ایده های استارتاپی 2022

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ایده های استارتاپی 2022

اگر بخواهید یک کسب و کار سودده راه اندازی کنید، باید ایده خوبی پشت آن کسب و کار باشد وگرنه شانس پیروزی شما چندان زیاد نخواهد بود! با فرا رسیدن سال 2022 میلادی، بسیاری از افراد به دنبال ایده های استارتاپی 2022 هستند تا زودتر از سایرین، امور کاری خود را در سال جدید میلادی شروع کنند و شانسشان برای موفقیت را افزایش دهند. اگر شما هم دوست دارید بهترین ایده های استارتاپی 2022 را بشناسید، در این مطلب بهترین ایده های استارتاپی در ایران را معرفی کرده ایم تا شما دید بسیار خوبی در مورد ایده های استارتاپی 2022 پیدا کنید، پس حتما تا انتها همراه ما باشید. 

ایده های استارتاپی 2022

چنانچه شما به دنبال آغاز یک کسب و کار با پتانسیل رشد بالا هستید، به احتمال زیاد تعدادی از ایده های آغاز کسب و کار در حوزه تکنولوژی را جستجو کرده اید. اگرچه به ازای خروج موفقیت آمیز هر استارتاپی صدها یا نه هزاران استارتاپ هستند که با شکست روبرو شده اند، ولی باید این را در نظر داشته باشید که این قانون دنیای کسب و کار ها می باشد؛ ضعیف تر ها و کسانی که زودتر شکست را می پذیرند، قرار نیست کسب و کار موفقی داشته باشند و از این طریق ثروت به دست آورند!

حتما برایتان جالب است : استارتاپ های مورد نیاز ایران الآن کدامند؟

همچنین باید در نظر داشت که چنانچه شما یک کارآفرین هستید و امیدوار هستید که در بخش تکنولوژی موفق شوید، لازم است که با ایده ای قوی و خلاقانه فعالیت خود را آغاز کنید و این مطلب هم دقیقا در همین راستا قصد آگاهی رسانی به شما را دارد. یک لیست از ایده حوزه های گوناگون برای سال 2022 را که برای رشد حداکثری در سال های آینده آماده اند را آورده ایم، ولی ابتدای امر بهتر است در مورد راه اندازی استارت آپ در ایران کمی دیدتان را گسترده تر کنیم و در ادامه به معرفی ایده های استارتاپی مناسب برای سال 2022 بپردازیم؛

راه اندازی یک استارتاپ در ایران چگونه است؟

شاید از خودتان سوال کنید که راه اندازی کسب و کار در ایران با سایر کشورها چه تفاوت هایی دارد و در این راستا باید گفت که هر کشور متناسب با شرایطی که دارد، نحوه راه اندازی استارتاپ در آن متفاوت است. در زمان راه اندازی یک استارت آپ در ایران می بایست سعی کنید نسخه MVP یا همان نسخه ابتدایی، توجه داشته باشید تا بتوانید با ارزیابی درست مشتریان، مدل درستی از کسب و کار را ارائه دهید. همچنین این امکان وجود دارد که در ایران در آغاز یک استارتاپ درگیر کارهای اداری و دولتی شوید.

از همین روی پیشنهاد می شود که در ابتدای مسیر راه اندازی یک استارتاپ، به دنبال کارهای اداری نروید و تا وقتی که مجبور نشده‌ اید مجوزها و دیگر کارهای اداری را انجام ندهید تا زمان به مراتب بیشتری برای استارت آپ خود در اختیار داشته باشید. به منظور داشتن یک استارتاپ، به صورت معمول یک تیم 2 یا 3 نفره مناسب است، ولی نکته حائز اهمیت این است که این تیم باید از تخصص‌ های گوناگونی برخوردار باشند تا به نوعی یک تیم مکمل را تشکیل دهید. در ابتدای راه اندازی یک استارت آپ پیشنهاد می شود یک شخص کسب و کاری و یک شخص فنی در تیم حضور داشته باشد، ولی اصولی‌ ترین کار برای استارت آپ های موفق ایرانی این است که تیم متشکل 3 شخص با مهارت‌ های فنی، مارکتینگ و کسب‌ و‌ کاری باشد.

شخص فنی در یک تیم  استارتاپ وظیفه ساخت فروشگاه اینترنتی و کارهایی از این دست را بر عهده خواهد داشت. شخص مارکتینگ بازاریابی را بر عهده خواهد گرفت و در آغاز مسیر به صورت معمول بازاریابی سنتی و دیجیتال، بر عهده این شخص خواهد بود. البته این امکان وجود دارد که پس از توسعه کسب و کار بازاریابی دیجیتال و سنتی از هم جدا شود و هر کدام را یک نفر برعهده بگیرد ولی در آغاز مسیر به این کار احتیاجی نخواهد بود و با توجه به محدود بودن بودجه‌ های سازمان باید یک نفر کل بازاریابی را انجام دهد، ولی نهایتا فرد کسب و کاری وظیفه مدیریت استارت اپ عهده دار خواهد بود و به صورت کلی می بایست هماهنگی مناسبی میان دیگر بخش های سازمان به وجود آورد.

حتما برایتان جالب است : روش های سرمایه گذاری در استارتاپ + راهنمای گام به گام

در آغاز یک استارت آپ عمدتا بودجه محدودی وجود دارد که صرف هزینه‌ های اولیه ساخت سایت و سایر کارها می‌ شود، از همین روی در چند سال اول نباید روی درآمد استارت آپ حسابی باز کنید! به صورت کلی باید بدانید که در استارت آپ‌ ها یک نقطه سر به سر وجود دارد، لذا هنگامی که یک استارت آپ به نقطه سر به سر می‌ رسد که هزینه‌ های آن با درآمد استارتاپ های ایرانی آن مساوی شود. به صورت معمول زمان رسیدن به نقطه سر به سر یک  استارتاپ با توجه به پارامترهای گوناگونی، مختلف است ولی حداقل 1 تا 2 سال زمان نیاز دارد تا یک استارت آپ به نقطه سر به سر برسد.

1) تورهای ویژه مسافرتی ایجاد کنید

برای قدم گذاشتن در این راه ابتدا یک شرکت تخصصی تور مسافرتی راه اندازی نمایید که هدف آن رسیدگی و تنظیم سبک زندگی مردم باشد. یه تور استارت آپ که برای استفاده مسافران تک نفره طراحی شده است و یا یک تور غذا محور که به تنظیم رژیم غذایی افراد کمک شایانی می نماید یا حتی یه شرکت تور سن محور می تواند در هر منطقه‌ ای با استقبال بسیار خوبی مواجه شود. در نظر داشته باشید که این تنها یک ایده خام است و این شما هستید که باید آن را با توجه به ذهنیت، شرایط خود و نیاز روز جامعه شخصی سازی کنید.

2) یک شرکت برنامه‌ ریزی مراسمات راه اندازی کنید

با راه اندازی یک سرویس برنامه‌ ریزی مراسمات توانایی این کار را خواهید داشت تا یک ایده جذاب از ایده های استارت اپ را برای خود و همراهان استارتاپی تان داشته باشید. البته برای این کار یک تیم محلی نیاز خواهید داشت و باید به صورت پیوسته با آن ها در ارتباط باشید. تحقیقات دقیق و شبکه‌ ای در مورد مراسمات پیش رو کلید موفقیت شماست. همچنین می توانید در گام نخست، امور برنامه‌ ریزی مراسمات را به صورت دورکاری نیز استارت بزنید و حتی آن را به همین شکل مدیریت کنید.

3) یک سرویس محلی تحویل مواد غذایی ایجاد کنید

یه سرویس تحویل مواد غذایی می تواند ایده جذابی برای سال 2022 به حساب آید، چرا که کل چیزی که شما به منظور آغاز کار نیاز دارید، وسیله نقلیه و تلفن همراه می باشد! در حقیقت با ارائه این سرویس تحویل غذا، به افراد مسن یا کسانی که بیش از حد، مشغول خرید و درگیری‌ های روزانه خود هستند، کمک کنید و حتی می توانید به فروشگاه‌ های موادغذایی نزدیک به خودتان مراجعه کنید تا ببینید آیا آن ها دوست دارند با شما همکاری داشته باشند یا خیر.

4) برای حیوانات خانگی محصولی تولید کنید

در حال حاضر شاهد بسیاری از افراد و خانواده‌ ها هستیم که حداقل یک حیوان خانگی با آن ها زندگی می کند و همین موضوع می تواند جرقه ایده های جذاب استارتاپی برای شما باشد. به عنوان مثال می تواند به تولید محصولات حیوانات خانگی مثل تهیه اسباب بازی، لوازم جانبی و حتی لباس‌ هایی مناسب فصول مختلف برای حیوانات مختلف بپردازید.

بهترین ایده های استارتاپی در ایران

5) لوازم جانبی تلفن‌ همراه را بفروشید یا تعمیر کنید

بازار لوازم جانبی تلفن همراه مانند گارد و هندزفری همواره پتانسیل بالایی برای اجرایی ساختن استارتاپ های مختلف دارد و در سال 2022 نیز همچنان شاهد این پتانسیل ها هستیم. حال که درصد مردم بیشتری از موبایل آن استفاده می کنند، به صورت خودکار حجم فروش لوازم جانبی نیز افزایش خواهد یافت. هرچند این بازار یک بازار اشباع شده به حساب آید، ولی همچنان فرصت های خوبی برای انسان های خلاق وجود دارد و همچنان می تواند در این زمینه هم به فکر پیاده سازی ایده های بکر و جذاب بود.

6) کتاب الکترونیکی بنویسید

اگر در استفاده از کلمات و به صورت کلی علم نوشتن مهارت هایی دارید، می توانید تبدیل به یک نویسنده مجازی شوید و کتاب‌ های الکترونیکی خودتان را در انواع فضاهای مجازی و رسانه‌ های اجتماعی به فروش برسانید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که پیش از فروش می بایست به صورتی مخاطبان را به خود و مقالات خود جذب کنید. برای مثال قسمتی از آن صفحه را در صفحه مجازی و شبکه های اجتماعی خودتان انتشار دهید و سعی کنید مخاطبان خود را به دست آورید. در حال حاضر ارزش فروش کتاب‌ های الکترونیکی با افزایش حجم فروش و استفاده از تلفن‌ همراه به وسیله مردم، بیشتر شده است و همین می تواند روشی مناسب برای کارافرینی شما باشد.

7) طراحی وب سایت را یاد گرفته و پروژه بگیرید

یکی از بهترین تکنولوژی ها به منظور ایجاد برند که هیچوقت از مد نمی افتد، طراحی وب سایت می باشد، از همین روی تقریبا هر کسب و کاری به وبسایتی حرفه ای احتیاج دارد تا حداقل اعبتار خود را بیشتر کند و یا این که بتواند محیطی ارتباط محور با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد نماد. طراحی وب سایت بازه گوناگونی از خدمات مثل طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربری، تولید محتوا، طراحی UX و سئو را نیز در خود جای داده است.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در استارتاپ – از صفر تا صد راه اندازی کسب و کار استارتاپ

طبق گزارش IBISWorld نرخ کسب و کار طراحی وب سایت تا 6.6 درصد در 5 سال اخیر رشد را تجربه کرده است و 38 میلیارد دلار در سال گذشته درآمد به وجود آورده است و این بدین معنی است که شما می توانید در سال های آینده به وجودی بازاری قدرتمند برای این حوزه امیدوار باشید، امروزه در ایران خودمان چه شغل طراحی سایت و چه شرکتی که این خدمت می دهد، واقعا مفید و پردرآمد به حساب می آید.

8) اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ صنعتی است که به وسیله سرویس های شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام قابل انجام است که در بر گیرنده تایید و قرار دادن محصول از طرف افراد یا سازمان هایی است که از سطح خاصی از تخصص یا تاثیر گذاری اجتماعی در زمینه های کاری خود برخوردارند و این در حالی است که هر کسی نمی تواند اینفلوئنسر باشد، لذا چنانچه شما از سطح خاصی از دانشی منحصر به فرد یا کاریزمای زیادی برخوردار باشید، می توانید با جذب دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی و استخدام یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ برای در ارتباط بودن با برندها یک کسب و کار راه اندازی نمایید. از طرفی همچنین شما قادرید کسب و کاری متمرکز بر اتصال و ایجاد ارتباط برندها با اینفلوئنسرهای مناسب محصولات و ماموریت هایشان، راه اندازی نمایید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. 

9) هر کاری در حوزه هوش مصنوعی میتواند سودده باشد

اصطلاح هوش مصنوعی برای توصیف تکنولوژی هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در مورد یادگیری ماشین، دید رایانه ای، پردازش زبان طبیعی و موارد اینچنینی است. هرچند هوش مصنوعی تکنولوژیی است که مدتی طولانی وجود داشته است و پتانسیل رشد بازار آن هم مانند پیشرفت روز افزون آن در حال رشد است. جالب است بدانید که این صنعت تنها در سال گذشته رشد 154 درصدی را تجربه کرده است و می توان به آینده آن امید زیادی بست و ایده های بکری را در این فضا پیاده سازی کرد. 

10) شروع به ظبط پادکست کنید

چنانچه شما در طول سالیان اخیر به نوآوری هایی در حوزه محتوا روی آورده اید، به احتمال زیاد از انفجار محبوبیت پادکست ها مطلع هستید. در حال حاضر 51 درصد از جمعیت مردم آمریکا، پادکست گوش می کنند، دره بالدوین سازنده پادکست بر این باور است که شانس موفقیت پادکست در سال های آینده به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد و پادکست ها در حوزه های مختلفی به کمک مشتاقان این حوزه خواهند آمد.

حتما برایتان جالب است : میم کوین های آینده دار در سال 2022

بالدوین همچنین بیان می دارد که کارآفرینان بایستی برای ساخت هر چه سریع تر کتابخانه محتوای پادکست خود اقدام نمایند. امروزه مردم بیشتری در حال استفاده از رسانه ها هستند که کتاب های صوتی و پادکست ها در این امر پیشتاز محسوب می شوند. هر کارآفرین یا شرکت کسب و کاری که قصد دارند توجه مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کنند، به معنای واقعی کلمه باید آماده ساخت پادکست باشد.

11) چاپ سه بعدی هم میتواند جذاب باشد

یکی از بهترین تکنولوژی ها به منظور ساخت برند و توسعه در طول سال 2022 چاپ سه بعدی است که این اجازه را به کاربران می دهد تا برای ساخت اشیای سه بعدی از طریق مدل طراحی به کمک کامپیوتر اقدام کنند. مدیر عامل شرکتی معتبر که در این حوزه فعالیت می کند، بر این باور است که چاپ سه بعدی در دهه آینده به اندازی که تکنولوژی پیشرفت می کند، پیشرفت کرده و اهمیت آن هم بیشتر خواهد شد.

بر اساس گفته های وی، همواره به شرکت های تولیدی احتیاج است ولی همان طور که ظهور خط مونتاژ، تولید را تغییر داد، بنابراین چاپ سه بعدی هم همین روند را دارد. امکان تولید یک قطعه که کل اجزاء را در بر می گیرد، موجب ایجاد یک تقاضای جدی به ویژه در رشته های پزشکی شده است. این تقاضا بدین معنی است که شرکت های چاپ سه بعدی قرار است پیشرفت بسیار خوبی را تجربه کنند و چنانچه شما می توانید برای ورود به این حوزه اقدام کنید، می توانید این حوزه را به عنوان کسب و کاری مطمئن و سودده در لیست بررسی های خود قرار دهید.

12) مشاوره سئو بدهید

گوگل هنوز یکی از حیاتی ترین قسمت استراتژی بازاریابی بسیاری از کسب و کارها به حساب می آید. لذا آن ها بایستی بتوانند به عنوان نتیجه برتر در جستجوی گوگل مطابق با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان دیده شوند تا بتوانند شانسشان را در حوزه خود امتحان کنند. در واقع این بدین معنی است که آن ها به شخصی که در بهینه سازی موتور جستجو یا SEO تسلط دارد نیاز خواهند داشت تا در این خصوص به شرکتشان کمک کند تا در بین نتایج گوگل، جایگاه بهتری به دست آورند.

بعضی از کسب و کارها شخصی را به صورت اختصاصی برای سئو در نظر می گیرند، ولی تعداد زیادی از سازمان ها نیز با افراد مستقل در این حوزه یا آژانس های دیجیتال مارکتینگ در راستای انجام خدمات سئو مشارکت می کنند. لذا چنانچه شما توانایی یادگیری مفاهیم و اصول سئو را در کنار پیاده سازی آن دارید و یا می توانید در آینده داشته باشید، این حوزه را جدی بگیرید و در نظر داشته باشید که کاری که انجام می دهید، کار تخصصی است و به همین دلیل هر شخص دیگری نمی تواند جایگزین شما شود.

بنابراین اگر در کارتان حرفه ای باشید، هم قادر به دریافت حقوق خوبی از شرکت های مختلف هستید، هم می توانید تا حدود زیادی از جایگاه شغلی خود اطمینان داشته باشید و هم می تواند در کنار کار برای شرکت یا شرکت های مختلف، پروژه های دیگری نیز انجام دهید و در واقع برای خودتان کار کنید و یا اصلا برای کسب و کار خودتان نیز تلاش کنید.


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب ایده های استارتاپی 2022 که قطعا از آن ها استقبال زیادی خواهد شد را بررسی کردیم.

اگر همچنین به دنیای کریپتوکارنسی نیز علاقه دارید، مطلب ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 را حتما مطالعه کنید.

به نظر شما بهترین ایده استارت آپ در حال حاضر کدام است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *