بهترین پروژه های دیفای که باید بشناسید

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین پروژه های دیفای

بهترین پروژه‌ های دیفای یکی از جوانترین و بروزترین حوزه‌ های فناوری بلاکچین است که در حال رشد و پیشرفت به سرعت است. دیفای یا مالیات غیرمتمرکز، به گونه‌ ای کاملاً جدید و نوآورانه به ارتقا فرآیندهای مالی می‌ پردازد و از واسطه‌ های مشترک مانند بانک‌ ها و موسسات مالی سنتی پرهیز می‌ کند. در این مطلب قصد داریم بهترین پروژه های دیفای که باید حتما آن ها را بشناسید را به شما معرفی کنیم، پس به هیچ عنوان ادامه این پست را از دست ندهید.

بهترین پروژه های دیفای

دیفای به عنوان مخفف “مالیات غیرمتمرکز” شناخته می‌شود و یک حوزه رو به رشد در فناوری بلاک چین است. در دیفای، هدف اصلی این است که فرآیندهای مالی را بدون نیاز به واسطه‌ های مشترک مانند بانک‌ها و مؤسسات مالی سنتی، انجام دهد. این باعث می‌شود که کاربران بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه، امنیت بالا، حریم خصوصی و شفافیت بیشتری در معاملات مالی خود داشته باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پروژه‌های دیفای نیز ابزارها و سامانه‌هایی هستند که در چارچوب دیفای ساخته شده‌اند. این پروژه‌ها بر مبنای قرارداد هوشمند بلاکچین، یعنی قوانین برنامه‌نویسی است که اجرای آنها برروی بلاکچین انجام می‌شود، کار می‌کنند. این پروژه‌ها ابزارهای متنوعی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های قرض‌دهی و وام‌دهی، پروتکل‌های ترازویی و سایر خدمات مالی را فراهم می‌کنند.

پروژه‌های دیفای از ویژگی‌هایی مانند حریم خصوصی بالا، امنیت برتر، اتصال به زنجیره‌های قابل توسعه و امکان شفاف سازی معاملات مالی برخوردارند. این پروژه‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا خودشان کنترل کنند و در معاملات مالی خود عمده‌ترین تصمیم‌ها را بگیرند.

دیفای و پروژه‌ های دیفای به عنوان یک نوآوری مبتنی بر بلاکچین، باعث افزایش دسترسی بیشتر کاربران به خدمات مالی، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت، امنیت و شفافیت در معاملات مالی می‌ شوند. در ادامه بهترین پروژه های دیفای را به شما معرفی می کنیم؛

بهترین پروژه های دیفای کدامند؟

  1. Uniswap: یک صرافی غیرمتمرکز که تجارت رمزارزها را بسیار آسان و شفاف می‌کند.
  2. Compound: بستری برای قرض‌ دهی و وام‌ دهی غیرمتمرکز در قالب توکن‌ های دیجیتال.
  3. Aave: یک پلتفرم قرض‌ دهی و وام‌ دهی قابل تنظیم و قابل تجزیه برای دارندگان توکن‌ ها.
  4. MakerDAO: سامانه‌ ای برای تولید و مدیریت دلارهای پایدار بر پایه بلاک چین.
  5. Synthetix: یک پروژه ارز‌های ترکیبی که به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های مصنوعی را تولید و مبادله کنند.
  6. Yearn.finance: یک پروژه دیفای موفق که به کاربران امکان اتصال و استفاده از پروتکل های مختلف دیفای را می دهد.
  7. SushiSwap: یک صرافی دیفای که بر پایه Uniswap ساخته شده و امکان استفاده از امکاناتی مانند حواله‌های لوازم جانبی و استراتژی‌ های عمودی را فراهم می‌کند.
  8. Curve Finance: یک صرافی غیرمتمرکز که به کاربران امکان تبدیل بین توکن‌های معادل ارز‌های مختلف را با کمترین هزینه و بیشترین نرخ تبادل می‌دهد.
  9. Balancer: یک پروتکل ترازویی که به کاربران امکان ایجاد و مدیریت پول‌ های ترازویی (یا Portfolios) را می‌ دهد.
  10. Fantom: پروژه فانتوم، خدمات دیفای را به وسیله الگوریتم اجماع گراف جهت دار غیر مدور در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد.

معرفی اجمالی بهترین پروژه های defi

پروژه های defi

1. Uniswap : یونی سواپ به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های دیفای موجود، یک صرافی غیرمتمرکز بر پایه بلاکچین اتریوم است که تجارت رمزارزها را بسیار آسان و شفاف می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Uniswap توکن‌های ERC-20 را به صورت مستقیم بدون نیاز به سفارش و اتصال به حواله‌های لوازم جانبی معامله می‌کند.


حتما برایتان جالب است : هوش مصنوعی در ارز دیجیتال


مکانیزم Uniswap بر اساس یک مدل خاص به نام “تساوی آردی” عمل می‌کند. در این مدل، هر زوج معامله بر اساس تساوی ارزش دو طرف درون حوضچه از پیش تعیین شده است. با استفاده از الگوریتم‌های خودکار، Uniswap بدون نیاز به ارتباط با اشخاص ثالث، امکان تجارت را بین توکن‌های دیجیتال در دو طرف حوضچه فراهم می‌کند.

با استفاده از Uniswap، کاربران می‌توانند برای تبدیل توکن‌ها، فرمان‌های خرید و فروش صادر کنند و در معاملات بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی شرکت کنند. این به کاربران امکان می‌دهد که بهترین نرخ تبادل را به دست آورند و از شفافیت بالا و امنیت برتری در معاملات خود بهره‌مند شوند.

Uniswap با ارائه رابط کاربری ساده، امنیت بالا و اقتصادی بودن هزینه‌ها، جوانی و نوآوری در حوزه تجارت رمزارزها را بهبود بخشیده است، به طوری که امروزه یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ های غیرمتمرکز در دنیای دیفای و بلاکچین محسوب می‌شود.

2. Compound : کامپوند یک پروتکل قرض‌دهی و وام‌دهی غیرمتمرکز در بلاکچین اتریوم است و به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های دیفای در حوزه مالی برتر شناخته می‌شود. این پروتکل به کاربران امکان قرض‌گیری و وام‌دهی توکن‌های ایتریوم و دیگر توکن‌های ERC-20 را به صورت غیرمتمرکز (بدون نیاز به واسطه) فراهم می‌کند.

کاربران Compound می‌توانند توکن‌های خود را به عنوان تضمین قرض، به Compound وارد کنند و سپس توکن مورد نظر را قرض بگیرند. این قرض‌ها توسط سایر کاربرانی که تمایل به وام‌دهی دارند، تأمین می‌شوند. سپس کاربران می‌توانند این توکن‌ها را استفاده کنند، بفروشند یا به عنوان تضمین برای دریافت وام دیگر اقدام کنند.

وام‌دهندگان Compound همچنین می‌توانند با واریز توکن‌های خود به پروتکل، به عنوان تضمین، به فعالیت‌های قرضدهی در Compound مشارکت کنند و بهره‌وری از سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

3. Aave : آوه یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین پروژه‌های دیفای موجود است. این پروتکل قرض‌ دهی و وام‌دهی غیرمتمرکز در بلاکچین اتریوم است که به کاربران امکان قرض‌گیری و وام‌ دهی توکن‌ های ایتریوم و توکن‌های ERC-20 را فراهم می‌کند.

Aave با استفاده از یک مدل نوین به نام “تساوی متغیر” (Variable Rate) به کار می‌پردازد. در این مدل، نرخ بهره اعطا شده به وام‌ها به صورت پویا تغییر می‌کند و از طریق الگوریتم هوشمندی کنترل می‌شود. همچنین، Aave

همچنین، Aave از یک مکانیزم مبدل هموار استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های خود را به صورت خودکار تبدیل کنند، در حالی که از نرخ بهره فعلی بهره مند شوند. این کاربران را قادر می‌سازد تا بهره‌وری بیشتری از دارایی‌های خود داشته باشند و در عین حال ریسک قرض‌های خود را کاهش دهند.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سینگولاریتی نت چیست


یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد Aave وجود “توکن هماهنگ‌شده” است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های قرض‌گری شده خود را در قالب “توکن‌های هماهنگ‌شده” دریافت کنند. این کار باعث می‌شود که کاربران بتوانند به طور همزمان از ارزش دارایی‌ها و فواید از جمله حق برداشت روزانه برخوردار شوند.

4. MakerDAO : میکر دائو یکی از پروژه‌های مهم و کامل ترین پروژه‌های دیفای در دنیای ارزهای دیجیتال است. این پروتکل قرض‌دهی و وام‌دهی غیرمتمرکز بر پایه بلاکچین اتریوم است که از توکن خود به نام Dai استفاده می‌کند. مکانیزم اصلی در MakerDAO شناخته شده به عنوان “سیستم مالی باسکت” است. در این سیستم، کاربران با قرار دادن تضمینات خود به عنوان توکن دارایی، می‌توانند DAI را قرض بگیرند.

DAI به عنوان یک ارز پایدار به ارزش دلار متصل شده است، که به دلیل استفاده از تضمینات، پایداری بیشتری نسبت به بسیاری از رمزارزها دارد. توکن Maker (MKR) نیز در اکوسیستم MakerDAO وجود دارد و به عنوان توکن مدیریتی استفاده می‌شود. نقش اصلی MKR در این است که ارزش DAI را به‌ طور خودکار و به‌صورت سیستمی تنظیم کند.

در صورتی که ارزش DAI به بارکدهای تعیین شده مرزین نزدیک شود، سیستم MKR مزید توکن MKR را عرضه می‌کند تا ارزش DAI را کاهش دهد. MakerDAO با ایجاد مکانیزم‌های هوشمندی مانند جعبه جادویی و توکن همزمان، امکان قرض‌دادن ارزهای دیجیتال، مدیریت وام‌ها و بسیاری از عملیات مالی دیگر را به صورت فاقد واسطه و به طور شفاف و امن فراهم می کند.

5. Synthetix: سینتتیکس، یکی از پروژه‌های برجسته و مهم در حوزه دیفای است. این پروتکل قرض‌دهی و وام‌دهی غیرمتمرکز است که بر پایه بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. اصلی‌ ترین هدف Synthetix، امکان تجارت توکن‌های دیجیتال معادل دارایی‌های سنتی (مانند ارزها، سهام، طلا و …) را بدون نیاز به مالکیت مستقیم این دارایی‌ها فراهم کند.

Synthetix از توکن خود به نام SNX استفاده می‌کند که به عنوان تضمین توکن‌های دیجیتال معادل دارایی‌ های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از SNX، کاربران می‌توانند معادل دیجیتال دارایی‌های سنتی را بسازند و تجارت کنند که به عنوان Synths شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، Synthetix به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از توکن SNX، دارایی‌ هایی مانند sUSD (معادل دیجیتال دلار)، sETH (معادل دیجیتال اتریوم) و سایر Synths را ایجاد کنید و با آن‌ها معامله کنید.


حتما برایتان جالب است : اصطلاحات مهم بازار فارکس که باید بدانید


یکی از ویژگی‌ های جالب Synthetix، وجود مدل استخراج بیشتری بر اساس توکن SNX است. در واقع، کاربران می‌توانند SNX خود را به عنوان تضمین برای صدور و تجارت Synths استفاده کنند و در نتیجه بیشترین منفعت ممکن را برای خودشان به دست آورند. همچنین، با صدور Synths و استفاده از آن‌ها، کاربران می‌ توانند بهره‌وری بیشتری از ارزش دارایی‌ها را تجربه کنند.

6. Yearn.finance: یک پروژه دیفای بسیار موفق است که به کاربران امکان اتصال و استفاده از پروتکل‌ ها و استراتژی‌ های مختلف دیفای را فراهم می‌کند. با استفاده از یک رابط کاربری ساده و آسان، کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را به صورت خودکار بر روی ترکیبی از پروتکل‌ها و استراتژی‌ها قرار دهند. این پروژه به کاربران امکان می‌دهد تا بهره‌وری بیشتری را از سرمایه‌گذاری‌های خود بدست آورند و به طور خودکار بهترین نرخ بازده را انتخاب کنند.

Yearn.finance برای دستیابی به بهترین سرمایه‌گذاری‌های دیفای از سراسر اکوسیستم استفاده می‌کند. این پروژه با استفاده از الگوریتم‌های خودکار و ویژگی‌ها مانند yield farming، flash loans و انتقال‌های خودکار در بازارهای لیکویدیتی سعی در بهبود نرخ بازده برای کاربران خود دارد. همچنین، Yearn.finance از توکن خود به نام YFI برای تحکیم و استحکام بخشیدن به جامعه و مجموعه‌ای متکی بر ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

پروژه Yearn.finance به دلیل ایجاد امکانات متنوع و قدرتمند در حوزه دیفای و همچنین جذب توجه جامعه بلاکچین و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین پروژه‌های دیفای شناخته شده است.

7. SushiSwap: سوشی سواپ یکی از پروژه‌های مهم و مورد توجه در حوزه دیفای است که بر پایه بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. این پروتکل تبادل کننده غیرمتمرکز است و به صورت یک پلتفرم AMM (Automated Market Maker) عمل می‌کند.

سوشی سواپ از توکن خود با نام SUSHI استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند این توکن را در اکوسیستم SushiSwap استفاده کرده و برای پذیرش خدماتی مانند مشارکت در تصمیم‌گیری‌های جامعه‌ای SushiSwap که توسط حامیان توکن SUSHI انجام می‌شود، بونوس و پاداش دریافت کنند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های SushiSwap، عرضه مکافات (yield) است. این به این معنی است که کاربران می‌توانند توکن‌های خود را در استخرهای نشا (Liquidity Pools) وام‌دهی کنند و به عنوان تضمین از این استخرها استفاده کنند. به عنوان جوایز، کاربران برنامه SushiSwap بونوس توکن SUSHI دریافت می‌کنند. این مکافات برای تشویق شرکت کنندگان در روند راه‌اندازی استخرهای نشا و حفظ تضاد بین تقاضا و عرضه ارزهای دیجیتال موجود استفاده می‌شود.


حتما برایتان جالب است : توکن های بر بستر اتریوم کدامند؟


علاوه بر این، SushiSwap از یک اکوسیستم تصمیم‌گیری جامعه‌ای استفاده می‌کند. دارندگان توکن SUSHI اجازه ارائه پیشنهادات برای بهبود پروژه و بهبود فرایندهای آن را دارند و می‌توانند در مورد تغییر نحوه عملکرد ویژگی‌ها و سیاست‌های سوشی سوآپ رای بدهند.

8. Curve Finance: کرو فاینانس یکی از پروژه‌های مهم و برجسته در حوزه دیفای است. این پروتکل به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز و تبادل کننده ثابت (Stablecoin) عمل می‌کند که بر پایه بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. هدف Curve Finance، تبادل ارزهای دیجیتال پایدار به نحوی است که حفظ قیمت پایداری ارزها و کاهش هزینه‌های تبادل را به ارمغان بیاورد.

مکانیزم اصلی در Curve Finance، تجمع گوشه‌ها (Bonding Curves) است. با استفاده از تجمع گوشه‌ها، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال پایدار مانند USDT، USDC، DAI و شبکه‌های دیگر را به صورت مستقیم و بدون نیاز به قرض‌گیری یا وام‌دهی معامله کنند.

این تبادلات بر روی محور قیمتی ثابت انجام می‌شود که به حفظ قیمت پایداری این ارزها کمک می‌کند. همچنین شایان ذکر است که یکی دیگر از ویژگی‌ های منحصر به فرد Curve Finance، بهینه‌ سازی هزینه‌های تبادل است که برای بسیاری از کاربران این پروژه جذابیت دارد.

9. Balancer: بالانسر یک پروتکل تبادل دارایی‌های چند شاخصی در حوزه دیفای است که بر پایه بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را در استخرهای نشا (Liquidity Pools) قرار داده و تبادلات با دارایی‌های مختلف را انجام دهند.

ویژگی اصلی Balancer، قابلیت ایجاد و وزن دهی استخرهای نشا است. در Balancer، کاربران می‌توانند استخرهای نشا اختصاصی خود را بسازند و دارایی‌های خود را با توزیع وزن‌های دلخواه در استخر قرار دهند. به عنوان مثال، یک استخر نشا می‌تواند شامل 3 دارایی با وزن‌های 40٪، 30٪ و 30٪ باشد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خاص خود را پیاده‌سازی کنند و با کمک وزن‌دهی مناسب، عواید و سود خود را مدیریت کنند.


حتما برایتان جالب است : بهترین کارهای پولساز در ایران که باید بشناسید


علاوه بر این، در Balancer، توکن مخصوص خود با نام Balancer Token (BAL) وجود دارد. دارندگان توکن BAL حق رأی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروتکل را دارند و با مشارکت در تصمیم‌گیری‌های جامعه‌ای، می‌توانند بر روند راهبردی Balancer تأثیر بگذارند.

Balancer همچنین با پشتیبانی از Smart Order Routing، بهترین قیمت برای تبادل دارایی‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد برای هر تبادل خود، بهترین مسیر تبادل را با توجه به قیمت و لیکویدیتی در استخرهای مختلف پیدا کنند.

10. Fantom: یکی دیگر از بهترین پروژه های دیفای فانتوم است، این پروژه یک پروتکل بلاکچین رو به جلو است که زیرساخت فناوری بلاکچین برای اجرای اپلیکیشن‌های دیفای را فراهم می‌کند. این پروتکل بر پایه الگوریتم Directed Acyclic Graph عمل می‌کند و قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را در یک شبکه غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌ های کلیدی Fantom، سرعت بالا و هزینه کم برای تراکنش‌ها است. باتوجه به طراحی DAG بلاکچین، Fantom قادر است تا تراکنش‌ها را با سرعت بالا و هزینه کمتری انجام دهد. این ویژگی مناسب برای صنعت دیفای است که به تراکنش‌های سریع و ارزان نیاز دارد.

همچنین، Fantom دارای قراردادهای هوشمند کاملاً تورینگ کامل است که به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاکچین را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Solidity می‌دهد. این قراردادهای هوشمند قابلیت انجام اقدامات پیچیده را از جمله شروع و خاتمه قراردادها، مدیریت اکانت‌ها و اجرای لازم‌های کسب و کار را فراهم می‌کنند.

پلاگین هایی مانند Delegated Proof-of-Stake و Proof-of-Stake نیز بر روی Fantom پیاده سازی شده است. این مکانیزم‌ها به دارندگان توکن‌های فانتوم اجازه می‌دهند در فرایند تصمیم‌گیری و امنیت شبکه Fantom شرکت کنند. با استفاده از Delegated Proof-of-Stake، دارندگان توکن می‌توانند به دیگران برای نمایندگی در شبکه فانتوم رای دهند و وظایف مهمی مانند تأیید تراکنش‌ها و تولید بلوک‌ها را به آنها واگذار کنند. این سیستم به شبکه Fantom امنیت و توزیع قدرت و نمایندگی متناسبی می‌بخشد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتالی فانتوم + آینده ارز فانتوم


همچنین، Proof-of-Stake (PoS) نیز در فانتوم پیاده‌سازی شده است. در این مکانیزم، دارندگان توکن می‌توانند توکن‌های خود را داخل کیف پول‌های خود نگهداری کنند و با موجودی توکن‌ها، شانس خود در فرایند انتخاب نماینده و بلوک تولید را تعیین کنند. PoS نیز برای امنیت و عدالت در شبکه Fantom بسیار مهم است و تمایزی بین دارندگان توکن‌ها بر اساس موجودی آنها ایجاد می‌کند. از این روش‌ها و مکانیزم‌های کارکرد فانتوم استفاده می‌کند تا به شبکه امنیت، کارایی و قابلیت مقیاس‌پذیری بالا را برای ارائه خدمات دیفای فراهم کند.

پیش بینی آینده حوزه دیفای

پیش بینی آینده دیفای و بهترین پروژه‌های آینده یک امر بسیار پیچیده است و هیچکس نمی‌تواند با دقت کامل وضعیت آینده را پیش بینی کند. با این حال، می‌توان تعدادی از مهمترین عوامل را در نظر گرفت که می‌تواند بر توسعه و رشد دیفای تأثیرگذار باشد:

  • رشد استفاده از تکنولوژی بلاک چین : افزایش استفاده از تکنولوژی بلاکچین و اعتماد بیشتر به دیفای می‌تواند به رشد پروژه‌های دیفای کمک کند. هر چه تعداد کاربران و تراکنش‌ها در دیفای افزایش یابد، بهترین پروژه‌ های دیفای نیز به میزان بیشتری مورد توجه قرار خواهند گرفت.
  • نقشه‌ برداری از نیازهای کاربران : بهترین پروژه‌های دیفای کسانی هستند که به خوبی درک کرده‌اند که نیازهای کاربران چه هستند و راهکارهایی ارائه می‌ دهند که به طور بهتری به این نیازها پاسخ می‌ دهند. توجه به نیازهای کاربران و ارائه راهکارها برای رفع این نیازها می‌ تواند به بهترین پروژه‌ های دیفای منجر شود.
  • مقیاس‌ پذیری : پروژه‌ هایی که قابلیت مقیاس‌ پذیری بالا دارند و توانایی مدیریت افزایش تراکنش‌ها و کاربران را دارند، احتمالاً بهترین پروژه‌ های دیفای شناخته خواهند شد. با توجه به افزایش روزافزون تراکنش‌ ها و نیازهای کاربران، پروژه‌ هایی که قادر به پشتیبانی از بار زیاد و گسترش قابلیت مقیاس‌ پذیری هستند، احتمالاً بهترین عملکرد را خواهند داشت.
  • کیفیت تکنولوژی و امنیت : پروژه‌هایی که تکنولوژی پشتیبانی کننده آن‌ها راهبردی، قابلیت اطمینان و امنیت دارند، احتمالاً بهترین پروژه‌های دیفای خواهند بود. امنیت و اعتماد به پروژه‌های دیفای نقش بسزایی در طولانی مدت ایفا می‌کند و به کاربران اعتماد می‌بخشد.
  • همکاری با بسترهای دیگر : پروژه‌ هایی که قابلیت همکاری و ادغام با بسترهای دیگر را دارند، احتمالاً بهترین پروژه‌ های دیفای به حساب می‌آیند. توانایی ارتباط و تعامل با سایر پروژه‌ها و استفاده از توانمندی‌ های آنها، به پروژه‌ها کمک می‌کند تا قابلیت ارائه خدمات و قابلیت‌های جدیدتر در دیفای را داشته باشند.

هرچند که پیش بینی دقیق و قطعی آینده دیفای و بهترین پروژه‌های آن ممکن نیست، اما با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، می‌توان بهترین پروژه‌های آینده را شناسایی کرد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، 10 مورد از بهترین پروژه های دیفای در دنیا را به شما معرفی کردیم و راجع به هر پروژه، مفصل توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز آربیتروم چیست و چه آینده ای دارد، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر می دانید بهترین پروژه های دیفای کدامند و آینده حوزه دیفای چطور پیش بینی می شود، فکر می کنید این حوزه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری شما است یا خیر؟ (دلیل خود را نیز حتما با ما به اشتراک بگذارید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *