رمزارزهای هوش مصنوعی کدامند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
رمزارزهای هوش مصنوعی

رمزارزهای هوش مصنوعی را میشناسید؟ هوش مصنوعی در ارز دیجیتال جایگاه مخصوص به خود را پیدا کرده است و دیگر نمی توان گفت که بلاک چین و هوش مصنوعی از هم دیگر مجزا هستند؛ لذا رفته رفته پروژه های هوش مصنوعی ارز دیجیتال افزایش پیدا کردند و در حال حاضر شاهد پیدایش ارز دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی هستیم که آینده دنیا را از آن خود خواهند کرد، پس در این مطلب تصمیم گرفتیم به این بپردازیم که رمزارزهای هوش مصنوعی کدامند و برترین پروژه های این حوزه، چه پروژه هایی محسوب می شوند؟

رمزارزهای هوش مصنوعی

سرمایه گذاری روی رمزارزها می تواند پیشنهادی عالی برای کسب سود در بلندمدت به حساب آید، ولی با این وجود واضح است که دانستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر سرمایه گذاری که برای سرمایه گذاری در این حوزه مشتاق است، الزامی است. در واقع جوانب زیادی را باید بسنجید تا اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما می تواند مناسب ترین و کم ریسک ترین سرمایه گذاری در بلندمدت به حساب آید. همچنین در ابتدای امر می بایست آموزش های لازم را هم فرا بگیرید. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که نخستین روز پیدایش ارزهای دیجیتال به سال 2009 بر می گردد، اما همه گیری و مقبولیت آن ها بین عوام را در سال های اخیر شاهد بوده ایم؛ مقبولیتی که رفته رفته در حال افزایش است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بازار ارزهای دیجیتال را رمزارزهای بسیاری تشکیل داده اند که هر یک از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشند. همچنین این کریپتوها در حوزه های گوناگونی فعالیت می کنند که هر یک وظایف متفاوتی را بر عهده دارند که می بایست در راستای اهداف خود قدم بردارند که یکی از این حوزه ها هوش مصنوعی به حساب می آید و از همین روی در این مطلب قصد داریم در مورد هوش مصنوعی و بلاک چین و بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی با شما صحبت کنیم و به معرفی اصلی ترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی بپردازیم، پس حتما تا انتها همراه مای مانی بمانید.

رابطه بلاک‌ چین و هوش مصنوعی چیست؟

بلاکچین و هوش مصنوعی هریک از تکنولوژی ها یا فناوری هایی به حساب می آیند که در طول 10 سال گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند و تکامل و توسعه هر کدام از آن ها موجب شده است تا ابداعاتی منحصر به فرد و نویدبخشی ایجاد شود. هوش مصنوعی و بلاک چین به عنوان تکنولوژی های مکمل همدیگر، می توانند مزایای بسیاری در حوزه های گوناگون مثل تحلیل های آماری، بهداشت و درمان، سرویس های مالی و … به همراه داشته باشند. نکته جالب اینجاست که هوش مصنوعی محدود همان سیستم هوشمندی می باشد که همه ما در کامپیوترهای امروزی آن را مشاهده می کنیم.

سیستم های هوشمندی که تحت آموزش یا یادگیری اتوماتیک، انجام وظایف خاص را بدون برنامه ریزی اختصاصی برای آن وظایف امکان پذیر می کنند. هوش مصنوعی یکی از فناوری های متعدد مورد استفاده در ربات ها به حساب می آید. شایان ذکر است که کاربرد وسوسه کننده هوش مصنوعی و بلاک چین به اینترنت اشیا ارتباط دارد. این را باید در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی هایی به حساب می آید که به دانشمندان این امکان را می دهد تا ربات های هوشمندی طراحی کنند که کارهای شبیه به انسان ها را انجام می دهند! در ادامه بیشتر در مورد پروژه های معروف هوش مصنوعی در عرصه کریپتوکارنسی صحبت کرده ایم؛

پروژه های هوش مصنوعی ارز دیجیتال

به این خاطر که رمزارزها به وسیله فناوری بلاک چین پشتیبانی می شوند، هوش مصنوعی می تواند در کنار بلاک چین در راستای رفع بسیاری از چالش ها فعالیت های زیادی داشته باشد. چند روشی که در آن ها می شود از هوش مصنوعی به منظور سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهره برد، شامل پیش بینی های دقیق، تجزیه و تحلیل احساسات در صرافی های ارز دیجیتال، معاملات اتوماتیک رمزارزها و کسب درآمد بهتر از سرمایه گذاری می شود.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال بلاک توپیا چیست و چطور کار میکند؟


البته همان طور که گفتیم، تعداد ارزهایی که در این حوزه فعالیت می کنند، بسیار زیاد است ولی در این بخش مقاله تصمیم گرفتیم 13 مورد از بهترین و آینده دار ترین پروژه های هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا دید شما نسبت به این بازار و به صورت کلی حوزه هوش مصنوعی بازتر شود؛

1. ارز دیجیتال Crotex

ارز دیجیتال Crotex یکی از رمزارزهای معروف این رسته به حساب می آید. پلتفرم Crotex نخستین رایانه شخصی غیرمتمرکز جهان محسوب می شود که به منظور اجرای هوش مصنوعی و برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی در بلاک چین راه اندازی شده است. این پلتفرم امکان یادگیری ماشین را به قرادادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز اضافی می کند تا با موارد استفاده واقعی سازگاری پیدا کنند.

2. ارز دیجیتال PARSIQ

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی، رمزارز PARSIQ می باشد که نسل بعدی همه چیزی هست که درباره نظارت و هوش مصنوعی به آن احتیاج داریم. چرا که ارز دیجیتال PARSIQ به علت ارائه ابزارهای تحلیلی برای فناوری بلاک چین، در بسیاری از صنایع شناخته شده است.

البته باید توجه داشت که قرارداد توکن PARSIQ بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است که همین امر توسعه دهنده ها را قادر می سازد تا منابع را به اهداف بالاتر در سازمان خود اختصاص دهند.

3. ارز دیجیتال Covalent

ارز Covalent اخیرا سروصدای زیادی بپا کرده است، چرا که از توانایی جمع‌ آوری اطلاعات از ده‌ ها منبع مثل گره‌ ها، زنجیره‌ های داده‌ ها برخوردار است. Covalent API کاربران نهایی را با داده های شخصی شده به وسیله کیف پول منبع می کند و می تواند گزینه آینده داری برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب آید.

4. ارز دیجیتال Project PAI

از دیگر ارزهای دیجیتال فعال در هوش مصنوعی، می توان به Project PAI اشاره کرد که نوعی پروتکل بلاک چین برای آواتارهای هوشمند در اقتصاد هوش مصنوعی به حساب می آید. آن ها این طور آواتارهایی را از نمایه های دیجیتالی رفتارهای کاربران آنلاین طراحی می کنند و آن ها را هوش مصنوعی شخصی یا PAI می نامند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار میکند؟


پروژه ارز دیجیتال Project PAI بر این باور است که هر شخصی در این دنیا می بایست آواتار دیجیتالی خود را داشته باشد که تمامی فعالیت های یک انسان را انجام می دهد و مزیت های زیادی به همراه دارد.

5. ارز دیجیتال Fetch.Al

ارز دیجیتال Fetch.Al یکی دیگر از رمزارزهای هوش مصنوعی به شمار می رود که در سال 2017 راه اندازی شد. پروتکل این ارز دیجیتال به عنوان آزمایشگاه هوش مصنوعی که یک شبکه یادگیری ماشینی باز، بدون مجوز و غیرمتمرکز با اقتصاد رمزنگاری طراحی می کند، به رسمیت شناخته می شود. جالب است بدانید که این پلتفرم دسترسی به تکنولوژی هوش مصنوعی را با یک شبکه بدون محوز دموکراتیک تبدیل می کند!

6. ارز دیجیتال Aion

Aion به احتمال زیاد یکی از بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی می باشد که می‌ توان در زمان ایمن‌ سازی و دسترسی به شبکه برنامه‌ های باز به آن اعتماد کرد. نکته جالب توجه اینجاست که این یک شبکه عمومی است که برای همه در دسترس می باشد. با وجود Aion، کاربران در حال حاضر می توانند قراردادهای هوشمند را اجرایی کنند، داده ها را ذخیره کنند و بین شبکه های گوناگون اشتراک گذاری کنند.

7. ارز دیجیتال Evai

ارز Evai از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به منظور تولید رتبه‌ بندی دارایی‌ های رمزنگاری بی‌ طرفانه در www.evai.io بهره می گیرد. این رتبه‌ بندی‌ ها، رتبه‌ بندی معاملاتی کوتاه‌ مدت را ارائه می‌ کنند و این در حالی است که ارتقای آینده ارزش پایه بلندمدت هر دارایی دیجیتالی را تعیین می کند.

8. ارز دیجیتال Bottos

به صورت گسترده ای به عنوان یک زیرساخت غیرمتمرکز شناخته شده است که بر هوش مصنوعی متمرکز است. Bottos، یک پلتفرم مبتنی بر اجماع، مقیاس‌ پذیر و آسان برای توسعه، مدل‌ های هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی و امکانات ذخیره‌ سازی را به وسیله داده‌ کاوی و قراردادهای هوشمند در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

9. ارز دیجیتال Dock

داک از یک بلاک چین مستقل و توکن پرداخت و انگیزه یکپارچه برخوردار می باشد که به نوبه خود راه را برای پذیرش و قابلیت همکاری یکپارچه هموار می سازد. جالب است بدانید که هدف این پروژه حل مشکلات جهانی با داده های موجود و نحوه جمع آوری، اشتراک گذاری و کنترل آن تعریف شده است.

10. ارز دیجیتال SingularityNET

این پروژه کاربران را قادر می سازد تا به سادگی خدمات هوش مصنوعی را ایجاد، اشتراک‌ گذاری و کسب درآمد کنند. با استفاده از SingularityNET، کاربران قادرند با استفاده از توکن ابزار بومی پلتفرم یعنی AGIX، انواع خدمات هوش مصنوعی را مرور، آزمایش و خریداری نمایند.

11. ارز دیجیتال Numeraire

ارز دیجیتال نومرای که پروتکل پیش بینی مدل های مالی و معاملات به حساب می آید، به کاربران خود امکان کسب درآمد از طریق پیش بینی را می دهد.


حتما برایتان جالب است : بهترین پروژه های web3


در واقع این پلتفرم با ادغام هوش مصنوعی، علم داده، رمزنگاری و یادگیری ماشینی بستر مالی با حریم خصوصی بالا و امنیت کامل را برای کاربران خود به همراه آورده است. در حال حاضر قادرید این ارز دیجیتال را با کم ترین کارمزد از صرافی های آنلاین خریداری نمایید.

12. ارز دیجیتال Ocean Protocol

اوشن پروتکل پلتفرمی برای تبادل داده ها به صورت غیر متمرکز به حساب می آید که یکی دیگر ارز پروژه های هوش مصنوعی در حوزه بلاک چین به شمار می رود و با هدف دسترس پذیری بهتر داده ها برای جامعه و تولید خدمات و محصولات بهتر راه اندازی شده است. این پلتفرم با محاسبه، ذخیره سازی و یکپارچه سازی داده ها به ساخت هوش مصنوعی بهتر و کاربردی تر کمک شایانی می نماید.

13. ارز دیجیتال The Graph

Graph یکی دیگر از رمزارزهای هوش مصنوعی به حساب می آید که استاندارد صنعتی می باشد که به منظور کمک به فرآیند بازیابی داده ها از برنامه های اتریوم بهره می گیرد. این پلتفرم به وسیله کاربران برجسته زیادی مثل یونی سواپ، Coingecko و سایر برنامه ها مورد استفاده قرار گرفته است. این پروتکل به صورت معمول به وسیله کاربران مورد استفاده قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که تراکنش‌ ها واقعاً قانونی می باشند و مشروعیت آن به وسیله یک نهاد متمرکز با منافع اختصاص یافته اعطا نمی‌ شود.

در حقیقت مشروعیت به وسیله یک شبکه شخص ثالث قابل اعتماد اعطا می شود. این پروتکل از ماهیتی منبع باز برخوردار است و به عنوان یک پروتکل شاخص غیرمتمرکز برای هر نوع داده بلاک چین کار می کند. این پروتکل یک API را به توسعه دهندگان می دهد که به کمک آن می توانند برنامه های کاربردی سفارشی را در شبکه طراحی کنند.

مشکلاتی که هوش مصنوعی و بلاک چین رفع میکنند، کدامند؟ 

هوش‌ مصنوعی و بلاک چین دو فناوری مکمل به حساب می آیند که قادرند مزایای بسیاری در حوزه‌ های گوناگون مانند آنالتیکس، سلامت، خدمات اقتصادی و … ارائه دهند. در واقع این دو فناوری تا به امروز به صورت مجزا کار می کردند، اما اخیرا شاهد کاربردهای جالبی برای آن‌ ها هستیم. یکی از نخستین ایده‌ هایی که درباره تلفیق هوش مصنوعی و بلاک چین وجود داشته است، استفاده از این دو فناوری برای تحلیل داده به حساب می آید.

ارز های دیجیتال مربوط به هوش مصنوعی

بلاکچین هم مثل پایگاه داده‌ های متمرکز، منابع اطلاعاتی بسیاری دارد که می‌ توانند با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل شوند و روندهای پنهان را بیابند. نقطه قوت دیگر بلاک چین اینجاست که داده‌ های آن قابل تغییر نیستند و حتی چنانچه یکی از گره‌ های شبکه خراب شود، تا وقتی که الگوریتم توافق شبکه درست پیش رود، داده‌ های موجود در شبکه هم ایمن خواهند ماند و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.


حتما برایتان جالب است : استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک


از دیگر مسائل کلیدی هوش مصنوعی، دسترسی به قدرت محاسباتی می باشد. چرا که موتورهای هوش مصنوعی قوی، به قدرت محاسباتی بسیایر نیاز دارند و روش‌ های کنونی، نمی‌ توانند پاسخگوی نیازهای آن‌ ها باشند. استفاده از بلاکچین یعنی این که هوش مصنوعی می‌ تواند به منابع محاسباتی تقریبا بی‌ نهایتی در کل شبکه دسترسی داشته باشد و هر وقت احتیاج بود، توانایی محاسباتی مورد نیاز خود را استفاده کند.

از طرفی هوش مصنوعی می‌ تواند میزان برقی که برای استخراج کوین‌ های گوناگون مصرف می‌ شود را کم کند. از دیگر کاربردهای جالب برای هوش‌ مصنوعی و بلاک چین، می توان به حوزه اینترنت اشیا اشاره کرد. با فراگیرتری دستگاه‌ های اینترنت اشیا، بلاکچین به فناوری بهینه‌ ای برای زیرساخت اینترنت اشیا تبدیل خواهد شد و هوش مصنوعی می‌ تواند مدیر ایده‌ آلی برای این شبکه‌ های توزیع شده به شمار رود.

آینده هوش مصنوعی و بلاکچین

کاربردهایی که برای ادغام هوش‌ مصنوعی و بلاک چین در این مطلب به شما گفتیم، تنها نقطه شروع یک روال مهم محسوب می شود، چرا که تلفیق این دو فناوری هنوز در مراحل نظری خود قرار دارد و می‌ تواند در آینده موارد استفاده به مراتب بیشتری داشته باشد. دولت‌ هایی که به دنبال تبدیل شدن به هاب‌ های نوآوری در مناطق خود یا در سراسر دنیا هستند هم به ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین توجه عمده ای دارند.

بعضی کشورها در این راستا، قوانینی را در نظر گرفته اند که توسعه این دو فناوری را ساده سازی می کند و به نوآوری در این حوزه سرعت می بخشد. به عنوان مثال آمریکا قوانینی دارد که سرمایه‌ گذاری روی هوش مصنوعی را ساده تر می کند و امارات هم برنامه ای ملی راه اندازی کرده است و به دانشجویان این حوزه‌ها بورسیه‌ های جذاب تحصیلی اعطا می کند.

حتی کشور مالت هم اقدامات جاه طلبانه ای در این خصوص انجام داده است تا بتواند به مقصدی جذاب در زمینه هوش مصنوعی و بلاک چین تبدیل شود. یکی از کاربردهای مهم بلاک چین، تایید فرآیندهای هوش مصنوعی می باشد، چرا که یادگیری ماشین موجب تقویت بسیار زیاد این الگوریتم‌ ها خواهد شد.

لذا به جای این که به فرآیندهای تخمینی اتکا کنیم، بلاک چین می‌ تواند همه داده‌ ها را گام به گام ذخیره کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج حاصله کاملا درست هستند. پروژه‌ های دیگری هم به بررسی کاربرد هوش مصنوعی و بلاک چین در صنعت سلامت پرداخته‌‌ اند با این هدف که بتوانند از داده‌ های حساس کاربران محافظت نمایند و بازارهای بهتری برای دسترسی افراد به خدمات پزشکی ایجاد کنند.

آیا سرمایه گذاری در رمزارزهای هوش مصنوعی مناسب است؟

این طور به نظر می آید که بخش ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی کشش گسترده ای در اکوسیستم کسب کرده است. کل بخش حول ارزش گذاری های سنگین تثبیت شده است با این حال سرمایه گذاران بایستی مراقب سندرم شی براق باشند. پیش از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی که مبتنی به هوش مصنوعی است، می بایست پروژه را به صورت انتقادی ارزیابی نمایید و بدانید که آیا ارزش سرمایه گذاری بلندمت را داراست یا خیر. چنانچه نتواند برای سرمایه گذاری بلندمدت توجه و نظر شما را جلب کند، این سرمایه گذاری ریسک زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری


راه حل های ارائه شده به وسیله تیم و اعتبار خود تیم حائز اهمیت ترین دارایی در یک پروژه مبتنی بر ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. لذا ارزیابی شما می بایست این عوامل را به طور انتقادی مورد بررسی قرار دهد و تصمیم سرمایه گذاری شما می بایست حول محوریت این عوامل باشد. باید در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال حول چرخه های گوناگونی کار می کند که یکی از این حوزه ها، هوش مصنوعی است. لذا بعد از سرمایه گذاری در رمزارزهای مبتنی بر هوش مصنوعی، این را در نظر داشته باشید که در زمان اوج قیمت ها در بازار کریپتوکارنسی، می توانید بیشترین سود را از این حوزه به دست آورید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

هوش مصنوعی و رمزارزها دو فناوری نوآورانه ای به حساب می آیند که در سالیان اخیر انقلابی عظیم در زندگی افراد و به خصوص در بازارهای مالی ایجاد کرده اند. ادغام این دو فناوری با هم دیگر که با ایجاد رمزارزهای هوش مصنوعی شاهد آن هستیم، می تواند تحولات به مراتب بزرگ تری را در زمینه های گوناگون به همراه داشته باشد.

به این خاطر که رمزارزها به وسیله فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌ شوند، هوش مصنوعی می‌ تواند در کنار بلاک چین به منظور برطرف سازی بسیاری از چالش‌ ها کار کند. چند روشی که در آن‌ ها می‌ توان از هوش مصنوعی برای سرمایه‌ گذاری در رمزارزها بهره برد، شامل پیش‌ بینی‌ های دقیق‌ تر، تعیین استراتژی‌ های معاملاتی رمز ارزها، تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال، معاملات خودکار رمزارزها و کسب درآمد بهتر از سرمایه‌ گذاری می باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به معرفی رمزارزهای هوش مصنوعی به زبان ساده پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید مطلب معرفی ارز دیجیتال iota را هم مطالعه کنید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه کنید؛

ما سعی کردیم بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی را خدمت شما معرفی کنیم، ولی اگر بازهم سوال یا ابهامی داشتید، در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ دهیم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *