آموزش خرید شت کوین به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آموزش خرید شت کوین

آموزش خرید شت کوین به شما کمک می کند تا بهترین، امن ترین و سریع ترین راه خرید شت کوین های معتبر را یاد بگیرید و ما در این مطلب سعی داریم با آموزش خرید شت کوین شما را کمک کنیم تا بهترین روش شناسایی و خرید شت کوین های مستعد رشد را یاد بگیرید. پس اگر سودهای 1000 درصدی شت کوین های بازار رمزارزها برایتان جذاب است، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آموزش خرید شت کوین

تب و تاب خرید رمزارز به خصوص خرید شت کوین ها رفته رفته در حال افزایش می باشد. چرا که امکان سودآوری در بازه زمان بسیار کم را برای گروهی که بتوانند شت کوین های معتبر را شناسایی و در زمان مناسب برای خرید و فروش آن ها اقدام کنند، فراهم می آورد. برای مثال شت کوینی مانند شیبا در 6 ماه 2800 درصد سود را برای افرادی که روی آن سرمایه گذاری کرده بودند، به ارمغان آورد. سودآوری بالا در یک تایم زمانی کوتاه یکی از ویژگی های اصلی بسیاری از شت کوین ها به حساب می آید. لذا چنانچه نمودار رشد قیمت شت کوین ها را مورد بررسی قرار دهید، در خواهید یافت که در یک بازار زمانی یک رشد صعودی عمودی ررا تجربه کردند و در ادامه با ریزش قیمتی مواجه شده اند.

در ابتدای امر باید گفت که به این خاطر که ما در ایران به واسطه تحریم‌ های بین‌ المللی امکان استفاده از صرافی‌ های معتبر و مشهوری مثل بایننس، کوین بیس و … را نداریم، بایستی از صرافی های غیر متمرکز خارجی مثل پنکیک سواپ و یونی سواپ و یا صرافی های معتبر داخلی که از شت کوین های مورد نظر پشتیبانی می کنند، استفاده کنیم. اگر از صرافی های غیر متمرکز استفاده کنید که نیاز به احراز هویت نیست ولی صرافی های ایرانی شما را ملزم به احراز هویت می کنند که فرآیند آن سخت نیست و سریع حساب کاربری شما فعال می شود، بنابراین شما با هر کدام که راحت هستید، از همان استفاده کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اما در نظر داشته باشید که صرافی که می خواهید در آن ثبت نام و یا احراز هویت کنید، از شت کوینی که می خواهید برای خرید و فروش آن اقدام کنید، پشتیبانی کند. بدین منظور می توانید سایت صرافی مورد نظر را بررسی کنید و ارز مورد نظر خود را بین ارزهای تحت پشتیبانی پیدا کنید و یا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که ارز مورد نظر، در این صرافی پشتیبانی نمی شود و تمامی صرافی های ایرانی را بدین صورت بررسی کنید؛ البته صرافی های غیر متمرکز معمولا از تمامی ارزهای شت کوینی پشتیبانی می کنند و به راحتی می توانید برای خرید و فروش ارزهای کمتر معتبر و شناخته شده، از طریق پلتفرم آن ها اقدام کنید.

در ادامه و زمانی که صرافی مورد نظر برای خرید و فروش شت کوین مورد نظر را پیدا کردید، می توانید با احراز هویت در صرافی و سپس واریز ریالی، برای خرید شت کوین مورد نظر اقدام نمایید و اگر هم به هر دلیلی نخواستید از صرافی های داخلی استفاده کنید و یا شت کوین مورد نظر در لیست ارزهای آن ها نبود، می‌ توانید در صرافی‌ های غیر متمرکز خارجی مثل پنکیک سواپ و یونی سواپ حساب کاربری ایجاد کنید که معمولا تنها یک ایمیل از شما می خواهند، چرا که غیر متمرکز هستند. البته باید یک کیف پول دیجیتالی مانند تراست ولت را به صرافی‌ های یاد شده وصل کنید و از طریق واریز ارز دیجیتال به کیف پول تراست خود و سپس تبدیل ارز دیجیتال به شت کوین مورد نظر این کار را در دستور کار قرار دهید.

چرا باید خرید شت کوین را به برنامه خود اضافه کنیم؟

شت کوین ها ارزهای با ویژگی های متفاوت هستند که شاید مورد علاقه خیلی از کاربران نباشند، ولی باید در نظر داشته باشید که در برخی موارد همین ارزهایی که بی ارزش به حساب می آیند، توانسته اند سود بسیار بالایی برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته باشند. با این که خرید شت کوین ریسک های بسیار زیادی دارد، اگر به صورت اصولی و بخش کوچکی از کل سرمایه ما باشد، می تواند بعضا سود خوبی را در کوتاه مدت و یا حتی میان مدت برای ما به همراه داشته باشد.

بر اساس گفته هایی که وجود دارد، شت کوین ها انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب نیایند و سرمایه گذاران تمایلی به خرید آن ها نداشته باشند، ولی نکته مه اینجاست که همین ارزهای پرریسک بعضا رشد چشم گیری را تجربه کرده و سود بالایی برای دارندگان بهترین شت کوین ها و شت کوین های آینده دار به همراه آورده است که البته تحت هر شرایطی باید مدیریت ریسک در خرید آن ها مد نظر قرار گیرد.


حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین


مزایایی مثل افزایش ارزش قیمتی و افزایش سود، نگهداری ارز شت کوین برای بلندمدت، خریداری شت کوین های گسترده به شکل هم زمان. ولی این را در نظر داشته باشید که خرید شت کوین همواره ریسک بالایی را برایتان به همراه دارد، چرا که هیچ گونه پشتوانه ای برای آن ها مشخص نشده و این ارزها، هیچ مشکلی را در بازار رمزارزها حل نمی کنند. پس اگر قصد خرید شت کوین را دارید، سعی بر آن باشد که از صرافی های معتبر خرید صورت پذیرد تا از ضررهای ناشی از صرافی جلوگیری شود.

نحوه خرید شت کوین از ایران

خرید شت کوین نیز مثل سایر رمزارزها، به صورت کلی یک رویه معمول دارد. لذا به منظور خرید شت کوین هم دقیقا مثل سایر ارزها باید به صرافی های دیجیتالی مراجعه کرده و برای خرید ارز مورد نظر خود اقدام نمایید. البته این را در نظر داشته باشید که شت کوین ها در همه صرافی های موجود و معتبر قابلیت خرید و فروش ندارند و باید از قبل بررسی کنید که صرافی مورد نظرتان از معاملات شت کوین مد نظر شما پشتیبانی می کند یا خیر.

خرید شت کوین های معتبر از صرافی های دیجیتالی : وب سایت صرافی بایننس یکی از صرافی هایی است که از بیشتر شت کوین ها معتبر و قدیمی تر پشتیبانی می کند و شما می توانید با اطمینان کامل در این پلتفرم برای خرید و فروش شت کوین های معتبر اقدام کنید. در این صرافی شما به بسیاری از شت کوین ها دسترسی دارید و قادرید به اندازه ای که مد نظرتان است، خرید نمایید. البته این را هم باید گفت که برای خرید شت کوین در این وب سایت، در ابتدای امر می بایست ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد کرده و برای احراز هویت آن اقدام کنید و سپس اکانت خود را شارژ کرده و در انتها برای خرید شت کوین یا هر رمز ارز دیگری از طریق صرافی معتبر و مشهور بایننس اقدام نمایید.

البته این را هم باید در نظر داشت که در بعضی از انواع سایت معرفی شت کوین شما می توانید به واسطه فعالیت های تبلیغاتی آن ها امکان دریافت شت کوین رایگان را داشته باشید. به منظور خرید شت کوین ها می توان از صرافی های گوناگونی بهره برد. پنکیک سواپ یکی از صرافی های معتبری است که ما در این مطلب در بخش نحوه خرید شت کوین در کیف پول تراست، آموزش مربوط به آن را ارائه می دهیم، چرا که صرافی بایننس کشور ایران را در لیست تحریم خود دارد و صرافی های ایرانی هم یا از تمامی شت کوین ها پشتیبانی نمی کنند و یا امنیت کافی را برای سرمایه گذاری ندارند و یا فرآیند ثبت نام و احراز هویت در آن ها زمان بر است.


حتما برایتان جالب است : نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس


بدین منظور که بتوانید برای خرید شت کوین درون تراست ولت، این صرافی را انتخاب کنید، باید به بخش DApps در تراست ولت مراجعه کرده و بر روی گزینه Pancake Swap که در بخش پایین صفحه مورد نظر قرار دارد، کلیک کنید. ادامه روش خرید شت کوین را در ادامه برای شما آورده ایم؛

نحوه خرید شت کوین از پنکیک سواپ

تراست ولت از امکانات بسیاری برخوردار است که در این بین می توان به نگهداری ایمن از ارزهای دیجیتالی اشاره کرد. اما از دیگر امکانات آن، خرید شت کوین ها از طریق تراست ولت و از راه صرافی پنکیک سواپ است. به منظور خرید شت کوین از طریق این پلتفرم، در ابتدای امر باید این ولت را دانلود و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. برای خرید ارزهای دیجیتال درون صرافی نیازمند پول هستید. برای خرید شت کوین باید ارز بایننس کوین در بستر اسمارت چین را داشته باشید.

بیشتر این شت کوین های جدید در اکثر صرافی ها وجود ندارند و بهترین روش، خرید از کیف پول تراست است؛ لذا ابتدا به بایننس کوین نیازمند هستید تا بتوانید شت کوین مورد نظر خود را بخرید. نکته حائز اهمیت اینجاست که صرافی بایننس از دو شبکه برای انتقال رمز ارزها برخوردار است که اولی BEP2 و دومی BEP20 می باشد و خرید شت کوین ها کاملا بر بستر BEP20 است. از همین روی در شروع باید بایننس کوین بخرید و آن را به ولت تراست خود انتقال دهید و در ادامه برای خرید ارز مورد نظر خود اقدام کنید.

شما می توانید بایننس کوین را به سادگی از طریق صرافی معتبر دیجیتای خریده و در کم ترین زمان و با کارمزد پایین آن را به ولت خود انتقال دهید. چنانچه در زمان انتقال از شبکه BEP2 استفاده کردید، باید درون ولت خود در قسمت Swap آن را به شبکه BEP20 انتقال دهید که به اصطلاح به آن اسمارت چین می گویند. بعد از خریداری ارز اسمارت چین و انتقال آن به کیف پول تراست خود، به قسمت DAPPS مراجعه کنید و در این بخش دسته بندی پروژه ها را مشاهده می کنید. از گزینه های پرطرفدار این بخش، می توان به پروژه های دیفای اشاره کرد که صرافی های غیر متمرکز را شامل می شود و برای تبدیل کردن ارزها کاربرد دارد.

در ادامه و بعد از این که DAPPS را کلیک کردید و به صفحه بعدی ورود کردید، به بخش پنکیک سواپ بروید تا صفحه جدید برای شما نمایش داده شود که باید چند حرکت انجام دهید تا خرید شت کوین انجام شود. در ابتدا باید به ولت خود که اسمارت چین ها را به آن منتقل کردید وصل شوید و در بالای صفحه سمت راست روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید. در این بخش چند ولت برای شما نمایش داده می شود و شما باید تراست ولت را در بین گزینه ها انتخاب کنید.

بدین منظور که صرافی پنکیک سواپ به ولت تتر یا تراست ولت شما اتصال یابد، باید گزینه connect را کلیک کنید و با مشاهده سه علامت مشخص می شود که اتصال صورت گرفته است. در گام بعدی باید به پنکیک سواپ وصل شوید تا بتوانید از صرافی پنکیک سواپ به منظور خرید استفاده کنید و در ادامه مشخص کنید که چه مقدار از BNB خود را برای خرید شت کوین در نظر گرفته اید که برای انجام این کار در بالای صفحه سمت راست علامتی در نظر گرفته شده است، روی آن کلیک کنید.


حتما برایتان جالب است : نحوه اطلاع از عرضه اولیه ارز دیجیتال


در ادامه شت کوین مورد نظر خود که قصد خرید آن را دارید، در بخش کادر انتخاب کنید که می توانید این کار را از طریق جستجوی لیست و یا از طریق نام آن انجام دهید. میزان کارمزد شما برای خرید نیز در این روند مشخص می شود. نکته حائز اهمیت اینجاست که بعد از انجام خرید اگر متوجه شدید که ارز خریداری شده درون تراست نمایش داده نشد، باید ان را قابل نمایش کنید که بدین منظور باید به بالای صفحه در سمت راست مراجعه کرده و روی دو نقطه کلیک کرده و ارز مشخص را تیک بزنید تا قادر شوید آن را مشاهده کنید.

نحوه فروش شت کوین از ایران

نحوه فروش شت کوین

همه shitcoin ها در تمامی صرافی ها قابل معامله نیستند و از طرفی تحریم ها، کار کاربرانی ایرانی که از این نوع ارزهای دیجیتال خریداری می کنند را کمی سخت می کند. بنابراین نحوه فروش شت کوین برای کاربران ابهامات زیادی را به همراه داشته است. در قسمت های قبل نحوه خرید شت کوین ها در صرافی های بایننس و پنکیک سوآپ و همچنین خرید و فروش از طریق ولت تراست را خدمت شما توضیح دادیم.

اما باید گفت که صرافی بایننس و ولت تراست از تمامی شت کوین ها پشتیبانی نمی کنند ولی از معروف ترین آن ها مثل دوج کوین، شیبا و دیگر شت کوین های معروف پشتیبانی و آن ها را معامله می کنند. چنانچه از شت کوین هایی مثل دوج کوین و شیبا استفاده می کنید، فروش آن ها از طریق تراست ولت و بایننس ساده است. ولی اگر شت کوین های جدید و ناآشنا را خریداری کرده اید، صرافی پنکیک سوآپ برای فروش دارایی های شما بهترین گزینه است. چرا که صرافی پنکیک سوآپ امروزه از بیشتر شت کوین ها پشتیبانی می کند و نحوه خرید و فروش شت کوین در پنکیک سواپ را پیش تر با شما مرور کردیم.

در بخش قبل گفتیم که این دسته از ارزهای دیجیتال به جز شت کوین های معروف مثل دوج کوین، شیبا و … در تمامی صرافی ها یافت نمی شوند و همین امر فروش این ارزها را با چالش همراه کرده است.

اما به صورت کلی همه رمزارزها از طریق صرافی های دیجیتالی قابل معامله است و برای خرید و فروش آن ها هم بایستی به صرافی های دیجیتالی معتبر خارجی و یا داخلی مراجعه کرد. حال اگر شما هم از شت کوین ها استفاده می کنید و به دنبال فروش آن ها هستید، بخش بعدی را به هیچ عنوان از دست ندهید؛

فروش شت کوین در صرافی بایننس

  • در ابتدا وارد صرافی بایننس شوید و اگر حسابی ندارید یک اکانت بسازید و برای احراز هویت حساب کاربری خود اقدام کنید.
  • بعد از ایجاد حساب کاربری، وارد صفحه اصلی صرافی شده و بر روی گزینه LOGIN کلیک نمایید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • اقدامات امنیتی خواسته شده را برای ورود انجام دهید.
  • وارد اکانت خود شوید و از بخش Funds بر روی گزینه Deposits Withdrawals کلیک نمایید.
  • در این بخش ارز و شت کوین هایی که می توانید در این صرافی بفروشید قابل مشاهده است.
  • در مقابل هر ارز عبارت Deposit قابل مشاهده است، بعد از پیدا کردن ارزی که قصد دارید بفروشید، بر روی گزینه Deposit در مقابل همان ارز کلیک نمایید تا آدرسی که ارز باید به آن ارسال شود برای شما قابل نمایش شود.
  • پس از نمایش آدرس شما قادرید ارز مربوطه را به آدرس نمایش داده شده ارسال و شت کوین خود را بفروشید و بدین وسیله دارایی های خود را نقد کنید.

فروش شت کوین در پنکیک سوآپ

پنکیک سوآپ یکی از مشهورترین صرافی های دیجیتالی غیرمتمرکز است که از شت کوین های گوناگونی پشتیبانی می کند و یکی از بهترین صرافی های دیجیتالی برای خرید و فروش شت کوین ها به حساب می آید. در این بخش به نحوه فروش شت کوین ها در صرافی پنکیک سوآپ اشاره کرده ایم که باید قدم به قدم اقدامات گفته شده را انجام دهید؛

  1. در گام نخست برای ورود به سایت صرافی پنکیک سوآپ اقدام کنید.
  2. حال ولتی که قصد دارید ارز را به این صرافی منتقل کنید را از بخش CONNECT به صرافی پنکیک سوآپ وصل کنید.
  3. حال از طریق ولت خود و از بخش SEND شت کوین های خود را به صرافی پنکیک سوآپ منتقل نمایید تا فروش شت کوین ها کامل شود.

فروش شت کوین در تراست ولت

trust wallet یکی از بهترین و امن ترین ولت های حال حاظر بازار است که رایگان است و در حال حاضر از بیشتر شت کوین ها نیز پشتیبانی می کند و کاربران با استفاده از این ولت به سادگی قادرند به منظور فروش این گونه از ارزهای دیجیتال اقدام نمایند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال بهتره یا بورس ایران؟


فروش شت کوین در تراست ولت کار ساده ای است؛ لذا چنانچه شما نیز از ولت تراست برای شت کوین های خود استفاده می کنید و به دنبال فروش این گونه ارزهای دیجیتالی با استفاده از تراست ولت هستید، مثل روشی که در ادامه می گوییم عمل کنید تا خیلی ساده و سریع این کار انجام شود:

  1. در ابتدای امر برای ورود به ولت تراست اقدام کنید.
  2. شت کوینی که قصد ارسال یا فروش آن را دارید انتخاب کنید.
  3. حال ولت شت کوین انتخاب شده برای شما نمایش داده می شود و شما باید بر روی گزینه Send کلیک نمایید.
  4. مقدار ارزی که قصد فروش آن را دارید وارد کرده و در ادامه بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  5. حال در صفحه باز شده تراکنش خود را Confirm کنید.
  6. پس از Confirm بر روی گزینه Send کلیک کرده تا فروش ارز مورد نظرتان تکمیل شود.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به آموزش خرید شت کوین به زبان ساده پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید با روش های سرمایه گذاری دلاری آشنا شوید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

شما تجربه سرمایه گذاری روی شت کوین های انفجاری را داشته اید؟ (لطفا تجربه خود را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *