشد و همین ‌الان ‌هم می ‌تواند برای پرداخت ‌های فروشگاهی کاربرد داشته باشد، همچنین از طرف دیگر پروژه نئو از ابتدا بر پایه ایده ترکیب سرمایه‌ های دیجیتال و سرمایه‌ های واقعی ساخته شده است و به همین خاطر نئو یکی از ارزهای دیجیتالی است که به شکل بالقوه امکان رشد در آن مخصوصا در بازه زمانی بلند مدت بسیار زیاد است.

4) ترون 

ترون یکی دیگر از ارز های دیجیتالی ارزان است که ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت در سال ‌های آینده دارد. ترون یکی از بزرگ ‌ترین جوامع آنلاین و به صورت متوسط نزدیک به 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد. ترون در رتبه ۱۱ با ارزش ‌ترین رمز ارزهای جهان قرار دارد و در ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین قیمت خود یعنی ۰/۲۰ دلار رسید. به منظور مشاهده قیمت این ارز دیجیتال و خرید، لینک خرید ارز دیجیتال ترون را بزنید.

5) مونرو

این را در نظر داشته باشید که مونرو یک ارز مجازی است که پروتکل های طراحی شده برای حفاظت از امنیت و حریم شخصی فرستنده و گیرنده ارز را ایجاد می کنند. این امر به دلیل استفاده آن از امضاهای حلقوی به وسیله پروتکل معروف به CryptoNote آن است. امضاهای حلقوی می توانند به عنوان گروهی از امضا کنندگان در یک حساب بانکی مشترک عمل کنند، اما در مونرو امضا کننده اصلی ناشناس باقی خواهد ماند، پس حریم شخصی او حفظ می شود و همچنین یک آدرس مخفی نیز از طریق ارسال کننده XMR ارز مونرو ایجاد می شود که به دریافت کننده وجوه اجازه شناسایی و خرج کردن آن پول ها را می دهد.

6) کاردانو 

آن چیزی که کاردانو را از دیگر انواع بلاک چین متمایز می ‌کند، استفاده از اصول ریاضی پیچیده در مکانیسم ‌ها و استفاده از معماری چند لایه در طراحی آن می باشد. با شناخت کافی از تیم کار بلدی که اتریوم را مدیریت می نمایند، به نظر می آید که کاردانو راه ‌حلی به منظور رفع مشکلات رمز ارزها ارائه می دهد. از بلاک چین کاردانو می ‌توان به منظور انعقاد قراردادهای هوشمند و به نوبه خود برای ساخت نرم افزار و پروتکل ‌های غیرمتمرکز بهره گرفت. همچنین امکان معامله پول با کم ترین هزینه و در سریع ‌ترین زمان ممکن، مزیت بسیار بزرگی در دنیای تجارت و امور مالی به حساب می آید که کاردانو همه این قابلیت ‌ها را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد.

7) بیت کوین

بی تردید نام پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین به گوشتان خورده است. این ارز دیجیتال بیش از 60 درصد از کل سرمایه دنیای ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بازار رمزارزها با بررسی داده‌ های تکنیکال این ارز دیجیتال، معتقند که در صورت حمایت نهنگ ‌های بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در سال 2021 تا 100 هزار دلار نیز رشد را به خود خواهد دید.

8) اتریوم

اتریوم هم یکی از بهترین  و پر بازده ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می شود. این ارز دیجیتال بعد از بیت کوین در جایگاه دوم برترین و پرتراکنش ‌ترین ارزهای دیجیتال است و حجم معاملات روزانه آن که در واقع همان موضوع نقدینگی را سهل می کند، بسیار بالاست.

حتما برایتان جالب است : تبدیل بیت کوین به اتریوم + راهکار عملی و ساده

هرچند اتریوم مثل سایر ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی بسیار شدیدی را تجربه کرده است، ولی این ارز بعد از گذشت زمان نسبتا طولانی به آن تایید سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال رسیده است، از همین روی بسیاری معتقدند که سال 2021 سال رشد اتریوم خواهد بود، به هر حال سال 2020 برای ارزهای دیجیتال بسیار خوشایند بود و باید دید در سال جاری چه اتفاقی برای ارزهای دیجیتال و به خصوص اتریوم خواهد افتاد.

سبد پیشنهاد برای سرمایه بلند مدت در بازار رمزارزها

بیشتر افرادی که برای ورود به بازار ارز دیجیتال مشتاق هستند، برای سرمایه گذاری بلند مدت تمایل دارند، اما در این بین مشکل اصلی این افراد برگزیدن ارزهای مناسب به منظور سرمایه گذاری است، به خاطر این که تعداد بسیاری ارز دیجیتال وجود دارد که انتخاب را برای افراد سخت می کند. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد، ولی یکی از مطمئن ترین شیوه ها در سرمایه گذاری تشکیل یک سبد ارزی شامل موارد زیر است :

45 درصد سرمایه بیت کوین

25 درصد سرمایه شامل یک یا دو کوین رتبه 2 تا 20 مثل اتریوم ، بیت کوین کش ، بایننس کوین و …

15 درصد سرمایه شامل دو یا سه توکن های مطرح رتبه 20 تا 50 دقیقا مانند توکن های اختصاصی صرافی ها یا سایر توکن ها

10 درصد سرمایه تتر یا بایننس یو اس دی به صورت شناور

  • ** سرمایه دلاری شناور وقتی که نرخ دلار با کاهش روبرو بود تهیه فرمایید و هر گاه از سبد شما هریک ریزش بیشتری داشت، می توانید با موجودی دلاری خود خرید را انجام دهید.
  • ** هیچ وقت بیش از 5 ارز به صورت همزمان تو سبد خود نگهداری نکنید.
  • ** بیت کوین را برای 3 سال به بالا می توانید نگه داری کنید. برای سبد دوم حداکثر دو سال و برای سبد سوم یک سال مدنظر داشته باشید و در پایان دوره، دوباره تصمیم گیری کنید که آیا به نگه داری ادامه بدهید یا موارد جدیدی جایگزین کنید.
  • ** هیچ وقت از توکن های ناشناس، گمنام و جدید با این توجیه که بیت کوین نیز روزی بی ارزش بود، استقبال و یا سرمایه گذاری نکنید.

خلاصه مطلب و نتیجه گیری

بازار ارزهای دیجتال از گذشته تا به امروز نوسانات بسیاری را تجربه کرده است و نمی ‌‌‌‌توان گفت همیشه روند صعودی دارد، ولی ارزهایی هستند که بسیار پرکاربرد و پرطرفدار بوده و به واسطه اعتباری که دارند می ‌توان گفت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند‌‌‌‌مدت به حساب می آیند که سعی کردیم 8 مورد از بهترین آن ها را برای شما معرفی کنیم. به صورت خلاصه رمزارز مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت شرایط زیر را داراست :

  • 1) حداقل سقف بازار ۲۰ میلیون دلار باشد
  • 2) از تیم با تجربه ‌ای از توسعه دهندگان بلاک چین تشکیل شده باشد
  • 3) دارایی در حال گردش رمز ارز بین ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد سکه باشد
  • 4) می بایست در فهرست بزرگ ‌ترین صرافی ‌های رمز ارز ذکر شده باشد
  • 5) نقدینگی بالا، یعنی حداقل ۱ میلیون دلار در ۲۴ ساعت مورد معامله قرار گیرد
  • 6) حضور پر رنگ در شبکه‌ های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک، انجمن‌ های ردیت و رمز ارز
  • 7) به سکه‌ های ارزان را که به بالاترین میزان معاملات خود نزدیک شده ‌اند، بیشتر توجه داشته باشید
  • 8) از انتخاب ارزهای دیجیتالی ارزانی را که حداکثر ۲۵ درصد میزان دارایی خود را استخراج نکرده است، صرف نظر نمایید
  • 9) مرحله آخر آشنایی با تجزیه و تحلیل تکنیکال برای بررسی رمز ارزهای زیر ۱ دلار است که در سطح پشتیبانی روانی تجارت می ‌کنند
  • 10) درصد سود حاصل شده طی ۷ روز گذشته باید بیشتر از ۵۰ درصد باشد. این مورد را می ‌توانید در کوین مارکت کپ به سادگی بررسی نمایید

در انتهای مطلب امیدوارم از این مطلب آموزشی که به معرفی بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت پرداخت، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد سرمایه گذاری در رمزارزها داشتید، از بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *