نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه تبدیل ارز در تراست والت

تا به حال پیش آمده است که بخواهید برای تبدیل رمزارزهای مختلف به یک دیگر در کیف پول تراست والت اقدام کنید و ندانید نحوه تبدیل ارز در تراست والت چگونه است؟ اگر از کیف پول تراست والت که در آن تبدیل رمزارزها به یک دیگر نیز امکان پذیر است حساب کاربری دارید و دوست دارید نحوه تبدیل ارز در تراست والت را به زبان ساده و گام به گام یاد بگیرید، این آموزش را به هیچ عنوان از دست ندهید تا نحوه تبدیل ارز در تراست والت به صورت کاملا رایگان یاد بگیرید، پس تا انتها همراه ما بمانید.

نحوه تبدیل ارز در تراست والت

همان طور که احتمالا می دانید، در کیف پول تراست والت قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتالی نیز وجود دارد. به منظور خرید و فروش رمزارزها در تراست والت، دو روش ساده وجود دارد که قصد داریم هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و در انتها نیز این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم. امروزه فقط امکان خرید و فروش توکن‌ های ERC20 به اتریوم و توکن‌ های BEP2 به بایننس کوین و برعکس وجود دارد و به این خاطر که احراز هویت در تراست ولت برای همه کاربران الزامی نیست و معاملات به صورت کاملا ناشناس انجام می‌ شوند، تراست والت قطعا می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به صرافی‌ های متمرکزی مثل بایننس دسترسی ندارند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همچنین از آنجایی که نیاز نیست کاربر کارمزد انتقال ارز به کیف پول صرافی را پرداخت کنید، قسمت دکس تراست ولت گزینه جذابی برای معامله گران فعال در حوزه کریپتوکارنسی به حساب می آید. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این بخش امروزه تنها از کوین بایننس کوین، اتریوم و توکن‌ های بر بستر همین بلاکچین‌ ها فعال است، لذا تنها در این دو بازار امکان این را دارید که در تراست والت معامله فرمایید.

گزینه سواپ – Swap

در ابتدا می توان گفت که گزینه سواپ تراست والت یک روش ساده‌ شده‌ خرید و فروش و تبدیل توکن‌ های بلاکچین است که درون کیف پول تراست والت ادغام شده است. جالب است بدانید که با استفاده از این گزینه توانایی این را پیدا می کنید که اتریوم را از طریق کایبر نتورک و BNB را از طریق بایننس دکس به توکن‌ هایی که روی همان بلاک چین باشند، تبدیل نمایید. به صورت کلی در یاد داشته باشید که تراکنش‌ های سواپ شامل پرداخت کارمزد است. در ادامه مراحل استفاده از گزینه سواپ را به ترتیب عنوان کردیم تا اگر دوست داشتید، این روش را انجام دهید، مرحله به مرحله بدانید که دقیقا چه کاری باید بکنید؛

1) تراست والت را باز کنید و روی گزینه DEX که در انتهای صفحه مشاهده می کنید، کلیک کنید.

2) در گام دوم از تب‌ های بالا SWAP را انتخاب نمایید.

3) در این بخش می بایست دو مورد را مشخص کنید؛

  • ** You Pay : توکنی هست که الان در اختیار دارید.
  • ** You Get : توکنی هست که قصد دریافت آن را دارید.

همانطور که پیش تر هم بیان کردیم، به صورت پیش فرض جفت MITH/BNB انتخاب شده است که برای تغییر آن، روی فلش کنار نام توکن کلیک کنید و توکن مود نظرتان را جستجو نمایید.

4) در گام بعدی می بایست تعداد توکن‌ هایی که قصد تبدیل آن را دارید تعیین نمایید. باز به صورت دیفالت، مقداری صرفا برای ایده گرفتن شما انتخاب شده که امکان تغییر آن را خواهید داشت.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

این مقدار تبدیل را می‌ توانید در هر دو بخش You Pay یا You Get مشخص نمایید. نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که محدودیتی در خرید و فروش توکن‌ ها وجود دارد که تنها مضاربی از 10، 100 و … را می‌ توانید به هم تبدیل فرمایید.

5) بعد از وارد کردن مقدار مورد نظر، روی Next کلیک کنید.

6) در گام بعدی به صفحه تایید  تراکنش انتقال داده خواهید شد. چنانچه از انجام تراکنش اطمینان دارید، روی Send کلیک کنید تا تراکنش تکمیل شود.

7) زمان تبدیل رمزارزها به یکدیگر گوناگون می باشد. تبدیل ارزهای اتریوم به صورت معمول به تایید دستگاه های استخراج شبکه وابسته است، ولی تبدیل ارز بایننس کوین سریع و بدون انتظار خواهد بود. بعد از تایید تراکنش، نوتیفیکشن آن نمایش داده شده و توکن‌های دریافتی به صورت مستقیم وارد کیف پول Trust Wallet شما می شوند و کار به اتمام خواهد رسید.

گزینه اکسچنج – Exchange

کیف پول Trust Wallet به صورت مستقیم به بایننس دکس یا همان صرافی غیرمتمرکز بایننس متصل می‌ شود، تا امکان خرید و فروش رمزارزها را فراهم نماید. این قابلیت به یک صرافی سنتی شباهت دارد که از طریق آن می‌ توانید دفتر سفارش را مشاهده کنید و سفارشات خرید و فروش‌ خود را تنظیم نمایید. گزینه اکسچنج، فقط برای توکن‌ های BNB و BEP2 فعال می باشد و نکته که باید در نظر داشته باشید اینجاست که استفاده از این گزینه، به پرداخت کارمزد شبکه بستگی خواهد داشت.

نحوه ایجاد سفارش خرید

1) برای انجام این کار، در ابتدای امر روی گزینه DEX که در انتهای صفحه مشاهده می کنید کلیک نمایید و در ادامه تب Exchange را انتخاب فرمایید.

2) سپس از بخش گوشه بالا سمت چپ صفحه، جفت معاملاتی مورد نظرتان را مشخص کنید. به صورت معمول جفت MITH/BNB به شکل پیش فرض انتخاب شده است.

آموزش تبدیل ارز در تراست والت

3) در ادامه و در بخش Search Markets بالای صفحه کیف پول تراست والت، توکن مورد نظر خود را برای ترید جستجو کنید و روی جفت معاملاتی نمایش داده شده، کلیک نمایید. چنانچه توکن موردنظرتان نمایش داده نشد، بدین معنی خواهد بود که هنوز در بایننس دکس لیست نشده است.

4) در گام چهارم دفتر سفارش یا همان اوردر بوک را مشاهده خواهید کرد. در منوی سمت راست صفحه کیف پول Trust Wallet هر دوی سفارشات معاملات قابل مشاهده است. قسمت قرمز رنگ، سفارشات فروش و بخش سبز رنگ، سفارشات خرید می باشند.

حتما برایتان جالب است : نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان

5) به صورت پیش فرض، شما در صفحه خرید قرار خواهید داشت. چنانچه قصد خرید توکن مورد نظر در کم ترین قیمت سفارش فروش را ندارید، قیمت و مقدار خرید مورد نظر را در فیلدهای آن ها وارد کنید. همچنین با کلیک کردن روی یکی از سفارش فروش‌ های منوی سمت راست، قادرید قیمت موردنظرتان را به صورت اتوماتیک انتخاب کنید. در نهایت هم، زمانی که تصمیم‌ تان برای خرید قطعی شد، گزینه Buy را انتخاب نمایید.

6) در صفحه بعد، برای تایید تراکنش بایستی Send را انتخاب نمایید.

7) در انتها تبدیل ارز دیجیتال در تراست والت، پیام موفقیت آمیز بودن تراکنش، برای شما به نمایش در خواهد آمد و توکن‌ های خریداری شده به صورت مستقیم وارد کیف پول Trust Wallet شما می شوند.

نحوه ایجاد سفارش فروش

می توان گفت که همه مراحل مثل مورد قبلی است، تنها در مرحله‌ ای که قرار است گزینه Sell یا Buy را انتخاب نمایید، باید گزینه Sell را انتخاب کنید و مقدار و قیمت فروش مورد نظرتان را وارد نمایید. مثل قبل امکان انتخاب قیمت فروش به صورت اتوماتیک از طریق اوردر بوک نیز وجود خواهد داشت.

تفاوت سواپ و اکسچنج در تراست والت

تمامی کاربران کیف پول تراست والت با قسمت اکسچنج این کیف پول در زمان هایی مواجه شده اند. قسمتی فوق العاده کاربردی که بیشتر کاربران بنا به دلایل مختلفی از آن استفاده نمی کنند، ولی چنانچه بیشتر دقت کرده باشید، دو نوع تبدیل ارز متفاوت در تراست والت وجود دارد که در این بخش قصد بررسی تفاوت های این دو را داریم.

تراست والت مثل تمامی کیف پول های دیگر قابلیت هایی برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر برای کاربران فراهم کرده است، ولی تفاوت اصلی این قابلیت در تراست والت، امکان تبدیل به دو روش سواپ و اکسچنج است که اتفاقا باعث سردرگمی بسیاری از کاربران شده است. به صورت خلاصه می توان گفت استفاده از حالت Swap در این کیف پول چیزی شبیه به پلتفرم Changelly عمل کرده و با استفاده از آن می توان توکن های گوناگون از شبکه های مختلف را با یک دیگر جابجا کرد.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده

البته باید در نظر داشت که تراست والت محدودیت هایی نیز تعریف کرده و در قسمت سواپ تمامی رمزارزها را پشتیبانی نمی کند. تا جایی که اطلاعات در دسترس است، در صورت تبدیل توکن های ERC-20 به یکدیگر با این روش، تراست والت از صرافی غیرمتمرکز UniSwap برای این کار استفاده می شود.

ولی در قسمت Exchange ماجرا کمی فرق می کند. در واقع بخش جالب و کمی گیج کننده این قسمت، شباهت زیاد آن به بازار Spot صرافی بایننس می باشد. شایان ذکر است که موتور این اکسچنج با صرافی غیرمتمرکز بایننس تقویت شده است و تراست والت راهی برای استفاده از این صرافی است. لازم است قبل از هر چیز دیگری در نظر داشته باشید که در این صرافی تمامی توکن ها فقط در شبکه Bep2 امکان تبادل را خواهند داشت.


نتیجه گیری و کلام پایانی

تبدیل ارز در تراست ولت یکی از روش‌ های آسان تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف در بازار کریپتوکارنسی به شمار می رود، ولی این کار هم مثل تمامی معاملات ارز دیجیتال به دقت و دانش کافی نیاز خواهد داشت. لطفا پیش از انجام هر تراکنشی به کارمزدها و آینده ارزهایی که قصد ترید با آن‌ ها را دارید دقت نمایید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به نحوه تبدیل ارز در تراست والت و تفاوت سواپ و اکسچنج پرداختیم.

اگر به دنیای رمزارزها علاقه دارید، مطلب صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال میتواند دید بهتری در مورد صرافی های ایرانی به شما عزیزان بدهد.

همچنین چنانچه سوالی درباره تبدیل ارزها و استفاده از پنل‌ های سواپ و اکسچنج در تراست والت دارید، در کامنت‌ ها از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

یک دیدگاه برای “نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *