بیت کوین صفر تا صد | همه چیزی که باییید راجب بیت کوین بدانیم

بیت کوین صفر تا صد

بیت کوین صفر تا صد را باید بلد باشید تا بتوانید برای خرید بیت کوین و یا در هنگام نیاز برای فروش بیت کوین اقدام کنید. اگر صفر تا صد بیت کوین را بلد باشید، برای استخراج بیت کوین هم مشکلی نخواهید داشت و به بهترین شکل قادرید از دانسته های خود در راستای سودآوری حداکثری استفاده کنید. آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین و همین طور آموزش خرید و فروش بیت کوین در صرافی های داخلی و خارجی را قصد داریم به همراه اهداف قیمتی و آینده بیت کوین عنوان کنیم تا بیت کوین صفر تا صد را بیان کرده باشیم و بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده نمایید. لذا اگر دوست دارید بدانید بیت کوین چیست و چگونه کار می کند و برای سرمایه گذاری در بیت کوین باید چیکار کنید، مطلب بیت کوین صفر تا صد برای شما نوشته شده است.

بیت کوین صفر تا صد

بیت ‌کوین نوعی پول دیجیتال به حساب می آید که به صورت الکترونیک ساخته و نگهداری می ‌شود. هیچکس بیت ‌کوین را تحت کنترل ندارد و مثل اسکناس پرینت نمی ‌شود، بلکه بیتکوین به وسیله افرادی در سرتاسر جهان با استفاده از نرم ‌افزارهایی که عملیات ریاضی را از طریق سرورهای قدرتمند حل می ‌کنند، استخراج می‌ شود. بیت ‌کوین نخستین نمونه از ارزهای دیجیتال در حال رشدی است که به آنها کریپتوکارنسی گفته می شود، در این مقاله از سایت سرمایه گذاری آنلاین به بررسی بیتکوین می پردازیم و نکات کاربردی و پایه ای را که برای شروع کار با بیت‌کوین نیاز دارید، آموزش می ‌دهیم.

این را در نظر داشته باشید که از بیت ‌کوین می ‌توان برای خرید الکترونیک استفاده نمود. در این مواقع بیت‌ کوین مثل پول عادی عمل می‌ کند، با این تفاوت که با آن به صورت دیجیتالی معامله می ‌شود، به هر صورت مشخصه اصلی بیت ‌کوین و حائز اهمیت ترین چیزی که آنرا از پول معمولی متفاوت می ‌کند، این است که بیت ‌کوین هیچ مرکزی ندارد، یعنی که هیچ موسسه یا شرکت خاصی شبکه بیت‌ کوین را کنترل نمی ‌کند. این مورد موجب آسودگی خاطر برخی افراد می‌ شود، چرا که دیگر هیچ بانکی نمی ‌تواند پول آنها را کنترل نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


یک برنامه نویس نرم‌ افزار با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو، ایده بیت ‌کوین را که یک سیستم پرداخت الکترونیک بر پایه ریاضیات بود، مطرح و پیاده‌ سازی کرد. این ایده برای ارائه ارزی بود که مستقل از هر مرجع باشد، به صورت الکترونیک انتقال یابد و از کارمزد تراکنش پایینی برخوردار باشد. البته هنوز هویت واقعی خالق بیت‌ کوین معلوم نشده است و با این وجود که عده ‌ای ادعا می ‌کنند ساتوشی ناکاماتو هستند هنوز کسی نتوانسته این موضوع را ثابت نماید. جالب است بدانید که پروتکل بیت ‌کوین طوری نوشته شده که فقط 21 میلیون بیت ‌کوین می ‌تواند به وسیله استخراج‌ کننده‌ ها به وجود آید.

بیت‌ کوین یک ارز معمولی نیست و شکل فیزیکی ندارد. این ارز به وسیله بانک ‌های مرکزی و یا به شکل فیزیکی چاپ و ایجاد نمی شود. آن بانک‌ ها قادرند برای پرداخت بدهی‌ های خود، پول بیشتری چاپ کنند و ارزش ارز موردنظر را کاهش دهند و این در حالی است که بیت ‌کوین به صورت دیجیتالی و به وسیله ماینرها به وجود می آید. هرکس می ‌تواند به جمع ماینرهای بیت ‌کوین بپیوندد. بیت ‌کوین با استفاده از سرورهای پرقدرت پخش شده در شبکه، استخراج می ‌شود. این شبکه همین طور تراکنش ‌ها را پردازش می ‌کند و به این ترتیب به صورت موثری بیت‌ کوین را به یک شبکه پرداخت مستقل بدل می ‌کند.

ویژگی های اصلی بیت کوین

  • 1) غیر متمرکز بودن : غیر متمرکز بودن یعنی این که تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نیست و برای انجام معاملات توسط بیت کوین یا دیگر ارز های دیجیتال، به وجود واسطه و یا نفر سوم برای تایید معامله مورد نظر نیازی نیست.
  • 2) آسان بودن روند معامله : به علت نبود نهاد نظارتی، نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، شفافیت کامل بازار و اطلاعات آن و همچنین عدم مالکیت هیچ دولتی بر روی این بازار انجام معاملات توسط بیت کوین یا دیگر واحد های ارز دیجیتالی بسیار ساده تر از بازار های واقعی است.
  • 3) امنیت بالا : بیت کوین در حقیقت معادل فیزیکی ندارد و تنها از رمز های دیجیتالی ساخته شده است که افراد با ارائه این رمز ها قادرند به انجام فعالیت های خود در بازار دیجیتال بپردازند، استخراج این رمز ها خیلی آسان نیست و دسترسی به کد های آن امکانپذیر نیست، بنابراین امکان تقلب و یا انجام معاملات تکراری در بازار ارز دیجیتال تقریبا غیر ممکن است. 
  • 4) ناشناس بودن هویت افراد : یکی از قابلیت های ویژه بیت کوین، ناشناس بودن هویت دو طرف معامله برای یکدیگر است که این ویژگی موجب شده است تا پیگیری افراد انجام دهنده این معاملات امری محال شود. 
  • 5) حمل و جابه جایی آسان : به خاطر این که بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است و وجود فیزیکی ندارد، حمل و جابه جایی آن ساده تر از پول های رایج در دنیای واقعی است.
  • 6) عدم دریافت مالیات : به این خاطر که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی امروزه به وسیله هیچ کشوری به صورت کامل به رسمیت شناخته نشده اند و دولت ها هنوز نمی دانند که به چه صورت باید با این ارزها برخورد کنند، بنابراین این امر فعالیت در این بازار حال حاضر مشمول مالیات نشده و مکان بسیار خوبی برای انجام معاملات بزرگ به حساب می آید.
  • 7) برگشت ناپذیری تراکنش ها : از این روی که هویت افراد در معاملات با بیت کوین کاملا ناشناس است، بنابراین در صورت ثبت شدن یک تراکنش، دیگر امکان بازگشت و یا تغییر در آن امکانپذیر نخواهد بود. به خاطر وجود این قابلیت توصیه می شود تا در زمان انجام این نوع معاملات، خیلی دقت کنید و از صحت و درستی اطلاعات کیف پول طرف مقابل اطمینان حاصل کنید، چرا که در صورت اشتباه در انجام معامله، امکان برگشت یا تغییر تراکنش وجود نخواهد داشت و این موضوع به هیچ وجه قابل بخشش نخواهد بود.

نحوه قیمت گذاری بیت کوین 

به این خاطر که بیت کوین و همتایان آن در مالکیت هیچ شخص یا دولتی نمی باشند، بنابراین هیچ کس توانایی قیمت گذاری بر روی آن را ندارد و قیمت آن فقط طبق میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود، البته عواملی نیز وجود دارند که امکان دارد بر روی قیمت این واحد های ارزی دیجیتال تاثیر گذار باشند، ولی نهایتا و به صورت کلی ارزش گذاری آن ها از طریق تعادل عرضه و تقاضا حاصل می شود.

به این دلیل که تعداد بیت کوین موجود در بازار محدودیت 21 میلیون واحدی دارد، بعد از رسیدن به این مقدار دیگر واحد جدیدی تولید نمی شود، همین طور با توجه به اینکه قیمت آن طبق عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد و هیچ دولت یا شخصی توانایی تولید یا تعیین قیمت آن را ندارد موجب شده تا این بازار دچار تورم نشود و ارزش این پول تنها به میزان مقبولیت آن در بین مردم و همچنین تعادل عرضه و تقاضای آن وابسته است.

نحوه خرید بیت کوین

آموزش خرید بیت کوین از طریق صرافی : شما عزیزان قادرید در صرافی های آنلاین ایرانی که مربوط به ارز های دیجیتال است، ابتدا ثبت نام و احراز هویت کنید و در ادامه با ارسال پول و همچنین آدرس بیت کوین خود قادرید رمز ارز بیت کوین را بخرید. در این خصوص نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به هر صرافی داخل اینترنت اعتماد نکنید. حتما از دیگران بابت انتخاب خرید خود از کدام صرافی مشورت لازم را بگیرید.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران

آموزش خرید بیت کوین از طریق پلتفرم های همتا به همتا : شما همچنین قادرید رمزارز خود را از طریق پلتفرم های همتا به همتا خریداری کنید. پلتفرم های همتا به همتا به این شکل است که فردی ارز خود را قرار می دهد و فرد دیگر آن ارز را خرید می نماید و صرفا آن پلتفرم یک واسط است.

آموزش خرید از طریق اشخاص : کسانی هستند که خود برای استخراج ارز های دیجیتال اقدام می کنند. قائدتا این افراد ارزهایی دارند که استخراج کردند، برای مثال شما می توانید بیت کوین را از فردی که خود ارز دیجیتال بیت کوین را استخراج می کند، خریداری کنید و در نظر داشته باشید که از این افراد خرید کردن ارزانتر است، ولی حتما از فردی بخرید که اعتماد کافی از آن داشته باشید.

آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین به زبان ساده

استخراج بیت کوین مثل حفاری برای طلا ولی به شکل آنلاین است، به همین خاطر به آن ماین می گویند. با پول کاغذی، یک دولت تصمیم می گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول را انجام دهد، ولی بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد، این همان چیزی است که به هر کسی این امکان را می دهد که استخراج را آغاز کند. معدنچیان بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می کنند و در ازای حل صحیح حل آنها، تعداد مشخصی از بیت کوین ها را صادر می کند، ولی نگران نباشید، میزان بیت کوین موجود در فضای مجازی نامحدود نیست و تنها ۲۱ میلیون از بیت کوین موجود است که پیش بینی می شود فرآیند ماین کردن این تعداد بیت کوین سال 2043 به اتمام برسد.

آموزش خرید و فروش بیت کوین

این بسیار دشوار است که بسیاری از مردم به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. در عوض، استخرهای معدن ایجاد شده اند که گروه ها قدرت محاسباتی خود را تقسیم می کنند و بعد از حل معمای، برنده ها، طبق میزان توان محاسباتی تقسیم می شوند. فکر نکنید که استخراج بیت کوین راهی آسان برای ثروتمند شدن است. ممکن است که شما نیاز به هزینه بیشتری برای تجهیزات تخصصی رایانه داشته باشید تا بیت کوین که می توانید از آن استفاده نمایید.

تجهیزات و لوازم ماینینگ بیت‌کوین

به منظور استخراج بیت ‌کوین ، داشتن وسایل و سیستم ‌های مجهز و قوی لازم و ضروری است. نوع و مقدار سیستم‌ های لازم ماینینگ باید با توجه به وسعت فعالیت انتخاب گردد، این بدین معنی است که مقدار سیستم ‌های که لازم است تا استخراج بیت‌ کوین انجام شود، به میزان بزرگ بودن یا کوچک بودن فعالیت بستگی دارد، ولی به هر حال برای تجهیزات و لوازم ماینینگ بیت‌ کوین شامل موارد زیر است :

دستگاه استخراج یا به عبارتی همان ASIC : در گذشته به ‌جای تراشه‌ های ASIC از پردازنده‌ های کامپیوترهای خانگی استفاده می ‌شد، ولی در حال حاضر به خاطر گسترش شبکه این رمزارز و قوی شدن ماینرها تنها راه استخراج به ‌صرفه، استفاده از تراشه ‌های مخصوص ASIC می باشد.

کیف ‌پول رمزارز بیت‌ کوین : نصب کردن کیف ‌پول رمزارز بیت ‌کوین یکی از الزامات است، چرا که تنها از طریق کیف پول قادرید درآمد خود را دریافت و نگهداری نمایید. نرم ‌افزارهای کیف پول بیت ‌کوین را به صورت کاملا رایگان می‌ توانید بر روی گوشی همراه یا سیستم خانگی خود نصب نمایید.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

اینترنت ثابت : برای استخراج بیت ‌کوین باید حتما اینترنت داشته باشید. کم و زیاد بودن سرعت اینترنت و یا مقدار حجم آن اصلا موضوع اصلی نیست، بلکه موضوع اصلی داشتن یک ارتباط دائم بدون هیچ قطع شدنی است. توصیه می‌ شود از سرویس‌ های ADSL و یا TD-LTE استفاده نمایید تا قطعی های اینترنت به حداقل میزان خود برسد.

منبع برق، کابل و تمام تجهیزات لازم برقی : یکی از مهم ترین موارد برای استخراج بیت‌ کوین، تهیه برق مصرفی است، چرا که سیستم‌ های استخراج بیت‌ کوین بسیار پرمصرف محسوب می شوند و برق زیادی نیاز دارند. البته که باید در نظر داشته باشید که در قانون ایران استفاده از برق خانگی برای استخراج رمزارزهای بیت ‌کوین و همچنین سایر رمزارزها غیرقانونی است و این کار در حال حاضر ممنوع است.

دستگاه خنک ‌کننده : تهیه و نصب دستگاه خنک‌ کننده برای افزایش طول عمر سیستم‌ های استخراج بسیار حائز اهمیت می باشد، به خاطر این که این دستگاه‌ ها حرارت زیادی به وجود می آورند و اگر از سیستم‌ های خنک ‌کننده استفاده نشود، دستگاه ها به علت گرمای زیاد زود صدمه می بینند.

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟

دقیقا مثل سارقین که کیف پول شما را سرقت می کنند، هکرها پس از بیت کوین شما خواهند بود، لذا حائز اهمیت است که مطمئن شوید که آن را در مکانی امن ذخیره نمایید. ما از کیف پول های بیت کوین در بالا یاد کردیم و گرفتن یکی از روش های امن تر برای ذخیره و استفاده از بیت کوین است. لجر یک شرکت امنیتی بیت کوین است که طیف وسیعی از دستگاه های ذخیره سازی بیت کوین را ارائه می دهد.

لجر نانو اس امن ترین کیف پول لجر به حساب می آید. کیف پول ترزور گزینه دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. این کیف پول سخت افزاری اصلی است که برای ایمن سازی بیت کوین ساخته شده است. این کلیدهای خصوصی بیت کوین شما را به صورت آفلاین تولید می نماید و تنها راهی که می توانید بیت کوین و به صورت کلی ارز خود را در این کیف پول ها از دست بدهید، گم کردن خود دستگاه است.

خرید و نگه داشتن بیت کوین

خرید بیت کوین و نگه داشتن روی آن به امید این که ارزش آن را بشناسد، مرسوم ترین شکل سرمایه گذاری به حساب می آید. مثل تمامی سرمایه گذاری ها، شما هرگز نباید بیشتر از آنچه می خواهید و قادر به از دست دادن هستید، سرمایه گذاری نمایید. این امر به ویژه در مورد بیت کوین صادق است، به خاطر این که هنوز یک سرمایه گذاری بسیار خاطر آفرین است.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

حائز اهمیت ترین نکته ای که در زمان خرید بیت کوین باید در نظر داشته باشید این است که حتما فقط از صرافی هایی استفاده نمایید که شهرت خود را ثابت کرده اند. موضوع مهم دیگر این است که حتما اطمیمان حاصل کنید که تمام بیت کوین های خود را در یک تجارت خریداری نمی کنید. در عوض از روش میانگین هزینه دلار استفاده نمایید، مبلغ ثابت را هر ماه، هفته یا حتی روز در طول سال خریداری کنید. این تضمین خواهد کرد که بیشترین قیمت بیت کوین را هنگام افزایش، بخرید و وقتی که قیمت آن پایین می آید کم تر است.


خلاصه مطلب و نتیجه گیری 

بیت کوین به علت ناشناس بودن نسبی که امکان خرید قانونی را فراهم می کند، به صورت فزاینده ای پرطرفدار شده است، ولی می تواند برای هر روز، خریدهای قانونی نیز استفاده شود. از طریق کارت های هدیه و مبادلات کیف پول، می توانید خرید انجام دهید خریداری کنید و حتی بلیط هواپیما تخفیف نیز بخرید. دنیای ارزهای دیجیتال همین طور به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی سرمایه گذاری است، گزینه ای که سرمایه گذار متوسط باید به آن توجه کافی را داشته باشند.

هرچند مشهورترین ارز اینترنتی بیت کوین است ولی بیت کوین تنها ارز رمزنگاری نیست که می توانید روی آن سرمایه گذاری و سود کنید. اگر بخواهیم بحث جایگزین شدن بیت کوین را بررسی کنیم باید گفت که برخلاف بیت کوین، اتر فقط می تواند از طریق شبکه خود یعنی اتریوم کار کند. مقدار محدودی از اتر وجود دارد، که در سال ۲۰۱۴ پیش فروش آن ها ایجاد شده است. در این مدت ۶۰ میلیون نفر ایجاد شده اند. اتر لزوما برای استفاده روزانه مانند بیت کوین در نظر گرفته نشده است.

می تواند به وسیله توسعه دهندگان برنامه به عنوان ارز در شبکه اتریوم استفاده شود. این مورد برای مواردی مثل اشتراک گذاری سواری، شرط بندی و سرمایه گذاری استفاده می شود. لذا شما عزیزان می توانید پرتفوی مناسب و متنوعی از ارزهای دیجیتال آینده دار ترتیب دهید تا هم ریسک سرمایه گذاری شما کاهش یابد و هم بتوانید از سود سایر ارزهای دیجیتال هم استفاده کنید. اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، استلار، کاردانو، لایت کوین و … رمزارزهایی هستند که برای سرمایه گذاری بلند مدت و حتی نوسان گیری نیز مناسب هستند.

نظر شما راجب خرید و فروش بیت کوین در ایران چیست؟

به نظر شما سرمایه گذاری در بیت کوین آینده ای دارد؟

هر نظر یا تجربه ای در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *