ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست

ارز دیجیتال پنکیک سواپ یکی از رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی است که اخیرا از آن بیشتری می شونیم، ولی آیا همه فعالان بازار می دانند ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست و چه آینده ای در انتظار آن است؟ در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست باید گفت که یک رمزارز با توکن اختصاصی  کیک یا همان CAKE است که صرافی پنکیک سواپ به عنوان توکن اختصاصی خود از آن رونمایی کرده است و اخیرا خبرهای زیادی در مورد آینده دار بودن آن به گوش می خورد، از همین روی در این مطلب ابتدا به این می پردازیم که ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست تا دید بهتری نسبت به این رمزارز کسب کنیم و در ادامه به آینده پنکیک سواپ نیز اشاره هایی خواهیم داشت؛

ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست ؟

در ابتدا بهتر است نگاهی کلی تر به این پروژه داشته باشیم و یک توضیح مختصری از صرافی پنکیک سواپ ارائه کنیم و در ادامه در مورد توکن آن صحبت کنیم. امکانات و بخش‌ های گوناگون پنکیک سواپ مثل تبادل ارزها، تامین نقدینگی، کشت سود، استخر‌های Syrup و لاتاری دقیقا مثل وسایل یک شهربازی کنار هم قرار گرفته اند و هر یک از آن ها کاربر را وسوسه می‌ کند که از سایر بخش ها نیز استفاده کند و در آخر شانس خود را در لاتاری امتحان نماید.

توکن کیک، بلیط ورود به این شهربازی می باشد که امکان استفاده از قسمت های گوناگون اکوسیستم پنکیک سواپ را در اختیارتان قرار می دهد. به زبان ساده تر کیک، توکن اصلی پلتفرم پنکیک سواپ است که هدف کلی آن، ایجاد انگیزه مالی برای تامین کنندگان نقدینگی در این صرافی است؛ به علاوه توکن کیک، امکان استفاده از دیگر امکانات پنکیک سواپ را نیز فراهم می‌ نماید. این توکن بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین و تحت استاندارد BEP20 راه اندازی شده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


امروزه توکن کیک محدودیت عرضه ندارد و شاید در نگاه نخست بتوان آن را یک توکن تورمی دانست. هرچند جامعه کاربران این موضوع را یک نگرانی می دانند، ولی توسعه‌ دهندگان پنکیک سواپ دلیل مناسبی جهت وضع نکردن سقف عرضه این توکن دارند و آن هم ایجاد انگیزه برای تامین کنندگان نقدینگی پنکیک سواپ به حساب می آید.

در عوض، پروتکل پنکیک سواپ از روش هایی بهره می گیرد که در طولانی مدت، کیک را به یک توکن ضدتورمی تبدیل نماید. نخستین راهکار که در این خصوص اتخاذ می شود، بدون شک کاهش نرخ عرضه است؛ لذا پروتکل کیک اخیراً تعداد توکن‌ های تولیدشده در هر بلاک را از 40 به 25 رسانده است.

همچنین راهکار دیگری که باید مد نظر قرار دهند، سوزاندن توکن‌ ها در طول یک برنامه‌ منظم هفتگی است و این بدین معنی است که هر هفته، تعدادی از توکن‌ ها به یک آدرس غیرقابل دسترسی فرستاده شده و به نوعی از گردانه خارج می شوند. حال که فهمیدیم ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست و یک دید کلی در مورد آن پیدا کردیم، در بخش بعدی به نحوه معامله این ارز دیجیتال می پردازیم؛

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال پنکیک سواپ

به صورت کلی به منظور تبادل یا معامله ارز دیجیتال پنکیک سواپ، ساده‌ ترین روش استفاده از خود صرافی دیجیتالی پنکیک سواپ است و این در حالی است که در برخی از صرافی‌ های دیجیتال دیگر نیز امکان تبادل این توکن فراهم‌ شده است که در ادامه می خواهیم به 5 نمونه از آن ها اشاره داشته باشیم.

1) صرافی بایننس : از آنجا که به دلیل تحریم‌ های اعمال‌ شده برای کشورمان، بسیاری از صرافی‌ های رمزارز خارجی به ایرانیان خدماتی ارائه نمی دهند، ضروری است که سرمایه‌ گذاران قبل از ثبت‌ نام و ایجاد حساب کاربری در این صرافی‌ های دیجیتال، از ارائه خدمات آن ها به ایرانیان اطمینان یابند.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

در واقع این امر به این دلیل مهم می باشد که در صورت عدم ارائه خدمات به ایرانی ها، احتمال مسدود شدن و از دست دادن دارایی‌ های دیجیتالی شما وجود دارد. صرافی بایننس شاید بهترین و بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا به حساب می آید که متأسفانه از به دلیل تحریم های کشور آمریکا، خدماتی را به کاربران ایرانی ارائه نمی کند و کاربران ایرانی با پذیرش ریسک مسدود شدن حساب های کاربردی و با استفاده از وی پی ان از آی پی کشورهای دیگر برای استفاده از خدمات این صرافی بزرگ استفاده می کنند و خود مزایا و معایبی دارد.

2) صرافی کوینکس : صرافی کوینکس در سال 1396 در کشور هنگ کنک راه اندازی شد. موسس و مدیر این صرافی آقای یانگ هایپو است که پس از موفقیت فوق العاده وی در ایجاد استخر استخراج و یا بی تی سی و همچنین ارائه خدمات چشم گیر به کاربران خود، برای راه اندازی این صرافی دیجیتال اقدام کرد و در حال حاضر این صرافی یکی از آن دسته از صرافی هایی است که خدمات بسیار خوبی به کاربران ایرانی می دهد و معمولا ایرانیان از فعالیت در این صرافی نهایت رضایت را دارند.

3) صرافی هو : این صرافی کار خود را به عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال آغاز کرد ولی دو سال بعد از راه اندازی، به کیف پولی معتبر برای ذخیره ارزهای دیجیتال تبدیل شد. در واقع نقطه قوت اصلی این کیف پول که موجب شد طرفداران بسیاری به سمت آن جذب شوند، سطح امنیتی بسیار بالای آن بود. در ادامه هوو از صرافی دیجیتالی خود نیز رونمایی کرد و همچنین در نظر دارد تا به بهترین پلتفرم معامله ارزهای دیجیتالی در دنیا تبدیل شود.

امروزه هم این صرافی یکی از بهترین پلتفرم‌ ها برای ارائه خدمات تبادل دارایی‌ های دیجیتال در کل دنیا به حساب می آید که هدف اصلی آن ارائه فضایی امن و قابل‌ اعتماد برای معامله گران گوناگون محسوب می شود. این صرافی مدعی است که برای افزایش اطمینان سیستم‌ عامل خود و همچنین سطح امنیتی پلتفرم خود، از امنیت سطح بانکی در کنار GSLB و همچنین سرورهای غیرمتمرکز استفاده می کند. همچنین مطابق با گزارش‌ هایی، تیم اصلی توسعه‌ دهنده این صرافی، از سرمایه‌ گذاران ابتدایی بیت کوین به حساب می آیند که جدا از آن برخی از اعضای این صرافی در SuanLiBa و BATPOOL نیز فعالیت هایی را داشته اند.

4) صرافی کوین بن : کوین بن یکی از صرافی هایی است که به منظور سهولت در معامله دارایی های دیجیتال کاربران به گونه ای ایمن و مطمئن و همچنین قابل‌ اعتماد برای تمامی افراد در کل دنیا راه اندازی شده است. استفاده از این صرافی به نسبت ساده است و طیف وسیعی از جفت ارزهای گوناگون را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و از طرف دیگر کوین بن مانند سایر پلتفرم‌ های معامله ارزهای دیجیتال، از رابط کاربری بسیار ساده ای برخودار است و این امر موجب می شود تا تمامی کاربران با هر سطح دانشی که از این بازار دارند، قادر باشند به راحتی از خدمات این صرافی بهره مند شوند.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

البته در کنار مواردی که به آن ها اشاره داشتیم، کوین بین برای کاربران همه کشورها در دسترس است و پشتیبانی از چندین زبان مختلف نیز موجب شده است تا طرفداران آن بیشتر شوند و کسانی که مسلط به زبان انگلیسی نیستند نیز به سادگی از خدمات این صرافی استفاده کنند. البته ناگفته نماند که زبان پیش‌ فرض این صرافی چینی است، اما می توان وب‌ سایت را به زبان‌ های انگلیسی، پرتغالی، ویتنامی اسپانیایی و کره‌ ای هم تغییر داد.

5) صرافی بیت مارت : بیت مارت یک صرافی دیجیتالی متمرکز به حساب می آید که دفتر اصلی آن در جزایر کیمن واقع شده است و چهار دفتر دیگر نیز در نیویورک آمریکا، چین، هنگ‌ کنگ و کره جنوبی دارد. جالب است بدانید که این صرافی از معاملات نقطه‌ ای، خودکار و معاملاتی بر اساس تتر و دلار پشتیبانی به عمل می آورد. لازم به ذکر است که هدف اصلی این صرافی این است که جهان را به سمت سیستم مالی بهتری بکشاند.

از طرف دیگر با در نظر گرفتن قوانین این صرافی و با توجه به گفته های توسعه‌ دهندگان این پروژه، دسترسی به سرویس بیت مارت، استفاده از خدمات این صرافی نیز مانند صرافی بایننس، برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست! در واقع به دلیل تحریم کاربران ایرانی، صرافی بیت مارت اعلام کرده است که در صورت شناسایی کاربری ایرانی با آی پی سایر کشورها، دارایی‌ های وی را در صرافی مسدود خواهد کرد و همین موضوع کمی استفاده از این صرافی را با ریسک های به مراتب زیادی روبرو کرده است.

کیف پول‌ های مناسب برای نگهداری توکن کیک

1) کیف پول متامسک : ولت دیجیتالی متامسک در سال 2016 میلادی و به دست آقایان ارون دیویس و دن فینلی توسعه یافت. همچنین تیم توسعه دهنده آن شامل چند متخصص حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مانند جیمز مورائو، کریستین جرین و البته فرانکی پنجیلینان می باشد.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

جالب است بدانید که این کیف پول نرم‌ افزاری جدا از فراهم کردن قابلیت ذخیره‌ سازی توکن کیک، رمزارزهای شناخته‌ شده مانند بیت کوین، اتریوم و همچنین صدها توکن با استاندارد ERC-20، مجموعه ابزاری مختلف برای تعامل با بلاکچین اتریوم مثل اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای کاربران خود فراهم ساخته است.

2) کیف پول تراست : یک کیف پول چند ارزی است و از رمزارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می کند. شما می‌ توانید این کیف پول را بر روی موبایل نصب کرده و برای ذخیره، دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال از خدمات آن بهره مند شوید. کیف پول Trust یکی از کیف پول‌ های ارز دیجیتال غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می آید و از امنیت بالایی برخوردار است. در زمان نصب این کیف پول، احتیاج نیست هیچ‌ گونه اطلاعات شخصی را وارد کنید. کیف پول تراست 12 کلمه را به جهت بازیابی کیف پول در اختیارتان قرار می دهد. شما هم باید این دوازده کلمه را یادداشت کنید و در یک جای امن نگه دارید.

3) کیف پول ولت کانکت : ولت کانکت پروتکلی است که به وسیله تعداد زیادی از ولت های ارز دیجیتال مثل تراست ولت، کوینومی و اتمیک ولت برای اتصال ساده و امن به اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز به ویژه آن‌ هایی که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای فعالیت می‌ کنند، استفاده می‌ شود. کار با این کیف پول بسیار ساده است و کاربر به سادگی قادر است با استفاده از یک کد QR یا یک لینک، کیف پول خود را به محبوب ترین پروژه‌ های فعال در حوزه دیفای مثل صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ وصل نماید.

ارز دیجیتال پنکیک سواپ

از طرف دیگر فرآیند استفاده از ولت کانکت برای اتصال کیف پول رمزارز به یک اپلیکیشن غیرمتمرکز، با توجه به این که بستر مورد استفاده موبایل باشد یا مرورگرهای دسکتاپ، متفاوت است، ولی با این وجود اصول کلی برای تمامی بسترها و روش‌ های گوناگون، کاملا یکسان می باشد.

4) کیف پول توکن پاکت : کیف پول نرم‌ افزاری و لایه باز Token Pocket به آدرس tokenpocket.pro، مکانی برای ذخیره رمزارزهاست که ساخت کیف پول برای ارزهای دیجیتال آن به صورت رمزنگاری درختی و چند امضائی انجام می شود. این کیف پول از سیستم امنیتی معمولی برخوردار است که دلیل آن اعتبار سنجی تراکنش‌ ها به شکل غیرمتمرکز است و باید در نظر داشته باشید که کاربر به کلید محرمانه کیف پول‌ های خود دسترسی ندارد.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل ارز در تراست والت به زبان ساده

به منظور افزایش امنیت، سیستم لاگین دومرحله‌ ای در اختیار کاربران قرار گرفته است. با توجه به میزان امنیت، محبوبیت و تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، این ولت توانسته است بین کیف پول های نرم افزاری، جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کند. از طرف دیگر کیف پول Token Pocket امروزه بیش از 35 ارز دیجیتال را پشتیبانی می نماید که در این بین می توان به رمزارزهای مشهوری مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و ایاس اشاره کرد.

پیش بینی قیمت پنکیک سواپ در سال های 2021 الی 2025

پیش بینی قیمت پنکیک سواپ در سال ۲۰۲۱ : پنکیک سواپ با قیمت 0.61 دلار در سال 2021 کار خود را آغاز کرد و در ادامه این توکن در یک مسیر صعودی قرار گرفت و دلیل آن در دست گرفتن کنترل بازار به وسیله گاوها بود. به این خاطر که این توکن به وسیله بزرگ‌ ترین صرافی دنیا راه اندازی شده است، به احتمال زیاد قیمت آن در آینده افزایش چشم گیری پیدا کرد. چنانچه پلتفرم پنکیک سواپ بهبود مناسبی داشته باشد، قیمت این ارز می‌ تواند به 60 دلار نیز دست یابد. این طور تخمین زده می شود که تا پایان سال ۲۰۲۱، قیمت پنکیک سواپ تا 60  دلار افزایش پیدا کند و در محدوده ۴۵ الی۶۰ دلار مورد معامله قرار بگیرد.

پیش بینی قیمت پنکیک سواپ در سال ۲۰۲۲ : پنکیک سواپ مسیر خود برای دستیابی به قیمت 90 دلار را در سال 2022 در پیش می گیرد. به علاوه چنانچه CAKE استخرهای نقدینگی بیشتر و سرمایه‌ گذاران بیشتری اضافه کند،‌ قیمت آن افزایش به مراتب بیشتری دارد. این توکن سال 2022 را با قیمت 100 دلار تمام خواهد کرد.

پیش بینی قیمت CAKE در سال ۲۰۲۳ : هدف این رمزارز این است که منابع بیشتری ارائه دهد تا به استفاده از رمزارز خود برای یک شبکه مالی غیرمتمرکز در حال توسعه بهره گیرد، ولی توجه آن روی افزایش ارزش توکن است. آن چیزی که باید در نظر داشته باشید اینجاست که نگرانی در مورد فاز حسابرسی پنکیک سواپ است که به نظر می آید نقص‌ هایی را در قراردادهای هوشمند آن آشکار کند. نگرانی‌ هایی این چنینی بایستی برطرف شوند تا پنکیک سواپ آینده‌ ای با اطمینان و هیجان بیشتر را رقم بزند. پیش بینی قیمت پنکیک سواپ نشان می‌ دهد که تا پایان سال 2023 قیمت این رمزارز تا 150 دلار افزایش پیدا می کند.

پیش بینی قیمت پنکیک سواپ در سال ۲۰۲۵ : تصور آینده همواره دشوار است ولی بایستی یک چشم‌ انداز احتمالی برای پنکیک سواپ داشته باشیم؛ بی تردید مسیر عموم مردم برای انجام پرداخت‌ ها در آینده، دیفای می باشد. تخمین زده می شود که مهم‌ ترین ترید غیرمتمرکز طی 5 سال آینده، ارز دیجیتال CAKE باشد. این رمزارز با 30 ارز برتر دنیا رقابت می کند و ذهن خریداران و مصرف‌ کنندگان را به خود مشغول می‌ کند و پیش‌ بینی می‌ شود تا 5 سال آینده، قیمت پنکیک سواپ به 300 دلار نیز برسد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پنکیک سوآپ بستری جذابی برای تجارت DeFi است و تجارت آزاد با تعهد را در چارچوب پر سرعت، امن و ارزان قیمت را در زنجیره بایننس فراهم کرده است. همان طور که گفتیم پیش رفتن بستر پنکیک سوآپ تا حدی زیادی به باینسس وابسته است و این بستر مطابق با انتظارات هم افزایی بیشتر و اتصال بین زنجیره ای با اکوسیستم بزرگتر خود پیش می رود و باید دید در سال های آتی تا چه اندازه می تواند مطابق با پیش بینی های قیمتی که عنوان شد حرکت کند و چه روند قیمتی را پیش خواهد گرفت.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به صورت کامل توضیح دادیم که ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست و چطور می توان آنرا خرید و کجا ذخیره کرد.

همچنین اگر دوست دارید آموزش کار با صرافی هات بیت را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

به نظر شما ارز دیجیتال پنکیک سواپ در آینده قیمت 150 دلار را به خود خواهد دید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *