ارز دیجیتال استاتوس چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال استاتوس

آیا میدانید ارز دیجیتال استاتوس چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتال استاتوس یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت است که توجهات بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و عرضه اولیه جذاب و موفقی را پشت سر گذاشته است. اینکه برای خرید ارز دیجیتال استاتوس از کجا باید اقدام کنید و یا بعد از خرید رمزارز، آن را کجا به صورت امن نگهداری کنید را در این مطلب گفته ایم و همچنین آینده ارز دیجیتال استاتوس را نیز بیان کرده ایم که قطعا می تواند برای علاقه مندان به رمزارز استاتوس جذاب باشد، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال استاتوس را یاد بگیرید، این مطلب شما را بصورت رایگان راهنمایی می کند.

معرفی ارز دیجیتال استاتوس

استاتوس یک پلتفرم پیام رسانی و رابط موبایلی به حساب می آید که برای تعامل با اپلیکیشن هایی که روی شبکه اتریوم اجرا می شوند، توسعه پیدا کرده اند. SNT توکن مورد استفاده در پلتفرم است که یک بازار اطلاع رسانی غیرمتمرکز، حاکمیت مشتری های استاتوس، به همراه محتوای تولید شده به وسیله کاربر در شبکه را تغذیه می نماید.

تیم استاتوس امیدوار است ضمن ارتقا پذیرش شبکه، قابلیت هایی مانند آزادی، امنیت، حریم خصوصی، شفافیت را نیز گسترش دهد. امروزه ارز دیجیتال SNT  ارزش بازار بسیار خوبی دارد و در رتبه خوبی از بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. اتریوم اجازه می دهد تا از توکن ها و سکه های گوناگون استفاده و در شبکه خود صرف شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این ارز یکی از توکن های اتریوم می باشد و این در حالی است که در خدمت چندین مزایای دیگر فراتر از فقط یک توکن است، از طریق سیستم عامل ها استفاده می گردد. شبکه توکن استاتوس یک توکن شبکه کاربردی مدولار محسوب می شودکه در شبکه اتریوم اجرا می شود و به عنوان یک بستر پیام رسانی منبع باز و رابط کاربری تلفن همراه برای دسترسی به برنامه های غیر متمرکز که قادر به انجام تعدادی کار برای کاربران هستند، کار می کند. این سیستم به صورت کامل طبق فن آوری های نظیر به همتا ساخته شده است و به عنوان سکویی عمل می کند که به اعضای جامعه اتریوم امکان تعامل با یکدیگر، استفاده از برنامه ها و موارد دیگر را می دهد.

بنیانگذاران شبکه استاتوس چه کسانی هستند؟

جالب است بدانید که شبکه استاتوس به وسیله کارل بنتس و جاراد هوپ راه اندازی شده است، که با هم به مدت 6 سال در پروژه‌‌ های گوناگون کار کرده‌ اند. 3 سال پیش از راه اندازی Status، کارل و جاراد با موفقیت یک شبکه توزیع نرم افزاری را مدیریت کردند. دستاوردهای پیش از استاتوس آن ها شامل دستیابی به 20 میلیون توسعه برای محصولات نرم‌‌ افزاری گوناگون است. با سود حاصل از شبکه توزیع نرم‌‌ افزاری خود، کارل و جاراد شخصا پروژه را تا زمان شروع  عرضه اولیه ارز دیجیتال آن تامین مالی کردند.

نقشه راه Status شامل چیست؟

از زمان شروع به کار تا به امروز، استاتوس به همکاری با سایر پروژه‌ های توجه خاصی داشته است. در سال 2017، استاتوس اعلام کرد که از این پس این پلتفرم به شکل پیش فرض روی FINNEY؛ یعنی امن‌ ترین تلفن همراه جهان طبق فناوری بلاکچین، نصب می شود.

شرکت SIRIN LABS، به عنوان توسعه دهنده FINNEY، نیز اعلام کرد که همکاری خود را با status برای ارائه یک تجربه بلاکچین کامل روی موبایل گسترش می دهد. نکته جالب این که Status در اواخر دسامبر همان سال به EEA یا اتحادیه شرکت‌های اتریوم پیوست.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سوایپ چیست

در جولای همان سال، شروع همکاری با FOAM، یک پروتکل باز برای ارائه خدمات موقعیت مکانی بر روی بلاکچین اتریوم نیز اعلام شد. FOAM برخلاف سیستم‌ های سنتی مثل GPS، خدمات موقعیت مکانی خود را به صورت غیرمتمرکز ارائه می‌ دهد. هر دوی آنان تلاش خود را به ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز، امن و باز معطوف کرده‌ اند و در کنار این همکاری با OmiseGO نیز به عنوان سیستم پیشرو در تراکنش‌ های میان زنجیره‌ ای با هدف ارائه خدمات مالی به همگان در لیست برنامه‌ ها گنجانده شده است.

Status در ادامه و در سال 2018، همکاری خود را با تیم توسعه‌ دهنده زبان برنامه‌ نویسی Nim اعلام کرد. Nim به علت سبک و بهینه بودن انتخاب شده است. در نهایت همکاری با Userfeeds.io نیز به منظور ارائه الگوریتم‌ هایی صادقانه‌ تر برای پلتفرم‌ های شبکه‌ های اجتماعی و تغییر شیوه ارتباط بین کاربران، دریافت اخبار و اطلاعات جزو برنامه‌ های آتی پلتفرم می باشد. 

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

به صورت خلاصه می توان عنوان داشت که استاتوس برای تعامل با DApp ها در شبکه اتریوم به وجود آمده است و به عنوان یک پلتفرم پیام رسانی و یک مرورگر وب 3 نیز عمل می کند. در حقیقت کسانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، قادرند از اپلیکیشن استاتوس به منظور پرداخت های نظیر به نظیر و همین طور ارتباطات رمز گذاری شده همتا به همتا استفاده نمایند. این پلتفرم از پروتکل Whisper V5 برای نودها و پشتیبانی از چت غیرمتمرکز بهره می گیرد.

ویژگی های ارز دیجیتال استاتوس

استاتوس یک بستر پیام رسانی Open Source و همچنین یک رابط تلفن همراه می باشد. این رابط این امکان را برای کاربران فراهم می آورد تا با استفاده از DApp های فعال در بلاکچین اتریوم ارتباط برقرار کنند. البته این طور انتظار می رود تا اینجای مطالب با شبکه ارز دیجیتال Status و توکن اختصاصی آن آشنایی پیدا کرده باشید. در ادامه مزایا و معایب ارز دیجیتال استاتوس را عنوان می کنیم. همچنین اگر شما قصد خرید ارز دیجیتال استاتوس را دارید، بد نیست که نگاهی به بخش بعدی مقاله بیاندازید؛

مزایای ارز دیجیتال استاتوس

  • 1) خدمات منحصر به فرد و رقبای کم در بین دیگر ارزها و پروژه‌ های دیگر مطابق با بلاکچین.
  • 2) متن باز بودن کل پروژه که موجب شفافیت آن شده است و یک امتیاز بزرگ برای پروژه محسوب می شود.
  • 3) فراهم‌ سازی پلاتفرمی مستقل به منظور جمع‌ آوری اپلیکیشن‌ های توزیع شده بر روی سیستم عامل‌ های موبایل مثل اندروید و آی او اس.

معایب ارز دیجیتال استاتوس

  • 1) ساده و ابتدایی بودن رابط کاربری که چندان مورد پسند کاربران نمی باشد.
  • 2) تمایل دولت‌ ها برای تنظیم و ایجاد مقررات در بازارهای اپلیکیشن‌ ها احتمالا بر روی استاتوس نیز اثرگذار خواهد بود.
  • 3) همه خدمات ارائه شده بر روی این پلتفرم رایگان نیست و بیشتر آن ها مثل اعلان پوش، پیام رسانی، مدیریت چت‌ های گروهی و تراکنش‌ های کوچک همگی برای کاربران هزینه به همراه خواهد داشت و در مقابل پرداخت SNT انجام‌ پذیر خواهند بود. 

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال استاتوس

چنانچه تجربه انجام معاملات در زمینه ارزهای دیجیتال را داشته باشید، می دانید که برای خرید ارزهای دیجیتال به صرافی ها مراجعه فرمایید. شما می توانید بعد از احراز هویت در صرافی مورد نظر و ثبت نام در آن صرافی ارز دیجیتال استاتوس را خریداری کنید. به عبارتی می توان گفت برای خرید ارزهای دیجیتال باید به صرافی های پشتیبان کننده این ارز مراجعه نمایید. صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال استاتوس به شرح زیر می باشند :

  • ** Binance : این صرافی در واقع مشهورترین صرافی های ارز دنیا به حساب می آید که روزانه حجم معاملات بالایی را به خود اختصاص داده است.
  • ** Upbit : این صرافی در پلتفرم خود 121 ارز دیجیتال و بیش از 200 جففت تجارتی ارائه می دهد که بسیار کاربردی است.
  • ** CoinTiger : این صرافی در 15 نوامبر سال 2017 راه اندازی شد و یک صرافی متمرکز واقع در سنگاپور به شمار می رود.
  • ** BiKi : یک صرافی متمرکز است که بستر دارایی دیجیتال برای تجارت بیش از 150 ارز پایه و 280 جفت معاملاتی فراهم می نماید.
  • ** OKEx : از جمله مشهورترین پلتفرم ها برای مبادله ارزهای دیجیتال محسوب می شود که از دیگر رمزارزها مثل بیت کوین ، اتریوم پولکادات و … نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

همچنین جهت فروش ارز دیجیتال استاتوس نیز شما باید به صرافی ها مراجعه نمایید. چنانچه از پیش در صرافی مورد نظر خود تبادل انجام نداده باشید، می توانید پس از ثبت نام در صرافی انتخابی ارز خود را بفروشید. انتخاب یک صرافی معتبر به شما کمک می کند تا با خیال راحت ارز خود را به فروش برسانید. در حقیقت یک صرافی معتبر کارمزد کم و پشتیبانی خوبی دارد تا شما بتوانید به هنگام بروز مشکل به پشتیبانی صرافی مراجعه کنید.

ارز دیجیتال status

کیف پول های ارز دیجیتال Status

بعد از این که ارز دیجیتال خود را خریدید، بایستی ارز مورد نظر را در کیف پول های دیجیتالی ذخیره کنید. در حقیقت کیف پول ها این امکان را دارند تا از ارز شما نگهداری کنند. توکن SNT طبق استاندارد ERC-20 در بلاکچین اتریوم صادر می گردد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال chz | همه چیز راجب ارز چیلیز

از همین روی می توان از کیف پول هایی که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می کند، استفاده کرد. در ادامه 5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال استاتوس را معرفی کرده ایم :

  • ** Trezor One : یک نوع کیف پول سخت افزاری است که از توکن SNT نیز پشتیبانی می نماید.
  • ** Ledger Nano S : این کیف پول از جمله کیف پول های سخت افزاری معروف است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و از ارزهای زیادی پشتیبانی می کند.
  • ** MetaMask :  این کیف پول از جمله کیف پول های تحت وب است که تنها از اتریوم و توکن هایی که بر روی این بلاکچین ساخته می شوند، پشتیبانی به عمل می آورد.
  • ** Atomic Wallet : در این کیف پول می توانید توکن SNT را ذخیره کنید و جالب است بدانید که این کیف پول از بیش از 300 ارز دیجیتال و سایر توکن های ERC-20 و BEP2 پشتیبانی می کند.
  • ** MyEtherWallet : این کیف پول از جمله کیف پول های نرم افزاری است و هیچگاه کلیدهای خصوصی شما را ذخیره نمی کند و از همین روی امنیت آن در سطوح مناسبی قرار دارد.

آینده این ارز دیجیتال استاتوس

یک اقدام اساسی که می تواند به نفع استاتوس کار کند، برنامه incubation آن است که در آوریل ۲۰۱۸ تاسیس شد. این برنامه برای ترویج فناوری بلاکچین و تامین بودجه پروژه های مبتنی بر بلاکچین از جمله ذخیره سازی، حاکمیت، محاسبات مبتنی بر بلاکچین راه اندازی شده است. ایده این است که اکوسیستم Web3 برای کاربرانی که علاقه مند به SNT و فناوری آن هستند بسیار کاربردی تر و قدرتمندتر شود.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pivx چیست؟

با این حال چنانچه استاتوس استراتژی بازاریابی بهتری را اتخاذ نکند تا از این طریق در معرض دید بیشتر برای مشاغل مرتبط با Web3 و وضعیت Incubate قرار بگیرد، رشد چشم گیر در دسترس نمی باشد. از طرفی تا وقتی که اتریوم به عنوان یک بستر امیدوار کننده زندگی کند، SNT ارزشمند خواهد بود و در صورت دستیابی به دیداری که در ذهن خود به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند کاربر بر خلاف شبکه های میراث دارد، می تواند به یک سرمایه گذاری بسیار سودآور تبدیل شود.

چرا باید به ارز دیجیتال استاتوس توجه کنیم؟

احتمالا شما پیش از این از SNT نشنیده اید ولی احتمالا از اتریوم چیزهایی به گوشتان خورده است. SNT بخشی از اتریوم است و با توجه به این که اتریوم در بین بزرگ ترین افراد قرار دارد، وقتی محبوبیت و تقاضا در بازار حاصل می شود، کنار هم قرار می گیرد ولی با پیشرفت و توسعه فناوری خود از آن عبور می کند.

هرچند اتریوم همچنین از فناوری بلاکچین بهره می گیرد، اما برخلاف فناوری بیت کوین و اتریوم، این بلاکچین اجازه می دهد تا از سکه ها و سکه های گوناگون استفاده کرده و در شبکه خود صرف شود. حتی به کاربران این امکان را هم می دهد تا در گسترش جامعه اتریوم کار کنند، ارزش های مبادله کنند، برنامه ها و برنامه هایی را به وجود آورند که اعضای جامعه اتریوم بتوانند از طریق اکوسیستم به صورت کامل غیرمتمرکز استفاده و تجارت کنند.

با افزایش محبوبیت اکوسیستم، بیشتر و بیشتر پروژه ها در بالای شبکه توکن ER20 ساخته می شوند، پروژه هایی مثل OmiseGo Civic ،Storm و موارد دیگر. در اختیار داشتن تعداد زیادی dapp در دسترس از نظر گزینه ها برای کاربر بسیار عالی است، با این حال، مدیریت داپ ها خیلی زود دردناک می شوند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال ltc |همه چیز درباره لایت کوین

از تجربه شخصی مدیریت دسپاپ های خود بر روی دسکتاپ با استفاده از متامسک، فنجان چای همه نیست و می تواند بسیار مرعوب کننده باشد. SNT می خواهد با ارائه یک بستر منبع باز كه برای فعال كردن پیام رسانی از طریق اتریوم برنامه ریزی شده است، این امر را عوض کند.


نتیجه گیری و کلام آخر

به صورت کلی در این مقاله به شناخت پلتفرم استاتوس پرداختیم و همچنین بررسی کردیم که این پلتفرم به عنوان یک سیستم عامل تلفن همراه، دسک تاپ و یک مرورگر غیرمتمرکز عمل می کند. این پلتفرم همچنین از یک سیستم پیام رسانی نیز برخوردار است که شما می توانید در هر موقعیتی با این پلتفرم ارتباط برقرار کنید. توکن SNT از جمله توکن های ERC-20 است که در شبکه اتریوم طراحی شده است.

توکن SNT در حقیقت توکن ارائه شده پلتفرم استاتوس است. به این منظور که بتوانید به قابلیت های اپلیکیشن استاتوس دسترسی یابید شما نیازمند به توکن SNT هستید. شما می توانید این رمزارز را در صرافی های Binance ،CoinTiger ،Biki ،OKEx و … خریداری کنید. همچنین می توانید این ارز دیجیتال را در کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، کیف پول سخت افزاری Trezor One، کیف پول تحت وب متامسک، کیف پول نرم افزاری مای اتر والت و اتمیک والت ذخیره کنید که در اواسط متن به صورت مفصل به این موضوعات پرداختیم.

همان طور که ابتدای مقاله قول دادیم، باهم دیگر یاد گرفتیم که ارز دیجیتال استاتوس چیست و چطور کار میکند.

اگر همچنین به دنیای استارتاپ علاقه دارید، مطلب روش های سرمایه گذاری در استارتاپ هم حتما برای شما جذاب است.

هرگونه سوال یا ابهامی در مورد خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استاتوس داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *