توکن های حوزه گیمینگ | معرفی بهترین توکن های گیمینگ

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
توکن های حوزه گیمینگ

توکن های حوزه گیمینگ برای بسیاری از سرمایه گذاران بازار کریپتو جذابیت های بسیاری دارد، چرا که شما با استفاده از بازی های کریپتویی هم می توانید لذت بازی کردن در دنیای آنلاین را تجربه کنید و هم به کسب درآمد برسید! چه چیزی جذاب تر از این موضوع برای گیمرها و حتی سرمایه گذاران آینده نگر کریپتویی؟ً! البته توکن های حوزه گیمینگ کم نیستند و تعداد آن ها هم همواره در حال افزایش است، بنابراین اگر بخواهید بهترین توکن های گیمینگ را برای سرمایه گذاری و یا حتی بازی انتخاب کنید، احتمالا کمی گیج خواهید شد و احتمال دارد سرمایه و وقت خود را روی پروژه درستی سرمایه گذاری نکنید ولی در این مطلب با معرفی بهترین توکن های حوزه گیمینگ سعی داریم دید خوبی نسبت به انتخاب پروژه های آینده دار این حوزه پیدا کنید.

توکن های حوزه گیمینگ

جالب است بدانید که امروزه اکثر رمزارزها در صنعت بازی فعالیت می کنند. بنا به عقیده بعضی از کاربران فعالیت اصلی رمزارزها بعد از حوزه دیفای و توکن های nft، در صنعت بازی های مبتنی بر بلاک چین است. این بازی ها مزایای زیادی برخوردار هستند که از جمله این مزایا می توان به مبادله دارایی های درون بازی ها بدون نیاز به واسطه اشاره داشت.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همچنین توسعه دهندگان قادرند با کمک بلاک چین، کاربران جدیدی را جذب کنند و به وسیله فروش آیتم های درون بازی، به کسب درآمد بپردازند، از همین روی تعداد بازی های بلاک چین بیشتری برای وورد به بازار اقدام خواهند کرد. همچنین با توجه به گفته های بلاگر معروف حوزه کریپتوکارنسی یعنی لارک دیویس، قرار است در آینده استودیوهای بازی سازی عظیمی در راستای پیشرفت این حوزه راه اندازی شود و بر این اساس قرار است به زودی بازی های بزرگی برای ورود به این بازار اقدام کنند، از همین روی اصطلاح Crypto Gaming در این صنعت بسیار محبوب است و وب سایت CoinGecko مهر تاییدی بر این ادعا می زند. 

بهترین توکن های گیمینگ برای بازی و سرمایه گذاری

اگر بخواهید سبدی از ارزهای دیجیتال مختلف که در حوزه های مختلفی مثل متاورس، دیفای، nft، ارزش بازار، کوین های گیم، توکن های بومی صرافی، میم کوین ها و … تشکیل دهید، مطمئنا این که چه توکن های گیمی را برای بازی و سرمایه گذاری انتخاب کنید، بسیار حائز اهمیت است. لذا برای انتخاب بهترین توکن های گیمینگ باید در نظر داشته باشید که پروژه های مختلف چه قابلیت هایی دارند و چه آینده ای در انتظار آن هاست و با توجه به استراتژی معاملاتی خود و در نظر گرفتن موارد دیگر، اقدام به سرمایه گذاری در آن ها بکنید.

در این بخش ما 8 ارز دیجیتال که در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و امکان کسب درآمد از طریق بازی و یا سرمایه گذاری مستقیم روی توکن پروژه ها فراهم است را خدمت شما معرفی می کنیم تا دید شما نسبت به توکن های بازی بازتر شود و بتوانید در انتهای این مقاله، تصمیم گیری منطقی تری برای انتخاب های خود بگیرید.

1) انجین کوین – Enjin Coin

رمزارز انجین کوین، در صنعت بازی فعالیت دارد و سال 2009 میلادی فعالیت های خود را آغاز کرده است، ولی اخیرا این شرکت، توکن خود را ارائه کرده است که در بستر اتریوم ایجاد شده است و نام آن انجین کوین می باشد. امروزه رمزارز انجین، میلیون ها کاربر و 250 هزار گروه بازی دارد که برای پلتفرم های خود، این ارز را مورد استفاده قرار می دهند.

توکن انجین کوین، نوعی رمزارز ویژه بازی بوده که با استفاده از آن می توان به طور آنلاین در مجموعه ای از بازی ها به فعالیت پرداخت. نکته دیگر که باید در نظر داشته باشید اینجاست که رمزارز انجین کوین پلتفرم غیر متمرکزی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از آن برای توزیع و معامله کالاهای مجازی بهره گرفته شود و این امکان را برای گیمرها فراهم می کند تا مالکیت مجازی گوناگونی داشته باشند. 


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال در حال پیشرفت


نکته حائز اهمیت دیگر این که گیمرهای آنلاین قادرند دارایی های دیجیتالی خود را در داخل بازی مورد معامله قرار دهند و کیف پول خود را توسعه بخشند. در انتها باید گفت پلتفرم انجین کوین برای صنعت بازی طراحی شده است. Skd های چند زبانه پلتفرم های پرداخت و کیف های پول می توانند به سادگی انجین کوین را مورد استفاده قرار دهند. 

2) اکسی اینفینیتی – Axs Infinity 

پلتفرم توکن اکسی اینفینیتی نوعی رمزارز فعال در صنعت بازی به حساب می آید که در بستر اتریوم طراحی شده است. توکن این ارز دیجیتال بر اساس استاندارد ERC20 ساخته شده است. ایده اولیه این رمزارز برای نخستین بار در کشور ویتنام تاسیس شد. در شروع این پروژه با نام SKY Mavis تاسیس شد و در ادامه رسما از سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرد.

شخصیت های بازی در محیط این سیستم با عنوان اکسی، توکن های تغییر ناپذیر NFT هستند که تحت کنترل گیمرهایی اند که این نوع توکن ها را درون کیف پول خود نگهداری می نمایند و به سایر آدرس های اتریوم می فرستند تا بدین وسیله با سایر بازیکنان به مبادله اطلاعات بپردازند. 

آیتم های گوناگونی در این حوزه در نظر گرفته شده است که از استاندارد توکن سازی ERC-721 و ERC -20 استفاده می نماید تا بدین وسیله بتوانید SLP درون بازی را خریداری کنید. SLP توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 می باشد که می توان آن را در صرافی بایننس و سایر صرافی های آنلاین که از معاملات این رمزارز پشتیبانی می کنند، مورد معامله قرار داد.

3) گیم کردیتس – Game credits

توکن گیم کردیتس نوعی رمزارز می باشد که در محیط بلاک چین قابل استفاده است و توسعه دهندگان و گیمرها قادرند به منظور پرداخت های خود، از آن استفاده نمایند. این ارز برای نخستین بار در سال 2015 با عنوان GamersCoin فعالیت خود را شروع کرد و بعدها نام آن به Game credits تغییر کرد. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که این رمزارز در ابتدا مجموعه ای از لایت کوین بود که برای محیط بازی کاربرد داشت.

با بازی توکن گیم کردیتس، می توان در ازای خدمات ارائه شده به جای 70 درصد، 90 درصد سهام دریافت نمود. جالب است بدانید که سرعت تراکنش پرداخت ها بسیار بالاست که حداکثر در مدت 60 ساعت امکان پذیر بوده که این مدت زمان پرداخت بسیار سریع تر از سایر پلتفرم ها به حساب می آید.


حتما برایتان جالب است : توکن های متاورس کدامند؟


جالب است بدانید که امکان جریمه و کلاهبرداری در این توکن وجود ندارد و در قیاس با سایر رقبای این توکن با سهم 30، می توانند بازی های بدون هزینه با حداقل 10 درصد را ارائه دهند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید اینجاست که کاربران این ارز دیجیتال می توانند بر توسعه و ایده پردازی متمرکز باشند. 

4) سند باکس – The Sandbox

سندباکس در سال 2011 فعالیت های خود را در حوزه بازی و کریپتوکارنسی آغاز کرد. این پلتفرم در بستر اتریوم طراحی شده است. در قالب این پلتفرم تعدادی بازی پیش روی کاربران قرار دارد که بازیکنان قادرند با بازی کردن برای طراحی و جمع‌ آوری توکن‌ های nft اقدام کنند. همچنین بعدتر دارندگان توکن‌ های NFT توانستند برای خرید و فروش توکن‌ ها با دیگر کاربران نیز اقدام کنند.

در این پلتفرم قابلیت طراحی بازی‌ های کریپتویی هم فراهم است و این در نوع خود نوآوری بزرگی محسوب می شود. در این پلتفرم یک رمزارز اختصاصی به عنوان ارز sand تعریف شده است که دارندگان آن‌ ها قادرند برای ورود به بازی‌ های گوناگون موجود در این پلتفرم اقدام کنند.

بهترین توکن های گیمینگ

توکن‌ های سند در قالب توکن‌ های NFT هستند و از آن‌ ها می‌ توان در راستای پیشرفت در بازی‌ ها بهره برد. همچنین داشتن توکن sand این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در حاکمیت پلتفرم حق رأی پیدا کنند. نهایتا مدیریت این پلتفرم به نوعی مشارکت جامعه دخالت داده شده است.

5) اس ال پی – SLP

SLP به عنوان یکی دیگر از پروژه‌ های دیجیتالی مطرح شده است که نماد توکن اختصاصی آن در دنیای رمزارزها SLP است و در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین توکن های حوزه بازی است. به منظور کسب این نوع از توکن‌ ها بایستی بازی اکسی اینفینیتی را انجام دهید و یا به صورت مستقیم این توکن را از صرافی ها خریداری نمایید. در حقیقت با انجام این بازی، پاداش‌ های شما در صورت ریسدن به موفقیت در قالب توکن SLP پرداخته خواهد شد.


حتما برایتان جالب است : عوامل موثر در قیمت بیت کوین چیست؟


این بازی با الهام از دو بازی کریپتویی دیگر به نام‌ های پوکمن و کریپتوکیتیز طراحی شده است و به منظور آغاز بازی می بایست ابتدا برای خرید حداقل 30 اکسی اقدام نمایید که به عنوان توکن اختصاصی بازی در نظر گرفته شده است، لذا توصیه داریم تنها وقتی برای ورود به بازی آکسی اینفینیتی اقدام کنید که زمان کافی برای بازی کردن را در اختیار داشته باشید. در این صورت بدون تردید بازدهی خوبی برای شما به ارمغان خواهد آمد و در کمترین زمان ممکن هزینه‌ های شما مجدد به جیبتان باز خواهد گشت و حتی در مدار سودآوری نیز قرار خواهید گرفت.

در قالب این بازی نبردهایی برای بازیکننان تعبیه شده است که در صورت پیروز شدن در هر یک تعدادی توکن SLP به شخص تخصیص پیدا خواهد کرد. از SLP ها قادرید برای تولید اکسی‌ های بیشتر بهره بگیرید و در نهایت می توانید اکسی‌ های خود را در بازار رمزارزها بفروشید و سود خوبی از این طریق به دست آورید.

6) مانا – MANA

از دیگر پلتفرم‌ های مشهور در حوزه بازی، می توان به پلتفرم دیسترالند و توکن آن یعنی مانا اشاره کرد که خیلی زود جایگاه خود را بین کاربران و همچنین در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرد. دیسترالند هم بر روی بلاک‌ چین اتریوم طراحی شده است و تقریباً ساختار مشابهی با توکن سندباکس که پیش تر معرفی کردیم دارد. لذا این بازی هم در قالب بازی‌ های دنیای مجازی جای می گیرد که در آن کاربران قادرند زمین‌ هایی خریداری نمایند و در ادامه آن ها را توسعه داده و به فروش برسانند تا سود کسب کنند.

توکن مانا به عنوان رمزارز اختصاصی این پلتفرم مطرح شده است که از نوع توکن‌ های NFT به حساب می آید و با استاندارد ERC-721 طراحی شده است. این توکن شما را کمک می کند تا برای خرید زمین‌ های اختصاصی در بازی اقدام کنید و در ادامه با توسعه زمین توکن‌ ها را شخصی‌ سازی نمایید. همان طور که گفتیم توسعه، شخصی سازی و فروش زمین های خریداری شده، می تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

7) آوه‌ گوچی – Aavegotchi

آوه‌ گوچی یکی دیگر از بازی‌ های NFT پرطرفدار در CryptoTicker به حساب می آید که یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که مطابق با بازی Tamagotchi طراحی شده است. دستگاه‌ های کوچک سیاه و سفید حیوانات مجازی که در گذشته با آن ها بازی کرده و به آنها غذا می‌ دادید را یادتان می آید؟ این پروژه دقیقاً مثل آن هاست ولی با استفاده از تکنولوژی NFT طراحی شده است.


حتما برایتان جالب است : شاخص ترس و طمع بازار کریپتو چیست؟


در واقع آوه‌ گوچی ها، خودNFT هایی هستند که قادرید آن را بخرید. هر Aavegotchi منحصر به فرد و از خصوصیات مخصوص به خود برخوردار می باشد. جالب است بدانید که هر چقدر مشخصات یک آوه‌ گوچی کمیاب‌ تر باشد، به مراتب ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

8) سورِر – Sorare

سورر در واقع بازی فوتبالی با تیم‌ های 5 نفره است که در بستر اتریوم قرار دارد و در آن افراد قابلیت خرید، مالکیت و فروش کارت‌ دیجیتال مربوط به بازیکن‌ های بیش از 100 تیم ورزشی را دارا هستند. این کار‌ت‌ ها نسخه‌ دیجیتال همان کارت‌ های نوستالژی فوتبالی خودمان اند که بیشتر ما در قدیم با آن ها بازی کرده ایم.

لازم به ذکر است که هر شخص به منظور ورود به بازی و انتخاب گروه اولیه‌ خود، می‌ تواند 10 کارت مربوط به 10 بازیکن گوناگون را انتخاب نماید و برای شرکت در مسابقه‌ تیم 5 نفره‌ ای تشکیل دهد و با پیروزی در هر مسابقه کارت‌ های بیشتر یا پاداشی در قالب رمزارز اتر دریافت نماید. برنده شدن در مسابقات یکی از روش های کسب درآمد در این بازی و روشی دیگر خرید و فروش کارت‌ های موجود در آن به حساب می آید.

در نظر داشته باشید که هر کارت مربوط به یک بازیکن در دنیای واقعی است و برای هر بازیکن در هر فصل فقط یک کارت منحصر به فرد تولید خواهد شد. ارزش این کارت‌ ها بسته به عملکرد بازیکن مربوط به آن در دنیای واقعی مورد سنجش قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال کارت منحصر به فرد لیونل مسی بازیکن پاری سن ژرمن اواخر سال گذشته با قیمت بیش از 60 هزار یورو خریداری شد!


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به معرفی 8 تا از بهترین توکن های حوزه گیمینگ پرداختیم.

همچنین اگر قصد دارید رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو را بشناسید، به هیچ عنوان دوست ندارید این مطلب را از دست بدهید.

به نظر شما بین این 8 مورد کوین های گیم که معرفی کردیم، کدامیک آینده بهتری خواهد داشت؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *