بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 کدام است؟

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

بهترین روش ترید ارز دیجیتال که در بازه های زمانی مختلف بتوانید بیشترین و مطمئن ترین سودها رو دریافت کنید رو میشناسید؟ میدانید برای معامله ارزهای دیجیتال و حتی ورود به بازار رمزارزها به چه چیزهایی نیاز دارید؟ اگر همه این موارد را می دانید که واقعا خوب است، ولی اگر نمی دانید اصلا جای نگرانی نیست و در همین مقاله آموزشی رایگان قصد داریم همه چیز درباره بهترین روش ترید ارز دیجیتال را به شما عزیزان آموزش دهیم و بررسی کنیم که در سال 2021 میلادی، چه روش هایی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد که میتواند بیشترین بازدهی و سود را برای شما به همراه داشته باشد. پس اگر دوست دارید بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2021 را یاد بگیرید، تا انتها این مطلب راهنما را مطالعه فرمایید.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021

در حال حاضر ترید ارزهای دیجیتال به علت نوسانات زیادی که به همراه دارند به یکی از مشاغل پر سود دنیا تبدیل شده است و بسیاری از کسانی وارد این حوزه می شوند از پیش با مباحث سرمایه گذاری در بازار های مالی آشنایی کافی داشته اند. بر اساس آنچه که در مطلب ترید چیست گفته شد مقوله ترید و سرمایه گذاری را می توان از هم جدا دانست، در این مقاله آموزشی به بررسی انواع روش های ترید رمزارزها خواهیم پرداخت. اساسا هدف از انجام ترید یا معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال، کسب سود از طریق خرید و فروش یا مبادله آن ها در زمان نسبتا کوتاهی است و یک معامله گر زمانی سود کسب می کند که در پایین ترین قیمت یک دارایی دیجیتال را خریداری کند و در قیمت بالاتر بفروشد.

ولی باید گفت که این کار آنطور که فکر می کنید آسان نیست، یک تریدر یا معامله گر زمانی می تواند سود های خوبی نصیب خود کند که مجموعه ای از عوامل را در کنار هم بکار ببرد، مواردی نظیر استفاده از نوسانات ارزهای دیجیتال، اخبار، به کارگیری استراتژی های معاملاتی و از همه مهمتر دانش تحلیل تکنیکال، عواملی هستند که تمامی تریدرها باید به آن ها تسلط کافی داشته باشند. از طرفی روش کار معامله گران در مقایسه با سرمایه گذاران متفاوت است، بدین معنی که تریدرها از اکسچنج ها و صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش لحظه ای یا تبدیل ارزها به یکدیگر استفاده می کنند و در نتیجه ریسک کاری که انجام می دهند، بسیار بیشتر است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جهت ورود به بازار ارزهای دیجیتال، هر معامله گر باید از ابتدا یک روش معاملاتی برای خود در نظر بگیرد، در حقیقت مشخص کند که در چه بازه زمانی توانایی انجام ترید را دارد که این بسته به سطح مهارت افراد، متفاوت است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به چهار دسته کلی تقسیم می شوند، هر یک از این روش های معامله گری در محدوده زمانی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد تا کارایی آن سبک معاملاتی برای شما مشخص گردد. نکته مهم این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که بازار دقیقا بر اساس تحلیل شما پیش رود، تنها راه موفقیت در ترید این است که تعداد معاملات موفق شما بیشتر از تعداد معاملات شکست خورده باشد.

1) روش معامله پر تعداد یا اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ یکی از روش های معامله گری است که در آن افراد با خرید و فروش های پر تعداد و سریع ارزهای دیجیتال، در مدت زمان کوتاهی سود کسب می کنند. این روش ترید اغلب در بازه های زمانی چند ثانیه تا چند دقیقه صورت می پذیرد و در آن نباید انتظار سودهای بالا را داشت، به خاطر این که اصولا هدف اسکالپینگ این است که افراد سود های کوچک را به تعداد دفعات زیاد دریافت نمایند.

به عنوان مثال این طور فرض کنید که شما ارز دیجیتالی مثل ریپل را در قیمت 30 دلار می خرید و چند دقیقه بعد در قیمت 35 دلار به فروش می رسانید، دوباره وقتی قیمت پایین آمد در قیمت 31 دلار می خرید و در 34 دلار می فروشید. بنابراین باید گفت که اسکالپ تریدینگ یکی از پر ریسک ترین روش های معاملاتی به شمار می رود، به این دلیل که میزان سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان هاست، فقط کافی است که در تریدها متحمل چند ضرر بزرگ شوید تا کل سودهای کسب شده از بین برود.

برای موفقیت در این سبک معاملاتی ارزهای دیجیتال، شما نیازمند داشتن مهارت، تمرکز و رعایت کردن حد سود، حد ضرر، مدیریت ریسک و مباحث تحلیل تکنیکال هستید. نوع دیگری از روش اسکالپینگ وجود دارد که اصطلاحا به آن ها High Frequency Trading می گویند، در این روش، معاملات به وسیله الگوریتم های هوش مصنوعی جهت تحلیل بازار و همچنین با سرعت بسیار زیادی انجام می شود. شرکت های بزرگ دنیا عمدتا از این سبک معاملاتی استفاده می کنند که با استفاده از ربات های معامله گر و نرم افزار های ویژه ای برای گذاشتن سفارشات خرید و فروش رخ می دهد.

2) روش معامله نوسانی یا سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ یکی دیگر از روش های ترید در بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش معاملات در بازه زمانی طولانی تری صورت می پذیرد، عمدتا در مدت زمان 15 تا 60 روز، از همین روی دیگر لازم نیست که معامله گران بصورت روزانه بازار را رصد کنند، معمولا افرادی که مشغله کاری دارند از این سبک معاملاتی استفاده می کنند. اساس انجام معاملات به صورت سوینگ یا نوسانی، استفاده از تحلیل تکنیکال و رفتارهای قیمتی برای تشخیص روند حرکتی و همین طور نقاط کف و سقف قیمتی است.

بهترین روش معامله ارز دیجیتال

بنابراین گفتنی است که افرادی که در تحلیل تکنیکال مهارت متوسط و قابل قبولی داشته باشند، بهترین گزینه برای آن ها استفاده از خرید و فروش های نوسانی است. در این روش تریدرها طبق تحلیل تکنیکال خود مشخص می کنند که قیمت دارایی مورد نظر خود تا چه محدوده قیمتی بالا می رود و سپس در آن محدوده اقدام به تصمیم گیری برای خروج یا ماندن در بازار می کنند. علاوه بر این، به خاطر این که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار دو طرفه است، معامله گران پس از رسیدن قیمت به یک هدف مشخص، اقدام به خروج از بازار می‌ کنند.

3) روش معامله بلند مدت یا پوزیشن تریدینگ

پوزیشن تریدینگ یک استراتژی ترکیبی از ترید و سرمایه گذاری است، در حقیقت شما طبق تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی خود یک موقعیت خرید یا فروش انتخاب می کنید و برای رسیدن به اهداف احتمالی، ماه ها و حتی سال ها منتظر باقی می مانید. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که تفاوت پوزیشن تریدینگ با سرمایه گذاری چیست؟ در سرمایه گذاری افراد یک دارایی دیجیتال را خریداری می کنند و تنها از روند صعودی بازار می توانند کسب سود کنند، حال آنکه اگر روند بازار تغییر کند و نزولی شود، ضررهای سنگینی متحمل خواهند شد، ولی در پوزیشن تریدینگ افراد می توانند بسته به نوع حرکت بازار، پوزیشن خود را انتخاب کنند و از ریزش قیمت ها و روند نزولی هم سود به دست آورند.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

در روش پوزیشن تریدینگ برای تحلیل بازه های زمانی اغلب از نمودارهای هفتگی و ماهیانه در تحلیل تکیکال استفاده می شود. افرادی که از این روش استفاده می کنند باید نوسانات کوتاه مدت ارز دیجیتال مورد نظر خود را نادیده بگیرند، به این دلیل که هدف این سبک معاملاتی استفاده از نوسانات میان مدت و بلندمدت قیمت و رسیدن به سود های کلان است.

4) روش معامله روزانه یا دی تریدینگ

در روش معامله روزانه، تریدرها معاملات خود را در چند ساعت یا حداکثر یک روز کاری انجام می دهند. این سبک معاملاتی در مقایسه با روش اسکالپینگ سود بیشتری به تریدر ها می دهد، به این دلیل که در بازه زمانی بالاتر سرعت و دامنه نوسانات کم تر خواهد شد و معامله گران راحت تر می توانند به تحلیل تکنیکال اعتماد کنند. این را باید در نظر داشته باشید که کلید موفقیت در تریدهای روزانه، بررسی نمودارها در تایم فریم های زمانی مختلف و انجام تحلیل تکنیکال بر روی چارت های قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر است. با استفاده از تحلیل تکنیکال می توانید نقاط مناسب برای ورود و خروج از یک ارز دیجیتال را شناسایی فرمایید.

در کنار این در ترید روزانه بعد از اینکه تحلیل تکنیکال شما سیگنال خرید یک ارز دیجیتال را صادر کرد، ابتدا باید یک حد ضرر و یک حد سود برای خریدی که انجام می دهید در نظر بگیرید. از آنجایی که تریدهای روزانه در بازه چند دقیقه تا چند ساعت انجام می گیرند، معمولا نمی توان انتظار رشد قیمتی و نوسانات چشمگیری را برای این نوع از تریدها انتظار داشت، از همین روی تریدرها بر روی سودهای کوچک تمرکز می کنند. معامله گران روزانه جزو حرفه ای ترین معامله گران به حساب می آیند و با استفاده از روش خاصی به اسم مارجین ترید یا اهرم معاملاتی، سود خود را از یک ترید به میزان زیادی بالا می برند.

این را باید در نظر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار 24 ساعته است و در هر ساعت شبانه روز محدودیتی برای انجام خرید و فروش در آن وجود ندارد، به همین خاطر روش دیگری از معاملات روزانه وجود دارد که به Intra day Trading معروف است و در آن تریدرها می توانند خرید و فروش خود را به بیش از یک روز ادامه دهند. ترید روزانه یک شغل تمام عیار است و تریدر ها بصورت مداوم بازار را رصد می کنند، حتی تریدرهایی که از ربات ها و نرم افزارهای خودکار استفاده می کنند نیز همواره محتاط هستند تا بدلیل بروز مشکلاتی مانند قطعی اینترنت یا خطا در سامانه های آنلاین ترید، اختلالی در فرایند ترید آن ها به وجود نیاید.

نکات مهم برای معامله ارزهای دیجیتال

پیدا کردن صرافی مناسب برای معامله : پیدا کردن برای این که بتوانید صرافی مناسب خود را انتخاب کنید باید عوامل امنیت، اعتبار و حجم معاملات را در نظر بگیرید و حتما پیش از استفاده از آن صرافی شرایط آن را مطالعه نمایید تا دارایی شما به خطر نیافتد. صرافی خارجی بایننس با امکانات و خدمات زیاد می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

آموزش مبنای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال : تحلیل تکنیکال یکی از اصول ابتدایی در ارزهای دیجیتال است که هر معامله گری باید آن را در خاطر داشته باشد. تاریخ تکرار می شود، لذا یادگیری این تحلیل بسیار ضروری خواهد بود.

استفاده از کیف پول سخت افزاری : در خاطر داشته باشید که نگه داری ارزها در صرافی لزوما گزینه مناسبی نیست و بهترین کار این است که برای نگه داری ارزهای خود از یک کیف پول سخت افزاری مناسب استفاده کنید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

استفاده از ابزارهای کمک کننده برای معامله : به سایت های مشاهده و تجزیه و تحلیل نمودارها مراجعه کنید، در این زمینه می توانید از سایت TradingView استفاده کنید. اخبار مثبت و منفی را دنبال کرده و از آن ها در تحلیل خود کمک بگیرید. این را از خاطر نبرید که برخی ابزارها جعلی هستند و باید مراقب آن ها بود.

تامین امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال : در یاد داشته باشید که همواره و برای تمامی حساب های خود باید از فاکتور تایید دو مرحله ای استفاده کنید تا امنیت حساب شما تامین شده باشد.

پیدا کردن بهترین راه تبدیل پول رایج به ارز دیجیتال : امن ترین، ارزان ترین و راحت ترین راه ممکن برای خرید بیت کوین با پول رایج و انجام ترید را پیدا کنید. باید در نظر داشت که همواره امنیت مهم تر از ارزان بودن و راحت بودن است.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال کدام است؟

در پایان باید گفت که چنانچه قصد شروع به فعالیت و انجام ترید در بازار ارزهای دیجیتال را دارید باید بررسی کنید که کدام روش و استراتژی ترید برای شما مناسب تر است، به همین خاطر باید پاسخ مناسبی برای موارد زیر داشته باشید :

  • ** میزان ریسک پذیری من چقدر است؟
  • ** آیا به مباحث روانشناسی بازار تسلط دارم؟
  • ** چه میزان سرمایه ای می توانم وارد بازار کنم؟
  • ** تجربه من در ترید و تحلیل تکنیکال چقدر است؟
  • ** چه مقدار زمان می توانم برای ترید و تحلیل تکنیکال اختصاص دهم؟

به صورت کلی هر اندازه بازه زمانی انجام معاملات بیشتر می شود، مقدار زمانی که برای ترید صرف می کنید کمتر می شود. به صورت واضح تر اگر شما روش پوزیشن تریدینگ را انتخاب کنید، تنها چند ساعت در هفته نیاز دارید تا به بررسی بازار و تحلیل تکنیکال بپردازید. در عوض اگر شما یک دی تریدر یا معامله گر روزانه باشید، باید حداقل روزی 8 ساعت بازار را رصد کنید، تحلیل تکنیکال انجام دهید و به دنبال ارز دیجیتال مناسب برای نوسانگیری بگردید.

البته باید در نظر داشته باشید که هیچ ازامی ندارد که شما فقط از یک سبک معامله گری استفاده کنید، شما می توانید هر روز و بسته به شرایط بازار روش معاملاتی خود را تغییر دهید، ولی به صورت کلی آن چه که به شما کمک می کند تا یک روش مناسب ترید برای خود انتخاب کنید، تجربه ترید کردن و نوع  بازاری است که در آن فعالیت می کنید. به عنوان مثال امکان دارد که در بازار بیت‌کوین به علت بالا بودن حجم معاملات روش دی ترید بسیار سودآور باشد ولی در بازار ارزی مثل کاردانو این روش خیلی کارایی نداشته نباشد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ترید ارز دیجیتال چه به صورت روزانه و چه به صورت بلندمدت، نیاز به تحلیل دارد. در ترید ارز دیجیتال هر زمان که متوجه شدید یا احساس کردید که تحلیل اشتباهی انجام داده اید، به سرعت از موقعیت خودتان خارج شوید. سراغ تحلیل های جدید بروید و از تحلیل و ترید اشتباه خودتان درس بگیرید.

امیدوارم از این مقاله با عنوان بهترین روش ترید ارز دیجیتال استفاده کرده باشید.

نظر شما در خصوص روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال چیست؟

تجربه چجور معاملاتی را در این بازار دارید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *