ارز دیجیتال سلر چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال سلر

تا به حال اسم ارز دیجیتال سلر به گوشتان خورده است؟ اصلا به دنیای آلت کوین های جذاب و سودآور علاقه ای دارید؟ با سودهای چند هزار درصدی که آلت کوین ها در مدت زمانی بسیار کوتاه نصیب افرادی که به آن ها و پروژه رمزارز اعتماد کردند، شد در حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده تر از پیش است و بیت کوین تنها یک فرصت برای کسب سود و سرمایه گذاری در این بازار وسیع به حساب می آید! ارز دیجیتال سلر هم یکی از همین آلت کوین های آینده داری است که قصد داریم در این مطلب آن را بررسی کنیم. این که ارز دیجیتال سلر چیست و چطور کار می کند و چه اهدافی دارد یا این که به صورت کلی برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر را در این مقاله به زبان ساده مورد بررسی قرار داده ایم.

معرفی ارز دیجیتال سلر

یکی از پروژه های آینده دارد بازار ارزهای دیجیتال و کمک کننده بلاکچین، بدون تردید پروژه ارز دیجیتال CELR محسوب می شود که توانسته است تحوالات بسیاری را در این حوزه ایجاد کند. تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال سلر به سال 2019 میلادی بر میگردد. این ارز از طریق صرافی بایننس برای اولین بار در اختیار مشتاقان خرید و فروش رمزارز قرار گرفت. طراحان شبکه CELER امیدوار بودند تا با ارائه آن بتوانند به‎ اشکال گوناگون و موثرتر قلب و ذهن علاقمندان را تسخیر نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بدین ترتیب طراحان به معیارهایی مانند تعامل و هزینه‌ های کم توجه بیشتری کردند. شبکه سلر یک پلتفرم مقیاس‌ بندی لایه دوم می باشد که با استفاده از آن می توان بسیار سریع و ایمن معاملات خارج از زنجیره را انجام داد. این پلتفرم قابلیت انجام تراکنش‎ ها و پرداخت ‎های هوشمند را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. ارز دیجیتال سلر در تلاش است تا cEconomy را تا حد ممکن مدیریت و هدایت نماید تا خارج از زنجیره فعالیت داشته باشد.

به صورت کلی هدف این است که یک اکوسیستم مجازی مبتنی بر نوآوری‌ بنا گردد و مطابق با تجربیاتی باشد که توسعه دهندگان سلر در زمان کار برای غول‌ های صنعتی مثل؛ Google Amazon ،Cisco و HP گردآوری کرده‌ اند. تا به اینجای مطلب یک دید کلی نسبت به پروژه سلر پیدا کرده اید، اما اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتالی سلر چیست و دقیقا چه اهدافی را دنبال می کند، به هیچ عنوان ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ارز دیجیتال سلر چیست؟

سلر محیطی را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا برای مقیایس پذیری دو لایه بلاکچین که در نهایت انجام معاملاتی که در حوزه کریپتوکارنسی را ممکن می سازد، سرعت و امنیت افزایش چشم گیری پیدا کند و طبق سایت و وایت پیپر این ارز رسالت خودش رو برای بلاکچین با مقیاس پذیری دو لایه ای خارج از زنجیره ی پرداخت ها و اسمارت کانترکت ها نهادینه نماید که البته در ادامه وایت پیپر یا همان نقشه راه این ارز دیجیتال را دقیق بررسی خواهیم کرد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال گیفتو چیست و چطور کار میکند؟

چنانچه بخواهیم به صورت کلی پروژه سلر را توصیف کنیم، باید گفت که پروژه است که برای بلاکچین کمک های بسیار خوبی را پیاده سازی می کند و هر برنامه دیسنترلایز را مقیاس پذیر تر و در نتیچه با سرعت بیشتری پیش می برد. البته این نکته را هم نباید از یاد برد که سلر یک توکن ERC20 و بر پایه اتریم به حساب می آید و شبکه Celer به هر شخصی این امکان را می دهد تا از طریق نوآوری در تکنیک های مقیاس بندی غیر زنجیره ای و طراحی مکانیسم های رمزنگاری اقتصادی ترسیمی، به سرعت برنامه های غیر متمرکز بسیار مقیاس پذیر را طراحی کند.

ویژگی های خاص پروژه CELR چیست؟

  • 1) ارائه وایت پیپر مدون شده و دقیق به همراه جزییات مورد نیاز.
  • 2) تیم بسیار قوی و قدرتمند از جمله دانشمندان و دولوپرهای شبکه های بلاکچین.
  • 3) ارائه کدنویسی ها در گیت هاب و که بیش از 1000 کد گوناگون نوشته شده است.
  • 4) به علت ادد شدن لانچ پد بایننس اهمیت پروژه به عنوان یک ICO بسیار افزایش پیدا کرده است.

نقشه راه ارز دیجیتال سلر

شبکه سلر ابتدا وایت پیپر خود را در ماه ژوئن 2018 میلادی منتشر کرد. از آن زمان تا به امروز، پیشرفت‌ های فوق العاده ای در توسعه این پروژه به چشم می خورد که بیشتر آن ها را می توانید در گزارش تحقیقاتی بایننس مشاهده کنید. همان طور که مخزن این پروژه در گیت‌ هاب نشان می‌ دهد، بیش از 1000 کد برای پیاده‌ سازی نود کامل شبکه سلر، بیش از 1000 کد برای برنامه اندرویدی و 239 کد برای برنامه iOS به وجود آمده است.

رمزارز سلر قصد دارد به چه چیزی برسد؟

شبکه ارز دیجیتال سلر با هدف پاسخ به اصلی ترین موضوعات موجود در دنیای کریپتوکارنسی راه اندازی شده است. شبکه celer می خواهد مقیاس‌ پذیری بلاکچین‌ های حال حاضر را وسیع تر کند تا دامنه موارد استفاده از آن ها گسترده تر شود. به گفته توسعه‌ دهندگان رمزارز سلر، فناوری بلاکچین در زمینه انتقال ارزش حتی در بخش مالی، به تنهایی از ارائه راه‌ حل های غیر بلاکچین رقیب عقب‌ تر می باشد.

ارز دیجیتال سلر چیست

این موضوع به علت معاملات کندی است که معمولا برچسب قیمت بالایی را نیز به همراه دارد. این موضوع موجب ایجاد اختلال در معاملات اقتصادی می شود. با وجود سیستم‌ های موجود در زنجیره، هر گره احتیاج دارد تا فرآیند معاملات را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع در کاهش سرعت معاملات تاثیر بسزایی دارد. منظور از گره و یا node در دنیای رمزارزها، هر کامپیوتری است که به شبکه بلاکچین وصل می باشد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال هولو چیست و چطور کار میکند؟

آن ها موظفند تا تراکنش‌ ها را بررسی، محاسبه کرده و مورد تایید قرار دهند. با وجود پیشرفت‌ های پوسته ای که در الگوریتم‌ های اجماع زنجیره‌ ای به وجود آمده است، توسعه‌ دهندگان و کاربران هنوز مجبور به پذیرش سازش های سخت در قسمت های دیگر این فناوری هستند. راه‌ حل ارائه شده به وسیله رمزارز سلر این است که الگوریتم اجماع درون زنجیره‌ ای به عنوان گزینه آخر به حساب آید.

جالب است بدانید که در این صورت، اولویت با تکنیک‌ های مقیاس ‎بندی خارج از زنجیره خواهد بود. این سیستم‌ ها طبق سیستم‌ های توزیع شده مقیاس‌ پذیر با عملکردهای متقابل و مستقل بر روی گره‌ های متنوع ساخته شده‌ است. مقیاس خارج از زنجیره سلر بایستی به طرفین اجازه دهد تا قراردادها را به صورت محلی، یعنی در بین خود به جای بلاکچین جهانی اجرا نمایند.

اهداف جانبی ارز دیجیتال سلر چیست؟

طراحان رمزارز سلر در تلاشند از طریق پلتفرم خود، حجم معاملات با سرعت بیشتر را پایه ریزی کنند. با رشد تعداد گره‌ های متصل، قرار است که توان تولید شبکه حدودا به صورت خطی افزایش پیدا کند. از منظر تئوریک، حتی میلیاردها معامله در ثانیه بایستی یک هدف قابل دسترس باشد، اما به شرطی که تعداد گره‌ ها و برنامه‌ ها در سیستم عامل خارج از زنجیره به اندازه کافی بالا باشد.

از نظر توسعه دهندگان Celer، سرانجام راه حل آن ها بایستی به یک اکوسیستم غیرمتمرکز متشکل از کاربران، رایانه‌ ها، دستگاه‌ های تلفن همراه و اینترنت تبدیل شود. بدین ترتیب همه از توانایی تبادل سریع و کارآمد ارزش و داده‌ ها در یک سیستم مشابه اینترنت برخوردار هستند. مقیاس‌ گذاری خارج از زنجیره در پلتفرم Celer نه تنها باید به حجم معاملات کمک کند بلکه می بایست امنیت به مراتب بیشتری برای آنها ایجاد کند.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال دیجی بایت | پیش بینی آینده قیمتی DGB

مقیاس گذاری خارج از زنجیره‌ ای تنها به عنوان تکنیکی برای بهینه سازی عملکرد شبکه Celer اعلام نشده است، بلکه از آن به عنوان فناوری یاد شده است که بایستی از آن برای استقرار dAPP استفاده کرد. منظور از dAPP همان برنامه و اپلیکیشن‎ های غیر متمرکز است. این برنامه ‎ها مالکیت مرکزی ندارند. از جمله اصلی ترین قابلیت های آن ها این است که هیچ کس قادر نیست آن ها را خراب کرده و یا خاموش کنند.

آن ها به عنوان مدرن ترین و جدیدترین نرم‎ افزارها در این زمینه شناخته شده اند. بیشتر معاملاتی که در پلتفرم سلر در حال حاضر انجام می شود، تنها به وسیله شرکت‌ کنندگان درگیر در آن ها مورد پردازش قرار می گیرد. این امر قرار است زمینه‌ هایی را برای به وجود آمدن حریم خصوصی بهتر برای کاربران ایجاد کند، به این خاطر که در همه شرایط با همه معاملات رفتار عمومی نمی شود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

شبکه ارز دیجیتال سلر بر روی یکی از حائز اهمیت ترین مشکلات دنیای بلاکچین و پروژ‌های ارزهای دیجیتال یعنی مقیاس‌ پذیری متمرکز است.

این شبکه در تلاش است تا این مشکل را به صورت خارج از زنجیره و مقیاس‌ پذیر در سطح اینترنت برطرف نماید. با پشتیبانی از جانب بایننس که جدیدا انجام شده، این پروژه بسیار جذاب‌ تر از پیش در حال پیش روی می باشد.

ولی تنها زمان ثابت خواهد کرد که آیا می‌ تواند یکی از بزرگترین مشکلات بلاکچین را برطرف نماید یا مثل تعداد زیادی از پروژه‌ های حوزه بلاکچین، پس از گذشت چند سال فعالیتش را به اتمام می رساند.

همان طور که ابتدای مطلب قول داده بودیم، به معرفی ارز دیجیتال سلر و اهداف آن برای آینده پرداختیم.

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید، مطلب صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال مطمئنا برای شما جذاب است. 

هرگونه سوالی در مورد خرید و فروش ارز دیجیتالی سلر داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *