لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها

اگر در بازار رمزارزها فعالیت کرده باشید، مطمئنا اهمیت لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها را متوجه شده اید! لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها به این دلیل که اعتبار ارز نزد سرمایه گذاران و تریدرهای فعال بازار افزایش می یابد، بسیار حائز اهمیت است و می تواند رشدهای شارپی خوبی را برای ارز جدیدا لیست شده به همراه داشته باشد، پس تمامی فعالان بازار کریپتو و به ویژه تازه واردها باید حواسشان را به لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها جمع کنند تا بتوانند از فرصت های معاملاتی ایجاد شده در این بین نهایت استفاده را ببرند، پس همین الان نحوه اطلاع از لیست شدن ارز در صرافی ها را اینجا به زبان ساده و کاملا رایگان یاد بگیرید.

لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها

همان طور که می دانید، امروزه رفته رفته به تعداد رمزارزهایی که در بازار کریپتو وجود دارند و مورد معامله قرار می گیرند افزوده می‌ شود، لذا لیست ارزهای موجود و قابل معامله همواره در حال افزایش است و به صورت روزانه اخبار زیادی از لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی‌ های مختلف می شنویم که در این بین پروژه‌ های کلاهبرداری بسیاری هم وجود دارند که افراد ناآگاه تر را طعمه کلاهبرداری خود قرار می دهند.

لذا به صورت کلی بهتر است ارزهای دیجیتالی مورد نظر خود را از صرافی‌ های معتبر خریداری نماییم. البته باید این را هم در خاطر داشته باشید که امکان معامله در یک صرافی، معیار خوبی برای تایید صلاحیت یک پروژه نخواهد بود، به این خاطر که تا به امروز  معیارهای اضافه‌ شدن یک ارز دیجیتال به یک صرافی به صورت مشخصی ارائه نشده است ولی با این حال لیست شدن یک ارز دیجیتالی در صرافی‌ ها، می تواند یک خبر مثبت و در بسیاری از موارد اثرگذار بر قیمت آن ارز دیجیتال محسوب شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در گذشته، پروژه‌ ها مرحله جذب سرمایه خود را پیش از لیست شدن در صرافی‌ ها در دستور کار خود داشتند، ولی در حال حاضر تعداد زیادی از پروژه‌ ها سعی می کنند بدون فروش عمومی و جذب سرمایه از این طریق، به صورت مستقیم در یک صرافی لیست شوند. جالب است بدانید که فهرست شدن رمزارزها در صرافی ها، به صورت معمول موجب افزایش ناگهانی قیمت آن خواهد شد و بعضی افراد هم از این طریق سودهای بسیار خوبی به دست می آورند، ولی این که چگونه از لیست شدن رمز ارز در صرافی مطلع شویم، کار خیلی ساده ای نیست ولی در این مطلب سعی داریم با توجه به نکاتی که بیان می کنیم و سایت هایی که به شما معرفی می کنیم، به سادگی از لیست شدن رمز ارزها در صرافی ها اطلاع پیدا کنید.

در واقع شما با استفاده از این ابزارها می توانید این رمزارزهای جدید را پیدا کنید و چنانچه به موقع برای خرید آن ها اقدام کنید، در صورت افزایش قیمت آن ارز دیجیتالی بعد از لیست شدن در صرافی، سود بسیار خوبی برایتان به ارمغان می آید. البته بازهم تاکید کنم که لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید به صرافی‌ های متمرکز الزاما موجبات رشد قیمتی آن ها را فراهم نخواهد کرد. ارزهای دیجیتال زیادی هستند که حتی در زمان لیست شدن در صرافی بایننس نیز کاهش قیمت را تجربه کرده اند. بنابراین خرید این ارزهای دیجیتال قبل از لیست شدن در صرافی ها الزاما سود نخواهد داشت ولی معمولا می تواند موقعیت های سرمایه گذاری کوتاه مدت خوبی به حساب آید. در ادامه ابتدا به این می پردازیم که چرا لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها حائز اهمیت است و در ادامه ابزارهای کاربردی در خصوص نحوه اطلاع از لیست شدن ارز را خدمت شما معرفی خواهیم کرد؛

چرا لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها مهم است؟

1) به دست آوردن اعتماد جامعه کریپتوکارنسی : به دست آوردن اعتماد، اثر غیرمستقیم لیست شدن رمز ارز جدید در صرافی می باشد، ولی واضح است که جامعه معمولا به پروژه‌ هایی که در صرافی‌ های معتبر فهرست شده اند، علاقه بیشتری نشان می دهد تا پروژه‌ هایی که در هیچ جا نمی توان برای خرید و فروش آن اقدام کرد.

2) توانایی معامله رمزارز : فهرست شدن در صرافی، توکن شما را برای فروش در دسترس همگان قرار می دهد. لذا کاربران پروژه قادرند آزادانه این توکن را خریداری کنند و به فروش برسانند، لذا به پروژه و توکن فرصت دستیابی به موفقیت را می دهد.

3) مشارکت در بازارهای جدید : لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها به معنی ورود به بازارهای جدید خواهد بود. همراه با فهرست شدن شدن ارز دیجیتالی جدید در صرافی، ادغام شدن و همکاری با سایر پروژه ها نیز در این بازارها بیشتر در دسترس خواهد بود. برای مثال می توانید به دنبال ایجاد مشارکت با دیگر بازیگران دنیای رمزارزها باشید که می‌ تواند تاثیر لیست شدن توکن شما را در صرافی تا حدود بیشتری افزایش ‌دهد.

4) اضافه شدن ارزهای جدید در صرافی و رشد جامعه پروژه : هر صرافی اجتماع خاص خود را دارد که طبق اصول گوناگون از جمله اصول جغرافیایی ایجاد می شود. همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، لیست شدن ارزهای دیجیتالی جدید در صرافی به معنای ورود به بازارهای جدید است، لذا برخی از صرافی‌ ها در کل دنیا فعالیت می‌ کنند و تریدرهایی از سرتاسر دنیا در آن ها فعالیت دارند، ولی صرافی‌ هایی هم هستند که تمرکزشان را بر بازارهای محلی قرار داده اند. لیست شدن ارزهای جدید در صرافی های دیجیتالی نه تنها فرصتی برای افزایش حجم ترید و نقدینگی به حساب می آید، بلکه موجبات جلب توجه دیگر کاربران صرافی به این پروژه و تبدیل آن ها به اعضای جامعه و ایجاد حضور در منطقه‌ ای خاص را فراهم خواهد کرد.

نحوه اطلاع از لیست شدن ارز در صرافی ها

برای اطلاع از لیست شدن ارز در صرافی ها می توانید از 5 ابزاری که در ادامه خدمت شما معرفی می کنیم، استفاده نمایید تا از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها زودتر از سایر معامله گران مطلع شوید.

1) سایت Coinmarketcal

یک منبع بسیار عالی که تاریخ فهرست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی‌ های گوناگون را به سادگی می توانید از طریق آن متوجه شوید، بدون شک Coinmarketcal می باشد که با عنوان “تقویم کریپتوها” شهرت پیدا کرده است. جالب است بدانید که در این سایت شما قادرید تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید، تا ببینید در این تاریخ چه اتفاقاتی در دنیای ارزهای دیجیتال رخ می دهد؛


حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟


ولی چیزی که این ابزار را جالب‌ تر می‌ کند، نشان دادن تاریخ لیست شدن ارزه های دیجیتال در صرافی‌ های گوناگون است که البته قادرید صرافی را نیز انتخاب نمایید؛ به عنوان مثال انتخاب کنید که از تاریخ 1 آگوست تا آخر دسامبر، کدام رمزارزها در صرافی بایننس فهرست خواهند شد و در ادامه آن ها را از سایر صرافی ها خریداری کنید و وقتی که لیست شدند، برای فروش آن ها در قیمت بالاتر اقدام نمایید. این در واقع یک استراتژی مناسب برای استفاده از پتانسیل های سودآوری لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی های معتبر است.

2) سایت Binance Announcement

بزرگ‌ ترین صرافی دیجیتالی دنیا، قسمتی به نام Announcement در سایت خود قرار داده است تا اخبار گوناگون مثل لیست شدن ارزهای دیجیتال گوناگون، ارائه توکن‌ های گوناگون در لانچ پد خود و فهرست کردن ارزهای دیجیتال در قسمت های گوناگون معاملاتی را اطلاع رسانی کند. 

بنابراین در این قسمت کل این اخبار و اعلامیه‌ ها را می توانید مشاهده و پیگیری نمایید. به عنوان مثال چنانچه جدیدترین اعلامیه را باز کنیم، اطلاعات مربوط به فهرست شدن جدیدترین کوین ها را مشاهده خواهیم کرد. نکته منفی که در مورد انانسمنت بایننس باید در نظر داشته باشید این است که شما بایستی همیشه آنلاین باشید و همینطور به صورت معمول چند ساعت پیش از لیست شدن اعلامیه انتشار پیدا می کند. 

3) سایت CoinRanking

این سایت ابزاری است با استفاده از آن، شما قادرید داده‌ های کلی از دنیای ارزهای دیجیتال کسب کنید. در این سایت شما می‌ توانید قیمت رمزارزها را با ارزهای فیات و سایر رمزارزها مورد مقایسه قرار دهید و همچنین تغییرات قیمتی در 24 ساعت اخیر، هفتگی، ماهیانه و … را مشاهده فرمایید. شاید بگویید کل این اطلاعات از طریق سایر وبسایت‌ ها مثل کوین مارکت کپ هم به سادگی قابل دستیابی است!

لیست شدن رمز ارز در صرافی

ولی باید در نظر داشته باشید که کوین رنکینگ امکانات خاصی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که از بخش All Coins امکان دسترسی به آن را خواهید داشت. لذا در این بخش، New Coins را انتخاب کنید تا توکن‌ هایی که اخیرا در یک صرافی فهرست شده‌ اند برای شما به نمایش درآید. در این قسمت توکن‌ هایی را مشاهده خواهید کرد که هنوز قیمت و حجم معاملات ندارند؛ این ارزهای دیجیتال را در آن زمان قادر نیستید بخرید، ولی مقابل بعضی از این توکن‌ ها، قیمت درج شده است و این دید بهتری نسبت به پروژه به شما خواهد داد. 

4) سایت ListingSpy

این سایت مخصوص صرافی‌ های غیرمتمرکز می باشد. توکن‌ های دیفای که در دکس‌ ها لیست می شوند، در این ابزار قابل نمایش هستند. بنابراین بعد از وارد شدن به سایت، بر روی Launch App‌ کلیک نمایید. در سمت چپ پلتفرم قادرید صرافی‌ های غیرمتمرکز را انتخاب نمایید، پس بهترین دکس‌ ها با بیشترین حجم معاملات در این ابزار برای شما در دسترس خواهند بود.


حتما برایتان جالب است : نگهداری ارز دیجیتال در صرافی خوب یا بد؟


این را در نظر داشته باشید که هر توکنی که در این دکس فهرست شده باشد، برای ما به همراه زمان فهرست شدن، به نمایش در خواهد آمد و با زدن گزینه Buy از سمت راست، ما توانایی این را خواهیم داشت که آن را به عنوان مثال از یونی سواپ بخریم. همچنین با زدن تیک Suspected Scam Removed می‌ توانیم توکن‌ هایی که مشکوک به کلاهبرداری هستند را از لیست ما حذف نماییم. نکته ای که در این خصوص باید مد نظر قرار دهید این است که الزاما همه توکن‌ هایی که در این فهرست نشان داده می‌ شوند، واقعی و قانونی نیستند و می بایست پیش از اقدام به خرید آن ها، تحقیقات لازم در مورد آن ها و پروژه مورد نظر را انجام دهید. 

5) سایت TokenSniffer

این سایت در حقیقت یک ابزار جامع برای معرفی توکن‌ های ترند، جدید و یا کلاهبرداری می باشد که تمرکز آن بر روی ارزهای دیجیتال شبکه‌ های گوناگون مثل اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان و فانتوم است. در قسمت Trending Tokens توکن‌ هایی فهرست شده‌ اند که در حال حاضر ترند بازار رمزارزها به حساب می آیند.

بنابراین چنانچه یکی از آنها را باز کنیم، شبکه و کانترکت آن را مشاهده خواهیم کرد و قادریم در اکسپلورر این توکن، آن را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین تاریخ فهرست شدن و دیپلوی شدن قرارداد توکن را به همراه بازبینی و بررسی سایت توکن اسنیفر را نیز بررسی نماییم. البته بایستی مراقب این ارزهای دیجیتال باشید؛ هر چیزی که ترند است، الزاما سالم نیست و این امکان وجود دارد که کل پروژه کلاهبرداری باشد!

نحوه لیست شدن توکن در صرافی بایننس

یکی از روش هایی اطلاع یافتن از فهرست شدن رمزارزها در صرافی بایننس کمک گرفتن از وب سایت این صرافی می باشد. به منظور مشاهده فهرست ارزها کافی است ابتدا وارد سایت شوید و با انتخاب صفحه Announcement از اضافه شدن ارز به فهرست اطلاع یابید. در این صفحه شما قادرید همه اطلاعات و خبرهای مرتبط با بایننس را به سادگی ملاحظه کنید.


حتما برایتان جالب است : آموزش کار با صرافی کوکوین


جالی است بدانید که حائز اهمیت ترین این اطلاعیه‌ ها لیست جدید رمزارزها می باشد که جهت مشاهده آن کافی است از منو گزینه New Cryptocurrency Listing را انتخاب نمایید. در این صفحه در صورت وجود ارز جدید می توانید گزینه Binance Will List Gitcoin را انتخاب نمایید تا اطلاعات کاملی در مورد ارز جدید در اختیار شما قرار گیرد. این اطلاعات موارد زیر را شامل می شود :

  • ** تاریخ و زمان دقیق ورود رمزارز جدید به صرافی
  • ** توضیح مختصر در مورد باز شدن معاملات این ارز دیجیتالی
  • ** تعیین زمان برداشت ارز؛ اطلاع پیدا کردن از این زمان بسیار حائز اهمیت است، به این خاطر که وقتی ارزی در فهرست قرار گرفت، اصلا امکان واریز یا انتقال آن وجود نخواهد داشت.

فهرست شدن ارزها برای کاربران بسیار حائز اهمیت است، به این خاطر که می‌ توانند با مراجعه به سایر صرافی ها، ارز را بخرند و با ورود مجدد به بایننس آن را در این صرافی وارد نمایند. این کار وقتی که قیمت رمزارز مورد نظر افزایش پیدا می کند، می‌ تواند سود خوبی برای کاربران به همراه داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که کاربران قادرند با انتخاب ارز جدید از بایننس و وارد کردن به صرافی که قیمت آن ارز به نسبت بایننس بیشتر است، سود به دست آورند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

فهرست شدن ارزهای دیجیتالی جدید در صرافی ها یکی از حائز اهمیت ترین مراحل در چرخه زندگی هر پروژه رمزارزی به حساب می آید. انجام درست فرآیند فهرست شدن در صرافی می‌ تواند موقعیت پروژه دیجیتالی را در صنعت کریپتو تثبیت کند.

البته باید در نظر داشت که مشکلاتی هم وجود دارد که می‌ تواند تاثیر فهرست شدن ارزهای جدید در صرافی ها را کاهش دهد و حتی شکست توکن را به همراه داشته باشد، پس اعبتارسنجی و بررسی پروژه قبل از اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی آن بسیار حائز اهمیت است. فرآیند لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی باید تا آنجا که امکان دارد فکر شده و استراتژیک صورت پذیرد، بنابراین همیشه باید مراقب کلاهبرداران باشید و سرمایه خود را هرچند اندک به هر ارز یا پروژه ای اختصاص ندهید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب سعی کردیم در مورد لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی ها ابزارها و نکاتی را خدمت شما معرفی کنیم تا دیدتان نسبت به این موضوع را بازتر کند.

همچنین اگر دوست دارید نحوه ساخت توکن nft به زبان ساده را یاد بگیرید، توصیه می کنم این مطلب را از دست ندهید.

شما برای اطلاع از لیست شدن ارز در صرافی از چه روشی استفاده می کنید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *