بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی

بهترین روش سرمایه گذاری در ایران چیست و برای سرمایه گذاری در زمان کرونا و تحریم، چه ریسک ها و سودهایی در بازارهای مالی وجود دارد؟ بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021 رو قصد داریم در این مطلب به صورت رایگان مورد بررسی قرار دهیم و اگر شما هم دوست دارید بهترین جا برای سرمایه گذاری در این اوضاع را بشناسید، حتما این مطلب آموزشی رایگان را تا انتها بخوانید، شاید یک نکته ریز در این مطلب، بتواند دریچه بزرگی را در ذهن شما باز کند که به سودآوری بسیار خوبی در سال جدید منتهی شود، پس اگر دوست دارید بدانید مناسب ترین سرمایه گذاری در حال حاضر چیست با سایت سرمایه گذاری آنلاین مای مانی همراه باشید و مطمئن هستم که بهترین روش سرمایه گذاری در سال 1400 را یاد می گیرید.

بهترین روش سرمایه گذاری در ایران

انواع روش های سرمایه گذاری به صورت کلی عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد. سرمایه­ گذاری مستلزم مدیریت ثروت سرمایه ­گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است. سرمایه­ گذاری در حقیقت چشم­ پوشی از مصرف امروز به امید کسب بازدهی در زمان آینده است. فرصت ­‌های سرمایه­ گذاری بسیاری در چهارچوب اقتصاد داخلی وجود دارد که در این مطلب چند بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حتما برایتان جالب است : صندوق های سرمایه گذاری چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

بازار ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه، بازار مسکن، بازار سکه، بازار طلا، بازار ارز سرمایه­ گذاری خطرپذیر مانند کسب­ و کارهای نوپا یا استارتاپ­‌ ها قطعا می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری در سال جدید محسوب می شود. انواع روش های سرمایه­ گذاری در راستای کسب بازدهی صورت می پذیرد، ریسک نیز بخش جدایی­ ناپذیر بازدهی است، به این معنی که کسب بازدهی ­‌های بالاتر به واسطه پذیرش ریسک ­‌های بیشتر اتفاق می ­‌افتد و این موضوع حائز اهمیت ترین فاکتور تفاوت بین فرصت ­‌های سرمایه­ گذاری است، هر چند فاکتورهای مهم دیگری  نیز مانند افق سرمایه­ گذاری، حجم سرمایه ­گذاری، میزان نقد شوندگی و … از دیگر عوامل موثر در سرمایه­ گذاری به حساب می آیند.

سرمایه گذاری در ارز

شاید یکی از اصلی­ ترین روش های سرمایه گذاری، بازار ارز باشد که به علت نوسانات قیمتی زیاد این بازار، بازار مطلوبی به نظر برسد، ولی باید توجه داشت که کار کردن در این بازار از ریسک بالایی برخوردار است و از شفافیت معاملات خبری نیست و در اصل یک نوع فعالیت در یک بازار سیاه هست. دلال‌ هایی که دلار را با فرکانس بالا معامله می‌ کنند، می ‌توانند سود کسب نمایند. آن ‌ها امروز دلار را خریداری می کنند و چند دقیقه بعد به قیمتی بالاتر به فروش می گذارند. سود آن‌ ها از ما‌به ‌تفاوت خرید‌ و فروش حاصل می شود، نه از انبارکردن و نگه ‌داشتن ارز. در واقع به این نوع معامله نوسان گیری می گویند.

حجم و فرکانس بالای معامله موجب می شود سود کم برای آن ‌ها ارزنده باشد. اگرچه خرید و فروش ارز یکی از سودآورترین روش های سرمایه گذاری در ایران به حساب می آید، ولی به دلایل زیادی این کار نمی ­تواند به عنوان یک سرمایه ‌گذاری پایدار شناخته شود. کسانی که در سال‌ های اخیر سرمایه ریالی خود را به دلار یا یورو تبدیل کردند، سود فوق العاده‌ای کسب کرده اند، البته بسیاری نیز در تلاطم‌ های ارز دچار ضرر و زیان فراوانی شدند. آنچه که در این خصوص واضح است این است که این نوع سرمایه گذاری ریسک نسبتا زیادی دارد. امکان دارد بر اثر اتفاقات و تحولات داخلی و دنیا، قیمت ارز بالا یا پایین رود.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار دلار – از صفر تا صد ارز و دلار

در نتیجه انتخاب زمان مناسب برای خرید ارز بسیار مهم است. اصولا استفاده از ابزارهای تحلیلی نیز نمی ‌تواند به صورت دقیق به سرمایه‌ گذاران در این بخش کمک نماید و پیش ‌بینی نرخ ارز همیشه با ابهام روبرو است. به صورت کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب گردد. همچنین مشکلات و محدودیت‌ های قانونی موجود در این زمینه امکان دارد مشکلاتی را برای سرمایه گذاران به وجود آورد، ولی به طور کلی یک نکته مهم را باید در نظر داشت که تعیین ارزش ذاتی نرخ ارز ارتباط مستقیمی با طرف‌ های عرضه و تقاضای آن دارد، طرف عرضه که بخش عمده آن در ایران را صادرات به ویژه صادرات نفت تشکیل می ‌دهد و طرف تقاضا که شامل تقاضا رسمی و غیررسمی ارز است.

سرمایه گذاری بر روی طلا

طلا از جمله دارایی ­‌های امن در سرتاسر دنیا به حساب می آید و سرمایه ­گذاران در هنگام بحران ­‌های اقتصادی بر روی طلا سرمایه گذاری می کنند. این بازار پر ریسک از دو معیار داخلی و خارجی تأثیرپذیر است. فاکتور داخلی تأثیرگذار نرخ برابری دلار به ریال بوده و فاکتور خارجی قیمت اونس جهانی است. از دیگر مزایای سرمایه ‌گذاری در طلا، نبود محدودیت زمانی هست و در هر زمان می ‌توان اقدام به معامله کرد. انتخاب روش سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار حساس است.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان برای خرید طلا در ایران چه زمانی است؟

انتخاب از بین طلای ساخته شده یا ساخته نشده یکی از مهم ترین دغدغه ‌های افراد است. البته سرمایه­ گذاری ‌های کلان معمولا بر روی طلای ساخته نشده انجام می شود. جذابیت بازار طلا به عنوان یک بازار سودده در کل دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز مطرح است. یکی دیگر از روش ‌های سرمایه ‎گذاری در ایران ورود به صندوق‌ های سرمایه گذاری است. صندوق ‌هایی که با قوانین مشخص و منعطف خود امکان سرمایه‌ گذاری را ساده تر می ‌کنند.

سرمایه گذاری در استارتاپ

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران که کم تر به آن پرداخته می ‌شود، سرمایه ­گذاری بر روی استارتاپ‌ ها یا همان کسب و کارهای نوپا است. سرمایه ­گذاری خطرپذیر یا سرمایه­ گذاری جسورانه به سرمایه ­گذاری بر استارتاپ‌ ها می گویند. در این مطلب منظور از استارتاپ کسب وکاری نوپا، مبتنی بر تکنولوژی و مقیاس ‌پذیر است. کسب ­و کارهایی که قادرند در آینده ‌ای نزدیک پس از شروع، با توجه به رشد سریع خود، سود فراوانی را برای سرمایه گذار به همراه داشته باشند. ویژگی بیشتر این کسب و کارها رشد سریع است و این یعنی بازدهی سرمایه گذاری بسیار بالا.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در استارتاپ – از صفر تا صد راه اندازی کسب و کار استارتاپ

سرمایه گذاری خطرپذیر سرمایه‌ گذاری جسورانه یا سرمایه‌ گذاری کارآفرینی عبارت است از سرمایه ­گذاری طولانی مدت مبتنی بر سهامداری که در بازه زمانی مشخص در شرکت­‌ های خصوصی که از قابلیت رشد بالایی برخوردار هستند برای شروع، رشد اولیه و یا توسعه کسب و کار انجام می شود. این کسب و کارها عموما به بازارهای جدیدی ورود می ­‌کنند، محصولات جدیدی ارائه می کنند یا روش جدیدی در ارائه کالا و خدمات ارائه می­‌ دهند که در نهایت این جدید بودن و نداشتن سابقه کافی تاریخی در روش ارائه خدمت یا محصول و در فعالیت شرکت و شفاف نبودن بازخورد بازار در آن حوزه خاص، ریسک بالایی را در این نوع از کسب­وکارها به دنبال دارد.

سرمایه گذاری در حوزه مسکن 

مسکن از گذشته تا امروز، به عنوان یکی از کالاهای سرمایه‌ای شناخته شده است. در ایران به علت وجود عوامل فرهنگی و اقتصادی، به مسکن و مستغلات در سرمایه گذاری اهمیت بسیاری داده می ‌شود. مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ ای می ‌تواند در درجه اول موجب حفظ و سپس باعث افزایش ارزش سرمایه شود. بسیاری از مردم بهترین روش‌ های سرمایه گذاری در ایران را خرید مسکن می ‌دانند، به این دلیل که مسکن هم کالایی مصرفی است و هم به مرور زمان قیمت آن افزایش پیدا می ‌کند. روش های سرمایه­ گذاری در بازار مسکن را می‌­ توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد، خرید به قصد فروش و دیگری خرید به قصد اجاره است.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود که در روش مستقیم، خود سرمایه گذار کد بورسی دریافت می کند و شخصا به انجام معاملات می پردازد که خب ریسک و بازده این روش با روش غیر مستقیم بسیار متفاوت است. روش غیر مستقیم یعنی این که شما پولتان را به شرکت های سرمایه گذار و سبدگردان بدهید تا آن ها برای شما سرمایه گذاری کنند و یک درصد مشخصی از سود را به شما عزیزان تقدیم کنند. به صورت کلی روش استفاده از روش مستقیم مناسب تر است.

بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

ولی باید در نظر داشته باشید که دانش و آگاهی شما از بازار سرمایه، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، روش های خرید و فروش سهام، رفتارشناسی معامله و بازار و درک شاخص های اقتصادی و … همگی برای سرمایه گذاری به روش مستقیم نیاز است و باید آن ها را بلد باشید یا حداقل پیش زمینه بسیار خوبی در آن ها داشته باشید تا با تجربه بتوانید نقاط خالی آن ها را پر کنید و به سرمایه گذاری با تجربه و با مهارت در بازار بورس تبدیل شوید. البته که سرمایه گذاری در بورس بسیار خوب است ولی سعی کنید اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، برای این کار به صورت مستقیم اقدام نکنید تا مجبور شوید برای خرید و فروش از دیگران کمک بگیرید و حتی سیگنال های خرید و فروش را از افراد و سایت های نامعتبر دریافت کنید، چرا که قطعا متضرر خواهید شد و دیگر میل و رغبتی برای سرمایه گذاری مجدد در بازار بورس نخواهید داشت.

بهترین سرمایه گذاری در زمان کرونا

با توجه به جمع بندی در این زمینه، می توانیم بازار بورس را به دلیل ورود نقدینگی زیاد و هم چنین وجود تورم در کشور، به عنوان بهترین جا برای کسب سود معرفی کرد. البته باید در نظر داشت که ورود در این بازار نیز مشروط به آن است که با آگاهی به آن قدم گذاشت. بعد از بازار بورس می توانیم به بازار مسکن، در صورت رفع مشکلات آن به عنوان مقصد بعدی برای سرمایه گذاری نگاه کنیم.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری

بازار طلا هم برای افرادی که ریسک پذیر نیستند و در کنار افزایش قیمت دلار قصد دارند سودی نیز داشته باشند، بازاری امن در طولانی مدت محسوب می شود. در نقطه تقابل این بازار، بازار ارز های دیجیتال قرار دارد که بسیار پر ریسک به حساب می آید. خب در کل با توجه به صحبت های بالا می توان نتیجه گرفت که بازار بورس از رقابت با دیگر بازار ها، سر بلند بیرون آمده و برای مردم مناسب تر است، ولی نباید فراموش کرد که نتیجه گرفتن در این بازار از همه مردم بر نمی ‌آید.

بهترین بازار برای سرمایه گذاری بعد از کرونا

در دوران بحران شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی از حالت طبیعی خارج شده و اوضاع مالی مردم بهم ریخته است؛ سوالی مهمی که پیش آمده این است که مردم امروزه حاضر پول ‌های راکدشان را در کدام بازار سرمایه ‌گذاری کنند تا دست ‌کم ضرر کم تری کنند.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که آیا با مبالغ اندک در حد یک تا پنج میلیون نیز می توان سرمایه گذاری پر سود انجام داد یا نه؟ ما در این جا چندین راه را بررسی خواهیم کرد. در وهله اول شاید بهترین راه سپرده گذاری در بانک به نظر برسد و این تصور وجود داشته باشد که پول ما در بانک امنیت بیشتری دارد. بله، جای پول ما در بانک واقعا امن است اما حتما شما نیز به این قضیه پی برده اید که دیگر بانک ها جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست و سود بسیار اندکی نصیبتان می شود.

حتی با توجه به معیارهای مهمی مانند کاهش ارزش پول و تورم، امکان دارد متحمل ضرر نیز بشوید. در حقیقت اندوختن پول در بانک را نمی توان یک سرمایه ‌گذاری به حساب آورد و با حسابی سر انگشتی اگر تورم سالیانه را 50 درصد در نظر بگیرید و سود شما از بانک سالانه 20 درصد باشد، در واقع ارزش پول شما در سال 30 درصد کم می شود. در مرحله دوم شاید خرید سکه و طلا به ذهنتان خطور کند. طلا و سکه بسیار با ارزش است و سرمایه گذاری در این مورد سود خود را دارد.

حتما برایتان جالب است : ثبت نام در بورس کالا | آموزش سرمایه گذاری در بورس کالا

به صورت کلی طلا به عنوان یک کالای با ارزش شناخته می شود، ولی تمرکز مطلق بر روی این بازار، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. خرید طلا با پول اندک نمی تواند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و اگر خواستار سود از آن هستید باید مدت تقریبا طولانی منتظر بمانید. طلا هیچ جریان پولی برای شما ایجاد نمی‌ کند و تنها این احتمال وجود دارد که قیمت آن تغییر کند. سرمایه ‌گذاری در بورس می ‌تواند همراه با حفظ اصل پول شما، سود نقدی سالانه نیز به همراه داشته باشد.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

توجه داشته باشید که موارد زیر با توجه به بحران جهانی کرونا و شرایط حال حاضر معرفی شده است. توصیه می شود پیش از هر اقدامی با مشاوران و متخصصان مورد اعتماد خود مشورت نمایید تا تصمیماتی آگاهانه و با کمک متخصصین بگیرید. بهترین سرمایه گذاری چیست؟

  • ** راه اندازی فروشگاه اینترنتی
  • ** سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
  • ** سرمایه گذاری در تولید و کارآفرینی
  • ** کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی
  • ** سرمایه گذاری بر روی خود از طریق مهارت آموزی و یادگیری
  • ** سرمایه گذاری بر روی سایر کسب و کار ها و خرید سهام آن ها

کار با اینترنت را نیز می توان به عنوان بهترین سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ معرفی کرد. کار در اینترنت می تواند در هر مکانی انجام شود. همچنین ساعات کار می ‌تواند دلخواه باشد، یعنی هیچ محدودیتی ندارد که در ساعات مشخصی بخواهیم آن کار را انجام دهیم. مشتریانی که از صفحات اینستاگرام یا کانال های شبکه های اجتماعی بازدید می ‌کنند، می ‌تواند نامحدود باشند. مشتریان و کسانی که در این حوزه کار در اینترنت فعالیت می ‌کنند، نیاز به تحصیلات و تخصص خاصی ندارند و تنها با داشتن یک لپ تاپ با گوشی هوشمند و با یک اینترنت معمولی می توان حوزه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند.

همه افراد که وقت خالی دارند می ‌توانند حوزه کسب و کار اینترنتی را شروع کنند، از جمله دانشجویان دانش‌آموزان، زنان خانه ‌دار، معلمانی که در تعطیلات هستند و … البته این را از یاد نبرید که هر کسب و کاری نیاز به آموزش اولیه دارید، به فکر مهارت آموزی و کسب تجربه باشید و توصیه می شود با مشاوران کسب و کار که مورد اعتماد و انتخاب شما بعد از تحقیقات کامل هستند مشورت نمایید.

از نظر شما بهترین روش سرمایه گذاری چیست؟

سودده ترین سرمایه گذاری که انجام داده اید مربوط به چه سالی است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *