ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال ton چیست

آیا می دانید ارز دیجیتال ton چیست و برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر؟ دنیای آلت کوین های جدید بسیار جذاب و بعضا سودآور است، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به یکی از پرسروصداترین آلت کوین های جدید بازار یعنی ارز ton بپردازیم و ببینیم که چیست، چطور کار می کند، کارشناسان چه آینده ای را برای آن متصورند و آیا می تواند برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی باشد یا خیر، پس اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال ton چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری شما را دارید یا نه، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

ارز دیجیتال ton چیست

اگر دنیای پرنوسان و جذاب کریپتوکارنسی را دنبال کنید، مطمئنا اخبار آلت کوین های جدید و آینده دار برای سرمایه گذاری بلندمدت، برایتان جذاب است، چرا که با مطالعه روی پروژه و در صورت صلاحدید، سرمایه گذاری اندک روی آن، می توانید در بلندمدت و در صورت موفقیت پروژه، سود بسیار خوبی به دست آورید و در عین حال نیز همان ابتدای کار، به سرمایه اندکی نیاز خواهید داشت، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که ارز دیجیتال ton چیست و چه طور می تواند در آینده ما را به سود بسیار خوبی برساند؛

تلگرام چندی پیش از رمزارز TON رونمایی کرده است که می تواند برای تعداد زیادی از معامله گران جذاب باشد. شبکه تن، مخفف شبکه باز می باشد و سیستمی است که مقیاس‌ پذیری را به منظور دستیابی به هزاران تراکنش در ثانیه با نرخ‌ های ارزان ارائه می‌ کند و همچنین این امکان را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد تا تغییراتی در فناوری عملیات پلتفرم‌ ها صورت دهند. سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای پروژه TON بود. این پروژه در حالی به مرحله اجرا رسید که تلگرام مجبور بود برنامه‌ های خود را به منظور راه‌ اندازی شبکه بلاک چین TON و توکن بومی‌ آن به تعویق بیاندازد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع تلگرام می ترسید که از بازار جهانی ارزهای دیجیتال عقب بماند و می بایست پروژه تن را هرجور که می توانست، اجرایی می کرد. بنابراین از مردم کمک گرفت؛ جامعه ای از مردم که به ارزش فناوری ارائه شده به وسیله این سیستم اعتقاد داشتند، تصمیم گرفتند خود آن را راه اندازی کنند و توسعه دهند. تلگرام با این کار توانست با رویکردی مردمی فرآیند انجام پروژه را با دو هدف تامین مالی و غیرمتمرکز سازی در دستور کار قرار دهد. جالب است بدانید که نتیجه همکاری مردم با تلگرام ایجاد پلتفرمی یکتا بود که قادر بود میلیون‌ ها تراکنش را در ثانیه اجرایی کند.

البته باید گفت که پروژه TON کوین در ابتدا به تیم تلگرام تعلق داشت و هسته اصلی آن به وسیله تیم تلگرام و دکتر نیکلای دوروف، برادر پاور دوروف معروف طراحی و پیاده سازی شد، تلگرام در ابتدا می خواست رمزارز خود را با نام گرام روی این شبکه راه اندازی کند، اما متاسفانه پس از مخالفت کمیسیون ارزهای آمریکا توسعه این پروژه متوقف شد. با توجه به قدرت و برنامه نویسی عالی هسته این پروژه و ماهیت متن باز بودن این پروژه برنامه نویس های خبره و فعال در بلاکچین به این پروژه علاقمند شده و توسعه آن را پیگیری کردند.

تیم تلگرام از این اقدام استقبال کرده و دامنه و کد های هسته اصلی را در اختیار توسعه دهندگان جدید قرار داده و در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام از پروژه TON به عنوان اسپانسر کانال های ارز مجازی و یاد می کند. بلاکچین TON از استخراج ارز TON پشتیبانی می کند که این اتفاق در تاریخ برای همیشه 6/04/1401 متوقف شد و زین پس کوین جدید این ارز، فقط با استیک آن ایجاد خواهد شد. در ادامه بیشتر به این که ارز دیجیتال ton چیست پرداخته ایم؛

نحوه کار پروژه Toncoin 

تن کوین به ارز داخلی شبکه Ton می گویند ولی در حقیقت یک کوین به حساب می آید، چرا که TenCoin از بلاکچین و یا بلاکچین خاص خود برخرودار است و بر روی زنجیره های دیگر مثل اتریوم یا سولانا توسعه داده نشده است. Toncoin از طریق اکوسیستم TON کاربردهای گوناگونی را ارائه می دهد که همه آن ها در وب سایت رسمی شبکه TON لیست شده اند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کاوا چیست و چه آینده ای دارد؟


نخستین کاربرد آن اینجاست که می توانید از رمزارز TON Coin در پلتفرم TON Wallet بهره بگیرید. این سرویس کاربران را قادر می سازد تا بدون احتیاج به واسطه، پرداخت های خود را سریعا انجام دهند. شما همچنین قادرید از این رمزارز به منظور پرداخت هزینه های گوناگون نیز بهره بگیرید. مثل برنامه های کاربردی ساخته شده به وسیله برنامه های غیرمتمرکز در پلت فرم اکوسیستم TON. این به وسیله بلاک چین های دیگری که DApps می سازند، مثل اتریوم و آوالانچ پشتیبانی می شود.

همچنین قادرید از برنامه مدیریت TON با رمزارز Toncoin تلگرام به منظور رای دادن به تغییرات و توسعه شبکه TON استفاده نمایید. در واقع با استفاده از این سیستم رای گیری، به جای این که همه تصمیمات به وسیله سازندگان اتخاذ گردد، کاربران نظر خود را درباره شیوه عملکرد TON ارائه می دهند و دوباره، به این خاطر که TON یک شبکه اثبات سهام است، هزینه های اعتبارسنجی هم با رمزارز TON Coin پرداخت می شود.

تراکنشات تن کوین سود بسیاری به همراه دارد و جالب است بدانید که یکی از بزرگ ترین مشکلات صنعت رمزارزها، افزایش کارمزد تراکنش ها در بلاک چین های گوناگون محسوب می شود. لذا توسعه دهندگان شبکه TON این مشکل را درک کرده اند و شبکه را به شکلی ساخته است که هزینه تراکنش ها زیر 0.01 دلار باشد. حتی کارمزد معامله تن کوین کم تر از 0.05 دلار می باشد. در قیاس با تعداد زیادی از بلاک چین ها، این هزینه ها بسیار اندک است و می تواند استفاده از TON را برای افراد به مراتب بیشتری امکانپذیر سازد.

کاربردهای رمزارز تن کوین چیست؟

شبکه بلاک چین تلگرام مطابق با یک مدل خودگردانی ساخته شده است که عملکردی مشابه سیستم بانکداری دیفای دارد، لذا در این سیستم کاربران کنترل بیشتری بر روی دارایی های خود دارند و گزینه‌ های انتخاب متنوع تری پیش روی آنهاست. از طرف دیگر به دلیل ماهیت غیر متمرکز اکوسیستم، جامعه تن نتورک به شکل دموکراتیک با یک سازمان دائو متشکل از هولدرهای رمزارز TonCoin اداره می گردد.

تن کوین در اداره تن نتورک نقشی بسزایی دارد و برای اجرای تراکنشات درون اکوسیستم هم کاربرد دارد. البته باید در نظر داشت که این توکن بومی خارج از شبکه بلاک چین تلگرام هم ارزشمند است و می‌ توان با هدف سوددهی و به دست آوردن درآمد، آن را با دیگر جفت‌ های ارز دیجیتال مثل بایننس کوین و یا پولکادات مورد معامله قرار داد.

چرا ارز تن منحصر به فرد است؟

فناوری مورد استفاده سیستم رمزارز TON، سرعت، امنیت و مقیاس‌ پذیری را به شبکه می افزاید و اینکار را با کارمزدی نزدیک به صفر انجام می ‎‌دهد؛ در واقع این بدین معنی است که پلتفرم بلاک چین تلگرام می‌ تواند به لطف فناوری شاردینگ پویا و خاصش در هر ثانیه، میلیون‌ ها تراکنش را مورد پردازش قرار دهد.


حتما برایتان جالب است : درآمدزایی از متاورس | اموزش کسب درامد از متاورس


لذا بلاک چین رمزارز TonCoin به کمک ترکیبی جذاب از امنیت بالا، سطح مقیاس‌ پذیری پیشرو و تمرکززدایی می‌ تواند پذیرش راهکارهای غیر متمرکز به وسیله میلیون‌ ها کاربر در سراسر دنیا را تسهیل نماید. این اکوسیستم چندین محصول گوناگون مثل یک صرافی غیر متمرکز و چندین پل یا بریج برای اتصال به بلاک چین های دیگر را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است.

ارز دیجیتال تلگرام ton

با گسترش توانایی‌ های اکوسیستم ارز دیجیتالی TON، اعضای بنیان تن هم به دنبال افزایش آگاهی علاقه‎مندان ارزهای دیجیتال و عموم شهروندان درباره امکانات این پلتفرم هستند. امروزه این بلاکچین در شبکه کوین مارکت کپ تایید و ثبت شده، لذا دسترسی به اطلاعات گوناگون رمزارز تن کوین از جمله قیمت زنده آن برای همه کاربران ایجاد شده است.

ارز Toncoin برای چه مواردی استفاده می شود؟

ارزهای رمزنگاری شده به شبکه های خود این امکان را می دهند تا اهداف خود را برآورده کنند و Toncoin هم به همین صورت است. در این بخش موارد استفاده از این توکن برای شبکه و کاربران آن لیست شده است:

  • هزینه ذخیره سازی داده ها
  • کارمزد مبادلات بین شبکه های دیجیتالی
  • پرداخت برای ایجاد ارز جدید در شبکه تن
  • پرداخت برای ثبت نام دامنه و وب سایت در شبکه
  • روشی برای رای دادن کاربران به تغییرات در شبکه تن
  • روشی برای کاربران عادی به منظور کسب درآمد غیرفعال
  • پرداخت برای پردازش قراردادها و تراکنش های هوشمند
  • هزینه خدمات برای برنامه های ساخته شده بر روی بلاکچین تن

چطور ارز دیجیتال ton را خریداری کنیم؟

به منظور خرید ارز دیجیتال TONCOIN قادرید از صرافی‌ های متمرکز و معتبر دنیای رمزارزها مثل FTX ،OKEx و Gate.io استفاده نمایید. همچنین صرافی‌ های غیر متمرکزی مانند صرافی پنکیک سواپ و یونی سواپ هم می توانند گزینه های مناسبی برای خرید و فروش این رمزارز به حساب آیند.

کیف پول Toncoin Wallet چیست؟

شبکه Ton در راستای نگهداری ارز دیجیتال Toncoin روی شبکه اصلی و همچنین انجام استیک در این شبکه، ولت رسمی خود را با نام Toncoin Wallet عرضه کرده و در اختیار کاربران قرار داده است. این ولت در نسخه IOS، اندروید برای تلفن همراه و ولت دسکتاپ برای 3 سیستم عامل لینوکس، ویندوز و Mac و همچنین ولت افزونه مرورگر و تحت وب را نیز عرضه کرده و به این خاطر، نیاز همه کاربران خود را برطرف کرده است.


حتما برایتان جالب است : پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟


نکته : البته مثل هر ارز دیجیتال دیگری، به منظور ذخیره و انتقال رمزارز تن کوین، کیف پول های دیگری نیز هستند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. لذا ولت های تراست، متامسک و PTPWallet چند کیف پولی هستند که از ذخیره ارز دیجیتال TON پشتیبانی می‌ نمایند.

آینده ارز ton چگونه است؟

طبیعتا چنانچه تیم تن ‌نتورک با قدرت فعالیت های تجاری خود را ادامه دهد و بتواند در مسیر اهدافی که برای خود تعیین کرده است حرکت کند، ارزش توکن آن هم رفته رفته در بازار کریپتوکارنسی افزایش پیدا خواهد کرد، ولی با توجه به این که این پروژه یک بار به شکل کامل متوقف شده و در ادامه به شکل فورک از پروژه قبلی کار خود را شروع کرده است، سرمایه‌گذاری روی آن ریسک به مراتب بالایی به همراه خواهد داشت.

ولی با توجه به این که رمزارز تن‌ کوین در صرافی‌ های معتبری مثل بیت پین فهرست شده است، می‌ توان تا حدی به آن اطمینان کرد. البته به شما توصیه می کنیم که چنانچه پتانسیل‌ ها و امکانات اختصاصی شبکه تن نتورک، شما را جذب خود کرده است و قصد دارید برای سرمایه گذاری کردن روی آن اقدام کنید، پس قسمت کوچکی از سرمایه خود را برای این ارز اختصاص دهید تا چنانچه این پروژه در آینده با مشکلات احتمالی مواجه شد، ضرر و زیان زیاد و جبران ناپذیری به سرمایه شما تحمیل نشود.

آیا پروژه TON برای سرمایه گذاری مناسب است؟

پروژه TON قدرت زیادی دارد و یکی از قابلیت های ارزشمند آن، سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش هاست. همچنین این پروژه به وسیله تیم توسعه‌ دهنده تلگرام راه اندازی شده است که همین امر، ارزش و اعتبار آن را در سطوح مختلف جهانی افزایش داده است.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری


با توجه به تاسیس این پروژه به وسیله تلگرام، مطمئنا کاربران پیام‌ رسان تلگرام از این پروژه حمایت می کنند. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که حمایت‌ های گاه کورکورانه در فضای مجازی و به ویژه تلگرام، موجبات سرمایه‌ گذاری احساسی و اشتباه شما در این پروژه را فراهم نکند!


نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که گفتیم، ارز دیجیتال TON یک پروژه بعضا آینده دار است که آن را در سطح پروژه های بزرگی مثل اتریوم، پولکادات یا کاردانو قرار می دهد. توسعه آن در ابتدا سرعت بسیار بالایی داشت ولی مشکلاتی که تلگرام با SEC داشت همه چیز را برعکس کرد. رفته رفته جامعه این پروژه را بازیابی کرد تا این که آن را در موقعیت مناسبی قرار داد.

توسعه این پروژه به مسیر خود ادامه خواهد داد و ثابت کرده است که بنا دارد توسعه ابزارهای اصلی خود را در سال های آینده نیز در دستور کار داشته باشد. به لطف تمایل توسعه دهندگان و جامعه رو به رشد آن، احتمالا آن ها بتوانند به اهدافی که برای خود مشخص کرده اند، دست پیدا کنند که در این صورت این نخستین پروژه بلاک چین است که علیرغم این که به فراموشی سپرده شده بود، مجددا ظاهر شده و به یکی از اصلی ترین پروژه ها در بازار رمزارزها تبدیل خواهد شد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار می کند.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کوانت چیست ، این مقاله شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند؛

حال که دیگر یاد گرفتید که ارز دیجیتال ton چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید این پروژه برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *