ارز دیجیتال سروم چیست و آینده آن چگونه است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال سروم

در مورد ارز دیجیتال سروم چه می دانید؟ اسم ارز دیجیتال سولانا را شنیده اید؟ می دانستید که ارز دیجیتال serum یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پروژه هایی است که بر بستر بلاک چین سولانا قرار دارد؟ داستان این ارز بسیار جذاب است پس اگر شما هم مثل من جذب این پروژه آینده دار و سودآور شدید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال سروم چیست و برای خرید ارز دیجیتال سروم باید چطور اقدام کنید، این مطلب آموزشی به صورت رایگان شما را راهنمایی می کند و در ضمن در انتهای مطلب نیز در مورد آینده ارز دیجیتال سروم نکاتی را گفته ایم که فکر نمی کنم هیچ جای دیگری بتوانید آن را پیدا کنید!

معرفی ارز دیجیتال سروم

چنانچه بخواهیم در یک جمله رمز ارز سروم را به بهترین شکل معرفی کنیم، باید گفت که سروم توکنی مدیریتی در پلتفرم سروم می باشد که بر بستر بلاکچین سولانا اجرا شده است، ولی باید در نظر داشت که این توکن از نسخه ERC-20 هم برخوردار می باشد. جالب است بدانید که یکی از موارد استفاده توکن SRM این است که عملکرد پلتفرم سروم را بهتر می کند و همچنین به منظور پرداخت کارمزد معاملات در صرافی سروم هم کاربرد دارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


دارندگان توکن SRM قادرند در کارمزد معاملات خود هم تخفیف بگیرند. به صورت کلی حدود 10 میلیارد توکن SRM برای حداکثر میزان عرضه ارائه شده است و از ابتدا 175 میلیون توکن در گردش است. لذا افرادی که این توکن را در اختیار دارند قادرند در پلتفرم سروم در ارتباط با برخی از پارامترها حق رای داشته باشند که در واقع یکی از این معیارها اصلاح هزینه های آینده به شمار می رود.

نقشه راه ارز دیجیتال سروم

این طور به نظر می آید که نقشه راه این پروژه به 5 قسمت مختلف داشته باشد؛ بخش های اولی و دومی پیش تر اجرا شده اند که فاز یک شامل راه اندازی توکن سروم و صرافی آن بود و فاز دو نیز شامل ساخت یک پل بین زنجیره ای میشد که انجام پذیرفت. جالب است بدانید که این فاز موجب ایجاد فضایی به منظور توسعه صرافی های غیرمتمرکز شخص ثالث بر بستر سولانا می شد و به اختصاص بودجه به پروژه های ممتاز آتی مرتبط با سروم منتهی می گشت.

از سه قسمت باقیمانده، تنها فاز سوم در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد. این فاز بر اجرای قابلیت های برنامه های مالی غیرمتمرکز، مثل وام دهی و وام گیری غیر متمرکز، ییلد فارمینگ و حتی ادغام قراردادهای هوشمند بازارساز های خودکار متمرکز است. فناوری آخر، پایه و اساس بعضی صرافی های قدرتمند غیرمتمرکز به حساب می آید. البته باید در نظر داشت که زمان نهایی شدنِ این فاز هنوز مشخص نشده است، چرا که پروژه سروم هنوز در این باره نظری ارائه نداده است و باید دید تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال نسبت به این موضوع چه رویکردی را دنبال خواهند کرد.

پلتفرم سروم چگونه کار می کند؟

صرافی غیرمتمرکز سروم در دست توسعه است و از سه مکانیزم اساسی استفاده می نماید که یکی از آن ها توکن های SPL محسوب می شود. ارزهای دیجیتال موجود در پلتفرم سروم مثل USDC ،YFI و USDT توکن های با استاندارد ERC-20 نیستند. این ها توکن های SPL هستند. توکن های SPL در سولانا مثل توکن های ERC-20 در شبکه اتریوم هستند. جالب است بدانید که در صرافی سروم توکن هایی که SPL نیستند، به منظور استفاده در این پلتفرم رپد خواهند شد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سولانا چیست و چرا انقدر محبوب است؟


برای مثال می توان به ارز دیجیتال بیت کوین که جهت استفاده در پروتکل های اتریوم رپد می شود، اشاره کرد. هدف اصلی  از طراحی پلتفرم سروم، تسهیل معاملات است، لذا این پلتفرم بنا دارد با یکپارچه سازی در شبکه سولانا، از سرعت و مقرون به صرفه بودن تراکنش ها سود به دست آورد و اجازه دهد آن ها در بلاکچین خود تسویه شوند. باید در نظر داشت که در صرافی های متمرکز، دفتر سفارشات یا اوردر بوک به لیستی از سفارشات معاملات اشاره می کند که مطابق با سطوح قیمت سازماندهی شده و به وسیله یک نهاد مرکزی نگهداری می گردد.

البته می توان این طور نیز نتیجه گرفت که هدف صرافی غیرمتمرکز سروم این است که این فرآیند را در زنجیره با مطابقت فروشندگان و خریداران مطابق با سفارشات، اتوماتیک نماید. بر خلاف AMM ها، که معامله گران رمزارزها را از منابع نقدینگی معامله می کنند، سروم امکان کنترل کامل سفارشات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در حقیقت این پلتفرم امکان این را فراهم خواهد کرد که قیمتی را که مایل به معامله دارایی های خود هستند را خودتان انتخاب نمایید.

ارز دیجیتال سروم چه ویژگی هایی دارد؟

توکن سروم امکان پشتیبانی بین بلاک چین‌ های گوناگون را دارد و این موضوع، کاربران را قادر خواهد ساخت تا خرید و فروش های خود را در بلاک چین‌ های گوناگون، بدون نیاز به اعتماد انجام دهند. تیم توسعه‌ دهنده سروم بنا دارد این کار را با استفاده از بیش از 100 اعتبارسنج و کاملا غیرمتمرکز انجام دهد.

توکن سروم از طریق مشوق‌ های خود موفق شده سرمایه‌ گذاران را برای استفاده از پلتفرم خود جذب کند. شبکه سروم نیز به منظور واگذاری توکن خود، به علاوه بازده سالانه 4 درصد، به سرمایه‌ گذاران خود در کارمزد معاملات تا 60 درصد تخفیف هم ارائه می کند. شبکه این کارمزدها را برای حفظ ثبات فروش توکن SRM می‌ سوزاند. هدف اصلی تیم توسعه دهند سروم، کمک به انجام مبادلاتی کم‌ هزینه و پر سرعت می باشد.


حتما برایتان جالب است : آلت کوین در ارزهای دیجیتال چیست و چه آینده ای دارد؟


این پروژه درصدد آن است تا برای مشکلاتی که ارزهای فیات بر روی زنجیره بلاک چین دارند، راه حل خوبی را ارائه کند و استیبل کوینی طراحی کند تا بتواند همواره عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد و به‌ نظام بانکی وابستگی نداشته باشد. پروژه سروم معامله میان زنجیره‌ ای را حمایت می‌ کند و نهایتا کاربران این توانایی را خواهند داشت که توسط پلتفرم آن، برای معامله دارایی‌ های دیجیتالی که بر روی زنجیره اتریوم قرار ندارند، استفاده نمایند.

نحوه خرید ارز دیجیتال سروم

برای خرید ارز دیجیتالی سروم می توانید از صرافی های معتبر زیادی استفاده کنید که قصد داریم 5 مورد از معتبرترین آن ها را در این بخش معرفی کنیم؛

  • 1) صرافی FTX
  • 2) صرافی OKEx
  • 3) صرافی Binance
  • 4) صرافی Bithumb
  • 5) صرافی Huobi Global

کیف پول های ارز دیجیتال سروم

نخستین اقدامی که بعد از خرید رمزارز سروم باید در دستور کار قرار دهید، این است که دنبال کیف پولی بگردید که از ارز دیجیتال SRM پشتیبانی نماید. شما در واقع می توانید از تمامی کیف پول هایی که از سولانا پشتیبانی می کنند، ارز دیجیتال سروم را نیز ذخیره و نگهداری نمایید و ما در این بخش به معرفی چند مورد از معتبرترین کیف پول های سروم پرداخته ایم تا دید خوبی نسبت به این موضوع به شما بدهیم؛

  • ** کیف پول Solana : در نظر داشته باشید که سروم خود کیف پول سولانا را به کاربران خود پیشنهاد می دهد که کیف پول نرم افزاری به حساب می آید و برای کار با دارایی های مبتنی بر سولانا ساخته شده است.
  • ** کیف پول Trust : از دیگر کیف پول های نرم افزاری که قادرید به منظور ذخیره سازی رمزارز سروم آن را مورد استفاده قرار دهید، کیف پول تراست است. این کیف پول از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند و کاربران قادرند کیف پول تراست را به سادگی بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و به هیچ گونه ثبت نام و ثبت اطلاعات خاصی برای استفاده از آن نیازی نخواهید داشت.
  • ** کیف پول Ledger : یک کیف پول سخت افزاری مناسب مطمئنا می تواند بهترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال باشد. کیف پول لجر یکی از کیف پول های سخت افزاری است که قادرید از آن به منظور ذخیره سازی ارز دیجیتال سروم استفاده کنید.

نکته : البته از کیف پول های نرم افزاری اتمیک، کوینومی، متامسک و … نیز می توان برای نگهداری ارز دیجیتالی سروم استفاده کرد.

استیک کردن توکن SRM چگونه است؟

صرافی سروم از سیستم استیکی با جزئیات بسیار برخوردار می باشد. در ابتدای امر به این منظور که تبدیل به یک نود تأیید کننده شوید، باید 10 میلیون SRM استیک نمایید و در نظر داشته باشید که 1 میلیون از این توکن ها بایستی در قالب MSRM باشد. لذا هر شخصی قادر است نود خود را تبدیل به یک نود رهبر یا لیدر نماید که در آن صورت، سایرین می توانند حق نمایندگی توکن های خود را در اختیار او قرار دهند تا خودشان تبدیل به نود تأییدکننده شوند. این نکته را هم باید در نظر داشت که هر نود از سقف استیک 100 میلیون SRM برخوردار می باشد.


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


توجه داشته باشید که نودهای تأییدکننده دو وظیفه اساسی در شبکه سروم دارند؛ لذا می بایست از معامله ارزهای دیجیتال بین بلاکچین ها پشتیبانی نمایند و کاربرد دوم به زمانی گفته می شود که به علت ذات بلاکچین سولانا، سفارش ها به طور خودکار در صرافی سروم تحقق پیدا نمی کنند که در این شرایط یک نود تأییدکننده می بایست به شکل دستی این وظیفه را انجام دهد تا به اصطلاح کار روی زمین نماند!

ارز دیجیتال serum

با این که پاداش های نود ثابت نیست، نرخ سود سالیانه هر ساله بر دو درصد ثابت می شود، ولی برحسب عملکرد نودها می تواند 13 درصد دیگر نیز افزایش پیدا کند. این سودها از قسمتی از کارمزدهای اکوسیستم سروم تامین می شوند. مقدار این کارمزدها می تواند در آینده از طریق رأی گیری تغییر یابد. به صورت کلی این طور به نظر می آید که تنها جایی که در حال حاضر قادرید از آن برای استیک SRM استفاده نمایید، صرافی FTX محسوب می شود.

آینده ارز دیجیتال سروم

بر اساس خبری که در وب‌ سایت رسمی این صرافی انتشار داده شده است، میزان عرضه توکن سرم حداکثر برابر با 10 میلیارد SRM خواهد بود و بنا به گزارش سایت های خبری معتبر، گردش فعلی این توکن 160 میلیون واحد است. لذا جهش ناگهانی قیمت توکن SRM آن‌ هم بلافاصله بعد راه اندازی این پروژه نشان می دهد که سرمایه‌ گذاران و تریدرها همچنان نسبت به پروژه‌ های حوزه دیفای، علاقه زیادی دارند. باید در نظر داشت که بازار حوزه معاملات دیفای همچنان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، به صورت کلی سپرده‌ گذاری‌ های آن ارزشی بیش از 5 میلیارد دلار دارند!


حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟


با ایجاد توکن جدید پلتفرم سروم که توسط یکی از صرافی‌ های اوراق مشتقه صورت پذیرفت، سیستم مالی معاملات دیفای هم رشد بسیار زیادی را تجربه کرد. در انتها و در خصوص آینده ارز دیجیتالی سروم با توجه به امکاناتی که برای شما گفتیم و این پروژه از آن ها برخوردار است، می توان گفت که این پروژه نیز در آینده رشد بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت ارز دیجیتال سروم تا سال 2028 میلادی به صورت زیر حرکت خواهد کرد؛

  • ** پایان 2022 : 7.33 دلار
  • ** پایان 2025 : 12.65 دلار
  • ** پایان 2026 : 15.34 دلار
  • ** پایان 2028 : 21.36 دلار

خلاصه مطلب و کلام پایانی

سروم یک پروژه بلندپروازانه به حساب می آید که با اینکه فهرست وعده هایی که به کاربرانش داده است، بسیار بلند است، ولی موفقیت و ارزش بسیار زیادی تا به امروز تولید نکرده است، اما به صورت کلی تیم و اقتصاد توکنی آن را باید نقطه قوت این پلتفرم دانست. چرا که سم بنکمن فراید به واقع یک متخصص نابغه در دنیای برنامه های مالی غیر متمرکز به حساب می آید و افرادی که مصاحبه های او را مشاهده کرده باشند، مطمئنا شاهد هیجان وصف ناپذیر او بوده اند، به ویژه در زمان صحبت از روش های بهبود دنیای رمزارزها.

در خصوص با اقتصاد توکنی این ارز هم باید گفت که سم در پستی در وبلاگ سروم مدعی شد که تصمیمی گرفته شده تا برای واگذاری سرمایه ها در طول بازه ای 7 ساله اقدام شود که این موضوع، ترس بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری جسورانه را به همراه داشت. چرا که شرکت هایی که علاقه بسیاری به این پروژه داشتند، همانطور که خیلی از شما می دانید، شرکت های سرمایه گذاری جسورانه ستون اصلی رمزارزها بوده اند و حضور آن ها به صورت معمول به توزیع های نابرابر توکن و حتی طرح های پامپ و دامپ منتهی بوده است.

در انتها باید گفت که هدف تیم توسعه‌ دهنده سروم این است که شکاف موجود میان تریدرهای حرفه‌ ای و حوزه دیفای را برطرف نماید. غیرمتمرکز بودن، پشتیبانی بین بلاک چینی، مقیاس‌ پذیری و قابلیت های زیادی که این پلتفرم از آن ها برخوردار است، آن را به‌ عنوان یک ابزار قوی برای سرمایه‌ گذاران و معامله گران حرفه ای تبدیل کرده است. همچنین با توجه به این قابلیت هایی که گفتیم، صرافی‌ های غیرمتمرکز در آینده‌ ای نزدیک، از همتایان متمرکز خود گوی سبقت را خواهند ربود.

رمزارز سروم با توجه به اطلاعات موجود، یک پروژه هدف مند و امیدوارکننده به شمار می رود و باید دید در آینده چه عملکردی را می تواند از خود نشان دهد و به کدامیک از وعده هایی که داده است، جامع عمل می پوشاند. البته این را هم باید در نظر گرفت که پروژه سروم، هنوز راه زیادی در پیش دارد و صرافی غیر متمرکز سروم همچنان در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد و می تواند در طول زمان، جایگاه خود را بین سایر صرافی ها بهبود ببخشد و به همراه آن توکن آن نیز از این موضوع منتفع خواهد شد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال سروم را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید تفاوت بازار فارکس با ارز دیجیتال چیست ، حتما این مطلب را بخوانید.

به نظر شما سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سروم به دید بلندمدت گزینه خوبی است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *