ارز دیجیتال آپتوس چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال آپتوس

اگر فعال بازار رمزارزها باشید، مطمئنا نام ارز دیجیتال آپتوس به گوشتان خورده است؛ اما آیا می دانید ارز دیجیتال آپتوس چیست و چطور کار می کند؟ لازمه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال aptos مطمئنا اطلاع از نقشه راه، اهداف، نحوه کارکرد پروژه، آینده، مزایا و معایب پروژه و … است که بدون مطالعه این مطلب، امکان پذیر نخواهد بود! پس برای آشنایی با ارز دیجیتال apt این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید؛

ارز دیجیتال آپتوس

اگر شما هم به دنبال پروژه‌ ای جدید برای سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها هستید، آپتوس می تواند یک گزینه مناسب برای شما به حساب آید. با این وجود که ارز آپتوس همچنان در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، توانسته بعضی از وعده‌ های مهم را عملی نماید. شبکه Aptos بنا دارد در عین افزایش مقیاس پذیری، گزینه‌ های جدیدی را برای امنیت و کاربرد توکن بومی خود، ارز APT در اختیار کاربران خود قرار دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


آپتوس یک بلاک چین لایه اول به حساب می آید که از زبان برنامه نویسی Move بهره می گیرد و به کاربران خود وعده افزایش مقیاس پذیری، امنیت و کاربرد را داده است. بلاک جنسیس آپتوس در سال 2022 و زنجیره اصلی این پروژه نیز در سال 2022، فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال شروع کردند. تا به امروز این پروژه توانسته چند میلیون دلار سرمایه از سمت معامله گران بزرگ بازر، به پلتفرم خود تزریق کند. از جمله قابلیت های اساسی آپتوس، می‌ توان به موتور اجرایی موازی، کارمزد تراکنش پایین و همچنین امنیت بالای شبکه اشاره داشت.

همه قابلیت های شبکه ارز آپتوس، به علت گذشته آن است. این شبکه در ابتدا بر روی بلاک چین Diem قرار داشت. زبان برنامه نویسی آن هم در ابتدای امر برای استفاده در بلاکچین دیم ساخته شد. جالب است بدانید که این زبان برنامه نویسی تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت بلاک چینی سریع و مقیاس پذیر قرار داده‌ است. همچنین سعی دارد تا با ارائه امکاناتی بیشتر، بازار کریپتوکارنسی را برای تمامی افراد قابل استفاده نماید.

نحوه کار پروژه Aptos چگونه است؟

چندین پروتکل، این امکان را در اختیار بلاک چین Aptos قرار می دهند تا امن، قابل اعتماد و مقیاس پذیر باشد. Aptos مدعی است که شبکه آزمایشی آن امروزه نزدیک به 130 هزار تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار می دهد. همانطور که گفتیم، بلاک چین Aptos از زبان Move برای برنامه نویسی استفاده می کند و Prover Move که تایید کننده قراردادهای هوشمند است، از چندین ویژگی امنیتی برخوردار است.


حتما برایتان جالب است : رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو


این قابلیت برنامه نویسان را قادر می سازد تا بهتر از کد خود محافظت نمایند یکی از امکانات کلیدی بلاک چین Aptos توان عملیاتی بالای تراکنش می باشد. به منظور فعال کردن آن، بلاک چین بر روی یک رویکرد خط لوله و مدولار برای پردازش تراکنش کار می کند. این روش پردازش تراکنش آن را در قیاس با سیستم های بلاک چین موجود، کارآمدی بسیار بالاتری دارد بلاک چین همچنین از اتمی بودن پشتیبانی می کند.

اتمیسیتی ویژگی تراکنش های پایگاه داده است که در یک لحظه و بدون هیچ تاخیری انجام می شود معماری بلاک چین آن را برای ارتقاء بیشتر انعطاف پذیر می کند. از آنجایی که وب 3.0 یک فضای پویا است، این قابلیت برای پیشرفت های آینده کلیدی است Aptos دارای پتانسیل مقیاس پذیری تراکنش افقی است.

یعنی می توان زیرساخت های بیشتری را بدون افزایش پیچیدگی به بلاک چین افزود؛ نهایتا، Aptos از پروتکل BFT برای اعتبارسنجی تراکنش بهره می گیرد. برخلاف سایر پروتکل‌ ها که اعتبارسنجی و ایجاد بلوک‌ ها به شکل متوالی اتفاق می‌ افتد، Aptos این دو فرآیند را تقسیم کرده است تا به صورت موازی کار کنند و در نهایت تاخیر را کاهش می‌ دهد.

چرا پروژه aptos متمایز است؟

شرکت Aptos ادعا دارد که شبکه آن می تواند بیش از ۱۳۰ هزار تراکنش در ثانیه را با استفاده از موتور اجرای موازی خود مورد پردازش قرار دهد که هزینه های بسیار کمی را به کاربران تحمیل می کند. آن ها بیشتر بلاک چین ها یا قراردادهای هوشمند را به صورت متوالی اجرا می کنند بلاک چین ارز دیجیتال آپتوس با دیگر بلاک چین ها متفاوت است، چرا که همه تراکنش ها به صورت همزمان پردازش می شوند و بعد از آن تایید می شوند.

از طرفی دیگر، تراکنش هایی که شکست می خورند، به لطف کتابخانه های حافظه تراکنش نرم افزاری لغو و مجددا اجرا می شوند. ترکیب این فناوری ها ظرفیت عملیات کل شبکه را ساده می کند و باعث می شود آپتوس به عنوان یک گلوگاه بزرگ برای دیگر بلاک چین های لایه ۱ عمل کند. این خلاصه ای کوتاه از اجرای قرارداد هوشمند Aptos مطابق با نقشه راه آن هاست که در آگوست ۲۰۲۲ منتشر شد.

مدل آن ها طبق زیرساخت ابری به عنوان یک پلتفرم مقیاس پذیر و مقرون به صرفه برای ساخت برنامه های کاربردی پرکاربرد طراحی شده است. Aptos امکان ایجاد پروژه های دیفای بر روی بلاک چین خود را فراهم می کند. تا به امروز بیش از ۳۰ پروژه دیفای در این اکوسیستم راه اندازی شده است. این پروژه ها شامل صرافی های غیرمتمرکز، پروتکل های وام دهی و سهام نقدی می شود.


حتما برایتان جالب است : بهترین سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال


درست است که بسیاری از بلاک چین های جدید مدعی هستند که لایه های هیجان انگیزی هستند که تمام مشکلات مقیاس پذیری را حل می کنند ولی همه آن ها توانایی این امر را ندارند. یک جامعه فعال، سرمایه گذاران فراوان و دسترسی به موتورها و زبان های برنامه نویسی منحصر به فرد، بلاک چین Aptos را یاری می دهد تا ادعای خود را در این رابطه ثابت کند. چنانچه این شبکه وعده های خود را عملی کند، در حقیقت با زنجیره های لایه ۱ موجود بسیار فرق می کند و می تواند مسیر قیمتی بسیار خوبی را در آینده طی کند.

مزایا و معایب شبکه ارز آپتوس

  • سرعت بالا
  • امنیت عالی
  • کارمزد اندک
  • ساختار غیرمتمرکز
  • فناوری‌ های بی‌ نظیر
  • اقتصاد توکنی منسجم
  • امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند
  • ناشناخته بودن بین کاربران و سرمایه‌ گذاران
  • آزمایشی بودن بخش عمده ای از فناوری‌ ها و امکانات این بلاک چین

نحوه استخراج ارز دیجیتالی Aptos

نحوه استخراج یک رمزارز را می‌ توان جزو موضوعات مهم دیگری دانست که کاربران به آن توجه می‌ کنند. در حقیقت بسیاری از افراد به‌ جای خرید یک رمزارز، تمایل دارند تا آن را استخراج کنند. درباره ارز دیجیتالی آپتوس باید گفت که این ارز امکان استخراج به‌ وسیله ماینرها را ندارد. در حقیقت آپتوس از الگوریتم اثبات سهام به منظور تایید تراکنشات خود استفاده می‌ کند.

لذا می توان گفت که شبکه و رمزارز موردنظر، با استفاده از فرآیند استکینگ قابلیت استخراج را دارد. برای این کار کاربران می بایست تعدادی از توکن‌ های خود را در استخرهای استخراج قفل کنند. این اقدام موجب می شود تا آن ها به‌ عنوان نود تایید کننده شبکه شناخته شده و بتوانند در اعتبارسنجی و افزایش امنیت آن دخیل باشند. از طرف دیگر آن ها قسمتی از کارمزدهای شبکه و تعدادی توکن APT را به‌ عنوان پاداش اخذ می کنند.

امروزه پاداش استکینگ برای رمزارز Aptos، حدود 7 درصد به شکل سالانه است، ولی این مقدار قرار است با نرخ کاهش یک و نیم درصدی در طی 50 سال مواجه شده و نهایتا به رقم 3.25 درصد سالیانه برسد. هرچند استکینگ یکی از روش های مناسب برای استخراج ارز دیجیتال به حساب می آید، ولی متاسفانه تعداد زیادی از پلتفرم‌ ها، حداقل مقدار توکن‌ های وثیقه شده را رقم بالایی در نظر گرفته اند که برای معامله گران خرد، تامین آن خیلی منطقی و راحت نخواهد بود!


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چه آینده ای دارد؟


هرچند آپتوس این مقدار را اندکی بالا در نظر گرفته است، ولی این امکان را به کاربران داده است تا بتوانند نودهای دیگر را به‌ عنوان نماینده خود انتخاب کرده و رمزارزها خود را به آن ها بسپارند. این امکان موجب می شود تا امکان استیک رمزارز APT  برای کاربران خرد هم امکان پذیر شود. مجموع این عوامل در کنار همدیگر موجب شده تا استخراج ارز آپتوس سودآور و پرطرفدار تلقی شود؛ به خصوص اگر سرمایه گذاری بلندمدتی هستید و قصد فروش ارزهای خود را در کوتاه مدت و میان مدت ندارید.

ارز دیجیتال apt را از کجا خریداری کنیم؟

Aptos و MoonPay چندی پیش برای اجازه دادن به ولت Petra فیات روی رمپ شریک شده اند. لذا کاربران در حال حاضر قادرند APT را با استفاده از Visa ،Mastercard ،Apple Pay و Google Pay خریداری کنند. توکن APT را می توان در صرافی های کوین بیس، بایننس، OKX و Digifinex مورد معامله قرار داد.

کیف پول های رمزارز آپتوس 

خوشبختانه Aptos از این نظر شرایط خوبی دارد. در حقیقت تیم توسعه‌ دهنده یک ولت اختصاصی به اسم Petra را برای آن خلق کرده که می‌ تواند طیف گوناگونی از امکانات این شبکه را در اختیار کاربران قرار دهد. مواردی مثل شرکت در ریی‌ گیری، استیکینگ و … از جمله این اقدامات به حساب می آید.

لذا ولت یاد شده می‌ تواند بهترین گزینه برای نگهداری از رمزارز آپتوس باشد. به علاوه این کیف پول، نمونه‌ های بیشتری هم از این رمزارز پشتیبانی می‌ کنند که از جمله آن ها می‌ توان به اتمیک ولت، تراست ولت، لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، Martian Wallet و Fletch Wallet و … اشاره داشت.

نحوه استیکینگ ارز دیجیتال APT

ارز دیجیتال آپتوس از الگوریتم اجماع اثبات سهام به مظور تامین امنیت شبکه خود استفاده می‌ کنند. لذا کاربران قادرند با استفاده از استیکینگ رمزارز و قفل کردن توکن‌ های خود پاداش استخراج از شبکه دریافت کنند.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده


در نظر داشته باشید که کوین‌ های اختصاص داده شده به استیکینگ از کوین‌ های جدید ایجاد شده پرداخت می‌ شود و کارمزدهای دریافت شده از تراکنش‌ های کاربران به صورت کلی سوزانده خواهد شد. همه توکن‌ های قفل شده و آزاد فعلی می‌ توانند در استیکینک رمزارز شرکت داده می‌ شوند و این موضوع به دریافت بیشترین پاداش برای بنیاد آپتوس و آپتوس لبز منجر خواهد شد. جالب است بدانید که همه قوانین مربوط به پاداش و توکن سوزی در مراحل بعدی توسط کامیونیتی قابل تغییر است.

مقایسه ارز آپتوس با پروژه های قدرتمند هم گروه

ارز دیجیتال aptos چیست

1. آپتوس در قیاس با اتریوم : از لحاظ پردازش تراکنش‌ ها، آپتوس به صورت قطعی سریع‌ تر از اتریوم است و این در حالی است که نهایی‌ شدن یک تراکنش در اتریوم امکان دارد به بیش از 1 دقیقه زمان احتیاج داشته باشد، آپتوس قادر است این کار را در کم تر از 1 ثانیه انجام دهد! البته این موضوع خیلی هم عجیب نیست، چرا که تفاوت های بسیاری در طراحی و سخت‌ افزار این دو بلاک چین به چشم می خورد.

از لحاظ قابلیت اطمینان، اتریوم همچنان بالاتر از رقبا از جمله آپتوس قرار می‌ گیرد. اگرچه آپتوس هنوز با مشکل مهمی مواجه نشده است، شکست‌ دادن اتریوم با عملکرد کم‌ نظیر و پایدارش، کار ساده ای نخواهد بود. لذا تا وقتی که مشکلی با پرداخت گس زیاد و زمان تراکنش طولانی‌ تر ندارید، اتریوم برنده بازی خواهد بود.

2. آپتوس در قیاس با سولانا : آپتوس را قاتل سولانا نام دادند. امروزه سولانا یکی از بهترین بلاک چین‌ های لایه اول به حساب می آید و از لحاظ سرعت، آپتوس هم‌ تراز با سولاناست؛ چرا که هر دو بلاک چین از موتوری بهره می گیرند که می‌ تواند محاسبات موازی را مورد پردازش قرار دهد. با این وجود از لحاظ قابلیت اطمینان، سولانا با توجه به مشکلات و قطعی‌ های پیوسته شبکه، پایین تر از آپتوس قرار دارد. آنچه از‌ نظر قابلیت اطمینان آپتوس را در رده بالاتر از سولانا قرار می‌ دهد، مقیاس افزونگی آن است. اضافه‌ کردن افزونگی به شبکه موجب می‌ شود کم تر در معرض خرابی قرار گیرد.

بلاک چین آپتوس تمامی نودهای خود را با نودهای مجاور و نودهای پیش‌ گام همگام‌ سازی می‌ کند. لذا چنانچه یکی از نودهای پیش‌ گام از کار بیفتد، یکی دیگر از نودها کنترل را بر‌عهده خواهد گرفت تا شبکه از دسترس خارج نشود. با این که این موضوع کارآمدی بسیار بالایی دارد، نیازمند الزامات محاسباتی بیشتر و در نهایت سخت‌ افزارهای قوی تری نسبت به ارز دیجیتال سولانا است. به صورت کلی این طور به نظر می آید که آپتوس راه‌ حل مطمئن‌ تری باشد، اما هنوز پروژه جدیدی است و برای شکست‌ دادن سولانا بایستی چند مدتی در اوج باقی بماند و اعتمادسازی کند.

3. آپتوس در مقایسه با اوالانچ : این طور به نظر می رسد که ارز دیجیتال آپتوس در شرایط آزمایشی بهینه کمی بهتر از اوالانچ کار می‌ کند؛ زیرا با این وجود که روی کاغذ، اوالانچ می‌ تواند یک تراکنش را ۰.۷ ثانیه سریع‌ تر از آپتوس نهایی کند، در شرایط واقعی به‌ نظر می‌ رسد آپتوس عملکرد بهتری از خود نشان می دهد! از لحاظ سرعت پردازش تراکنش در ثانیه، آپتوس با 130 تا 160 هزار TPS، از اوالانچ که ۴,۵۰۰ TPS دارد، بسیار بهتر عمل می‌ کند و از آن سبقت می گیرد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار میکند؟


همچنین اوالانچ با مشکل مبالغ زیاد گس مواجه است؛ به ویژه وقتی که بازی‌ های NFT موجب افزایش مبالغ تراکنش می‌ شوند، در حالی که چنین مشکلی را در آپتوس مشاهده نمی کنیم، چرا که روش منحصر به‌ فرد ذخیره‌ سازی مبتنی‌ بر زبان برنامه‌ نویسی Move، کاربران را قادر می سازد تا چند آیتم را با‌هم گروه‌ بندی کنند تا هزینه‌ ها کمینه شود.

آینده ارز آپتوس

آپتوس می خواهد اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز بسیاری را در شبکه خود راه اندازی نماید و این نشانه خوبی برای آینده ارز APT به حساب می آید. همچنین وجود شبکه آزمایشی، آپتوس را قادر می سازد تا ایرادات موجود را با سرعت بیشتری حل کند. با این که اظهار نظر قطعی در خصوص با آینده یک رمزارز با توجه به نوسانات شدید بازار، امکانپذیر نیست، می‌ توان گفت چنانچه آپتوس قادر به عملی کردن وعده‌ های خود در زمینه افزایش سرعت و کاهش کارمزد باشد، قطعا آینده آن بسیار روشن خواهد بود.

در حال حاضر این طور به نظر می رسد که Aptos یکی از امن ترین سرمایه گذاری های در بازار کریپتوکارنسی است. البته قطعیت در این بازار رمزارزها وجود ندارد! با این وجود، همه چیزهایی که مردم تا به امروز درباره Aptos یاد گرفته اند، آن را مثل یک سرمایه گذاری قوی نشان می دهد.

چندین عامل وجود دارد که باعث می شود آپتوس فرصتی عالی برای سرمایه گذاری به نظر برسد که در این بین می توان به این که این پروژه ادامه یک پروژه قوی است، اشاره کرد. همچنین توسعه دهندگانی که روی آن کار می کنند، افرادی باتجربه و آموزش دیده هستند که در گذشته روی پروژه های قدرتمند و معروفی کار کرده اند. علاوه بر تیم قوی، شبکه رمزارز آپتوس همچنین ثابت کرده است که می تواند از ادعاهای خود با نرخ TPS چشمگیر در طول آزمایش پشتیبانی نماید.

Aptos معماری خاصی دارد که در آن الگوریتم اجماع را از بخش اجرای تراکنش ها جدا می کند. از طرف دیگر زبان برنامه نویسی Move امنیت بیشتری را برای آپتوس به همراه دارد. این موارد و نیز موارد مشابه باعث شده است آپتوس بر سایر بلاک چین های لایه ۱ برتری قابل توجهی پیدا کند. بنابراین می توان این احتمال را داد که در آینده، Aptos بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. با این وجود، از جنبه منفی، بعضی از مهندسان مدعی هستند که TPS واقعی بلاک چین Apto با آنچه که ادعا می کند، فرق می کند. در ادامه این بخش به پیش بینی قیمت ارز آپتوس در سال های آتی می پردازیم؛

پیش بینی قیمت ارز آپتوس در سال 2023 : در حال حاضر روند قیمت این ارز صعودی است و اگر کنج نزولی خود را به سمت بالا بشکند و بتواند سناریو یک را اجرایی کند، می‌ تواند در مرحله اول سقف قبلی خود یعنی عدد 20 دلار را ببیند و چنانچه الگوی پرچم به درستی عمل کند، می‌ تواند تا 60 دلار هم رشد قیمتی را تجربه کند. البته اگر سناریوی شماره دو رخ دهد می‌ تواند تا 3.5 یا 3 دلار کاهش قیمت را تجربه کند.

پیش بینی قیمت ارز آپتوس تا سال 2025 : حداقل قیمت ۴۲.۰۵ دلار، میانگین قیمت ۴۳.۵۵ دلار و حداکثر قیمت ۵۰.۰۱ دلار برای این ارز تا سال 2025 پیش بینی می شود.

پیش بینی قیمت ارز آپتوس تا سال 2030 : بر اساس تحلیل تکنیکال، حداقل قیمت ۲۸۵.۲۹ دلار، میانگین قیمت ۲۹۳.۲۱ دلار و حداکثر قیمت ۳۳۶.۰۱ دلار برای آپتوس تا سال 2030 پیش بینی می شود.

ارز APT برای سرمایه گذاری مناسب است؟

یکی از نکاتی که برای بیشتر کاربران مهم است، نظر تحلیلگران در خصوص با سرمایه گذاری در یک پروژه دیجیتالی است. امروزه ارز دیجیتال آپتوس به نظر یکی از بهترین شبکه‌ ها برای سرمایه گذاری به حساب می آید، در حالی که آپتوس فعالیت خود را اخیرا شروع کرده است و همه چیزی که درست کرده است، امکان دارد با یک اشتباه از بین برود!


حتما برایتان جالب است : لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها


نظر تحلیلگران در خصوص با ارز دیجیتال آپتوس نسبتا مثبت است، چرا که این شبکه تا به امروز عملکرد خوبی از خود نشان داده است، ولی توصیه داریم در مورد پروژه های نوپا و جدید مثل آپتوس، با احتیاط کامل پیش روی کنند و سرمایه کمی را وارد آن‌ ها نمایند تا با گذشت زمان میزان امنیت آن‌ ها بیشتر معلوم شود و آنجاست که در صورت صلاحدید می توانید سرمایه های به مراتب بیشتری را وارد این پروژه ها کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در طی سالیان اخیر، رمزارزهای گوناگون روانه بازار کریپتوکارنسی شده اند که تمامی آن ها به نحوی سعی در تبدیل‌ شدن به‌ عنوان یکی از بهترین و آینده دارترین رمزارزها موجود در جامعه را دارند. شبکه و ارز دیجیتال آپتوس را نیز می‌ توان یکی از معروف‌ ترین و البته بهترین نمونه‌ هایی به حساب آورد که در طی یک سال گذشته پای به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته است.

این پلتفرم همان طور که گفتیم، قابلیت های بسیار قدرتمندی دارد که آن را در صدر انتخاب قرار داده است. به عنوان مثال سرعت بالا، ساختار ماژولار، امنیت عالی، فناوری های منحصر به فرد و … تنها گوشه ای از این قابلیت های مثبت به حساب می آید. در واقع این پروژه تلاش دارد تا خود را به بهترین پروژه دنیای بلاک چین تبدیل کند. با این وجود بسیاری از افراد، شناخت دقیقی در خصوص با آن ندارند و به همین خاطر زمان می تواند خیلی چیزها را روشن کند.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، صفر تا 100 ارز دیجیتال آپتوس را به زبان ساده به شما توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال سایتاما چیست و چطور کار میکند، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

نظر شما درباره ارز دیجیتال آپتوس و آینده آن چگونه است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *