معرفی ارز دیجیتال ltc |همه چیز درباره لایت کوین

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال ltc

ارز دیجیتال لایت کوین از آن دسته از آلت کوین هایی محبوب و پرمعامله به حساب می آید که جایگاه بسیار خوبی در بین ارزهای دیجیتال و معامله گران آن ها دارد، از همین روی قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال ltc بپردازیم. در این مقاله همه چیز راجب ارز دیجیتال لایت کوین را خواهیم گفت و همچنین عنوان می کنیم که کیف پول های لایت کوین کدامند و صرافی هایی که می توانید در آن ها لایت کوین خرید و فروش کنید، کدامند. لذا اگر دوست دارید بدانید رمزارز لایت کوین چیست و چطور کار می کند، این مطلب تحت عنوان معرفی ارز دیجیتال ltc را به هیچ عنوان از دست ندهید، چرا که آینده ارز دیجیتال لایت کوین را نیز در انتها مورد بررسی قرار داده ایم.

معرفی ارز دیجیتال ltc

چنانچه به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید، بی تردید اسم ارز دیجیتال لایت کوین تا به حال به گوشتان خورده است. این ارز تا به امروز روی خوبی به سرمایه‌ گذاران و تریدرها نشان داده است و همین موضوع موجب شده، در حال حاضر نمودار تعداد خریداران این ارز بیش از قبل صعودی شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مطلب در مورد این رمز ارز صحبت کرده‌ ایم و روش های استخراج و آینده قیمتی آن را نیز مورد بررسی قرار داده ایم. این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا بیشتر به معرفی ارز دیجیتال ltc بپردازیم و با این ارز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین یکی از نخستین ارزهای دیجیتال بود که وارد بازار شد. بسیاری از افراد این ارز را به عنوان یکی از بزرگ ترین رمز ارزهای حال حاضر دنیای رمزارزها می‌‌ دانند، مثل بیشتر رمزارزها، لایت کوین از فناوری بلاکچین برای غیر متمرکز ماندن استفاده می‌ کند. این سکه بسیار پرطرفدار را می‌ توان تقریبا در هر صرافی ارز دیجیتال پیدا کرد.

همین طور این یکی از مرسوم ترین ارزهای دیجیتال در دنیاست. شما می توانید از لایت کوین در راستای خرید کالاها، خدمات یا حتی سرمایه گذاری در دیگر پروژه‌ های رمزارزهای تازه متولد شده استفاده نمایید. بسیاری از کارشناسان لایت کوین را نخستین آلت کوین دنیا به حساب می آورند، به این خاطر که این ارز در راستای بهبود بلاکچین بیت کوین ساخته شده و ایده ساخت این ارز از بیت کوین گرفته شده است.

وب سایت رسمی این ارز دیجیتال، LTC را به عنوان “یک وسیله تجاری اثبات شده مکمل بیت کوین” توصیف می‌ کند. این ارز پرداخت‌ های فوری و کم هزینه را در مقیاس جهانی ارائه می‌ دهد و به صورت کامل غیر متمرکز است. نرم افزار آن با مجوز MIT / X11 منتشر شد که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که علاوه بر توزیع نسخه‌ های اصلاح شده، نرم افزار را اجرا، اصلاح و کپی کنند.

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟

بیت کوین و لایت کوین هر دو رمز ارز هستند، و بیت کوین که از سال 2009 ایجاد شده، ارز غالب است و ارز LTC که دو سال بعد به وجود آمد، یکی از رقبای برجسته‌ آن است. از مارس 2021، سقف بازار بیت کوین به 1 تریلیون دلار رسیده است و این در حالی است که این مقدار برای رمزارز لایت کوین، تنها 7/13 میلیارد دلار است.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pig | آینده ارز دیجیتال پیگ فایننس

لایت کوین نسبت به بیت کوین به فناوری پیشرفته‌ تری برای استخراج نیاز دارد و بلوک‌ ها چهار برابر سریع تر در آن تولید می‌ شوند، لذا می‌ تواند نسبت به بیت کوین، تعداد سکه‌ های به مراتب بیش تری تولید کند و سرعت معاملات آن نیز بالاتر است. لایت کوین معاملات مالی را بسیار سریع تر پردازش می‌ نماید و می‌ تواند تعداد بیشتری از آن ها را در یک بازه‌ زمانی خاص انجام دهد.

بیت کوین و رمز ارز لایت کوین از الگوریتم‌ های رمزنگاری کاملا متفاوتی استفاده می‌ نماید؛ بیت کوین از الگوریتم SHA-256 و Litecoin از الگوریتم جدیدتری به نام Scrypt استفاده می کند. همچنین بیت کوین و هم LTC تعداد محدودی سکه‌ در گردش دارند. همان طور که احتمالا می دانید بیت کوین 21 میلیون سکه و لایت کوین، 84 میلیون سکه دارد، لذا فرصت بیشتری برای استخراج در لایت کوین به نسبت بیتکوین وجود دارد.

بازار ارز دیجیتال با محبوبیت بیت کوین به مشکلات زیادی برخورده است، چرا که از آنجا که بیت کوین اولین ارز دیجیتال به حساب می آمد، برای بسیاری از افراد سخت است که به سراغ ارزی به غیر از آن بروند. با این وجود با پیشرفت فناوری بلاکچین، امکان دارد که افراد زیادی از سرعت نسبتاً کُندِ بیت کوین و هزینه‌ بالای معاملات آن ناامید شده و رمزارزهای سریع تری مثل رمزارز لایت کوین مورد توجه قرار بگیرند.

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین چگونه است؟

استخراج لایت کوین بسیار به بیت کوین شباهت دارد، به این صورت که این ارز برای امنیت شبکه از مکانیسم اجماع استفاده می‌ کند. اگرچه که تنها تفاوت استخراج ارز دیجیتال لایت کوین با ارز دیجیتال بیت کوین به تابع هش مربوط است. تابع هش در لایت کوین SHA-256 است. شما می‌ توانید LTC را در Mac یا Windows PC استخراج نمایید. استخراج کنندگان این توانایی را دارند کار را به صورت انفرادی یا با کمک استخر استخراج پیش ببرند.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کازماس چیست و چطور کار میکند؟

اگرچه که استخراج لایت کوین با یک رایانه شخصی خانگی، بسیار بسیار کند است. برای همین خرید دستگاه ماینینگ یک تصمیم عاقلانه‌ تری است، به این خاطر که با این تصمیم سود بیشتری به دست می آورید و شانس شما به عنوان نخستین نودی که تراکنش را تایید می‌ کند، بیشتر می‌ شود. به طور متوسط روزانه 14،400 لایت کوین استخراج می‌ شود.

این بدین معنی است که به صورت متوسط در هر 2.5 دقیقه، یک ارز دیجیتال لایت کوین ساخته می‌ شود. پاداش در شبکه بلاکچین لایت کوین 25LTC است و اگرچه وقت یکبار نصف می‌ شود، دقیقا مثل بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگر، لایت کوین از یک دفتر کل توزیع شده استفاده می‌ کند. این دفتر کل به وسیله هزاران ماینر که از قدرت محاسباتی بالایی، برای تایید معاملات و امنیت شبکه، برخوردار هستند، مدیریت می‌ شود.

نحوه خرید لایت کوین چگونه است؟

به منظور خرید لایت کوین شما دو راه در پیش دارید یا باید آن را از شخصی که لایت کوین دارد خریداری کنید که کار ریسکی می باشد، یا اینکه از طریق صرافی‌ های ارز دیجیتال اقدام به خرید لایت کوین نمایید. روش دوم مطمئن‌ تر است ولی این موارد را باید در نظر داشته باشید که در صرافی‌ های خارجی امکان خرید رمزارز با ریال وجود ندارد، لذا شما باید در صرافی خارجی، تتر یا هر رمزارز دیگری را که از قبل در کیف پول خود دارید، با لایت کوین معاوضه فرمایید.

ارز دیجیتال لایت کوین

ولی چنانچه در کیف پول خود ارز دیجیتال ندارید و قصد دارید با ریال اقدام به خرید کنید، بهتر است از صرافی‌ های ایرانی استفاده کنید. در صرافی‌ های ایرانی شما می‌ توانید حساب باز نمایید و با انتقال ریال به حساب صرافی، به خرید رمزارز مد نظر خود بپردازید. امروزه خرید مستقیم لایت کوین در اکثر صرافی های ایرانی امکان‌ پذیر است.

بهترین کیف پول‌ های لایت کوین

نمی شود مطلب معرفی ارز دیجیتال ltc را بنویسیم و چیزی از کیف پول های لایت کوین نگوییم! چنانچه در فکر خرید رمز ارز لایت کوین هستید، بایستی کیف پول مطمئنی برای این کار بیابید تا بتوانید وجوه خود را در آن ذخیره نمایید. با این حال به علت تنوع در کیف پول‌ های لایت کوین، باید پیش از انتخاب گزینه‌ مناسب برای احتیاجات خود، در خصوص آن ها کاملا تحقیق کنید. در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول های لایت کوین را آورده ایم :

1) کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس : به صورت کلی کیف پول‌ ارز دیجیتال سخت افزاری، امن‌ ترین گزینه برای ذخیره سازی رمزارز پایه به حساب می آیند و Ledger Nano S یکی از گزینه‌ های پرطرفدار میان علاقه‌ مندان به رمزنگاری است. این کیف پول محبوب به وسیله شرکت فرانسوی لجر طراحی و تولید شده است و یک دستگاه USB قابل حمل و سبک وزن به شمار می رود که با سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و کروم سازگاری دارد.

2) کیف پول اتمی : چنانچه قصد دارید بالاترین سطح کنترل را بر منابع رمزارز لایت کوینِ خود داشته باشید، حتما از کیف پول اتمی استفاده نمایید. قابلیت تعویض اتمی این کیف پول این امکان را برای شما فراهم می آورد تا مبادلات یکپارچه، ناشناس و کم هزینه‌ LTC با BTC یا QTUM را انجام دهید.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال مانا | همه چیز درباره ارز دیجیتال دسنترالند (MANA)

مبادلات غیرمتمرکز، باز هم نیمه متمرکز هستند و این در حالی است که مبادله‌ اتمی معادل، کاملا غیرمتمرکز هستند. برای استفاده از کیف پول اتمی احتیاجی نیست که تخصص خاصی داشته باشید به این خاطر که این کیف، رابط کاربری مناسب با برچسب گذاری واضحی دارد و به محض راه‌اندازی شما بلافاصله، شیوه‌ کار با آن را یاد می‌ گیرید.

3) کیف پول رومیزی Litecoin Core : کیف پول Litecoin Core کیف پول رسمی دسکتاپی این رمزارز پرطرفدار می باشد که با پشتیبانیِ تیم توسعه دهنده‌، Litecoin Core برای سیستم عامل‌ های ویندوز، مک و لینوکس به صورت رایگان قابلیت نصب و استفاده را دارد. اصلی ترین مزیت این کیف پول این است که به ویژه برای ذخیره سازی منابع LTC ارز طراحی شده است. هرچند امکان دارد کیف پول‌ های دیگری با رابط‌ های آسان تری وجود داشته باشد، اما با این وجود این کیف پول وظیفه‌ خود را به خوبی انجام می‌ دهد.

روند نصب آن هم آسان است و قابلیت مدیریت مستقیم و آسان منابع LTC را ‌در اختیار شما قرار می دهد. متاسفانه این کیف پول کل بلاکچین رمزارز لایت کوین را روی رایانه‌ شما بارگیری می‌ کند که نه تنها زمان زیادی می‌ برد، بلکه از فضای ذخیره سازی زیادی نیز استفاده می‌ کند و چنانچه بخواهید سکه یا ارز دیگری غیر از LTC را ذخیره نمایید ، باید به دنبال کیف پول چند ارزی دیگری باشید.

4) کیف پول Electrum LTC : این کیف پول برای سیستم عامل های مک ، وینذدوز و لینوکس موجود است.این کیف پول جزو کیف پول های نرم افزاری محسوب می شود بنابراین به اندازه کیف پول های سخت افزاری امن نیست.این کیف پول همچنین به صورت متن باز است و افراد می توانند کد های ان را در گیت هاب مشاهده کنند.

5) کیف پول سخت افزاری TREZOR : هرچند این کیف پول به صورت معمول برای بیت کوین استفاده می‌ شود، ولی می تواند برای نگهداری رمزارز لایت کوین و طیف وسیعی از کوین‌ ها و ارز های دیجیتال دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. دقیقا مانند لجر نانو اس، این کیف پول هم یک USB است که تمرکز زیادی روی امنیت وجوه شما دارد.

دستگاه به وسیله کد پین انتخابی شما محافظت می‌ شود و هر بار که پین اشتباه وارد کنید، زمان انتظار تا امتحان دوباره آن، دو برابر افزایش پیدا می کند. همچنین این برنامه از احراز هویت دو عاملی نیز پشتیبانی می‌ کند و از کد بازیابی 24 کلمه‌ ای تصادفی و یک صفحه‌ نمایش برخوردار می باشد که امکان تایید سریع جزئیات معامله را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

6) کیف پول نرم‌ افزاری Trust wallet : تراست والت کیف پول غیر متمرکز برای موبایل به شمار می آید که بیش از ۱۶۰ دارایی دیجیتال را پشتیبانی می کند. به گفته توسعه دهندگان، این یک کیف پول چند ارزی سریع، ایمن و کاربر پسند است. دو ویژگی اصلی این کیف پول تمرکز بر روی امنیت و حریم خصوصی کاربر است. در زمان راه اندازی یک حساب جدید از هیچکس KYC خواسته نخواهد شد و به عنوان یک کیف پول غیر متمرکز، داده های کاربر را ذخیره نمی کند.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال زی کش چیست و چطور کار میکند؟

همچنین به کاربران اجازه می دهد تا کلیدهای خصوصی خود را به جای سرورهای تراست والت، روی دستگاه خود ذخیره نمایند. رابط کاربری آن بارگیری، راه اندازی و شروع کار را ساده می کند. این موضوع موجب شده تا 5 میلیون کاربر به این کیف پول اعتماد کنند. البته، همکاری مداوم با بایننس تا حد زیادی به این اعتماد کمک کرده است. امروزه این کیف پول یکی از برنامه های خوب بازار محسوب می شود.

آینده ارز دیجیتال لایت کوین

در افزایش های اخیر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مثل ریپل، بایننس کوین، کاردانو و … تقریبا می توان گفت لایت کوین از غافله جامانده است و بیشتر تحلیل گران ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری در لایت کوین را یک فرصت طلایی ارزیابی می کنند. با توجه به این که این روزها دامیننس بیت کوین بسیار نوسانی شده است، هربار که دامیننس بیت کوین افت می کند و قینت بیت کوین در حال رنج زدن می شود، که اصطلاحا می گوییم به آلت سیزن میرسیم، فرصت طلایی و سکو پرتابی برای لایت کوین ایجاد می شوند.

به این خاطر که این ارز هم دارای ارز بازار بسیار بالایی دارد و هم از نظر بنیادی چیزی کم تر 10 ارز برتر بازار ندارد. چنانچه به دنبال آینده لایت کوین هستید، می توان گفت که لایت کوین امروزه در جایگاه بیت کوین دو سال پیش قرار دارد، بنابراین چنانچه فرصت سرمایه گذاری در بیت کوین را از دست داده اید، لایت کوین می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما به حساب آید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ملی چین | ارز دیجیتالی برای 1.5 میلیارد نفر

در خاطر داشته باشید که بسیاری از تحلیل گران، آینده لایت کوین را در بین 5 ارز دیجیتال برتر بازار می دانند. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که در تحلیل هایتان علاوه بر تحلیلی که از خود ارز دارید، وضعیت بیت کوین را نیز مورد بررسی قرار دهید، به این خاطر که با هر صعود و ریزش بیت کوین، بازار دیگر آلت کوین ها نیز دستخوش تغییر می گردد.


نتیجه گیری و کلام آخر

لایتکوین ارز دیجیتال بسیار محبوبی است که توانایی خود در ایجاد شبکه پرداختی غیر متمرکز همتا به همتا با هزینه های پایین را پیش از این به اثبات رسانده است. لایت کوین به هیچ عنوان برای رقابت و مبارزه با بیت کوین ایجاد نشده است، بلکه مکملی برای بیت کوین است که امکانات خاص آن می تواند به عنوان تهدید و از سوی دیگر فرصتی به منظور توسعه در نظر گرفته شود.

در حقیقت لایت کوین یکی دیگر از شگفتی های تکنولوژی بلاکچین محسوب می شود که اجرای صدها یا حتی هزاران تراکنش با سرعت بالا را برای افراد و به ویژه بازرگانان امکانپذیر می کند. زمانی که از ارزهای سودآور و آینده دار صحبت می‌ کنیم، بی تردید نام لایت کوین به گوشمان خواهد خورد. این ارز از آینده قیمتی خوبی برخوردار است و شما می‌ توانید با استفاده از روش های گفته شده به استخراج لایت کوین بپردازید.

ما در این مطلب تلاش کردیم به همه نکاتی که برای ترید و یا سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال نیاز دارید، اشاره کنیم. این مطلب با عنوان معرفی ارز دیجیتال ltc دائم در حال بروزرسانی است و شما عزیزان قادرید اطلاعات به روز و جدید در خصوص ارز دیجیتال لایت کوین را از این مقاله مطالعه کنید.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال ltc پرداختیم.

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطلب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را هم حتما مطالعه کنید.

در این مقاله آموزشی رایگان همه چیز در مورد ارز دیجیتال لایت کوین را توضیح دادیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال لایت کوین را نیز معرفی کردیم، اما چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید و فروش ارز ديجيتال litecoin داشتید، از طریق بخش دیدگاه ها از کارشناسان ما سوال کنید. 

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *