ارز دیجیتال omni | آینده ارز دیجیتال امنی

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال omni

تا به حال اسم ارز دیجیتال omni را شنیده اید؟ آیا می دانید ارز دیجیتال omni چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟ اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال امنی را یاد بگیرید و بدانید چطور کار می کند و کیف پول های مناسب برای ذخیره و نگهداری آن کدام است، این مطلب به شما کمک می کند. همچنین در این مقاله قصد داریم به صرافی های معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال omni اشاره کنیم و آینده ارز دیجیتال امنی را نیز بیان کنیم تا اگر دوست داشتید روی این آلت کوین سرمایه گذاری کنید، همه چیز راجب omni را بلد باشید.

معرفی ارز دیجیتال omni

ارز دیجیتال امنی یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز، توزیع شده و همتا به همتا به حساب می آید که روی بلاکچین بیت کوین و به وسیله تیم امنی طراحی شده است. می توان گفت که تسهیل تبادل دارایی یا ارزش بدون واسطه، بدون نیاز به همتا، اعتماد و تلاش زیاد از هدف های اصلی امنی به شمار می رود. در این مطلب آموزشی ابتدا به این موضوع پرداخته ایم که ارز دیجیتال omni چیست و تاریخچه شکل گیری آن به چه صورت است و در ادامه نیز به ذکر ویژگی های منحصر به فرد امنی، نحوه کار شبکه این ارز، کیف پول رسمی ارز و آینده آن پرداخته ایم که هیچ گونه سوالی در مورد ارز دیجیتال omni نباشد که در این مقاله نتوانید جوابی برای آن پیدا کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همان طور که پیش تر هم گفتیم، امنی در ابتدا به نام مسترکوین کار خود را آغاز کرد و به صورت کلی سال 2013 میلادی فعالیت خود را رسما آغاز نمود که این موضوع پس از انتشار وایت پیپر آن به وسیله معمارش بود. امروزه ارز دیجیتال امنی در صرافی های گوناگونی مانند بیت ترکس و پولونیکس قابلیت معامله را داراست، ولی بیت ترکس از نظر حجم به مراتب بزرگ تر و بهتر است.

تاریخچه ارز دیجیتال OmniLayer

نخستین پیش نویس پروتکل مستر کوین را در ژانویه 2012 به عنوان یک وایت پیپر، J. R. Willett منتشر کرد که در آن بیان شده بود که پروتکل بیت کوین به عنوان یک لایه پروتکل استفاده شود و در سطح بالاتر از آن لایه های جدید با قوانین جدید به وجود آید، به صورتی که پایه و اساس کار با تغییر مواجه نشود.

در تاریخ 31 جولای 2013 بود که پروژه مستر کوین رسما استارت خورد و در آن هر کس می توانست با فرستادن بیت کوین به آدرس اکسودوس، مستر کوین بخرد. بنیاد مستر کوین به عنوان یک سازمان غیر دولتی به وجود آمد تا امور رسیدگی به وجوه ارسالی را انجام دهد. جالب است بدانید که در حدود 5 هزار بیت کوین به ارزش حدود 500 هزار دلار در آن زمان فرستاده شد!

سایت کوین مارکت کپ در سال 2014 مستر کوین را در بین 10 رمزارز بزرگ دنیا قرار داد. در آوریل 2014، شرکت Maidsafe توانست با جذب سرمایه، مقداری بیت کوین و مستر کوین خریداری کند که ارزش آن ها به 7 میلیون دلار می رسید! ارزش مستر کوین ها در این روند کاهش یافت و کل سرمایه به 5.5 میلیون دلار رسید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟

در ژوئیه سال 2014، مدیر اجرایی مستر کوین به جمع افرادی از هیات مدیره اضافه شد که تنها می توانست در جلسات شرکت داشته باشد و حق رای از آن گرفته شده بود. در مارس 2015، مستر کوین نام برند پروژه خود را Omni گذاشت. نقش Omni در اکوسیستم بیت کوین به عنوان پلتفورمی بود که پروتکل های مختلفی را غیر متمرکز کند.

ویژگی های منحصربه فرد رمزارز امنی چیست؟

1) چابک، سریع و کارآمد : یک لایه امن به عنوان یک پروتکل کاربردی روی پروتکل بلاکچین اصلی بیت کوین، خود اثرات مخرب کمی بر محیط زیست دارد. شبکه امنی با استفاده از قدرت هش موجود شبکه بلاکچین بیت کوین به کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و کاهش فرسایش منابع انرژی کمک می نماید.

2) چرخ را دوباره اختراع نکنید : برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتالی، رمزارز امنی سعی ندارد که یک پلتفرم بلاکچین دیگر را از اول بسازد تا در نهایت هیچ فرقی با صدها آلتکوین موجود در بازار ندارد، بلکه فلسفه ساخت امنی این است که چرخ را دوباره اختراع نکند و به جای آن، پروتکل های بلاکچین و پلتفرم های رمزارزی موجود را برای ارائه اقتصادهای غیرمتمرکز، امن و مقیاس پذیر بهبود بخشد.

3) پایداری و ایمنی : لایه امنی از شبکه گسترده استخراج کنندگان بیت کوین که به امنیت شبکه و حفظ نرخ هش آن کمک می کنند، بهره می برد. از این رو، یک بلاکچین پایدار و ایمن حاصل می شود که می توان پروتکل آن را کاملا مجزا روی آن اجرایی کرد. گره های هر دو شبکه امنی و بیت کوین به صورت مشترک به امنیت هم کمک می کنند، از همین روی برای هم مفید محسوب می شوند.

شبکه Omni چگونه کار می کند؟

شبکه امنی دو دستور جدید را معرفی کرده است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا تراکنش به وجود آمده به وسیله لایه Omni از طریق منابع گوناگون، پرداخت و تامین اعتبار گردد. نخستین دستورالعمل جدید omni ،funded ،send است که می تواند در انتقال مقدار مشخصی رمز هنگام پرداخت به بیت کوین، از طریق یک منبع معاملاتی دیگر کمک کند. مورد دیگر omni ،funded ،sendall می تواند تمام رمزهای یک اکوسیستم منفرد را جمع کند و این در حالی است که از پرداخت هزینه معامله از طریق سیستم دیگر استفاده می نماید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال استاتوس چیست و چطور کار میکند؟

نشانه ها در اینجا به صورت اساسی در دو اکوسیستم مجزا طبقه بندی می شوند که به آن اکوسیستم آزمایشی و اصلی می گویند. این ها تنها برچسب هستند و به اختیار کاربر است که رمز را در هر کجا که حس کند قرار دهد. با استفاده از دستور sendall، رمز اکوسیستم مذکور، تنها در یک مرحله از موجودی توکن موجود انتقال می دهد.

کیف پول رسمی ارز دیجیتال omni

به منظور ذخیره رمزارزهای مختلف می بایست از کیف پول های دیجیتالی بهره بگیرید. با گسترش رمزارزها، در حال حاضر کیف پول های گوناگونی روانه بازار شده است و این امر موجب شده است تا انتخاب کیف پول مثل گذشته دیگر آسان نباشد. به این منظور که بتوانید یک کیف پول مناسب انتخاب کنید، بهتر است موارد امنیتی را مد نظر خود قرار دهید. کیف پول Omni نیز مثل سایر کیف ها وظیفه ذخیره ارزهای دیجیتال را بر عهده دارد، ولی نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید این است که این کیف پول تحت وب است و فقط از دو ارز بیت کوین و او ام نی پشتیبانی به عمل می آورد و شما می توانید تنها این دو ارز را در کیف پول OMNI ذخیره و مدیریت نمایید.

ارز دیجیتال omni چیست

کیف پول OMNI یک کیف پول آنلاین یا همان تحت وب می باشد، بدین معنی که شما می توانید این کیف پول را به صورت آنلاین نصب و استفاده نمایید. شاید فکر کنید که با آنلاین بودن کیف پول کلید های خصوصی نیز به صورت انلاین ذخیره می شود، ولی این موضوع به صورت کامل اشتباه است، چرا که کلید های خصوصی در این کیف پول همگی به صورت افلاین در سیستم کاربر ذخیره می شود. این را باید در نظر داشته باشید که کیف پول OMNI متن باز طراحی شده است و شما می توانید آن را ویرایش و شخصی سازی و در ادامه استفاده نمایید. این کیف پول تنها از دو ارز بیت کوین و او ام نی پشتیبانی به عمل می آورد و شما تنها قادرید برای ذخیره این دو ارز از این کیف پول استفاده نمایید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سوایپ چیست

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که رابط کاربری این کیف پول در عین سادگی، امکان دارد برای برخی ها نامناسب نیز باشد. چنانچه به برخی از کیف پول ها توجه کرده باشید، در رابط کابری کمی از رنگ های گوناگون استفاده کرده اند و این امر موجب شده است که کمی کاربر دیر تر خسته شود.

مورد دیگری که بهتر است بدانید این است که رنگ ها در کیف پول OMNI خسته کننده و بی روح هستند و این امر برای برخی از کاربران خسته کننده است. کیف پول امنی در قبال دیگر کیف پول ها قابلیت های نسبتا کم تری دارد و این امر موجب خواهد شد تا با در نظر داشتن باقی مشکلات کم تر افرادی به طرف ایجاد آن بروند. در بخش بعدی به ذکر مزایا و معایب کیف پول امنی می پردازیم و در ادامه هم امنیت این کیف پول را مورد بررسی قرار داده ایم؛

مزایا

  • ** ثبت نام بسیار آسان
  • ** متن باز بودن کیف پول OMNI

معایب

  • ** نداشتن نسخه های متفاوت
  • ** نداشتن قابلیت چند امضایی
  • ** نداشتن قابلیت تایید دو مرحله ای
  • ** رابط کاربری بی روح و نسبتا سخت
  • ** پشتیبانی تنها از دو ارز بیت کوین و امنی
  • ** مسدود بودن سایت برای آی پی های ایرانی

آیا کیف پول OMNI امنیت کافی دارد؟

نکته حائز اهمیت این است که تا به امروز گزارشی از هک و یا ایجاد مشکل در کیف پول OMNI گزارش نشده است و با وجود نداشتن امکان تایید دو مرحله ای و همچنین امکان چند امضایی نسبتا مورد اعتماد است. چنانچه قصد دارید در این کیف پول ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید، توصیه ما این است که برای مدت محدود این کار را دنبال کنید، چرا که این امکان وجود دارد که در مدت طولانی برای این کیف پول اتفاقات ناخوشایندی اتفاق افتد.

آینده ارز دیجیتال OMNI

امنی در ابتدا محبوبیت بسیار زیادی داشت و قیمت توکن آن تا 200 دلار نیز افزایش پیدا کرد، ولی خیلی زود تحت فشار قرار گرفت و مدتی طولانی بدون سروصدا ماند و قیمتش به شدت با کاهش روبرو شد و حتی تا زیر ۲ دلار هم این کاهش قیمت ادامه دار بود، اما با این حال با وجود افزایش نگرانی در مورد طول عمر ارزهای دیجیتال نسل اول مثل بیت کوین، نرم افزارهایی مثل امنی که توانایی پروتکل های موجود در بلاکچین را افزایش می دهند، می توانند محبوبیت خود را بازیابی نمایند.

آیا سرمایه گذاری در امنی مناسب است؟

رویکرد خاص Omni در مورد فناوری بلاکچین، آن را یک قدم جلوتر از دیگر آلت کوین های قرار داده است که اکثر مواقع هیچ کاربرد عملی واقعی نخواهند داشت و از آنجا که این یک برنامه کاربردی بیش از بیتکوین است، Omni این امکان را دارد که بلاکچین بیت کوین را بسیار افزایش داده و قابلیت هایی را که با بیت کوین قدیمی، به سادگی در دسترس نیست، مثل قراردادهای هوشمند یا نشانه های معاملاتی سفارشی، برای کاربران به ارمغان بیاورد و این موضوع می تواند موجب افزایش محبوبیت این ارز شود.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال chz | همه چیز راجب ارز چیلیز

این در حالی است که سرمایه گذاری در هر ارز رمزپایه منوط به ذات ناپایدار آن است، ولی پیشرفت های خاصی که شبکه Omni در معماری موجود بیت کوین، همراه با محبوبیت روزافزون سکه ها با هدف خاص ارائه می دهد، Omni را به گزینه جالبی برای جستجوی آن و سرمایه گذاری تبدیل کرده است.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

شبکه امنی لایر برای ساخت یک لایه پروتکل بر روی بلاکچین بیت کوین و سایر سیستم ها ایجاد شد. این نرم افزار این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از توکن ها معاملات خود را انجام دهند. omni کاربرد های متنوعی دارد که در واقع یک چشم انداز برای ارز دنیای ارز دیجیتال به حساب می آید. می توان گفت که تمام ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین هرچند به عنوان یک لایه اصلی عمل می کنند، ولی پروژه omni یک لایه بالاتر است و معیار پروتکل دارایی می باشد.

omni یک پروتکل است که به عنوان یک لایه روی بیت کوین بنا شده است و این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا با توکن های گوناگون برای تولید، ارسال، تجارت، پرداخت یا موارد مشابه دیگری اقدام نمایید. Omni به عنوان نخستین دارایی این لایه است که پرداخت ها را از معاملات نا امن این لایه دریافت می کند و می تواند با استفاده از قرارداد های هوشمند این لایه دریافتی ها را به صورت هر نوع وجهی که تمایل داشته باشید به شما منتقل کند.

به جای ارسال مقدار زیادی بیت کوین، شما می توانید مقدار کمی بیت کوین ارسال نمایید که مثل یک نشانه عمل کند و این معامله برای همیشه به معنای انتقال دارایی هایی در لایه Omni است. پروژه های گوناگونی در این لایه با انتشار توکن هایی به گردآوری سرمایه اقدام کرده اند و این اقدام مورد حمایت بانک هایی قرار گرفته است که بیت فنیکس از آن ها استفاده می کند و سیستم های خود را با آن ها یک پارچه کرده است و البته این ها همه در ابتدای راه قرار دارند و باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای این ارز و دنیای کریپتو خواهد افتاد.

همان طور که ابتدای مقاله قول داده بودیم، به معرفی ارز دیجیتال omni و بررسی آینده آن پرداختیم.

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید، مطلب ارز دیجیتال pivx چیست هم مطمئنا برای شما جذاب است. 

هرگونه سوال یا ابهامی در مورد خرید و استفاده از ارز دیجیتال omni داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *