سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
سرمایه گذاری مسکن در پردیس

سرمایه گذاری مسکن در پردیس مناسب است یا خیر؟ سرمایه گذاری در حوزه مسکن و اون هم شهر های در حال رشدی مانند پردیس، پرند، هشتگرد یا … قطعا می تواند سرمایه گذاری بلندمدت بسیار مناسبی برای افراد به حساب آید. اگر بهترین فاز برای سرمایه گذاری در شهر پردیس را بشناسید، قطعا سرمایه گذاری مسکن در پردیس سودآور خواهد بود و ما هم قصد داریم فازهای مختلف شهر پردیس را بررسی کنیم و ببینیم امکانات رفاهی، خدماتی، ارتباطی و شهری کدام یک از فازها در حال حاضر بهتر است و کدام یک از فازهای شهر پردیس، آینده روشن تری برای سرمایه گذاری بلندمدت دارند، پس اگر حتی یک بار به فکر سرمایه گذاری مسکن در پردیس افتاده اید، این مطلب راهنمای رایگان و جامعی برای شماست.

سرمایه گذاری مسکن در شهر پردیس

بهترین فاز پردیس برای سرمایه گذاری کجاست؟ آینده پردیس چه می شود؟ اصلا پردیس کجاست که این روزها افراد زیادی در پی خرید خانه و سرمایه گذاری در آن هستند؟ خرید خانه و سرمایه گذاری در بازار مسکن از گذشته تا به امروز مورد استقبال افراد بسیاری بوده است و به عنوان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری سود آور محسوب می شود، ولی امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و جمعیتی کشور این بازار در رکود به سر برده و شاهد کم شدن رونق آن هستیم. با این وجود به خاطر ضروری بودن نیاز به مسکن و همچنین تدابیر اندیشیده شده از طرف دولت، امید ها برای سامان گرفتن این بازار وجود داشته و می توان با آگاهی از شرایط سرمایه گذاری، به این بازار ورود کرد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار مسکن – از صفر تا صد خرید و فروش مسکن

برای ورود به بازار مسکن علاوه بر سرمایه اولیه داشتن، دانش و آگاهی کامل از این بازار نیز بسیار مهم است و می تواند به افزایش اندوخته و ارزش ملک مورد نظر منجر شود، ولی در غیر این صورت، ورود به بازار علاوه بر امکان از دست دادن سرمایه و اندوخته مالی می تواند مشکلاتی قانونی و مسائل پیرامون آن را برای افراد رقم زند. برای بسیاری از افراد که برای اولین بار قصد خرید و یا فروش ملک را دارند و با هدف داشتن سرپناه وارد این بازار می شوند، این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه تحقیق و بررسی بیشتری را نیاز دارد.

چگونه در مسکن سرمایه گذاری کنیم

در کنار این دسته از افراد، بعضی دیگر نیز با هدف سرمایه گذاری و افزایش اندوخته مالی برای ورود به این بازار اقدام کرده اند و مشغول فعالیت شده اند. برای این افراد اگرچه که سرمایه حرف اول را می زند، ولی بررسی معیار ها و اصول حاکم بر بازار اهمیت بسیاری دارد که باید قبل از تصمیمات قطعی آن ها را مد نظر داشته و با آگاهی از آنها اقدامات لازم را انجام داد. شهر پردیس هم که اخیرا به عنوان یک شهر اقماری تهران خودش را مطرح کرده است، یک مکان مناسب برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت محسوب می شود و افراد با یک دانش کلی و با سرمایه هایی بسیار کم تر از تهران، می توانند برای خرید خانه در شهر پردیس و فازهای مختلف آن اقدام نمایند.

اطلاعات کلی شهر پردیس

پردیس یکی از شهرهایی است که در ۱۷ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد و جز مناطق حاشیه ‌ای تهران محسوب می شود. انتخاب بهترین محله برای خرید خانه در پردیس، امری حائز اهمیت است، به این خاطر که این شهر، خارج از پایتخت قرار دارد و بیشتر مردم آن در تهران یا کرج مشغول به ‌کار هستند، لذا انتخاب صحیح محل زندگی در شهر پردیس می‌ تواند با دسترسی افراد به امکانات رفاهی و استفاده آن ها از یک مسیر مناسب به سمت پایتخت، ارتباط مستقیمی داشته باشد.

چنانچه شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص بهترین مناطق شهر پردیس برای خرید خانه کسب کنید، یا می ‌خواهید بیش از پیش با شهر پردیس آشنا شوید، این مطلب قطعا می تواند به شما کمک کند. به صورت کلی می توان گفت که فاز یک و دو پردیس که جز منطقه‌ های قدیمی شهر به حساب می آید، بهترین مناطق جهت خرید خانه، سکونت و اجاره ‌نشینی به شمار می روند. این مناطق، امکانات رفاهی بسیاری را در خود جای داده اند و اغلب آپارتمان‌ های موجود در آن، گران‌ قیمت و متراژ بالا طراحی شده اند.

همچنین فاز سه و چهار پردیس به عنوان محله‌ های متوسط رو به‌ بالای شهر شناخته شده اند. البته فازهای ۸ و ۱۱، محله‌ های نوساز و تازه‌ تاسیس پردیس هستند که قیمت خانه‌ ها در این مناطق، پایین‌ تر است، همین طور دو فاز ۵ و ۹ در دست ساخت هستند و هنوز به بهره ‌برداری نرسیده‌ اند. چنانچه شما قصد سرمایه‌ گذاری در خرید خانه با قیمت پایین را دارید، دو محله ۵ و ۹ گزینه مناسبی به حساب می آیند، ولی در نظر داشته باشید که زمان تحویل آپارتمان ‌های آن، هنوز قطعی نشده است و مشکل کیفیت پایین ساخت خانه های فاز 9 پردیس که بیشتر به خانه های مسکن مهری اختصاص دارد، پایین است و توصیه به خرید خانه برای استفاده شخصی و یا حتی سرمایه گذاری در این فاز را به هیچ یک از عزیزان نداریم.

بهترین مناطق شهر پردیس برای خرید خانه کدامند؟

فاز 1 پردیس

این منطقه جز محله‌ های محبوب و گران ‌قیمت شهر برای خرید خانه و اجاره‌ نشینی به حساب می آید و همچنین در موقعیت مناسبی نسبت به دیگر مناطق قرار دارد. تراکم متعادل جمعیت، امکانات رفاهی، مراکز تفریحی و فرهنگی، مجتمع ‌های تجاری و مراکز درمانی همچون مرکز بهداشت پردیس از فاز یک شهر، محله خوب و مرفه ‌ای برای خرید خانه و سکونت ساخته است. نکته مهم و موثر فاز یک پردیس، سکونت افراد قدیمی در آن است که تا حد زیادی منجر به افزایش امنیت منطقه شده، همین طور از آنجایی که این فاز جز محل ‌های قدیمی ‌تر شهر است، خانه‌ های موجود در آن هم آپارتمان و هم ویلایی‌ هستند که قدرت انتخاب بین این دو برای شما وجود دارد.

فاز 2 پردیس

بافت فاز دو، بسیار شبیه به مورد قبلی است و خیابان ‌های آن از ساختمان‌ های ویلایی و آپارتمانی پر شده، در حقیقت این فاز مانند منطقه یک، یکی از بهترین محله‌ های پردیس برای خرید خانه و سکونت افراد به شمار می رود. مزیت‌ بزرگ این فاز، وجود مراکز خرید خوب و زیادی است که در سطح محله قرار گرفته ‌اند، همچنین دو درمانگاه مجهز کوثر و مهرجرد نیز در این منطقه هستند. باید در خاطر داشته باشید که قیمت املاک تهران در فاز دو پردیس، نسبت به مناطق هم‌ رده بالاتر است.

فاز 3 پردیس

این فاز، یکی دیگر از مناطق خوب پردیس می باشد که آپارتمان‌ های آن از متراژ بالایی برخوردار هستند، همین طور دسترسی به مراکز عمومی اعم از درمانی، رفاهی و خرید و دیگر بخش ‌های منطقه در این محله نیز بسیار خوب است. قیمت خرید خانه در فاز سه شهر پردیس به دو بخش تقسیم می ‌شود؛ بخش اول، آپارتمان‌ های مسکن مهر هستند که امکانات و قیمت کم تری دارند؛ بخش دوم، آپارتمان ‌های ساخت شخصی هستند که امکانات بیشتر و قیمت خرید بالایی نیز دارند. نکته مهم این است که بیشتر این ساختمان‌ های شخصی ‌ساز نیز به‌ صورت مجتمع‌ هستند و به صورت کلی این فاز با توجه به امکانات مناسب رفاهی برای زندگی بسیار مناسب است.

فاز 4 پردیس

بیشتر ساختمان ‌های موجود در فاز 4 شهر پردیس، مسکونی هستند، لذا شما، کمتر شاهد وجود مراکز و مجتمع ‌های غیر مسکونی در این محله هستید. بافت این فاز مانند منطقه یک، دو و سه ترکیبی از خانه ‌های ویلایی و ساختمان ‌های آپارتمانی است. در این منطقه کاملا مسکونی، بیمارستان بزرگی به نام شفا وجود دارد که از نکات مثبت آن به شمار می آید. شاید به ‌علت امکانات خوب مسکونی در فاز 4، بتوان لقب بهترین محله شهر پردیس را به آن داد.

فاز 8 پردیس

بافت ساختمان‌ های موجود در این محله، بیشتر آپارتمانی است و قسمت بزرگی از ساختمان‌ های مسکن مهر با متراژ کم در فاز 8 پردیس قرار دارند. امکانات رفاهی در این منطقه به اندازه موارد قبلی نیست و محله، جز مناطق متوسط رو به پایین شهر شناخته می ‌شود. هزینه خرید خانه در فاز هشت پردیس، کمتر است و از همین روی مورد توجه افرادی قرار گرفته که به دنبال خرید آپارتمان ‌های قیمت مناسب هستند. البته این را در نظر داشته باشید که این منطقه، جز محله‌ های تازه تاسیس شهر است و هنوز فرصت لازم برای افزایش امکانات رفاهی و رشد در آن وجود دارد.

فاز 9 پردیس

همان طور که احتمالا می دانید، فاز 9 شهر پردیس به ساختمان های مسکن مهری پردیس اختصاص دارد که از نظر ساخت و طراحی بسیار ضعیف بنا شده است و چه برای استفاده شخصی و چه برای سرمایه گذاری این فاز گزینه مناسبی برای شما عزیزان نیست و توصیه داریم که دور فاز 9 پردیس را خط بکشید، چرا که پس از خرید مسکن در این فاز، چه برای استفاده شخصی و چه برای اجاره دادن و سرمایه گذاری، دچار مشکلات بسیاری خواهید شد که موجب پشیمان شدن شما خواهد شد.

فاز 11 شهر پردیس

جدیدترین فاز شهر که به وسیله یک شرکت از ترکیه ساخته شده، منطقه ۱۱ پردیس است. ساختمان ‌های موجود در این محله، نیمه ‌ساز یا نوساز هستند و هنوز سکونت در این فاز خیلی مورد توجه نیست، از همین روی امکانات رفاهی آن در حد قابل قبولی نیست. این را در خاطر داشته باشید که این محله آینده خوبی خواهد داشت، چرا که هیچ ساختمان قدیمی در آن وجود ندارد. بسیاری از خریداران ملک در فاز ۱۱ شهر پردیس بر این باورند که این منطقه، به‌ زودی یکی از گران‌ ترین و بهترین محله ‌های پردیس خواهد شد.

سرمایه گذاری مسکن پردیس

نکات مهم برای سرمایه گذاری مسکن در پردیس

  • 1) برای سکونت در پردیس باید به بودجه خود توجه کرده و طبق آن تصمیم انتخاب فاز برای خرید خانه یا اجاره بگیرید.
  • 2) فازهای ۱ و ۲ پردیس از امکانات شهری بیشتری برخوردار هستند و بهترین منطقه های شهر پردیس برای سکونت محسوب می شوند.
  • 3) بهترین منطقه پردیس برای سکونت و خرید خانه، فازهای قدیمی ‌تر است، به این دلیل که دارای امکانات رفاهی و شهری منساب تری هستند.
  • 4) فازهای ۵ و ۹ پردیس هنوز به صورت کامل بهره‌ برداری نشده و در دست ساخت هستند و باید در نظر داشته بشاید که زمان تحویل واحدهای این دو فاز هنوز مشخص نیست.
  • 5) فازهای تازه بهره برداری شده شهر پردیس مانند فازهای ۸ و ۱۱ برای تبدیل شدن به بهترین مناطق در این شهر به علت کامل نبودن امکانات شهری و رفاهی، راه طولانی در پیش خواهند داشت.
  • 6) اگر به سراغ فازهای ناتمام و به اصلاح جنجالی مسکن مهر می ‌روید، باید در نظر داشته باشید که هرچند مبلغی کم ‌تر می ‌پردازید، ولی هیچ گونه تضمینی نیست که سر موعد واحد خود را تحویل بگیرید. برخی از خریداران تا حدود 5 سال هم برای تحویل گرفتن آپارتمان خود انتظار کشیدند.
  • 7) کیفیت زیرساخت‌ های مسکن مهر به نسبت آپارتمان ‌ها و ویلاهای شخصی‌ ساز پردیس پایین ‌تر است. با وجود این به خاطر قیمت ‌های بسیار پایین و مناسب مسکن مهر پردیس در فازهای 5، 8، 9 و 11 و قسمتی از فاز سه، این واحدها هم‌ چنان پرطرفدار به حساب می آیند.

معیارهای اصلی برای سرمایه گذاری مسکن پردیس

از جمله معیارهایی که در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند به انتخاب درست و به موقع ختم شود، می توان موارد زیر را نام برد :

  • ** بررسی موقعیت مکانی ملک
  • ** تصمیم برای خرید خانه های کوچک یا بزرگ
  • ** آگاهی از زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری ملک
  • ** آگاهی از شرایط مناطق مختلف برای خرید خانه
  • ** تصمیم برای خرید خانه نوساز، کلنگی و یا زمین

مزایای موقعیت مکانی ملک در شهر پردیس

  • ** داشتن دسترسی مناسب
  • ** نزدیکی به مراکز تره بار
  • ** وجود مدرسه های معتبر در محله مورد نظر
  • ** داشتن چشم انداز زیبا به سبب موقعیت مکانی مناسب
  • ** نزدیکی به مراکز دانشگاهی به خاطر اجاره و فروش بهتر ملک
  • ** نزدیکی به مراکز رفاهی و تفریحی مانند درمانگاه ها و بوستان ها

معایب موقعیت مکانی ملک در شهر پردیس

  • ** نزدیکی بیش از حد به مراکز مذهبی
  • ** نزدیکی به ادرات و شلوغ بودن محله
  • ** دور بودن از مراکز رفاهی و تفریحی
  • ** دوری از ایستگاه های مترو و اتوبوس
  • ** قرارگیری ملک در راسته خیابان های اصلی و پرتردد
  • ** قرارگیری در کوچه های بن بست و یا کوچه های تنگ

دسترسی به شهر پردیس

دسترسی به شهر حاشیه ‌ای پایتخت از طریق بزرگراهایی که به اتوبان تهران-پردیس منتهی می ‌شوند، امکان پذیر است. اگر شما خودرو شخصی ندارید، در مسیر ایستگاه‌ های مترو فرهنگسرا، تهران ‌پارس و نوبنیاد، وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی و اتوبوس وجود دارند که شما را به شهر پردیس می رسانند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که متروی تهران-پردیس نیز در دست احداث است که با شروع فعالیت آن، رفت و آمد به پایتخت بسیار راحت ‌تر شده و محله‌ های پردیس برای خرید خانه، گزینه ‌های بهتری خواهند شد که این در واقع روی قیمت خانه های پردیس هم تاثیر مثبت و مستقیمی خواهد داشت.

متروی تهران-پردیس کی افتتاح میشود؟

در ابتدا جالب است بدانید که طول مترو پردیس ۲۴ کیلومتر است که خود این پروژه نیز خاص می‌باشد که ۱۹ کیلومتر از این پروژه به صورت زیرزمینی و تونل اجرا خواهد شد و ما در مسیر یک پل ۸۰۰ متری به ارتفاع ۶۵ متر خواهیم داشت. تعداد مسافری که در طی یک ساعت و به صورت یک طرفه جابجا می شود، در افق طرح حدود ۲۱ هزار نفر است و پیش بینی ما این است که مترو تهران پردیس ظرف ۵ سال آینده تکمیل شود. 

امروزه تاسیس کارگاه آغاز شده و مجموعه خاتم الانبیا زمین را تحویل گرفته و کارهای اجرایی شروع می‌ شود و به موازات آن مصوبه دولت نیز توسط وزیر راه در حال پیگیری است که بتوانیم مصوبه دولت را نیز بابت این مشارکت برای قبل از پایان امسال داشته باشیم، ولی ما منتظر مصوبه نمانده ایم چون از قرارداد مشارکت اولیه امکان شروع پروژه بود که تاسیس کارگاه نیز ار آن محل در حال انجام است.

در مورد تعداد ایستگاه ‌های مترو پردیس باید گفت که این مترو در امتداد خط ۲ مترو تهران است که یک ایستگاه در آن محل داریم که ایستگاه تبادلی است و یک ایستگاه نیز در پردیس خواهیم داشت که یکی بعد از عوارضی تهران پردیس و در پردیس و یکی هم جنوب فاز ۳ روبروی پارک علم و فناوری که انشااله کار ایستگاه ‌ها نیز همزمان با خود مترو شروع خواهد شد.


جمع بندی فازهای شهر پردیس 

با توجه به توضیحاتی که در خصوص فازهای مختلف شهرستان پردیس دادیم، در حال حاضر فازهای 1، 2 و 3 بیشترین امکانات را برای زندگی کردن در اختیار دارند و پس از این فازها می توان فازهای 4، 8 و 11 را تا حدی آماده سکونت به حساب آورد.

به منظور سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز فازهای 1، 2، 3، 8 و 11 به دلیل تقاضای بالای خرید و تعداد معاملات بالا می توانند گزینه های مناسبی باشند.

فازهای 4، 5 و 10 با توجه به این که فرصت زیادی برای ساخت و طراحی امکانات مختلف و سازه های گوناگون دارند، می توانند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب آیند.

همچنین فازهای 4، 8 و 10 برای خرید زمین بهترین فازهای شهر پردیس به حساب می آیند. فاز 6 و 9 هم به هیچ عنوان مناسب خرید، زندگی و حتی سرمایه گذاری نیست، چرا که کاربری فاز 6 مسکونی نیست و فاز 9 هم همان طور که گفتیم مسکن مهرهای بی کیفیت را شامل می شود که قطعا برای شما مشکل ساز خواهد شد.

امیدوارم از این مقاله با عنوان سرمایه گذاری مسکن در پردیس استفاده های لازم رو برده باشید.

نظر شما در خصوص بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن چیست؟

اگر سوال یا تجربه ای از خرید و معامله در شهر پردیس را داشتید، حتما در بخش نظرات بنویسید تا همه استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *