ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چه آینده ای دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال زیلیکا چیست

آیا می دانید ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتال زیلیکا یکی از آلت کوین های جذاب دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که سروصدای بسیار زیادی با ورود خود به این بازار بپا کرد و به همین دلیل قصد داریم در این مقاله ابتدا به این بپردازیم که ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چه اهدافی را دنبال می کند، تا در ادامه به موارد دیگری مثل استخراج ارز دیجیتال زیلیکا ، خرید ارز دیجیتال زیلیکا ، کیف پول ارز زیلیکا و اینده ارز دیجیتال زیلیکا برسیم؛ پس اگر دوست دارید همه چیز در مورد ارز zil را به زبان ساده یاد بگیرید، ما در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم.

ارز دیجیتال زیلیکا چیست

زیلیکا یک بلاک چین عمومی با هدف مقابله با مشکل مقیاس‌ پذیری و توان عملیاتی به حساب می آید که در تعداد زیادی از رمزارزها مثل بیت کوین و اتریوم دیده می شود. شبکه Zilliqa در این راستا از شاردینگ به منظور بهبود سرعت تراکنش‌ ‎ها و ایجاد یک پلتفرم مقیاس‌ پذیر و ایمن و همچنین ایده تقسیم شبکه به نودهایی با قابلیت اجرای فرایندها به شکل موازی، بهره می گیرد. به گفته توسعه‌ دهندگان رمزارز ZIL، زیلیکا نخستین بلاک چینی است که به منظور حل مشکل مقیاس‌ پذیری به صورت کامل به شاردینگ تکیه می‌ کند و در انجام آن موفقیت به دست آورده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بر اساس نقشه راه این توکن، بلاکچین Zilliqa به کمک شاردینگ می‌ تواند سریعا تراکنش هزاران برابر سریع‌ تر از شبکه اتریوم برسد. زیلیکا یک بلاک چین عمومی بدون مجوز با توان عملیاتی بالا می باشد، لذا توسعه‌ دهندگان قادرند از آن به منظور میزبانی اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند بدون بروز مشکلات مرسوم در دیگر بلاک چین‌ ها مثل شلوغی یا هزینه گس بالا استفاده نمایند. در ادامه درباره این که ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چطور کار می کند بیشتر توضیح داده ایم؛

نحوه کار پروژه زیلیکا

پس از این که نسبت به این که ارز دیجیتال زیلیکا چیست دید پیدا کردیم، نوبت به آن می رسد که دید کلی نسبت به نحوه کار پروژه زیلیکا نیز پیدا کنیم؛ هسته اصلی ایده پلتفرم زیلیکا، اتکای آن به فناوری شاردینگ جهت غلبه بر شلوغی یا ازدحام شبکه می باشد ولی سوال اصلی اینجاست که شاردینگ چیست و چطور کار می کند؟ فناوری شاردتینگ قسیم شبکه به چند دسته از نودها است که به آن ها شارد گفته می شود و این بدین منظور است که ماینرها پس از دریافت درخواست تایید تراکنش‌ قادرند این کار را به طور موازی با یکدیگر در دستور کار خود قرار دهند.

به عبارتی شاردها قادرند تراکنش‌ ها را به شکل مجزا از یکدیگر پردازش نمایند، به جای این که مانند بیشتر رمزارزها همه با هم در یک گروه بزرگ کار پردازش را انجام دهند که با بزرگ تر شدن کندتر نیز خواهد شد. در یک شبکه متکی بر شاردینگ با بزرگ تر شدن شبکه، پردازش تراکنش‌ ها سرعت پیدا خواهد کرد، مثلا هرچه شاردها بیشتر باشند تراکنش‌ های بیشتری را می توانند به شکل همزمان مورد پردازش قرار دهند.


حتما برایتان جالب است : انواع تریدر ارز دیجیتال کدام است؟


یکی از مشکلات احتمالی شاردینگ، دشواری رسیدن به اجماع در تایید تراکنش‌ است. پروتکل اجماع بعضی از رمزارزها مانند بیت کوین نیازمند توافق نیمی از نودها به منظور تایید تراکنش می باشد. این فرایند می‌ تواند بسیار سخت و کند باشد و رمزارز Zilliqa با مکانیزم اجماع ترکیبی خودش از آن اجتناب می‎‌ کند؛ مکانیزمی سریع‌ تر در قیاس با بلاک چین های قدیمی مانند بیت کوین و اتریوم که به توان محاسباتی کم تری جهت پردازش تراکنش‌‎ ها احتیاج دارد.

در این مکانیزم اجماع، وظیفه تایید تراکنش‌ ها به سطح شارد تفویض می‌ شود تا سایر نودها مجبور به پردازش کل بلاک‌ های اطلاعات نباشند. بلاکچین زیلیکا برای اطمینان از اعتبار فرایند تایید، یک لایه دوم هم دارد که در آن گروهی از نودها به عنوان کمیته DS بلاک‌ های کوچک‌ تر را در قالب یک بلاک کامل ترکیب می‌ کنند. بدین شکل کمیته DS امکان دسترسی به کل بلاکچین را دارد تا پروسه اعتبارسنجی تراکنش‌ ها را تایید نماید.

دلیل منحصر به فرد بودن ارز ZIL چیست؟

به گفته سازندگان زیلیکا، این نخستین بلاک چین عمومی محسوب می شود که به صورت کامل به یک شبکه شارد شده اتکا دارد. همچنین مدعی هستند توان عملیاتی و نرخ تراکنش بالای قابل دستیابی به وسیله زیلیکا، امکان رقابت با روش‌ های پرداخت مرسوم مانند ویزا و مسترکارت را دارد.

Zilliqa می خواهد به کمک ساختار شارد شده و مکانیزم اجماع ترکیبی به بلاک چین پرطرفدار توسعه‌ دهندگانی تبدیل شود که در جستجوی راهکاری برای پروژه‌ های مقیاس بزرگ در حوزه‌ هایی مانند خدمات مالی، بازی و تبلیغات هستند. همچنین ویژگی‌ ها، پروژه زیلیکا با زبان سفارشی Scilla نوشته شده که به صورت اختصاصی برای بهبود اتوماتیک امنیت کل شبکه ساخته شده است.

آیا استخراج ارز دیجیتال زیلیکا امکانپذیر است؟

بدین منظور که بتوانید رمزارز زیلیکا را استخراج نمایید، می بایست در ابتدای امر تجهیزات لازم را بدین منظور تهیه کنید. جهت تهیه تجهیزات نیز اول بایدببینید که استخراج زیلیکا به چه تجهیزاتی نیاز دارد. این تجهیزات می تواند شامل دستگاه های ماینر و ریگ های استخراج باشد.


حتما برایتان جالب است : پروژه متاورسی ovr چیست و چطور کار میکند؟


متاسفانه امروزه استخراج رمزارزها به سرمایه زیادی احتیاج دارد، چرا که هزینه تهیه تجهیزات استخراج بسیار بالاست و این امر موجب خواهد شد تا افراد کم تری به نسبت انجام این کار اقدام نمایند و همین می شود که افراد به سمت معاملات رمزارزها می آیند.

معامله ارزهای دیجیتال فقط به کمی سرمایه احتیاج دارد. این سرمایه اندک را می بایست در بازار تزریق کنید و در ادامه اقدام به معاملات ارزهای دیجیتال کنید. به منظور استخراج توکن زیلیکا قادرید از دستگاه های ماینر و یا ریگ استخراج استفاده نمایید.

آموزش خرید ارز دیجیتال زیلیکا

همان طور که احتمالا می دانید، معامله رمزارزها به وسیله صرافی های داخلی و خارجی قابل انجام است. ارز دیجیتالی ZIL یکی از پروژه‌ های پرطرفدار بازار کریپتوکارنسی است، از همین روی بیشتر صرافی‌ ها از آن پشتیبانی می‌ کنند. ضمنا امکان خرید آن هم با ارزهای فیات و هم با دیگر ارزهای دیجیتال وجود دارد. گام نخست برای معامله رمز ارز Zilliqa، انتخاب صرافی است. چنانچه قصد انتخاب صرافی یا پلتفرم‌ های خارجی را دارید، بایستی به روند احراز هویت آن صرافی دقت داشته باشید.

ایرانیان به دلیل تحریم‌ ها قادر نیستند پروسه احراز هویت صرافی‌ های بین‌ المللی را انجام دهند، لذا در زمان انتخاب صرافی می بایست به سراغ گزینه‌ هایی روید که به احراز هویت احتیاج نداشته باشند و یا روند وریفای حساب کاربری صرافی مورد نظر ساده و قابل انجام باشد. صرافی‌ های بایننس، اوککس، هوبی و کوکوین از جمله صرافی های معتبری به حساب می آیند که از معاملات رمزارز زیلیکا پشتیبانی می‌ کنند.

پس از انتخاب صرافی کافی است روش پرداخت را انتخاب نموده و مقدار رمزارز زیلیکا مورد نظرتان را خریداری کنید. بهترین روش معامله ارزهای دیجیتالی برای کاربران ایرانی، استفاده از خدمات صرافی‌ های داخلی است، لذا دیگر نگران از دست رفتن دارایی‌ ها یا اکانت خود نخواهید بود و قادرید ارز مورد نظر خود را با ریال خریداری کنید.

چه کیف پول هایی برای نگهداری ارز زیلیکا مناسب است؟

ولت های دیجیتالی به دو دسته سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری تقسیم می شوند. ولت سخت‌‎ افزاری با ذخیره‌ سازی و بک‌ آپ آفلاین، بیشترین امنیت را برای نگهداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌ کند، ولی به دانش فنی بیشتری احتیاج دارند و قیمت‌ شان هم افزایش پیدا خواهد کرد. کیف پول های نرم‌ افزاری یا گرم یکی دیگر از روش های ذخیره‌ سازی ارزهای دیجیتال، آن هم به شکل رایگان هستند. این کیف پول ها را قادرید به شکل نسخه دسکتاپ یا نسخه موبایل و در دو نوع حضانتی و غیر حضانتی دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. در کیف پول حضانتی، کلیدهای خصوصی به وسیله ارائه‌ دهنده خدمات برای شما مدیریت و پشتیبان‌ گیری می‌ ‎شوند.


حتما برایتان جالب است : پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال


ولت غیرحضانتی از عناصر ایمن دستگاه شما به منظور ذخیره‌ سازی کلیدهای خصوصی استفاده می کند. استفاده از کیف پول های نرم‌ افزاری ساده و رایگان می باشد ولی امنیت به مراتب کم تری نسبت به نوع سخت‌ افزاری دارند. ولت های آنلاین هم گروهی از کیف پول های نرم‌ افزاری محسوب می شوند که به صورت افزونه مرورگر در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. این ولت ها در قیاس با نوع سرد و دیگر انواع کیف پول گرم، امنیت به مراتب پایین تری دارد، لذا چنانچه قصد استفاده از این نوع کیف پول را دارید، تنها سرویس‌ های معتبر و باسابقه را انتخاب فرمایید. این نوع ولت به منظور نگهداری حجم پایین رمزارز و برای افرادی مناسب است که معاملات روزانه یا پیوسته دارند.

شما قادرید ارزهای ZIL را در هر ولتی نگهداری نمایید ولی چند ولت دیجیتال و آنلاین توصیه شده به وسیله تیم پروژه وجود دارد که در این بین می توان به ولت های اختصاصی این توکن مثل Zillet یا ZillPay. درباره کیف پول های سخت‌ افزاری یا سرد، رمزارز Zilliqa با ولت لجر و ترزور سازگار است. این نوع ولت برای کاربران حرفه‌ ای مناسب است که قصد نگهداری حجم زیادی از ارز دیجیتال زیلیکا را داشته باشند. چنانچه قصد نگهداری رمزارز زیلیکا در کیف پول نرم‌ افزاری را دارید، از ولت های توصیه شده به وسیله تیم توسعه پروژه یا ولت های معتبر مانند متامسک، تراست والت، اتمیک والت و موارد مشابه استفاده نمایید. این گزینه برای کاربران مبتدی و نگهداری مقادیر کوچک توکن ZIL بهترین گزینه ممکن به حساب می آیند.

استیکینگ در شبکه زیلیکا چگونه است؟

سپرده‌ گذاری یا استیکینگ شیوه زیست‌ محیطی‌ تر و پایدارتری برای ایمن‌ سازی یک بلاک چین به حساب می آید که شما بدین وسیله قادرید با استفاده از زیلیکا و در ازای خدماتی که برای شبکه و اکوسیستم کلی انجام می‌ دهید، پاداش بگیرید.

همه چیز درباره ارز زیلیکا

ولت و اپراتور سید نود یا به اختصار SSN را انتخاب نمایید و در کنار دریافت پاداش‌، شبکه زیلیکا را تقویت فرمایید. با وصل کرد ولت خود و شروع پرسوه استیکینگ با استفاده از درگاه Zillion کار خود را آغاز نمایید. می‌ توانید با دانلود کردن برنامه‌ هایی مثل Moonlet و یا ولت اتمیک مستقیما کوین ZIL را سپرده‌ گذاری فرمایید.

مزایا و معایب ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟

  • جامعه کاربران بزرگی دارد؛ این پلتفرم، طرفداران بسیار زیادی دارد و عرضه اولیه آن تنها به این دلیل اتفاق افتاد که تقاضا برای آن بسیار بالا بود. این عرضه همچنین نشان داد که جامعه رمزارز به شکل کلی برای دیدن حرکت تکنولوژی بلاکچین به فاز بعدی توسعه خود، آماده شده است.
  • تکنولوژی جدید و پیشرفته‌ ای دارد؛ این مورد موجب خواهد شد که این پروژ] از سایر پروژه های مشابه در بازار جلوتر باشد. زیلیکا یک نوع جدید از بلاکچین به شمار می رود که برای حل کردن مشکل مقیاس ‌پذیری طراحی شده است. پلتفرم‌ های نسل سوم مانند زیلیکا امکان دارد برندگان بزرگ آینده رمزارز باشند.
  • این که بگوییم زیلیکا چه ارزشی در زندگی روزمره پیدا می کند، به این وابسته است که از چه نوع قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکزی پشتیبانی می‌ کند و با چه سرعتی این کار را انجام می‌ دهد. هر چقدر بیشتر زیلیکا در حال توسعه باقی بماند، بیشتر امکان پذیر خواهد بود که پلتفرم‌ های دیگر آن را بگیرند. به عنوان مثال اتریوم همین حالا روی راهکار خودش برای مقیاس‌ پذیری فعالیت می کند.
  • شاید بتوان گفت که تیم توسعه زیلیکا از تجربه کافی در این حوزه برخوردار نیست. سازندگان رمزارز زیلیکا دانشگاهیان هستند و نه بازاری‌ ها و متخصصان کسب و کار. تکنولوژی زیلیکا از سایر بازار جلوتر است ولی از لحاظ کسب و کاری این چنین نیست. سایر پلتفرم ها مانند امیسگو پیوندهای محکم‌ تری با مؤسسات سنتی دارند. بدین منظور چنانچه زیلیکا قصد دارد جزو بزرگ‌ ترین رمزارز باشد، بایستی در راستای توسعه انرژی بیشتری بگذارد.

اینده ارز دیجیتال زیلیکا

استفاده از فناوری شاردینگ در راستای افزایش مقیاس پذیری، یکی از قابلیت های اصلی شبکه زیلیکا به حساب می آید. تا به امروز روش‌ های گوناگونی جهت بهبود مقیاس پذیری ارائه شده است ولی هیچ یک از این روش‌ ها هنوز نتوانسته اند پلتفرمی به بزرگی بیت کوین را مقیاس پذیر کنند و در تمامی ابعاد جوابگو باشند.


حتما برایتان جالب است : سبد هولد ارز دیجیتال | بهترین ارزها برای سال 2030


البته سرمایه گذاران ZIL امیدوارند تا توسعه زیلیکا و بهبود مقیاس پذیری در طیف وسیع، بتواند در آینده قیمت این ارز دیجیتال را متحول کند. نهایتا به منظور آغاز هرگونه سرمایه گذاری، تحقیقات لازم را انجام دهید و با علم به همه ریسک‎ ها فعالیت خود را شروع کنید. در ادامه این بخش، پیش بینی قیمت ارز دیجیتالی زیلیکا تا سال 2030 را تقدیم حضورتان می کنیم؛

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2023 : اگر روند افزایشی قیمت رمزارز زیلیکا در سال 2022 متوقف نشود و در سال 2023 هم ادامه یابد، بیش ترین و کم ترین قیمت مورد انتظار این ارز در سال 2023 به ترتیب 0.07 و 0.05 دلار خواهد بود. نهایتا این طور تخمین زده می شود که قیمت 8 دلار آخرین قیمت ZIL در سال 2023 باشد.

پیش‌ بینی قیمت زیلیکا تا سال ۲۰۲۴ : پیش ‌بینی می‌ شود قیمت زیلیکا در سال ۲۰۲۴ در حوالی 0.1 دلار نوسان کند. بیش ترین قیمت انتظاری برای آن 0.19 دلار و کم ترین قیمت نیز 0.11 دلار است. زیلیکا برای سرمایه‌ گذاران بلند‌مدت به نقطه عطفی در سرمایه‌ گذاری بدل می شود. اگر سرمایه‌ گذاران راه رایج را انتخاب نمایند، یعنی در سراشیبی قیمت خرید خود را تکمیل کنند، آنگاه قادرند در طول ۲ تا ۳ سال از زیلیکا سودهای به مراتب بالایی به دست آورند.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2025 : زیلیکا یکی از ارزهایی است که کاربران حرفه‌‌ ای برای سرمایه‌ گذاری بلندمدت یا هودل کردن به آن تکیه خواهند کرد. آینده ارز دیجیتال زیلیکا در سال 2025 آینده‌‌ ای بسیار خوب است تا جایی که پیش بینی‌‌ ها برای سال 2024، رقمی نزدیک به 0.15 دلار را نشان می دهد؛ البته قیمت این ارز به اتفاقات سیاسی دنیا و روند بیت کوین بیشترین وابستگی را دارد.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2026 : پیش‌ بینی می‌ شود که قیمت زیلیکا در سال ۲۰۲۶ به کم ترین سطح ممکن ۰٫۲۴ دلار برسد. بر اساس یافته‌ ها، قیمت ZIL می‌ تواند به حداکثر ارزش ممکن ۰٫۲۹ دلار با میانگین قیمت پیش‌ بینی شده ۰٫۲۴ دلار دست پیدا کند.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2027 : با توجه به تحلیل‌ های تکنیکال روی داده‌ های قیمت گذشته ZIL، در سال ۲۰۲۷ قیمت زیلیکا در حدود حداقل ارزش ۰٫۳۵ دلار پیش‌ بینی می‌ شود. ارزش قیمت Zilliqa با میانگین ارزش معاملاتی ۰٫۳۷ دلار می تواند به حداکثر ۰٫۴۲ دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2028 : پیش‌ بینی می‌ شود که حداقل قیمت زیلیکا در سال ۲۰۲۸ به ۰٫۵۱ دلار برسد. قیمت این ارز دیجیتال می تواند به حداکثر ارزش ۰٫۶۱ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۰٫۵۳ دلار در طول سال ۲۰۲۸ دست پیدا کند.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2029 : بر اساس پیش‌ بینی ها و تحلیل تکنیکال، انتظار بر این است که در سال ۲۰۲۹ قیمت زیلیکا به حداقل ارزش قیمت ۰.۷۶ دلار برسد. قیمت ZIL می‌ تواند به حداکثر ارزش قیمت ۰٫۹۰ دلار با ارزش متوسط ۰٫۷۹ دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت زیلیکا در سال 2030 : این طور پیش‌ بینی می‌ شود که قیمت Zilliqa در سال ۲۰۳۰ به حداقل ۱٫۰۷ دلار برسد. قیمت Zilliqa می‌ تواند به حداکثر ارزش ۱٫۳۱ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۱٫۱ دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مقاله یاد گرفتیم که ارز دیجیتال زیلیکا چیست و آینده برای آن توسط کارشناسان بازار کریپتوکارنسی چگونه ترسیم شده است؛ به صورت خلاصه این پروژه با هدف رفع مشکل مقیاس‌ پذیری بیشتر بلاک چین‌ های بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم به واسطه شاردینگ کار می‌ کند. نود‌های این شبکه کل داده‌ های دریافتی را به قسمت های کوچک‌ ترین تقسیم بندی می کند و هر گروه از نود‌ها به یکی از این شارد‌ها یا قسمت ها اختصاص می یابد. در این صورت یک مرجع مورد حمله هکر‌ها قرار نخواهد گرفت.

زبان برنامه‌ نویسی سیلا هم از دیگر دستاورد‌های این شبکه به منظور تامین امنیت قراردادهای هوشمند به حساب می اید و این امکان را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد تا برنامه‌ های غیرمتمرکز را بر روی این بستر پیاده‌ سازی نمایند. تیم فعال در این پروژه همگی از متخصصان برجسته این حوزه به حساب می آیند. صرافی‌ های زیادی از رمزارز ZIL پشتیبانی می نمایند و ولت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی هم هستند که برای نگهداری و استیک کردن این کوین می توانید از آن ها استفاده کنید که پیش تر در مورد تمامی این موارد توضیحات لازم را ارائه کردیم.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چه آینده ای در انتظار آن است؛

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال استپن چیست و چه آینده ای دارد، توصیه می کنم همین الان این مقاله را مطالعه فرمایید؛

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال زیلیکا چیست و نحوه کار آن به چه صورت است، فکر می کنید سرمایه گذاری روی این ارز کار مناسبی به حساب می آید یا خیر؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *