معرفی ارز دیجیتال ترون | همه چیز درباره ارز trx

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال ترون

معرفی ارز دیجیتال ترون به شما کمک می کند تا همه چیز درباره ارز trx مثل صرافی و کیف پول های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال ترون و آینده رمزارز ترون را کامل متوجه شوید. جالب است بدانید که رمزارز ترون یکی از ارزهای دیجیتال برتر بازار کریپتو به حساب می آید و ارزش بازار بسیار بالایی دارأ، از این روی آینده ارز دیجیتالی ترون مثبت ارزیابی می شود و باید دید در روند قیمتی آتی خود، چقدر می تواند سوددهی داشته باشد. بنابراین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال trx چیست ، ما در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال ترون پرداخته ایم.

معرفی ارز دیجیتال ترون

ترون ماشین مجازی غیر متمرکزی به حساب می آید که در راستای پیشرو بودن در اینترنت غیر متمرکز طراحی شده است. ترون مثل اتریوم به توسعه‌ دهندگان دپ‌ امکان ایجاد و استفاده از پروتکل‌ های پیچیده را به وسیله قراردادهای هوشمند بر روی بلاکچین خود می‌ دهد. جالب است بدانید که این پلتفرم توانای پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را داراست؛ این عملکرد ترون را در همکاری با پردازنده‌ های اصلی از جمله پی‌ پال قرار می‌ دهد. همچنین ترون از کارمزد تراکنش صفر برخوردار است و می‌ توانید میلیون‌ ها دلار TRX را به هر نقطه از جهان در چند ثانیه و بدون پرداخت کارمزد ارسال فرمایید و هیچ گونه کارمزدی پرداخت نکنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به منظور درک بهتر وظیفه‌ تاریخی توسعه‌ دهندگان رمزارز ترون، در ابتدای امر می بایست اینترنت غیر متمرکز را درک فرمایید. اینترنت غیر متمرکز با اینترنتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهیم، متفاوت است و شرکت‌ هاستینگ در آن وجود ندارد؛ بلکه تمام اینترنت به وسیله کاربران به اجرا در می آید. تا به امروز مفهوم وب غیر متمرکز محال بود و قدرت پردازش جهان برای آن کفایت نمی کرد ولی در حال حاضر ماهیت شفاف شبکه‌ بلاکچین برای انجام چنین وظیفه‌ ای مناسب است و این دقیقا همان نقشی است که ترون به‌ دنبال آن می باشد.

عرضه اولیه رمزارز ترون 

حال که به معرفی اولیه ارز دیجیتال ترون پرداختیم، جالب است بدانید که ترون به عنوان عرضه اولیه سکه در شبکه اتریوم راه‌ اندازی شد. در سال 2017 میلادی بود که پروژه ترون برای عرضه اولیه سکه‌ های خود اقدام کرد. در زمان عرضه اولیه ترون، قیمت اولیه برای هر توکن ترون حدود 0.0019 دلار در نظر گرفته شده بود و هدف اولیه تامین اعتبار به میزان 70 میلیون دلار بود. نکته جالب اینجاست که ترون ضمن قبول سرمایه‌ گذاری در بیت کوین و اتریوم همه سرمایه لازم برای هدف مالی خود را گردآوری نمود.

کل سکه‌ های عرضه شده ترونیکس در بازار تقریبا 100 میلیارد است که 40 درصد این عدد در زمان عرضه عمومی سکه وارد بازار شده است و 15 درصد آن به عرضه‌ های خصوصی و 35 درصد آن به بنیاد ترون و اکوسیستم آن اختصاص دارد. به علاوه 10 درصد از این سکه‌ ها هم به شرکت فناوری بینجینگ و پیو تعلق دارد. این را در نظر داشته باشید که اپلیکیشن پیو اسنپ چت در حال حاضر از فناوری بلاکچین بهره می گیرد که ریاست آن را بر عهده جاستین سان بنیان‌ گذار ترون می باشد.

نحوه کار ارز دیجیتال ترون

شبکه ترون در حال فعالیت با چند اصل کلی است؛ اولین اصل آن است که تمامی داده ها در شبکه رایگان است و به وسیله یک مرجع مرکزی کنترل نخواهند شد. سازندگان محتوا می توانند با انتشار محتوای ساخته خودشان در شبکه ترون برای به دست آوردن دارایی دیجیتال اقدام کنند. در حقیقت سازندگان محتوا رمزارز ترون یا سایر توکن هایی که در شبکه ترون پشتیبانی می‌ شوند را به عنوان پاداش و حق‌ الزحمه تولید محتوا به وسیله مخاطبان آن محتوا دریافت می‌ کنند.


حتما برایتان جالب است : رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو


همان طور که گفتیم، این قابلیت در اختیار سازندگان محتوای دیجیتال قرار دارد که ارزها یا توکن‌ های خودشان را طراحی کنند که درون برنامه کاربردی توزیع شده خودشان در شبکه ترون قابلیت استفاده داشته باشد. این توکن‌ ها توسط توکن اصلی ترون پشتیبانی می‌ شوند. گام نهایی در برنامه توسعه شبکه ترون شامل پشتیبانی از بازی‌ ها در شبکه است. این مورد نیز کاملا توزیع شده است و کاربران توانایی اعطای پاداش به سازندگان بازی‌ های کامپیوتری با استفاده از دارایی‌ های دیجیتال خود مستقیما و بدون دخالت هیچ شرکت یا سازمان واسطه‌ ای را دارند.

امکان استخراج ارز دیجیتال ترون وجود دارد؟

به صورت معمول انواع رمزارزها از قابلیت استخراج برخوردارند ولی کاربران قادر نیستند ترون را استخراج کنند و این امر باعث تمایز آن با دیگر رمزارزها شده است. جالب است بدانید که تراکنش‌ های ترون از طریق الگوریتم DPOS انجام می شود. به صورت کلی این رمزارز از 100 میلیارد ریال توکن برخوردار است که تا کنون چیزی بیش از 65 میلیارد واحد آن در گردش است، لذا در حال حاضر امکان خرید مستقیم توکن و یا با استفاده از ارز فیات وجود ندارد.

در حقیقت آن دسته از سرمایه گذارانی که می خواهند ترون خریداری کنند، باید در ابتدا سایر رمزارزها مانند اتریوم، بیت کوین، تتر و .. را بخرند و در ادامه از طریق صرافی های معتبر اقدام به تبدیل ارزهای خریداری شده به ترون نمایند. لازم به ذکر است ترون‌ هایی که خریداری می‌ شوند، بعد از انجام تراکنش‌ ها به کیف پول ارز دیجیتال شخص انتقال پیدا می کنند.

می‌ توان این ارز را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت نگهداری کرد و سود بسیار خوبی از این طریق کسب کرد. در داخل ایران چندین صرافی ارز دیجتال مطمئن وجود دارد که کاربران ایرانی می‌ توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم با ریال یا تتر، برای خرید ترون اقدام نمایند.

نحوه خرید ارز دیجیتال ترون 

مثل بیشتر رمزارزها، معامله ارز دیجیتال ترون هم از طریق صرافی های دیجیتالی قابل انجام است. همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، در صرافی‌ های خارجی مانند با‌یننس، معمولا برای خرید ارز دیجیتال TRX به تهیه یک رمزارز دیگر مثل بیت کوین، اتریوم و یا استیبل کوین‌ هایی مثل تتر احتیاج است، لذا شما در ابتدا باید یکی از این رمزارزها را خریداری کنید تا قادر شوید آن را تبدیل به Tron نمایید و این نکته ای است که بسیار حائز اهمیت است. صرافی بایننس که یکی از معروف ترین صرافی های دنیاست، از نوع P2P به حساب می آید و این بدین معنی است که معاملات رمزارزها در این صرافی بین کاربران انجام می پذیرد.


حتما برایتان جالب است : سبد هولد ارز دیجیتال | بهترین ارزها برای سال 2030


بنابراین امکان معامله ارز دیجیتال ترون نیز بر روی پلتفرم این صرافی امکان پذیر می باشد ولی برای خرید ترون از این طریق باید در نظر داشته باشید که در ابتدا شما باید ارز دیجیتال دیگری خریداری کنید تا بتوانید آن را به رمز ارز TRX تبدیل نمایید و به علاوه این صرافی کاربران ایرانی را در لیست تحریم‌ های خود قرار داده و برای استفاده از آن، بایستی نرم‌ افزارهای تغییر آی پی را مورد استفاده قرار داد. خرید ارز دیجیتال ترون از طریق صرافی‌ های داخلی نیز می تواند جذاب باشد، چرا که دیگر نگرانی‌ هایی مثل تحریم بودن وجود نخواهد داشت و به سادگی قادرید هر رمزارزی را از طریق درگاه شتاب و پرداخت ریالی خریداری نمایید.

بهترین کیف پول‌ ها برای ذخیره ترون

همانطور که می دانید به منظور نگهداری از رمزارزهای ترون می بایست از کیف پول های دیجیتال استفاده نمایید. کیف پول های دیجیتال انواع گوناگونی دارند که هر یک با توجه به قابلیت های خود امکانات امنیتی متفاوتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. همواره این را در خاطر داشته باشید که در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، امنیت کیف پول در اولویت است.

لذا بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال، بین کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری مطمئنا کیف پول های سخت افزاری یا سرد به حساب می آید ولی اگر نمی خواهید برای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال هزینه کنید، بهترین گزینه کیف پول های معروف و امن نرم افزاری هستند که تصمیم گیری در این خصوص بیشتر از همه چیز به خود فرد بستگی دارد. بعضی از مشهورترین کیف پول هایی که می توانید ارز دیجیتال ترون و بسیاری رمزارزهای دیگر را در آن نگهداری کنید، به شرح زی می باشند؛

  • ** کیف پول trust
  • ** کیف پول atomic
  • ** کیف پول دیجیتال Cobo
  • ** کیف پول دیجیتال imToken
  • ** کیف پول سخت افزاری Sugi
  • ** کیف پول تحت وب Tronscan
  • ** کیف پول انحصاری شرکت ترون
  • ** کیف پول سخت افزاری KeepKey
  • ** کیف پول تحت وب و موبایل Eidoo
  • ** کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی 
  • ** کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس و ایکس

راهنمای استیکینگ ترون 

استیکینگ به مجموعه‌ ای از اهداف حیاتی خدمت رسانی می کند که یکی از آن‌ ها، امکان کسب درآمد ثابت به کاربران است. در اکوسیستم ترون، کاربران ترونیکس‌ ها را با نسبت یک به یک استیک می‌ کنند. هر چقدر مقدار بیشتری استیک کنند، قدرت پاور بیشتری کسب خواهید کرد، چرا که ترون پاور در شبکه‌ ترون حیاتی است.

یکی دیگر از هدف های اصلی پروژه ترون، ممکن ساختن رای دادن به نماینده‌ های برتر است، لذا باید در نظر گرفت که هر کاربر بعد از سه روز می‌ تواند ترون پاور خود را به ترونیکس تبدیلنماید. مراحل استیک کردن ترون در کیف پول های مختلف به صورت کلی به شکل زیر می باشد؛

  • 1) ترونیکس را به کیف پول خود واریز نمایید.
  • 2) به گزینه استیکینگ روی کیف پول مراجعه کنید.
  • 3) مبلغ مورد نظر را وارد فرمایید.
  • 4) به فردی که قصد دارید به عنوان نماینده ارشد انتخاب شود، رای دهید.
  • 5) رمز عبور تراکنش خود را وارد نمایید.
  • 6) معامله را تایید کنید.
  • 7) بعد از انجام این چند مرحله ساده کار به اتمام خواهد رسید و از آن زمان به بعد، پاداش خود را بر اساس مقدار ترونیکسی که در شبکه قرار داده اید، دریافت خواهید کرد.

آینده ترون چگونه است؟

پیش‌ بینی دقیق آینده‌ ترون امکان پذیر نیست؛ لذا بعد از شکوفایی فوق‌ العاده‌ بیت کوین، تمامی افراد جامعه با نوعی خوش‌ بینی به این ارزهای دیجیتال نگاه می‌ کنند. غافل از این که بدانند این ارزهای دیجیتال در سالیان اخیر بیشتر از این که شکوفایی داشته باشند، به ورطه‌ نابودی نزدیک شده‌ اند، اما با این وجود داشتن سیستم فوق‌ العاده قوی، حمایت از طرف افرادی با سابقه و تیم پشتیبانی قدرتمند نشانه‌ هایی است که می‌ توانند دلیلی بر موفقیت ترون در سال‌ های آینده به حساب آید.

سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ترون خوب یا بد؟

سرمایه‌ گذاری در پلتفرم ترون هم مانند دیگر سرمایه گذاری های، مطابق با عرضه و تقاضا صورت می پذیرد، لذا این‌ که رمزارز ترون در مدت زمان کوتاهی توانسته رشد بسیاری را تجربه کند هم خبر خوبی به حساب می آید و هم خبر بد! خبر خوب از این جهت که می‌ توان روی دریافت سود در آینده نزدیک از طریق ترون حساب باز کرد و خبر بد اینجاست که آینده دور و درازی را نمی‌ توان برای ترون به صورت قطعی در نظر گرفت! با این وجود که بیت کوین در یک بازه طولانی مدت 10 ساله نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است، برای ارز ترون هم امکان دارد این اتفاق رخ دهد و از آنجایی که پلتفرم ترون عمر زیادی ندارد، نمی توان الگوهای گوناگونی برای آینده این ارز در بازار پیش‌ بینی نمود که بتوان به آن استناد کرد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست؟


جاستین سان، مخترع ترون مدعی است تا چند سال آینده، قیمت هر واحد TRX به 2 دلار می رسد. البته در خصوص تحقق این افزایش قیمت نمی‌ توان به صورت قطعی چیزی گفت، ولی باید در نظر داشت که تمام 100 میلیارد واحد ترون عرضه شده است و دیگر واحدی در سالیان آتی تولید نخواهد شد.

لذا بعد از اتمام عرضه کل سک ها، سرمایه‌ گذاری در ترون هم سواد و دانش کاملی در حوزه ارزهای دیجیتالی نیاز دارد و هم دقت زیادی نسبت به نوسانات ارزش ترونیکس می طلبد، به این خاطر که بعد از پایان عرضه این واحد ارز دیجیتال، تورم معنای جدیدتری پیدا خواهد کرد و شرکت‌ های بزرگ حاضر در صنعت به صورت غیرمستقیم و حتی مستقیم می‌ توانند با تدابیر گوناگون روی قیمت ترون تاثیر چشمگیر و به سزایی داشته باشند.

این‌ موضوع که ترون در آینده نزدیک سود قابل قبولی نصیب شما خواهد کرد، دلیل قانع‌ کننده و محکمی به حساب نمی آید که سرمایه‌ خود را وارد بازار رمزارزها و این ارز دیجیتال نمایید. تحقیق بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در این بازار می تواند شما را در تصمیم گیری ها و انتخاب های درست کمک کند.

صرافی هایی که رمزارز ترون را می توانید از آن ها تهیه کنید، کیف پولی که قرار است از آن برای نگهداری ترون های خود استفاده کنید، افزایش سطح امنیتی کیف پول انتخابی و مواردی از این دست جزو مواردی هستند که قبل از سرمایه گذاری در روی ترون و حتی سایر رمزارزها باید آن ها را مد نظر قرار دهید. 


نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که ارز دیجیتال ترون را معرفی کردیم، این رمزارز یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال بین کاربران ایرانی به حساب می آید. ترون به دلیل برخورداری از قابلیت هایی مانند تراکنش‌ های سریع و ارزان و همچنین سهولت در توسعه قراردادهای هوشمند، پتانسیل بسیاری برای رشد در آینده دارد. البته که نباید از این گذشت که ارز مجازی Tron، رقیب سرسختی به نام اتریوم دارد. در طول سالیان اخیر، رقبای بسیاری برای اتریوم راه اندازی شده اند، ولی هیچ کدام موفق به نزدیک شدن به این شبکه بلاکچینی نشدند. 

در حقیقت برای کسانی که به پتانسیل نهفته در پس شبکه ترون و آینده رسانه‌ های آنلاین علاقه دارند، سرمایه‌ گذاری در ترون می تواند جذابیت های بسیاری داشته باشد. توکن‌ های TRX پیش‌ نیازهایی برای تعامل با شبکه ترون هستند، لذا از این روی می‌ توان به ترون یه چشم یک سرمایه‌ گذاری خوب نگاه کرد. به خصوص آن دسته از افرادی که تولید کننده محتوا یا علاقه‌ مند به استفاده از محتوای دیجیتال یا برنامه‌ های کاربردی توزیع شده هستند، می توانند سرمایه گذاری های سوددهی را در این رمزارز تجربه کنند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال ترون پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید استیکینگ ترون در تراست والت چگونه است ، می توانید از این مقاله استفاده کنید.

به نظر شما قیمت ارز دیجیتال ترون در سال 2022 چند دلار خواهد بود؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *