صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

آیا بهترین صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال رو میشناسید؟ اگر دوست ندارید با دردسرهای کار کردن با صرافی های خارجی معتبر مثل بایننس مواجه شوید و می خواهید با ریال برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنید، باید از صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال استفاده کنید. حال این که بهترین صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال کدام صرافی است و یا این که یک صرافی مناسب ایرانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا تصمیم بگیریم از آن استفاده کنیم را در این مطلب گفته ایم تا اگر دوست داشتید برای ورود به بازار کریپتوکارنسی اقدام کنید، بهترین صرافی های ایرانی را بشناسید.

بهترین صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

تعداد زیادی از بهترین و معروف ترین صرافی رمزارز دنیا از خدمات‌ رسانی به ایرانی‌ ها امتناع می‌ کنند و در واقع مطابق با قوانین تجاری، حضور ایرانی‌ ها در دنیای کریپتوکارنسی را ممنوع می‌ دانند، به همین خاطر تحت شرایطی که یکی از این بهترین صرافی های ارز دیجیتال متوجه شود که کاربر ایرانی دارد، به‌ سرعت حساب کاربری او را مسدود خواهد کرد و سرمایه‌ ای هم اگر وجود داشته باشد، این سرمایه تا زمان تعیین تکلیف از دسترس خارج خواهد شد. حتی امکان دارد این زمان چندین سال نیز به طول انجامد!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا تعداد زیادی از کاربران به هیچ عنوان از صرافی ارز دیجیتال معتبر خارجی استفاده نمی کنند و ریسک این که حتی با رعایت موارد امنیتی، دارایی خود را در معرض خطر قرار دهند را به جان نمی خرند که طبیعی است. بلکه آن ها سعی می کنند که با واسطه‌ ها و بروکرهای داخلی کار کنند. در ایران نیز انواع صرافی‌ های اینترنتی راه اندازی شده است که میان آن ها چندین صرافی معتبر به چشم می خورد.

موضوع مهمی که در خصوص رمزارزها وجود دارد، این است که این ارزها غیرقابل ره‌ گیری هستند. پس به احتمال زیاد کلاهبرداری و تقلب در این موارد بسیار به چشم می خورد و این امر در کشور ما نیز به‌ وفور قابل مشاهده است! وجود انواع سایت‌ ها و بروکرهای تقلبی کار را برای انتخاب و معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال دشوار می کند ولی سعی داریم بی طرفانه توضیحات قابل قبولی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ولی به هر حال طبق تجربه و نوع شناختی که بین کاربران وجود دارد، می‌ توان چند صرافی را به‌ عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در نظر گرفت. بعضی از این سایت‌ ها و بروکرها از لحاظ رتبه الکسا و همچنین تعداد کاربرانی که دارند می‌ توانند با بهترین صرافی ارز دیجیتال جهان رقابت کنند. در مورد بروکرهای ایرانی نیز همان معیارهای بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی صدق می کند.

حتما برایتان جالب است : صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟

با این فرق که در صرافی های داخلی دیگر موضوع بلاک شدن سرمایه و همچنین مشکلات پرداخت و واریز وجود نخواهد داشت و واریز و برداشت ها با ریال انجام می شود و همین موضوع کار معامله گران ایرانی را بسیار ساده کرده است. همچنین ساختار سایت ها و صرافی های ایرانی به زبان فارسی است، بنابراین پشتیبانی و آموزش های صرافی نیز به زبان فارسی است و همین می تواند یک موضوع مثبت برای تریدرها به حساب آید.

صرافی خارجی بهتر است یا داخلی؟

جواب دادن به این سوال برای هر شخصی منحصر به فرد است، به همان صورت که مثلا یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و امکان دارد شخص دیگری خلاف این را ترجیح دهد. لذا ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی های ایرانی و خارجی پرداخته ایم و این معیارها به شرح زیر می باشند :

1) پشتیبانی از ریال : در صرافی های ایرانی شما عزیزان قادرید با استفاده از کارت بانکی خود پول پرداخت نمایید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید و این در حالی است که در صرافی های بین المللی به استفاده از سرویس هایی مانند پی پل و وبمانی احتیاج خواهید داشت که با وجود تحریم ها با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

2) زبان : یکی از حائز اهمیت ترین معیارها برای انتخاب یک صرافی، زبان و کشورهای قابل پذیرش آن به حساب می آید. در واقع چنانچه در زبان انگلیسی ضعیف هستید، بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده نمایید، چرا که در موقع خطرات و ریسک مسدود شدن حساب امکان دارد زمان کافی برای ترجمه و ارتباط مستقیم نیابید و از این طریق متضرر شوید.

3) قابلیت پیگیری و شکایت : بزرگ ترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است، چنانچه در تراکنش های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می توانید طبق قانون از آنها شکایت کنید. البته که بهتر است در ابتدای انتخاب خود، مورد تجربه کاربران آن سایت را به دقت مطالعه کنید تا ببینید رفتار این سایت در مواقع مواجه با مشکل با کاربران خود چگونه است و خیلی به این موضوع که در انتها می توانید شکایت کنید و … اکتفا نکنید و سعی کنید در ابتدا تحقیقات خود را برای یافتن بهترین صرافی انجام دهید.

4) رتبه الکسا و قدمت : اگرچه رتبه الکسا سایت صرافی شاخص مناسبی برای سنجش اعتبار یک سایت و صرافی نیست، ولی تا حدود زیادی می توان رغبت کاربران ایرانی برای استفاده از سایت را بدین وسیله تخمین زد. همچنین قدمت ثبت دامنه نشان جدیت در کار و سابقه یک برند می باشد.

5) میزان کارمزد : می توان گفت که یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب یک صرافی خوب، کارمزد مناسب آن است. برخی از صرافی ها این کارمزد را درمعامله رمزارزها به حداقل و معامله با ریال به حداکثر رسانده اند.

حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟

6) حداقل مبلغ سفارش : در نظر داشته باشید که حداقل مبلغی که شما می توانید معامله کنید، بعضی اواقت آنقدر بالاست که با مبلغ سرمایه گذاری شما اخلاف زیادی دارد، لذا بهتر است سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که حداقل مبلغ سفارش آن کم تر و به مبلغ سرمایه گذاری که در ذهن دارید، نزدیک تر باشد.

بهترین صرافی های آنلاین ایران

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

به‌ صورت کلی در داخل کشور چندین مورد صرافی به‌ صورت اینترنتی راه اندازی شده است و به این خاطر که قانون مشخصی در مورد ارزهای دیجیتال و صرافی‌ ها در ایران وجود ندارد، در حقیقت راه اندازی صرافی برای هر شخص یا گروهی کار ساده‌ ای قلمداد می شود، ولی در این بین چند صرافی معتبر وجود دارد که توانسته اعتماد کاربران داخلی را به خود جلب کنند. این صرافی‌ ها بدون هیچ گونه اولویت خاصی در ادامه برای شما معرفی شده اند :

  • ** والکس : صرافی والکس به‌ سرعت بالای معامله مشهور است و دلیل این امر را می‌ توان این دلیل دانست که تنها 6 ارز برتر در این صرافی خرید و فروش می شود و آلت کوین های کم نام و نشان تر در این صرافی پشتیبانی نمی شود. همچنین حداکثر کارمزد معامله چیزی حدود 0.4 درصد است که عدد معقولی به نظر می آید.
  • ** نوبیتکس : صرافی نوبیتکس به دلیل نوپا بودن از امکانات جدیدتری چون اپلیکیشن موبایل نیز برخوردار است. با داشتن همه ارزها امکان خوبی برای معامله در اختیار کاربران خود قرار داده است. کارمزد معاملات حداکثر 0.35 درصد است و امکانات سایت نوبیتکس هم مثال زدنی است.
  • ** اوکی اکسچنج : این موضوع که سایت در حال ادغام با یک سایت دیگر است، شاید قابل پذیرش باشد ولی همین پیام می‌ تواند به نوعی از لحاظ امنیتی کاربران را نگران کند. نکته قابل تعمل دیگر این که قیمت‌ های فروش این صرافی هم مقداری بیشتر از معمول است. نبود امکان مراجعه حضوری هم که به صراحت در سایت صرافی و در بخش تماس با ما ذکر شده است، از دیگر معایب این صرافی محسوب می شود. نکته شایان ذکر دیگر این که طراحی سایت هم در حد متوسط است. وجود یک وبلاگ با محتوای خوب و بروز را که شامل اخبار آموزش و تحلیل است می‌ توان به‌ عنوان نقطه قوت در نظر گرفت، اگرچه اصلی ترین مزیت این صرافی پشتیبانی همزمان ۳۰۰ مدل از انواع رمزارزهاست.
  • ** اکسیر : صرافی اکسیر مثل نوبیتکس از اپلیکیشن موبایلی نیز برخوردار است، ولی در اکسیر تنها 12 ارز دیجیتال برتر را می توان مورد معامله قرار داد و نکته حائز اهمیت دیگر این که حداکثر کارمزد در معاملات 0.4 درصد در نظر گرفته شده است.
  • ** بیتستان : صرافی بیتستان به وسیله شرکت ویرا ارتباط گستر امین راه اندازی شده است که در آن امکان معامله حدود 60 ارز دیجیتال برتر را در اختیار دارید. این صرافی در معاملات خود کارمزد 1.5 درصدی دریافت می کند که می توان گفت بالاترین نرخ کارمزد در بین صرافی های ایرانی به حساب می آید. البته این سایت از پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته برخوردار است که مشکلات احتمالی شما را برطرف خواهند کرد.
  • ** اکسکوینو : یکی از کم کارمزدترین صرافی‌ های ایران را باید صرافی اکسکوینو دانست. این صرافی برای همه رمزارزها قابلیت معامله را فراهم کرده است. همچنین حداکثر کارمزد معاملات چیزی حدود 0.015 درصد است که واقعا برای نوسان گیران و معامله گران کوتاه مدت و میان مدتی عالی است.
  • ** رمزینکس : صرافی رمزینکس امکان خرید و فروش حدود 24 ارز دیجیتال برتر را فراهم کرده است و کارمزد معاملات در این صرافی از ابتدای ثبت نام حدود 0.3 درصد است که نسبت به رقبا خیلی رقابتی محسوب نمی شود. حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری و خرید ارز در این صرافی 100 هزار تومان است که عدد معقولی است و رتبه الکسای سایت هم زیر 1000 هستش.
  • ** کوین نیک : صرافی کوین نیک یکی از بروکرهای جدید ایرانی به شمار می رود که ابتدا با نام “تتربالک” کار خود را شروع کرد. در حال حاضر این سایت امکان خرید و فروش 10 ارز دیجیتال اصلی را برای کاربران خود فراهم کرده است. عدم وجود جفت ارزهایی مثل بیتکوین-اتریوم و بیت کوین-ریپل و … یکی از نکته ضعف های این صرافی است که موجب شده است کاربران برای تبدیل یک ارزدیجتال حتما آن را به صورت ریالی یا دلاری نقد کرده و در ادامه به رمزارز مورد نظر تبدیل کند.
  • ** ارزجو : سایت صرافی ارزجو تا رسیدن به طراحی ایده‌ آل سایت‌ های ارز دیجیتال راه زیادی پیش روی خود دارد ولی همچنان قابل‌ قبول است. از دیگر مزایای این صرافی بایستی به وجود یک تیم پشتیبانی قوی اشاره داشت. البته مشاوران تلفنی که به حل مشکل مشتری کمک می‌ کنند نیز در حال حاضر یکی از نیازهای حیاتی کاربران در این حوزه محسوب می شوند. از جمله نقاط ضعف این صرافی نیز می توان به طراحی ضعیف کیف پول این صرافی اشاره داشت که به بازنگری اساسی احتیاج دارد.

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مطلب سعی شد به بررسی انواع معتبرترین و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پرداخته شود. البته باید در نظر داشته باشید که معرفی این سایت ها، به هیچ عنوان دلیلی بر بهتر بودن این صرافی ها به نسبت صرافی های خارجی نیست و ما استفاده از آن ها را توصیه و یا رد نمی کنیم. لذا بهتر است پیش از ثبت نام در هر صرافی، حتما قوانین آن را به صورت کامل و دقیق ملاحظه کنید تا در ادامه و برای استفاده از امکانات آن با مشکل یا محدودیتی مواجه نشوید.

همان طور که ابتدای مطلب عنوان کردیم، به صورت جامع به معرفی صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال پرداختیم.

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطلب آموزش کار با صرافی کوکوین نیز مطمئنا برای شما جذابیت دارد. 

ضمنا هرگونه سوالی در خصوص ثبت نام، احرازهویت و استفاده از انواع صرافی های ایرانی داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم ما سوال کنید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *