بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری کدام است؟

بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2021 قطعا میتواند شیرین ترین سودها در بازارهای مالی را نصیبتان کند، سودی که هیچ موقع فکر نمی کردید از بازار ارزهای دیجیتال برای شما به ارمغان آید! ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین ، اتریوم، ریپل ، بیت کوین کش ، استلار ، لایت کوین ، مونرو ، دش و … از آن دسته از رمزارزهایی هستند که در سال 2020 رشد قابل توجهی را به خود دیدند و امسال هم می توانند جزو لیست بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری به حساب آیند. بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری آن هایی هستند که چند سالی از حضورشان در دنیای کریپتوکارنسی گذشته باشد، حجم معاملات روزانه بالایی داشته باشند و از همه مهم تر تیم قوی طراحی و پشتیبانی ارز است که باید تیم قوی باشد و همچنین ارزش بازار ارز نکته بسیار مهمی در شناخت بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2021 خواهد بود که قصد داریم در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال را دارید و ابهاماتی در خصوص اینکه کدام ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید در ذهن دارید، قطعا این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا دید خوبی در خصوص بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری پیدا کنید و با توضیحات مختصری که درباره هر ارز و پیشینه آن و آینده ای که در راستای آن در حرکت است، می توانید دیدی جامع نسبت به ارزهای معروف و پرطرفدار دنیا پیدا کنید که مسیر سرمایه گذاری صحیح در دنیای ارزهای دیجیتال را برای شما بسیار آسان تر و مطمئن تر خواهد کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مطلب آموزشی رایگان قصد داریم تا 10 نمونه از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2021 میلادی را عنوان و بررسی کنیم و باید گفت که در انتخاب این ارزهای دیجیتال، مواردی مانند ارزش بازار، حجم معاملات، وایت‌ پیپر ارز دیجیتال، تیم خلق کننده و توسعه ای رمزارز، مدت زمانی که از خلق و معامله آن می گذرد و آینده ای که در پیش دارد از مهم ترین فاکتور های انتخاب بهترین رمزارزهای سال 2021 است و امیدوارم تا انتهای مطلب را مطالعه کنید و دانش خودتان در زمینه ارزهای دیجیتال را افزایش دهید.

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟

پیش از اینکه نگاهی دقیق ‌تر به بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 بیندازیم، اطمینان یابید که از دلایل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاهی کامل را دارید. بسیاری از مردم استدلال می‌ کنند که ارزهای دیجیتال، آینده مالی هستند، این در حالی است که این آینده امکان دارد سال ‌ها از ما فاصله داشته باشد، ولی این اظهار نظر خیلی عجیب نیست. ارزهای دیجیتال در مقایسه با پول سنتی مزایایی مثل هزینه کمتر، شفافیت و سرعت معاملات و بسیاری از مزایای دیگر را ارائه می ‌دهند. زمانی که از دید سرمایه‌ گذار به ارزهای دیجیتال نگاه می ‌کنید و فکر می‌ کنید چرا می بایست در این زمینه سرمایه گذاری کنید، معمولا ۵ دلیل برای در نظر گرفتن وجود دارد که به شرح زیر می باشند؛

  • ** هزینه ‌ها : ارزهای دیجیتال نسبت به دارایی ‌های سرمایه گذاری سنتی، به هزینه کمتری احتیاج خواهند داشت.
  • ** مقدار : سرمایه گذاری کسری، حداقل موانع سرمایه گذاری را کاهش می ‌دهد تا تقریبا همه افراد خارج از کشور قادر باشند ارز دیجیتال بخرند.
  • ** شفافیت : بلاک چین کلیه معاملاتی را که در دسترس تمامی افراد در سراسر دنیا، ثبت می ‌کند. این امر سطح نهایی شفافیت را در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار می دهد.
  • ** نقدینگی : معاملات ارز دیجیتال به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته باز است، به شکلی که هر زمان بخواهید، قادرید دارایی ‌های خود را معامله، خریداری و نقد نمایید.
  • ** تنوع : وجود تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال در خارج از کشور، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی سبد سهام خود را به منظور کاهش خطرات متنوع کنید.

نکات مهم جهت شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

وایت‌ پیپر ارز دیجیتال : وایت ‌پیپر یک سند رسمی است که شرکت‌ یا گروه‌ توسعه ‌دهنده برای توضیح هدفش از ارائه یک محصول منتشر می‌ کنند. وایت ‌پیپر یک ارز دیجیتال شامل توضیحاتی درباره این است که به عنوان مثال چه مشکلی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داشته است که این ارز دیجیتال آن را حل می‌ کند. روش حل مشکل را هم توضیح می ‌دهند. همچنین در وایت‌ پیپر یک ارز دیجیتال می ‌توانید شیوه تایید تراکنش ‌ها، ساختار بلاک ‌چین و بسیاری چیزهای دیگر مورد ارز دیجیتال مذکور را متوجه شوید. با داشتن این دانش است که متوجه می‌ شوید آیا ارز دیجیتال مذکور می ‌تواند در بین این همه ارز دیجیتال عرض ‌اندام کند یا خیر.

حتما برایتان جالب خواهد بود : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

حجم معاملات : حجم معاملات چه در بازار بورس، چه در فارکس و چه در ارزهای دیجیتال نشان خواهد داد که حرکات قیمتی چقدر قوی هستند. زمانی که ارز دیجیتال با حجم پایین و قیمت بالا خرید و فروش می شوند، مشخص است که این قیمت آن ‌قدرها پایدار نیست و این بدین معنی است که بخش کوچکی از ارزهای دیجیتال بازار با آن قیمت معامله می‌ شوند. در مورد این که چه ارز دیجیتالی را برای ورود انتخاب کنیم، حجم معاملات نشان می ‌دهند که یک ارز دیجیتال چقدر در بین معامله‌ گران پذیرفته شده و محبوبیت دارد. به ‌عنوان یک قاعده کلی، شما تنها وارد معامله ارز‌های دیجیتالی شوید که روزانه حداقل ۱۰ میلیون دلار ارزش معاملاتی دارند. ارزش معاملات ارزهای دیجیتال محبوب روزانه می ‌تواند به چند میلیارد دلار هم برسد.

ارزش بازار : این که چرا ارزش بازار یک ارز دیجیتال برای تصمیم‌ گیری به منظور سرمایه ‌گذاری در آن اهمیت دارد، به توضیح زیادی نیاز ندارد. ارزش بازار یک ارز دیجیتال نشان می‌ دهد که چقدر پول در بازار معامله آن ارز در جریان است. همچنین در کنار ارزش بازار، این را در خاطر داشته باشید که شما تنها وارد معامله ارز دیجیتالی شوید که حداقل ۸۰ درصد از سکه ‌های آن استخراج شده ‌اند. چنانچه یک ارز دیجیتال هنوز اول راه است و بخش زیادی از سکه ‌های آن استخراج نشده ‌اند، هر اتفاق کوچکی مثل وارد شدن ارزهای دیجیتال جدید به بازار و حتی ماینینگ همین ارز می ‌تواند موجب کاهش قیمت آن شود. نیازی به گفتن هم ندارد که دقیقا مثل بازار سهام، گران یا ارزان بودن یک ارز دیجیتال اهمیتی ندارد. چیزی که برای معامله یک ارز دیجیتال اهمیت دارد، وضعیت بنیادی یا تکنیکال آن است.

بیت کوین – BTC

همانطور که احتمالا می دانید، بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی دنیاست و به عنوان پر استفاده ترین مورد هم در دنیا باقی می ماند، حداقل برای مدت بسیار طولانی. بیت کوین برترین رمزارز جهان است و هدف آن کاربری به عنوان یک پول دیجیتال در دنیاست. حال در مورد تیم پشتیبان آن صحبت می کنیم. خالق بیت کوین ناشناس است. عده ای بر این باورند که فردی به نام ساتوشی ناکاموتو این ارز دیجیتال را طراحی کرده است، ولی شک و تردیدهای زیادی در مورد هویت این فرد وجود دارد و کسی در مورد این فرد یا تیم اطلاعاتی در دست ندارد!

با این وجود افرادی مثل آدام بک مکررا منبع متن/باز کد های بیت کوین را بروزرسانی می کنند. بیت کوین از بهترین ارزهای دیجیتال از نظر قدرت نقدشوندگی و همین طور نقدینگی بازار است. سرمایه آن در بازار بیش از 100 میلیارد دلار است و ارزش بیش از 60 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاران و تریدرها برای خرید و فروش بیت کوین هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت، به این خاطر که همیشه افراد زیادی در حال خرید و فروش آن خواهند بود. اگر با واژه نقدینگی آشنا نیستید، باید بدانید که این واژه نشان دهنده میزان خرید و فروش یک دارایی در یک بازار با قیمت اصلی آن می باشد.

حتما برایتان جالب خواهد بود : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

البته تمرکز اصلی بیشتر بر تبدیل کردن آن به پول نقد است. با توجه به نوسانات دائمی بیت کوین باید در نظر داشته باشید که این ارز دیجیتال یکی از پایدارترین ها در بازار ارزهای دیجیتال است، یعنی برای دستکاری کردن قیمت بیت کوین به سرمایه بسیار بالایی نیاز است. میزان عرضه کلی بیت کوین 21 میلیون واحد است و پس از آن امکان استخراج بیت کوین دیگر وجود نخواهد داشت. از نظر معاملاتی با افزایش تقاضا برای بیت کوین قیمت آن هم افزایش خواهد یافت. به صورت کلی بیت کوین بهترین ارزدیجیتال برای سرمایه گذاری به حساب می آید. ما به هر کسی که تازه وارد این حوزه شده توصیه می کنیم که کار خود را با بیت کوین شروع کند. می توان گفت بی شک بیت کوین بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود و آینده بسیار درخشانی دارد.

اتریوم – ETH جزو بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

اتریوم سال های سال است که پشت سر بیت کوین قرار دارد. اتریوم نخستین پروژه بزرگی بوده که قراردادهای هوشمند را راه انداخت و به عنوان بلاکچین وب شناخته شده است. توسعه دهنده ها می توانند بر پایه این بلاک چین اپلیکیشن های غیر متمرکزی برای سیستم عامل های گوناگون طراحی کنند. بلاک چین اتریوم هزاران توکن را در خود جای داده و ارائه دهنده فرایند عرضه اولیه سکه است. اتریوم از لحاظ سرمایه موجود در بازار اغلب در رتبه 2 یا 3 قرار دارد. معامله آن همیشه آسان است و مثل دیگر ارزهای دیجیتال برتر بازار نوسانات اتریوم هم چندان زیاد نیست. دلیل این امر یک تیم و انجمنی وفادار به آن است.

اتریوم پتانسیل پایدار ماندن و رشد کردن در ماه ها و سال های آینده را داراست. تعداد سکه های اتریوم از بیت کوین و لایت کوین بیشتر است. با این وجود اتریوم برای پیشراندن اکوسیستم dApp ها ضروری است. یعنی میلیون ها توسعه دهنده و شرکت وجود دارد که از این سکه برای انجام معاملات هوشمند در راستای راه اندازی dApp ها کمک می گیرند. اتریوم برترین پلتفورم در زمینه قرارداد های هوشمند محسوب می شود و یک ارزدیجیتال بسیار خوب برای سرمایه گذاری در سال 2021 به شمار می آید. اتریوم نوآوری های فراوانی را با خود به همراه داشته و پتانسیل بالای آن برای به کار رفتن اپلیکیشن های آن در سطح جهانی قابل توجه است.

لایت کوین – LTC 

لایت کوین که به عنوان خواهر بیت کوین شناخته شده، یکی از اولین جایگزین های بیت کوین است. لایت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2021 است. لایتکوین به وسیله کدهای متن باز بیت کوین به عنوان یک فورک بیت کوین ساخته شده و دارای زمان پردازشی کمتری است و از همین روی برای پرداخت های جزئی بسیار مناسب محسوب می شود. لایت کوین هم مثل بیت کوین به دنبال مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان یک پول دیجیتال در سطح جهانی است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

از نظر تیم پشتیبان، لایت کوین به وسیله چارلی لی، یکی از دانشمندان با تجربه حوزه کامپیوتر و علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال ساخته شده است. برادر او بابی لی سازنده BTC China یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال است. چارلی لی در حوزه ارزهای دیجیتال از اعتبار بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از مدیران Coinbase  نیز فعالیت می کند.

لایت کوین از لحاظ سرمایه جایگاه ششم را در بازار در اختیار دارد و همین موضوع موجب بالا بودن نقدینگی آن می شود. علاوه بر این از نوسانات کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال با سرمایه های کمتر در بازار برخوردار است. لایت کوین هم مثل بیت کوین سیستم اثبات کار یا PoW را مورد استفاده قرار می دهد. در ابتدای کار پاداش ماینرها 50 لایت کوین در ازای هر بلاک بود، ولی پاداش استخراج به صورت مستمر در دوره های زمانی خاصی نصف می شود. تعداد کل ذخیره لایت کوین 84 میلیون واحد است. این را در خاطر داشته باشید که این میزان برای بیت کوین 21 میلیون سکه بود. علیرغم وجود تعداد بالای ارزهای دیجیتال، لایت کوین یکی از بهترین ارزهای موجود برای سرمایه گذاری در سال 2021 برای افراد تازه کار به شمار می رود.

ریپل – XRP یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

افزودن ارز ریپل به سبد سرمایه گذاری در کنار دارایی هایی مانند بیت کوین بسیار منطقی است و می تواند به متنوع سازی سبد دارایی کمک کند، به خاطر این که ریپل با بسیاری از ارزهای دیجیتال فرق دارد و این در حالی است که بیت کوین قاتل بانکداری است، شرکت ریپل بیشتر با بانک ها کار می کند. قدمت شرکت ریپل به سال ۲۰۰۴ یعنی ۴ سال قبل از معرفی بیت کوین باز می گردد، ولی فعالیت اصلی این شرکت برای ساخت محصولات مالی مبتنی بر دفتر کل توزیع شده، از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. ریپل توکن های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.

XRP در ۲۰۱۳ با قیمت هر واحد ۰.۰۰۵ دلار به صرافی ها عرضه شد و در ژانویه سال ۲۰۱۸ با به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳.۸ دلار رسید که بیانگر بیش از ۷۰,۰۰۰ درصد افزایش قیمت است. پس از رسیدن به اوج، قیمت ریپل طی یک سقوط آزاد طولانی مدت بیش از ۹۴ درصد ارزش خود را از دست داد. با این وجود شرکت ریپل از زمان شروع به کار خود تاکنون بسیار باثبات و با برنامه جلو رفته و قراردادهای همکاری زیادی را با بانک ها و شرکت های مالی بزرگ از جمله مانی گرام، به امضا رسانده است.

در حال حاضر هم قیمت ریپل یک افزایش بسیار زیاد را تجربه کرده است. جالبه است بدانید که ریپل به جهش های ناگهانی قیمتش معروف است. هرچند این ارز دیجیتال هم با بیت کوین همبستگی زیادی دارد، ولی این همبستگی بسیار کمتر از سایر ارزهای دیجیتال شاخص است. بر اساس داده های وب سایت «Cryptowatch»، همسبتگی XRP با بیت کوین در بازه یک ساله حدود ۵۹ درصد است و این در حالی است که اتر و بیت کوین کش هر کدام حدود ۷۷ درصد با بیت کوین همبستگی دارند. این یعنی قیمت XRP نسبت به اتر و بیت کوین کش، بسیار کمتر همگام با بیت کوین بالا و پایین خواهد شد.

مونرو – XMR

در دنیایی که حریم خصوصی همواره در معرض خطر قرار دارد، مونرو امروزه بزرگ ترین ارز دیجیتال حریم خصوصی محور بوده و مدت هاست که با قدرت در رده های بالای بازار ارزهای دیجیتال جا خوش کرده است. مونرو در سال ۲۰۱۴ با استفاده از کد بیت کوین برای ارائه راهکاری در حریم خصوصی تراکنش ها عرضه شد. بر خلاف بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتالی که بلاک چین شفاف دارند، تراکنش های مونرو می توانند تا حد بالایی ناشناس انجام پذیرند.

قابلیت مشاهده موجودی آدرس و سوابق تراکنش ها در بلاک چین مونرو وجود ندارد و این رهگیری و شناسایی فرستنده و گیرنده تراکنش را بسیار مشکل خواهد کرد. در نوامبر ۲۰۱۹، مونرو برای افزایش تمرکززدایی شبکه، با موفقیت به روزرسانی بزرگ خود را پیاده سازی کرد که ماینینگ به صرفه را تنها با پردازنده مرکزی امکان پذیر می کند. تا پیش از این، استخراج مونرو با کارت گرافیک انجام می شد. شایان ذکر است که این ارز دیجیتال یکی از پرطرفدارترین گزینه ها در بین استخراج کنندگان است و جامعه پرشوری از آن حمایت می کند. این ارز نیز بی شک یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در سال جدید میلادی است.

نئو – NEO

نئو قطعا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها به حساب می آید که معمولا با عنوان اتریوم چینی شناخته می شود. این پلتفورم قراردادهای هوشمند در چین راه اندازی شده است و برای توسعه دهندگان این امکان را فراهم می کند تا از dApp ها را بر روی بلاک چین خود استفاده نمایند. نئو در مقایسه با اتریوم مرکز گرایی بیشتری دارد. دلیل آن هم این است که کمتر از 10 نود فعالیت های تصمیم گیری را در اکوسیستم NEO بر عهده دارند، ولی در اتریوم تعداد نود ها به صدها مورد می رسد.

حتما برایتان جالب خواهد بود : بهترین عرضه اولیه سال ۹۹ | استراتژی های معامله عرضه های اولیه

ارز دیجیتال نئو به وسیله دا هانگفی و اریک ژانگ ساخته شده و این افراد مدیران پلتفورم دیگری به نام OnChain هم هستند. هانگفی و ژانگ جزو معروف ترین توسعه دهندگان در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. نئو از نظر میزان سرمایه در بازار در میان 20 ارز دیجیتال برتر قرار دارد و همین موضوع باعث ارزشمند بودن آن می شود. خرید و فروش نئو کار سختی نیست و از نقدینگی خوبی بر خوردار است که نقدشوندگی این ارز را تضمین می کند.

همچنین سرمایه بالا و نقدینگی خوب این ارز دیجیتال سبب پایین بودن میزان نوسانات آن شده اند. لذا شما توانایی این را دارید که از پایدار بودن سرمایه گذاری خود و رشد ارزش آن در طول زمان نهایت استفاده را ببرید. تعداد کل توکن های نئو در بازار 200 میلیون عدد است. بخش قرارداد های هوشمند یک بازار وسیع را تشکیل می دهد. علیرغم برتری اتریوم در این حوزه، از آنجا که نئو بیشتر بازارهای چین را تغذیه می کند، پروژه مهمی در میان ارزهای دیجیتال محسوب می شود. با توجه به مطالبی که گفتیم نئو یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان در دراز مدت خواهد بود.

ترون – TRX جزو بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

ترون در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و به سرعت به یکی از پروژه‌ های بزرگ جهان ارزهای رمزنگاری شده، بدل شد. هدف TRON ایجاد سیستم سرگرمی دیجیتالی جهانی آزاد است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا محتوای دیجیتالی را به روشی آسان و مقرون به صرفه، به اشتراک بگذارند. با ترون ایده این است که واسطه را از بین برده و به همه و همه اجازه دهیم تا محتوای دیجیتالی را در اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین خود، قرار دهند.

برای سازندگان محتوا این مدل به آنها فرصتی بی ‌نظیر می ‌دهد تا قیمت کانال ‌های توزیع اشخاص ثالث را پایین بیاورند. برای عموم، هزینه ‌های پایین ‌تر از طرف سازنده، امکان دارد به قیمت ‌های پایین‌ تر برای دسترسی به محتوا تبدیل شود. TRX رمزنگاری این اکوسیستم است. این دلایل موجب شده است که به Tron در لیست بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری اشاره داشته باشیم.

کاردانو – ADA

کاردانو یکی دیگر از پلتفورم های قراردادهای هوشمند مانند اتریوم و نئو می باشد. این پلتفورم از مقایس پذیری بالا و ابزار توسعه دهندگی ساده ای برخوردار است. این ارز با استفاده از فناوری دو لایه ای به دنبال افزایش مقایس پذیری است. لایه اول مسئول دنبال کردن مانده حساب ها در لجر است و لایه دوم نیز به انتقال وجه اختصاص یافته است. کاردانو با استفاده از دو زبان برنامه نویسی Haskell و Plutus کار می کند. کاردانو برای راحت کردن کار توسعه دهندگان جهت تولید dApp ها از زبان برنامه نویسی هسکل استفاده می کند. از سوی دیگر پلوتوس یک زبان کاربردی است که به وسیله تیم توسعه دهنده کاردانو طراحی شده است.

کاردانو با همکاری چارلز هاسکینسون راه اندازی شده است و این فرد یکی از موسسان اتریوم نیز محسوب می شود. وی امروزه مدیر عامل IOHK، یک شرکت توسعه و تحقیقات بلاک چینی است. چارلز متعهد شده تا کاردانو را به برترین پلتفورم قرارداد های هوشمند در دنیا تبدیل نماید. با توجه به تجربه او در چندین پروژه مختلف، قرار داشتن کاردانو در لیست 10 ارز دیجیتال برتر سال 2021 برای سرمایه گذاری نکته عجیبی نیست.

کاردانو از لحاظ میزان سرمایه در بازار بین برترین های بازار است. میزان معاملات آن بسیار بالاست و همین موضوع موجب ساده بودن خرید و فروش ADA شده است. علاوه بر این ADA نیز مثل دیگر رمزارزها فراز و نشیب های خورد را دارد و از نظر نوسانات قیمت در حالتی میانه قرار دارد. کل تعداد سکه های کاردانو 45 میلیارد واحد است. 31 میلیارد از این تعداد از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کند و از این نظر با الگوریتم اثبات کار بیت کوین تفاوت دارد. به صورت کلی کاردانو یکی از برترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2021 است و یک تیم بسیار قوی با مدیریت و برنامه های عالی آینده ی کاردانو را به بهترین شکل ممکن رقم می زند.

بایننس کوین – BNB

در سال های اخیر بازار ارزهای دیجیتال داخلی صرافی‌ ها بسیار داغ بوده است و در این زمینه هیچ توکنی به گرد پای بایننس کوین نمی ‌رسد. هر کس که کمترین آشنایی با حوزه ارزهای دیجیتال دارد، با بایننس که بزرگ‌ ترین صرافی حال حاضر ارزهای دیجیتال است آشنایی دارد و توکن بومی آن یعنی بایننس کوین، طی دو سال اخیر با رشد چند صد درصدی عملکرد خیره کننده ‌ای داشته است. صرافی‌ های زیادی از جمله هوبی، اوککس، بیت‌ فینکس و … پس از بایننس هر کدام ارز دیجیتال خود را راه ‌اندازی کرده ‌اند، ولی بایننس کوین با اختلاف پیشتاز است.

جالب است بدانید که در ابتدا، کاربرد بایننس کوین فقط برای کاهش کارمزدهای صرافی بایننس بود، بدین صورت که در صورت انجام معامله با این توکن، کمیسیون معاملات برای کاربر ۵۰ درصد کاهش پیدا می ‌کرد، ولی امروزه بعد از بیش از 2 سال از راه‌ اندازی بلاک چین بایننس، این توکن می ‌تواند در این شبکه به عنوان یک سوخت برای قراردادهای هوشمند، استفاده شود.

بایننس همچنان به یکه ‌تازی در حوزه ارزهای دیجیتال ادامه می ‌دهد و اخیرا با خرید سایت کوین مارکت کپ و اعلام برنامه خود برای تاسیس یک استخر استخراج، قدرت خود را به رخ رقبا کشید. هرچند به نظر می آید که BNB دیگر رشد خود را کرده است و خیلی پتانسیل رسیدن به رتبه ‌های بالاتر بازار را ندارد، چنانچه به آینده صرافی بایننس و پیشروی آن در حوزه ارزهای دیجیتال خوش‌ بین هستید، بایننس کوین می‌ تواند یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری شما عزیزان در سال 2021 میلادی باشد.

دش – Dash یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال دش با هدف داشتن راحت ترین رابط کاربری و مقیاس پذیرترین ارز دیجیتال جهان بودن، طراحی شده است. دش این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که وجوه تاییده شده را در سریع ترین زمان ممکن به وسیله امنیت double-send-proof ارسال نماید. همین طور امکان پاکسازی تاریخ معامله و نیز امکان ارسال معاملات ناشناس را نیز دارد. 

دش مثل بیت کوین، قرار بوده است که به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده شود، ولی ارزش هایی مثل سرعت معامله بالا و کارمزد کم به آن اضافه شده است. به ازای هزینه بیشتر، دش عملکرد ارسال فوری را به امکانات خود اضافه کرده که اجازه می دهد معاملات تقریبا فوری تایید شوند. این یکی از مهم ترین نقاط فروش دش است، به خاطر این که عده کثیری بر این باورند که این ویژگی امکان استفاده از آن را در تاسیسات مختلفی فراهم می کند. تیم توسعه دش، از بیش از 50 نفر تشکیل شده است و به وسیله خدمات مالی حرفه ای Evan Duffield مدیریت می شود.

استلار – XLM

استلار به وسیله یکی از بنیانگذاران اولیه پروژه ریپل، جد مک‌ کالب به وجود آمده است و بر همین اساس استلار با وجود شباهت‌ های زیادی که به پروژه ریپل دارد، یک سری تفاوت‌ های بنیادین آنها را کاملا از هم مجزا می سازد. بر خلاف ریپل که به هدف انجام معاملات برون مرزی به وسیله بانک‌ ها و موسسات طراحی شده بود، استلار با همان هدف اما برای کاربران عادی طراحی شده است.

استلار برای این که بتواند جایگزین سیستم ‌هایی مثل PayPal شود، امکانات بسیار مناسبی دارد. کارمزد معاملات پی‌ پال ۵ درصد است و این در حالی است که شبکه استلار برای هر ۶۰۰ هزار تراکنش ۰.۰۱ دلار کارمزد دریافت می کند. سرعت انجام تراکنش ‌ها در شبکه استلار ۵ ثانیه برای هر تراکنش است که سرعت بسیار مناسبی هم است و با رعایت حد ضرر مناسب، می توانید ۲.۵ درصد از کل سرمایه را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید. ارز دیجیتال استلار بی شک یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می آید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلندمدت در زمینه رمزارزها را می توان یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری به حساب آورد. می توان از بین شبکه های گوناگون رمزارزها، آن شبکه ارزی که دارای پتانسیل بیشتری برای سودآوری است را انتخاب و سرمایه گذاری هایی را با رعایت نهایت احتیاط در آن ها انجام داد، اما موضوعی که همواره باید در نظر داشته باشید این است که برای یک سرمایه گذاری مناسب، بهتر است که تمام سرمایه خود را روی یک رمزارز خاص متمرکز نکنید.

در این راستا تلاش کنید سرمایه خودتان را تقسیم و در بخش های گوناگونی سرمایه گذاری کنید؛ در واقع این بدین معنی است که تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نچینید. جالب است بدانید که معمولا رمزارزهایی که در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2020 قرار داشته اند، هم اکنون نیز در لیست بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری در سال 2021 قرار دارند و این نشان از پتانسیل های بالای این بازار در سال های آتی دارد.

در نظر داشته باشید که پیش از هر کار، باید تحقیقات کافی را انجام داده و از افرادی که در این زمینه صاحب تجربه هستند، نظر بخواهید و در نهایت اقدام سرمایه گذاری کنید. شایان ذکر است که این لیست 10 تایی بیشتر با در نظر گرفتن آینده هر یک از ارزهای دیجیتال تهیه شده است می ‌تواند دید خوبی از آنچه قرار است در آینده در این زمینه انجام دهد، ارائه دهد.

قطعا در همین مطلب هم میتوانیم ارزهایی مانند EOS، تزوس، IOTA، بیت مارک، زی کش و … را نام ببریم، اما سعی کردیم 10 مورد از بهترین و آینده دار ترین ارزهای دیجیتال را نام ببریم که در سال 2021 سرمایه گذاری امن و پر سودی برای شما عزیزان خواهند بود. حال اینکه چه انتخابی داشته باشید و از نظر شما بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری کدام باشد، به خودتان و دانشتان از این بازار بستگی دارد.

در این مقاله یاد گرفتیم که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدامند و امیدوارم که استفاده های لازم را از این مطلب آموزشی برده باشید.

نظر شما در خصوص بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری چیست؟

به نظر شما کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است ؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *