ارز دیجیتال meme چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال meme

آیا می دانید Meme coin چیست و چقدر برای سرمایه گذاری مناسب است؟ ارز دیجیتال meme به رمزارزهایی گفته می شود که از ساختار مشخصی برخوردار نیستند و بیشتر برای سرگرمی و جوک منتشر شده اند و معمولا در ارز دیجیتال meme نوسانات قیمتی غیر منطقی وجود دارد که همین موضوع میم کوین ها را برای نوسانگیران و افراد ریسک پذیر بسیار جذاب کرده است، چرا که سودهای چند هزار درصدی در تایم فریم های کوتاهی در دسترس خواهد بود، البته ارز دیجیتال meme امکان سقوط قیمتی هم دارند و امکان دارد ارزش آن ها به سمت صفر میل کند! پس برای سرمایه گذاری و انتخاب میم کوین های مناسب، باید همه چیز درباره میم کوین ها را اینجا یاد بگیرید تا سرمایه گذاری منطقی و سوددهی را تجربه کنید.

معرفی ارز های دیجیتال meme

چنانچه در بازار رمزارزها فعالیت دارید، حتما تا به امروز اسم میم کوین‌ ها یا همان شت کوین ها به گوشتان خورده است. میم کوین به آن دسته از رمزارزهایی می گویند که تمرکز آن ها بر روی تبلیغات گسترده است و در شبکه‌ های مجازی و بعضا توسط اشاخص مشهور ترند می‌ شوند و اخبار آن ها این طور پخش می شود. به صورت معمول شت کوین ها به صورت شوخی و تفریحی به وجود می آیند و تکنولوژی و ساختار مشخصی ندارند. مشهور ترین شت کوین بازار ارزهای دیجیتال را می توان دوج کوین دانست که با حمایت مستقیم ایلان ماسک به این شهرت و جایگاه در بازار کریپتوکارنسی دست پیدا کرده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


رمزارزهای میم که با نماد اختصاری meme شناخته می شوند، شکلی از دارایی‌ های دیجیتالی به حساب می آیند که با ارزش و سهمی بالا در رتبه‌ ای مناسب در معاملات رمزارزها قرار می گیرند. در واقع می توان این طور بیان داشت که پروتکل میم، کمی بعد از معرفی شدن به سرعت توانست جایگاه خوبی را بین فعالین بازار رمزارزها پیدا کند.

لذا قیمت رمزارزهای میم هم بلافاصله با افزایش قابل چشم گیری روبرو شد و سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران اندک خود به همراه داشت و این در حالی است که تعداد کل موجودی این ارز دیجیتالی 28 هزار عدد است و تقریبا می توان گفت که همه این توکن‌ ها بین افرادی که به یک کانال تلگرامی پیوسته بودند، توزیع شد. چنانچه قصد دارید با این گروه جذاب از رمزارزها بیشتر آشنا شوید، ما سعی می کنیم همه چیز درباره ارزهای دیجیتالی میم کوین را در این مطلب به شما عزیزان توضیح دهیم، پس تا انتها همراه ما بمانید.

میم کوین ها در بلاکچین چه کارایی دارند؟

در بازاری که هر روز پروژه های بروزی برای استفاده حداکثری کاربران حوزه بلاکچین ایجاد می شود، همه چیز بنظر جدی و در چارچوب دیده می شود، البته تا زمان ظهور شت کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال! وجود محتوایی مثل میم ها که با پشتوانه ای مردمی و محبوبیت در فضای مجازی حضور دارند، می تواند هر عرصه ای از امور اجتماعی را جذاب تر نماید. در بخش بعدی سعی داریم بگوییم که چرا قیمت این شت کوین ها، با وجود این که ساختاری ندارند و به نوعی یک شوخی محسوب می شوند، با افزایش چشم گیری روبرو می شود و چرا اقبال بازار به این نوع از رمزارزها زیاد است؛

چرا قیمت میم کوین ها افزایش می یابد؟

  • ** نوسانات بازار در حالت صعودی روی بیشتر ارزهای دیجیتال تاثیرات مثبتی دارد که شت کوین ها نیز از این قائله مستثنی نیستند.
  • ** ویژگی ویروسی بودن و تغییر تفکر این میم ها در جامعه را می توان دلیل مهم دیگری برای افزایش قیمت آن ها دانست.
  • ** میم کوین ها به علت قیمت کم و حجم بازار پایین طبق تحلیل های اشتباه، اهداف رشد قیمتی بالایی برای آن ها در نظر گرفته می شود و این در حالی است که ریسک سرمایه گذاری در این گروه از ارزهای دیجیتالی بسیار بیشتر از رمزارزهای شناخته شده مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و … می باشد.
  • ** بعضی اوقات برخی از این ارزهای به ظاهر کم اهمیت مثل دوج کوین، برای شوخی های اینترنتی به وسیله افراد سرشناس ساخته می شود و با عنصری به نام تبلیغات، به ترند بازار تبدیل می شود که این موضوع نیز به صورت غیر منطقی به رشد قیمتی دارایی ها منتهی خواهد شد.

بهترین صرافی برای خرید Meme Coin ها کدامند؟

از بزرگ‌ ترین مسائلی که مردم در زمان خرید و سرمایه گذاری بر روی میم کوین با آن مواجه اند می توان به پیدا نکردن صرافی برای خرید آنها اشاره داشت که البته راه‌ حل این مشکل استفاده از سایت کوین مارکت کپ است. به منظور پیدا کردن صرافی، ابتدا پروفایل ارز دیجیتال مورد نظر را در سایت کوین مارکت کپ وارد کنید و در ادامه به بخش Market مراجعه نمایید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال در حال پیشرفت

در قسمت مارکت، نام صرافی‌ های ارائه‌ دهنده ارز دیجیتالی مورد نظر شما به نمایش در خواهد آمد. میم کوین ها در ابتدای مسیر به صورت کلی در صرافی‌ های معتبر و مهشور مانند بایننس مورد معامله قرار نخواهند گرفت و از این جهت می بایست در صرافی‌ های غیر متمرکز به جست و جوی آن ها بپردازید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که خرید از صرافی‌ های غیرمعتبر متمرکز به همان اندازه ریسک به همراه دارد که یک توکن اشتباه را در صرافی غیر متمرکز بخرید!

Meme coin چیست

همواره در خرید کوین های میم توجه داشته باشید و تنها مقداری از دارایی خود را تبدیل به میم کوین کنید که چنانچه به صورت کامل دارایی خود را از دست دادید، نه ناراحت شوید و نه از لحاظ مالی با مشکلی مواجه شوید. بهترین صرافی‌ ها به صورت معمول صرافی‌ های مشهوری هستند که شما تجربه کار با آن ها را پیش از این دارید و روند خرید، نگهداری و فروش ارزهای دیجیتال در آن صرافی را تجربه کرده اید، ولی چنانچه در لیست صرافی‌ های ارائه‌ دهنده شت کوین ها با اسامی نامتعارف و به خصوص با پلتفرم‌ های جدید و مشکلات زیاد مواجه شدید، بهتر است پول خود را به خطر نیندازید و از خرید ارز دیجیتال از آن طریق، صرف نظر فرمایید.

مشهورترین و سودآورترین میم کوین های بازار

1) ایلان گیت

ایلان گیت یک ارز دیجیتالی  در بلاک چین هوشمند بایننس به حساب می آید که 10 درصد از کارمزد معامله را به دارندگان اختصاص می دهد و مبالغ بسیلری را به امور خیریه اهدا می کند. جالب است بدانید که هر هفته بودجه حاصل از این کارمزدها به یک امر خیرخواهانه تخصیص پیدا می کند. نام این ارز دیجیتال مربوط به توییتری است که به وسیله میلیاردر معروف ایلان ماسک منتشر شده است.

حتما برایتان جالب است : آلت کوین در ارزهای دیجیتال چیست و چه آینده ای دارد؟

ماسک که مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس می باشد و در حال حاضر یکی از فعال ترین شخصیت های مشهور در زمینه ارزهای دیجیتالی و حمایت از آن ها به حساب می آید، در اکانت توییتر خود گفته بود؛ چنانچه هرگز رسوایی در مورد من رخ داد،  لطفا آن را ایلان گیت بنامید و این موجب شد که این شت کوین به جهت شوخی با این موضوع نام خود را ایلان گیت بگذارد!!

2) مونا کوین

مونا کوین نیز یکی دیگر از میم کوین های معروف کشور ژاپن می باشد. این ارز دیجیتالی یک شبکه پرداخت همتا به همتا می باشد و وقتی در شبکه تلویزیونی WBS توکیو دیده شد، با استقبال بسیار زیادی روبرو شد که در آن گزارش داده شد، مردی با مونا کوین قصد دارد یک زمین خریداری کند. ایده مونا کوین از طریق تابلوی اعلانات مستقر در ژاپن به نام 2-Channel به وسیله کاربری به نام “آقای Watanabe” نام گذاری شده است و اطلاعات گسترده تری در این خصوص در دست نیست!

3) سوشی سواپ

سوشی سواپ یک بازارساز است که طبق یونی سواپ فعالیت می کند، البته با این فرق که سوشی سواپ توکنی درون ساخته و نظارتی دارد. این توکن به صورت کلی به نفع افرادی است که از ابتدای راه اندازی، سرمایه خود را وارد این پلتفرم کرده اند. البته صحت عملکرد سوشی سواپ به هیچ عنوان توسط هیچ شخص یا گروهی تایید نشده است!

4) شیبا اینو

توکن شیبا اینو، جدا از شکل لوگوی آن، برخی شباهت هایی بار ارز دیجیتال دوج کوین دارد. در حقیقت شیبا خود را به عنوان نسخه بهتر دوج کوین و “قاتل دوج کوین” معرفی کرده است! شیبا میلیون ها نفر در کل دنیا را به سرمایه گذاری در توکن هایی که تصویر سگ روی آن است، تشویق کرد و به همین سادگی به یکی از معروف ترین توکن های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شد!

5) یام وی 3

ارز دیجیتالی یام به توکن امپلفورث شباهت های بسیاری دارد و با تنظیم نوسانات عرضه، نوسانات قیمت را کنترل می نماید، ولی به هر حال درگیر نوسانات بسیاری می باشد، اما یک فرق مهم بین این دو توکن وجود دارد و آن هم این است که هر زمان توکن یام عرضه خود را افزایش می دهد، به صورت اتوماتیک کوین درآمدزای yCRV را نیز روی پلتفرم یرن فایننس خریداری می نماید. یام به وسیله کاربرانی توزیع می گردد که در استخرهای گوناگون نقدینگی سرمایه گذاری می کنند. همچنین جالب است بدانید که بنیاد یام روی نظارت کاربران استوار است.

6) دوج کوین

ارز دوج کوین بر اساس میم  معروف “دوج” طراحی شده است و از سگ شیبا اینو بر روی لوگوی خود استفاده کرده است. دوج کوین منبع باز و به وسیله بیلی مارکوس از پورتلند و جکسون پالمر از استرالیا طراحی شد و در دسامبر 2013 میلادی به صورت هارد فورکی از لایت کوین، ایجاد شد.

حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

جالب است بدانید که سازندگان دوج آن را به عنوان یک رمزارز سرگرم کننده معرفی کردند و از آنجا که بر اساس میم سگ شیبا طراحی شده است، جذابیت بیشتری برای طرفداران خود به نسبت مخاطبان اصلی بیت کوین دارد. دوج کوین طرفداران خاص خود را دارد و در بین ارزهای دیجیتالی محبوب، به جامعه ای خوب و فعالیت های بشر دوستانه تبدیل شده است که محبوبیت فراوانی دارد.

نکته ای که نمی توان به آن اشاره نکرد این است که ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به عنوان یک طرفدار چند آتیشه و احتمالا یک سرمایه گذاری بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال، چندین توییت در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، مبنی بر این که دوج کوین ارز مورد علاقه وی است و از آن زمان بود که روند صعودی افزایش قیمت و بهتر شدن جایگاه دوج کوین در بین ارزهای دیجیتال دیگر آغاز شد.

7) بِیسد

رمزارز بیسد هم بی شباهت به امپلفورث نسبت، با این فرق که قابلیت های خاص بیسد، امکان بازی را برای معامله گرهای حرفه ای فراهم می کند. نخستین قابلیت خاص بیسد ناگهانی نبودن ری بیس ها به حساب می آید. همچنین، طراحی برای توزیع اولیه آن برای کاهش قدرت سلطه نهنگ ها صورت پذیرفت و دست کم به نظر می رسید که به نخستین افرادی که وارد این پلتفرم شدند، پاداش می دهد.

در اصل، بیسد می خواهد سازوکاری قابل پیش بینی به وجود آورد که بتوان آن را با توجه به شرایط بازار، با روش های گوناگون اقدام کرد که در واقع این کار موجب خواهد شد تا حداقل روی کاغذ این امر برای افرادی که در دید هوشمندانه ای در سطح کلان دارند، جذاب باشد. از دیگر قابلیت های عجیب بیسد می توان به این مورد اشاره کرد که این پلتفرم خود را کاملا و شفاف در صفحه اول وب سایت خود توضیح می دهد و این کار به نوعی دیوانگی است!

8) توکن اسپاگتی

ارز دیجیتال اسپاگتی با ایجاد یک یا چند استخر که کاربران بتوانند دارایی خود را در آن قرار دهند، از اسکریپت یرن فایننس بهره گرفته است. جالب است بدانید که این استخرهای نقدینگی به دنبال بهترین و بیشترین سود و بازده هستند، حتی چنانچه بازده مخصوص توکن عوض شود.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال kishu | همه چیز درباره ارز دیجیتال کیشو

البته در این رمزارز، کمی تفاوت دیده می شود؛ وقتی که استخر قفل می شود، قفل شده باقی خواهد ماند و قوانین اِعمال خواهند شد. نکته حائز اهمیت دیگر اینجاست که این پلتفرم همچنین وظیفه توزیع توکن پاستا را نیز عهده دارد است و باید دید با توجه به ساختاری که دارد، چقدر می تواند در راستای افزایش محبوبیت و پیدا کردن کاربران مختص خود موفق عمل کند.


نتیجه گیری و کلام آخر

از جمله شت کوین های معروف می‌ توان به دوج کوین، شیبا و سیف مون اشاره داشت ولی سعی کردیم 8 مورد از معروف ترین آن ها را در انتهای مطلب بیاوریم تا دید خوبی نسبت به آن ها پیدا کنید. جالب است بدانید که میم کوین ها در ماه‌ های اخیر بیشتر از ارزهای معروف خبرساز بوده‌ اند و نوسانات قیمتی شدیدتری را تجربه کرده اند و به خاطر این که این ارزهای دیجیتال هدف خاصی ندارند و هیچ مشکل یا چالش خاصی را در دنیای واقعی برطرف نمی کنند، سرمایه‌ گذاری بلندمدت روی آن ها با ریسک بسیار زیادی همراه خواهد بود و توصیه این است که سرمایه های کوچک را برای خرید و سرمایه گذاری میان مدت و حتی کوتاه مدت به این دسته از ارزهای دیجیتال تخصیص دهید.

به ویژه این که تعداد زیادی از صرافی‌ های معتبر از معاملات این ارزهای دیجیتالی پشتیبانی نمی کنند و برای خرید و فروش آنها باید به صرافی‌ های کوچک‌ تر بروید، امکان این که در این مسیر مجبور به استفاده از صرافی های غیرمعتبر شوید هم بسیار زیاد است و سرمایه خود را در این شرایط به خطر خواهید انداخت.

شت کوین هایی مثل دوج کوین و شیبا از طرف ایلان ماسک پشتیبانی شدند و رشد قیمتی بسیاری را تجربه کردند، ولی سرنوشت تمامی شت کوین ها به این صورت رقم نخورده است و همه آن ها پدری مثل ایلان ماسک نداشتند که هوایشان را داشته باشد و لذا بسیاری از آن ها از بازار ارزهای دیجیتال حذف شده‌ اند و یا بسیار منفور به کار خود ادامه می دهند.

همان طور که در ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم، به معرفی ارز های دیجیتال meme پرداختیم.

چنانچه به بازار بورس نیز علاقه دارید، بهترین فرصت است تا روش های تقسیم سود شرکت سهامی در بورس را اینجا یاد بگیرید. 

در پایان هرگونه سوالی در مورد میم کوین های بازار ارزهای دیجیتال دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *