استیکینگ ترون در تراست والت چگونه است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
استیکینگ ترون در تراست والت

در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد هستند که دوست دارند دارایی های خود را برای مدتی هولد کنند؛ این افراد می توانند همزمان با نگهداری از ارزهای دیجیتال خود، سود نگهداری از آن ها را نیز دریافت کنند که برای این کار نیاز به استیک کردن ارز دیجیتال یا همان سهامگذاری رمزارز دارند. ترون نیز یکی از ارزهای دیجیتالی است که می توان آن را در بعضی کیف پول ها و یا صرافی ها استیک کرد و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نحوه استیکینگ ترون در تراست والت را شرح دهیم تا اگر کیف پول تراست داشتید و قصد دریافت سود ثابت و تضمینی استیک رمزارز ترون را داشتید، بدانید استیکینگ ترون در تراست والت چگونه است و با چه شرایطی انجام می شود.

استیکینگ ترون در تراست والت

استیکینگ در دنیای رمزارزها با هدف جایگزین شدن در پروسه استخراج به وجود آمده است. این پروسه شامل نگهداری سرمایه در کیف‌ پول‌ یا صرافی ارز دیجیتال، در راستای حمایت از امنیت و عملیات‌ شبکه بلاکچین انجام می شود. به زبان ساده استیکینگ رمزارز همان قفل کردن و نگهداری ارز دیجیتال و گرفتن پاداش در ازای آن است. اکثر اوقات می‌ توانید به صورت مستقیم از طریق کیف پول دیجیتالی خود، به عنوان مثال از طریق کیف پول تراست والت، کوین‌ های خود را وارد فرآیند استیکینگ کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ارز دیجیتال ترون یک پروژه جاه طلبانه می باشد که با هدف ایجاد یک اینترنت کاملا غیرمتمرکز و زیرساخت‌ های مورد نیازش ایجاد شده است. پروتکل ترون، یکی از بزرگترین سیستم عامل‌ های مبتنی بر بلاکچین در دنیاست. ترون یک بلاکچین عمومی و اساسی با توان عملیاتی و مقیاس پذیری بالا را برای همه برنامه‌ های غیرمتمرکز در اکوسیستم ترون ارائه می‌ دهد.

یکی از عوامل مقیاس پذیری ترون امکان استیکینگ در این بلاکچین به حساب می آید که از طریق کیف پول تراست نیز امکان پذیر می باشد. در این مطلب می خواهیم به آموزش استیکینگ ترون در تراست والت بپردازیم ولی ابتدا به این می پردازیم که استیکینگ ترون چیست و دقیقا چگونه کار می کند و ما را به سود می رساند؛

استیکینگ ترون چیست؟

در پروسه استیکینگ، کاربران به منظور شرکت در این فرآیند، توکن‌ های خود را به پلتفرم مورد نظر سهام گذاری می‌ نمایند و در ادامه با توجه به میزان سهامی که استیک یا سهام گذاری کرده‌ اند، پاداش می گیرند. پلتفرم ترون تمرکز بسیاری روی تعداد تراکنش در ثانیه دارد.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

تعداد تراکنش‌ ها در ثانیه از طریق الگوریتم اجماع اثبات سهام محول شده قابل محاسبه است. نمایندگان ارشد یکی از قسمت های اصلی شبکه ترون محسوب می شوند که به عنوان تولیدکنندگان بلاک در شبکه فعالیت دارند. با تولید هر بلاک جدید، نمایندگان ارشد پاداش خود را در قالب توکن‌ های ترونیکس دریافت خواهند کرد و در ادامه آن را میان سهام گذاران خود توزیع می‌ کنند.

مراحل استیکینگ ترون در تراست والت

1) آماده سازی توکن‌ های TRX

در ابتدای امر توکن‌ های ترونیکس را از صرافی مورد نظر دریافت کنید و آن‌ ها را به کیف پول ترون (در اینجا تراست والت) خود واریز نمایید. در ادامه و بعد از انتقال توکن‌ ها به این کیف پول آن را مورد بررسی قرار داده و اطمینان یابید که توکن‌ ها را به آدرس درستی منتقل کرده اید. در ادامه به بخش Finance در کیف پول خود مراجعه کنید و میزان توکن‌ هایی را که می‌ توان استیک کرد را مشاهده کنید. در این قسمت توکن‌ های ترونیکس خود را مشاهده می کنید که باید روی آن‌ ها کلیک کنید تا به صورت مستقیم به ترون والت ارجاع داده شوید.

آماده سازی توکن‌ های TRX

از این بخش گزینه مربوط به توکن TRX را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب این گزینه به صورت مستقیم وارد کیف پول ترون خود خواهید شد. چنانچه گزینه TRX را مشاهده نمی کنید، می‌ توانید با کلیک روی گزینۀ + در بخش سمت راست بالای صفحه، TRX را جستجو کرده و در ادامه با انتخاب آن، توکن TRX را به لیست توکن‌ های موجود اضافه نمایید.

2) استفاده از منوی استیکینگ در تراست والت

به منظور استیکینگ ترون در تراست والت، بایستی از گزینه استیکینگ وارد شوید و جهت دسترسی به منوی استیکینگ گزینه More را انتخاب کنید. در ادامه و پس از انتخاب، گزینه های زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد که معنای هر یک از آن ها به شرح زیر است:

جزئیات استیکینگ – Staking details : به منظور مشاهده اطلاعات مربوط به استیکینگ ترون یا حالت فعلی استیکینگ خود می‌ توانید از این منو استفاده کنید.

استیک – Stake : این مورد شما را به صفحه ابتدایی مربوط به پروسه استیکینگ انتقال خواهد داد.

غیر فعال کردن استیکینگ – Un stake : به منظور خارج کردن دارایی خود از پروسه استیکینگ و اتمام روند پاداش از این گزینه استفاده کنید.

حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟

درخواست دریافت پاداش – claim reward : می‌ توانید این گزینه را در راستای ثبت درخواست دریافت مقدار تعلق گرفته به شما مورد استفاده قرار دهید.

نحوه استیک در تراست ولت

3) انتخاب ولیدیتور یا اعتبارسنج مورد نظر

مقدار مورد نظر خود را برای فرآیند استیکینگ ترون در تراست والت انتخاب کنید یا با استفاده از گزینه Max کل دارایی خود را انتخاب نمایید. نکته مهم اینجاست که به دلیل وجود کارمزد و در راستای آغاز فرآیند نیاز خواهید داشت که حداقل یک TRX در کیف پول خود موجود داشته باشید. در ادامه می بایست ولیدیتور یا همان اعتبارسنج و یا تایید کننده مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Next کلیک فرمایید.

استيك كردن ترون

پیش از ادامه فرآیند استیکینگ می بایست نسبت به موارد زیر آگاهی داشته باشید :

  • ** توکن‌ های TRX شما دست کم برای 3 روز متوالی فریز خواهد شد.
  • ** در این 3 روز امکان انتقال یا برداشت توکن‌ های ترون خود را نخواهید داشت.
  • ** پس از گذشت 3 روز این توانایی را خواهید داشت که آن ها را از حالت فریز خارج کرده یا اجازه دهید در حالت فریز باقی بمانند و پاداش استیکینگ خود را دریافت کنید.
  • ** با اضافه کردن توکن‌ های جدید به این توکن‌ ها، دوره فریز 3 روزه دوباره تمدید خواهد شد.

4) انتقال تراکنش به شبکه

پس از کنترل جزئیات مربوط به تراکنش، به منظور ادامه فرآیند، گزینه Send را انتخاب نمایید و در ادامه تراکنش انجام خواهد شد و باید تا زمان تایید تراکنش به وسیله شبکه، صبر کنید.

استیکینگ ترون در تراست والت

5) تایید تراکنش توسط اعتبارسنج

در گام پنجم و پس از تکمیل فرآیند استیکینگ ترون در تراست والت، کیف پول شما به صورت خودکار توکن‌ های فریز شده‌ ای را که وارد پروسه استیکینگ شده‌ اند، برای شما نمایش خواهد داد.

روش استیک در تراست ولت

نحوه رهگیری تراکنش‌ ترون در تراست والت

در کیف پول ترون خود به قسمت جزئیات تراکنش مربوط به استیکینگ رفته و در ادامه بر روی گزینه More details کلیک کنید. حال می‌ توانید تراکنش مورد نظر و اطلاعات تکمیلی مربوط به پروسه استیکینگ ترون در این کیف پول موبایلی را مشاهده نمایید. همچنین قادرید با استفاده از گزینه More و در ادامه انتخاب گزینه Staking Details، جزئیات به مراتب بیشتری را در این خصوص مشاهده کنید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سولانا چیست و چرا انقدر محبوب است؟

ضمنا با جست‌ و جوی آدرس TRX خود به رهگیری تراکنش مربوطه و مرور جزئیات خاص آن بپردازید. همین طور قادرید با استفاده از یک مرورگر و با استفاده از آدرس Tronscan.org و جست‌ و جوی آدرس تراکنش خود، جزئیات مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

نحوه دریافت پاداش استیک ترون در تراست

  • 1) بازکردن کیف پول ترون : از صفحه اصلی کیف پول ترون، قادرید توکن‌ های پاداشی و استیک شده را ب.
  • 2) دسترسی به منوی Staking : روی More بزنید، سپس روی Claim Rewards کلیک کنید.
  • 3) ارسال تراکنش : جزئیات تراکنش را مورد بررسی قرار دهید، چرا که با این کار میزان دریافت پاداش و هزینه‌ های شبکه برایتان به نمایش در خواهد آمد. به منظور ارسال تراکنش به شبکه، باید گزینه Send را انتخاب نمایید.
  • 4) دریافت پاداش : پیام دریافت پاداش در این مرحله برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد. موجودی کیف پول به صورت اتوماتیک بروزرسانی خواهد شد. در این گام فرآیند دریافت پاداش استیکینگ ترون تکمیل خواهد شد.

نکته؛ این نکته را هم در نظر داشته باشید که در شبکه ترون می‌ توانید با انتخاب نمایندگان اصلی و رای دهی جایزه و پاداش دریافت نمایید.

نکته مهم؛ سود استیکینگ ترون به صورت میانگین در تراست والت، سالانه 5 درصد است. لذا تحت شرایطی که پاداش هایی که به طور روزانه دریافت می‌ نمایید را برداشت نزنید، پاداش مورد نظر نیز به استیکینگ شما اضافه خواهد شد، ولی نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید اینجاست که میزان پاداش ها متناسب با صرافی و ولتی که در آن استیک را انجام می دهید، متفاوت می باشد. به صورت کلی هم در نظر داشته باشید، کاربری که فرآیند استیکینگ را انجام می دهد، تنها در یک صورت متضرر خواهد شد و آن هم وقتی است که قیمت ارز دیجیتالی که برای استیک آن اقدام کرده است، کاهش پیدا کند.

مزایای استیک کردن ترون چیست؟

  • ** انجام معاملات در پلتفرم ترون به صورت کامل رایگان می باشد.
  • ** انجام معاملات در این پلتفرم بسیار بالاست و در نتیجه استیکینگ سود به مراتب بالایی به همراه خواهد داشت.
  • ** استیکینگ ترون هیچ گونه ریسک یا خطری برایتان به همراه ندارد و سرمایه‌ گذار هر زمان که بخواهد قادر است سرمایه استیک شده خود را بازپس بگیرد.
  • ** سهام گذاران به صورت اتوماتیک هر روز پهنای باند دریافت می کنند که می‌ توانند در راستای تامین هزینه کل تقریبا ۲۰ معامله از آن بهره ببرند. همچنین با فریز کردن دارایی خود، سرمایه‌ گذاران این توانایی را دارند که پهنای باند بیشتری نیز دریافت نمایند.
  • ** هک شدن یا دزدیدن وجوهی که در شبکه سرمایه‌ گذاری کرده‌ اید، تقریباً امکان پذیر نخواهد بود! در واقع تا وقتی که در شبکه به خوبی و با صداقت عمل کنید و نماینده ارشد ایرادی در کار شما نبیند، وجوه شما در امنیت کامل حفظ خواهد شد.

امکان لغو فرایند استیکینگ ترون وجود دارد؟

بله؛ پس از انجام فرایند استیکینگ و سپرده‌ گذاری ترون‌ های خود، هر وقت که به هر دلیلی پشیمان شوید و بخواهید دارایی های دیجیتالی خود را پس بگیرید، قادرید توکن های خود را کامل و دست نخورده پس بگیرید، لذا به منظور لغو استیکینگ 4 مرحله زیر را باید مرحله به مرحله انجام دهید:

1) به منوی استیکینگ در ترون والت خود مراجعه کنید.

2) مقدار مورد نیاز ترون را که قصد دارید از فرایند استیکینگ برداشت نمایید را انتخاب کنید. همچنین اگر بخواهید می توانید بر روی گزینه Max کلیک کنید و کل توکن‌ های خود را برداشت بزنید.

3) در گام سوم باید معامله را مورد تایید قرار دهید.

4) در انتها وضعیت Unstaking خود را مورد بررسی قرار دهید. می‌ توانید معامله Unstake خود را در صفحه اصلی کیف پول ترون ببینید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

چنانچه قصد دارید برای استیک ترون اقدام کنید یا آن را بخرید و نگه دارید، نخستین کاری که باید انجام دهید، این است که یک کیف پول ایمن با امکان پشتیبان گیری از توکن‌ های ترون، انتخاب و راه اندازی کنید. کیف پول‌ های ترون به عنوان بستری ایمن و همتا به همتا برای همه معاملات رمزارزها عمل می‌ کنند.

لذا مشتریان می‌ توانند بر دارایی‌ های خود نظارت کنند و به علاوه بعضی از کیف پول‌ ها از ابزارهای امنیتی پیشرفته به منظور اطمینان از ایمنی کلیدهای خصوصی کاربران و اجازه دسترسی به اطلاعات حساس برای دستگاه‌ های کاربران استفاده می کنند.

این را در خاطر داشته باشید که با این حال که کسب درآمد از طریق استیکینگ جذابیت هایی دارد و کاربران زیادی را به طرف خود جلب کرده است، ولی توجه به خطرات انجام فرآیند استیکینگ نیز الزامی است، لذا پیش از ورود به فرآیند استیکینگ و استفاده از این سیستم، اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنید و در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد خطرات استیکینگ و ریسک‌ های آن، برای استیک کردن سرمایه خود اقدام کنید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب همه چیز درباره استیکینگ ترون در تراست والت را مو به مو بیان کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را بشناسید، این مطلب بهترین گزینه برای یادگیری رایگان شماست.

به نظر شما استیکینگ ترون در تراست والت به صرفه است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *