ارز ای کش چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز ای کش چیست

آیا می دانید ارز ای کش چیست و چطور کار می کند؟ اگر در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت کرده باشید، مطمئنا می دانید که ارزهای دیجیتال جدید و پرپتانسیل می توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشند؛ ارز دیجیتال e cash یکی از ارزهای بازار است که پتانسیل زیادی برای کسب سود در بلندمدت دارد، به همین خاطر در این مطلب قرار است به این بپردازیم که ارز ای کش چیست و آیا می تواند سرمایه گذاری مناسبی به حساب آید یا خیر؛ پس تا انتها همراه مای مانی بمانید.

ارز ای کش چیست

در پاسخ به این سوال که ارز ای کش چیست باید گفت که eCash چیزی شبیه یک چتر است. پول نقد الکترونیکی نشان دهنده راهی برای پرداخت چیزی بدون استفاده از ارز فیزیکی است. اساسا، کاربران پول موجود در حساب بانکی خود را به eCash تبدیل می کنند. سپس می‌ توانید از این وجوه برای پرداخت‌ های الکترونیکی یا انجام تراکنش‌ های همتا به همتا هنگام تقسیم پول بین دوستان استفاده کنید. برای درک کامل نحوه کار eCash، دانستن تاریخچه پشت آن و چگونگی تکامل آن به یک اندازه حائز اهمیت است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سال 1983 بود و اینترنت هنوز در مراحل اولیه بود و برای استفاده عمومی در دسترس نبود. اما دکتر دیوید چاوم تعدادی از نگرانی‌ های مربوط به حریم خصوصی را متصور شد که به زودی فوران خواهند کرد و او را وادار به ایجاد یک سیستم پرداخت ناشناس کرد که امکان تراکنش‌ های امن را در عصر دیجیتال آینده فراهم می‌ کند.

در سال 1990 بود که چشم انداز Chaum از طریق شرکت موسوم به DigiCash به واقعیت تبدیل شد. با تکیه بر چیزی به نام «امضای کور»، کاربران می‌ توانند تراکنش‌ های دیجیتالی را با استفاده از آنچه او «سایبرباکس» می‌ نامید، انجام دهند. متأسفانه، دیدگاه Chaum فقط کشش محدودی به دست آورد، اما این ایده همچنان ادامه دارد. Chaum از بسیاری جهات دوران ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداخت ناشناس را پیش بینی کرد. البته در ادامه در مورد این که ارز ای کش چیست بیشتر توضیح داده ایم؛

ecash به عنوان رمزارز دیجیتالی

امروزه، سرمایه‌ گذاران می‌ توانند eCash را از طریق یکی از بسیاری از صرافی‌ های ارز دیجیتال موجود به صورت آنلاین خریداری کنند. eCash (XEC) توسط همان تیم توسعه دهندگان بیت کوین ساخته شد که بیت کوین کش را ایجاد کردند. در این شکل، eCash فقط طعم دیگری از بیت کوین است. این شکل از ارزهای دیجیتال به یک دفتر کل توزیع شده به نام «بلاک چین» متکی است. این فناوری به این معنی است که تراکنش‌ ها در یک شبکه غیرمتمرکز بدون هیچ مرجع حاکم مرکزی انجام می‌ شوند.


حتما برایتان جالب است : آموزش خرید شت کوین


فقدان نظارت اجازه می دهد تا قیمت eCash به طور چشمگیری افزایش یابد و نویدبخش سودهای بزرگ برای کسانی است که در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. متأسفانه، همان بی‌ ثباتی که باعث افزایش قیمت‌ ها می‌ شود، ارزهای دیجیتال را نیز ذاتاً مخاطره‌ آمیز می‌ کند. به عبارت دیگر، هنگامی که به عنوان نوعی ارز دیجیتال استفاده می شود، قیمت eCash لزوما با ارزش یک دلار واقعی مطابقت نخواهد داشت. در عوض، همراه با سایر اشکال ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی خواهد داشت، به همین دلیل است که برخی از سرمایه گذاران از دلار دیجیتال به عنوان نوع جدیدی از ابزار سرمایه گذاری استفاده می کنند.

پروژه e cash چگونه کار می کند؟

چگونه می خواهید پول نقد فیزیکی خود را به پول الکترونیکی تبدیل کنید؟ در واقع بسیار ساده است. کاربران ابتدا پول خود را از بانک موجود خود دانلود می کنند. آنها می توانستند این پول را روی هارد دیسک خود ذخیره کنند تا زمانی که آماده استفاده از آن شوند. هنگامی که کاربر بخواهد تراکنش انجام دهد، به سادگی به این کیف پول دیجیتالی دسترسی پیدا می کند تا وجوه خود را به تاجر منتقل کند.

از آنجایی که eCash پول قانونی است، می توانید آن را درست مانند یک دلار معمولی خرج کنید. با این حال، مانند هر سیستم پرداخت دیگری، تاجر به نرم افزار سازگار برای پشتیبانی از ارز دیجیتال مورد استفاده در تراکنش نیاز دارد. چه کسی این نرم افزار را اجرا می کند؟ پلتفرم نرم افزاری توسط یک بانک eCash شرکت کننده اجرا خواهد شد. اگر قانون ECASH تصویب شود، بانک‌ های سنتی ممکن است در آینده نزدیک گزینه‌ های eCash اضافی را ارائه دهند.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، این پول نقد الکترونیکی را می توان درست مانند یک دلار معمولی به حساب بانکی شما منتقل کرد. با این حال، تاجر برای تسهیل فروش، کارمزد تراکنش‌ ها را می‌ پردازد، اگرچه این کارمزدها ممکن است به بانک‌ های eCash بستگی داشته باشد که این پرداخت‌ های الکترونیکی را تنظیم می‌ کنند.

چه چیزی به XEC ارزش می دهد؟

XEC، دارایی دیجیتال ذاتی پلتفرم eCash، به عنوان وسیله ای برای انتقال ارزش عمل می کند. در اصل، یک کیف پول eCash که دارایی های دیجیتال (XEC) را ذخیره می کند، منعکس کننده یک حساب بانکی سنتی حاوی دارایی های فیات است.


حتما برایتان جالب است : بیت کوین یا اتریوم بخریم؟


صرف نظر از نوسانات ارزش eCash، مقدار توکن‌های XEC موجود در کیف پول ثابت می‌ ماند و در نتیجه پایداری آن را نشان می‌دهد. پروژه eCash که برگرفته از بیت کوین کش است، به سرعت در جامعه رمزنگاری مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال ظاهر شده است.

تطبیق پذیری eCash (XEC) برای طیف گسترده ای از کاربران، از جمله افراد، مشاغل و توسعه دهندگان جذاب است. سرعت شبکه سریع آن، که تراکنش‌ های سریع را تسهیل می‌ کند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم یک ارزش پیشنهادی متمایز به آن ارائه می‌ کند. این سازگاری توسعه دهندگانی را که DApps را روی اتریوم ساخته اند به سمت eCash جذب می کند.

با نگاهی به آینده، تیم eCash قصد دارد مقیاس پذیری شبکه را افزایش دهد و میانگین هزینه تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ارزش بازار ارز دیجیتال تقریبا برابر با بیت کوین SV، یکی دیگر از شاخه های بیت کوین کش است. علاوه بر این، توکن‌ های XEC اغلب در صرافی‌ های مختلف ارزهای دیجیتال معامله می‌شوند. نوسانات قیمتی ذاتی ارزهای رمزنگاری شده آن ها را به ویژه برای معاملات نوسانی و آربیتراژ جذاب می کند و تقاضا و در نتیجه ارزش XEC را افزایش می دهد.

ای کش برای رفع چه مشکلاتی تلاش می کند؟

مشکلات زیادی وجود دارد که eCash به دنبال کاهش آن ها در بازار است. برای اولین بار، این پروژه برای کمک به کاهش سردرگمی سرمایه گذاران طراحی شده است. پروژه‌ هایی مانند بیت‌ کوین به دلیل فرمت غیرعادی و ساختار فنی منحصربه‌فرد می‌ توانند کاربران را از بین ببرند. اصطلاحات و نمادهای جدیدی وجود دارد که همگی به موانع فنی برای پذیرش اضافه می کنند. توسعه دهندگان eCash با تشخیص این مسائل به عنوان موانع، تصمیم گرفتند از طرح 2 اعشاری که شبیه ارز فیات است، استفاده کنند.

هارد فورک : هارد فورک یکی دیگر از مسائل حیاتی است که eCash آن را حذف می کند. هرکسی که تولد بیت‌کوین کش و هارد فورک‌های بعدی آن را به خاطر می‌آورد، می‌تواند صدمه‌ای را که یک هارد فورک نابه‌هنگام می‌تواند به پروژه اصلی وارد کند را تایید کند. توسعه دهندگان به این نتیجه رسیدند که ارتقای شبکه در آینده را با توسعه پذیر ساختن شبکه ساده تر می کند. توسعه پذیر اصطلاحی است که توانایی ارتقاء عمده و بهبودهای آتی را از طریق رویکردی کمتر مخرب توصیف می کند. این شبکه مکانیسم Avalanche Post-consensus را با امنیت افزایش یافته ترکیب می کند تا این کار را به روشی قابل اعتماد انجام دهد.

نبود حریم خصوصی : اکثر پروژه‌ های ارزهای دیجیتال اخیراً حریم خصوصی خود را در ازای دیدگاه مطلوب‌ تر تنظیم‌ کننده‌ها از بین برده‌اند. متأسفانه، این امر سرمایه‌ گذاران را تحت الشعاع هرکسی قرار داده است که می‌ خواهد بینش بیشتری نسبت به فعالیت‌ های خود به دست آورد. سیستم eCash این مشکلات را از طریق ادغام یک زنجیره فرعی دانش صفر حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که حریم خصوصی شما دست نخورده باقی می ماند.

هزینه های بالا : کارمزدهای بالا یکی دیگر از مسائلی است که سرمایه گذاران را متضرر کرده است. شبکه هایی مانند اتریوم همچنان به دلیل ازدحام، هزینه های بالایی دارد و این وضعیت همچنان کاربران را به جستجوی جایگزین های مختلف در بازار سوق می دهد. eCash یکی از جایگزین های مناسب است. هزینه های کمتری نسبت به رقبا ارائه می دهد. به طور خاص، تراکنش‌ های eCash فقط برای ارسال ساتوشی‌ های کسری هزینه دارند.

چطور می توانیم ای کش را خریداری کنیم؟

معتبرترین و بزرگ ترین صرافی دیجیتالی دنیای یعنی بایننس، از رمزارز ای کش پشتیبانی می کند و اعلام کرده است که تمامی توکن های بیت کوین ABC را به XEC تبدیل کرده است. رمزارز ای کش همچنین صرافی هایی مثل کوین بین، کوینکس، کوکوین، هوبی، بیت فینکس، اوکی کس و MEXC مورد معامله قرار می گیرد. بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را اینجا به شما معرفی کرده ایم.

کیف پول های ارز XEC کدامند؟

پلتفرم ای کش از یک کیف پول بومی برخوردار است که با امنیت بالا از دارایی کاربران محافظت می‌ کند، ولی درباره ولت‌ هایی که از ارز XEC پشتیبانی می‌ کنند، می توان به کیف پول سخت افزاری لجر نانو، ترزور و کیف پول های نرم افزاری الکتروم، ZenGo و ViaWallet اشاره کرد.

بررسی استیکینگ XEC 

چنانچه شما در پلتفرم ای کش برای استیک توکن بومی آن یعنی ارز XEC اقدام کنید، از طرف شبکه پاداش به شما اختصاص داده خواهد شد. مکانیسم استیکینگ امنیت این شبکه را تامین کرده و موجبات کسب درآمد بالا توسط کاربران می شود.


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


توجه فرمایید که در اکثر اوقات، فرآیند استیکینگ نسبت به ترید رمزارزها، ریسک پایین تری دارد، چرا که پاداش شبکه هم مطابق با تعداد توکن‌ های استیک شده، به کاربران تعلق پیدا می کند. بنابراین چنانچه شخصی به دنبال درآمدی ثابت از شبکه ای کش باشد، کافیست تنها ارز XEC را در این شبکه استیک نماید.

آینده ارز دیجیتال xec

آینده ارز دیجیتال ای کش

در حقیقت تحلیلگران به‌کمک داده‌ ها و اطلاعات موجود، همواره در تلاش اند پیش بینی قیمتی ارزهای دیجیتال را در دستور کار قرار دهند. بنابراین بهتر است اگر شما هم تصمیم دارید روی این رمز ارز سرمایه‌ گذاری کنید، اصل مدیریت سرمایه را از یاد نبرید. افزون بر این اصل، اصول دیگری نیز در کنار تحلیل‌ های تکنیکال و بنیادی وجود دارند که با دانستن و پایبندی به آن‌ ها قادرید موفقیت خود در بازار را تضمین نمایید.

با توجه به مقیاس‌ پذیری مناسب eCash، باید گفت که این شبکه توانسته است یکی از مهم ترین مشکلات بیت کوین را برطرف نماید؛ البته جالب است بدانید که ای کش همچنان در حال توسعه است و نمی‌ توان درباره آن اظهار نظر قطعی کرد؛ با این وجود چنانچه ‌ای کش بتواند شبکه و زنجیره‌ های فرعی خود را بهبود بخشد و همچنین در صورتی که طبق وعده داده شده بتواند امکان استیکینگ موجود را توسعه دهد، می توان آینده مناسبی را برای آن ترسیم کرد.

همچنین موضوعاتی در خصوص همکاری این ارز با اتریوم و پشتیبانی شبکه ‌ای کش از ماشین مجازی اتریوم به میان آمده است که می‌ تواند به ایجاد بستری برای ساخت برنامه‌ های غیرمتمرکز منتهی گردد. از آنجا که این صرافی به بیت کوین شباهت هایی دارد، می‌ توان ارزنده‌ بودن آن را تضمین کرد. (رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو را همین الان اینجا بشناسید)

با این وجود تعداد زیادی از فعالان بازار کریپتوکارنسی، بیت کوین را طلای دیجیتال به حساب می آورند و از آن به‌ عنوان یک دارایی با هدف سرمایه‌ گذاری بهره می گیرند؛ این امر موجب می شود هدف اصلی بیت کوین که پرداخت‌ های مالی آن است، فراموش شود.! در این بین این پلتفرم می‌ تواند جایگزین خوبی برای بیت کوین به شمار رود که اتفاقا نواقص آن را نیز حل کرده است. با کنار هم قرار دادن همه این موضوعاتی که مطرح کردیم، می توان آینده خوبی را برای پروژه ای کش متصور بود، ولی باید زمان داد تا دید که چه بر سر این ارز دیجیتالی خواهد آمد. در ادامه به پیش بینی قیمت ارز ای کش از سال 2024 تا 2032 پرداخته ایم:

پیش بینی قیمت ارز ای کش تا سال ۲۰۲۴ : با توجه به تحلیل تکنیکال انجام شده روی ارز XEC، تا سال 2024 قیمت این رمزارز می تواند تا ۰.۰۰۰۰۶۲۴۸ دلار رشد کند و حدقل قیمتی پیش بینی شده برای این ارز تا سال 2024 را ۰.۰۰۰۰۵۱۰۵ دلار پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت ارز xec تا سال ۲۰۲۵ : بر اساس مبانی تحلیل تکنیکال و پیش بینی های صورت گرفته، انتظار می‌ رود در سال 2025 قیمت ارز xec به حداکثر قیمتی ۰.۰۰۰۰۸۹۵۰ دلار برسد و حداقل قیمت۰.۰۰۰۰۷۵۱۷ دلار نیز برای این ارز در سال 2025 در دسترس خواهد بود.

آینده ارز دیجیتال xec تا سال ۲۰۲۶ : با توجه به آینده ارز دیجیتال XEC در سال ۲۰۲۶، پیش بینی می شود که قیمت نهایتا تا ۰.۰۰۰۱۳۰۲۴ دلار افزایش پیدا کند و حداقل قیمتی ۰.۰۰۰۱۱۳۲۷ دلار نیز قابل دسترس خواهد بود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ecash تا سال ۲۰۲۷ : با توجه پیش بینی های انجام شده، در سال ۲۰۲۷ آینده ارز دیجیتال XEC به صورتی رقم خواهد خورد که حداکثر قیمتی ۰.۰۰۰۱۹۷۶۲ دلار و حداقل ۰.۰۰۰۱۶۳۲۷ دلار برای این ارز در دسترس است.

پیش بینی آینده قیمتی ارز دیجیتال ای کش تا سال ۲۰۲۸ : آینده ارز دیجیتال XEC در سال 2028 به حداکثر حداکثر ارزش ۰.۰۰۰۲۸۷۴۴ دلار خواهد رسید و ارزش ۰.۰۰۰۲۴۹۴۴ دلار نیز به عنوان حد پایین برای قیمت این ارز در سال 2028 در نظر گرفته شده است.

پیش بینی قیمت ارز ایکش تا سال ۲۰۲۹ : این طور پیش بینی می شود که قیمت ای کش در سال ۲۰۲۹ به کم ترین سطح ممکن ۰.۰۰۰۳۷۵۴۷ دلار برسد و حداکثر قیمتی ۰.۰۰۰۴۴۰۵۲ دلار نیز برای این ارز در سال 2029 در دسترس خواهد بود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتالی ای کش تا سال ۲۰۳۰ : تحلیلگران این طور تخمین زده اند که قیمت ارز دیجیتال xec در سال 2030 به حداکثر سطح ۰.۰۰۰۶۵۱۹۸ دلار و حداقل سطح ۰.۰۰۰۵۳۵۷۸ دلار برسد.

آینده ارز دیجیتال ای کش تا سال ۲۰۳۱ : با توجه به تحلیل تکنیکال صورت گرفته، این طور پیش بینی شده است که در سال 2031 قیمت ای کش به حداکثر سطح ۰.۰۰۰۹۱۳۵۲ دلار برسد و در بدترین حالت، حداقل سطح ۰.۰۰۰۷۹۲۱۶ دلار را به خود ببیند.

پیش بینی قیمت رمزارز ای کش تا سال ۲۰۳۲ : برای سال 2032 نیز این طور پیش بینی شده است که کم ترین سطح ممکن 0.001 دلار و حداکثر سطح ممکن ۰.۰۰۱ دلار در دسترس باشد.

آیا روی eCash سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

این ارز منحصر‌به‌فرد در قیاس با سایر ارزهای دیجیتالی مشابه، یک پلتفرم قدرتمند به حساب می آید که ویژگی‌ های متنوعی دارد. لذا چنانچه این پلتفرم را با بیت کوین کش و بلاک چین بیت کوین مقایسه نمایید، در خواهید یافت که بیت کوین کش قابلیت های غیر متمرکز یکسانی ندارد.


حتما برایتان جالب است : بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال


در حالی که پلتفرم eCash در برخی موارد به عنوان یک اجماع اثبات کار باقی مانده است و توسعه دهندگان آن به اجماع PoS روی آورده اند. از طرف دیگر وجود قابلیت هایی مثل امنیت بالای شبکه، سرعت بالای تراکنش‌ ها و همچنین توسعه پذیری و مقیاس پذیری بهتر این ارز موجب می شود که گزینه مناسبی برای خرید به حساب آید. بنابراین قادرید چارت ای کش را تحت نظر بگیرید و به عنوان یک پروژه آینده دار روی آن حساب کرده و بخشی از سبد سرمایه گذاری کریپتویی خودتان را به این ارز اختصاص دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتال XEC یک ارز نسبتا جدید به حساب می آید که از قابلیت های خاصی برخوردار است. ای کش در نوامبر 2020 راه اندازی شد و در طی این مدت کوتاه، توانست توجهات زیادی را در بازار رمزارزها به خود جلب کند. این ارز تا به امروز نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه کرده است و توسعه دهندگان آن برنامه‌ های زیادی را برای افزایش محبوبیت آن در نظر گرفته اند.

از طرفی این ارز امنیت بالایی دارد و هدف آن ایجاد یک دارایی خارق‌ العاده برای عموم مردم است. این ارز طرفداران بسیاری دارد و بیشتر پلتفرم تبادل ها از آن پشتیبانی می نمایند و باید دید در آینده چه عملکردی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز ای کش چیست و چه آینده قیمتی در انتظار آن است.

همچنین اگر دوست دارید با روش های سرمایه گذاری دلاری آشنا شوید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر می دانید ارز ای کش چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید خرید این ارز گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری شخص شماست یا خیر؟ (لطفا تجربه خود را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *