بهترین زمان خرید ارز دیجیتال + راهنمای گام به گام خرید

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

با توجه به داغ تر شدن بازار ارزهای دیجیتال در دنیا و به ویژه در ایران، بسیاری از افراد به دنبال خرید ارزهای دیجیتال مختلف به خصوص بیت کوین هستند. افزایش قیمت بی سابقه بیتکوین و دیگر رمزارزها موجب شده است تا رونق این بازار به بیشترین حد خود در تاریخ برسد. از نکات مهمی که برای خرید بیت کوین در ایران به آن نیاز دارید، تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال است که بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع وقتی که شما بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را بتوانید تشخیص دهید، در بهترین نقطه به ارز مورد نظر ورود کرده و در بهترین نقطه قیمتی می توانید با سود خوبی معامله خود را ببندید، پس یادگیری نحوه شناسایی بهترین زمان خرید ارز دیجیتال امری کاملا ضروری و حائز اهمیت به حساب می آید، پس این مورد رو در ادامه این مطلب به صورت رایگان و با زبان ساده یاد بگیرید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

رمزارزهایی مثل بیت کوین همیشه با خطر نوسان های شدید مواجه هستند. همان طور که پیش از این نیز بارها تجربه‌ کرده‌ ایم، قیمت ارزهای دیجیتال در یک روز و بعضا تنها در یک ساعت، تا ده‌ ها درصد افزایش یا کاهش را تجربه می کند. وقتی که قیمت‌ ها شروع به افزایش می‌ کنند، همه‌ ما به علت حس جا ماندن از سودی که پیدا می ‌کنیم، نمی‌ دانیم که آیا این زمان بهترین موقع برای خرید است یا نه. در هر نوع سرمایه ‌گذاری، تصمیم‌ گیری در مورد ورود به عرصه، با اضطراب، عدم اطمینان و ترس زیادی همراه است. شاید خیلی ‌ها وقتی نام بیت کوین را بشنوند یاد نوسان‌ های زیاد این ارز دیجیتال بیافتند؛ شمشیر دو لبه ‌ای که خیلی‌ ها را یک ‌شبه میلیونر کرده و بعضی‌ ها را به خاک سیاه نشانده است. جالب است بدانید که اگر دسامبر ۲۰۱۷ بیت کوین خریداری کرده بودید، پس با احتمال بسیار زیادی در کوتاه مدت ضرر کرده بودید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اما اگر ژانویه ۲۰۱۹ بیت کوین می خریدید و یا بیت کوین های خریداری شده خود در سال های گذشته را نگهداری می کردید، حسابی نان ‌تان در روغن بود. حالا باید پرسید که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ به هنگام خرید باید به چه شاخصه‌ هایی توجه نمایید؟ بیایید با خود روراست باشیم. تمامی افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می کنند، دانش اقتصادی تخصصی ندارند. بیشتر دارندگان ارز دیجیتال خودآموخته هستند و بقیه ‌آن ها از همان آموخته ‌های اقتصاد سنتی استفاده می‌‌ کنند. به هر روی اشکالی ندارد، ولی تا وقتی که همه ‌چیز سر جای خودش باشد. اقتصاددان ‌ها با توجه به مشاهدات خود و طبق فاکتورها و تحلیل ‌هایشان نظراتی درباره بهترین زمان خرید بیت کوین اعلام کرده‌ اند.

محققین دانشگاه مشهور ییل روشی را ارائه کرده اند که می ‌توانند با روند قیمت ‌های قبلی بیت کوین، قیمت آینده آن را پیش‌ بینی نمایند. این محقق ‌ها قیمت بیت کوین را در هفت سال گذشته تحلیل کرده ‌اند و مدلی را توسعه داده‌ اند که می‌ توانند با آن قیمت آینده بیت کوین را تا حدود زیادی تخمین بزنند. این تحقیق نشان می ‌دهد ارزهای دیجیتال به صورت کامل با دارایی ‌های سنتی متفاوت هستند و با فاکتورهایی که روی نوسانات قیمت تاثیرگذارند نمی‌ توان آنها را تحلیل و بررسی نمود.

اقتصاددانان ثابت کرده ‌اند که بیت کوین، برخلاف سهام و کالای اقتصادی، بسیار به نرخ شتاب قیمت بستگی دارد، به عبارت دیگر بیت کوین عملکرد خوبی داشته باشد، به همین روند خوب در کوتاه مدت ادامه خواهد داد. طبق این تحقیق سرمایه ‌گذاران باید بیت کوین را زمانی خریداری کنند که در طی یک هفته ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. به صورت معمول جهت تشخیص بهترین زمان برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، یک سری قوانین کلی وجود دارد که به شرح زیر می باشد؛

بی‌ ثباتی جهانی : همواره ژئوپولیتیک نقش حائز اهمیتی را در بازار بازی می‌ کند. به عنوان مثال بلاتکلیفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده بود پوند انگلیسی برای چندین ماه ضعیف شود. بی ‌ثباتی سیاسی و هرج‌ و مرج می‌ تواند به ‌سادگی قیمت ارز دیجیتال را کاهش دهد. بی ‌جا نیست که پرطرفدارترین ارز دیجیتال، بیت کوین را طلای دیجیتال نامیده اند، دقیقا مثل این فلز گران بها به اتفاقات اطرافش واکنش نشان می‌ دهد. جنگ تجاری بین آمریکا و چین مثال خوبی از این موضوع به شمار می رود. افزایش تنش بین این دو ابرقدرت باعث شده یوآن عقب ‌نشینی کند و جایگاه بیت کوین مستحکم‌ تر شود. همواره می بایست برای رسیدن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال حواسمان به اتفاقات دنیا باشد.

خرید ارز دیجیتال در هنگام افت قیمت : پایین بخر، بالا بفروش و مفهوم تازه ‌ای به حساب نمی آید. پل گتی یکی از سرمایه‌ داران نفتی دنیا این طور می گوید که وقتی همه در حال فروش هستند، شما برای خرید اقدام کنید و تا زمانی که همه شروع می ‌کنند به خرید پیش خودتان نگه دارید. وقتی قیمت سقوط می ‌کند بهترین زمان برای خرید است، اما سوال اصلی اینجاست که از کجا بفهمیم قیمت به پایین ‌ترین میزان خود رسیده است؟ احتمالا هیچ‌ وقت دقیقا از این موضوع مطلع نخواهید شد، ولی زمانی که می ‌بینید مدتی است که قیمت در حال افت است، بهتر است تکه ‌تکه خرید های خود را انجام دهید.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

جالب است بدانید که به این عمل در اصطلاح میانگین کم کردن گفته می شود. مقداری ارز دیجیتال بخرید و دوباره هفته آینده مقداری دیگر خریداری کنید. اگر قیمت باز هم کم شد، از آنجایی که میانگین قیمت خرید شما پایین ‌تر آمده است، شما کماکان در سود هستید. این تکنیک تا وقتی که تصمیم می ‌گیرید دارایی ‌خود را نقد کنید جواب خواهد داد.

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال

بازار رمزارزها را بشناسید : به صورت کلی افراد بهتر است قبل از ورود به بازارهای مالی دانش و آگاهی خود را در مورد حوزه مورد نظر و اصول سرمایه ‌گذاری در آن افزایش دهند. این امر در بورس می ‌تواند مانع از گرفتار شدن سهامداران در اقدامات حقوقی‌ ها شود و در بازار رمرارزها نیز از سرمایه‌ گذاران، در برابر اثرگذاری نهنگ‌ ها حمایت کند. این را باید در نظر داشت که هر اشتباه در بازارهای مالی می ‌تواند بخشی از سرمایه افراد را که برای کسب آن زحمت بسیاری کشیده ‌اند، نابود نماد، به همین خاطر هیچ ‌کس نباید بدون کسب آگاهی سرمایه‌ گذاری انجام دهد. در این راستا توصیه دارم که حتما مقاله آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید تا آشنایی کلی در مورد ارزهای دیجیتال به دست آورید.

چشم از چرخه ‌های بازار بیت کوین برندارید : یکی از بهترین استراتژی ‌هایی که می‌ توان برای تعیین زمان مناسب برای خرید بیت کوین اتخاذ کرد، بررسی دقیق چرخه‌ ها و گردش بازار ارز دیجیتال است. همان طور که می‌ دانید، بیت کوین ۱۰ ساله شده است و این یعنی که یک دهه تحقیق درباره بیت کوین صورت گرفته است که برای درک بهتر از شیوه رفتار بازار می ‌توان مورد ارزیابی قرار داد. البته پیش بینی دقیق میزان کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین تقریبا غیرممکن است، چرا که بازار کریپتو همچنان از نوسان زیادی برخوردار است.

بهترین روز خرید ارز دیجیتال چه روزی است؟

چنانچه بخواهید در بازار بورس سرمایه ‌گذاری نمایید، تنها قادرید در زمان‌ های محدودی از روز و هفته این کار را انجام دهید، ولی از آن طرف دروازه ‌های بازار ارز دیجیتال همیشه به روی همه باز است و در حقیقت هر وقت که اراده کنید، می‌ توانید خرید کنید، بفروشید، تبدیل کنید و ترید داشته باشید، البته مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید. طبق تحلیل ‌های بسیاری که روی قیمت بیت کوین صورت گرفته است، یکشنبه و دوشنبه بهترین روز برای خرید بیت کوین به حساب می آید. دلیل آن هم این است که قیمت بیت کوین در این روزها به کمترین قیمت خود می ‌رسند.

بهترین ساعت از روز برای خرید ارز دیجیتال کدام است؟

در این خصوص می توان گفت که بهتر است صبح ارز دیجیتال بخرید یا ظهر؟ عصر یا شب؟ همانطور که قبلا گفتیم، ارز دیجیتال مثل سهام یا ارزهای فیات قاعده خاصی ندارند. هردو بازار سهام و فارکس نسبت به خبرهای خاصی که ساعت ‌های مشخصی از روز منتشر می ‌شوند سریعا واکنش نشان می ‌دهند. ولی رمزارزها به چنین خبرهایی واکنش چندانی نشان نخواهند داد. چهره ‌ای نگران به خود نگیرید. هنوز هم می‌ شود ساعت مناسب خرید بیت کوین را پیش‌ بینی کرد. به عنوان مثال بر اساس یک قانون کلی، قیمت بیت کوین یا یک شیب زیاد افزایش پیدا می کند و در ادامه به آرامی کاهش می یابد و در یک جا ثابت می‌ ماند تا برای حرکت صعودی و یا نزولی بعدی خود آماده شود.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 کدام است؟

حال این سوال برای خیلی ها پیش می آید که برای خرید در ابتدای روز دوشنبه به وقت کدام کشور بهتر است برای خرید اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت از اونجا که حجم بیشتر تریدها تو کشورهای آمریکا، به‌ ویژه شرق آمریکا، چین و کره‌ جنوبی انجام می شود، بنابراین طبیعتا بهتر است زمان این مناطق را برای خرید ارزهای دیجیتال در هفته در نظر بگیریم، یعنی :

  • ** EST – Eastern Standard Time
  • ** CST – China Standard Time
  • ** KST – Korea Standard Time

خلاصه مطلب و کلام پایانی

به صورت معمول  سه سناریو برای حرفه ای های بازار وجود دارد تا بتوانیم ریسک سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را کاهش دهیم و بیشترین سود رو از معاملات خود دریافت کنیم که به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :

  • 1) تقاضای خرید بیت کوین روزهای شنبه و یکشنبه یا همان آخر هفته ‌های کشورهای خارجی کاهش پیدا می کند و موجب می ‌شود قیمت بیت کوین دوشنبه صبح‌ ها با کاهش روبرو گردد. از طرفی اما قیمت بیت کوین جمعه ‌ها و شنبه‌ ها به بالاترین میزان خود می رسد.
  • 2) تئوری دوم توصیه دارد روزهای شنبه و یکشنبه برای خرید بیت کوین اقدام نمایید و در ساعات اولیه روز دوشنبه خریدتان را نهایی کنید. در این سناریو، حجم مبادلات روز دوشنبه افزایش می یابد و باعث می ‌شود در طی هفته قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند.
  • 3) تریدرهای حرفه ‌ای به صورت معمول از خرید بیت کوین اوایل هر ماه خودداری می‌ کنند و دلیل هم این است که کارمندان در این زمان حقوق دریافت می کنند. آن ها تمایل دارند وسط یا آخر ماه خرید کنند. دلیلشان هم این است که وقتی جیب مردم پر پول است تقاضای خرید بیت کوین زیاد می ‌شود و قیمت آن با افزایش روبرو خواهد شد.

پیش‌ بینی کردن بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال کار ساده ای نیست. حسابی باید با آن ها دست و پنجه نرم کرده باشید و با تجربه شوید. از طرف دیگر نوسان بازار نیز باید به کم ترین میزان خود برسد تا بشود روند قیمت را پیش ‌بینی کرد. این امر برای همه ارزهای دیجیتال صادق است. در حقیقت هیچکس نمی‌ تواند به شما بگوید هفته بعد، ماه بعد و یا سال بعد چه اتفاقی رخ خواهد داد. با این وجود ترفندهایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم می ‌تواند شما را در انتخاب بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال کمک کند.

امیدوارم از این مطلب که به آموزش تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال اشاره داشت، نهایت استفاده رو برده باشید.

شما تا به حال تجربه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته اید؟ (لطفا تجربیات شخصی خودتون رو با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *