بهترین زمان خرید زمین در شمال دقیقا چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید زمین در شمال

خرید زمین در شمال کشور مورد علاقه بسیاری از سرمایه گذاران و خانواده های ایرانی و به خصوص تهرانی است، ولی آیا همه در بهترین فصل و بهترین زمان ممکن برای خرید اقدام می کنند؟ آیا همه میدانند بهترین زمان خرید زمین در شمال چه زمانی است؟ در واقع اگر بهترین زمان خرید زمین در شمال را بدانید، در بهترین زمان ممکن و با بهترین قیمت ممکن در آن جا صاحب زمین، خانه و یا ویلای مورد نظر خود خواهید شد و چه چیزی بهتر از یک خرید خوب می تواند سودآوری شما در آینده ای نزدیک را تضمین کند! لذا ما پس از تحقیق های فراوان به نتایجی رسیدیم که قصد داریم آن را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس همچنان همراه ما باشید تا متوجه شوید بهترین زمان خرید زمین در شمال دقیقا چه زمانی است.

بهترین زمان خرید زمین در شمال

بین چهار فصل سال، کدام یک بهترین زمان خرید زمین در شمال است؟ شاید تا به حال به این پرسش ساده، حتی یک بار هم فکر نکرده‌ اید! اگر مشتری خرید زمین و یا ویلا در شمال کشور هستید، مطمئنا به یک باره به سراغ منطقه یا شهر مورد نظر می‌ روید تا زمین یا ویلای مورد نظر خود را خریداری کنید و شاید هم به قیمت خرید زمین در شمال اهمیت زیادی می‌ دهید، بدون آنکه بدانید بهترین زمان برای خرید یک ویلای مناسب دقیقا چه فصلی از سال است!

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار مسکن – از صفر تا صد خرید و فروش مسکن

بسیاری از کسانی که به دنبال تغییر سبک زندگی و یا سرمایه‌ گذاری در خرید ملک هستند، به دنبال خرید زمین برای ساخت و ساز و یا ویلای آماده در شمال هستند، کمتر به زمان خرید یا رکود و یا رونق بازار املاک شمال توجه می کنند. هرچند عوامل گوناگونی در خرید زمین در شمال ایران دخالت دارد ولی چنانچه شما در زمان نامناسب نسبت به خرید اقدام نمایید، مطمئنا امتیازات بسیاری را از دست خواهید داد. این امکان وجود دارد که در فصل زمستان، بازار خرید و فروش ملک در شمال رونق زیادی پیدا کند، لذا بهترین قیمت‌ ها و بهترین گزینه‌ ها را در زمان های خاصی می توانید در شمال پیدا کنید.

در مقابل، این امکان نیز وجود دارد که تحت شرایط دیگر، خرید و فروش ویلا در شمال در فصل تابستان، رونق بهتری داشته باشد؛ در این صورت انجام این معاملات در این زمان، بهترین فرصت را در اختیار سرمایه گذاران و خریداران قرار می دهد. با توجه به تمام مواردی که تا الآن به آن اشاره کردیم، تصمیم داریم بگوییم که برای آن‌ هایی که مشتری خرید زمین هستند و حتی برای آن‌ هایی که ویلایی را برای فروش دارند، انعطاف‌ پذیری در فصل خرید بسیار اهمیت دارد. چنانچه به دنبال بهترین معامله هستید، می بایست بهترین زمان را برای خرید زمین در شمال انتخاب نمایید. تمام این مراحل با انجام یک جستجوی دقیق در بازار ملک، به سادگی قابل دستیابی خواهد بود.

برای خرید زمین در شمال به گزینه‌ های موجود دقت کنید!

چنانچه به دنبال بهترین زمان خرید زمین در شمال هستید، توجه کنید که قیمت متوسط برای زمین ها که بسیار پایین یا بسیار بالا گزارش می‌ شود، بدین معنی نیست که همان فصل یا همان دوره، بهترین زمان برای خرید زمین به حساب می آید. مهم‌ ترین چیزی که توجیه می‌ کند شما نباید به سرعت یک زمین را خریداری کنید این است که فروشندگان متفاوت، تصمیم می‌ گیرند در فصول گوناگون، زمین های خود را برای فروش ارائه دهند، در این صورت چنانچه برای خرید زمین در شمال عجله کنید گزینه‌ های خوب را از دست خواهید داد.

به این منظور که اهمیت جستجو در بازار خرید و فروش املاک در شمال، بهتر برایتان مشخص شود، بهتر است در هر چهار فصل سال را در حوزه خرید و فروش املاک بررسی کنیم. در هر قسمت، نکاتی را به اختصار معرفی می‌ کنیم که در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد. چنانچه تصمیم دارید در بافت قدیمی شهر، خانه خریداری کنید و یا ویلاهایی با عمر بالای ساخت را خریداری نمایید باید نکاتی را رعایت کنید. این معاملات، بسیار حساس هستند.

زمین های موجود در شمال دارای چه نوع سندهایی می باشند؟

بعضی از این زمین ها به صورت قولنامه ای خرید و فروش می شوند، یعنی سند مشخصی ندارند و معامله با توافق میان خریدار و فروشنده انجام می شود. این نوع سند از کد رهگیری و مبایعنامه ثبت شده و قابل پیگیری برخوردارند که اعتبار قابل قبولی دارد، خریدار می تواند بعد از اتمام معامله نسبت برای دریافت سند رسمی اقدام کند.

حتما برایتان جالب است : خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری

نوع دوم سندها را اصلاحات اراضی شامل می شود، این نوع اسناد پیش از انقلاب مرسوم بوده است. سندهای اصلاحات اراضی رسمی هستند و امکان خرید و فروش را دارند. حائز اهمیت ترین نوع اسناد، سند شش دانگ یا تک برگ است که مطمعن ترین نوع سند است و زمین های دارای سند شش دانگ ارزش خرید و فروش بسیار بالایی دارند.

مزیت های خرید زمین در شمال

افرادی که به دنبال آسایش و هوای پاک هستند می توانند با خرید زمین در شمال و دریافت مجوز ساخت و ساز از منطقه مربوطه و به دنبال آن ساخت ویلا در زمین، یک زندگی عالی به دور از دغدغه و آلودگی های موجود در شهرهای بزرگ داشته باشند. با خرید زمین در شمال برای خریدار یک حق مالکیت مستقیم ایجاد می شود، این حق مالکیت به عنوان یک سند معتبر است که به مالک زمین اجازه می دهد نسبت به دریافت وام بانکی اقدام نماید.

چنانچه خریدار بعد از خرید زمین در شمال هیچ استفاده ای تجاری از زمین خود نکند، نگهداری از زمین هم با هزینه کم تری همراه است، چرا که مالک زمین دیگر نگرانی از لحاظ لوله کشی و پرداخت آب و برق ندارد. افرادی که قصد سرمایه گذاری و خرید زمین جهت ساخت ویلا و یا آپارتمان در شمال را دارند در صورتی که حتی در آن زمین ساخت و سازی را انجام ندهند، با توجه به شرایط و پیشرفت منطقه در هر صورت سرمایه خود را در طول مدتی کوتاه یا بلند افزایش داده اند، یعنی حتی اگر هیچ گونه ساخت و سازی در زمین انجام نشود، با توجه به تورم و پیشرفت منطقه ارزش مادی زمین در طول زمان چندین برابر خواهد شد.

افرادی که در شمال زمینی را برای ساخت و ساز خریده اند، می توانند نسبت به اخذ مجوز ساخت و ساز در آن زمین اقدام کنند و چنانچه از ساخت و ساز در آن زمین منصرف شوند، می توانند زمین دارای مجوز ساخت و ساز را با قیمت بالاتری نسبت به قیمتی که خود، آن زمین را خریده اند به فروش برسانند. در ادامه مزایای خرید زمین و ویلا را در هر کدام از چهار فصل سال بررسی کرده ایم؛

1) مزایای خرید زمین در شمال در فصل بهار

چنانچه در فصل بهار برای خرید زمین در شمال اقدام نمایید، با یک بازار پر رونق و داغ رو به رو می‌ شوید؛ چیزی که بسیاری از مشتریان را به این منطقه می‌ کشاند. فروشندگان زمین نیز از این فرصت استفاده می‌ کنند و قیمت‌‌ های متفاوتی را همراه با شرایط فروش متفاوت به مشتری ارائه می‌ دهند. یکی از امتیازاتی که می‌ توان برای موفق شدن در معاملات فروش و خرید زمین در شمال در فصل بهار از آن استفاده کرد، این است که در فصل بهار، منظره اطراف زمین یاویلا بسیار سرسبز و پر از گل‌ ها و درختان است، لذا چنانچه شما یک ویلا یا زمین را به عنوان گزینه خرید انتخاب کنید، به سادگی می‌ توانید متوجه شوید که آیا این ویلا آرامش‌ بخش و زیبا هست یا خیر، حتی می‌ توانید تصمیم بگیرید که دکوراسیون یا محوطه سازی فضای باز باید به چه صورت طراحی شود. 

حتما برایتان جالب است : فوت و فن سرمایه گذاری در ملک + نکات مهم در سرمایه گذاری مسکن

خرید زمین در شمال در فصل بهار با رونق بیشتری روبرو است، ولی این موضوع موجب نخواهد شد که قیمت‌ ها ارزان تر شود! نوسانات قیمت بسیار کم است و به صورت معمول با افزایش اندکی در قیمت‌‌ های فروش روبرو هستید. چنانچه بتوانید در فصل بهار، یک ویلا خریداری کنید، حمل و نقل یا اسباب‌ کشی شما راحت‌ تر است، به خاطر این که شرایط آب و هوایی بسیار لذت‌ بخش و مطبوع بوده و شما از سرما یا گرمای شدید هوا رنج نمی‌ برید. فصل بهار، زیباترین فصل سال برای خرید زمین در شمال است. چنانچه قرار است یک فصل را به عنوان بهترین فصل برای خرید زمین و ویلا معرفی کنیم، فصل بهار را به شما توصیه می کنیم.

2) مزایای خرید زمین در شمال در فصل تابستان

خرید زمین در شمال در طول فصل تابستان هم مزایا و هم معایب مختص به خود را دارد. قیمت فروش زمین و حتی ویلا در فصل تابستان به شدت افزایش می یابد. همچنین گزینه‌ های متنوعی را برای خرید زمین، آپارتمان و ویلا پیش‌ روی خود دارید، لذا انتخاب بین چند گزینه برای شما سخت می شود. دمای هوا در فصل تابستان، بسیار گرم بوده و در برخی مناطق با رطوبت زیاد همراه است، لذا این که در بازار به دنبال بهترین گزینه خرید ویلا باشید، شاید برای شما کمی خسته کننده باشد.

راهنمای خرید خانه در شمال

خرید زمین در شمال در فصل تابستان از این جهت بهترین زمان است که مدارس تعطیل است و خانواده‌ ها می‌ توانند همراه با فرزندان خود هم از طبیعت شما لذت ببرند و هم زمین یا ویلای مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایند. فصل تابستان برای فروشندگان ویلا هم مزایای زیادی دارد؛ در فصل تابستان ویلاها به سرعت به فروش می‌ رسند، به این خاطر که بازار خرید و فروش ملک، پر تقاضا است. همچنین شما در فصل تابستان به راحتی می‌ توانید کالاهای مورد نیاز خود را از مناطق شهری و روستایی در نزدیکی یک ویلای خوب بخرید. هر چقدر ویلا یا زمین مورد نظر به مراکز خرید جذاب، نزدیک‌ تر باشد، امکان فروش رفتن آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

3) مزایای خرید زمین در شمال در فصل پاییز

خرید زمین در شمال در فصل پاییز نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. همان طور که می دانید در فصل پاییز، مدارس باز هستند پس معمولا خانواده‌ ها کمتر می‌ توانند برای خرید زمین به شمال سفر کنند. همچنین در فصل پاییز، قیمت ویلاها به شدت کاهشی می شود، به خاطر این که میزان تقاضای تعداد مشتریان خرید ویلا، به مراتب کم تر فصول دیگر سال است.

حتما برایتان جالب است : راهنمای خرید زمین مسکونی در ایران + نکات طلایی و کلیدی

تغییرات قیمت خرید و فروش املاک در شمال در فصل پاییز و میزان مشارکت پذیری در این حوزه، کاهش می یابد. هرچند فصل پاییز، بلافاصله پس از فصل تابستان فرا می‌ رسد، همچنان اثر خرید و فروش ملک در تابستان به فصل پاییز ادامه دارد، ولی به اندازه آن قدرتمند نیست! خرید ویلا در شمال در فصل پاییز برای افرادی که می خواهند از وام خرید املاک استفاده نمایند، بهترین زمان است. به صورت معمول شرایط اعطای وام خرید ملک در بازه‌ های گوناگون، متفاوت است؛ که البته فصل پاییز، بهترین زمان برای این کار گزارش شده است.

4) مزایای خرید زمین در شمال در فصل زمستان 

تنها دلیلی که باعث می شود مشتریان برای خرید ویلا در فصل زمستان اقدام کنند، هزینه‌ های ارزان تر است. میتوان گفت که حدود 9 درصد، قیمت خرید ویلا در شمال در فصل زمستان در مقایسه با فصل تابستان، کم تر است. البته این هزینه‌ ها با توجه به نوسانات قیمت در هر کشور، متفاوت است. این تفاوت اندک می‌ تواند برای مشتری خرید ویلا باعث صرفه‌ جویی در چند صد میلیون تومان شود.

برای آن دسته از فروشندگانی که ملکی را برای فروش دارند، امکان نقل مکان به مناطق گوناگون در فصل زمستان راحت‌ تر است، به این خاطر که ازدحام جاده‌ ای کمتر است، ولی به علت قیمت ارزان تر املاک، این امکان وجود دارد که فروش خوبی نداشته باشد. خرید ویلا در شمال در فصل زمستان، بیشتر برای خانواده‌ هایی توصیه می‌ شود که احتیاج فوری به نقل مکان به یک منطقه جدید را دارند، لذا یک ویلا در شمال انتخاب کرده و سریعا اسباب کشی را در دستور کار خود قرار می دهند. از طرفی خرید ویلا در پایان سال می‌ تواند هزینه‌ های جانبی یک سال را برای خانواده‌ ها کاهش دهد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری

به علت ازدحام کم تر در بازار خرید و فروش زمین در شمال کشور و در فصل زمستان، مشاوران املاک، بیشتر فرصت دارند تا مشتریان را راهنمایی کنند و حتی به همراه آن‌ ها به زمین ها و آپارتمان ها مراجعه کنند و جزئیات را برای آن‌ ها توضیح دهند. شاید دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که بازار خرید ویلا در شمال در فصل زمستان را توجیه نماید، که در این صورت باید به صورت حضوری با کارشناسان صحبت فرمایید.


نتیجه گیری و کلام آخر

خرید ویلا در شمال در هر یک از فصول سال در جایگاه خود از مزایا و معایبی برخوردار است و به صورت قطعی نمی‌ توان گفت که کدام فصل، بهترین زمان برای خرید زمین در شمال است.

بسته به اینکه خانواده‌ ها چه شرایطی دارند و قصد نقل مکان سریع و فوری را به ویلا دارند یا خیر، می‌ توانند یکی از فصول سال را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

برای کسانی که به قیمت خرید زمین اهمیت می‌ دهند و به دنبال ویلای ارزان در شمال کشور هستند، فصل زمستان بهترین زمان برای این کار است، ولی کسانی که به دنبال گزینه‌ های زیباتر، جذاب‌ تر و خانه‌ های مدرن هستند، فصل تابستان برای این کار توصیه می شود.

برخلاف تصور بسیاری از متقاضیان خرید زمین در شمال کشور، دوره عقب‌ نشینی و رکود بازار خرید و فروش ملک در شمال در حقیقت بهترین زمان برای خرید زمین در شمال کشور می باشد.

همانطور که قول داده بودیم، بهترین زمان خرید زمین در شمال را برای 4 فصل مختلف سال بررسی کردیم.

همین طور اگر به دوست دارید بدانید سرمایه گذاری کم ریسک و پرسود در ایران چطور امکان پذیر است، می توانید این مطلب را بخوانید.

اگر هر گونه سوالی در خصوص شناسایی بهترین زمان خرید زمین در شمال دارید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *