بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون تومان در ایران

بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون

بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون تومان در ایران کدام است؟ وقتی در ایران زندگی می کنید، باید بهترین روش های سرمایه گذاری را نیز بلد باشید، چرا که هر ساله تورم زیادی بر کل کشور حاکم است و اگر سرمایه گذاری نداشته باشید، ارزش دارایی شما رفته رفته کاهش می یابد و قدرت خرید خود را کم کم از دست خواهید داد. با توجه به افزایش پول نقد در جامعه (چاپ بدون حساب پول) در حال حاضر پول نقد دست مردم بیشتر از گذشته است و قدرت خرید آن ها کمتر از گذشته است و باید بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون تومان را بلد باشید تا بتوانید در صورت نیاز سرمایه گذاری یا کسب و کاری با این مقدار پول داشته باشید. بنابراین اگر دوست دارید بدونید بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون کدام بازار و کسب و کار است، این مطلب بهترین راهنمای رایگان را در اختیارتان قرار می دهد.

بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون

تامین هزینه های زندگی در حال حاضر دیگر خیلی آسان نیست و افراد در پی یافتن راهی به منظور سرمایه گذاری با پول کم و سود زیادند که سود بالایی هم داشته باشد و از آن به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم از آن بهره ببرند تا در این وضعیت اقتصادی بتوانند زندگی بهتری را برای خود و همراهان خود رقم بزنند و به رفع نیازهای خود بپردازند. ایده برای سرمایه گذاری آن هم با ۱۰۰ ملیون تومان بیسیاری زیاد است، ولی باید روشی را انتخاب کنید که سود بیشتر در مدت زمان کم تری را به همراه داشته باشد.

حتما برایتان جالب است : بهترین جا برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

به عنوان مثال اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان را در بانک سپرده گذاری نمایید با سود 15 درصد، سود شما برابر است با ۱۵ میلیون تومان سالیانه و این در حالی است که چنانچه ۱۰۰ میلیون تومان را آگاهانه و با استفاده از ابزار های تحلیل، در بورس سرمایه گذاری کنید ممکن است سالانه بیش از ۵۰ درصد سود بهرمند شوید. همچنین بورس را کنار بگذاریم، شما می توانید در بازار طلا و سکه، ارزهای دیجیتال، راه اندازی فروشگاه ها و سایت های اینترنتی، راه اندازی کسب و کارهای مختلف که سرمایه کمی نیاز دارند و در عین حال سوددهی بالایی در بازه زمانی کمی به همراه دارند باشید که در ادامه چند مورد از بهترین ایده ها را در این خصوص معرفی خواهیم کرد، اما اول باید ببینید که هدف شما از سرمایه گذاری چیست و به دنبال چه سودی در چه بازه زمانی و در چه زمینه ای هستید.

هدف از سرمایه گذاری را مشخص کنید؛

همان طور که گفتیم، اول از همه باید هدف از سرمایه گذاری خود را مشخص نمایید. بگذارید این طور بگوییم که هدف شما از سرمایه گذاری باید دو چیز باشد که مورد اولی نسبت به مورد دومی ارجحیت دارد؛ دلیل اول شما برای سرمایه گذاری باید این باشد که اصل سرمایه تان حفظ شود و از چنگال تورم و هم از چنگال کلاهبرداران سرمایه خود را دور نگهدارید، لذا نسبت به این دو مورد بسیار حساس باشید، برای این که از چنگال تورم پول خود را حفظ کنید پس به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آن را به صورت  نقد نگهداری نکنید و برای این که از چنگال کلاهبرداران پولتان حفظ گردد، به هیچ عنوان آن را دست شخص دیگری نسپارید که برایتان سرمایه گذاری نماید.

نکته مهم دیگر برای حفظ پولتان این است که مراقب باشید آن را در چه بازاری سرمایه گذاری می کنید و ریسک آن بازار را در نظر بگیرید تا مبادا پولتان در بازار دچار ضرر شود و قسمتی از آن را از دست بدهید. نکته مهم بعدی برای سرمایه گذاری این است که به ارزش پولتان افزوده شود. به عنوان مثال پس از یک سال،  درصدی به پولتان اضافه شود. در این مورد باید دنبال مکانی برای سرمایه گذاری بگردید. در ادامه به معرفی برخی مکان ها برای سرمایه گذاری خانواده ها با مقدار زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم پرداخت که اصل داستان این مطلب است.

1) سرمایه گذاری در بورس با ۱۰۰ میلیون تومان

به منظور سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان یا کم تر از آن بازار بورس یکی از گزینه‌ های پرسود و جذاب است. چنانچه شما نگران نقدشوندگی پول در هر زمان که به پول نقد نیاز دارید، هستید و یا اینکه از کاهش ارزش پولتان به دلیل تورم نگرانید، بورس یک روش مناسب برای شما به حساب می اید. در حقیقت افرادی که در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند، این دغدغه را ندارند که به مرور زمان ارزش پولشان کاهش می یابد، چرا که این اشخاص به نسبت سهمی که خریداری کرده اند در دارایی ها و سود و زیان های آن شرکت سهمی دارند و با تورم ارزش دارایی های شرکت افزایش پیدا می کند و شرکت با توجه به فعالیت های اقتصادی که انجام می دهد، سود خوبی هم کسب می کنند. 

نکته دیگری که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که با سرمایه گذاری در بازار بورس می توانیم نقش پررنگی در رونق اقتصادی داشته باشیم، به این صورت که با سرمایه گذاری در بازار بورس منابع مالی که بنگاه های اقتصادی به آن نیاز دارند، تامین شده و موجب توسعه فعالیت ها می شود و در نهایت موجب رونق کسب و کار رشد اقتصادی کشور و ایجاد شغل برای افراد جامعه می شود. البته در نظر داشته باشید افرادی که به سرمایه‌ گذاری در بازار بورس علاقه دارند، باید بدانند که سرمایه‌ گذاری در بورس از ریسک برخوردار است، اما این ریسک را با انتخاب صحیح در روش سرمایه گذاری می تواند زیاد یا کم کنید. اگر شما دانش کافی از این بازار و سرمایه گذاری در آن را ندارید بهتر است ابتدا مطلب سرمایه گذاری در بورس را مطالعه کنید.

2) خرید طلا و سکه

دومین و پرطرفدارترین بازار برای سرمایه گذاری با سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان، خرید طلا و سکه است. طلا اغلب در گذر زمان همیشه روند رو به رشدی داشته است و مردم به تجربه دریافته اند که خرید طلا و نگهداری آن برای بلندمدت همیشه با سود همراه است. در این مورد هم توجه داشته باشید که خرید طلای زینتی برای سرمایه گذاری کار مناسبی نیست و موجب می شود هزینه ای اضافی برای کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده و این جور موارد پرداخت کنید که در نهایت باعث کاهش سود سرمایه گذاری شما می شود که البته مقدار آن هم کم نیست.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در طلا و سکه – از صفر تا صد طلا و سکه

لذا خرید طلای آب شده و دست دوم می تواند مناسب باشد، ولی کاملا مواظب باشید که از چه کسی طلا می خرید و فاکتور معتبر هم از طلافروش دریافت نمایید. خرید سکه هم می تواند مناسب باشد. در این مورد مراقی باشید سکه گاهی وارد حباب قیمتی می شود که نسبت به ارزش ذاتی اش فاصله زیادی می گیرد در این مواقع که حباب سکه زیاد است خرید طلا به صرفه تر است ولی در غیر این صورت خرید سکه هم با در نظر گرفتن شرایط آن می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری افراد به حساب آید.

3) خرید و فروش ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال یکی دو سالی است که بین سرمایه گذاران بیشتر جایگاه خود را پیدا کرده است. از دور شاید معامله ارز های دیجیتال خیلی آسان به نظر نیاید، ولی آنقدرها هم سخت نیست. در بازارهای معاملات، سرمایه گذاران قادرند شبیه به بازار معاملات بورس یا بازار فارکس اقدام به معامله رمزارهای مختلف به صورت آنلاین کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این بازارها خریداران و فروشندگان به صورت مستقیم از طریق یک سیستم معاملاتی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و همه میتوانند سفارش همه معامله ‌گران بازار را در یک صفحه به صورت لحظه ‌ای نگاه کرد. نحوه تبدیل بیت کوین به ریال را در این مطلب یاد بگیرید.

سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان

با توجه به سود آوری بالای ارزهای دیجیتال بسیاری از افراد برای خرید آنها مشتاق شده اند. پرتکرار ترین سوالی که این افراد دارند این است که چگونه بیت‌ کوین خریداری کنیم؟ ما ایرانی ها به این دلی که به حساب‌ های بین ‌المللی دسترسی نداریم، صرافی ‌های آنلاین ایرانی ( صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟ ) گزینه‌ راحت ‌تری برای خرید و فروش بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال می باشند. اگر دوست دارید در مورد معامله در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید، مطلب بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 بهترین راهنماست، چرا که در این مطلب توضیحات کامل ارائه شده است. 

4) احداث شرکت نرم افزاری

به منظور کارآفرینی با سرمایه 100 میلیون تومان می توانید به راه اندازی شرکتی نرم افزاری هم فکر کنید. برای موفقیت در این کسب و کار نیاز است تا این را در خاطر داشته باشید که احتیاج به یکسری ایده جذاب دارید تا آن ها را پیاده سازی کرده و محصول یا خدماتی به مشتریان ارائه دهید، لذا احتیاج و تقاضای جامعه هدف را شناسایی نموده، تلاش کنید تا روی یک یا دو حوزه خاص متمرکز شده و به دنبال راهی برای پاسخ به تقاضای مشتریانتان باشید. همچنین برای گسترش کسب وکارتان احتیاج به استخدام توسعه دهندگان و مهندسان فعال در حوزه کاری مربوطه دارید.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

موارد مورد احتیاج برای راه اندازی این کسب و کار شامل؛ تأمین مکان مورد احتیاج، انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت، اخذ مجوز فعالیت، استخدام نیروی کار مورد احتیاج، برخورداری از دانش تخصصی در حوزه فعالیت مربوطه، اطمینان از دانش کافی نیروهای کار، تأمین کامپیوتر، میز و جایگاه های مورد احتیاج، بازاریابی و … و جالب است بدانید که مدت زمان رسیدن به سود، حدود 6 ماه در نظر گرفته می شود و میزان سود حاصله، حداقل 25 میلیون تومان در ماه خواهد بود که عدد بسیار قابل قبولی است.

5) سپرده گذاری در بانک و دریافت سود ماهیانه

بیشتر فعالان اقتصادی، سپرده ‌گذاری را مطمئن‌ ترین راه برای سرمایه‌ گذاری در شرایط خاص اقتصادی می‌ دانند که معمولا این شرایط بعد از صعودهای شارپی بازارهایی مثل دلار، طلا و سکه و مسکن شاهد آن هستیم. در این مواقع که ارزش دارایی هایی که گفته شد، بسیار گران شده است، قدرت خرید تضعیف شده و با خروج سفته باز از بازارهای نام برده، روند بازارها نزولی شده و به مراتب قیمت های پایین تری نسبت به سقف ثبت شده را در این بازار ها شاهد هستیم و بهترین کار در این زمان سپرده گذاری و ورود به بازارهای مالی در زمان مناسب است.

در این باره عضو اتاق بازرگانی ایران بهترین کار را سپرده ‌گذاری در بانک می ‌داند و می ‌گوید؛ در شرایط کنونی با 100 میلیون تومان نمی ‌توان کارهای تولیدی انجام داد، به خاطر این که هم پول کمی است و هم در شرایط کنونی سرمایه از بین می ‌رود، لذا می ‌توان این پول را در بانک سپرده‌ گذاری کرد و سود آن را دریافت نمود. البته که سود بانک هم در مقایسه با تورم بسیار ناچیز است، ولی باز هم در برخی شرایط می تواند کار را راه بی اندازد.

6) صندوق های سرمایه گذاری جزو بهترين سرمايه گذاری ها با 100 ميليون

مکان دیگری که برای سرمایه گذاری این مقدار پول می تواند مناسب باشد صندوق های سرمایه گذاری به حساب می آید. صندوق های سرمایه گذاری در سه نوع درآمد ثابت، سهام قابل معامله و مختلط وجود دارند. در صورتی که از صندوق های با درآمد ثابت استفاده می کنید، بهتر است حتما نگاهی به نرخ سودی که هر ماه واریز می کنند داشته باشید و صندوقی را انتخاب کنید که بهره بیشتری را به سرمایه گذاران خود پرداخت می کند. معمولا سودی که این صندوق ها با درآمد ثابت پرداخت می کنند، شبیه بانک ها است و برای اینکه میزان صرفه اقتصادی این صندوق ها را بسنجید، باید سود پرداختی آن ها را با میزان تورم انتظاری در پایان سال مقایسه نمایید.

حتما برایتان جالب است : صندوق های سرمایه گذاری چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

صندوق های سرمایه گذاری سهامی که صندوق قابل معامله  یا ETF هم نامیده می شوند، ساز و کارشان مانند سهام بورسی است و بررسی آن ها دقیقا مثل سهام های بورس خواهد بود. صندوق های مختلط هم از هر دو ویژگی صندوق های قبلی برخوردارند یعنی هم ماهیانه درآمد ثابت دارند و هم این که مثل صندوق های قابل معامله در طول زمان معاملاتی، می تواند رشد کند یا کاهش یابد. همیشه در مقایسه بین صندوق های با درآمد ثابت و سپرده گذاری در بانک ها، صندوق ها در اولویت هستند، ولی متاسفانه مردم جامعه شناخت خوبی از این صندوق ها ندارند و همچنان به سپرده گذاری مستقیم برای بانک اقدام می کنند که به مراتب سود کمتری برای آن ها به همراه خواهد داشت.

7) راه اندازی مرغ داری کوچک بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون

همان طور که می دانید، مرغ از زمان های قدیم مورد توجه ایرانیان بوده و در بیشتر جشن ها و مهمانی ها خوراک گوشت مرغ به عنوان یک غذای اصلی و با ارزش تلقی می شود، همچنین گوشت قرمز معمولا قیمت بالایی دارد، لذا بیشتر خانوارها برای برآورده ساختن احتیاج های پروتئینی خود به مصرف گوشت مرغ روی آورده اند.

پس می توان گفت که به عنوان یکی دیگر از ایده های کارآفرینی با سرمایه 100 میلیون تومان می توانید به راه اندازی مرغداری کوچکی فکر کنید، همچنین از مزایای تاسیس مرغداری این است که قسمتی از درآمد شما از تخم مرغ های محلی تأمین می شود. برای این منظور هم حتما می بایست از لانه های با کیفیت جهت فراهم کردن امکان تخم گذاری مرغ ها استفاده نمایید. در نهایت، به مرور زمان می توانید کار خود را گسترش داده و به درآمد بیشتری را به دست آورید، اما باید در نظر داشته باشید که این کار، یکی از ایده های عالی کارآفرینی در روستا نیز به شمار می رود.

موارد مورد احتیاج برای راه اندازی؛ تأمین سالن در اندازه مناسب، تأمین دان خوری، آب خوری، ابزارهای گرم نماینده مرغ داری، رطوبت ساز، دستگاه های تهویه، پوشال یا خاک اره برای کف سالن، ساخت لانه برای تخم گذاری و … و جالب است بدانید که مدت زمان رسیدن به سود، حداکثر 3 ماه و نکته قابل توجه دیگر این که میزان سود حاصله، حداقل 10 میلیون تومان در ماه خواهد بود که بسیار عالی است.

8) راه اندازی سایت فروش اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مدل های کسب درآمد از اینترنت به حساب می آید که اخیرا بیشتر مورد توجه صاحبان کسب و کار است. سایت های فروشگاهی در ایران جزو پردرآمدترین سایت ها هستند که طی سال های اخیر کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند. البته با این وجود توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که امروزه فروشگاه های اینترنتی به سرعت در حال رشد هستند و برای کسب سهم بازار خود احتیاج به کوشش، آنالیز بهترین ایده های فروش اینترنتی و ارائه مزایای رقابتی چشمگیر دارید.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

در این راستا به منظور آغاز کار نیاز است تا به ترتیب هر یک از مراحل انتخاب گروه محصولات قابل ارائه، ارزیابی ایده فروشگاه اینترنتی خود، خرید هاست، خرید دامنه، راه اندازی سایت یا اپلیکیشن مورد نظر، پیاده سازی درگاه پرداخت امن و دریافت نماد اعتماد الکترونیک را در برنامه کاری خود قرار دهید.

موارد مورد احتیاج برای راه اندازی؛ انتخاب نام مناسب برای برند مورد نظر، خرید هاست، خرید دامنه، برخورداری از دانش برنامه نویسی مناسب برای پیاده سازی سایت، استخدام افراد متخصص برای این کار، دریافت مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت، عقد قرارداد با تأمین نمایندگان کالاهای مورد احتیاج برای فروش، تامین انبارهای مورد احتیاج برای نگه داری کالا، بازاریابی، فراوری محتوای فاخر برای جذب کاربر، بهبود سئوی سایت و مواردی از این دست. در واقعمدت زمان رسیدن به سود، حدود 6 ماه تا 1 سال است و میزان سود حاصله، حداقل 20 میلیون تومان در ماه خواهد بود.


امیدوارم از این مقاله که پیشنهاد های خوبی در خصوص بهترين سرمايه گذاری با 100 ميليون تومان داشت، استفاده کرده باشید.

اگر سوال یا ابهامی در مورد بهترین راه سرمایه گذاری با 100 میلیون داشتید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ داده شود.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *