ارز دیجیتال سوایپ چیست

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال سوایپ چیست

آیا می دانید ارز دیجیتال سوایپ چیست و چطور کار می کند؟ اگر قصد سرمایه گذاری در آلت کوین های آینده دار در دنیای ارزهای دیجیتال را دارید، ارز دیجیتال سوایپ یکی از آن آلت کوین هایی است که برای سرمایه گذاری بلندمدت بسیار مناسب است. این که ارز دیجیتال سوایپ چیست و برای خرید و فروش آن باید چطور اقدام کرد را در این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین صرافی های معتبر برای خرید و فروش رمزارز سوایپ و همین طور آینده ارز دیجیتال سوایپ را نیز بررسی کرده ایم که قطعا می توانید برای طرفداران و علاقه مندان به این ارز دیجیتال جذاب باشد. پس اگر شما هم دوست دارید بدانید ارز دیجیتال سوایپ چیست و برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر، این مطلب به شما کمک می کند.

ارز دیجیتال سوایپ چیست ؟

در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال سوایپ چیست می توان گفت که سوایپ پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات است. این رمز ارز تا کنون توانسته 3 محصول اصلی برای کاربران خود فراهم کند که عبارتند از؛ کیف پول موبایلی چند ارزی این ارز دیجیتال، کارت اعتباری آن و توکن SXP. شایان ذکر است که کیف پول رمز ارز سوایپ، به صورتی ساخته شده است که می‌ تواند بیش تر از 30 نوع ارز دیجیتال و فیات را پشتیبانی نماید. شایان ذکر است بدانید که SXP برای کنترل پروتکل‌ های گوناگون در اکوسیستم دیفای استفاده می شود و برای افزایش  امنیت شبکه نیز از کاربردهای زیادی برخوردار است. به صورت کلی سوایپ را می‌ توان توکنی از نوع ERC-20 به حساب آورد، لذا یکپارچگی این توکن، به دلیل مکانیسم اجماع اثبات عملکرد POW و همچنین شبکه گسترده گره‌ های اتریوم حفظ خواهد شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


توکن‌ های محلی پلتفرم سوایپ، SXP نام دارند. این ارز دیجیتالی با این وجود که بیشتر از 1 سال است که عرضه شده است، ولی موفقیت‌ های قابل توجهی را به دست آورده است و توانسته حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص دهد و با ارزش کل بازاری بالا، جایگاهی قابل توجه را در بین انواع ارزهای دیجیتالی کسب کند. جالب است بدانید که کل عرضه توکن سوایپ، 300 میلیون توکن است که از این میان 2/1 میلیون توکن به صورت ماهیانه به عنوان پاداش اکوسیستم در نظر گرفته شده است و 600 هزار SXP نیز برای عملیات شرکت و پروژه، هزینه خواهند شد.

همچنین پیش بینی شده است که به صورت سالیانه 10 میلیون توکن SXP در اختیار تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سوایپ و بنیانگذاران این مجموعه، قرار می گیرد. در این بخش دریافتیم که ارز دیجیتال سوایپ چیست و در بخش بعدی وایت پیپر و نقشه راه این ارز دیجیتال آینده دار را بررسی کرده ایم؛

وایت پیپر و نقشه راه سوایپ چیست؟

می‌ توان گفت که وایت پیپر این پروژه تنها یک کتابچه راهنمای محصول است که هیچ یک از عناصر فنی پروژه را توضیح نمی‌ دهد. هرچند Swipe تنها بیش از یک سال است که وجود دارد، ولی لیست موفقیت های آن بسیار چشمگیر است. نقشه راه این پروژه هم بسیار موفقیت آمیز است و طی چند ماه گذشته اتفاقات بسیار زیادی در آن رخ داده است. این موفقیت‌ ها شامل راه اندازی کیف‌ پول سوایپ تنها 1 ماه بعد از راه اندازی Swipe، ادغام با Apple Pay، Google Pay و Samsung Pay، خریداری شدن به وسیله بایننس، همکاری با Chainlink و Elrond و راه اندازی تست نت staking آن هاست.

نقاط عطف در آینده Swipe نسبتا معلوم هستند. این نقاط شامل گسترش خدمات آن ها به مناطق دیگر، مثل جنوب شرق آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آفریقا است. آن ها همچنین می خواهند برنامه های دیفای آینده خود را در شبکه سوایپ و از طریق برنامه تلفن همراه خود در دسترس قرار دهند. البته جالب است بدانید که یکی از مدیران ارشد این پروژه به نام John Khenneth اخیرا اعلام کرده است که زمان دقیق دسترسی به اهداف این پلتفرم هنوز مشخص نیست و برای همین تاریخ مشخصی برای آغاز به کار شبکه آن در نظر گرفته نشده است.

ویژگی‌ های ارز دیجیتال سوایپ برای سرمایه گذاری

یکی از نکاتی که موجب می شود تا توجه فعالان اقتصادی و معامله گران ارزهای دیجیتال، به طرف سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال کشیده شوند، این است که ارز دیجیتال سوایپ به وسیله یکی از سرمایه گذاران اولیه بیت کوین بنیان گذاری شده است که تجربیات زیادی در زمینه کسب و کارهای دیجیتالی دارد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال chz | همه چیز راجب ارز چیلیز

از طرفی تیم سوایپ، از چند هدف و برنامه گسترده در آینده برخوردار است که عبارتند از؛ ایجاد کمپین‌ هایی برای توزیع ارز رایگان تا از این طریق بتوانند آگاهی کاربران خود را افزایش دهند و همچنین بتوانند کاربران بیشتری را در کل دنیا به سمت خود جلب و جذب کنند.

از دیگر اهداف طراحی این ارز دیجیتال، این است که بتواند مشارکت‌ های بیشتری را با بازیگران اصلی این حوزه ایجاد کند و از طرفی بتواند رویدادهای آنلاین و محلی را نیز پشتیبانی نماید. هدف دیگر آتی تیم سوایپ، ارتباط مداوم با کاربران است که این امر از طریق شبکه‌ های اجتماعی امکان پذیر است. انجام ملاقات و جلسه‌ های مجازی، افزودن پشتیبانی برای ارزهای دیگر دیجیتال، ایجاد گروه‌ هایی در تلگرام برای پشتیبانی از زبان مادری کاربران در نواحی و نقاط مختلف جهان و برنامه هایی از این دست، از جمله برنامه‌ های این ارز دیجیتال در آینده به حساب می آید.

از طرفی ارز دیجیتال سوایپ، از ویژگی هایی مثل این که شبکه اشت دارای تراکنش‌ های رایگانی است و برای کارت‌ه ای اعتباری خود هزینه ماهیانه، ثبت نام و یا خرید در نظر نگرفته است نیز برخوردار است. همچنین اپلیکیشن کیف پول سوایپ از سیستم عامل‌ های اندروید و آی او اس پشتیبانی می نماید.

چه چیزی سوایپ را منحصر به فرد می کند؟

سوایپ به شکلی طراحی شده است که از طریق اپ های تلفن همراه آسان و طیفی از دبیت کارت های رمزارزی، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا کنترل کامل امور مالی و رمزارز خود را نیز کسب کنند. یکی از مهم ترین قابلیت های متمایز آن امکان استفاده آن است، به صورتی که یکی از امکانات آن این است که برای کاربران در هر سطح از تجربه قابل دسترسی باشد و ذخیره سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال در برنامه کیف پول سوایپ یا خرج ارزهای دیجیتال با استفاده از دبیت کارت ویزای سوایپ کار ساده ای است.

توکن سوایپ در مرکز اکوسیستم سوایپ قرار دارد. برای واجد شرایط بودن برای خرید دبیت کارت های گوناگون سوایپ، کاربران بایستی حداقل مقدار ثابتی از SXP را در اختیار داشته باشند، به همین خاطر از مزایای این محصولات مثل 8 درصد تخفیف در خریدها، بهبود محدودیت هزینه ها و کارمزد صفر تراکنش های خارجی استفاده کنند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال ltc |همه چیز درباره لایت کوین

با ساده کردن تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات که می تواند با استفاده از دبیت کارت سوایپ خرج شود، سوایپ تعداد بیشتری از دارندگان ارزهای دیجیتال را که می خواهند از دارایی های خود برای خریدهای روزمره استفاده کنند، هدف قرار می دهد. علاوه بر ایجاد انواع امتیازات برای دارندگان، SXP همچنین می تواند برای ایجاد و رای دادن به پیشنهادهای حاکمیتی استفاده شود و این امکان را در اختیار دارندگان قرار می دهد تا به شکل گیری توسعه اکوسیستم سوایپ کمک کنند.

مزایای Swipe

  • ** ایجاد درگاه ارتباطی مستقیم میان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات
  • ** پشتیبانی اپلیکیشن کیف پول از سیستم عامل های پرطرفدار اندروید و آی او اس
  • ** این شبکه نه تنها تراکنش های رایگانی دارد، بلکه هیچ هزینه ماهانه، ثبت نام و یا خریدی برای کارت های اعتباری خود در نظر نگرفته است.

معایب Swipe

  • ** نسخه موجود اپلیکیشن موبایل عملکرد روانی ندارد.
  • ** پروژه هنوز جدید است و نرخ تغییرات در آن زیاد می باشد و به صورت معمولا تغییرات غیر شفاف هستند.

استخراج، معامله و سرمایه گذاری بر روی Swipe

توکن های محلی این پلتفرم SXP نام دارد که در جایگاه نسبتا خوبی در لیست ارزها بر پایه ارزش کل بازار قرار می گیرد. شمار کل سکه های در گردش این ارز بیش از 90 میلیون SXP بوده و حداکثر تعداد سکه های آن به بیش از 289 عدد محدود شده است. بر اساس whitepaper های این پروژه در مجموع 1.2 میلیون SXP به شکل ماهانه به عنوان پاداش اکوسیستم و همچنین 600 هزار SXP نیز برای عملیات شرکت استفاده می شوند. علاوه بر این سالانه 10 میلیون SXP در اختیار تیم توسعه و بنیان گذاران Swipe قرار می گیرد. 

ارز دیجیتال سوایپ

به صورت کلی 100 درصد از توکن ها تا سال 2028 عرضه خواهند شد، ولی با این حال شمار کل توکن ها هیچ گاه به 300 میلیون نمی رسد، زیرا 80 درصد از SXP خرج شده برای تراکنش ها سوزانده می شوند. این پروسه سوزانده شدن روی زنجیره تا رسیدن شمار سکه های در گردش به 100 میلیون ادامه پیدا خواهد کرد. اگر دوست دارید در مورد سوزاندن توکن بیشتر بدانید، مطلب توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست این مورد را برای ارز بایننس کوین توضیح داده است.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pig | آینده ارز دیجیتال پیگ فایننس

SXP یک توکن از نوع ERC-20 است، از این رو یکپارچگی آن به وسیله مکانیسم اجماع اثبات عملکرد Pow و شبکه عظیم گره های اتریوم حفظ می شود. به علاوه کاربران کیف پول swipe قادرند از یک برنامه بیمه 100 میلیون دلاری ارائه شده به وسیله Coinbase استفاده کنند. کاربرانی که کارت اعتباری دارند می توانند در صورت نیاز کارت خود را از طریق اپلیشکین کیف پول Swipe قفل کنند. 

صرافی‌ ها و کیف‌ پول‌ های توکن SXP

چنانچه قصد دارید به توکن‌ های SXP دست یابید، بهترین روش این است که از صرافی بایننس کمک بگیرید. جالب است بدانید که بیش از ۶۰ درصد از معاملات SXP در بایننس اتفاق می‌ افتد ولی حجم معاملات مناسبی نیز در Bittrex و KuCoin وجود دارد. شما می‌ توانید توکن SXP را به صورت مستقیم با استفاده از کارت اعتباری، دبیت کارت یا انتقال بانکی از طریق برنامه تلفن همراه سوایپ بخرید. از آنجا که SXP یک توکن ERC20 است، می‌ توان آن را تقریبا بر روی هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌ کند، ذخیره کرد. 

بهترین کیف پول برای این توکن کیف پول همراه Swipe است، اما با این وجود باید در نظر داشته باشید که این کیف‌ پول متمرکز است و این بدین معنی است که وجوهی که در آنجا ذخیره می‌ کنید از نظر فنی متعلق به شما نیست، ولی از طریق صرافی‌ های بایننس و کوین‌ بیس از دارایی شما محافظت می‌ کند، ولی چنانچه به این کیف‌ پول اعتماد ندارید، می‌ توانید از کیف‌ پول‌ های موبایلی دیگر مثل تراست والت، کوینومی، اکسودوس و یا اتمیک استفاده نمایید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کازماس چیست و چطور کار میکند؟

کیف‌ پول‌ های سخت افزاری مثل لجر و ترزور نیز از دیگر گزینه‌ های نگهداری به حساب می آیند. در نظر داشته باشید که SXP به زودی به عنوان توکن BEP2 نیز در دسترس خواهد بود. وقتی این اتفاق افتاد، اطمینان یابید که SXP خود را به شبکه مناسب منتقل می کنید! ارسال SXP شبکه BEP2 به آدرس اتریوم موجب از دست دادن SXP شما خواهد شد.

آینده ارز دیجیتال سوایپ

ارز دیجیتال سوایپ و آینده آن در بسیاری از سایت‌ های تخصصی این حوزه، پیش بینی شده است که بر اساس آن ها دو دیدگاه شکل گرفته است. در این بین برخی از سایت‌ های تخصصی حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که بهای این رمز ارز دیجیتالی در آینده‌ ای نزدیک به صورت، نزولی می شود.

ولی عده ای دیگر بر این باور هستند که سرمایه گذاری بر روی این نوع از ارز دیجیتالی، در بلندمدت می‌ تواند مفید و موثر و پر بازده باشد، ولی در برابر این اعتقاد، برخی دیگر از سایت‌ های تخصصی پیش بینی کرده اند که ارز SXP از این قابلیت برخوردار است که بتواند در آینده نزدیک، ارزش‌ های بسیار بیشتری را به دست آورد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال زی کش چیست و چطور کار میکند؟

به صورت کلیی می‌ توان گفت هر چند این رمزارز توانسته است تا به امروز موفقیت‌ های بزرگی را به دست آورد، ولی نقطه عطف آن در آینده، بسیار گنگ و مبهم است. در واقع این تیم بنا دارد تا دامنه خدمات خود را به مناطقی دیگر از جمله آمریکای شمالی، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و … گسترش دهد ولی هنوز تاریخی دقیق و برنامه‌ ای مشخص برای انجام این کار در نظر گرفته نشده است.


نتیجه گیری و کلام آخر

هدف اصلی سوایپ، تسهیل پرداخت با ارزهای دیجیتال است؛ چیزی که روزی هدف اصلی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بود،‌ ولی در حال حاضر کم تر به آن توجه می‌ شود. صرافی بایننس مستقیما از این پروژه حمایت می‌ کند و روی آن سرمایه‌ گذاری کرده است و اخیراً این توکن در کنار نام‌ های بزرگی مثل بیت کوین و بایننس کوین به سرویس پرداخت بایننس اضافه شده است.

در نقشه راه سوایپ برنامه‌ های بسیاری به چشم می خورد که چنانچه نتیجه دهند، سرمایه‌ گذاران سودهای فوق العاده ای را به دست خواهند آورد. چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، با جوسلیتو، مدیرعامل سوایپ دوستانی صمیمی هستند و این مورد بر بازاریابی موفق سوایپ نیز اثرات بسیاری داشته است.

همان طور که ابتدای این مطلب قول داده بودیم، باهم دیگر یاد گرفتیم که ارز دیجیتال سوایپ چیست و چطور کار میکند.

اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه مندید، مطلب ارز دیجیتال pivx چیست هم مطمئنا برای شما جذاب است.

هرگونه سوال یا ابهامی در مورد خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سوایپ داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها، با ما در ارتباط باشید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *