خرید آپارتمان در اطراف تهران | شرایط خرید خانه در حومه تهران

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
خرید آپارتمان در اطراف تهران

خرید آپارتمان در اطراف تهران به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مسکن در تمامی مناطق تهران، بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است، تا جایی که افزایش تقاضای خرید خانه در حومه تهران موجب افزایش قیمت این مناطق هم شده است و شهرهایی که در مجاورت تهران قرار دارند مانند؛ پردیس، اندیشه، بومهن، دماوند و … نیز با افزایش قیمت روبرو شده اند ولی کماکان قیمت بسیار مناسب تری نسبت به تهران دارند و کسانی که برای سرمایه گذاری و یا برای استفاده خود برای قصد خرید آپارتمان در اطراف تهران را دارند، به مراتب پول بسیار کمتری برای خانه بهتری هزینه خواهند کرد. اگر متقاضی خرید آپارتمان در اطراف تهران هستید و دوست دارید اطلاعات بسیار خوب و رایگانی در خصوص شرایط خرید خانه در حومه تهران و خرید آپارتمان کوچک در اطراف تهران کسب کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

خرید آپارتمان در اطراف تهران

شکی نیست که قیمت خرید مسکن نسبت به سال‌ های گذشته در بالاترین حد خود قرار دارد. با گرانی مسکن بخشی از قشر متوسط که در شرف خرید خانه بودند، دیگر امیدی به خرید ندارند، به این خاطر که با سرمایه فعلی آن‌ ها در مناطق 22 گانه تهران دیگر کسی نمی تواند آپارتمان خریداری کند! ولی با توجه به پایین بودن قیمت زمین و هزینه ساخت ‌و ساز حتی در بهترین فاز شهرک ‌‌های حومه تهران، هنوز می ‌توان به خرید آپارتمان در حومه تهران امید داشت. طی سال ‌ها به تدریج شهرک ‌های حومه تهران رشد کردند و گسترش یافتند تا به امروز که بیشتر افرادی که ازدواج می کنند و یا در شرف خرید خانه بودند، باید بین اجاره نشینی های تهران و یا خرید خانه در حومه تهران یکی را انتخاب کنند.

در حال حاضر این شهرک ‌ها امکانات لازم برای یک زندگی راحت را کم یا بیش دارند و برای سکونت مناسب به حساب می آیند. قبل از هر چیز ابتدا به ‌اختصار این شهرها را معرفی خواهیم کرد و بعد به شرایط خرید آپارتمان در شهرک ‌های حومه تهران خواهیم پرداخت؛ پس در نظر داشته باشید که شهرهای حومه ای مانند؛ پردیس، بومهن، اندیشه، رودهن، کهریزک، پرند، دماوند و هشتگرد در این مطلب به صورت کامل و به زبان ساده مورد بررسی کارشناسان سایت سرمایه گذاری آنلاین مای مانی قرار گرفته است و امیدوارم که از نتایج آن نهایت استفاده را ببرید. پس تا اینجا این نتیجه را گرفته ایم که افرادی که نمی ‌توانند در تهران صاحب خانه شوند، قادرند با بودجه‌ های کم تر برای خرید آپارتمان در حومه تهران اقدام نمایند. در ادامه یک به یک این شهر های حومه را بررسی خواهیم کرد.

خرید آپارتمان در شهر پردیس

یکی از جدیدترین شهرک‌ های حومه تهران پردیس است که در ۱۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. قابلیت حائز اهمیت پردیس این است که به تهران بسیار نزدیک است و افرادی که ناچار هستند هرروز به تهران رفت ‌و آمد کنند و بعضا محل کار آن ها در تهران است، ترجیح می ‌دهند در پردیس خانه خریداری کنند. شهرک ‌های حومه تهران ویژگی بارزشان این است که ضمن نزدیک بودن به پایتخت، در آن‌ها اثری از آلودگی و ترافیک آزاردهنده تهران نیست. البته هزینه ساخت ‌و ساز و قیمت زمین و خانه هم در این مناطق قطعا کم تر از تهران است و این به محبوبیت شهرک ‌های حومه تهران اضافه می کند.

لذا شهر پردیس با توجه به نزدیک بودن به تهران، آب و هوای بسیار مناسب، سروصدای کم، سرمایه گذاری های بسیاری که در ابعاد گوناگون در آن صورت گرفته و یا قرار است انجام شود، خط متروی تهران-پردیس که قرار است تا سال 1403 و یا حتی زودتر افتتاح شود و تقاضای بسیار زیادی که برای سرمایه گذاری و یا استفاده های شخصی از خانه های فازهای مختلف آن وجود دارد، می تواند در آینده ای نزدیک خود به شهری بزرگ و پر رفت و آمد و در پی آن بسیار گران تبدیل شود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری

هر چند که در حال حاضر هم قیمت خانه در برخی از مناطق پردیس از 1.5 میلیارد تومان هم گذشته است ولی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا خرید آپارتمان های ارزان قیمت تر را دارند نیز گزینه های بسیار زیادی در پردیس وجود دارد مثل خانه هایی با متراژ پایین تر، فازهایی که امکانات رفاهی خیلی زیادی ندارند و یا آپارتمان های مسکن مهری که از لحاظ کیفیت ساخت و فازهای اجرایی وضعیتی متفاوت و خانه های دیگر در این شهر دارند. آپارتمان ‌های متراژ پایین در شهر پردیس به ‌ندرت یافت می شود. اگر بودجه شما کم تر است، می‌ توانید به خرید مسکن مهر در چهار فاز ۵، ۸، ۹، ۱۱ فکر کنید.

خرید آپارتمان در شهر بومهن

بومهن بهترین فاز شهرستان پردیس محسوب می شود و در ۵۴ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است. اگر از جاده تهران به دماوند گذشته باشید، حتما روستای سرسبز بومهن به چشمتان خورده است. بومهن یکی از شهرک ‌های حومه تهران می باشد که به خوش ‌آب‌ و هوایی شهره است. شهرک کشاورزی و شهرک طلاییه جزو شهرک‌ هایی هستند که در بومهن رشد و گسترش یافته ‌اند.

در گذشته بیشتر خانه‌ هایی که در بومهن بنا می شد، ویلایی بودند. آب ‌و هوای معتدل و خنک موجب رونق ویلاسازی در این شهرک شده بود، ولی رفته رفته بر تعداد آپارتمان ‌های آن افزوده می ‌شود. مجموعه عواملی از جمله آب‌ و هوای خوش، خلوتی و ارزان بودن قیمت زمین و هزینه ساخت ‌و ساز موجب شده است که اخیرا بازار خرید آپارتمان در این منطقه رونق بگیرد. واقعیت این است که در مقام مقایسه، قیمت زمین و هزینه ساخت ‌و ساز در بومهن با اختلاف زیادی کم تر از تهران است. این قابلیت ها برای متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران انگیزه و مشوق بزرگی به حساب می آید.

خرید آپارتمان در شهر اندیشه

از دیگر گزینه ‌های خرید آپارتمان در حومه تهران شهرک اندیشه است. این شهرک در مرکز شهرستان شهریار قرار گرفته است. دسترسی اندیشه به تهران، شهریار و کرج بسیار خوب است و یکی از قاببلیت های آن محسوب می شود. قیمت زمین و هزینه‌ ساخت ‌و ساز در اندیشه کم تر از تهران است، از همین روی بخش عمده ‌ای از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران حتما به خرید آپارتمان در اندیشه فکر می ‌کنند. ضمن این‌ که به موجب رونق ساخت ‌و ساز آپارتمان و کوچ بعضی از تهرانی‌ ها به این شهرک، در سال ‌های اخیر امکانات شهری و رفاهی خوبی برای آن ایجاد شده است. فاز یک اندیشه بهترین فاز اندیشه به حساب می آید که نسبت به فازهای دیگر قیمت زمین در آن کمی بیشتر است.

خرید آپارتمان در حومه تهران

فاز دو هم تقریبا به همین اندازه برای خرید آپارتمان محبوب و گران ‌تر است. چنانچه از اهالی سوال شود که بهترین فاز اندیشه کدام است، قطعا از فاز یک و فاز دو اسم خواهند برد. معمولا گفته می شود که یکی از بهترین شهرها برای سکونت شهر اندیشه هست، به ویژه فاز یک، دو و سه ولی جالب است بدانید که بزرگ ترین بازار ایرانی اسلامی در فاز ۴ این شهر واقع شده است. قیمت خرید آپارتمان در شهر اندیشه با توجه به متراژ، سال ساخت، فاز و ویلایی یا آپارتمانی بودن متفاوت است. در صورتی که بودجه کمی در اختیار دارید می‌توانید به سراغ مسکن مهرهای فاز ۵ بروید.

خرید آپارتمان در شهر رودهن

از دیگر شهرک‌ های حومه تهران رودهن است که طبیعت خاص آن موجب شده است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران سراغ آپارتمان ‌های رودهن را بگیرند. رودهن شهر زیبایی است که در دره ‌ای سرسبز قرار دارد، ولی به علت پایین بودن قیمت زمین و مناسب بودن هزینه ساخت ‌و ساز آپارتمان‌ هایی هم در آن ساخته شده است. در پی رونق ساختمان‌ سازی و آپارتمان‌ سازی جمعیت زیادی به رودهن رفته اند و در پی آن امکانات رفاهی و شهری مناسبی در اختیار ساکنین قرار گرفته است.

بین شهرک‌ های حومه تهران و در مقایسه با شهرک‌ هایی مثل اندیشه رودهن با بیش از ۳۰۰ سال قدمت، جزو قدیمی ‌ترین آن‌ ها شناخته می‌ شود. البته این را هم در نظر داشته باشید که به همین ترتیب قیمت زمین و هزینه ساخت‌ و ساز در بومهن هم به نسبت به سایر شهرک‌ های حومه تهران بالاتر است. هر چند هنوز از قیمت‌ های تهران فاصله معقولی دارد که همین امر موجب جذابیت آن برای سرمایه گذاری تهرانیان و همین طور خرید خانه برای استفاده شخصی افراد و خانواده های گوناگون است.

خرید آپارتمان در شهر کهریزک

از دیگر شهرک ‌های نزدیک حومه تهران، می توان به کهریزک اشاره کرد که بیشتر با نام آسایشگاه سالمندان معروف آن شناخته می ‌شود. با وجود متروی خط یک سال‌ ها است رفت‌ و آمد از تهران به کهریزک به سهولت صورت می پذیرد.

کهریزک از بخش ‌های شهرستان ری در نزدیکی تهران است و به ‌رغم فاصله‌ کمی که از پایتخت دارد، برای خرید آپارتمان در حومه تهران گزینه مناسبی به حساب می آید.‌ طی سالیان اخیر امکانات شهری خوبی برای کهریزک طراحی شده است و در کنار پایین بودن قیمت زمین و هزینه ساخت‌ و ساز کمتر، شهروندان بسیاری را به سمت خود کشانده است.

خرید آپارتمان در شهر پرند

پرند یکی دیگر از بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی به شمار می رود که در شهرستان رباط کریم و ۳۳ کیلومتری جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. پرند از لحاظ امکانات رفاهی غنی است، از مهم ‌ترین این امکانات می ‌توان به فرودگاه بین ‌المللی امام خمینی، کارتینگ و پروژه تفریحی اقامتی سرزمین ایرانیان، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و … اشاره داشت. امروزه دسترسی به پرند تنها از طریق تاکسی و اتوبوس از مترو شاهد و صادقیه امکان ‌پذیر است و طی مدت زمان ۲۵ تا ۴۵ دقیقه می ‌توانید در این مسیر رفت و آمد نمایید.

امروزه شهرک پرند از ۷ فاز مختلف برخوردار است، ولی قرار است در آینده به ۱۶ فاز گسترش پیدا کند. در حال حاضر فاز صفر تا ۳ املاک سنددار شرکتی و یا شخصی ‌ساز هستند و در فاز ۴ تا ۶ املاک مسکن مهر قرار گرفته است. خدمات ورزشی، تجاری، آموزشی، فضای سبز و درمانی در فاز ۱ پرند قرار گرفته است. از امکانات برجسته فاز یک می ‌توان به تراکم کم ساختمانی و تلفیق بنا با فضای سبز اشاره داشت. فاز ۲ پرند، موفق ‌ترین فاز پرند محسوب می شود و منطقه بسیار خوبی برای زندگی به حساب می آید.

در فاز ۳ پرند بناهایی با تراکم مختلف واقع شده ‌اند. در فاز ۴ پرند به مجتمع سازی توجه بسیاری شده است. در طراحی محور میانی شمال فاز ۴ پروژه، راسته بازار ایرانی-اسلامی پیش‌ بینی‌ شده که به‌ عنوان یکی از امکانات شایان ذکر این فاز است. فاز ۵ پرند بالای 28 هزار واحد مسکن مهر را در خود جای داده است. فاز ۵ از چندین شهرک به نام‌ های شهرک آفتاب است. فاز ۶ پرند بیش از 53 هزار واحد مسکن مهر را در خود جای داده است فاز ۶ نیز از چندین شهرک به نام ‌های آسمان، سلام و … برخوردار است. اغلب این طور گفته می شود که اگر نیازی به تردد شهر تهران نباشد، بهترین گزینه شهر جدید پرند است، به این دلیل که پرند فلت است و تردد با خودرو در آن بسیار راحت است.

خرید آپارتمان در شهر دماوند

آلودگی تهران حتی می ‌تواند افرادی را که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارند و توان خرید خانه در تهران را دارند را از پایتخت فراری بدهد. دماوند در دامنه کوه ‌های دماوند از مناطق خوش ‌آب ‌و هوای نزدیک تهران به حساب می آید، با این تفاوت بزرگ که قیمت زمین در آن با قیمت ‌های تهران قابل قیاس نیست.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار مسکن – از صفر تا صد خرید و فروش مسکن

گیلاوند به عنوان بهترین فاز دماوند شناخته شده است که آپارتمان ‌هایش به قیمت مناسبی مورد معامله قرار می گیرد. همچنین هزینه ساخت ‌و ساز هم کم تر از هزینه ساخت در تهران تمام می ‌شود، به همین خاطر افرادی که دور خرید آپارتمان در تهران را خط کشیده‌ اند، می‌توانند سراغ آپارتمان‌ های دماوند بروند. خرید آپارتمان در حومه تهران این مزیت را دارد که برای خانه ‌های با متراژ بالا پولی بسیار کم تر از قیمت یک خانه بسیار کوچک می پردازید.

خرید آپارتمان در شهر هشتگرد

شهر هشتگرد یکی از شهرهای کرج به شمار می رود که در سال‌ های اخیر به دلیل نازل بودن قیمت زمین ساخت ‌و ساز گسترده ‌ای در آن صورت گرفته است. ساخت آپارتمان‌ های متعدد با متراژهای گوناگون برای رفع معضل مسکن در تهران سابقه ‌ای طولانی دارد، ولی در حال حاضر با بهبود امکانات شهری، عده زیادی نسبت به خرید آپارتمان در هشتگرد راغب هستند.

جالب است بدانید که متروی هشتگرد هم افتتاح شده است و ایستگاه آن در نزدیکی شهر جدید هشتگرد قرار گرفته است و هر روزه مسافران زیادی را به تهران منتقل می کند. جالب است بدانید که قیمت آپارتمان در شهر هشتگرد با توجه به افتتاح خط متروی تهران-هشتگرد، افزایش یافت و باید دید چند ایستگاه دیگر در این شهر برای مترو در نظر گرفته شده و افتتاح خواهد شد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در پایان میتوان نتیجه گرفت چنانچه به دلیل محدودیت بودجه، نمی ‌توانید در تهران خانه خریداری کنید و از طرفی نگران بی ‌ارزش شدن و از دست رفتن اندوخته ‌تان هستید، خرید آپارتمان در حومه تهران بهترین گزینه پیش روی شماست. با این کار هم صاحب خانه خواهید شد، هم به ‌نوعی پول خود را سرمایه ‌گذاری کرده ‌اید. قیمت زمین و هزینه ساخت ‌و ساز در شهرک‌ های حومه تهران در سال 99 و حتی 1400 با تهران قابل مقایسه نیست و قطعا بسیار کم تر است.

رودهن، بومهن، دماوند، پردیس، اندیشه، هشتگرد، پرند و کهریزک از جمله شهرک‌ های حومه تهران هستند که قیمت آپارتمان در آن ‌ها با قیمت‌ های موجود در تهران قابل مقایسه نیست. بنابراین چنانچه قصد خرید آپارتمان در حومه تهران را دارید، دیگر درنگ نکنید و مطالبق با شرایط و بودجه خود در یکی از این شهرک ‌های حومه پایتخت، خانه ‌دار شوید. چرا که معلوم نیست در آینده حتی در این شهرک ها بتوانید خانه خریداری کنید یا خیر!!!

در پایان امیدوارم از این مطلب که شرایط خرید آپارتمان کوچک در اطراف تهران را بیان کرد، استفاده های لازم رو برده باشید.

نظر شما در مورد خرید خانه در تهران و حومه چیست؟ ( تا به حال به فکر خرید ملک در اطراف تهران بوده اید؟)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *