سرمایه گذاری در مونرو | راهنمای گام به گام خرید و فروش monero

سرمایه گذاری در مونرو

سرمایه گذاری گسترده شرکت ها و افراد ثروتمند در حوزه ارزهای دیجیتال باعث شده است تا سقف های قیمتی ارزهای مختلف یکی پس از دیگری شکسته شود و اهداف قیمتی بسیار بالاتری برای آن ها فعال شود و همین موضوع مقدمات سرمایه گذاری در مونرو را برای مبتدیان فراهم می کند. ارز دیجیتال مونرو ارز نسبتا قدیمی است که در کنار ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و … از آن دسته از رمزارزهایی است که همواره در بین معتبرترین ها جای داشته اند. سرمایه گذاری در مونرو در سال جدید قطعا می تواند سود بسیار خوبی را نصیب سرمایه گذاران و فعالان بازار کریپتوکارنسی کند. لذا اگر شما هم مثل من شیفته بازار ارزهای دیجیتالی هستنید و دوست دارید همه چیز راجب سرمایه گذاری در مونرو را رایگان یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

آموزش سرمایه گذاری در مونرو

ارز مونرو با علامت اختصاری XMR که در سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرد یک رمزارز ‌متن‌ باز با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که با استفاده از مفهوم بلاک‌ چین ساخته شده و کار می ‌کند. بلاک ‌چین، که اساس تکنولوژی رمزارزها می باشد، یک دفترکل عمومی است که تمام تراکنش ‌های انجام شده روی شبکه را نشان می ‌دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بلاک‌ چین مونرو به صورتی طراحی شده است تا این شفافیت را نداشته باشد. مونرو اطلاعات مرتبط با تراکنش ‌ها، مثل هویت فرستنده‌ ها و گیرنده‌ ها و همچنین مقدار منتقل شده در هر تراکنش، را با مخفی کردن آدرس استفاده شده به وسیله شرکت کننده ‌ها ناشناس می ‌کند. علاوه بر حفظ حریم شخصی، فرآیند استخراج مونرو نیز طبق مفهوم تساوی ‌گری انجام می‌ شود، این مفهوم تمام افراد جامعه را مساوی و شایسته دریافت فرصت‌ های برابر می‌ داند.

در زمان راه‌ اندازی مونرو، سازندگان آن هیچ سهمی برای خود نگه نداشتند و تمام آن را روی توزیع و پشتیبانی از جامعه مونرو برای توسعه بیشتر این ارز مجازی سرمایه ‌گذاری کردند. مونرو از یک فرآیند استخراج پشتیبانی می ‌کند که در آن افراد با پیوستن به استخرهای استخراج و شروع فرایند استخراج، پاداش داده می ‌شود.

البته در نظر داشته باشید که افراد قادر هستند به صورت انفرادی نیز مونرو استخراج نمایند. استخراج مونرو را می ‌توان با استفاده از یک کامپیوتر استاندارد انجام داد و به این که شخص از سخت افزار خاص یا همان ایسیک استفاده کند، نیاز نخواهد داشت. مونرو روی تمام پلتفرم‌ های سیستم عامل از جمله ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید، و FreeBSD قابلیت اجرا دارد.

استخراج مونرو فرصتی که همه می تواند از آن بهره ببرند

در زمان طراحی ارز دیجیتال مونرو بنیانگذاران این ارز توجه خاصی به برابری در بین تمام افراد جامعه داشته‌ اند، از همین روی تیم سازنده مونرو در هنگام عرضه اولیه هیچ سهمی برای خود در نظر نگرفتند و تمام ارزهای دیجیتال موجود را بر روی شبکه و قابل استخراج قرار داده اند. توجه داشته باشید که فرایند استخراج رمز ارز مونرو خیلی ساده است.

به این ترتیب که افراد حتی با پیوستن به استخرهای استخراج و شروع به استخراج مونرو پاداش دریافت می کنند. البته این را هم از خاطر نبرید که برای استخراج مونرو به دستگاه های سخت افزاری خاصی احتیاج نخواهید داشت و به سادگی قادرید برای استخراج مونرو با لپ تاپ شخصیتان اقدام کنید. لازم به ذکر است که استخراج یک سکه مونرو تقریبا فقط دو دقیقه به طول می انجامد.

برای استخراج مونرو از لپ تاپ استفاده نکنید!

لپ ‌تاپ ‌ها اغلب تهویه مناسبی ندارند و استخراج تمام‌ وقت ارزهای دیجیتال نه‌ تنها به پردازنده آسیب می زند، بلکه به سایر قطعات لپ ‌تاپ شما نیز آسیب خواهد رساند. از این گذشته معمولا پردازنده‌ های لپ‌ تاپ از سرعت کلاک کم ‌تری نسبت پردازنده‌ های دسکتاپ برخوردار هستند و هش ریت کمتری نیز دارند.

کیف پول های مونرو

بهترین و مطمئن ترین کیف پول برای مونرو کیف پول رسمی آن یعنی “Monero GUI Wallet” می باشد که از سایت رسمی آن getmonero.org می توانید آن را دانلود کنید. کیف پول Monero GUI Wallet یک نود کامل است و کل بلاکچین مونرو را دانلود می کند. سایز بلاک چین مونرو حدود 70 گیگابایت است و دانلود آن چندین ساعت وقت نیاز خواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ریپل | راهنمای خرید و فروش ریپل

از همین روی بیشتر کاربران از کیف پول ‌های دیگری بهره می برند که احتیاج به دانلود کل زنجیره بلاک نداشته باشند، لذا چنانچه قصد نداشته باشید کل بلاک چین مونرو را دانلود کنید، قادرید از کیف پول‌ های دیگر استفاده نمایید که کار کردن با آن ها بسیار ساده تر است.

کیف پول تحت وب مونرو

بهترین کیف پول آنلاین مونرو از طریق سایت MyMonero قابلیت‌ دسترسی دارد. البته این کیف پول نسخه دسکتاپ و اندروید هم دارد که می توانید از آن ها هم استفاده نمایید.

بهترین کیف پول دسکتاپ مونرو

کیف پول اکسودوس بهترین کیف پول دسکتاپ برای مونرو است. البته برای دسکتاپ انتخاب‌ های دیگری مانند Guarda و Atomic هم وجود دارند، ولی کیف پول Exodus رابط کاربری بسیار مناسب و قابل ‌فهمی دارد و تمامی افراد به سادگی می ‌توانند از آن استفاده نمایند. این کیف پول غیر از مونرو از حدود 100 ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می کند.

بهترین کیف پول اندروید

کیف پول مونروجو یک کیف پول متن ‌باز است رابط کاربری مناسبی دارد و از نظر امنیتی هم دارای اعتبار بالایی است. این کیف به دانلود یک نود کامل نیازی ندارد، ولی شما می‌ توانید در صورت صلاحدید، نود خودتان را داشته باشید و این ویژگی در آن تعبیه‌ شده است.

بهترین کیف پول iOS

کیک والت به وسیله کاربران و اعضای تیم مونرو مورد بررسی مجدد قرار گرفته است و اعتبار و امنیت بالایی دارد. کارمزد تراکنش ‌ها در این کیف هر بار با توجه به وضعیت شبکه مشخص خواهد شد. حالا که کیف پول مونروی خود را طراحی کردید، آماده شروع ماینینگ خواهید بود، ولی پیش از هر چیز، هشدارها و توصیه‌ های لازم در زمینه ماین را جدی بگیرید و با تحقیق گسترده برای آن اقدام کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

تفاوت مونرو با بیت کوین

مشهورترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین است که طبق پروتکلی کار می ‌کند که سعی دارد هویت اشخاص را با آدرس‌ های مستعار مخفی کند. این آدرس ‌های مستعار به صورت تصادفی و از ترکیب حروف الفبا و اعداد تشکیل می‌ شوند، با این وجود حریم شخصی افراد در این روش به صورت کامل حفظ نمی ‌شود، به خاطر این که آدرس ‌های بیت کوین و همچنین تراکنش‌ ها روی بلاک ‌چین ثبت می ‌شوند و در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

حتما برایتان جالب است : نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو | آموزش خرید و فروش ارز ADA

حتی آدرس ‌های مستعار نیز قادر نیستند به صورت کامل خصوصی باشند. تعدادی تراکنش که به وسیله یک نفر در طول یک بازه زمانی انجام شده باشد را می ‌توان مرتبط با آن آدرس دانست و به همین خاطر عموم افراد، دولت، خانواده و دوستان می ‌توانند از تراکنش ‌های صاحب آدرس مطلع شده و در نتیجه هویت او را شناسایی نمایند. یکی دیگر از مزایای مونرو نسبت به بیت‌ کوین، تعویض پذیری آن است، بدین معنی که دو واحد از یک ارز را می‌ توان متقابلا با هم جایگزین کرد و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

آینده مونرو

با این که دو اسکناس یک دلاری از نظر ارزش با یکدیگر برابرند، به این دلیل که هر کدام یک شماره سریال خاص دارند با هم تعویض پذیر نخواهند بود. در مقابل، دو تکه 50 گرمی طلا با عیار یکسان تعویض ‌پذیر هستند، به خاطر این که هر دو بهایی برابر دارند و فاقد ویژگی متمایزکننده می باشند. با توجه به این مثال می ‌توان گفت یک بیت کوین مثل یک اسکناس یک دلاری است و این در حالی است که یک مونرو به یک تکه طلا شباهت دارد.

تاریخچه تراکنش هر بیت ‌کوین روی بلاک‌ چین ثبت می ‌گردد و به همین خاطر چنانچه از یک بیت کوین در یک اتفاق خاص مثل کلاهبرداری، قمار و دزدی استفاده شده باشد، می ‌توان آن را شناسایی و دنبال کرد و امکان مسدود کردن، معلق کردن، یا بستن حساب ‌هایی که چنین واحدهایی از بیت کوین را نگهداری می ‌کنند وجود دارد. مونرو، با تاریخچه تراکنش غیرقابل ردیابی اش، به اعضای شبکه امنیت بیشتری می ‌دهد و دیگر خطر عدم پذیرش یا قرار گرفتن در لیست سیاه برای دارایی‌ های آن ها وجود ندارد.

چرا باید روی مونرو سرمایه‌ گذاری کنیم؟

دلایل گوناگونی وجود دارد که موجب می‌ شود بر روی مونرو سرمایه گذاری نمایید؛ یکی از این دلایل روشن بودن آینده ارز دیجیتال مونرو است. این توکن با عملکرد و سیستم اجرایی قوی خود ثابت کرده است که فضا و قدرت کافی برای رشد و افزایش قیمت را دارد. ناشناس بودن فرایند تراکنش و همین طور عدم رهگیری فعالیت‌ های موجود در این رمز ارز یکی دیگر از قابلیت های مونرو به شمار می آید. به لطف این امکان دیگر اطلاعات حساب و یا سرمایه گذاری شما در دست هکر، سازمان‌ های خصوصی یا دولتی و گروه ‌هایی از این قبیل نخواهد افتاد.

حتما برایتان جالب است : ریگ ماینینگ یا ماینر بهتر است؟ + راهنمای کاربردی و رایگان

مونرو با ساختاری خاص و غیرقابل ردیابی خود قادر است انتخابی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری به حساب آید. وجود تکنولوژی Cryptonote در حال حاضر در بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید مورد استفاده قرار گرفته است. مونرو نیز با داشتن تکنولوژی امضا زنجیره‌ ای توانسته سیستم و تراکنش ‌های خود را غیر قابل ردیابی نماید، از همین روی توصیه داریم حتما از مونرو برای سرمایه گذاری استفاده نمایید. با احتساب مواردی که در بالا ذکر شد، می‌ توان آینده ارز دیجیتال مونرو را مثبت به حساب آورد.

آیا سرمایه گذاری روی مونرو درست است؟

بیشتر مردم دنبال قابلیت هایی مثل امنیت و محافظت از حریم شخصی هستند، لذا حتی چنانچه شما به امنیت و حریم شخصی اهمیت نمی دهید خرید ارز monero از نظر سرمایه گذاری کار درستی و عقلانی به شمار می رود. علاوه بر این ارز مونرو در بخش حفاظت از حریم شخصی آن قدر خوب عمل کرده که حتی در پلتفرم های دارک نت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته برخی از افراد معتقد هستند که این امر مشکلات بسیاری برای این ارز ایجاد خواهد کرد، اما به صورت کلی بیانگر سطح امنیتی بالای آن است.

چرا سرمایه گذاری در مونرو گزینه مناسبی است؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای آن گروه از افرادی مناسب است که تحلیل ‌های کافی برای سرمایه گذاری در این بنگاه اقتصادی را داشته باشند. همچنین صبر و شناسایی آینده بازار از دیگر عواملی به حساب می آید که موجب می ‌شود سرمایه گذاری در مونرو و یا هر ارز دیجیتال دیگری برای شما در نتیجه با سود همراه باشد. به این منظور که بتوانید از سرمایه گذاری در رمز ارز مونرو سود کافی را کسب کنید، توصیه می شود این اقدام را انجام دهید و به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال به صورت بلند مدت نگاه کنید. دلایلی که موجب می ‌شود به آینده سرمایه گذاری در مونرو خوش بین بود را می ‌توان مواردی به این صورت به حساب آورد.

مزایای رمزارز مونرو 

  • ** بلاکچین مونرو حریم خصوصی کاربران را به صورت کامل حفظ می کند و کاملا غیرقابل ردگیری است.
  • ** هر کسی می تواند به استخراج مونرو با لپ تاپ خود بپردازد و استخراج این رمزارز در انحصار ماینرها نمی باشد.
  • ** بلاکچین مونرو به شکل پویا طراحی شده است، یعنی این که میزان اندازه بلاک ها هیچ محدودیتی ندارد و با افزایش تعداد تراکنش ها اندازه بلاک ها هم بزرگ تر می شود.
  • ** به منظور حفظ ارزش XMR روند صدور رمز ارزهای جدید بسیار آهسته و کند انجام می شود. طبق اطلاعات تخمین زده می شود حدود 117 سال زمان لازم است تا مقدار XMR های موجود به دو برابر مقداری که در عرضه اولیه صادر شده بود، برسد. 
  • ** شبکه مونرو به کاربران خود اجازه می دهد تا تصویر حساب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بدون این که که توکن های درون حساب به خطر بیوفتند. به این ترتیب چنانچه لازم باشد برای انجام معامله ای به گیرنده ثابت کنید که مقدار معینی XMR دارید، می توانید دارایی خود را به او نشان بدهید و در عین حال مطمئن باشید که ارز مونرو شما غیرقابل دسترس و در امنیت است.

معایب رمزارز مونرو

  • ** مونرو به وسیله بسیاری ازکیف پول های سخت افزاری پشتیبانی نمی شود، از همین روی محافظت از XMR به صورت کاملا ایمن کمی سخت می باشد.
  • ** به علت غیرقابل ردگیری بودن تراکنش ها در بلاکچین مونرو، خلافکاران به صورت گسترده از این رمزارز برای انجام معاملات غیر قانونی بهره می گیرند. به صورتی که مونرو تبدیل به رمزارز محبوب فعالان بازار دارک وب شده است. این موضوع موجب ایجاد بدبینی نسبت به بلاک چین مونرو شده است. 
  • ** با این وجود که در بلاکچین مونرو تلاش بر این است که همه افراد شانس برابر برای استخراج XMR داشته باشند، اما طبق اطلاعات منتشر شده حدودا 43 درصد استخراج این رمز ارز توسط چند استخر کنترل می شود. 

نتیجه گیری و کلام پایانی

بر اساس نظر متخصصان، آینده ارزهای دیجیتال بسیار درخشان است. رمزارزها دارند اقتصاد دنیا  را دگرگون خواهند کرد و تمامی بازارهای بین ‌المللی را تحت ‌الشعاع خود قرار داده‌ اند. در این بین، آنهایی که زودتر به این عرصه پا می ‌گذارند، سود بیشتری کسب می کنند. ارز دیجیتال مونرو از جمله رمزارزهای آینده‌ دار است که نگاه‌ های بسیاری را به خود دوخته است. پیش‌ بینی ‌ها حکایت از بهبود شرایط برای آینده ارز دیجیتال مونرو دارند.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته بودیم، به آموزش سرمایه گذاری در مونرو پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره دوج کوین و ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین را بدانید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد سرمایه گذاری در مونرو داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *