استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

استخراج بیت کوین در منزل

استخراج بیت کوین در منزل به دلیل داشتن درآمد ماهیانه، مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر دنیا و حتی ایران است. درامد دستگاه استخراج بیت کوین به عوامل گوناگونی مانند؛ قدرت و هش دستگاه ماینر، هزینه برق و تعرفه های استخراج، قیمت لحظه ای بیت کوین، قیمت دستگاه ماینر، قیمت دلار در ایران و مواردی اینچنینی وابسته است، ولی به صورت کلی استخراج بیت کوین با ماینر در خانه می تواند تحت شرایط خاصی توجیه اقتصادی داشته باشد و حتی سود بسیار خوبی را عاید شما کند، لذا اگر استخراج بیت کوین در منزل را بلد باشید، وقتی که حتی خواب هستید و یا دارید فیلم نگاه می کنید، در واقع در حال کسب درآمد دلاری هم هستید و این قطعا خیلی جذاب است و استخراج بیت کوین در منزل می تواند کمک خرج زندگی و یا یک سرمایه گذاری بلندمدت برای شما و خانواده شما به حساب آید، چرا که در سال های آتی ارزش بیت کوین قطعا بسیار بالاتر از حال حاضرش خواهد بود، پس اگر می خواهید استخراج بیت کوین در خانه را یاد بگیرید، این مطلب شما را کمک خواهد کرد.

استخراج بیت کوین در منزل

در حال حاضر همه جا صحبت از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و استخراج یا ماین کردن آن‌ هاست. چنانچه شما هم به استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال علاقه‌ مندید، پیشنهاد می ‌کنیم پیش از آن که دست به این کار شوید، ‌این راهنما را به دقت مطالعه فرمایید تا با روش استخراج بیت کوین و مرحله به مرحله انجام کار آشنا شوید. اگر در مورد بیت­ کوین شنیده باشید، حتما در مورد ماینینگ یا استخراج بیت­ کوین هم چیزهایی به گوشتان خورده است. ماینینگ به معنای تولید بیت ­کوین با کامپیوتر است. حال سوال اینجاست که عملیات مایننیگ چیست و چرا سود دارد؟ در پاسخ باید گفت که برای این که با بررسی اعتبار تراکنش‌ ها بتوانید بیت کوین دریافت کنید باید دو شرط را داشته باشید که یکی از آن‌ها نتیجه تلاش شما و دیگری نتیجه شانس است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به این منظور بایستی اعتبار یک مگابایت از تراکنش ‌های بیت کوین را تائید نمایید و این بخش آسان کار است، ولی بخش دوم که به شانس مرتبط است این است که باید نخستین ماینری باشید که پاسخ صحیح یک مسئله عددی را به دست می ‌آورید. این پروسه به نام اثبات انجام کار شناخته می ‌شود. به منظور حل این مسئله عددی که اشاره کردیم، نیاز به دانستن ریاضیات یا محاسبات پیچیده نیست. شاید شنیده باشید که ماینرها مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌ کنند، ولی این مسئله به طرز دقیقی واقعیت را بیان نمی ‌کند. ماینرها در عمل تلاش می ‌کنند تا نخستین افرادی باشند که به یک عدد هگزادسیمال 64 رقمی که هش نام دارد، ‌دست پیدا کنند. این کار در حقیقت بیشتر شامل فرایند حدس زدن است. در ادامه روش استخراج بیت کوین در خانه را به صورت کامل شرح خواهیم داد؛

تعریف ساده ماینینگ یا استخراج بیت­ کوین

ماینینگ به معنای به روزرسانی زنجیره تراکنش ­‌های بیت­ کوین است که به این زنجیره بلاک ­چین گفته می شود و حاوی بلوک­‌ هایی است که اطلاعات تراکنش ‌های رد و بدل شده بیت ­کوین بین افراد مختلف در سراسر جهان را در این بستر ذخیره می‌کند. به کسی که فرآیند ماینینگ یا استخراج بیت­ کوین را انجام می­دهد، ماینر گفته می‌شود. ماینینگ به وسیله سیستم­‌های پردازشگر و نرم‌ افزارهای مطابق با آن ­‌ها صورت می پذیرد و به آن‌ ها ASIC هم گفته می شود. البته این عمل در سطح بسیار محدود و ناچیز به وسیله یک کامپیوتر قدرتمند خانگی هم قابل انجام است ولی با قدرت بسیار پایین تر!

در پروسه ماینینگ بیت­ کوین، این کامپیوترهای قدرتمند برای حدس زدن یک عدد ویژه با یکدیگر به رقابت می پردازند. نخستین ماینری که بتواند این عدد خاص را حدس بزند، زنجیره تراکنش­‌ها را به روزرسانی می­ کند و به عنوان پاداش، مقداری بیت ­کوین به او تعلق می­ گیرد. هر کسی که تمایل و توانایی انجام به روزرسانی بلوک­‌ های تراکنش از طریق حل معادلات پیچیده با استفاده از نرم افزارها و سخت ­‌افزارهای قوی را داشته باشد، می­تواند ماینینگ بیت ­کوین را انجام بدهد و محدودیتی برای ورود به ماینینگ وجود ندارد. همه آنچه که شما لازم دارید، حدس زدن یک عدد تصادفی است که جایگذاری آن در معادله تولیدشده به وسیله بلاک­ چین، این معادله را حل می­کند. البته این معادله‌­ ها بسیار پیچیده هستند و سختی آن‌ ها رو به افزایش است.

آیا امکان استخراج بیت کوین در منزل وجود دارد؟

پاسخ مثبت است، اما انجام این کار شاید خیلی آسان نباشد و به صورت خانگی و بدون سرمایه ­‌گذاری به ‌صرفه نیست. همان طور که گفته شد، پروسه ماینینگ با استفاده از سخت ­‌افزارهای قدرتمند برای حل معادلات سیستم بلاک­ چین امکانپذیر است. هر چه ابزارهای محاسباتی شما قدرتمندتر باشند، شما می­ توانید تعداد حدس ‌­های بیشتری برای معادله ارائه کنید و شانس شما برای بردن این بازی بیشتر است. چنانچه عددی که سیستم شما حدس زده است، صحیح باشد، شما بیت ­کوین کسب خواهید کرید و به مرحله بعدی تراکنش­‌ های بیت­ کوین بر روی بلاک ­چین وارد خواهید شد.

استخراج بیت کوین در خانه

در حال حاضر به این منظور که ماینینگ بیت­ کوین به ‌صرفه باشد، باید سرمایه ‌­گذاری زیادی بر روی تجهیزات پردازش، خنک­ کردن و ذخیره­‌ سازی داده انجام داد و امکان ماینینگ سودآور با استفاده از کامپیوترهای خانگی وجود ندارد. در ابتدای ظهور بیت­ کوین، هر شخصی می­توانست در خانه و با استفاده از یک کامپیوتر خانگی یا لپ ­‌تاپ اقدام به ماینینگ کند. با افزایش محبوبیت و تعداد کاربران بیت­ کوین، خیلی ‌­ها روش ماینینگ را یاد گرفتند و در آن مشارکت کردند و معادلات تولیدشده به وسیله سیستم بلاک ­چین به دلیل این مشارکت گسترده، هر روز بیشتر و سخت تر شد و معادلات ماینینگ در مقیاس بزرگ ایجاد شدند که حل آن­ ها بسیار زمان بر است و به سیستم­‌ های پیشرفته نیاز دارد.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

علاوه بر این، ظهور مدارهای اختصاصی به همراه نرم ‌­افزارهای مخصوص آن­‌ ها برای ماینینگ موجب شده‌ است که در حال حاضر انجام این کار با توان پردازشی یک سیستم خانگی امکانپذیر نباشد یا زمان بسیار بسیار زیادی بطلبد و لذا می بایست قید تولید بیت­ کوین با کامپیوتر خانگی را بزنید. البته هنوز ارزهای رمزنگاری ­‌شده دیگری وجود دارند که شما بتوانید با کامپیوتر خانگی به ماینینگ یا استخراج آن ­‌ها بپردازید که در ادامه برخی از آن­ها را معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات مورد نیاز برای ماین بیت کوین

در راستای استخراج بیت کوین نیاز به تهیه یک سری تجهیزات است. نوع و تعداد تجهیزات ماینینگ نسبت به بزرگی یا کوچکی فعالیت می ‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال بدیهی است که تجهیزات مورد نیاز برای یک مزرعه بزرگ با تجهیزات مورد نیاز برای یک فارم کوچک، متفاوت است، ولی بر اساس یک قاعده کلی، برای انجام ماینینگ بیت کوین مطمئنا به موارد زیر نیاز خواهید داشت :

  • ** کیف پول بیت کوین
  • ** برق، کابل و تجهیزات برقی مناسب
  • ** دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌ سیک
  • ** تجهیزات تهویه یا همان فن و خنک کننده دستگاه
  • ** اینترنت ثابت که می تواند ADSL یا TD-LTE باشد

عوامل موثر در سودآوری و بازگشت سرمایه

مهم ترین عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه یک ماینر اثرگذارند، به شرح زیر می باشند :

  • قیمت دستگاه : هر چقدر قیمت ماینر بیشتر باشد، دستگاه باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگشته و زمان بازگشت سرمایه افزایش پیدا کند.
  • قدرت دستگاه (نرخ هش/هش ریت) : هر چقدر میزان قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش بیشتر باشد، میزان بیت کوین های استخراج شده نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال قدرت دستگاه Antminer S17+ حدود ۷۳ تراهش بر ثانیه (TH/S) می باشد.
  • مصرف برق دستگاه : هر چقدر میزان برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات بیشتر باشد، فرد استخراج کننده باید هزینه برق بیشتری را بپردازد. به عنوان مثال مصرف برق دستگاه +Antminer S17 حدود ۲,۹۲۰ وات می باشد.

شرایط و امکانات لازم برای شروع استخراج در منزل

1) فضای مناسب : فضای در نظر گرفته شده باید از نظر پوشش صدا خوب باشد، به خاطر این که دستگاه های استخراج صدای زیادی تولید می کنند که چنانچه تدبیر مناسبی برای این مورد نداشته باشید، باعث آزار و اذیت همسایگان خواهد شد. باید فضایی عاری از رطوبت، خاک و گرد و غبار فراهم کنید. توجه به این پارامترها موجب محافظت از دستگاه و افزایش طول عمر دستگاه می شود. همچنین فضا نیازمند داشتن تهویه مناسب است تا هوای گرم به وجود آمده از فعالیت دستگاه، به بیرون خارج شود.

در واقع به صورت خلاصه می توان گفت که محیط مورد نظر را باید خنک نگه داشت. از نظر اقتصادی پدهای سلولزی با عمر طولانی تر وخنک کنندگی بیشتر نسبت به کولر آبی مقرون به صرفه تر هستند کما این که کولرهای آبی با پرتاب کردن باد مستقیما منجر به ایجاد اختلال در فعالیت ماینر هم می شود. ماینر را روی سطحی قرار دهید که از زمین فاصله داشته باشد این سطح باید به صورتی باشد که هوا در اطراف ماینر در جریان باشد. همچنین در صورت رخ دادن اتفاقی مثل نشت کردن آب و … از دستگاه آسیبی محافظت می شود.

حتما برایتان جالب است : آینده بیت کوین در سال 2021 چگونه است؟

2) تامین برق : مصرف برق دستگاه های استخراج بسیار بالاست. برای انواع دستگاه ها متفاوت است ولی به صورت کلی تمامیدستگاه های استخراج مصرف برق بالایی دارند، لذا در صورت عدم توانایی در تامین برق و هزینه مصرفی این سرمایه گذاری برای شما منظقی نیست. در صورت تمایل برای قسمت برق یه کابل مستقیم از کنتور برای ماینر راه اندازی کنید و یک فیوز برای بالا بردن امنیت در مسیر آن تعبیه نمایید.

3) اینترنت پایدار و بدون قطعی : به این دلیل که اتصال این دستگاه ها به شبکه بیت کوین و استخرهای استخراج از طریق اینترنت است، لذا داشتن اینترنت بدون قطعی ضروریست، به خاطر این که در صورت ایجاد نوسان و قطع و وصلی بخشی از درآمد از بین می رود.

طریقه راه اندازی دستگاه ماینر در منزل

در اینجا محبوب ترین دستگاه یعنی S9j را به عنوان مثال مورد بررسی قرار داده ایم. این دستگاه از توان پردازشی 14.5 ترا هش بر ثانیه و توان مصرفی 1350 وات برخوردار است. طریقه نصب و راه اندازی کلیه دستگاه ها حتی از برندهای گوناگون به یک صورت است. توجه داشته باشید که هنگام باز کردن دستگاه برچسب کمپانی بروی دستگاه باشد که اعتبار دستگاه برای شما تایید شود. دستگاه ماینر یک پاور به صورت جداگانه دارد که به دستگاه متصل می شود. به منظور استخراج بیت کوین در خانه ، پس از آماده کردن تمام شرایط و امکانات و لوازم مورد نیاز حال زمان راه اندازی کردن دستگاه است. برای شروع  باید پاور را به دستگاه وصل کنیم. این پاور می تواند در دو نوع 1600 یا 1800 وات باشد. پاور 10 سوکت 6 پین دارد. 2 سوکت تکی و 2 سوکت دیگر کابل 4 تایی است.

همچنین سه کارت اسیکس و یک مین بورد روی دستگاه قرار دارد. کارت های اسیکس داخل بدنه آلومینیومی قرار دارند که با دو فن دمنده و دهنده تهویه می شوند. روی مین بورد دستگاه یک سوکت 6 پین قرار می گیرد. 9 سوکت دیگر به صورت سه تا سه تا روی کارت های اسیکس جای می گیرند. پاور را ایستاده در کنار دستگاه قرار داده و یکی از کابل های تکی پاور را به مین بورد دستگاه بزنید. یک کایل تکی دیگر را هم به کارت اسیکس وسطی پورت مرکزی دستگاه وصل کرده و بقیه کابل ها را هم به ترتیب از بالا وصل کنید. پس از نصب کابل ها پاور را کنار دستگاه به صورت افقی با فاصله تقریبا پنج سانتی متری قرار دهید. این فاصله موجب خواهد شد تا گرمای هر دو دستگاه باعث ایجاد صدمه نشود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

در ادامه برای متصل شدن به اینترنت، جلو دستگاه یک کابل اترنت قرار دارد که به صورت کابل شبکه به شبکه متصل می شود، لذا برای شروع تنظیمات استخراج باید کابل اینترنت از روتر به LAN دستگاه استخراج وصل شود. در حال حاضر می بایست آدرس IP دستگاه را پیدا کنیم. دستگاه را روشن کرده و در ادامه نرم افزار Ip Reporter را دانلود و روی Pc نصب کنید. توجه کنید که هر دو دستگاه باید در یک رنج شبکه باشند. همزمان که Ip Reporter را شروع می کنید دکمه Ip روی دستگاه را هم بزنید. سپس شاهد ظاهر شدن Ip دستگاه رو صفحه نرم افزارخواهید بود. یوزرنیم و پسورد این دستگاه برای بار اول Root است. وارد شده وحالا می توانید وارد تنظیمات شوید، باید دستگاه را کانفینگ نمایید.

در راستای کانفینگ کردن دستگاه، به ایجاد کیف پول و متصل کردن دستگاه به یک استخر (برای داشتن درآمد پایدار و بیشتر بجای اینکه انفرادی استخراج کنیم و مدت زیادی صبر کنیم، از استخر استخراج استفاده کنید) برای انجام استخراج نیاز دارید. در انتها و پس از کانفینگ شدن دستگاه باید صبر کنیم تا دستگاه آنلاین شود که به معنای شروع ماین شدن است. حالا می توانید وضعیت استخراج دستگاه و هش ریت را مشاهده نمایید و استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را انجام دهید.

ماین کدام ارزهای دیجیتالی در خانه سودآور است؟

مونرو : مونرو یک ارز دیجیتال بسیار جدید و پیشرفته است که در بین عموم بسیار محبوب است. این ارز جایگزین بیت­ کوین را می ­توانید از منزل و با کامپیوتر خانگی هم استخراج کنید. برای شروع باید کیف پول یا والت مونرو را برای ذخیره ‌­کردن این ارز دانلود کنید. پیشنهاد می­شود از سایت رسمی مونرو استفاده نمایید. بعد از این باید نرم ‌­افزار ماینینگ که از استخراج مونرو پشتیبانی کند را دانلود کنید. به عنوان مثال از این نرم‌­ افزارها، مولتی‌­ ماینر یا گوی­ماینرهستند. این دو نرم ­‌افزار در این زمینه مشهورند و استفاده از آن­ها ساده است، البته نرم ­‌افزارهای آنلاین دیگری هم برای این کار وجود دارند که می توانید از آن ها بهره لازم را ببرید.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 کدام است؟

دوج‌­ کوین : یکی دیگر از رمزارزهای دیگری که این روزها کاربران زیادی پیدا کرده است، دوج ­‌کوین به حساب می آید. این ارز به خاطر این طراحی شده است که هر ساله ارزهای جدیدی به ارزش بازار آن افزوده شود. مثل دیگر ارزهای دیجیتالی برای ماینینگ دوج ­‌کوین هم ابتدا باید کیف پول آن را دانلود کنید. شما می­ توانید از سایت دوج ­‌کوین اقدام به این کار بکنید و در ادامه با نرم‌ افزارهای عمومی ماینینگ که از دوج­‌ کوین پشتیبانی کنند، استخراج یا ماینینگ دوج ‌­کوین با یک کامپیوتر خانگی را آغاز نمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پیش از خرید دستگاه استخراج بیت کوین در ایران در نظر داشته باشید که مواردی مانند هش ریت دستگاه، میزان مصرف برق، وضعیت شبکه و قیمت آن، وزن و اندازه دستگاه، کمپانی تولید کننده دستگاه و آشنایی کلی با اجزای دستگاه ماینر از عوامل اصلی در بازگشت سرمایه فرد و سودآوری وی می باشد. در نظر داشته باشید که هرچه هش ریت بالاتر و برق مصرفی کمتر باشد دستگاه مناسب تر است. استخراج بیت کوین در منزل به دلیل درآمدزایی روزانه و ماهانه به صورت دلاری، می تواند مورد توجه افراد زیادی در ایران قرار گیرد.

در انتها امیدوارم از این مطلب که در خصوص آموزش استخراج بیت کوین در خانه بود، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر سوال یا ابهامی در مورد نحوه استخراج بیت کوین در خانه داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات برای ما بفرستید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

2 دیدگاه برای “استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام”

  1. سلام .من فقط میخام ی دستگا ماینر برای خونم تهیه کنم
    اما میخام بدونم که مصلن با ی دستگاه ۲۰میلیونی .
    حداقل وحداکثر درماه چقدر درامد داره واسم!
    مرسی که پاسخ میدید

    1. سلام دوست عزیز
      این که هر دستگاهی چقدر سود رو در چه بازه زمانی می دهد برای دستگاه های مختلف متفاوت است
      شما در گوگل سرچ کنید ماشین حساب محاسبه سود ماینر و مشخصات ماینر مورد نظرتون رو وارد کنید تا بهتون بگه بازگشت سرمایه اش چطوره و چقدر سود به شما می ده.
      باز اگر سوالی داشتید همین جا بپرسید تا پاسخ بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *