نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو | آموزش خرید و فروش ارز ADA

نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو

خرید و فروش ارزهای دیجیتال اخیرا به شدت در حال افزایش است و هر روز به معامله گران در حوزه کریپتوکارنسی افزوده می شود. ارز دیجیتال کاردانو هم در کنار رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و … از ارزهای معتبر و قدیمی این بازار به حساب می آید که حجم معاملات و ارزش بازار بسیار زیادی دارد که همین امر موجب سرازیر شدن سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه به سمت این ارز بنیادی شده است و باید گفت که نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو در مسیر سرمایه گذاری و ترید ارز کاردانو امری ضروری است. آگاهی از نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو در ایران باعث خواهد شد که شما کیف پول های مربوط به ADA را بشناسید و با صرافی هایی که از این توکن پشتیبانی می کنند نیز آشنا شوید، پس اگر شما هم مثل من شیفته این ارز دیجیتال خوش سابقه شده اید و دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو را یاد بگیرید، این مطلب به شما کمک شایانی می کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو در ایران

کاردانو یک شبکه مبتنی بر بلاک چین می باشد که ارز دیجیتال آن ADA نام دارد. در حقیقت این شبکه پلتفرمی برای انتقال ارزش، ایجاد قراردادهای هوشمند و همچنین ساخت برنامه ‌های غیرمتمرکز می باشد که امروزه رقیبی جدی برای اتریوم، تزوس، EOS، پولکادات و دیگر پلتفرم‌ های قرارداد هوشمند به شمار می رود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


تیم کاردانو با تکیه بر سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین تراکنش ‌های این ارز دیجیتال، آن را پیشگام نسل سوم بلاک چین می دانند و مدعی هستند که عملکرد و مقیاس ‌پذیری این پلتفرم بسیار بهتر از بلاک چین ‌های قدیمی مانند اتریوم است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه خرید کاردانو را به زبان ساده توضیح دهیم. پس همچنان همراه ما باشید.

مراحل کلی خرید و نگهداری کاردانو

قبل از آن که در خصوص خرید هر ارز دیجیتالی صحبت کنیم، به محلی برای ذخیره ‌سازی و دسترسی به آن ها نیاز خواهیم داشت. کیف پول‌ ارزهای دیجیتالی در واقع نرم ‌افزارهایی هستند که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا به دارایی ‌های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشند، با آن تراکنش انجام دهند و موجودی حساب خود را کنترل نمایند. بنابراین نخستین مرحله جهت خرید ارز دیجیتال کاردانو، انتخاب یک کیف پول مناسب و نصب و راه‌ اندازی آن می باشد.

در مرحله بعدی بایستی یک صرافی معتبر و قابل ‌اعتماد را برای خرید کاردانو انتخاب نمایید و مراحل ثبت ‌نام و احراز هویت را در آن انجام دهید و در گام آخر نوبت به خرید کاردانو و ذخیره آن در کیف پول مورد نظر خواهد رسید. این مراحل برای خرید هر ارز دیجیتال دیگری نیز ضروری خواهد بود، ولی با توجه به انتخاب ‌های محدودی که برای خرید کاردانو داریم، در ادامه این مطلب نحوه انتخاب بهترین کیف پول و بهترین صرافی را آموزش داده ایم. در ادامه 4 مرحله خرید و نگهداری ارز کاردانو را یک به یک توضیح داده ایم؛

گام اول؛ نصب کیف پول کاردانو

  • ** کیف پول‌ های سخت‌ افزاری : چنانچه بیش از هر چیز برای امنیت دارایی‌ های خود اهمیت قائلید، کیف پول‌ های سخت ‌افزاری لجر نانو اس، لجر نانو ایکس و ترزور مدل تی برای ذخیره سخت افزاری ارز کاردانو بهترین گزینه های شما خواهند بود.
  • ** کیف پول‌ های نرم ‌افزاری اختصاصی کاردانو : چنانچه به استفاده از کیف پول‌ های نرم‌ افزاری اختصاصی کاردانو علاقه دارید، کیف پول دسکتاپ ددالوس و کیف پول موبایلی یورویی گزینه ‌های امن و مطمئنی هستند و رابط کاربری مناسبی هم در اختیارتان قرار می دهند.
  • ** کیف پول‌ های نرم ‌افزاری چندارزی : چنانچه به کیف پول‌ های نرم ‌افزاری علاقه ‌دارید و قصد دارید کاردانو را در کنار سایر رمزارزهای خود در یک کیف پول نگهداری کنید، کیف پول‌ های نرم ‌افزاری اتمیک و اکسودوس گزینه های مناسبی برای شما به حساب می آیند، ولی نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که کیف پول اکسودوس به علت تحریم ‌های آمریکا، از ارائه سرویس به کاربران ایرانی خودداری می نماید و به منظور استفاده از این کیف پول، می ‌توانید از نرم ‌افزارهای تغییر IP استفاده نمایید.

نکته مهم : توصیه مهم ما برای ذخیره‌ سازی کاردانو، استفاده از کیف پول ‌های تخصصی کاردانو یا کیف پول ‌های سخت ‌افزاری می باشد، چرا که کیف پول ‌های چندارزی، امروزه توانایی همگام‌ سازی موجودی کاردانو با یکدیگر را ندارند و این بدین معنی است که در صورتیکه دو کیف پول چندارزی متفاوت را با یک عبارت سید 12 یا 24 کلمه بازیابی مشترک راه اندازی کنید، برخلاف سایر رمزارزها، برای کاردانو دو آدرس متفاوت به وجود می آید و موجودی آن ها نیز با یکدیگر همگام‌ سازی نمی شود که اصلا خوشایند نیست.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول ترزور + راهنمای رایگان نصب و راه اندازی

در نظر داشته باشید که این یعنی اگر برای حساب کاردانوی شما در اکسودوس اتفاقی رخ دهد، تنها در اکسودوس قادرید دارایی های خود را مجددا مورد بازیابی قرار دهید، ولی در کیف پول‌ های تخصصی کاردانو، کلمات بازیابی به‌ درستی قابل ‌بازیابی خواهند بود. برای مثال می‌ توان موجودی کاردانو در کیف پول یورویی را به ‌سادگی در کیف پول ددالوس بازیابی نمود.

گام دوم؛ پیدا‌ کردن یک صرافی معتبر برای خرید‌ و فروش کاردانو

بعد از انتخاب و نصب کیف پول، باید یک فروشنده معتبر کاردانو بیابید که می‌ تواند یک شخص حقیقی باشد و یا یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال. ولی با توجه به حجم بالای کلاهبرداری‌ ها در بازار کریپتوکارنسی، توصیه ما این است که ارز کاردانو را فقط از صرافی ‌های معتبر خریداری نمایید. خرید کاردانو از صرافی ‌های ایرانی با ریال و خرید آن از صرافی‌ های خارجی با استفاده از تتر یا دیگر رمزارزها امکان ‌پذیر است که در ادامه مقاله، هر دو روش را به ‌صورت مختصر شرح داده ایم؛

انتخاب صرافی معتبر ایرانی؛ چنانچه در ایران زندگی می کنید، خرید مستقیم کاردانو با ریال و کارت بانکی از طریق صرافی ‌های ایرانی، یکی از بهترین گزینه‌ های شماست و برای این کار تنها کافی است کلمه خرید کاردانو یا خرید ADA را در گوگل جستجو نمایید تا با تعدادی از صرافی آنلاین ایرانی آشنا شوید که می توانید از خدمات و ارزهایی که پشتیبانی می کنند استفاده کنید.

انتخاب صرافی معتبر خارجی؛ چنانچه قصد دارید از صرافی ‌‌های خارجی کاردانو خریداری کنید، دیگر دغدغه ‌ای برای یافتن صرافی معتبر ندارید و با مراجعه به صفحه اختصاصی کاردانو در سایت کوین مارکت کپ، قادرید فهرست صرافی ‌های معتبر کاردانو را به اضافه حجم معاملات، نقدینگی و قیمت لحظه‌ ای کاردانو در هریک از آن ها مشاهده نمایید، ولی این تمام ماجرا نیست! استفاده از صرافی ‌های خارجی برای کاربران ایرانی، چالش ‌های خاص خود را به همراه خواهد داشت.

تقریبا تمامی صرافی ‌های معتبر خارجی مثل صرافی بایننس، تحت تأثیر تحریم‌ های بین ‌المللی و قوانین سازمان FATF، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می ‌کنند، به همین خاطر بهتر است به دنبال صرافی ‌هایی باشیم که احراز هویت در آن‌ ها اجباری نیست و هیچ ‌گونه اطلاعات هویتی از کاربران درخواست نخواهند کرد و یا به صورت کلی با صرافی های داخلی کار کنیم.

آموزش خرید کاردانو

صرافی بایننس یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین صرافی‌ های خارجی است که با لیکوییدیتی بالا، کارمزد پایین معاملات و همچنین بیشترین حجم معاملات روزانه، فضای خوبی را برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار تمامی کاربران از تمامی کشورها قرار می دهد و جالب اینجاست که کاربران این صرافی با پذیرش برخی از شرایط اولیه، می‌ توانند بدون احراز هویت، در این صرافی ثبت ‌نام کنند و به بازارهای آنلاین ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

حتما برایتان جالب است : مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

منظور ما از یک بازار آنلاین، جایی است که کاربران قادرند ارزهای دیجیتالی مختلف را در قالب جفت ‌های معاملاتی با یکدیگر خرید و فروش کنند. در حقیقت هر جفت ‌ارز موجود در صرافی، جایی است که می ‌توان دو ارز دیجیتال را با هم معاملات کرد. به عنوان مثال جفت معاملاتی بیت کوین-تتر، تغییرات قیمت بیت کوین را طبق ارز پایدار تتر و جفت ETH/BNB، تغییرات قیمت اتر نسبت به ارز بایننس کوین را نمایش می ‌دهد.

گام سوم؛ ثبت ‌نام و احراز هویت در صرافی

ثبت ‌نام در صرافی ‌های داخلی بسیار آسان است. برای این کار باید اطلاعات مشخصی مثل؛ نام، آدرس، شماره تلفن، کد پستی، آدرس ایمیل و شماره کارت بانکی خود را وارد کنید. بعد از ثبت ‌نام اولیه، با ارسال تصاویری از مدارک شناسایی، کارت بانکی و یک تصویر سلفی، هویت خود را به صرافی احراز می ‌کنید. هر صرافی این عملیات را به ‌صورت کامل در وب‌ سایت خود توضیح داده است، لذا از بیان جزئیات بیشتر پرهیز می ‌کنیم. بعد از انجام این مراحل، در صورت صحیح بودن مدارک، حداکثر تا 48 ساعت کاری احراز هویت شما تکمیل خواهد شد. امروزه می ‌توانید با کارت بانکی خود نسبت به خرید کاردانو از صرافی اقدام نمایید.

گام چهارم؛ خرید کاردانو

پس از نصب کیف پول مطمئن، یافتن صرافی معتبر و ثبت‌ نام در صرافی، می ‌توانید خرید کاردانو را آغاز کنید. در ادامه مراحل خرید کاردانو را با استفاده از ریال و تتر توضیح خواهیم داد. پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی، وارد بخش خرید و فروش شوید. از بین کوین ‌های قابل ‌فروش، ارز کاردانو را انتخاب نمایید و در ادامه مبلغ سفارش خود را با تعیین تعداد کوین‌ های درخواستی یا وارد کردن معادل ریالی آن تعیین کنید. حالا باید آدرس کاردانوی خود را وارد نمایید تا بعد از انجام خرید، کوین‌ ها به آدرس شما واریز گردد.

حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

کیف پول کاردانوی خود را باز کنید و گزینه Receive را انتخاب نمایید تا آدرس کاردانوی شما نمایش داده شود و در ادامه این آدرس را با دقت کپی کنید و در سایت صرافی و در بخش آدرس، وارد نمایید. باری دیگر تمام اطلاعات وارد شده را به دقت بررسی نمایید و در صورت درست بودن، خرید را تایید فرمایید تا وارد درگاه پرداخت بانکی شوید.

حالا با کارت بانکی که آن را در صرافی ثبت کرده ‌اید، پرداخت را انجام دهید و منتظر بازگشت به صفحه خرید باشید. این را در خاطر داشته باشید که در برخی از صرافی‌ ها، ابتدا باید مبلغ را به کیف پول ریالی خود در صرافی واریز نمایید و بعد، از کیف پول ریالی خود نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام نمایید. پس از بازگشت به صفحه خرید، تراکنشی از کیف پول صرافی به کیف پول شما انجام می‌ شود و شناسه تراکنش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کافی است چند دقیقه صبر کنید تا تراکنش تأیید شده و کاردانو‌های شما به آدرس کیف پول خود واریز شوند.

به منظور پیگیری تراکنش نیز می ‌توانید شناسه تراکنش را در یک کاوشگر بلاک چین جستجو کنید تا وضعیت تراکنش، مبلغ، زمان، آدرس مبدأ و مقصد و همچنین تایید شدن یا نشدن آن را مشاهده کنید. بعد از تایید شدن تراکنش، موجودی کاردانو در کیف پول شما قابل ‌مشاهده خواهد بود.

ویژگی ارز دیجیتال Cardano چیست؟

و حالا باید دید که پلتفرم کاردانو از بستر بلاک چین برای ایجاد چه قابلیت جدیدی در سال 2017 پا به عرصه گذاشته است؟ واقعیت این است که کاردانو هم مثل اتریوم برای ایجاد قراردادهای هوشمند طراحی شده است، ولی تفاوتی که پلتفرم کاردانو با پلافرم اتریوم دارد این است که کاردانو با استفاده از معماری چند لایه از امنیت بالاتری برخوردار است. هدف اصی کاردانو که آن را از بیت کوین و اتریوم متمایز کند، رفع سه مشکل مقیاس پذیری، تعامل انواع پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین و پایداری می باشد.

حتما برایتان جالب است : آلت کوین در ارزهای دیجیتال چیست و چه آینده ای دارد؟

در مشکل مقیاس پذیری محدودیت های تعداد تراکنش در ثانیه، پهنای باند شبکه و فضای ذخیره سازی داده مطرح می شود که در بین این ها محدودیت تعداد تراکنش ها در ثانیه از بقیه مهم تر است. تعداد تراکنش ها در ثانیه هر چقدر بیشتر باشد به این معنی است که آن پلتفرم در مقیاس جهانی بهتر و سریع تر جوابگوی تراکنش های مالی انجام گرفه با آن است. در پلتفرم کاردانو  با بکاربردن سیستم اثبات سهام به جای استخراج سهام که به وسیله ماینرها در سرورهایی توزیع شده در کل دنیا انجام می شود مشکل محدودیت در تعداد تراکنش ها را تا حد زیادی حل کرده است. در سیستم استخراج سهام به واسطه یک تکنیک پیشرفته کار ایجاد بلاک های جدید و تایید تراکنش ها بسیار سریع تر صورت می پذیرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی ارز دیجیتال کاردانو کمی خاص ‌تر و متفاوت ‌تر از دیگر ارزهای دیجیتال بازار است، به خاطر این که علی ‌رغم محبوبیت بسیارش، هنوز هم کیف پول‌ های محدودی از آن پشتیبانی می‌ کنند و در بسیاری از صرافی ‌ها برای خرید و فروش موجود نیست. علاوه بر این ‌ها باید منتظر هاردفورک‌ های بعدی شبکه کاردانو باشید که قرار است امکانات اصلی کاردانو را فعال کرده و این پروژه را گام ‌به‌ گام به اهداف اولیه‌ اش نزدیک تر کنند.

به عنوان مثال پس از هاردفورک اخیر کاردانو با نام شلی، فرمت آدرس ‌های شبکه به صورت کلی تغییر کرد و کیف پول‌ هایی که خود را با این آدرس جدید سازگار کرده بودند، موجودی کاربران را صفر نشان می ‌دادند که این امر موجب نگرانی بسیاری از کاربران کاردانو شده بود.

با این وجود باز هم تاکید می ‌کنیم که جای نگرانی نیست. همه تغییرات در نهایت به بهبود این شبکه می انجامد و مشکلات احتمالی هم با راه ‌حل‌ های ساده حل خواهند شد. حائز اهمیت ترین نکته به منظور محافظت از سرمایه‌ هایتان، استفاده از کیف پول معتبر، امن نگهداشتن کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی و بروزرسانی نرم‌ افزار کیف پول از روش های توصیه شده است. لطفا هرگونه مشکل یا سؤالی را با ما در میان بگذارید.

لذا کاردانو بلاک چینی است که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند. ارز این بلاک چین ADA نام دارد و برای بهبود عملکرد، مقیاس پذیری و امنیت ایجاد شده است و در پاسخ به سوال بهترین کیف پول برای نگهداری کاردانو چیست می توان گفت که کیف پول های چند منظوره مانند Atomic از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. علاوه بر کیف پول موبایل YOROI ویژه ذخیره کاردانو طراحی شده است. در بین کیف پول های سخت افزاری، لجر نانو ایکس و لجر نانو اس هر دو قابلیت ذخیره سازی کاردانو را دارند و گزینه مناسبی برای نگهداری این ارز در کنار سایر ارزهای دیجیتال معتبر به حساب می آیند.

همانطور که گفته بودیم، نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو را در این مطلب به صورت کامل بررسی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید سرمایه گذاری در ریپل و راهنمای خرید و فروش ریپل را رایگان مطالعه کنید، این مقاله شما را راهنمایی می کند.

چنانچه هر گونه سوالی هم در خصوص نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *