صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

صرافی آنلاین معتبر ایرانی

شناخت صرافی آنلاین معتبر ایرانی با توجه به اینکه ایران در شرایط تحریم، نمی تواند از صرافی های معتبر خارجی مثل بایننس استفاده کند، قطعا مفید و کاربری است. بهترین صرافی های آنلاین ایران ویژگی هایی دارند که در این لیست 10 تایی جای گرفته اند؛ مثل کارمزد مناسب، اطمینان بالا، حجم معاملات مناسب، قیمت مناسب ارزها، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف و … که سعی کردیم نگاه بی طرفانه در معرفی و عنوان کردن مزایا و معایب هر یک داشته باشیم تا مخاطبان ما بتوانند با دیدی مناسب، صرافی آنلاین معتبر ایرانی مورد نظر خودشان را برای خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین انتخاب نمایند. بنابراین اگر حس می کنید از سودهای بسیار چشم گیر ارزهای دیجیتال جا مانده اید و قصد دارید صرافی آنلاین معتبر ایرانی مناسب را پیدا کنید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

صرافی آنلاین معتبر ایرانی

برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال، شناخت صرافی های داخلی معتبر و مشهوری که در این زمینه فعال هستند، بسیار مهم و ضروری است. در ایران، صرافی ‌های آنلاین زیادی هستند که قادرید از آن ها ارزهای دیجیتال شناخته‌ شده مثل؛  بیت‌ کوین، اتریوم، لایت ‌کوین، تتر، ریپل، بیت‌ کوین‌ کش و ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کنید و یا به آن ها بفروشید. خرید ارز دیجیتال، به راحتی خرید اینترنتی است که با کارت بانکی پرداخت آنلاین را انجام می ‌دهید، ولی این صرافی‌ های آنلاین نیاز به احراز هویت دارند و این بدین معنی است که باید تصویر کارت ملی، کارت بانکی و گاهی سلفی خودتان را برای آن ها ارسال کنید. در حقیقت این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری انجام می ‌شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در نظر داشته باشید که روشی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت وجود ندارد و نکته مهم اینجاست که بسیاری از صرافی‌ های خارجی مثل؛ Binance، kraken، Poloniex، Bittrex، Bitfinex، Bithumb، Coinone و coinbase به دلیل تحریم ها علیه ایران، اجازه عضویت به ایرانیان را نمی ‌دهند، بنابراین در این صرافی‌ ها حساب باز نکنید بهتر است. البته صرافی‌ هایی که عنوان کردیم با تغییر آی ‌پی اجازه انجام معامله را می دهند اما به شکلی محدود، ولی خب ریسک بسته شدن حساب وجود دارد که اصلا خوشایند نیست. نکته مهم بعدی این که تاریخ نشان داده که احتمال هک شدن صرافی‌ ها بالاست، لذا تنها سرمایه ‌ای که توانایی از دست دادن آنرا دارید در صرافی نگهداری کنید.

نحوه تشخیص صرافی آنلاین معتبر و امن ایرانی

پیش از این که معامله یا ترید ارز دیجیتال را در صرافی موردنظر آغاز کنید، بررسی های لازم را در مورد معتبر بودن آن صرافی انجام دهید. پیشنهاد می کنم از صرافی ناشناخته استفاده نکنید!پیش از انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای انجام معامله، موارد زیر را در نظر داشته باشید که در مسیر شناسایی صرافی های آنلاین معتبر ایران کمکتان خواهد کرد :

  • 1) بررسی نمایید که صرافی موردنظر چقدر در بازار اعتبار دارد.
  • 2) بررسی نمایید آدرس صرافی در لیست اسکم یا همان کلاهبرداری نباشد.
  • 3) سرمایه گذاران صرافی چه کسانی هستند و چقدر سرمایه در حال گردش است.
  • 4) آدرس هایی که بیت کوین های صرافی در آن نگه داری می شود را بررسی نمایید.
  • 5) دامنه صرافی موردنظر را بررسی کرده و آدرس صرافی را در مرورگر خود بوکمارک کنید.
  • 6) در زمان بررسی صرافی ارز دیجیتال، از کلیک کردن بر روی لینک های آنلاین خودداری نمایید.
  • 7) بررسی نمایید که چه تیمی پشت این صرافی وجود دارد و وضعیت استفاده از تکنولوژی به وسیله صرافی چگونه است.
  • 8) از سرمایه گذاران و کاربران صرافی موردنظر در مورد صرافی سوال کنید و بررسی کنید که صرافی سابقه معتبری دارد یا خیر.
  • 9) سایت، بلاگ و شبکه های اجتماعی صرافی را بررسی کنید و مطمئن شوید که این صرافی فعال است و برای کسب و کار خود هزینه می کند.
  • 10) سعی کنید از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارند کمک بگیرید و به محتواهای تبلیغاتی و حمایت شده در فضای وب اعتماد نکنید.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

1) صرافی معاملاتی والکس

والکس، از جمله صرافی های معاملاتی ایرانی قدرتمند در زمینه خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به حساب می آید که توانسته است پلتفرمی حرفه‌ ای و با امنیت بالا را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در صرافی والکس، کاربران قیمت های پیشنهادی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را اعلام می کنند و به صورت مستقیم می توانند با هم به معامله ارز دیجیتال بپردازند. پلتفرم والکس از طرفی با توجه به سخت شدن دسترسی به بازار‌های خارجی و از طرف دیگر وجود کلاهبرداری ‌های داخلی، تمام تلاش خود را بر آن داشته است تا با فراهم آوردن فضایی امن و حرفه‌ ای و پشتیبانی کامل، خدمات قابل قبولی را برای شما کاربران عزیز ارائه نماید.

برخی از ویژگی‌ های صرافی والکس

  • ** پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته
  • ** قابلیت معامله در هر ساعت از شبانه روز
  • ** قابلیت انجام معامله جفت ارز با ارز دیجیتال تتر
  • ** ارائه ابزار‌های تحلیلی و چارت قیمتی مانند نمودار‌های شمعی
  • ** پوشش ارز‌های شاخصی مانند بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال
  • ** ذخیره امن دارایی‌ ها به شکل سخت افزاری برای جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال

2) صرافی معاملاتی اکسیر

صرافی ارز دیجیتال اکسیر که به نظر یکی از مدعیان اول ایران است که از رقبا جلو افتاده، بستر امن و قابل اطمینانی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. اکسیر تجربه کاربری خوبی را به واسطه طراحی سرراست و ساده فراهم کرده و همچنین پاسخگویی ۲۴ ساعته آن برای کاربرانش کمی دلگرم‌ کننده‌ تر از دیگر رقباست. در پیشنهاد خودم به دوستان برای استفاده از پلتفرم اکسیر هم با نتایج و تجربه‌ های مشابه برخورد کردم. در خرید رمزارزها خیلی مهم است که به کسی وابسته نباشید و مجبور نباشید رمز و پسوردهای خودتان و یا اطلاعاتتان را با کسی به اشتراک بگذراید. این که بتوانید بدون هیچ تجربه قبلی در صرافی ‌های ارز دیجیتال ثبت نام و خرید را انجام یک نکته بسیار مهم محسوب می شود.

برخی از ویژگی‌ های صرافی اکسیر

  • ** ارائه پشتیبانی شبانه روزی
  • ** آموزش دادن و پشتیبانی قوی
  • ** ارائه API به برنامه نویس‌ ها و توسعه دهندگان

3) صرافی معاملاتی نوبیتکس

نوبیتکس صرافی به صورت واسطه ای است که قابیلت خرید و فروش بین کاربران خود را با نظارت خود فراهم کرده است و به گفته آن ها اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین را دارید و یا قصد دارید دارایی های دیجیتال خود را نقد کنید، این پلتفرم به شما کمک خواهد کرد تا در سریع ‌ترین زمان به این هدف برسید. نوبیتکس بازار ایرانی تبادل ارزهای دیجیتال برای افرادی است که به دنبال یک راهکار امن، مطمئن، سریع، راحت و ارزان برای تبدیل دارایی های خود هستند.

حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟

در این بازار خریداران و فروشندگان با یکدیگر خرید و فروش می کنند. از جمله حائز اهمیت ترین دستاوردهای نوبیتکس، کاهش ریسک حاصل از بلوکه شدن اموال فعالان ایرانی در بازارهای خارجی، شفافیت بیش‌ تر قیمت ارزهای دیجیتال در بازار ایران برای خریداران و فروشندگان محترم، تبدیل سریع و آسان ریال به ارزهای دیجیتال و برعکس و کاهش هزینه‌ های خرید و فروش به علت حذف واسطه‌ هاست. در حال حاضر نوبیتکس در هر معامله نیم درصد هزینه‌ معامله را به عنوان کارمزد برداشت می کند.

برخی از ویژگی‌ های صرافی نوبیتکس

  • ** دارا بودن نمودار قیمت ویژه خود صرافی.
  • ** وجود میزان کارمزد یا حق کمیسیون پایین.
  • ** پوشش دادن بیش از چندین ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین و اتریوم.
  • ** دارای کیف پول سخت افزاری برای امنیت بالاتر دارایی کاربران خود است.
  • ** قابیت انجام انواع معاملات ارز دیجیتال به صورت شبانه روزی و 24 ساعته.
  • ** از جمله معایب این صرافی می توان به خارج از دسترس شدن سایت در مواقعی که میزان نوسانات بازار بالا است اشاره داشت.

4) صرافی رمزینکس

رمزینکس وب سایتی برای معامله ارز‌های دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و تتر است که خدمات متنوعی مانند پشتیبانی دارد و برای افراد مبتدی مناسب است. طراحی سایت این صرافی از قالب مناسبی برخوردار است. از نکات مثبت دیگر آن می ‌توان به این که رمزی نکس تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و معاملاتی غیر از ارزهای دیجیتال در آن انجام نمی شود اشاره داشت. حضور این صرافی در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف را هم شاید بتوان از مزایای آن دانست. از نقاط ضعف آن نیز می‌ توان به مواردی مثل  نداشتن محتوای آموزشی خوب اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌ های صرافی رمزینکس

  • ** نداشتن محتوای آموزشی مناسب برای معامله
  • ** انجام معاملات به صورت مستقیم و بدون واسطه
  • ** سرعت عملکرد بالای فرآیند‌های پرداخت و معامله
  • ** طراحی کاربری آسان برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی
  • ** برخورداری سیستم معاملات از امنیت بالا (ذخیره دارایی ‌ها در کیف پول سرد یا همان سخت افزاری)

5) صرافی گرندکس

این صرافی در مجموعه صرافی های نو ظهور در دنیای صرافی های دیجیتال است و می توان گفت که به رغم نوظهور بودن در بازار تا به حال بیش ترین امتیاز را در بین 10 صرافی موجود کسب کرده است. نخستین نکته ای که در بازدید از سایت می توان به آن اشاره کرد طراحی مدرن و درخور شان یک کسب و کار مدرن است. وجود باشگاه مشتریان قدرتمند و پشتیبانی مرتب از آنها دلگرمی مناسبی را در آنها پدید آورده است. از دیگر مزایای این کارگزاری می توان به داشتن صرافی در کشورهای امارات و ترکیه اشاره کرد که این امر باعث افزایش ضریب امنیت این صرافی شده است.

صرافی های ارز دیجیتال در ایران

نکته مثبت دیگر این صرافی در واقع سرعت بالای معاملات آن است که این سرعت بالا به خاطر داشتن صرافی در امارات و ترکیه است. همچنین درباره دیگر قابلیت های این صرافی می توان به داشتن اتاق معاملات یا همان Trading Room و تالار راهنما یا همان Signal Hall اشاره داشت که تحت نظارت تحلیلگران با تجربه بازار در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 کدام است؟

نکته مهم دیگر در خصوص این صرافی، داشتن وبلاگ است که خبرها و تحلیل­های آن می تواند به افرادی که قصد آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال را دارند کمک شایانی کند. از نقاط ضعف این صرافی نیز می توان به محدودیت در ارایه ارزهای دیجیتال اشاره کرد، صرافی گرندکس تنها به عرضه دو ارز دیجیتال پرداخته است که این امر باعث کاهش تنوع در راستای انتخاب مشتریان شده است.

برخی از ویژگی‌ های صرافی گرندکس

  • ** طراحی مدرن و بسیار شیک
  • ** دارا بودن اتاق معاملات و تالار راهنما
  • ** عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع
  • ** داشتن وبلاگ آموزشی و خبری فعال و بروز
  • ** دارا بودن باشگاه مشتریان فعال و پشتیبانی مداوم
  • ** داشتن صرافی در کشورهای ترکیه و امارات و ضریب امنیت بالا
  • ** سرعت بالای انجام معاملات در این صرافی به دلیل حجم معاملات مناسب

6) صرافی معاملاتی بید ارز

پلتفرم بید ارز، زمینه ساز یک مکان مطمئن برای تبادل ارز‌های دیجیتال با قیمت‌هایی کاملا مناسب است. تمرکز اصلی این سایت بر روی تکنولوژی بلاکچین است. بید ارز به صورت واسطه بین فروشنده ارز دیجیتال و خریدار ارز دیجیتال عمل می کند که البته کیف پول ارزی برای کاربران ایجاد نمی کند و کاربر میتواند کیف پول خود را هر جایی که تمایل داشته باشد ایجاد کند و شارژ کند و تنها آگهی فروش خود را نسبت به موجودی خود ثبت کند و در صورت پیدا شدن خریدار از کیف پول خود انتقال می دهد و بعد از انتقال شماره تراکنش TxID را برای مشاهده بید ارز و خریدار اعلام می کند.

برخی از ویژگی‌ های صرافی بید ارز

  • ** عدم وجود پشتیبانی آنلاین
  • ** سرعت بالای انجام معاملات
  • ** پیگیری قیمت لحظه ‌ای ارزهای گوناگون
  • ** تضمین امنیت در پرداخت طرفین معامله
  • ** انجام خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی بدون واسطه
  • ** در این صرافی انجام معاملات به صورت قطعی نمی باشد چرا که ممکن است یکی از طرفین معامله انصراف دهد و طرف دیگر به مشکل بر بخورد.

7) صرافی رابکس

هنگام بررسی سایت رابکس با سایتی با طراحی متوسط روبرو خواهید شد. از نکات قوت این صرافی می توان به این مساله اشاره داشت که قسمت آموزشی آن دارای مقالات متوسط رو به بالا می باشد و نکته دیگری که می توان از موارد خوب سایت اشاره کرد، داشتن بخش مقالات و تحلیل های قوی است، ولی در مورد نقاط ضعف آن می توان به این مساله کلی اشاره کرد که این سایت به صورت کلی مطالب تحلیلی خوب دارد ولی از نظر عملیاتی نیاز به تقویت جدی دارد و نیز از جمله معایب دیگر راحت نبودن کاربران در بخش احراز هویت است.

8) صرافی اکسکوینو

در حقیقت اکسکوینو که یک شرکت دانش بنیان است جز معدود صرافی‌ هایی است که توانسته مجوز فعالیت حوزه رمزارز را از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دریافت نماید. از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است و از خوب های تولید محتوا در این حوزه به حساب می آید. چنانچه قصد دارید درباره رمزارزها، تکنولوژی بلاکچین، مفاهیم و کلیدواژه‌ ها و تجارت در این حوزه اطلاعات مناسبی به دست آورید، می ‌توانید از مطالب مفید وبلاگ اکسکوینو استفاده نمایید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

شاید یکی از متفاوت ‌ترین اینترفیس ها را اکسکوینو داشته باشد. با ورود به پنل و بعد از طی کردن مراحل احراز هویت، برای خرید و فروش همه چیز مهیا است. طراحی اینترفیس و ظاهر پنل کاربری خیلی سر راست و منظم است، ولی شاید میتوانست بهتر هم باشد. به عنوان مثال چنانچه از عناصر مینیمال‌ تر استفاده می کرد و انتخاب و استفاده از رنگ ها وسواس بیشتری به خرج می‌داد، بهتر بود. چیزی که امکان دارد از نظر بصری توی ذوق بزند، تنوع رنگی زیاد است، ولی فارغ از اینها چیدمان و دم‌دست بودن چیزهایی که به آن نیاز دارید خوب است.

9) صرافی ارزجو

سایت این صرافی تا رسیدن به طراحی ایده ‌آل سایت‌ های ارز دیجیتال راه درازی در پیش دارد، ولی همچنان رضایت بخش است. مزیت دیگر این صرافی در واقع وجود یک تیم پشتیبانی قوی می باشد. مشاوران تلفنی که به حل مشکل مشتری کمک می‌ کنند، در شرایط کنونی از نیاز حیاتی کاربران این حوزه هستند. از جمله نقاط ضعف سایت ارزجو هم می ‌توان به طراحی ضعیف کیف پول این صرافی اشاره کرد که به بازنگری اساسی احتیاج دارد.

10) صرافی اوکی ایکسچنج

امنیت در تبادلات مالی همیشه جزو مهمی از مراحل انجام کار به حساب می آید و این صرافی از این نظر عملکرد خیلی مناسبی ندارد. با ورود به سایت این صرافی با این پیغام مواجه می شوید که؛ با توجه به بروزرسانی اخیر و یکپارچه سازی اوکی اکسچنج با اوکی اکس تریدر، لطفا برای دسترسی به وب سایت به آدرس جدید مراجعه کنید. اینکه سایت در حال ادغام با یک سایت دیگر است مساله­ ای است که از نظر امنیتی نوعی احساس عدم امنیت را در مشتری القا می کند، حتی اگر این سایت از بالاترین پروتکل های امنیتی استفاده کرده باشد و نکته ای که در اینجا قابل طرح می باشد این است که چرا سایت های صرافی مذکور با یک آدرس واحد اقدام به فعالیت نکرده اند؟

از دیگر شکایت های موجود می توان به قیمت فروش بالای آن نسبت به دیگر سایت های صرافی اشاره داشت. نکته دیگر که به نوعی از نکات ضعف این صرافی است عدم امکان مراجعه حضوری است که به صراحت در سایت صرافی و در بخش تماس با ما ذکر شده است. طراحی سایت نیز در حد متوسط است. از نقاط قوت آن نیز وجود یک وبلاگ با محتوی خوب و به روز است که شامل اخبار آموزش و تحلیل است و نگارنده این مساله را مزیتی قابل قبول در این وبلاگ می داند. از دیگر مزایای این صرافی ساپورت همزمان 300 مدل از انواع کوین محسوب می شود.


نظر شما راجب صرافی آنلاین معتبر ایرانی چیست؟

بهترین صرافی آنلاین معتبر ایرانی که شما باهاش کار کرده باشید کدام است؟

هر نظر یا تجربه ای از کار کردن و خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال ایرانی داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *