بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا

بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا قطعا مثل گذشته آسان نیست. قدیم این طور بود که برای خرید مسکن میتوانستید به دیدن خانه های مختلف برید، اما در حال حاضر امکان انجام این کار به دلیل بیماری کرونا دیگر وجود ندارد، قدیم پاساژها و بازارهای طلا و سکه فعال بودند، ولی الان خرید و فروش سکه و طلا به بورس و یا معاملات آنلاین تبدیل شده است. همین طور قدیم تر ها برای دریافت کد بورسی باید به صورت حضوری مراجعه می کردید، اما الان دیگر به صورت غیر حضوری می توان کد بورسی گرفت. حال سوال اینجاست که بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا چیست و چگونه باید اقدام کنیم تا در قدم اول سرمایه خودمون رو حفظ کنیم و در گام بعدی آن را چند برابر کنیم. همچنین این که بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا در چه بازار یا بازارهایی باشد بهتر است را در این مطلب راهنمای رایگان بررسی کرده ایم و نتایج بسیار خوبی در متن دیده می شود.

بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا

با گذشت مدت‌ ها از زمان همه گیری ویروس کرونا، در حال حاضر بسیاری از افراد و کسب ‌و کار به دنبال این هستند که از تهدید کرونا یک فرصت بسازند، به همین خاطر برای آنها محل سوال است که بهترین شغل یا بهترین سرمایه ‌گذاری در زمان کرونا چیست؟ امروزه همه افراد درگیر ویروس ناشناخته ‌ای به نام کرونا شد‌ه ‌ایم. ویروس کرونا دسته مختلفی از ویروس‌ های هم‌ خانواده مثل آنفولانزا و سارس را شامل می‌ شود که نوع جدید آن کووید 19 است. به هر حال این ویروس مدت ‌ها است که زندگی میلیاردها انسان را بر روی کره زمین مختل کرده است.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

با فروکش کردن ترس و هراس اولیه، در حال حاضر بسیاری از ما می خواهیم که از تهدید کرونا ویروس یک فرصت بسازیم. بسیاری از تاثیرات این ویروس قطعا برای همیشه باقی می ماند، لذا کسب ‌و کارها و فعالان اقتصادی باید با هوشمندی بالا، بتوانند هر چه سریع ‌تر خود را با تغییرات تطبیق دهند. امکان دارد برخی از افراد به دنبال بهترین شغل در زمان کرونا، بهترین سرمایه‌ گذاری در زمان کرونا یا بهترین کسب‌ و کار در زمان کرونا باشند. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا به راه‌ حل‌ هایی اشاره کنیم که شما را به این موارد بیشتر نزدیک نمایند و در انتها هم یک چک لیست از بهترین منابع درآمد در زمان کرونا آورده ایم که قطعا برای همه افراد جذاب و خواندنی است.

کدام صنایع در مقابل رکود اقتصادی مقاومند؟

شاید باورتان نشود، ولی بعضی از صنایع در دوران رکود عملکرد بسیار خوبی دارند. اگر می خواهید حتی در شرایط سخت اقتصادی به فعالیت در بورس ادامه دهید، بهتر است سهام این شرکت ‌ها را به سبد خود اضافه کنید. می توان گفت که تقاضا برای کالاها یا خدمات این شرکت ‌ها همسو با تغییرات کلان اقتصادی حرکت نمی ‌کند و عمدتا به ‌علت افزایش عدم قطعیت، تقاضا برای آنها افزایش می یابد.

افزایش ارزش سهام غیردوره ‌ای با کاهش شاخص‌ های کلان اقتصادی اتفاق می افتد. صنایعی مانند تولید کالاهای اساسی، مواد غذایی، سلاح و مهمات، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، ارائه‌ دهندگان خدمات مراسم تشییع و عزاداری در دوره رکود عملکرد خوبی دارند. با افزایش هزینه ‌ها، تقاضای مصرف ‌کننده برای کالاها و خدمات ارائه ‌شده از طرف این شرکت ‌ها افزایش پیدا می کند.

بهترین سرمایه ‌گذاری در دوران بهبود اقتصادی

هنگامی که دوره رکود اقتصادی تمام می شود و اوضاع رو به بهبود است، سرمایه‌ گذاران هم باید استراتژی‌ های خود را بر مبنای وضعیت جدید تنظیم نمایند و خود را با آن وقف دهند. با عادی شدن شرایط، شرکت‌ های مورد نظر البته تحت شرایطی ‌که از رکود جان سالم به در برده باشند، اولین شرکت‌ هایی هستند که از خوش ‌بینی و هیجان موجود منتفع می شوند. با ترغیب شدن سرمایه‌ گذاران به‌ طرف دارایی‌ های در حال رشد، ارزش سهام غیردوره‌ ای، یا همان شرکت ‌هایی که خلاف جهت تغییرات کلان حرکت می ‌کنند، کاهش خواهد یافت.

سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

بازار بورس یکی از بهترین بازارها برای سرمایه ‌گذاری در هر زمانی به حساب می آید که متاسفانه تعداد اندکی از افراد از آن اطلاع دارند. بیشتر مردم تمایل دارند تا پس ‌انداز خود را در بازارهای پرریسکی مانند سکه و ارز سرمایه ‌گذاری نمایند و این در حالی است که سرمایه ‌گذاری در بازار بورس یک تیر با دو نشان است، به این دلیل که برخلاف دیگر بازارها هم به نفع اقتصاد کشور بوده و هم یک روش علمی و هدفمند برای سرمایه ‌گذار است، با این وجود فرق مهم سرمایه‌ گذاری در بورس با دیگر بازارها، در میزان دانش و سواد لازم جهت انجام سرمایه‌ گذاری می باشد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

در این حالت بایستی سرمایه ‌گذار ابتدا دانش حداقلی درباره سرمایه ‌گذاری در بورس داشته باشد، در غیر اینصورت ریسک سرمایه ‌گذاری بسیار افزایش خواهد یافت. دوران کرونا و بسیاری از زمان ‌های مشابه بهترین زمان برای یادگیری درباره بورس ایران است. چنانچه از قبل کتاب یا جزوه ‌ای در اختیار دارید در این روزها وقت استفاده از آن ها رسیده است. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه نوشته جان مورفی یکی از بهترین کتاب ها در زمینه تحلیل تکنیکال و سرمایه گذار در بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی است که قطعا مطالعه آن به شما در این زمینه کمک بسیاری خواهد کرد. در غیر اینصورت ویدئوهای آموزشی رایگان در آپارات و یوتیوب بهترین گزینه برای یادگیری بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن به حساب می آیند.

همچنین می ‌توانید از مطالب موجود در اینترنت که به صورت رایگان در سایت ما هم موجود هستند استفاده کنید. البته بسیاری ترجیح می‌ دهند که در دوره رکود، سرمایه خود را از بورس خارج کنند، ولی این وسوسه همیشه وجود دارد که امکان دارد در صورت خروج، فرصت ‌های چشمگیری را از دست بدهید. به ‌لحاظ تاریخی، همیشه شرکت‎ هایی وجود دارند که در دوران رکود بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند. به‌ عنوان سرمایه ‌گذار می ‌توانید با اتخاذ استراتژی ‌های مناسبت، سهام شرکت‎ ها با صورت‌ های مالی قوی، سهام تدافعی و غیردوره ‌ای را خریداری کرده و از سود آن ها منتفع شوید.

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

نظر شما درباره سرمایه گذاری در طلا و سکه چیست؟ آیا پیتر شف درست می گوید و همه ما اکنون باید طلا بخریم؟ ما قویا شاهداین هستیم که طلا تنها در زمان بحران کنونی جهان نقش ارزشی خود را ایفا کند. می بینیم که نوسانات این فلز در اواسط ماه مارس سوددهی این فلز را بسیار پایین تر از بازار سرمایه قرار داده بود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در طلا و سکه – از صفر تا صد طلا و سکه

قیمت از دست رفته طلا در اوج، تنها ۴ درصد است. از طرفی ما می بینیم که نا آرامی ها موجب شده تا سرمایه گزاران زیادی برای خرید این فلز گران بها و کمیاب به بازار وارد شوند. شما می توانید بر روی سکوی پیشروی تجارت جهانی در دنیا بروید. می توانید به میلیون ها نفری بپیوندید که اکنون دریافته اند که یک سرمایه گزاری هوشمندانه آن است که سرمایه گزاری موفق دیگری را روی دارایی های خود کپی کنند.

برای سرمایه گذاری در طلا و سکه در دوران کرونایی می توانید از گواهی های خرید طلا در چهار نماد بورسی طلا اقدام کنید و یا همچنین گواهی های خرید سکه را از بورس خریداری کنید. به این ترتیب نیاز به مراجعه به مکان و یا فروشگاهی برای خرید طلا و سکه نخواهید داشت و همین طور امکان سرقت دارایی شما هم به صفر خواهد رسید. همچنین در حال حاضر افراد یا گروه هایی هم هستند که به صورت آنلاین برای خرید و فروش طلا، سکه و آبشده اقدام می کنند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید ولی باید موضوع اعتبارسنجی آن ها را مد نظر داشته باشید تا دچار کلاه بردای افراد سودجو نشوید.

یادگیری رایگان دیجیتال مارکتینگ 

برای افرادی که فعالیت در فضای دیجیتال را دوست دارند یا به بازاریابی دیجیتال علاقه دارند، دورانی مثل آلان و کرونا، بهترین زمان جهت دیدن ویدئوها و مطالب آموزشی است. تنها کافی است که در اینترنت اندکی جستجو کنید تا با انواع و اقسام مطالب آموزشی آشنا شوید. در این زمینه افراد و متخصصان حرفه ‌ای وجود دارند که حتی می ‌توانید به صورت آنلاین نیز با آن ها در شبکه ‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و از آن ها مطالب جدید یاد بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ قسمت ها و حوزه ‌های گوناگونی دارد که بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی در کنار سئو و بهینه ‌سازی سایت از حائز اهمیت ترین این بخش ‌ها هستند. وبسایت‌ هایی خارجی مانند؛ هاب اسپات یا moz دارای صدها مطلب آموزشی درباره آموزش دیجیتال مارکتینگ هستند که به صورت رایگان می ‌توانید از آنها بهره ببرید. مطالب آموزشی در وبسایت ‌های آموزشی یا شبکه‌ های اجتماعی نیز راهکار مناسبی برای یادگیری این موارد هستند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی

در مورد طلای دیجیتال یا همان بیت کوین و یا به صورت کلی ارزهای دیجیتال چی فکر می کنید؟ بیت کوین. عملکرد این ارز کاملا مشخص است که تفاوت روشن با طلا دارد و این در حالی است که طلا برای بسیاری از سرمایه ‌گزاران به عنوان یک دارایی امن به حساب می آید، بر حسب درصد، تنها ضررهای حاشیه ای در اواسط مارس به بیت کوین آسیب جزئی وارد کرده که آنهم در مقایسه با عدم قطعیت موجود در بازار کاملا قابل درک است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این در حالی است که این نوسانات در حال حاضر دوباره بیت کوین را به بهترین قیمت رسانده است. ما شاهد آن هستیم که بیت کوین پویاتر شده و در مقایسه با سایر دارایی ها، بهتر می تواند در شرایط بحرانی خود را بازیابی کند. این دارایی با سرمایه های سنتی نیز تفاوت دارد. این سرمایه حتی در درازمدت نیز سوددهی خود را اثبات کرده است. بیت کوین امکان دارد حصاری در برابر بحران اقتصادی دنیا نباشد، ولی حصاری مطمئن در برابر تورم بیش از حد و تداوم نرخ بهره پایین محسوب می شود.

یادگیری رایگان مباحث حقوقی

به جرات می ‌توان گفت که هیچ فردی وجود ندارد که نیازمند مشاوره‌ های حقوقی در زمینه‌ های گوناگون نباشد. از نظر شخصی هر کدام از ما امکان دارد درگیر اختلافات خانوادگی، ارث و میراث، نقل و انتقال اسناد یا مواردی مانند ثبت اختراع و ثبت برند شویم. در حوزه شغلی و حرفه‌ ای نیز مباحث حقوقی بیشتر اهمیت پیدا می کند. نمونه بارز آن بحث اختلافات و دعاوی کارگری و کارفرمایی است که گریبانگیر بیشتر افراد و سازمان هاست. مباحث مربوط به بیمه، قانون کار و تامین اجتماعی از نکات بسیار ریزی برخوردارند که بعضی مواقع می ‌توانند برای ما بسیار دردسرساز شده یا تبدیل به یک فرصت مناسب شوند.

در ایام کرونا می ‌توانید با بالا بردن مطالعه حقوقی، از خودتان یک حقوق ‌دان بسازید. ابتدا بهتر است که این حوزه را به دو بخش شخصی و کاری تقسیم ‌بندی کنید و یکی از این دو اولویت بدهید. امکان دارد شغل شما به شکلی باشد که باید بیشتر درباره نکات حقوقی بدانید. اگر در خانه کتاب حقوقی ندارید، نیازی به بیرون رفتن نیست. در یوتیوب یا آپارات انواع و اقسام ویدئوهای آموزشی در زمینه‌ های مختلف حقوق وجود دارند که می ‌توانید از آنها استفاده نمایید. مطالب آموزشی و pdf ها نیز منابع خوبی برای یادگیری مباحث حقوقی به حساب می آیند. 

معرفی بهترین کسب و کار در در دوران کرونا

برای کسب و کار شما توصیه می شود به خواندن مقاله خاص و شنیدن پیشنهاد از یک دوست اکتفا نکنید و حتما با مشاوران و متخصصین حوزه کسب و کار خود و علاقه و تصمیم خود مشورت داشته باشید.

بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع

تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید. کسب و کارهای بسیاری وجود دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جهان و بحران همه گیری ویروس کرونا می توان از آنها استفاده و کسب درآمد کرد که برخی از منابع کسب درآمد در زمان کرونا به شرح زیر می باشند :

  • ** طراحی سایت
  • ** مترجمی دورکاری
  • ** دورکاری تولید محتوا
  • ** تولید پادکست آموزشی
  • ** آموزش و تدریس آنلاین
  • ** تفکر، تولید، ثبت اختراع
  • ** دوره های آموزشی آنلاین
  • ** مشاوره روانشناسی آنلاین 
  • ** مرکز تماس غیر حضوری
  • ** برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
  • ** تعمیر لوازم خانگی و ماشین ها
  • ** خدمات مشاوره آنلاین و یا تلفنی
  • ** مشاوره و آموزش طراحی سایت
  • ** سرمایه گذاری در کسب و کارها 
  • ** مشاور شغلی Career Coach
  • ** توسعه وب سایت ها و مشاوره سئو
  • ** کار در بورس و خرید و فروش سهام
  • ** فروش اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین
  • ** توسعه و طراحی اپلیکشن های کاربردی
  • ** تعمیر کیف و کفش و یا تعمیر لوازم خانگی
  • ** مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارها
  • ** طراحی داخلی منازل و دفاتر کسب و کارها
  • ** فروش لوازم جانبی موبایل به صورت آنلاین
  • ** کسب و کارهای خانگی و صنایع دستی محلی
  • ** مشاوره کسب و کار به صورت غیر حضوری
  • ** فریلنسری ترجمه و ویرایش متون زبان خارجی
  • ** ارائه خدمات مشاوره و آموزشی به صورت آنلاین
  • ** تجارت الکترونیک و داشتن یک فروشگاه اینترنتی
  • ** تولید محتوا، نویسندگی محتوا دورکاری و فریلنسری
  • ** طراحی سایت، فروشگاهی، پزشکی، شخصی، مطب
  • ** بازاریابی از طریق اینستاگرام – ایستاگرام مارکتینگ
  • ** آنالیز داده ها برای کاربرد صنعتی در کسب و کار ها
  • ** انجام امور مالی و حسابداری به صورت غیر حضوری
  • ** تهیه و تدوین کمپین های دیجیتال برای بازاریابی اینترنتی
  • ** فروش محصولات خود در سایت های پربازدید فروشگاهی
  • ** مشاوره طراحی و توسعه سایت و کسب و کارهای اینترنتی
  • ** آموزش تولید محتوای خوب داستان سرایی علمی، سئو محتوا و …
  • ** استفاده از شبکه های اجتماعی برای مثال آپارات برای جذب مخاطب
  • ** کارهای تبلیغاتی آنلاین مشاوره و اجرا مانند تبلیغاتی پولی گوگل – گوگل ادز
  • ** فروش محصولات مجاز تجاری با مجوز درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی
  • ** تدریس آنلاین زبان انگلیسی؛ کلاس های خصوصی یا وبینار و کلاس های عمومی مجازی
  • ** کتاب های الکترونیکی؛ مهارت و تجربه و تخصص خود را بصورت یک بسته آموزشی کتاب الکترونیکی ارائه دهید
  • ** برنامه ریزی کسب و کار ها برای مثال تهیه مارکتینگ پلن، بیزنس پلن، طرح توجیهی و طرح جامع بازاریابی و فروش
  • ** کارهای هنری در منزل مانند طراحی لوگو، تصویر سازی، طراحی کارت ویزیت، پوستر، جلد کتاب، تدوین فیلم آموزشی و …
  • ** آماده کردن، تدوین، ویرایش، صداگذاری، ترجمه، زیرنویس فیلم برداری و عکاسی تبلیغاتی، صنعتی یا آموزشی مفید و کاربردی
  • ** کسب و کارهای خانگی؛ فرش بافی و فروش محصولات بصورت اینترنتی مانند خیاطی، خطاطی، گلدوزی، نقاشی و کارهای گرافیکی
  • ** شروع به وبلاگ نویسی؛ چنانچه وبلاگ اختصاصی معروف شود از روش هاس مختلفی می توانید در آمد داشته باشید مانند انواع تبلیغات آنلاین

از نظر شما بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا چیست؟

اگر تجربه، درد و دل یا هر گونه سوال و ابهامی در خصوص سرمایه گذاری و کسب و کار در دوران کرونا داشتید، فقط کافیه در بخش نظرات بنویسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *