بهترین سرمایه گذاری با پول کم در حال حاضر

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

بهترین سرمایه گذاری با پول کم کدام است؟ بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع قطعا می تواند سرمایه و دارایی ما را از تورم بسیار بالا حفظ نماید و حتی اگر به صورت اصولی انجام شود می تواند به سودآوری و افزایش سرمایه ما منجر شود. بهترین سرمایه گذاری با پول کم در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال، راه اندازی فروشگاه ها و سایت های اینترنتی، سرمایه گذاری در بورس، استفاده از صندوق های سرمایه گذاری مختلف یا بازار طلا و سکه است که پتانسیل سودآوری را دارد. بازارهایی مانند مسکن، خودرو که به پول به مراتب بیشتری نیاز دارد و سرمایه گذاری در بانک هم که با توجه تورم بالا در کشور کار عاقلانه ای نیست، پس باید بهترین سرمایه گذاری با پول کم را شناخت و برای ورود به آن و سرمایه گذاری در آن ها اقدام کرد، بنابراین اگر می خواهید ایده های سرمایه گذاری با پول کم را رایگان یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنمای شما خواهد بود.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

بهترین سرمایه گذاری با پول کم چیست ؟ سرمایه گذاری با پول کم، برای بسیاری از ما امکان پذیر نمی باشد. باورش برای خیلی از ما سخت است که بتوان با کنار گذاشتن مبالغ بسیار کم و حتی چند صد هزار تومان، سرمایه گذاری مناسبی در راستای کسب سود در آینده انجام داد. چنانچه شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید سرمایه گذاری با پول کم امکان پذیر نیست، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، ولی پیش از شروع در بخش بعدی مقاله چند نکته را به شما یادآوری می کنم تا به موضوع اصلی مقاله برسیم.

حتما برایتان جالب است : بهترین جا برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

اول اینکه سرمایه‌ های بزرگ رفته رفته و با همین سرمایه گذاری های اندک به وجود می آیند. برای داشتن سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی می ‌توان با مبالغ کم  ۲ یا ۳ میلیون تومانی هم شروع به سرمایه گذاری نمود. سرمایه گذاری با گذشت زمان ارزش بیشتری خواهد یافت، لذا نکته اول واقع‌ بینی و صبوری است. نکته دوم این است که من، نمی خواهم روش های خیالی یا معجزه‌ آسا برای سرمایه ‌گذاری به شما معرفی کنم، بلکه پیشنهاد من سرمایه ‌گذاری با پول کم در بازار یا کسب و کارهایی که پتانسیل رشد در بلند مدت را دارا می باشند برای افرادی که درآمد ثابتی دارند، است و قطعا اگر از مسیر درست و با صبر پیش بروند، کسب سود در بلندمدت و بزرگتر شدن سرمایه و کسب و کار آن ها حتمی است.

هدف از سرمایه‌ گذاری با پول کم چیست؟

هدف از سرمایه ‌گذاری مهم ‌ترین عامل تعیین ‌کننده در سرمایه‌ گذاری با پول اندک به حساب می آید. شاید به دنبال سرمایه‌ گذاری می گردید که به سرعت رشد کند و برای این هدف هر میزان ریسکی را نیز متقبل می شوید یا شاید برعکس به یک برنامه بلندمدت اعتقاد دارید و ریسک کمی را برای سرمایه خود می پذیرید، ولی به صورت کلی بر اساس این اهداف متفاوت، تصمیمات متفاوتی در خصوص سرمایه‌گذاری می ‌توان گرفت و نکات زیر قطعا می تواند دید خوبی در ابتدای این مسیر بدهد :

  • ** سرمایه‌ گذاری کم ریسک به این علت که مدتی بعد آن پول را نیاز دارید؛ اگر نزدیک به بازنشستگی هستید، به احتمال قوی قصد ندارید از ارزش پول ‌تان کم شود، چرا که روی آن حساب باز کرده ‌اید، از همین روی چنانچه هدفی مالی دارید که موعد آن نزدیک شده است، سرمایه‌ گذاری کم ‌ریسک عاقلانه ‌تر است. سرمایه ‌گذاری‌ هایی مثل خرید اوراق مشارکت، خرید واحدهای صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مشترک و مواردی از این دست می تواند برای شما بسیار عالی باشد.
  • ** سرمایه‌ گذاری با ریسک متوسط برای بازدهی بهتر؛ چنانچه قادرید ریسک بیشتری را متحمل شوید و پول ‌تان را در آینده نزدیک نیاز ندارید، سرمایه‌ گذاری در سهام شرکت‌ های بزرگی که پایداری بالایی دارند و ترجیحا سود نقدی خوبی می پردازند، قطعا یک گزینه مناسب خواهد بود.
  • ** سرمایه‌ گذاری پر ریسک برای دستیابی به بازدهی بالا؛ اما چنانچه توانایی ریسک بخش زیادی از پول ‌تان برای دستیابی به بازدهی بالاتر دارید، بنابراین رشد سریع یک هدف مناسب برای شماست. در این شرایط باید در سهام شرکت ‌هایی سرمایه ‌گذاری نمایید که آینده خوبی دارند، اما ریسک ‌شان بیشتر است. این گزینه برای زمانی مناسب است که برای مدتی طولانی نیاز به پول ندارید و می‌ توانید صبر کنید تا شرکت موردنظر، بزرگ شده و به سود بیشتری برسد و شما را منتفع نماید.

نکته مهم : سرمایه‌ گذاری با اهداف ترکیبی هم گزینه مناسبی به حساب می آید. به عنوان مثال امکان دارد شما طرفدار ریسک بالا و سود بالا در بلندمدت باشید، اما قسمتی از سرمایه خود را برای کاهش ریسک، صرف خرید صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری نمایید، اما به صورت کلی همیشه تلاش کنید بهترین استفاده از زمان و پول را ببرید، نقدشوندگی سرمایه را در اولویت قرار دهید، اهداف سرمایه گذاری خود را تعیین نمایید و سن و سال خودتان و میزان ریسک پذیری خود را نیز لحاظ کنید تا بهترین و سودده ترین سرمایه گذاری را تجربه کنید. در ادامه قصد داریم تا 9 مورد از بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم را عنوان کنیم، پس همراه مای مانی بمانید.

1) سرمایه گذاری با پول کم در بانک

شاید تصور کنید که سپرده‌ گذاری در بانک راهکار خوبی‌ است، چرا که جای پول در بانک امن‌ تر است؛ بله، جای پول در بانک امن است، ولی فکر می ‌کنم خود شما هم متوجه شده‌ اید که دوران خوش سودهای بانکی به اتمام رسیده است و باید راه دیگری را برای سرمایه گذاری های اینچنینی بیابید. سرمایه‌ گذاری در بانک، سود زیادی برای شما به همراه ندارد و از طرفی بعضی مواقع با توجه به کاهش ارزش پول و تورم، در عمل ارزش پول و سرمایه شما از دست خواهد رفت.

واقعیت امر این است که سپرده ‌گذاری بانکی سرمایه ‌گذاری به حساب نمی آید، چرا که سود بانکی پایین است و به درصد تورم واقعی که وجود دارد، نمی ‌رسد. چنانچه تورم سالیانه 50 درصد باشد که از این بیشتر است و شما از بانک سود سالیانه ۲۰ درصدی بگیرید، پول شما هرسال 30 درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد که این فاجعه بزرگی برای شما و قدرت خرید شما نسبت به سرمایه تان است!

2) سرمایه گذاری با پول کم در بورس

بازار بورس قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه ‌گذاری به ویژه از نوع بلندمدت می باشد، چرا که اگر سرمایه کمی داشته باشید نیز قادر به سرمایه گذاری پرسود خواهید بود. چرا؟ دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد که چند مورد از آن‌ ها را برای شما می گویم؛ می ‌توان با هر مبلغی در آن سرمایه‌ گذاری کرد و این کار را از هرجای دنیا که هستید تنها با داشتن یک اتصال اینترنت و یک لپ ‌تاپ، موبایل یا کامپیوتر انجام داد. امکان نقد کردن سریع سرمایه در اکثر اوقات وجود دارد و تنها وقتی که نماد یک شرکت به دلایلی مثل برگزاری مجمع، تعدیل سود و … موقتا بسته می‌شود امکان فروش سهام وجود ندارد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

یک فعالیت سوداگرانه مثل خرید سکه فیزیکی و ارز نیست، بلکه شما با سرمایه ‌گذاری در بورس، به اقتصاد کشور و تامین مالی شرکت ‌ها نیز کمک خواهید کرد. با شروع سرمایه گذاری در بورس، خواه ناخواه باید مفاهیم زیادی در زمینه بازارهای مالی، اقتصاد، سهام، ساختار شرکت‌ ها، تحلیل‌ ها و … را بیاموزید. همچنین از تورم عقب نمی‌مانید و همچنین قادرید سود نقدی سهام را سالیانه بگیرید.

بعضی از شرکت‌ های سودده، سالیانه یکبار مقداری از سودی که شرکت کسب کرده است را بین سهامداران تقسیم بندی می کنند، لذا با این وجود که سهام خود را نگهداری کرده‌ اید و ارزش آن امکان رشد دارد، سود نقدی نیز دریافت خواهید کرد که البته باید در نظر داشته باشید که میزان سود نقدی در زمان بازگشایی سهام، از دارایی شما کم می شود ولی در عوض اگر سهم با مثبت خوبی بازگشایی شود، این کاهش دارایی را جبران خواهد کرد و چه بسا که سود بسیار شیرینی را از این طریق به دست آورید.

3) بهترین سرمایه گذاری با پول کم در طلا و ارز

سرمایه ‌گذاری در طلا همیشه با سوددهی بالایی همراه است، به خصوص وقتی که ارزش دلار کم شود. در حقیقت بین ارزش دلار و بهای طلا یک رابطه معکوس وجود دارد. با این وجود حتی در نوسانات شدید دلار و بحران‌ های اقتصادی هم طلا همواره یک پناهگاه امن برای سرمایه شما محسوب می شود. روند رشد بهای طلا در بازار به خوبی این ادعا را برای شما به اثبات می رساند، بنابراین بدون تردید بازار طلا، آبشده و سکه یکی از بهترین گزینه ها برای بهترین سرمایه گذاری با پول اندک در ایران محسوب می شوند. اگر قصد دارید در مورد سرمایه گذاری در طلا و سکه بیشتر بدانید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

طلای آب شده که شاید کمتر نام آن به گوشتان خورده باشد، یکی دیگر از بازارهای مالی موجود در ایران به حساب می آید. طلای آب شده به طلای ذوب شده می گویند که اغلب برای این کار از طلا و جواهرات کهنه استفاده می شود. بررسی آمار و اعداد و ارقام نشان می دهد که حدود 80 درصد کل معاملات بازار طلا در ایران مربوط به طلای آب شده بوده است، ولی دلیل آن چیست؟ به عبارتی می توان گفت، سرمایه گذاری در بازار طلای آب شده نسیت به بازار سکه و طلا مزیت هایی دارد که در این بین میتوان به نداشتن کارمزد و مالیات، تغییرات قیمت با توجه به قیمت دلار و تاثیر گرفتن از قیمت انس جهانی طلا اشاره کرد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار دلار – از صفر تا صد ارز و دلار

نگهداری پول به صورت نقد همیشه یک انتخاب عاقلانه به حساب می آید، همانطور که پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ های ما نیز پول خود را در خانه نگهداری می ‌کردند، اما با این وجود این خطر وجود دارد که بالا رفتن نرخ تورم، ارزش سرمایه نقدی شما را کاهش دهد، ولی چنانچه به جای واحد پولی کشورتان، پولتان را در قالب ارز دیگری نگهداری کنید، این خطر به کمترین حد ممکن کاهش پیدا می کند. چنانچه چنین تصمیمی گرفتید،‌ ارز کشوری را برای سرمایه گذاری خریداری کنید که اقتصاد آن در حال رشد است یا فکر می‌ کنید از آینده اقتصادی بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار می باشد. 

4) سرمایه گذاری با پول کم در صندوق های سرمایه ‌گذاری

شاید نخواهید با پول خود به یک درآمد مداوم برسید. شاید قصد دارید چند میلیون تومان را یک‌ جایی بگذارید که از تورم در امان باشد. جایی بهتر از بانک. برای کسی که دانش و تخصص لازم سرمایه‌ گذاری در بورس را ندارد، سرمایه ‌گذاری در بورس برای مبالغ کم، هزینه فرصت زیادی دارد. این بدین معنی است که چنانچه تمام وقت خود را برای معامله سهام بگذارید و ۱۰۰ درصد سود دریافت کنید، باز هم رقم سود شما به حدی کوچک است که وقت صرف شده را توجیه نخواهد کرد. مگر قصدتان از معامله با سرمایه کم، آموزش و یادگیری باشد.

بهترین سرمایه گذاری با پول نقد

ولی به صورت کلی معنای این حرف این نیست که با پول کم نمی‌ شود وارد بورس شد. شما قادرید وظیفه تحلیل و پاسداری از سرمایه خود را به تحلیلگران خبره واگذار کنید. یک صندوق سرمایه‌ گذاری سرمایه ‌های خرد را جمع کرده و با مبلغی زیاد آن را در بازار سرمایه به گردش می اندازد. بسته به امیدنامه صندوق، بعضی اوقات قادرید تنها یک واحد از یک صندوق را خریداری نمایید، از طرفی کارمزد خرید و فروش صندوق، از معامله سهام کم ‌تر است. چنانچه پذیرای ریسک نیستید هم قادرید از صندوق با درآمد ثابت استفاده نمایید. به این ترتیب با پول کم و مدت زمان کوتاه، از مزایای یک سپرده‌ گذاری بلندمدت بهره‌ مند می شوید.

حتما برایتان جالب است : صندوق های سرمایه گذاری چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

در عمل، صندوق‌ ها نسبت به بسیاری از پرتفوی ‌های شخصی عملکرد به مراتب سودده تری دارند. سود بالاتر، هزینه تراکنش کم‌ تر، وقت ‌گیر نبودن سرمایه‌ گذاری و امنیت بالاتر موجب می ‌شود تا صندوق سرمایه ‌گذاری مشترک را به عنوان بهترین سرمایه‌ گذاری با پول کم در بورس معرفی کنیم. این سرمایه‌ گذاری به دانش بالایی نیاز ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که با یکی از صندوق ‌ها تماس بگیرید و اطلاعات لازم را به دست آورید و حتی نیازی نیست اشاره کنید که می خواهید چه مبلغی را سرمایه ‌گذاری کنید. عنوان کردن مبلغ کم، می ‌تواند بر ذهن مسئول فروش تاثیر منفی بگذارد.

5) خرید اوراق قرضه یا اوراق مشارکت

یکی دیگر از گزینه ها برای بهترين سرمايه گذاري با پول كم مطمئنا اوراق قرضه و مشارکت است. با خرید این اوراق از دولت یا از شرکت‌ های خصوصی شما خود را در یک سرمایه‌ گذاری کم ‌خطر با سود نسبتا خوب شریک خواهید شد، ولی در این نوع سرمایه‌ گذاری شما در یک دوره زمانی مشخص نمی ‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید، اما در عوض سود شما از خرید این اوراق تضمین ‌شده است و در مورد اوراق قرضه نیز دولت پشتیبان آن ها تعیین شده است.

6) سرمایه گذاری روی ارتقای خودتان

با چه مبلغی قادرید یک مهارت جدید یاد بگیرید؟ بجای آن که پول خود را بدون دید و تحلیل به بازار سرمایه ببرید و با زیان خارج شوید، می ‌توانید برای یادگیری تحلیل، سرمایه‌ گذاری نمایید. البته هر کس علاقه‌ های خاص خودش را دارد. این طور فرض کنید با 1 میلیون تومان، بتوانید فتوشاپ را یاد بگیرید. این مهارت جدید می ‌تواند درآمد شما را تا حدود زیادی افزایش دهد. حتی چنانچه بتوانید 1 میلیون تومان در ماه اضافه درآمد کسب کنید، در طول پنج سال نزدیک به ۹۰ میلیون تومان درآمد اضافه به دست آورده اید که بسیار عالی است.

کدام سرمایه‌ گذاری می ‌تواند طی ۵۰ سال، چنین بازدهی‌ بالایی داشته باشد؟ بازگشت سرمایه کتاب هم فوق ‌العاده است. با خواندن ۳۰ جلد کتاب در یک زمینه کارشناس خواهید شد. هزار راه برای خواندن ارزان قیمت کتاب وجود دارد. بعد از آن که در مورد یک موضوع به اندازه کافی دانش کسب کردید، می ‌توانید برای شغلی با درآمد به ‌مراتب بالاتر درخواست دهید. بررسی‌ ها اثبات کرده است که دلیل اصلی ماندن افراد در طبقه درآمدی پایین، بیش از آن که نداشتن سرمایه نقدی باشد، کمبود مهارت و سرمایه‌ های انسانی است.

به بیانی دیگر، بدون شک خود شما بهترین سرمایه‌ گذاری با پول کم محسوب می شوید، لذا پیش از آن که این قسمت از مطلب را به پایان برسانم، این نکته شایان ذکر است که چیزی به اسم فقدان استعداد وجود ندارد. سدی که مانع پیش ‌رفت ما می ‌شود، تنبلی، بی‌ حوصلگی، نداشتن پشتکار و فقدان انگیزه است نه کمبود استعداد! اگر با مبلغی کم، دانش لازم برای سرمایه‌ گذاری در بورس را فرا بگیرید، می ‌توانید در کسب ‌و کارهای مرتبط با بورس فعالیت نمایید تا بتوانید مبلغ بیشتری را برای سرمایه‌ گذاری فراهم آورید.

7) سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

اخیرا احتمالا اسم ارز دیجیتال و ره صد ساله را یک شبه رفتن بسیار شنیده باشید. کلمه هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، استلار، بیت کوین کش و … همگی نمونه هایی از ارز های دیجیتالی به حساب می آیند که قرار است نظام مالی دنیا را متحول کنند. این نوع پول راه پرپیچ وخمی را پشت سر گذاشته و از نظر من هنوزم راه بسیاری را پیش روی خود دارد تا به یک گزینه اصلی برای سرمایه گذاری تبدیل شود. بگذارید در مورد بیت کوین، یکی از اصلی ترین گزینه های ارز دیجیتال، صحبت کنیم. بیت کوین یک جور ارز رمزنگاری شده و شبکه پرداختی است که تراکنش ‌ها در آن بدون نیاز به واسطه قابل انجام است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته باید در نظر داشت از آن جایی که در این شبکه هیچ کسی به اطلاعات و دیتابیس دسترسی ندارد، تنها ماینرهای بیت‌ کوین قادرند تراکنش‌ ها را تایید نمایند. در حقیقت شغل ماینر‌ها در محیط ارز دیجیتالی انجام تراکنش و تایید آن ها به حساب می آید. با ایجاد این سرویس، ماینرها در عوض کاری که انجام می دهند، بیت ‌کوین دریافت خواهند کرد. از مزایای بیت کوین می توان به غیرقابل جعل بودن و عدم برگشت پول به صورت یک طرفه اشاره داشت. توصیه میکنم پیش از اینکه روی ارز های دیجیتالی سرمایه گذاری کنین اول مطالعات و تحقیقات کاملی را بر روی آن ها انجام دهید تا به صورت کامل براتون شفاف سازی شود و ذر دام آدمای سودجو نیافتید. اگر دوست دارید بدانید بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری کدام است این مطلب را بخوانید.

8) سرمایه ‌گذاری در فضای مجازی و اینترنت

قطعا یکی از گزینه های پیش روی افراد که بهترین راه برای سرمایه گذاری با پول کم است، راه اندازی کسب و کار مجازی و اینترنتی است. در اینجا نیز ما اشاره ‌ای مختصر و مفید در رابطه با سرمایه‌ گذاری با پول کم و فعالیت در فضای مجازی می ‌کنیم، به خاطر این که به احتمال زیاد در زندگی شما وقت‌ آزادی وجود دارد که بتوانید از آن استفاده نمایید. در این راستا پیشهاد می‌ کنیم وقت آزاد و سرمایه کم خود را در کنار هم قرار دهید و یک فعالیت جدی را در فضای مجازی آغاز نمایید. در حقیقت با این کار، وقت آزاد و ارزشمند خود را به پول نقد تبدیل خواهید کرد.

ایجاد یک صفحه موفق اینستاگرامی، یا ایجاد یک کانال تلگرامی یا راه‌ اندازی یک وب سایت اینترنتی، می‌ تواند قدم اول شروع فعالیت شما در بستر پر پتانسیل اینترنت و فضای مجازی باشد. در این فضا های ایجاد شده شروع به معرفی کسب ‌و کار خود کنید که این کسب ‌و‌ کار می ‌تواند فروش یک محصول خاص، ارایه خدمات یا حتی آموزش حوزه تخصصی شما باشد. شما بعد از معرفی کسب ‌و کار خود، قادرید پول و سرمایه کمی که را برای تبلیغات صفحه خود هزینه کنید. سرمایه گذاری اینترنتی با سود بالا قطعا یک بستر بسیار عالی برای حال حاضر و آینده است.

9) سرمایه ‌گذاری در صنایع دستی ارزشمند

با توجه به اینکه صنایع دستی ارزش خود را در بلندمدت از دست نخواهد داد و امکان دارد با گذشت زمان، ارزش بالاتری نیز بیابد، گزینه‌ های خوبی برای سرمایه ‌گذاری‌ هایی با سرمایه کم به نظر می آیند. صنایع دستی که حاصل کار صنعت‌ کاران ماهر و نمونه کشورمان هستند، مطمئنا گزینه‌ های خوبی برای سرمایه ‌گذاری ما محسوب می شوند.

حتما برایتان جالب است : بهترین روش سرمایه گذاری در سال 2021

به عنوان مثال ظروف مسی فیروزه ‌کاری شده، صنایع آینه‌ کاری، انگشترهایی با یاقوت‌ های اصل و رکاب ‌های دست ‌ساز، جام‌ های دست ‌ساز و تزئین شده با سنگ ‌های قیمتی از جمله صنایع دستی به حساب می آیند که می ‌توانند هر روز ارزش بیشتری بیابند. شما با خرید این صنایع علاوه بر این که پول خود را سرمایه‌ گذاری کرده ‌اید، تزئینات زیبایی هم به دکوراسیون منزل خود اضافه می کنید. سرمایه گذاری روی صنایع دستی یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا است که قطعا از سرمایه گذاری در آن پشیمان نخواهید شد. 


امیدوارم از این مطلب که بهترین سرمایه گذاری با پول کم در ایران را معرفی کرد، استفاده کرده باشید.

اگر سوال یا ابهامی در مورد بهترین سرمایه گذاری ها با پول کم داشتید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ داده شود.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *