ارز دیجیتال etc | همه چیز درباره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال etc

آیا می دانید ارز دیجیتال etc چیست و چطور کار می کند؟ تا به حال اسم ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را شنیده اید؟ اتریوم کلاسیک یکی از بهترین و آینده دار ترین آلت کوین ها بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید که خریداران و طرفداران بسیار زیادی را در کل دنیا به خودش اختصاص داده است. حال اگر شما هم دوست دارید بدانید ارز دیجیتال etc به چه صورت کار می کند و برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر، این مطلب شما را راهنمایی می کند. همچنین در این مقاله قصد داریم به کیف پول ها و صرافی هایی که ارز دیجیتالی اتریوم کلاسیک را پشتیبانی می کنند نیز نگاهی بیاندازیم و در انتها نیز آینده ارز دیجیتال etc را بررسی کنیم که قطعا برایتان جذاب خواهد بود، پس تا انتها همراه ما بمانید تا رمزارز اتریوم کلاسیک با نماد etc را کاملا بشناسید.

معرفی ارز دیجیتال etc (اتریوم کلاسیک)

چنانچه بخواهیم خیلی مختصر اتریوم کلاسیک را معرفی کنیم، باید گفت که اتریوم کلاسیک یک هارد فورک اتریوم است و در سال 2016 میلادی راه اندازی شده است. همچنین می توان اضافه کرد که عملکرد اصلی اتریوم کلاسیک به عنوان یک شبکه قرارداد هوشمند است که امکان پشتیبانی و میزبانی از برنامه های غیرمتمرکز را دارد. توکن این پلتفرم ETC می باشد که قصد معرفی کامل تر آن را داریم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از زمان راه اندازی، اتریوم کلاسیک تلاش داشته است تا خود را از اتریوم متمایز نماید، ولی با این حال نقشه پلتفرم این دو ارز دیجیتال با گذشت زمان بیشتر از یکدیگر متمایز شده است. در حقیقت اتریوم کلاسیک یک پلتفرم رمزنگاری توزیع شده منبع باز، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین می باشد که امکان اجرایی شدن قراردادهای هوشمند بر روی آن وجود دارد. جالب است بدانید که ارز دیجیتالی اتریوم کلاسیک در نتیجه هک شبکه در سال 2016 میلادی ایجاد شد.

نحوه کار ارز دیجیتال etc چگونه است؟

نحوه فعالیت اتریوم کلاسیک دقیقا مشابه اتریوم است؛ هرچند قیمت اتریوم کلاسیک و قیمت اتریوم تفاوت فاحشی با یک دیگر دارد. زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند در اتریوم کلاسیک مثل اتریوم است و از نظر زمان ایجاد، سایز و پاداش بلوک ها نیز این شباهت وجود دارد. این ارز رمزپایه بر پایه الگوریتم اثبات کار و قراردادهای هوشمند طراحی شده است، ولی سازگاری یا بروزرسانی خود را با کدهای پایه اتریوم به اشتراک نمی گذارد.

حتما برایتان جالب است : آموزش خرید و فروش اتریوم + راهنمای ترید ارز دیجیتال اتریوم

این موضوع به این معنی است که به هر میزانی که اتریوم از اثبات کار دور شود، به اثبات سهام نزدیک تر خواهد شد و این اتفاق لزوما برای اتریوم کلاسیک اتفاق نخواهد افتاد، مگر این که توسعه دهندگان هر کدام آن ها را به صورت همزمان و مستقل توسعه دهند. طرفداران اتریوم کلاسیک مدعی هستند که در صورت بروز بعضی از هک ها در آینده هیچ منعی برای اتریوم برای اجرای یک هارد فورک دیگر وجود ندارد و این موضوعی است که همچنان در حاله ای از ابهام است.

هدف های اتریوم کلاسیک چیست؟

از زمان تقسیم اتریوم، خیلی از پیشرفت ها در پروژه اتریوم کلاسیک را شاهد بوده ایم. هدف پروژه ارز دیجیتال etc ادامه کار در راستای تبدیل شدن به یک شبکه جهانی پرداخت با استفاده از قراردادهای هوشمند می باشد که می تواند بدون حاکمیت متمرکز اجرایی شود. مثل دیگر رمزارزها، احتمالا اتریوم کلاسیک همچنان ارزش خود را حفظ کرده و با ارزش ادامه خواهد داد. لذا می توان این طور نتیجه گرفت که حفظ ارزش یکی از مهم ترین اهداف ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به شمار می رود.

آیا می توان ارز دیجیتال etc را استخراج کرد؟

با توجه به الگوریتم استخراج اثبات کاری که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک دارد، می توان نتیجه گرفت که این ارز دیجیتال قابل استخراج است و برای این کار این رمزارز را به دست آورید، هم می توانید آن را خریداری کنید و هم می توانید برای ماین کردن اتریم کلاسیک اقدام کنید. این را در نظر داشته باشید که برای استخراج اتریوم کلاسیک به دستگاه های سخت افزاری بسیار قوی مثل دستگاه های ای سک احتیاجی نخواهد بود و شما عزیزان می توانید با استفاده از GPU نیز برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با نماد etc اقدام نمایید.

به این خاطر که اتریوم کلاسیک، فورک اتریوم می باشد، ساختار آن شباهت های بسیاری با اتریوم دارد و مثل اتریوم از الگوریتم EtHash استفاده می کند و به بیان دیگر می توان گفت که روند استخراجی این ارز با اتریوم یکسان است. استخراج اتریوم کلاسیک مثل رمزارز اترویم، توسط دستگاه های ماینر یا ASIC و ریگ های استخراج قابل انجام است. البته باید در نظر داشته باشید که ریگ های ماینینگ در مقابل با دستگاه های ماینر محبوبیت بیشتری دارند، چرا که هزینه های تهیه دستگاه های ماینر بسیار گران است.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

از طرفی توسعه دهندگان اتریوم اخیر اعلام کرده اند که در پی پیاده سازی الگوریتم جدید در این شبکه هستند تا استخراج اتریوم کلاسیک از طریق دستگاه های ماینر دیگر قابل انجام نباشد، چرا که استفاده از دستگاه های ماینر، استخراج را برای افرادی که ریگ های ماینینگ دارند دشوار می کند و این اطلاعیه فعالین ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را بیش از پیش به استفاده از ریگ های ماینینگ ترغیب کرده است و این امر، سختی شبکه را کاهش خواهد داد.

از کجا برای خریداری اتریوم کلاسیک اقدام کنیم؟

هنگامی که بخواهید برای خرید یک ارز دیجیتال اقدام کنید، باید از یک صرافی دیجیتال مطمئن استفاده نمایید. خرید رمزارز اتریوم کلاسیک هم از این قائله مستثنی نیست و برای خرید آن باید در ابتدا ببینید که کدام صرافی از معاملاتی این ارز پشتیبانی می کند و در ادامه در آن صرافی یک حساب کاربری باز کرده و احراز هویت را تکمیل نمایید تا در انتها قادر باشید برای خرید و فروش اتریوم کلاسیک از طریق صرافی مورد نظر اقدام نمایید.

در پاسخ به این سوال که چه صرافی هایی از توکن اتریوم کلاسیک پشتیبانی می کنند باید گفت که امروزه صرافی های بسیاری از این توکن پشتیبانی می کند. در این بخش قصد داریم تا صرافی هایی که از این توکن پشتیبانی می کنند را به شما معرفی کنیم. صرافی هایی که در ادامه عنوان شده اند، تنها تعداد بسیار کمی از صرافی هایی هستند که از معاملات ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک پشتیبانی می کنند ولی اعتبار این صرافی ها به تمامی کاربران اثبات شده است :

  • ** صرافی اوکس – OKEx
  • ** صرافی بیترکس – Bittrex
  • ** صرافی کوکوین – Kucoin
  • ** صرافی بایننس – Binance
  • ** صرافی کوینکس – CoinEX
  • ** صرافی بیت مکس – BitMax
  • ** صرافی هیت بی تی سی – HitBTC

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

در بخش بعدی مقاله، به معرفی چند نمونه از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک پرداخته ایم؛

1) کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

چنانچه قصد استفاده از کیف پول های سخت افزاری را برای نگهداری امن و ساده ارزهای دیجیتال به خصوص ارز اتریوم کلاسیک دارید، مثل همیشه مدل پرطرفدار لجر نانو اس بهترین گزینه برای شما و سایر فعالان بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید. این کیف پول در کنار بهره بردن از قابلیت های امنیتی بسیار زیاد، به سادگی به کیف پول رسمی اتریوم کلاسیک متصل شده و کار را برای کاربر بسیار ساده می کند و به نسبت قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است، قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

2) کیف پول رسمی The Emerald Wallet

کیف پول رسمی اتریوم کلاسیک برای سیستم عامل‌ های ویندوز، دبیان، لینوکس و مک قابل نصب و استفاده است. کیف پول امرالد کیف پول رسمی توکن etc به حساب می آید و جدیدترین نسخه آن در حال حاضر از گیت هاب قابلیت دریافت را داراست. در نظر داشته باشید که بعد از نصب این کیف پول قادرید انتخاب کنید تا یک گره کامل باشید یا یک گره دور. گره‌ های کامل سرعت کم تری خواهند داشت، اما به همان اندازه از امنیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده

البته باید توجه داشت که گره‌ های دور نیز سرعت بیشتری دارند اما به اندازه گره‌ های کامل امن نیستند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما در هر زمان می توانید نوع گره را در بخش تنظیمات کیف پولتان تغییر دهید. همان طور که گفتیم، کیف پول امرالد با کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس مطابقت کامل دارد و امکان اتصال این کیف پول سخت افزاری به کیف پول رسمی اتریوم کلاسیک به سادگی امکان پذیر است.

3) کیف پول Jaxx

بهترین گزینه برای دستگاه‌ های اندروید و ای او اس کیف پول جاکس می باشد. در این کیف پول در کنار اتریوم کلاسیک، از بیش از 90 ارز دیجیتال دیگر هم پشتیبانی به عمل می آید. صرافی درون برنامه‌ ای، اخبار به روز دنیای ارزهای دیجیتال و نمایش آنی قیمت‌ های جدید از جمله قابلیت اصلی این کیف پول موبایل به حساب می آیند، که همین امکانات، استفاده از این کیف پول رایگان را برای کاربران جذاب تر کرده است.

4) کیف پول Atomic wallet

از والت های پرطرفدار در حوزه رمزارزها می توان به کیف پول اتمیک اشاره کرد. این کیف پول در کنار پشتیبانی از اتریوم کلاسیک، بیشتر از 300 رمزارز دیگر را نیز پشتیبانی می کند، همچنین کلیدهای خصوصی شما به صورت کامل در اختیار خودتان خواهد بود.

یکی از قابلیت های اصلی کیف پول اتمیک تبدیل رمزارزها به یکدیگر می باشد. رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده است که موجب رضایتمندی کاربر و محبوبیت آن می‌ شود. چنانچه به تلفن همراهتان دسترسی ندارید، نیاز نیست ابدا نگران باشید، چرا که قادرید از نسخه دسکتاپ آن استفاده نمایید. 

نکته : همچنین کیف پول سخت‌ افزاری Trezor ، کیف پول نرم‌ افزاری Atomic ، کیف پول نرم‌ افزاری Mist و کیف پول نرم‌ افزاری Coinomi نیز از آن دسته از والت هایی هستند که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتالی اتریوم کلاسیک گزینه های مناسبی به حساب می آیند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال etc

مزایا

  • ** توکن اتریوم کلاسیک به چشم انداز اصلی آنچه یک بلاکچین باید داشته باشد، صادق مانده است.
  • ** اتریوم کلاسیک پتانسیل رشد شدید را دارد. طبیعتا این پروژه یک سرمایه گذاری پرریسک به حساب می آید، ولی برخی از پشتیبانان تأثیرگذار آن نشان از آینده درخشان این ارز ارز دیجیتالی می دهند.

معایب

  • ** تعداد زیادی از صاحب نظران در حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که پروژه اتریوم کلاسیک از طرف افرادی حمایت می شود که به صورت کلی مخالف پروژه اتریوم هستند!
  • ** ارز دیجیتال etc یک جامعه مثل جامعه مخصوص اتریوم در اختیار ندارد که تمامی افراد جامعه شامل توسعه دهندگان، محققین و بازرگانان در آن حضور پیوسته داشته باشند.
  • ** تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال etc دیگر توسعه دهندگان اولیه اتریوم نیستند و از این بابت این نگرانی ایجادش ده است که این ارز دیجیتال اصول ابتدایی خود را با گذشت زمان زیر پا بگذارد.

آینده اتریوم کلاسیک چگونه است؟

امروزه اتریوم کلاسیک میان ارزهای دیجیتال موجود جایگاه خوبی دارد و نام آن همواره بین 50 ارز دیجیتال برتر دنیا دیده می شود. با توجه به روند قیمتی این توکن، این طور به نظر می رسد که روند رو به رشد این ارز دیجیتال در طول زمان از ثبات نسبی و مناسبی برخوردار باشد.

حتما برایتان جالب است : تبدیل بیت کوین به اتریوم + راهکار عملی و ساده

رمزارز اتریوم کلاسیک از سال 2016 تا 2017 بیش از 1600 درصد سود را تجربه کرده است و نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که ماندگاری این توکن به اقدامات خودش بستگی دارد و چنانچه بتواند پا به پای اتریوم بیاید و افزایش قیمت مناسبی را تجربه کند، مطمئنا موجبات افزایش رتبه خود بین ارزهای دیجیتال برتر دنیا را فراهم خواهد کرد.


خلاصه مطلب و نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، ارز دیجیتال etc یک پلتفرم محاسباتی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین می باشد که از امکانات پشتیبانی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. این پلتفرم یک ماشین مجازی اتریوم را فراهم می کند که می تواند قراردادهای هوشمند را با استفاده از شبکه بین المللی گره های عمومی اجرایی کند.

ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم کلاسیک با نماد اختصاری ETC شهرت پیدا کرده است و بر اساس داده های موجود، امروزه با حجم بازار بالای 500 میلیون دلار در بین 50 ارز دیجیتال برتر دنیا قرار گرفته است. برای خرید اتریوم کلاسیک نیز محدودیت خاصی نخواهید داشت، چرا که بیشتر صرافی های معتبر دنیا از معاملات ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک پشتیبانی فعال دارند و بهترین کیف پول های دیجیتالی سخت افزاری و نرم افزاری نیز امکان ذخیره سازی و مدیریت اتریوم کلاسیک را در خود فراهم کرده اند تا خرید، سرمایه گذاری و نگهداری این ارز دیجیتال بسیار ساده و امن باشد.

همان طور که ابتدا به شما قول دادیم، به معرفی ارز دیجیتال etc پرداختیم.

چنانچه به بازار کریپتوکارنسی علاقه دارید، بهترین فرصت است تا ارز دیجیتال در حال پیشرفت را اینجا بشناسید. 

در پایان هرگونه سوالی در مورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما سوال فرمایید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *