استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

آیا تا به حال در مورد استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چیزی به گوشتان خورده است؟ اگر فکر می کنید دریافت سود ثابت و تضمینی در بازار ارزهای دیجیتال امکان پذیر نیست و اگر باشد هم ریسک بسیاری دارد، این مطلب به شما کمک می کند تا هم با استیک ارز دیجیتال در تراست ولت بیشتر آشنا شوید و هم یاد بگیرید که چطور می توانید با استیک ارز دیجیتال در کیف پول و صرافی های مختلف، سود تضمینی و حتی روزانه دریافت کنید بدون این که ریسکی متوجه سرمایه و دارایی های دیجیتال شما باشد، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره استیک ارز دیجیتال در تراست ولت را به صورت رایگان و با زبانی ساده یاد بگیرید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

تمام بلاکچین ها در یک چیز مشترکند؛ تراکنش‌ ها به تایید شدن نیاز دارند. به عنوان مثال بیت کوین فرآیند تایید تراکنش‌ ها را از طریق استخراج انجام می‌ دهد که به آن الگوریتم اجماع گواه اثبات کار گفته می شود. ماینینگ برق و انرژی زیادی مصرف می‌ کند، ولی انواع الگوریتم اجماع دیگر نیز وجود دارند. گواه اثبات سهام یکی از این الگوریتم‌ های اجماع است که خود از انواع گوناگونی برخوردار است. ما تمام این انواع POS ها را به عنوان استیکینگ معرفی می‌ کنیم. استیکینگ کوین‌ ها به هودلرهای آن رمزارز، قدرت تصمیم گیری می‌ دهد. با استیکینگ کوین‌ ها، شما توانایی رای دادن و درآمدزایی را خواهید داشت که این به نگهداری پول در حساب بانکی و دریافت سود از بانک شباهت های بسیاری دارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، پیمان، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بر خلاف این که شما رمزارزهای خود را فقط در کیف پولتان فریز نمایید و کیف پول را به یک قرارداد هوشمند وصل نمایید، بعضی از رمزارزها به صورت تصادفی برای فرآیند استیکینگ و رای دهی انتخاب می‌ شوند، لذا این موجب می شود که نودهای بدکار به سختی بتوانند نتایج را دستکاری نمایند. در این سیستم، هر چقدرر تعداد رمزارزهای بیشتری در اختیار داشته باشید، قدرت رای دهی و تایید تراکنش‌ شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. سیستم‌ های استیکینگ همچنین می‌ توانند نمایندگی هم قبول کنند؛ یعنی یک شخص می‌ تواند به نمایندگی از یک شخص دیگر، درآمد به دست آورد و رای بدهد.

این نماینده‌ ها می‌ توانند همه پاداش‌ های تایید تراکنش‌ ها را دریافت نمایند و مقداری از این سودها را به فردی که نمایندگی او را به عهده دارند، بپردازند. کیف پول تراست والت یک ولت رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است که امکان استیکینگ کوین را نیز به امکانات خود افزوده است. این کیف پول در شرایط فعلی امکان استیکینگ کوین‌ هایی مثل ترون، تزوس، کازمس، وی چین، کالیستو، کاوا، بایننس کوین، توموچین، پنکیک سواپ، آیوتکس و آلگوراند را برای کاربران خود فراهم کرده است که تعداد این رمزارزها، رفته رفته افزایش نیز پیدا خواهد کرد.

نحوه استیک در تراست ولت با مثال

به عنوان مثال اول؛ مراحل استیک بایننس کوین در تراست ولت؛

به منظور آغاز استیک بایننس کوین در تراست ولت، ابتدا کیف پول خود را به آخرین نسخه بروزرسانی فرمایید.

1. حساب ‌BNB خود را شارژ نمایید؛ این را باید در نظر داشت که حداقل یک bnb نیاز است تا بتوانید در پروسه استیکینگ شرکت نمایید.

2. در گام بعدی روی گزینه BNB در صفحه اصلی کیف پول کلیک فرمایید.

3. سپس گزینه More یا همان بیشتر را انتخاب کنید و روی Stake کلیک نمایید.

4. در فیلد BNB Amount، مقدار BNB که می خواهید برای استیک آن اقدام کنید را وارد نمایید.

همچنین نیاز است یک ولیدیتور برای پروسه استیک BNB انتخاب نمایید. با کلیک بر روی بخش ولیدیتور، از بین لیست ولیدیتور موردنظر خود را انتخاب فرمایید.

  • ** چندین اعتبارسنج یا ولیدیتور برتر مطابق با میزان دارایی استیک شده در آن‌ ها برای شما به نمایش در خواهد آمد که البته باید گفت که این لیست متغیر است.
  • ** این نکته نیز شایان ذکر است که چنانچه ولیدیتوری که انتخاب می‌ کنید غیر فعال شود، دیگر قادر نخواهید بود پاداش استیکینگ را دریافت نمایید و بایستی اعتبارسنج را عوض کنید.

5. در ادامه و پس از وارد کردن مقدار BNB و انتخاب ولیدیتور، روی گزینه Next کلیک فرمایید.

6. در مرحله انتهایی می بایست پروسه استیکینگ را تایید نمایید. بدین منظور با ضربه زدن روی گزینه Send، استیک بایننس کوین در تراست ولت انجام می‌ شود و قادرید آن را در لیست معاملات خود ملاحظه فرمایید. لذا بعد از تمام شدن این پروسه، چنانچه مجدداً صفحه BNB تراست ولت خود را رفرش نمایید، قادرید میزان دارایی استیک شده خود را در آن ببینید.

دریافت پاداش استیک بایننس کوین

داده‌ های اعتبارسنج ها روزانه در ساعت 00:00 جهانی بروزرسانی می شود. به منظور مدیریت ریسک معامله، پاداش معاملات در ساعت 00:00 جهانی روز آینده واریز خواهد شد و این یعنی به‌ صورت روزانه در همین ساعت پاداش‌ ها به شما پرداخت می شود. البته همان طور که پیش تر نیز گفتیم، این واریز پاداش تا وقتی که ولیدیتور فعال باشد، ادامه پیدا می کند. 

مراحل آن‌ استیک BNB

1. در ابتدای امر بر روی گزینه BNB در کیف پول خود کلیک نمایید.

2. گزینه More یا همان بیشتر را انتخاب کرده و گزینه Unstake را انتخاب فرمایید.

همچنین می‌ توانید با انتخاب گزینه Stake Details یا همان جزئیات استیک و کلیک بر روی گزینه Withdraw، به منظور برداشت سهام استیک شده‌ خود اقدام نمایید.

4. در مرحله‌ بعد بایستی میزان توکنی که قصد برداشت آن را دارید را در بخش موردنظر وارد نمایید و بعد از انتخاب اعتبارسنج، بر روی گزینه Next کلیک نمایید. البته این را هم باید در نظر داشت که با انتخاب گزینه Max قادرید تمام دارایی خود را برداشت نمایید.

5. در گام پایانی و بعد از بررسی نهایی تراکنش، گزینه Send را انتخاب نمایید و معامله را ارسال فرمایید. از همین لحظه می توانید این تراکنش را در لیست سوابق تراکنش خود ببینید.

بعد از انجام این مراحل چنانچه مجدداً به بخش BNB تراست ولت خود مراجعه نمایید، در بخش Pending تعداد توکن‌ هایی که درخواست برداشت آن‌ ها را داشته‌ اید، مشاهده می‌ کنید. در ادامه صبر کنید تا فرایند آن‌ استیک در شبکه مورد تایید قرار گیرد و رمزارزهای شما در دسترس قرار بگیرد.

نکات مهم در مورد لغو استیک بایننس کوین

  • ** زمان آزاد شدن دارایی شما در ساعت 00:00 روز جهانی است.
  • ** در طول شبانه‌ روز تنها یک مرتبه قادرید Unstake داشته باشید.
  • ** بعد از Unstake کردن رمزارزهای خود، دیگر پاداشی نمی گیرید.
  • ** بعد از لغو استیکینگ BNB های خود، 7 روز زمان نیاز دارد تا رمزارزهای شما قابل استفاده باشند و در این مدت هیچ کاری با آن مقدار توکنی که استیک کرده بودید، نمی‌ توانید انجام بدهید و تنها عدد آن‌ ها در کیف پول شما نمایش داده خواهد شد.

استیک ارز در تراست ولت

به عنوان مثال دوم؛ مراحل استیک تزوس در تراست ولت؛

گام اول – توکن‌ های XTZ خود را باید در مرحله نخست آماده داشته باشید؛ همان طور که می دانید این توکن‌ ها را می‌ توانید از صرافی‌ ها خریداری کنید و در کیف پول تزوس خود واریز نمایید. کیف پول را باز کنید تا اطمینان حاصل کنید توکن‌ های شما به درستی انتقال یافته باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که چنانچه در کیف پول خود توکن XTZ را مشاهده نمی کنید، روی علامت + در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و XTZ را جستوجو نمایید.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

همچنین از صفحه اصلی کیف پول به بخش Finance مراجعه کنید تا کل توکن هایی که قادرید در تراست ولت استیک نمایید برای شما به نمایش درآید.

گام دوم – دسترسی به منوی استیکینگ؛ برای این کار ابتدا بر روی More کلیک کنید تا به منوی استیکینگ دسترسی یابید. شما در اینجا چند گزینه را مشاهده خواهید کرد که برای تمامی ارزهای قابل استیک یکسان است، پس یک بار آن ها را توضیح می دهیم و این توضیحات برای سایر رمزارزها نیز صدق خواهد کرد :

  • ** Stake : این شما را به صفحه اول استیکینگ می برد.
  • ** Stake Datails : اطلاعات بیشتری درباره استیکینگ رمزارز مورد نظر و وضعیت کنونی استیکینگ شما را در اختیارتان می گذارد.
  • ** Unstake : چنانچه قصد دارید رمزارزهای خود را از حالت استیکینگ خارج نمایید و پاداش خود را متوقف کنید، این گزینه برای این کار در نظر گرفته شده است.

به منظور آغاز فرآیند استیکینگ، بر روی Stake کلیک نمایید؛

گام سوم – انتخاب یک ولیدیتور؛ برای انجام این کار بر روی Validator کلیک کنید تا لیست همه بیکرهای تزوس به نمایش درآید. ولیدیتور مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Next را انتخاب نمایید. شایان ذکر است که احتیاج نیست که در بخش XTZ Amount چیزی وارد کنید، به این خاطر که همیشه به صورت پیش فرض بیشترین مقدار انتخاب خواهد شد.

این نکته را در خاطر داشته باشید که با پروتکل تزوس، همیشه تمام موجودی شما استیک خواهد شد. موجودی شما همچنان می‌ تواند منتقل شود و فریز یا قفل نخواهد شد.

گام چهارم – ارسال تراکنش به شبکه؛ جزئیات تراکنش را مورد بازبینی قرار دهید و هنگامی که آماده تایید شدید، گزینه Send را انتخاب کنید. صفحه به صورت اتوماتیک به کیف پول XTZ‌ شما باز خواهد گشت و یک پیام Pending به شما نمایش داده خواهد شد، تا زمانی که تراکنش شما به وسیله شبکه مورد تایید قرار گیرد.

حتما برایتان جالب است : نگهداری ارز دیجیتال در صرافی خوب یا بد؟

گام پنجم – تایید تراکنش؛ به محض تکمیل شدن فرآیند استیک این رمزارز، شما قادرید نتیجه را با زدن More و در ادامه انتخاب گزینه Stake Details، مشاهده فرمایید. همچنین در صفحه اصلی کیف پول تزوس، شما این توانایی را دارید که توکن‌ های استیک شده و توکن‌ های باقی مانده را مشاهده کنید.

در این مرحله کار شما به اتمام رسید و در حال حاضر شما در حال استیکینگ توکن‌ های XTZ (تزوس) هستید.

نحوه بررسی مرورگر بلاکچین تزوس

بدین منظور شما قادرید وضعیت استیکینگ کوین‌ های خود را از داخل مرورگر tzstats.com مشاهده کنید. برای این کار ابتدا باید در داخل این مرورگر آدرس تزوس خود را وارد نمایید تا اطلاعات آن برای شما قابل نمایش شود. البته این را در نظر داشته باشید که در اینجا، موجودی قابل خرج کردن، همان موجود کل است، چرا که پروتکل تزوس گواه اثبات سهام شناور است که پیش از این توضیحات لازم در خصوص آن را مطرح کردیم، لذا در این الگوریتم، دارایی‌ های شما قفل نخواهند شد.

به عنوان مثال سوم؛ مراحل استیک اتم (کازمس) در تراست ولت؛

گام اول – توکن‌ های ATOM خود را خریداری کرده و یکجا آماده کنید؛ می‌ توانید این توکن‌ ها را از صرافی‌ ها خریداری کنید و آن ها را در کیف پول کازمس خود ذخیره نمایید. دقیقا مثل توکن‌ های قبلی که توضیح دادیم، کیف پول خود را باز کرده و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که توکن‌ های شما به درستی انتقال پیدا کرده باشند. همچنین از صفحه اصلی کیف پول خود این توانایی را دارید که به بخش Finance بروید تا کل توکن‌ هایی که امکان استیکینگ در تراست ولت دارند را مشاهده کنید؛ در اینجا، می‌توانید کازمس یا همان اتم را مشاهده کنید و با کلیک کردن بر روی آن، به کیف پول کازمس خود انتقال پیدا کنید.

گام دوم – انتخاب یک ولیدیتور؛ مقدار توکنی که قصد استیک کردن آن را دارید را وارد کرده و یا بر روی Max کلیک کنید تا همه توکن‌ های شما انتخاب شود و این را در نظر داشته باشید که حداقل مقدار قابل استیک، 0.01 توکن ATOM است. همچنین باید مقداری توکن هم برای پرداخت فی یا کارمزد اختصاص دهید که این مقدار 0.001 ATOM است. اعتبارسنج مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک نمایید. در این مرحله چند موضوع را باید مد نظر قرار دهید که به شرح زیر هستند؛

  • ** اتم های شما قفل می شوند و فرآیند پاداش دهی آغاز می شود.
  • ** به محض این که توکن‌ های شما از حالت استیکینگ خارج شد، شما قادرید توکن‌ های خود را منتقل کنید.
  • ** شما هر زمانی که دوست داشتید، می توانید توکن های خود را Unstake نمایید، ولی این پروسه 21 روز زمان احتیاج خواهد داشت!

گام چهارم – ارسال تراکنش به شبکه؛ جزئیات تراکنش خود را مورد بازبینی قرار دهید و چنانچه همه چیز درست بود، بر روی گزینه Send کلیک کنید. صفحه کاملا اتوماتیک به کیف پول ATOM شما باز خواهد گشت و یک پیام Pending تا زمان تایید شدن تراکنش به وسیله شبکه، برای شما نمایش داده خواهد شد.

حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟

گام پنجم – تایید تراکنش؛ به محض تکمیل شدن فرآیند استیکینگ، شما این توانایی را خواهید داشت که نتایج را از طریق کلیک بر روی گزینه More و در ادامه انتخاب گزینه Stake Details تایید نمایید. در این مرحله در واقع کار شما به اتمام رسیده است و شما در حال استیکینگ اتم هستید.


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب همه چیز درباره استیک ارز دیجیتال در تراست ولت را توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان را نیز یاد بگیرید، این مطلب بهترین گزینه برای یادگیری رایگان شماست.

به نظر شما مقدار سود استیک در تراست ولت ارزش استیک رمزارزها را دارد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *