ارز دیجیتال pivx چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال pivx

آیا میدانید ارز دیجیتال pivx چیست و چطور کار می کند؟ دنیای آلت کوین ها هم مثل دنیای بیت کوین جذابیت ها و پتانسیل های رشد بسیاری دارد. ارز دیجیتال pivx از آن دسته از آلت کوین هایی است که جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاران و تریدرها دارد و از همین روی قصد داریم در این مقاله ببینم ارز دیجیتال pivx چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. چنانچه شما هم مثل من به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال pivx برای خرید سودآور است یا نه، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که همه چیز درباره ارز دیجیتال پیو اکس را اینجا گفته ایم.

معرفی ارز دیجیتال pivx

پیو اکس یک ارز دیجیتال متن باز و غیرمتمرکز است که تمرکز آن بر حفظ حریم خصوصی، امنیت، ناشناس بودن و معاملات فوری است. PIVX مخفف عبارت Private Transaction Verified Transaction به معنای تراکنش تایید شده فوری و امنیتی است. در حال حاضر مطابق حجم معاملات بازار، پیو اکس در رتبه 63 اُم در بین ارزهای دیجیتالی واقع شده است. PIVX به عنوان یک فورک ارز دیجیتال DASH در 1 فوریه سال 2016 ایجاد شد و در ابتدا به آن Darknet می گفتند. ولی برعکس دش، از الگوریتم اثبات سهام با یک مکانیزم ارتقا یافته استفاده می نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پس از ایجاد، با همکاری بیشتر جامعه، در ژانویه 2017 با عنوان PIVX بازخوانی شد تا نگرش، مأموریت و اهداف آن به صورت شفاف منعکس شود. عرضه PIVX هر ساله تقریبا 2.6 میلیون سکه افزایش می یابد. امروزه عرضه در گردش به مقدار 55,169,505 واحد PIVX است و بعد از 100 سال به 312 میلیون می رسد. همچنین زمان تقریبی هر بلوک در PIVX یک دقیقه است که باعث شده خیلی سریع تر از شبکه بیت کوین و دش کار کند.

نحوه عملکرد الگوریتم Quark در شبکه پیو اکس چگونه است؟

PIVX از الگوریتم Quark برای هش کردن در شبکه خود بهره می گیرد. این الگوریتم برای کار با حافظه و انرژی کم برنامه ریزی شده است. کوارک یک الگوریتم سبک وزن است. این سبک وزن بودن در رابط کاربری بین پروتکل رمزنگاری و تکنولوژی سامانه بازشناسی با امواج رادیویی بسیار مهم می باشد.

الگوریتم Quark قابلیت استخراج با فضای ذخیره سازی محدود را می دهد. این الگوریتم مطابق اصل اسفنجی کار می کند. یک الگوریتم اسفنجی میزان محدودی از اطلاعات را در خود جا می دهد، اما می تواند میزان دلخواهی ورودی/خروجی را پردازش کند.

ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال PIVX

یک رهبر در حریم خصوصی کاربر : برای افرادی که از این امر مطلع نیستند، PIVX یکی از نخستین و مهم ترین ارزهای رمزپایه متمرکز بر حریم خصوصی است. PIVX را می توان به عنوان بهترین گزینه برای چندین ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی مثل مونرو و زی کش نه تنها به دلیل برتری تکنولوژیکی بلکه در حقیقت قوی ترین و ابتکاری ترین ارز در نظر گرفت.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال ltc |همه چیز درباره لایت کوین

غیرمتمرکز به هسته : در حالی که بیشتر ارزهای رمزپایه با انتقاد از داشتن مالکیت متمرکز روبرو هستند، PIVX بیش از 1700 فعال است مشرق مسئول امنیت شبکه در عین اطمینان از عدم تمرکز کافی برای پروتکل است. همچنین زنجیره بلوک نیز تسهیل می کند حاکمیت غیر متمرکز با ارائه حق رای به هر مدل اصلی به عنوان بخشی از اکوسیستم DAO. امروزه جوایز masternode حدود 9 درصد در سال می باشد.

آن را در Cold Storage بچسبانید : PIVX کاربران خود را قادر می سازد تا سهام سکه های PIVX آن ها در حالی که در اینترنت و در کیف پول های سخت افزاری یا سخت افزاری در حالت خوابیده هستند.

این ترتیب به این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بدون نیاز به صرف یک سنت هزینه برق و همچنین اجرای کیف پول به صورت آنلاین، از پاداش های جذاب سهام بهره مند شوند. امروزه پاداش سهام تقریبا 8-9 درصد در سال است که سود دریافتی از هر بانک تجاری یا موسسه مالی در بیشتر کشورها را کاهش می دهد.

قیمت ارز دیجیتال pivx

PIVX در 13 فوریه 2016 با قیمت 0.0011، وارد معاملات ارزهای دیجیتال شد، اما وقتی که به علت صعود شارپی قیمت بیت کوین توجه همه به ارزهای دیجیتالی جلب گشت، قیمت PIVX به بیشترین حد خود در ماه آوریل با قیمت 2.04 دلار رسید که بیانگر آن است که در 1.3 سال رشد خیلی خوبی داشته است. در سال 2018، قیمت PIVX با 13.06 دلار به بالاترین سطح خود تا آن دوران در تاریخ 12 ژانویه رسید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pig | آینده ارز دیجیتال پیگ فایننس

پیش از آن در دسامبر 2017 که بازه زمانی مهمی برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی محسوب می شد، قیمت آن از 3.98 دلار به 9.81 دلار در ماه ژوئیه رسید. پس از بازخوانی و افزایش تلاش ها برای بازاریابی، ارزش PIVX در ابتدا بیش از 54،118.75 درصد افزایش داشت. برای آگاهی اگر 100 دلار در پیو اکس سرمایه گذاری می کردید، اکنون بالغ بر 54000 دلار سرمایه داشتید!

ارز دیجیتال pivx

صرافی های معتبر برای خرید و فروش pivx

  • ** Binance
  • ** Bittrex
  • ** UPbit
  • ** Bithumb
  • ** Coinbe
  • ** Coinroom
  • ** LiteBit.eu
  • ** Crex24
  • ** CryptoBridge
  • ** YoBit
  • ** Livecoin
  • ** CoinExchange
  • ** Graviex
  • ** IDAX
بهترین کیف پول های پیو اکس

در PIVX گزینه های زیادی برای انتخاب کیف پول وجود ندارد، ولی توسعه دهندگان مختلف کیف پول هایی برای پشتیبانی از این ارز رمزنگاری شده عرضه کرده اند که معتبرترین و امن ترین آن ها به شرح زیر می باشند :

1) کیف پول Ledger Nano S : این کیف پول یک کیف پول سخت افزاری برای اتریوم، بیت کوین، پیو اکس و آلت کوین های دیگر است که بر اساس امکانات امنیتی قوی برای ذخیره سازی ارزهای رمزنگاری شده و ایمن سازی پرداخت های دیجیتال طراحی شده است. شما می توانید این کیف پول را به هر رایانه ای به وسیله درگاه USB وصل نمایید.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ios

لجر نانو اس دارای یک صفحه نمایش OLED به منظور بررسی و تایید هر تراکنش است و فقط با یک دکمه فیزیکی روی دستگاه می توانید تراکنش ها را تایید کنید. لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری است که به دلیل قابلیت های متنوع امنیتی آن در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی برای خود جمع کرده است. این را در نظر داشته باشید که ابعاد این کیف پول 98mm x18mm x 9mm و وزن آن تنها 16.2 گرم می باشد.

2) کیف پول رسمی PIVX Wallet : این کیف پول کاربران گوشی های اندرویدی را توانا می کند تا در شبکه پیو اکس به ارسال و دریافت معاملات بپردازند. این کیف پول از امکاناتی مانند رابط کابری جذاب و کارمزد پایین معاملات برخوردار می باشد.

3) کیف پول رسمی پیو اکس : PIVX Core یک کلاینت متن باز و نسخه سبکی از کیف پول پیو اکس برای افرادی است که قصد ندارند یک گره کامل را اجرا کنند. در این کیف پول می‌ توانید PIVX های خود را ذخیره، ارسال و یا دریافت نمایید. همچنین امکان مدیریت حساب های چندگانه در این کیف پول فعال است. این کیف پول از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس نیز پشتیبانی می کند که دلیل دیگر محبوبیت این کیف پول، همین موضوع است.

4) کیف پول Coinomi : کیف پول کوینومی نیز از ارزهای گوناگون، به خصوص PIVX پشتیبانی می نماید. علاوه بر قابلیت های مشترک، در این کیف پول می توانید ارزهای دیجیتالی خود را به یکدیگر تبدیل نمایید . کیف پول Coinomi یکی از بزرگ ترین کیف پول ها با امکان پشتیبانی از بیت کوین و سایر آلت کوین هاست، چرا که بیش از 70 ارز رمزنگاری شده و بیش از 200 توکن را پشتیبانی می نماید.


نتیجه گیری و کلام آخر

به عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین پروتکل های بلاکچین، PivX یک ارز دیجیتال مبتنی بر حفاظت از داده های کاربر به حساب می آید که از فناوری SHIELD پیشرفته ZK استفاده می کند و این آزادی را به کاربران می دهد که انتخاب کنند آیا قصد دارند به صورت شفاف دریافت یا ارسال نمایند، مانند زش کش، مونرو و دش.

PIVX یا تراکنش خصوصی با تایید آنی یک کوین منبع باز خصوصی دیگر است که محبوبیت بسیار زیادی در فضای بازار ارزهای دیجیتال دارد. این رمزارز با وجود ظرفیت بسیار بالای رشد، اخیرا در بین 50 کوین محرمانه با بیشترین حجم مبادله نیز قرار گرفته است. ارز دیجیتال پیو اکس یک هارد فورک دش است که می خواهد چند ویژگی بهتر را برای پلتفرمش توسعه دهد. این کوین دنبال کنندگان و جامعه ی قوی دارد اما هنوز به اندازه ارزهای دیجیتال محرمانه دش و مونرو محبوبیت پیدا نکرده است.

همان طور که ابتدا قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال pivx پرداختیم.

اگر به دنیای بلاکچین علاقه دارید، مطلب ارز دیجیتال کازماس چیست و چطور کار میکند نیز حتما برای شما جالب است.

در این مقاله آموزشی رایگان همه چیز در مورد ارز دیجیتال پیو اکس را توضیح دادیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال pivx را نیز معرفی کردیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید و سرمایه گذاری در رمزارز pivx داشتید، حتما از طریق بخش دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید. 

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *