نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان

نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس

با توجه به تحریم هایی که گریبانگیر معامله گران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال است، صرافی کوینکس با ایرانی ها مهربان تر است و به نسبت صرافی بایننس با شرایط تحریم بودن ایران بهتر کنار می آید و روند ثبت نام و احراز هویت در آن نیز به مراتب ساده تر از سایر صرافی های معتبر خارجی است، از همین روی آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای علاقه مندان به کریپتوکارنسی که در ایران زندگی می کنند بسیار ضروری است. اگر نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس دیگر نیاز نیست به صرافی نامعتبر ایرانی مراجعه کنید و یا برای معامله در صرافی های معتبر خارجی با مشکل برداشت و واریز پول و دسترسی به حساب کاربری خود مواجه شوید، پس اگر شما هم مثل من به بازار رمزارزها علاقه دارید و دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس را یاد بگیرید و بدون محدودیت ترید کنید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس

همانطور که می دانید برای خرید ارز های دیجیتال باید از صرافی های آنلاین استفاده کنیم، از همین روی نیاز است تا کمی اطلاعات درباره صرافی های موجود داشته باشیم. به علت گسترش در حوزه ارز های دیجیتال امروز شاهد معرفی صرافی های زیادی هستیم. صرفی کوینکس یکی از انواع صرافی هایی است که شما می توانید معاملات خود را در آن انجام دهید. در این مطلب ما بنا داریم تا ابتدا درباره این صرافی با شما عزیزان صحبت کنیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در اصل ابتدا کمی درباره آن با شما گفتگو می کنیم و در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید در این صرافی ترید کنید. ترید در صرافی coinex در واقع شروع کار با یک صرافی بین المللی است که تیمی مجرب و کارآزموده در زمینه ارز دیجیتال است. این صرافی از زمان آغاز به کار خود، یعنی سال 2017 با سرپرستی یانگ هایپو توانسته است بسیار موفق حاضر شود. چنانچه می خواهید تا نحوه کار و آموزش صرافی coinex را رایگان یاد بگیرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در بخش بعدی نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس را خواهیم گفت؛

شیوه انجام معامله در صرافی کوینکس

در راستای انجام معامله در coinex شما باید منوی Exchange را انتخاب نمایید. در نهایت صفحه ای برای شما باز خواهد شد که نمودار قیمت جفت ارزهایی در آن مشخص است که معامله آن ها صورت می پذیرد. در نهایت با کلیک روی جفت ارز ها می توانید به صفحه معامله هدایت شوید. چنانچه کمی به محتوای صفحه توجه داشته باشید به سادگی می توانید متوجه شوید که در سمت راست قسمتی قرار دارد که در آن لیست سفارشات خرید و فروش واقع شده اند.

جهت خرید و فروش می توانید از بخش زیرین نمودار اقدام نمایید. در صرافی coinex شما می توانید سه نوع سفارش انجام دهید. این سه نوع شامل Limit، Market، stop-limit هستند. در خصوص سفارش Limit شما می توانید با وارد کردن قیمت و میزان مورد نظر خود برای خرید یا فروش اقدام نمایید. در صورتی که سفارشی با قیمت برابر و میزان مناسب وجود داشته باشد، سفارش انجام می شود. لذا به صورت کلی سه نوع سفارش در این سایت قابل ثبت است که به شرح زیر می باشند :

  • 1) Limit : سفارش با قیمت مشخص، شما با وارد کردن قیمت و حجم لازم برای خرید یا فروش، سفارش خود را ارسال می‌ کنید. انجام شدن سفارش زمانیست که در سمت مقابل شما یک سفارش با قیمت برابر با سفارش شما و حجم مناسب وجود داشته باشد.
  • 2) Market : سفارش با قیمت بازار، شما تنها مقدار ارزی که می خواهید بخرید را وارد می ‌کنید. سفارش به صورت خودکار در قیمت بازار صورت می پذیرد. یعنی نخستین سفارشی که در لیست خرید یا فروش قرار دارد با سفارش شما ست شده و معامله انجام می شود.
  • 3) Stop-Limit : سفارش شرطی است و می ‌توانید تعیین کنید تحت شرایطی که قیمت ارز به رقم خاصی رسید، یک سفارش با قیمت و حجمی که مشخص می ‌کنید ارسال شود. این سفارش برای قراردادن حدضرر کاربرد بسیاری خواهد داشت.

امنیت در صرافی کوینکس

شاید در خصوص امنیت ارزهای دیجیتال زیاد در سایت های گوناگون خوانده باشید. از هر صرافی که برای انجام معاملات خود استفاده می کنید، می بایست از نظر امنیتی کاملا ایمن باشد تا به وسیله هکران و همچنین افراد سودجو مورد حمله قرار نگیرد و ارزهای شما از دست نرود. کوینکس از نظر امنیتی مناسب و ایمن است اما چنانچه هدف شما سرمایه گذاری طولانی مدت است از نگه داشتن پول در صرافی پرهیز کنید و در کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری ارزهای خود را قرار دهید کوینکس برای افزایش امنیت از یک چهارچوب امنیتی چند گانه استفاده می نماید. کوینکس به شما اطمینان می دهد که همه معاملات شما ایمن و بدون هیچ دخالتی صورت پذیرد و همچنین تمام معاملات امنیت بسیار بالایی دارد.

بررسی کیف پول در صرافی کوینکس

شما در صرافی coinex یک کیف پول در اختیار دارید که قادرید از آن برای ذخیره ارز دیجیتال خود بهره ببرید که برای این کار شما می توانید به لیست برخی از ارز های مهم در صفحه اصلی صرافی coinex نگاهی بیندازید. به منظور انتخاب آن ها باید از گزینه go trade استفاده نمایید که در انتهایی ترین بخش ستون مربوط به ارز مورد نظر قرار دارد. برای معامله ارز انتخابی تان می توانید سفارش را که در قسمت های ابتدایی این مطلب به آنها اشاره کردیم تعیین نمایید. در حقیقت این ها ابزار های ترید در صرافی coinex محسوب می شوند.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

پیشنهادات این پلتفرم برای معامله بین 0 تا 100 و افزایش های 25 درصدی است، در حالی که امکان انتخاب دستی نیز برای انجام معامله در این صرافی وجود دارد. در مورد مبحث کیف پول در صرافی coinex توجه کنید که بهتر است از کیف پول آفلاین استفاده نمایید. این کار برای افزایش ضریب امنیت صورت می پذیرد. کیف پول coinex اگر چه با ضریب اطمینان کافی و بالاست، ولی همیشه توصیه بر این است که از یک کیف پول جداگانه برای نگهداری ارز های خود استفاده نمایید.

این موضوع به علت وقوع مشکل در سایت یا امکان هک و از دست دادن سرمایه تان پیشنهاد می شود. با این که وظیفه صرافی هایی مانند coinex این است که امنیت را برای سرمایه های شما فراهم کنند، به همین خاطر چنانچه کوین های خود را بر روی یک کیف پول آفلاین منتقل کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که جای آن ها امن است و هیچ هکری امکان استفاده از آن ها را ندارد.

کارمزد پلتفرم معاملاتی کوینکس

امروزه کارمزد معاملات در این پلتفرم معاملاتی 0.1 درصد از حجم معاملات است. البته با خریداری توکن CET که ارز داخلی این اکسچنج به حساب می آید می ‌توانید این کارمزد را 50 درصد کاهش دهید و به عدد 0.05 درصد برسانید.

صرافی کوینکس برای ایرانی ها

این توکن تنها در همین سایت مورد معامله قرار می گیرد، لذا این اکسچنج از جمله سایت ‌هایی است که کارمزد بسیار کمی برای معاملات دریافت می ‌کند. وارد کردن ارز به این سایت هیچ کارمزدی ندارد اما مقداری کارمزد برای برداشت از سایت وجود دارد. کارمزد برداشت برای ارزهای گوناگون، متفاوت است.

مزایای کار با صرافی coinex

جالب است عرض کنم که بسیاری از افراد، من جمله ایرانیان، علاقه شدیدی به استفاده از این پلتفرم دارند و معاملات خود را درون صرافی coinex انجام می دهند. فارغ از رابط کاربری آسان و امکان کار کردن با آن به وسیله افراد مبتدی، بسیاری از مزایای آن را می توان به صورت موردی شرح داد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت؛

  • ** سپرده رایگان و بدون هزینه
  • ** کارمزد معاملات پایین و شفاف
  • ** ثبت نام آسان و راحت در سایت
  • ** وجود ساختاری مشخص و بدون ابهام 
  • ** پشتیبانی پاسخگو و پلت فرم تائید شده توسط کاربران
  • ** وجود برنامه تلفن همراه برای استفاده آسان و بدون دردسر
  • ** قدمت بالا و حسن انجام فعالیت در بیش از 100 کشور دنیا
  • ** سرعت بسیار بالای معاملات و قابلیت دسترسی در طول شبانه روز و …

جالب است بدانید که این مزایا برای همه کاربران در سطح بین المللی وجود دارد و در واقع تحریم های بین المللی که در مورد ایرانیان وضع شده است، به وسیله این سایت پیگیری نمی شود، به همین خاطر می توان از آن بدون محدودیت و بدون نگرانی از بسته یا مسدود شدن حساب کاربری و از دست دادن سرمایه استفاده کرد.

حتما برایتان جالب است : صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟

یکی از حائز اهمیت ترین قابلیت های این صرافی این است که امکان نقدینگی را در اختیار شما قرار می دهد و بدین معنی است که یک سرمایه برای خرید و فروش آسان بدون تاثیر پذیری روی قیمت عمومی آن می تواند به وسیله کاربران به نتیجه برسد. در حقیقت سرمایه شما به طور آسان و بدون دردسر به پول و سرمایه نقد تبدیل خواهد شد و از این بابت این یک مزیت بسیار مهم برای این صرافی به حساب می آید.

معایب استفاده از صرافی coinex

مثل هر مورد مشابه دیگری، معایب مشخصی برای کار با صرافی coinex وجود دارد که بهتر است پیش از هرگونه اقدام، از آن ها آگاهی داشته باشید. گفتنی است که این سایت سه عیب اساسی دارد؛ نخست این که هزینه و یا کارمزد برای برداشت ارز از کیف پول الکترونیکی تان دریافت می شود. دوم این که امکان پشتیبانی از ارز های فیات وجود ندارد و مورد آخر این است که یک مقدار معین و یک حد مشخص برای سپرده کردن یا برداشت از کیف پول تان دارید که در واقع، عیب آن محسوب می شود و برای بسیاری از کاربران به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

البته این سه عیب برای صرافی coinex جای مزایای کلیدی آن را پر نخواهد کرد و همیشه برای جلب نظر کاربران مفید واقع می شوند. با این وجود و با علم بر مزایا و معایب این صرافی اگر می خواهید برای شروع یک صرافی مطمئن را انتخاب کنید و در این حوزه چندان خبره نیستید، توصیه می کنیم که کار با صرافی coinex را شروع کنید. این صرافی علاوه بر داشتن رابط کاربر پسند و استفاده آسان به شما امکان برداشت آسان و با کمترین هزینه را می دهد.

نکته مهم : بدون نیاز به احراز هویت می‌ توانید تا روزانه 10 هزار دلار انتقال یا برداشت انجام دهید و با احراز هویت روزانه تا 1 میلیون دلار. اما بدون احراز هویت قادر نیستید که از امکانات سپرده گذاری کوینکس و دریافت سود استفاده نمایید.

نحوه افزایش امنیت در حساب کاربری کوینکس 

یک موضوع حائز اهمیت در آموزش صرافی coinex وجود دارد و آن همموضوع امنیت حساب کاربردی شما در صرافی است. در واقع افزایش امنیت حساب به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا اطمینان یابید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی ندارد و نمی تواند ارزی را برداشت یا وارد کند. ولی نحوه امن کردن حساب موجود در صرافی coinex خود نیز راهکار هایی را دارد. در نظر داشته باشید که برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش امنیت یا security مراجعه نمایید. بعد از ورود به این بخش هم می توانید رمز عبور فعلی تان را تغییر دهید و هم می توانید حالت ورود 2 مرحله ای را فعال کنید.

حتما برایتان جالب است : نحوه ورود به بورس بین الملل + راهنمایی کامل ثبت نام

به همین خاطر بخش احراز هویت دو مرحله ای 2FA نیاز به یک رمز تصادفی دارد که تنها بر روی موبایل یا حساب گوگل تان قابل دریافت است. در این صرافی امکان فعال کردن رمز تصادفی هم برای اپ موبایل و هم برای نسخه دسکتاپ به صورت همزمان وجود دارد و این بسته به نظر و سلیقه شما خواهد بود. شما همچنین می توانید در بخش تایید اعتبار معاملات هر گونه فعالیتی که در حسابتان انجام می شود را به صورت لحظه ای دریافت کنید و به همین خاطر متوجه شوید که آیا کسی غیر از خودتان به حسابتان دسترسی دارد یا خیر.

آیا نگه داشتن سرمایه در صرافی کار مناسبی است؟

خیر، انجام این کار بسیار بسیار اشتباه است ولی بعضی از افراد برای انجام معاملات روزانه خود این کار را انجام می دهند. چنانچه شما نیز قصد انجام معاملات روزانه دارید، می بایست حواستان به سرمایه تان بسیار باشد. هیچگاه صرافی سرمایه شما را برداشت نمی کند ولی باید حواستان تماما جمع باشد که صرافی به وسیله هکران و یا افراد سودجو هک نشود. جالب است بدانید که با هک شدن صرافی، این امکان وجود دارد که سرمایه شما به صورت کلی از بین برود، ولی به صورت کلی این تاکید ما را به هیچ عنوان از یاد نبرید که نگه داشتن پول در کیف پول صرافی به هیچ عنوان کار عقلانی و درستی نخواهد بود.

آیا صرافی کوینکس برای ایرانی ها تحریم است؟

خیر شما می توانید با مشخصات ایرانی و حتی تلفن ایران در این سایت حساب کاربری افتتاح نمایید.

احراز هویت در کوینکس چگونه است؟

به منظور احراز هویت در کوینکس باید عکس پاسپورت فرستاده شود. وریفای موبایل نیز از طریق ارسال پیامک به راحتی انجام می شود.

کوینکس یا بایننس؛ کدام بهتر است؟

هرچند بایننس مزایای بیشتری نسبت به کوینکس دارد، ولی با توجه به تحریم کاربران ایرانی در بایننس، کوینکس گزینه بهتری برای ایرانیان به شمار می آید.


خلاصه مطلب و کلام آخر

سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت در صرافی coinex به خودی خود مناسب است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا با حوزه تجارت کریپتوکارنسی بیشتر آشنایی پیدا کنید. این صرافی معمولا در بین کاربران آماتور طرفداران زیادی دارد و برای بسیاری از افرادی که تجربه های بیشتری در این زمینه دارند، coinex امکان دارد اصلا جذب کننده نباشد، با این وجود نمی توان از مزایای استفاده از آن چشم پوشاند و به ویژگی های شفاف مالی و امکان انتقال آسان ارز به کیف پول آفلاین آن بی تفاوت ماند. در ادامه خلاصه مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس را عنوان کرده ایم :

1) به سایت CoinEx به آدرس www.coinex.com مراجعه کنید، وارد شوید و در گام بعدی بر روی Exchange در گوشه سمت چپ بالا کلیک نمایید.

2) برای مثال CET/USDT را در نظر بگیرید. نیاز است ابتدا از سمت چپ USDT و در ادامه CET انتخاب کنید. CET توکن کوینکس است.

3) برای خرید از سه طریق می ‌توان اقدام کرد؛

معامله بازار : در بخش خرید، Market را انتخاب نمایید و مقدار را وارد کنید و در ادامه بر روی Buy CET کلیک کرده تا معامله اتمام یابد.

معامله حد مجاز : در بخش خرید، Stop-Limit را انتخاب نمایید. قیمت برای توقف، حد و مقدار را تنظیم نمایید و در ادامه بر روی Buy CET کلیک نمایید تا سفارش را وضع کنید.

معامله محدود : در بخش خرید، Limit را انتخاب نمایید و قیمت و مقدار خود را وارد کنید. بعد از این که اطلاعات را تایید کردید، بر روی Buy CET کلیک کنید تا یک سفارش را انجام دهید.

4) برای فروش هم از همان سه طریق می ‌توان اقدام کرد؛

معامله بازار : در قسمت فروش، مقدار را وارد نمایید و بر روی Sell CET کلیک کنید تا معامله به اتمام برسد.

معامله حد مجاز : در قسمت فروش، Stop-Limit را انتخاب نمایید. قیمت توقف، قیمت حد و مقدار را وارد نمایید و بر روی Sell CET کلیک نمایید تا سفارش را انجام دهید.

معامله محدود : در بخش فروش، Limit را انتخاب نمایید. قیمت و مقدار را وارد کنید. اطلاعات را تایید نمایید و بر روی Sell CET کلیک نمایید تا یک سفارش را ایجاد کنید.

همان طور که گفته بودیم، نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده را رایگان مطالعه کنید، این مطلب را بخوانید.

اگر هر گونه سوالی هم درباره نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *