ارز دیجیتال chz | همه چیز راجب ارز چیلیز

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال chz

برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص آلت کوین ها، باید اطلاع دقیقی از این که آلت کوین مورد نظر چیست و چطور کار می کند داشته باشیم تا بدانیم سرمایه گذاری روی آن در بلندمدت سوددهی خوبی خواهد داشت و یا ارزش سرمایه گذاری 10 دلاری را هم حتی ندارد! ارز دیجیتال chz یکی از آن دسته آلتکوین هایی است که سرمایه بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران دارد. اگر می خواهید بدانید ارز دیجیتال chz چیست و چطور کار می کند و یا این که آینده ارز دیجیتال chz به چه صورت است، این مطلب شما را به صورت رایگان و جامع راهنمایی می کند و همه چیز درباره ارز دیجیتال چیلیز را به شما یاد می دهد، پس همچنان همراه ما بمانید.

معرفی ارز دیجیتال chz

ارز دیجیتال چیلیز یا توکن CHZ با باشگاه های برتر فوتبال در کل دنیا، از جمله باشگاه بارسلونا، آث میلان و یوونتوس همکاری هایی را انجام داده است و در سال 2021 توجه هایی بسیاری را به علت افزایش قیمت حدود 3 هزار درصدی در سه ماهه اول سال به خود جلب کرده است. قبل از سرمایه گذاری بر روی هر توکنی در دنیای ارزهای دیجیتال دانستن اطلاعات پایه در مورد آن ضروری است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به بیانی دیگر چیلیز، Chiliz یا CHZ یک رمز ارز پیشتاز برای توکنیزاسیون دنیای ورزش است. چیلیز را می‌ توان به عنوان نخستین ارز مقیاس پذیر مشارکت طرفداران و پلتفرم پاداش در جهان دانست. با استفاده از پلتفرم چیلیز طرفداران قادر هستند برای خرید و فروش توکن‌ های طرفدارانی که برند هستند، در کنار رای دادن در نظرسنجی‌ هایی باشگاه محور استفاده نمود. Chiliz.net نخستین صرافی رمزارزها برای دنیای ورزش است که این امکان را در اختیار طرفداران ارزهای دیجیتال و تریدرهای رمزارزها قرار می دهد که به خرید و فروش و تبادل توکن های طرفداران بپردازند که در ادامه این مقاله به شرح کاملی از این پروژه پرداخته ایم.

معرفی بنیان گذاران ارز دیجیتال Chiliz

از جمله بنیان گذاران ارز دیجیتال چیلیز می توان به الکساندر دریفوس Alexandre Dreyfus اشاره داشت که در کنار بر چیلیز مدیر عامل Socios.Com نیز است. دریفوس همچنین Webcity را یک راهنمای تور شهری در اروپا است را راه اندازی کرده است. دریفوس در سال 1995 فارغ التحصیل شد، ولی دیسکین Emma Diskin مدیر ارشد اجرایی چیلیز است.

او از سال 2018 در این شرکت بوده و با آغاز  به کار در سمت مدیر ارتباطات در سال های گوناگون ترفیع مقام پیدا کرده است. مَکس رابینوویچ Max Rabinovitch مدیر ارشد استراتژی چیلیز و Socios.Com است. او در سال 2008 در رشته های هنر و روانشناسی فارغ التحصیل شد. تجربه حرفه ای رابینوویچ در سال 2010 به عنوان سرپرست تبلیغات برای Intersog شروع شد. یک سال بعد، وی مدیر خلاق بخشی از تیم چیلیز شد.

نحوه کار رمزارز چیلیز چگونه است؟

فعالیت ارز دیجیتال چیلیز به وسیله پلتفرم Socios.com صورت می پذیرد. طرفداران هر تیم قادرند از طریق این ارز دیجیتال با تیم محبوبشان به تعامل بپردازند، از تیمشان حمایت کنند و با هزینه کردن در تصمیمات تیمشان موثر واقع شوند. در این سایت شناسایی کاربر به خوبی اتفاق می‌ افتد. امکان دارد کاربر، حسابش را غیرفعال نماید اما با یک بازگردانی شناسایی می‌ شود و تنظیمات شخصی سازی شده او ذخیره می‌شود و کاربر را ایجاد خواهد کرد!

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pivx چیست؟

کاربران با داشتن نشان CHZ در هر باشگاه، حق رای به دست می آورند. هر باشگاهی موضوعاتی را به منظور نظرسنجی به اشتراک می‌ گذارد و امکانات نامحدودی را ارائه می‌ دهد. نظراتی حول محوریت این که طراحی لوگوی باشگاه یا لباس ورزشکاران به چه صورت باشد، بعد از پیروزی در بازی پیش رو چه آهنگی پخش شود، مکان بازی‌ ها در هر بازه زمانی کجا قرار داشته باشد و یا این که بهترین بازیکن چه کسی است، به اشرتاک گذاشته می‌ شود تا طرفداران در نظرسنجی‎‌ ها شرکت کنند، تصمیم بگیرند، رای دهند و پیش بینی داشته باشند.

هر چقدر کاربران تعامل بیشتری با سیستم داشته باشند، احتمال سود به مراتب افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر برنامه‌ ها و جایزه‌ های خاصی هم در نظر گرفته شده است. حدس بازی‌ های بعدی و فروش انحصاری برخی از این موارد است.

چه چیزی چیلیز را منحصر به فرد می کند؟

چیلیز و Socios.com معتقد هستند که نخستین پلتفرم هایی به حساب می آیند که می توانند پلی بین فناوری بلاکچین و دنیای ورزش به وجود آورند. چیلیز از طریق عرضه توکن های مبتنی بر بلاکچین اطمینان می دهد که طرفداران در زمان مشارکت از هر جای دنیا از سرمایه گذاری خود مطمئن هستند و از آن محافظت می نمایند.

چیلیز به علاقمندان ورزش این اجازه را می دهد تا در مدیریت تیم های مورد علاقه خود مشارکت داشته باشند. با خرید توکن های هواداری، کاربران از حق رای برخوردار می شوند و در رای گیری های اعلام شده به وسیله تیم ها در Socios.com شرکت می کنند. این قابلیت ها موجب تمرکززدایی هر چه بیشتر در بلاکچین چیلیز خواهند شد.

آیا ارز دیجیتال چیلیز CHZ استخراج می شود؟

بلاکچین چیلیز Chiliz در ساختار خود از الگوریتم اثبات اعتبار یا Proof Of Authority بهره می گیرد و بر این الگوریتم متکی است. در این الگوریتم بر خلاف الگوریتم اثبات کارو اثبات سهام برای ایجاد بلاک های جدید، به اعتبار سنجهای از قبل تایید شده متکی است.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال ltc |همه چیز درباره لایت کوین

جالب است بدانید که هدف اصلی استفاده از این الگوریتم افزایش مقیاس پذیری است. با توجه به الگوریتمی که ارز دیجیتال چیلیز CHZ در ساختار خود استفاده می کند، می توان گفت که این رمز ارز امکان استخراج را ندارد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال chz

همان طور که پیش تر هم بیان کردیم، معامله گران می توانند از صرافی رسمی چیلیز یعنی Chiliz.net اقدام به معامله چیلیز و توکن های طرفدارانی که متعلق به شناخته شده ترین برندها در دنیای ورزش است، کنند. در ادامه معتبرترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز را آورده ایم :

  • ** صرافی بایننس Binance
  • ** صرافی بیتمکس Bitmax
  • ** صرافی کوکوین Kucoin
  • ** صرافی کوین وان CoinOne
  • ** صرافی وازیرکس Wazirx
  • ** صرافی بیت فینکس Bitfinex
  • ** صرافی بیت نووا Bitnovo
  • ** صرافی بیت پاندا Bitpanda
  • ** صرافی کریپتو Crypto.com

در نظر داشته باشید که صرافی بزرگ بایننس یکی از سرمایه گذاران چیلیز است و باید بدانید که صرافی های اشاره شده در بالا، صرافی هایی هستند که توکن چیلیز را خرید و فروش می کنند و قابلیت تبادل این توکن در این صرافی ها به معنای قابلیت تبادل توکن های طرفداران نخواهد بود.

کیف پول های ارز دیجیتال چیلیز

۱. کیف پول های سخت افزاری؛ لجر نانو یا ترزور

یکی از بهترین مکان‌ ها برای نگهداری چیلیز، بی شک کیف پول‌ های سخت افزاری مثل لجر یا ترزور به شمار می رود. کیف پول‌ های سخت افزاری از تکنیک‌ های رمزنگاری بسیار پیشرفته بهره می گیرد که امنیت دارایی های شما را افزایش می دهد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pig | آینده ارز دیجیتال پیگ فایننس

لذا وجوه شما در برابر حملات شبکه‌ ای پیچیده یا حتی کلاهبرداری‌ های ساده فیشینگ که کاربران در کیف پول‌ های نرم افزاری یا تحت وب با آن ها روبرو هستند، ایمن می مانند. کیف پول‌ های سخت افزاری حتی در صورت دزدیده شدن یا خراب شدن، امکان بازیابی وجوه از طریق عبارت بازیابی را برای کاربران فراهم می آورند.

۲. کیف پول موبایلی؛ تراست والت

از دیگر کیف پول های معتبر چیلیز، تراست والت می باشد. تراست والت، کیف پول مورد حمایت رسمی صرافی بایننس، یکی از محبوب‌ ترین کیف پول‌ ها در بین معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران است و مکانی عالی برای نگهداری توکن CHZ محسوب می شود. چنانچه در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌وارد هستید یا به دنبال مکانی برای ذخیره توکن‌ های CHZ خود در یک دستگاه ایمن می‌ گردید، کیف پول موبایلی تراست والت به علت راحتی، امنیت و گزینه‌ های پشتیبان‌ گیری، می‌ تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما عزیزان به حساب آید.

ارز دیجیتالی چیلیز

کیف پول تراست برای سیستم‌ های عامل اندروید و iOS در دسترس است. این کیف پول از توکن چیلیز و هر توکن ERC20 دیگری پشتیبانی می‌ کند. همچنین توسعه‌ دهندگان تراست همیشه در حال اضافه کردن ارزهای دیجیتال جدید به کیف پول خود هستند که موجب می شود استفاده از آن کارایی بسیار بالایی برای کاربران داشته باشد.

۳. کیف پول چند پلتفرمی؛ اتمیک والت

یکی دیگر از بهترین کیف پول های شناخته‌ شده‌ که از توکن چیلیز پشتیبانی می‌ کند، کیف پول اتمیک می باشد. این کیف پول هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ قابل نصب و استفاده است.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کازماس چیست و چطور کار میکند؟

کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال، از جمله CHZ و دیگر توکن‌ های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می‌ کند. همچنین این کیف پول با ارائه مبادلات اتمی و یک صرافی داخلی، قابیلت مبادله تمام دارایی‌ های پشتیبانی‌ شده، از جمله CHZ را برای کاربران فراهم می‌ آورد.

۴. کیف پول تحت وب؛ مای اتر والت

کیف پول معتبر، قابل اعتماد و شناخته‌ شده مای اتر والت، یکی دیگر از بهترین کیف پول های چیلیز است. با استفاده از کیف پول مای اتر والت، شما عزیزان قادرید همه توکن‌ های ERC20، از جمله چیلیز را بدون نیاز به دانلود هر گونه کلاینت یا نرم افزار دیگری، در شبکه بلاکچین اتریوم ذخیره کنید. کیف پول مای اتر والت با ارائه یک راه‌ حل مبتنی بر وب، به معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران اجازه می‌ دهد که از هر جایی وارد سیستم شوند.

۵. کیف پول‌ آنلاین صرافی‌ ها (توصیه نمی‌ شود)

چنانچه یک معامله گر فعال هستید و به دسترسی سریع به وجوه احتیاج دارید، می‌ توانید توکن‌‌ های چیلیز خود را در کیف پول صرافی‌ هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌ کنند، نگهداری نمایید. از آنجایی که کیف پول‌ صرافی‌ ها ساختاری متمرکز دارد، بنابراین دسترسی هکرها‌ به وجوه امکان‌ پذیر است و نمی‌ توان به هر صرافی برای ذخیره دارایی‌ ها اعتماد کرد.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال مانا | همه چیز درباره ارز دیجیتال دسنترالند (MANA)

در این بین صرافی‌ هایی مثل بایننس، کوکوین و هوبی، از سابقه امنیتی مناسبی برخوردارند و حتی در صورت هک شدن، پشتیبانی مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. همچنین قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتال نیز برای کاربران صرافی‌ های بایننس و کوکوین وجود دارد که امنیت را به مراتب افزایش می دهد.

آینده ارز دیجیتال چیلیز

یکی از راه  هایی که می توان قیمت ارزهای دجیتال را در آینده مورد بررسی قرار داد، بررسی تاریخچه قیمت رمزارزها است. از دیگر روش ها برای پیش بینی قیمت، ارزیابی فرآیندهایی است که پروژه انجام داده یا قصد انجام آن را دارد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال زی کش چیست و چطور کار میکند؟

اگر شما عواملی که در بالا گفته شد را به خوبی بررسی نمایید می توانید اینده ارز دیجیتال چیلیز را تا حدی پیش بینی نمایید. در واقع اگر پلتفرم ارز دیجیتال چیلیز به اهداف خود در آینده برسد و در راستای اهداف خود پیشرفت نماید می توان آینده خوبی را برای این رمز ارز در نظر گرفت.


نتیجه گیری و کلام آخر

چیلیز پروژه ای است که بر امور هواداران ورزشی تمرکز دارد و با احداث پلتفرم سوشیوس این امکان را در اختیار هواداران باشگاه‌ های مطرح قرار داده است تا بتوانند با استفاده از توکن CHZ توکن هواداری تیم مورد علاقه خود را مورد معامله قرار دهند. توکن هواداری، هواداران را در بخشی از تصمیمات باشگاه دخیل می‌ کند و امکان تبدیل شدن به پول را دارد. سوشیوس در کنار این امکانات، به هواداران پاداش هم می‌ دهد. صنعت سرگرمی و امور ورزشی همیشه پرطرفدار است، به همین خاطر به نظر می آید که آینده ارز دیجیتال چیلیز زیر سایه چنین مزیتی امیدوارکننده محسوب شود.

در این مطلب تلاش کردیم تا پلتفرم ارز دیجیتال چیلیز و توکن ان CHZ را کاملا بررسی کنیم. ارز دیجیتال چیلیز یک توکن با استاندارد ERC-20 است. در حقیقت توکن های هواداری به کاربران در یک پلتفرم حق رای می دهند و شما می توانید این ارز دیجیتال را از صرافی ها خریداری کرده و در کیف پول های پشتیبان کننده این رمزارز که در متن کامل معرفی کردیم، نگهداری کنید.

همان طور که ابتدای این نوشتار به شما قول دادیم، کاملا رایگان و جامع به معرفی ارز دیجیتال chz پرداختیم.

اگر به دنیای رمزارزها علاقه دارید، مطلب توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست نیز حتما برای شما جالب است.

در این مقاله آموزشی رایگان همه چیز در مورد ارز دیجیتال چیلیز را توضیح دادیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتالی چیلیز را نیز معرفی کردیم، اما چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید و فروش رمز ارز chz داشتید، حتما از طریق بخش دیدگاه ها از ما سوال کنید. 

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *